Leuk!quote:Op maandag 12 oktober 2015 21:38 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Skoda Octavia RS uit 2002. Inclusief chip naar 235pk/300nm Zal wel eens een keer een pic zoeken
Volgende auto die ik graag zou willen is de Alfa 159. En omdat mijn eis is dat de volgende meer cilinders moet hebben en sneller moet zijn kijk ik uiteraard alleen naar de 3.2 V6
Maar goed, voorlopig is de Octavia ook rap genoeg en ik heb hem ook pas 10 maanden. Ben er nog lang niet op uitgekeken iig, maar dromen mag he
Vind dat toch wel relax hoor, PDC zou niet snel meer zonder willen denk ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
PDC heb je inderdaad niet per se nodig. Op mijn laatste sedan had ik het wel, maar nu met een station merk je weer dat je het niet per se nodig hebt. Zit er niet op, voornemen was om het voor 250 te laten installeren maar ik heb het tot nu toe nog niet gedaan.
Andere opties zijn wel leuk natuurlijk. Wat heeft die 320 gelopen? Wel lekker, zo'n zespitter. En met chip inderdaad helemaal retesnel.
LPG overigens geen optie voor je? Wat minder koppel, maar jij werkt in Limburg toch? De grens overhoppen en je tankt voor zo'n 30 cent per liter op dit moment. Koop een dikke V8 op gas en je lacht iedereen uit. 1:7 à 1:8 op de lange afstand, maar met 30 cent per liter staat dat gelijk aan ongeveer 1:25 à 1:30 op diesel.
De 270 had het, en achteruit rijdend richting garagedeur na de proefrit vond ik het eigenlik niet echt geweldig.. audio alleen de laatste 10 cm en je moet elke keer in de binnenspiegel kijken naar die LED bar, terwijl ik gewoon in mijn buitenspiegel wil kijken wat ik aan het doen ben. En toen hij ging janken dat ik moest stoppen had ik nog 30 cm, det sucks. Mijn ouwe trouwe 220je mét kofferbak zet ik vlotjes op 10 cm zonder te zweten en dat puur op de spiegels. Voorkant is nog veel makkelijker.. ster + 10 cm = 0.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 22:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vind dat toch wel relax hoor, PDC zou niet snel meer zonder willen denk ik.
Laatst nog wat zand opgehaald met een Touareg met dikke tandemasser en 2 kuub zand erop. Zonder E. Denk dat ik wel richting de 4 ton gingquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 22:02 schreef Sjoegerd het volgende:
Had Het rijbewijs gehaald en moest gelijk zand halen voor een bedrijf waar ik stage liep. Kuub zand op een gammel wagentje zonder verlichting, want met E was ik dan toch iets minder in overtreding dan mijn begeleider zonder E
Da's een nette stand. Het is ook een beetje wat je gewend bent natuurlijk, maar er zal zo'n 250pk al in zitten? Dan kom je weinig tekort inderdaad. Al klinkt '300pk' natuurlijk wel heel bruut. Cleanen zou ik ook zeker doen. Als er bij mij nog eens een dikke diesel komt trek ik de kont ook leeg. Laat men maar denken dat het zo'n kale ex-leasert is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
240k, ik vond de 270 al behoorlijk rap, dus dit is idd aardig gek denk ik.. chippen is niet nodig ben ik bang, of ik laat een eco chippie implanteren, al zeggen ze dattie zo al 6 op 100 moet kunnen, maar dat zal wel heuveltje af windje mee met 90/u zijn
Ligt ook aan de auto. Bij een sedan is het wat lastiger schatten dan bij een station.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 22:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vind dat toch wel relax hoor, PDC zou niet snel meer zonder willen denk ik.
Ik rijd nu een W202 C220d met 95 pk en 150 hele Newtonmeters., dus ik verwacht dattie iets vlotter is . Standaard geven ze 224pk op, maar ik kijk niet naar paardjes bij diesels of geblazen motoren. PK's maken herrie, koppel wint sprintjes.Koppel is die lekkere duw in je rug, dat is wat je wiltquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 23:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Da's een nette stand. Het is ook een beetje wat je gewend bent natuurlijk, maar er zal zo'n 250pk al in zitten? Dan kom je weinig tekort inderdaad. Al klinkt '300pk' natuurlijk wel heel bruut. Cleanen zou ik ook zeker doen. Als er bij mij nog eens een dikke diesel komt trek ik de kont ook leeg. Laat men maar denken dat het zo'n kale ex-leasert is.
6 op 100 zal best kunnen als je heel zuinig doet ja. Zat laatst te kijken naar een 330d en dan kom je toch meer richting 7,5 à 8 op 100, gecombineerd.
[..]
Ligt ook aan de auto. Bij een sedan is het wat lastiger schatten dan bij een station.
True. Alleen snapt de gemiddelde burger dat nog niet En tov je 95pk/150Nm is bijna elke auto wel een vooruitgang ja . Comfort is zeker wel een stap vooruit, da's prettig. Mijn vorige auto was ook wel een stuk rumoeriger op hoge snelheden, ik kan nu zeker wel 'genieten' van een rustige loop en comfort op hoge snelheid. CC is met veel snelweg ook zeker wel te adviseren ja, blijf je voor gek verklaren dat je dat toen niet als eis voor de huidige hebt meegenomenquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 23:26 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd nu een W202 C220d met 95 pk en 150 hele Newtonmeters., dus ik verwacht dattie iets vlotter is . Standaard geven ze 224pk op, maar ik kijk niet naar paardjes bij diesels of geblazen motoren. PK's maken herrie, koppel wint sprintjes.Koppel is die lekkere duw in je rug, dat is wat je wilt
Jah, maar op een 202 zijn zulke dingen wel wat zeldzamer; toentertijd was alles nog opzie (de C36 die ik een tijdje had had het wél trouwens), maar een 220d rijder heeft meestal een budget, en dan moet je compromissen sluiten.. kijk maar eens wat je aan full options 220 vindt nu.. valt echt vies tegen.. zelfs E-klasses zijn hier betrekkelijk kaal; zijn er plenty die zo kaal zijn als een biljartbal. Kijk je over de grens komen ze vaak ruimte voor knoppies te kort. Was ook wel in de markt voor een E, maar dan een 270 of 320 met een beetje opties (deze is wel kewl), en dan geen station, want dat wordt me te zwaar; 175¤ MRB in de maand vind ik te gek.. kan allemaal wel, maar is gewoon niet nodig.. nu heb ik straks misschien het beste van 2 werelden; de dikke motor in een lichtere auto, en tóch een stationquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 23:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
True. Alleen snapt de gemiddelde burger dat nog niet En tov je 95pk/150Nm is bijna elke auto wel een vooruitgang ja . Comfort is zeker wel een stap vooruit, da's prettig. Mijn vorige auto was ook wel een stuk rumoeriger op hoge snelheden, ik kan nu zeker wel 'genieten' van een rustige loop en comfort op hoge snelheid. CC is met veel snelweg ook zeker wel te adviseren ja, blijf je voor gek verklaren dat je dat toen niet als eis voor de huidige hebt meegenomen
Ik ga nu ook 140¤ betalen, en ik ben pas een maandje of 3 - 4 aan het zoekenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oeh, da's wel een net ding inderdaad (al hou ik niet van Benzen), maar die vaste lasten hakken er wel in. Ik schrok al van een 330d...150 euro per maand aan mrb. Tel er nog een paar tientjes verzekering bij en dat ding staat voor 200 euro per maand voor de deur stof te happen. Da's best prijzig. En als je 19ct/km krijgt zal het wel uit kunnen, maar helaas werkt dat in mijn sector niet zo .
En een tweedehands auto is bijna altijd compromissen sluiten inderdaad, of je moet heel lang wachten op de juiste auto voor de juiste prijs. Geduld is erg belangrijk dan . Snap het ook wel, had voor m'n huidige auto ook een wensenlijstje maar uiteindelijk toch met wat andere specificaties thuisgekomen dan ik had verwacht
Maar zoals ik eerder in een edit al zei: is LPG niks voor jou? Tanken in België (even bij Maasmechelen de grens over) en je betaalt 30ct/liter. Dan lach je helemaal iedereen uit, al helemaal als je een dikke V8 rijdt voor een prikkie.
Dat is waar, bij een hatchback en station is dat beter in te schatten inderdaad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 23:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ligt ook aan de auto. Bij een sedan is het wat lastiger schatten dan bij een station.
Die E-klasses zijn inderdaad wel heel fraai! Ook nog wel een keertje naar gekeken. Maar vaak al snel erg zwaar inderdaadquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 23:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jah, maar op een 202 zijn zulke dingen wel wat zeldzamer; toentertijd was alles nog opzie (de C36 die ik een tijdje had had het wél trouwens), maar een 220d rijder heeft meestal een budget, en dan moet je compromissen sluiten.. kijk maar eens wat je aan full options 220 vindt nu.. valt echt vies tegen.. zelfs E-klasses zijn hier betrekkelijk kaal; zijn er plenty die zo kaal zijn als een biljartbal. Kijk je over de grens komen ze vaak ruimte voor knoppies te kort. Was ook wel in de markt voor een E, maar dan een 270 of 320 met een beetje opties (deze is wel kewl), en dan geen station, want dat wordt me te zwaar; 175¤ MRB in de maand vind ik te gek.. kan allemaal wel, maar is gewoon niet nodig.. nu heb ik straks misschien het beste van 2 werelden; de dikke motor in een lichtere auto, en tóch een station
Belangrijkste nadeel vind ik nog de actieradius. Met mijn veredelde gasfornuis reed ik max 450 kom op een tank, waardoor je om de dag bij de pomp staat. Nu red ik ruim het dubbele, als ik rustig aan doe red ik de 1200 km wel op een tank.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 05:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ga nu ook 140¤ betalen, en ik ben pas een maandje of 3 - 4 aan het zoeken
LPG zou ook kunnen, maar diesel rijdt lekkerder en is op termijn betrouwbaarder, zeker in een Benz. En ja ik krijg 19ct/km, en ik rijd 1300 km per week, alleen al aan woon - werk, dus qua kosten komt het wel goed En tanken Bij de Bruno doe ik al zo lang als ik in zuid Limbabwe werk, duh Betaalde gisteren nog 1.045 voor een litertje diesel. Vergeet niet dat gas ook wat meer verbruikt, maar idd, het is nóg iets goedkoper, tót de kop de geest geeft.
LPG in zo'n ding is ook alleen maar leuk als je minstens 100 liter mee kan nemen. Mijn zwagertje heeft een 320 op gas met een 65 liter ringtank, schijnt wel 1 op 8 te lopen, maar dan nog kun je niet veel meer als 400km maken denk ik, want 65 liter krijg je niet in zonder stoute kunstgrepen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:23 schreef L0we het volgende:
[..]
Belangrijkste nadeel vind ik nog de actieradius. Met mijn veredelde gasfornuis reed ik max 450 kom op een tank, waardoor je om de dag bij de pomp staat. Nu red ik ruim het dubbele, als ik rustig aan doe red ik de 1200 km wel op een tank.
En ik vind diesel domweg fijner rijden Lekker veel koppel, vergevingsgezind, heerlijk laagtoerig dit dat..quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is inderdaad wel het nadeel van gas ja. Je moet een flinke tank hebben of bijna dagelijks de grens over om het goed heen en weer te kunnen redden. Twee keer zul je net wel/net niet halen en dan wordt het wel vervelend. En true: de kop moet heel blijven, anders is je voordeel weg.
Anderzijds: 1:8 vs 1:15. Snelle berekening: 1.300km op diesel kost je 90 euro diesel per week. 1.300km op gas kost je 50 euro per week. Da's toch 2k per jaar die je nog in je zak kan steken op het woonwerkverkeer. Maar inderdaad: je krijgt er wat nadelen en risico's voor terug.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Yeah, ik hoop dat die 320 wat is zaterdag, anders heb ik voor JL mijn Benz opgeruimd gisteren; die wordt meteen ingeruild, dus die moest effe leegachtigquote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Helemaal gelijk in. Mijn volgende auto wordt waarschijnlijk ook weer een diesel. Erg prettig karakter en die paar tientjes in de maand verschil doen 't 'm ook niet. Plus de grote actieradius, ook erg prettig natuurlijk.
Mijn auto is ook wel eens rijdende opslagplaats geworden. Scheelt wel dat ik regelmatig een weekendje weg ga, dan is het wel nodig om hem even leeg te halen...quote:Op donderdag 15 oktober 2015 07:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hoeveel kwam eruit? Bij de laatste autowissel schrok ik gewoon...had uiteindelijk zo'n boodschappenkratje ruim vol, echt helemaal met een berg er bovenop
valt wel mee (vind ik), ik heb mijn werkspul in afsluitbare kratten van 70 bij 50 bij 60, dat zijn er 2, dan nog wat losse dingetjes en de rest paste in eenzelfde afsluitbare krat. Ik ga niet voor niks van een sedan naar een stationwaggelquote:Op donderdag 15 oktober 2015 07:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hoeveel kwam eruit? Bij de laatste autowissel schrok ik gewoon...had uiteindelijk zo'n boodschappenkratje ruim vol, echt helemaal met een berg er bovenop
Wat voor meuk sleep jij altijd mee dan? Neem jij je eigen kettingen, hijslussen en gereedschap mee ofzo?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
valt wel mee (vind ik), ik heb mijn werkspul in afsluitbare kratten van 70 bij 50 bij 60, dat zijn er 2, dan nog wat losse dingetjes en de rest paste in eenzelfde afsluitbare krat. Ik ga niet voor niks van een sedan naar een stationwaggel
In de ene krat zitten 2 verse speelpakkies, een regenpak, een doorwerkjas, de voering daarvan en in de winter extra wintergoodies als een brandvertragende en zuurvrije bivak, gewone muts, helmmuts, paar droge sokken, droge boxer, extra T-shirt/trui/longsleeve. In de andere krat zitten handschoenen in diverse soorten en maten, een pouch met PBM's, verschillende soorten en maten veiligheidsbrillen, paar verschillende kleuren hesjes, oordoppies, oorkappen voor op een helm, een extra helm (mijn nachthelm met LED lamp), aanwijslaser, zaklamp en een valgordel met extra shizzle om te zekeren. Dan nog 2 paar werkschoenen, en de normale automeuk die je meesleept zoals lampies, een flessie olie, flessie KVS, mijn flessie RainX, spuitflaconnetje glasporno, rol papier, doekies en een doosie met kleenex-achtige poetsdoekkies, meestal zwemt er ook nog een setje startkabels ergens.. je kent het wel neem ik aan?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat voor meuk sleep jij altijd mee dan? Neem jij je eigen kettingen, hijslussen en gereedschap mee ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |