abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:58:31 #101
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_156815292
Nog nooit een aanhanger gereden and proud of it :7 :7
pi_156815523
Had Het rijbewijs gehaald en moest gelijk zand halen voor een bedrijf waar ik stage liep. Kuub zand op een gammel wagentje zonder verlichting, want met E was ik dan toch iets minder in overtreding dan mijn begeleider zonder E :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_156815944
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 21:38 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Skoda Octavia RS uit 2002. Inclusief chip naar 235pk/300nm :9 Zal wel eens een keer een pic zoeken :D

Volgende auto die ik graag zou willen is de Alfa 159. En omdat mijn eis is dat de volgende meer cilinders moet hebben en sneller moet zijn kijk ik uiteraard alleen naar de 3.2 V6 :7

Maar goed, voorlopig is de Octavia ook rap genoeg en ik heb hem ook pas 10 maanden. Ben er nog lang niet op uitgekeken iig, maar dromen mag he :D
Leuk!

En een Alfa is helemaal leuk. Erg mooie auto's die 159 vind ik.
pi_156816287
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
PDC heb je inderdaad niet per se nodig. Op mijn laatste sedan had ik het wel, maar nu met een station merk je weer dat je het niet per se nodig hebt. Zit er niet op, voornemen was om het voor 250 te laten installeren maar ik heb het tot nu toe nog niet gedaan.

Andere opties zijn wel leuk natuurlijk. Wat heeft die 320 gelopen? Wel lekker, zo'n zespitter. En met chip inderdaad helemaal retesnel.

LPG overigens geen optie voor je? Wat minder koppel, maar jij werkt in Limburg toch? De grens overhoppen en je tankt voor zo'n 30 cent per liter op dit moment. Koop een dikke V8 op gas en je lacht iedereen uit. 1:7 à 1:8 op de lange afstand, maar met 30 cent per liter staat dat gelijk aan ongeveer 1:25 à 1:30 op diesel.
Vind dat toch wel relax hoor, PDC :P zou niet snel meer zonder willen denk ik.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:39:57 #105
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156818087
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 22:12 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Vind dat toch wel relax hoor, PDC :P zou niet snel meer zonder willen denk ik.
De 270 had het, en achteruit rijdend richting garagedeur na de proefrit vond ik het eigenlik niet echt geweldig.. audio alleen de laatste 10 cm en je moet elke keer in de binnenspiegel kijken naar die LED bar, terwijl ik gewoon in mijn buitenspiegel wil kijken wat ik aan het doen ben. En toen hij ging janken dat ik moest stoppen had ik nog 30 cm, det sucks. Mijn ouwe trouwe 220je mét kofferbak zet ik vlotjes op 10 cm zonder te zweten en dat puur op de spiegels. Voorkant is nog veel makkelijker.. ster + 10 cm = 0.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:45:48 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156818416
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 22:02 schreef Sjoegerd het volgende:
Had Het rijbewijs gehaald en moest gelijk zand halen voor een bedrijf waar ik stage liep. Kuub zand op een gammel wagentje zonder verlichting, want met E was ik dan toch iets minder in overtreding dan mijn begeleider zonder E :')
Laatst nog wat zand opgehaald met een Touareg met dikke tandemasser en 2 kuub zand erop. Zonder E. Denk dat ik wel richting de 4 ton ging
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156819753
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 21:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

240k, ik vond de 270 al behoorlijk rap, dus dit is idd aardig gek denk ik.. chippen is niet nodig ben ik bang, of ik laat een eco chippie implanteren, al zeggen ze dattie zo al 6 op 100 moet kunnen, maar dat zal wel heuveltje af windje mee met 90/u zijn _O-
Da's een nette stand. Het is ook een beetje wat je gewend bent natuurlijk, maar er zal zo'n 250pk al in zitten? Dan kom je weinig tekort inderdaad. Al klinkt '300pk' natuurlijk wel heel bruut. Cleanen zou ik ook zeker doen. Als er bij mij nog eens een dikke diesel komt trek ik de kont ook leeg. Laat men maar denken dat het zo'n kale ex-leasert is.

6 op 100 zal best kunnen als je heel zuinig doet ja. Zat laatst te kijken naar een 330d en dan kom je toch meer richting 7,5 à 8 op 100, gecombineerd.

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 22:12 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Vind dat toch wel relax hoor, PDC :P zou niet snel meer zonder willen denk ik.
Ligt ook aan de auto. Bij een sedan is het wat lastiger schatten dan bij een station.
Schip ahoy!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:26:41 #108
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156820291
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:14 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Da's een nette stand. Het is ook een beetje wat je gewend bent natuurlijk, maar er zal zo'n 250pk al in zitten? Dan kom je weinig tekort inderdaad. Al klinkt '300pk' natuurlijk wel heel bruut. Cleanen zou ik ook zeker doen. Als er bij mij nog eens een dikke diesel komt trek ik de kont ook leeg. Laat men maar denken dat het zo'n kale ex-leasert is.

6 op 100 zal best kunnen als je heel zuinig doet ja. Zat laatst te kijken naar een 330d en dan kom je toch meer richting 7,5 à 8 op 100, gecombineerd.

[..]

Ligt ook aan de auto. Bij een sedan is het wat lastiger schatten dan bij een station.
Ik rijd nu een W202 C220d met 95 pk en 150 hele Newtonmeters., dus ik verwacht dattie iets vlotter is :P . Standaard geven ze 224pk op, maar ik kijk niet naar paardjes bij diesels of geblazen motoren. PK's maken herrie, koppel wint sprintjes.Koppel is die lekkere duw in je rug, dat is wat je wilt :Y)

Nu:


Misschien binnenkort:


:P

Ik denk dat hij qua verbruik niet heel veel onder doet voor een 330d; volgens mij geven ze idd ergens rond de 7.2 ofzo gecombineerd op en 1 op 10 in de stad, maar dat doet de 220 ook als ik 130 - 140 rijd, alleen heb ik dan geen lol onderweg, om maar niet te spreken over luxe, een airco of CC. Je wordt dan wel doof, omdat je de radio zo hard moet zetten :X
Ik vond mijn ouwetje wel veel relaxter rijden trouwens; lekker nog oldskool Benz.. de W203 is veel harder en stugger, meer sportief zeg maar.. niet oncomfortabel, maar toch wel een stuk stugger. Als het me op termijn niet bevalt, kan ik altijd nog eens gaan kijken naar een E.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sounddragon op 13-10-2015 23:37:08 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156820892
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:26 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd nu een W202 C220d met 95 pk en 150 hele Newtonmeters., dus ik verwacht dattie iets vlotter is :P . Standaard geven ze 224pk op, maar ik kijk niet naar paardjes bij diesels of geblazen motoren. PK's maken herrie, koppel wint sprintjes.Koppel is die lekkere duw in je rug, dat is wat je wilt :Y)
True. Alleen snapt de gemiddelde burger dat nog niet :P En tov je 95pk/150Nm is bijna elke auto wel een vooruitgang ja :D. Comfort is zeker wel een stap vooruit, da's prettig. Mijn vorige auto was ook wel een stuk rumoeriger op hoge snelheden, ik kan nu zeker wel 'genieten' van een rustige loop en comfort op hoge snelheid. CC is met veel snelweg ook zeker wel te adviseren ja, blijf je voor gek verklaren dat je dat toen niet als eis voor de huidige hebt meegenomen :P
Schip ahoy!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:50:25 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156821066
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:43 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

True. Alleen snapt de gemiddelde burger dat nog niet :P En tov je 95pk/150Nm is bijna elke auto wel een vooruitgang ja :D. Comfort is zeker wel een stap vooruit, da's prettig. Mijn vorige auto was ook wel een stuk rumoeriger op hoge snelheden, ik kan nu zeker wel 'genieten' van een rustige loop en comfort op hoge snelheid. CC is met veel snelweg ook zeker wel te adviseren ja, blijf je voor gek verklaren dat je dat toen niet als eis voor de huidige hebt meegenomen :P
Jah, maar op een 202 zijn zulke dingen wel wat zeldzamer; toentertijd was alles nog opzie (de C36 die ik een tijdje had had het wél trouwens), maar een 220d rijder heeft meestal een budget, en dan moet je compromissen sluiten.. kijk maar eens wat je aan full options 220 vindt nu.. valt echt vies tegen.. zelfs E-klasses zijn hier betrekkelijk kaal; zijn er plenty die zo kaal zijn als een biljartbal. Kijk je over de grens komen ze vaak ruimte voor knoppies te kort. Was ook wel in de markt voor een E, maar dan een 270 of 320 met een beetje opties (deze is wel kewl), en dan geen station, want dat wordt me te zwaar; 175¤ MRB in de maand vind ik te gek.. kan allemaal wel, maar is gewoon niet nodig.. nu heb ik straks misschien het beste van 2 werelden; de dikke motor in een lichtere auto, en tóch een station *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156821779
Oeh, da's wel een net ding inderdaad (al hou ik niet van Benzen), maar die vaste lasten hakken er wel in. Ik schrok al van een 330d...150 euro per maand aan mrb. Tel er nog een paar tientjes verzekering bij en dat ding staat voor 200 euro per maand voor de deur stof te happen. Da's best prijzig. En als je 19ct/km krijgt zal het wel uit kunnen, maar helaas werkt dat in mijn sector niet zo ;).

En een tweedehands auto is bijna altijd compromissen sluiten inderdaad, of je moet heel lang wachten op de juiste auto voor de juiste prijs. Geduld is erg belangrijk dan :+. Snap het ook wel, had voor m'n huidige auto ook een wensenlijstje maar uiteindelijk toch met wat andere specificaties thuisgekomen dan ik had verwacht :D

Maar zoals ik eerder in een edit al zei: is LPG niks voor jou? Tanken in België (even bij Maasmechelen de grens over) en je betaalt 30ct/liter. Dan lach je helemaal iedereen uit, al helemaal als je een dikke V8 rijdt voor een prikkie.
Schip ahoy!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 05:56:56 #112
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156823656
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oeh, da's wel een net ding inderdaad (al hou ik niet van Benzen), maar die vaste lasten hakken er wel in. Ik schrok al van een 330d...150 euro per maand aan mrb. Tel er nog een paar tientjes verzekering bij en dat ding staat voor 200 euro per maand voor de deur stof te happen. Da's best prijzig. En als je 19ct/km krijgt zal het wel uit kunnen, maar helaas werkt dat in mijn sector niet zo ;).

En een tweedehands auto is bijna altijd compromissen sluiten inderdaad, of je moet heel lang wachten op de juiste auto voor de juiste prijs. Geduld is erg belangrijk dan :+. Snap het ook wel, had voor m'n huidige auto ook een wensenlijstje maar uiteindelijk toch met wat andere specificaties thuisgekomen dan ik had verwacht :D

Maar zoals ik eerder in een edit al zei: is LPG niks voor jou? Tanken in België (even bij Maasmechelen de grens over) en je betaalt 30ct/liter. Dan lach je helemaal iedereen uit, al helemaal als je een dikke V8 rijdt voor een prikkie.
Ik ga nu ook 140¤ betalen, en ik ben pas een maandje of 3 - 4 aan het zoeken O-)

LPG zou ook kunnen, maar diesel rijdt lekkerder en is op termijn betrouwbaarder, zeker in een Benz. En ja ik krijg 19ct/km, en ik rijd 1300 km per week, alleen al aan woon - werk, dus qua kosten komt het wel goed ;) En tanken Bij de Bruno doe ik al zo lang als ik in zuid Limbabwe werk, duh :P Betaalde gisteren nog 1.045 voor een litertje diesel. Vergeet niet dat gas ook wat meer verbruikt, maar idd, het is nóg iets goedkoper, tót de kop de geest geeft.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156825154
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:14 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ligt ook aan de auto. Bij een sedan is het wat lastiger schatten dan bij een station.
Dat is waar, bij een hatchback en station is dat beter in te schatten inderdaad.
pi_156825200
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jah, maar op een 202 zijn zulke dingen wel wat zeldzamer; toentertijd was alles nog opzie (de C36 die ik een tijdje had had het wél trouwens), maar een 220d rijder heeft meestal een budget, en dan moet je compromissen sluiten.. kijk maar eens wat je aan full options 220 vindt nu.. valt echt vies tegen.. zelfs E-klasses zijn hier betrekkelijk kaal; zijn er plenty die zo kaal zijn als een biljartbal. Kijk je over de grens komen ze vaak ruimte voor knoppies te kort. Was ook wel in de markt voor een E, maar dan een 270 of 320 met een beetje opties (deze is wel kewl), en dan geen station, want dat wordt me te zwaar; 175¤ MRB in de maand vind ik te gek.. kan allemaal wel, maar is gewoon niet nodig.. nu heb ik straks misschien het beste van 2 werelden; de dikke motor in een lichtere auto, en tóch een station *O*
Die E-klasses zijn inderdaad wel heel fraai! Ook nog wel een keertje naar gekeken. Maar vaak al snel erg zwaar inderdaad :X
pi_156825548
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 05:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ga nu ook 140¤ betalen, en ik ben pas een maandje of 3 - 4 aan het zoeken O-)

LPG zou ook kunnen, maar diesel rijdt lekkerder en is op termijn betrouwbaarder, zeker in een Benz. En ja ik krijg 19ct/km, en ik rijd 1300 km per week, alleen al aan woon - werk, dus qua kosten komt het wel goed ;) En tanken Bij de Bruno doe ik al zo lang als ik in zuid Limbabwe werk, duh :P Betaalde gisteren nog 1.045 voor een litertje diesel. Vergeet niet dat gas ook wat meer verbruikt, maar idd, het is nóg iets goedkoper, tót de kop de geest geeft.
Belangrijkste nadeel vind ik nog de actieradius. Met mijn veredelde gasfornuis reed ik max 450 kom op een tank, waardoor je om de dag bij de pomp staat. Nu red ik ruim het dubbele, als ik rustig aan doe red ik de 1200 km wel op een tank.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:23:06 #116
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156826539
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:23 schreef L0we het volgende:

[..]

Belangrijkste nadeel vind ik nog de actieradius. Met mijn veredelde gasfornuis reed ik max 450 kom op een tank, waardoor je om de dag bij de pomp staat. Nu red ik ruim het dubbele, als ik rustig aan doe red ik de 1200 km wel op een tank.
LPG in zo'n ding is ook alleen maar leuk als je minstens 100 liter mee kan nemen. Mijn zwagertje heeft een 320 op gas met een 65 liter ringtank, schijnt wel 1 op 8 te lopen, maar dan nog kun je niet veel meer als 400km maken denk ik, want 65 liter krijg je niet in zonder stoute kunstgrepen.
Met de 220 moet het mogelijk zijn om 1000km uit een tank te halen, maar ben nooit verder als 930 gekomen. De 320 gaat dat vast niet redden :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156835578
Dat is inderdaad wel het nadeel van gas ja. Je moet een flinke tank hebben of bijna dagelijks de grens over om het goed heen en weer te kunnen redden. Twee keer zul je net wel/net niet halen en dan wordt het wel vervelend. En true: de kop moet heel blijven, anders is je voordeel weg.

Anderzijds: 1:8 vs 1:15. Snelle berekening: 1.300km op diesel kost je 90 euro diesel per week. 1.300km op gas kost je 50 euro per week. Da's toch 2k per jaar die je nog in je zak kan steken op het woonwerkverkeer. Maar inderdaad: je krijgt er wat nadelen en risico's voor terug.
Schip ahoy!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:54:35 #118
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156840604
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is inderdaad wel het nadeel van gas ja. Je moet een flinke tank hebben of bijna dagelijks de grens over om het goed heen en weer te kunnen redden. Twee keer zul je net wel/net niet halen en dan wordt het wel vervelend. En true: de kop moet heel blijven, anders is je voordeel weg.

Anderzijds: 1:8 vs 1:15. Snelle berekening: 1.300km op diesel kost je 90 euro diesel per week. 1.300km op gas kost je 50 euro per week. Da's toch 2k per jaar die je nog in je zak kan steken op het woonwerkverkeer. Maar inderdaad: je krijgt er wat nadelen en risico's voor terug.
En ik vind diesel domweg fijner rijden _O_ Lekker veel koppel, vergevingsgezind, heerlijk laagtoerig dit dat..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156840628
Helemaal gelijk in. Mijn volgende auto wordt waarschijnlijk ook weer een diesel. Erg prettig karakter en die paar tientjes in de maand verschil doen 't 'm ook niet. Plus de grote actieradius, ook erg prettig natuurlijk.
Schip ahoy!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:58:38 #120
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156840710
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Helemaal gelijk in. Mijn volgende auto wordt waarschijnlijk ook weer een diesel. Erg prettig karakter en die paar tientjes in de maand verschil doen 't 'm ook niet. Plus de grote actieradius, ook erg prettig natuurlijk.
Yeah, ik hoop dat die 320 wat is zaterdag, anders heb ik voor JL mijn Benz opgeruimd gisteren; die wordt meteen ingeruild, dus die moest effe leegachtig :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156845558
Hoeveel kwam eruit? Bij de laatste autowissel schrok ik gewoon...had uiteindelijk zo'n boodschappenkratje ruim vol, echt helemaal met een berg er bovenop :')
Schip ahoy!
pi_156846578
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 07:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hoeveel kwam eruit? Bij de laatste autowissel schrok ik gewoon...had uiteindelijk zo'n boodschappenkratje ruim vol, echt helemaal met een berg er bovenop :')
Mijn auto is ook wel eens rijdende opslagplaats geworden. Scheelt wel dat ik regelmatig een weekendje weg ga, dan is het wel nodig om hem even leeg te halen...
  donderdag 15 oktober 2015 @ 13:09:10 #123
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156850118
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 07:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hoeveel kwam eruit? Bij de laatste autowissel schrok ik gewoon...had uiteindelijk zo'n boodschappenkratje ruim vol, echt helemaal met een berg er bovenop :')
valt wel mee (vind ik), ik heb mijn werkspul in afsluitbare kratten van 70 bij 50 bij 60, dat zijn er 2, dan nog wat losse dingetjes en de rest paste in eenzelfde afsluitbare krat. Ik ga niet voor niks van een sedan naar een stationwaggel :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator donderdag 15 oktober 2015 @ 14:04:16 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156851161
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

valt wel mee (vind ik), ik heb mijn werkspul in afsluitbare kratten van 70 bij 50 bij 60, dat zijn er 2, dan nog wat losse dingetjes en de rest paste in eenzelfde afsluitbare krat. Ik ga niet voor niks van een sedan naar een stationwaggel :P
Wat voor meuk sleep jij altijd mee dan? Neem jij je eigen kettingen, hijslussen en gereedschap mee ofzo?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:24:14 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156859150
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat voor meuk sleep jij altijd mee dan? Neem jij je eigen kettingen, hijslussen en gereedschap mee ofzo?
In de ene krat zitten 2 verse speelpakkies, een regenpak, een doorwerkjas, de voering daarvan en in de winter extra wintergoodies als een brandvertragende en zuurvrije bivak, gewone muts, helmmuts, paar droge sokken, droge boxer, extra T-shirt/trui/longsleeve. In de andere krat zitten handschoenen in diverse soorten en maten, een pouch met PBM's, verschillende soorten en maten veiligheidsbrillen, paar verschillende kleuren hesjes, oordoppies, oorkappen voor op een helm, een extra helm (mijn nachthelm met LED lamp), aanwijslaser, zaklamp en een valgordel met extra shizzle om te zekeren. Dan nog 2 paar werkschoenen, en de normale automeuk die je meesleept zoals lampies, een flessie olie, flessie KVS, mijn flessie RainX, spuitflaconnetje glasporno, rol papier, doekies en een doosie met kleenex-achtige poetsdoekkies, meestal zwemt er ook nog een setje startkabels ergens.. je kent het wel neem ik aan? :+

En dan heb ik het nog niet over wat je ongemerkt in je armsteun e.d. verzamelt _O-



Dit is NA het opruimen, en nu staat er dus nog zo'n box met de rest van de shit bij. En ik mis nog de (weekend)tas met mijn veilgheidsgordel en shit, én mijn doorwerkjas :O

[ Bericht 4% gewijzigd door Sounddragon op 15-10-2015 20:32:01 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')