abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154869723
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet en als zou ik het niet willen weten ook!
Het moet wel een beetje een verrasing blijven. Anders wil je liever horen bij 98%.
pi_154869875
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:21 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Het moet wel een beetje een verrasing blijven. Anders wil je liever horen bij 98%.
Het maakt mij, voor mij persoonlijk niks uit!
Waar ik, als het zou zijn, bij hoor.
pi_154869920
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het maakt mij, voor mij persoonlijk niks uit!
Waar ik, als het zou zijn, bij hoor.
Nooit ergens willen bij horen werkt vaak goed.
pi_154869983
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:30 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Nooit ergens willen bij horen werkt vaak goed.
Dan kan ik me wellicht een neutraal oordeel vellen of niet?
En niet al kwispelend met mijn staart, hopende op een beloning, naast mijn leider te staan.
pi_154870002
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan kan ik me wellicht een neutraal oordeel vellen of niet?
En niet al kwispelend met mijn staart, hopende op een beloning, naast mijn leider te staan.
Precies. Misschien beschreef ik het verkeerd.
pi_154870106
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:17 schreef Odaiba het volgende:
Wat ik trouwens zelf zou proberen is mij aan te sluiten bij mijn plaatselijke bende in de stad en mijn diensten aanbieden. Heb wel wat leuke ideeën voor een nieuwe gemeenschap :P

Als de boel dan eenmaal rustig is in mijn eigen stad, moeten we snel contact zoeken met de dorpen en steden om ons heen, voordat die in verval raken of overgenomen door roversbendes XD
Maak eens wat bekend van die ideeën, dan beslis ik of jij niet ook zo een roversbende wilt opzetten.
En pas maar op daar waar jij je bij aan wilt sluiten dat jouw ideeen niet teveel afwijken van die wat de leiding denkt te hebben.
Kijk dus maar eerst flink de kat uit de boom en houdt je rustig, luister en sla alles op, zodat als die eens een keer zwak is dat je je slag zou kunnen slaan?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2015 16:39:00 ]
pi_154870249
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maak eens wat bekend van die ideeën, dan beslis ik of jij niet ook zo een roversbende wilt opzetten.
En pas maar op daar waar jij je bij aan wilt sluiten dat jouw ideeen niet teveel afwijken van die wat de leiding denkt te hebben.
Als je niet bevriend wordt en vertrouwend, dan kan ik nog zoveel ideeën hebben, maar dan gaat er niks gebeuren en beland mijn hoofd waarschijnlijk op een spies.

Verder hangen die ideeën af van in wat voor situatie wij ons bevinden.

Democratie zit er iig even niet in de eerste paar maanden :7
pi_154870288
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:40 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Als je niet bevriend wordt en vertrouwend, dan kan ik nog zoveel ideeën hebben, maar dan gaat er niks gebeuren en beland mijn hoofd waarschijnlijk op een spies.

Verder hangen die ideeën af van in wat voor situatie wij ons bevinden.

Democratie zit er iig even niet in de eerste paar maanden :7
Ik denk nog wel langer niet als een paar maanden?
pi_154870416
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk nog wel langer niet als een paar maanden?
Daarom, het is maar net wat de situatie is, maar democratie is alleen maar een belemmering.

Maar men moet natuurlijk eerst zorgen dat we veiligheid kunnen garanderen. Dus de wegen blokkeren en de buurtwacht mobiliseren. Wat boeren in de omgeving moeten ook een bezoekje krijgen en loyaliteit aan de stad zweren in ruil voor bescherming.
pi_154870418
Maar hebben of heb ik dan nou een Democratie vraag ik me wel eens af?
pi_154870440
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:45 schreef john2406 het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld.
pi_154870454
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:46 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld.
Linksom of rechtsom kan jij je die uitspraak nog herinneren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2015 16:48:39 ]
pi_154870474
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:45 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Wat boeren in de omgeving moeten ook een bezoekje krijgen en loyaliteit aan de stad zweren in ruil voor bescherming.
En als ze het niet doen verbouw jij die gewassen, met kans op geen oogst?
pi_154870550
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

En als ze het niet doen verbouw jij die gewassen, met kans op geen oogst?
We gaan in zo'n situatie toch niet proberen te regeren met een 21e eeuwse mentaliteit? Want dat gaat niet werken...

Die boeren zullen gedwongen worden en we zullen zorgen voor arbeiders, desnoods help ik zelf mee. We hebben namelijk vast niet lang beschikking meer over brandstof of elektriciteit.
pi_154870820
Aan de stad zweren, niet aan de mensheid, er zullen nog meer steden zijn neem ik aan waar ook mensen zitten.
Die of daar is de boer misschien bij die 98%, gedwongen lijkt me sterk, die boer zal heus wel doorgaan met leven als dat hij het voorheen deed, mits dat deze beloond wordt voor zijn werk, in welke mate ik die beloning zou zien weet ik niet.
Maar een leider in zo een situatie moet volgens mij van alle markten thuis wezen, en als het woord gedwongen al valt, oke een bepaalde mate van dwang ben ik het wel mee eens hoor.
Maar zoals ik al eerder aangaf die leider moet echt wel van wanten af weten, des te langer zal die er zitten lijkt me!
  maandag 3 augustus 2015 @ 17:02:40 #216
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154870908
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:45 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Daarom, het is maar net wat de situatie is, maar democratie is alleen maar een belemmering.

Maar men moet natuurlijk eerst zorgen dat we veiligheid kunnen garanderen. Dus de wegen blokkeren en de buurtwacht mobiliseren. Wat boeren in de omgeving moeten ook een bezoekje krijgen en loyaliteit aan de stad zweren in ruil voor bescherming.
Jij wil dus een soort van krijgsheer worden of zo? Maar bedenk eens dat met een 98% verdwijnen van de mensheid minimaal 50% van de boerderijen gewoon leeg staan, daar moeten er weer een paar van gevuld worden. Hoef je de bestaande boeren niet mee lastig te vallen als ze dat niet willen. Als je nog maar 2% van de voedseltoevoer hoeft te realiseren ben je relatief snel klaar lijkt me? Dat naast al het lang houdbare voedsel waar men nog wel een tiental jaren mee uit de voeten kan als je niet te nauw kijkt naar de houdbaarheidsdata.

Ik zou stiekem zo snel mogelijk alle digitale communicatie weer op pijl brengen, iets van een internet 3.0 achtig iets waar men op de langere termijn op lange afstanden met elkaar kunnen communiceren en werk kunnen coördineren. Wie weet kan er nog iemand inbreken bij Google en de artificiële intelligentie die hoogstwaarschijnlijk in de kelder zit even aansluiten op het internet en vragen of die het één en ander voor ons wil regelen zonder ons als batterijen te gaan gebruiken natuurlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_154871145
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:02 schreef jogy het volgende:

Ik zou stiekem zo snel mogelijk alle digitale communicatie weer op pijl brengen, iets van een internet 3.0 achtig iets waar men op de langere termijn op lange afstanden met elkaar kunnen communiceren en werk kunnen coördineren. Wie weet kan er nog iemand inbreken bij Google en de artificiële intelligentie die hoogstwaarschijnlijk in de kelder zit even aansluiten op het internet en vragen of die het één en ander voor ons wil regelen zonder ons als batterijen te gaan gebruiken natuurlijk.
Jij wilt dus forum.fok zo snel als mogelijk weer in de lucht? Grapje.
Inderdaad eens de meeste info is bij Google te halen, van gewassen verbouwen tot centrales uitzetten lijkt me.
Laat het dan een paar keer fout gaan, de info is er dan wel of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2015 17:11:37 ]
pi_154871154
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Jij wil dus een soort van krijgsheer worden of zo? Maar bedenk eens dat met een 98% verdwijnen van de mensheid minimaal 50% van de boerderijen gewoon leeg staan, daar moeten er weer een paar van gevuld worden. Hoef je de bestaande boeren niet mee lastig te vallen als ze dat niet willen. Als je nog maar 2% van de voedseltoevoer hoeft te realiseren ben je relatief snel klaar lijkt me? Dat naast al het lang houdbare voedsel waar men nog wel een tiental jaren mee uit de voeten kan als je niet te nauw kijkt naar de houdbaarheidsdata.

Als er niet een regering meer zou bestaan ben je overgeleverd aan jezelf en je directe gemeenschap. Dus een aantal dingen lijken mij belangrijk.

Orde en Veiligheid
Middelen om je gebied te verdedigen tegen interne en externe dreigingen.

Electriciteit
geen idee of ze het aan de praat zouden krijgen en voor hoelang, maar het maakt een hoop dingen mogelijk

Voedsel
Je houdt het misschien een tijdje uit met wat er nog is, maar het kan geen kwaad de productie die je nodig hebt veilig en operationeel te houden. Die boeren die er dan nog zijn hebben kennis in huis, dus zijn erg belangrijk en in onze omgeving lijkt het me logisch dat ze voor ons wel willen leveren en niet voor een stad 50 kilometer verder.

Kennis verzamelen
Iedereen moet zoveel mogelijk nieuwe en nuttige kennis op doen. We hebben niks aan veel beroepen, terug naar de basis dus.

Leiderschap
Uiteraard zal er een leider opstaan, dan wel gekozen worden. Ook daaronder zullen mensen moeten worden aangesteld.

Ik zelf zie mij niet als leider hoor, sta er liever soort van naast.

Ik heb trouwens meer met de serie Jericho dan met The Leftovers.
pi_154871192
Er zijn toch dan maar nog 2% wat je bedreigen kunnen, die zullen eerst honger hebben, wat als die honger gestild is?
Is nog maar afwachten, de leiders die macht willen hebben lijken mij gevaarlijker?
pi_154871321
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:13 schreef john2406 het volgende:
Er zijn toch dan maar nog 2% wat je bedreigen kunnen, die zullen eerst honger hebben, wat als die honger gestild is?
Is nog maar afwachten, de leiders die macht willen hebben lijken mij gevaarlijker?
Geen idee hoeveel 2 procent is, maar ik ga er gewoon van uit dat er nog mensen zijn. Dan lijkt het me een realistisch geschetste situatie, ook voorbereid op de toekomst.

Je hebt goede en slechte leiders en die goede leiders moeten soms ook moeilijke keuzes maken. Je bent verantwoordelijk voor de veiligheid van de mensen die bij je gemeenschap horen.

Ik krijg een beetje het idee dat jij het niet lang zal volhouden in zo'n wereld, maar ik kan ernaast zitten natuurlijk.
pi_154871367
Zit alleen nog wel even te bedenken met welke idelogie of religie ik ze zal besmetten...
pi_154871371
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:18 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje het idee dat jij het niet lang zal volhouden in zo'n wereld, maar ik kan ernaast zitten natuurlijk.
Ik zou het helemaal niet willen ook, als het via macht moet!
Wij zijn toch maar allemaal mensen of niet, moet jij trouwens niet gaan zitten om te schijten, dan zou jij wel een god kunnen wezen lijkt me?
pi_154871419
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik zou het helemaal niet willen ook, als het via macht moet!
Wij zijn toch maar allemaal mensen of niet, moet jij trouwens niet gaan zitten om te schijten, dan zou jij wel een god kunnen wezen lijkt me?
Dan kun je mij wel verschrikkelijk vinden, maar krijg een beetje de indruk dat je niet helemaal door hebt hoe verrot de mens wordt in chaotische tijden. Als jij dan denkt dat je lekker vredig met die paar mensjes kunt samenleven, dan heb je het goed mis.
pi_154871428
Met hoeveel mensen loopt die discussie hier nou, en jij denkt het dan met echte mensen in de echte wereld te kunnen?
Hoe zwaar ben jij en hoeveel spieren heb je, die wapens ging je ja nog zoeken, helaas de munitie niet dus die zal eens op zijn toch?
pi_154871455
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:22 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dan kun je mij wel verschrikkelijk vinden, maar krijg een beetje de indruk dat je niet helemaal door hebt hoe verrot de mens wordt in chaotische tijden. Als jij dan denkt dat je lekker vredig met die paar mensjes kunt samenleven, dan heb je het goed mis.
Dat denk ik zeker niet, maar met leugens en dwang zal iemand het ook niet lang volhouden lijkt me?
pi_154871511
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat denk ik zeker niet, maar met leugens en dwang zal iemand het ook niet lang volhouden lijkt me?
Zo heeft de mensheid zins zijn bestaan gewerkt. Het is niet een wereld die ik graag terug wil zien. Maar ik denkt dat veel mensen sws al groepen gaan vormen in chaotische tijden. Dus of je echt kunt spreken over leugens en dwang hoeft helemaal niet.
  maandag 3 augustus 2015 @ 17:26:42 #227
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154871521
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:11 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Als er niet een regering meer zou bestaan ben je overgeleverd aan jezelf en je directe gemeenschap. Dus een aantal dingen lijken mij belangrijk.

Orde en Veiligheid
Middelen om je gebied te verdedigen tegen interne en externe dreigingen.

Electriciteit
geen idee of ze het aan de praat zouden krijgen en voor hoelang, maar het maakt een hoop dingen mogelijk

Voedsel
Je houdt het misschien een tijdje uit met wat er nog is, maar het kan geen kwaad de productie die je nodig hebt veilig en operationeel te houden. Die boeren die er dan nog zijn hebben kennis in huis, dus zijn erg belangrijk en in onze omgeving lijkt het me logisch dat ze voor ons wel willen leveren en niet voor een stad 50 kilometer verder.

Kennis verzamelen
Iedereen moet zoveel mogelijk nieuwe en nuttige kennis op doen. We hebben niks aan veel beroepen, terug naar de basis dus.

Leiderschap
Uiteraard zal er een leider opstaan, dan wel gekozen worden. Ook daaronder zullen mensen moeten worden aangesteld.

Ik zelf zie mij niet als leider hoor, sta er liever soort van naast.

Ik heb trouwens meer met de serie Jericho dan met The Leftovers.
Voor het prille begin heb je zeker wel gelijk hoor, al zou ik persoonlijk zo min mogelijk met de oudere structuren van 'top down' macht willen gaan werken, dat brengt op de langere termijn alleen maar gezeik als je weer een constructie bouwt waarnaar de macht zoekende hoog functionerende sociopaten naar toe kunnen drijven, gaat in het begin misschien wel goed want kleine groepjes en overzicht, nog niet zo erg de geanonimiseerde geheimzinnigheid hier en daar maar op een gegeven moment wordt het weer te groot en dan blijkt eigenlijk dat je bodem niet goed is. Dus vanaf het begin een daadwerkelijke participatie/inspraakmaatschappij op welke manier dan ook. een soort van liquid democracy

http://liquidfeedback.org/

https://en.wikipedia.org/wiki/Delegative_democracy

De ideëen en de stemming wordt gedaan door alle geïnteresseerden en als het groot genoeg is kan je jouw stem op bepaalde onderwerpen onderbrengen bij iemand die je vertrouwd en er kennis over heeft.

Jij bent bijvoorbeeld heel slim met infrastructurele vraagstukken maar zwak met landbouwkundige zaken. De vragen en stemmingen over infrastructuur die handel je zelf af en die van de landbouw delegeer je door naar die ene kennis/vriend die daar wel verstand van heeft. Zo heeft die persoon 2 stemmen om te geven in de discussie.

Dit dus zo veel mogelijk digitaal en zo goed mogelijk beschermd tegen fraude op welke manier dan ook.

er zullen vast wel nadelen aan vast hangen maar ik wil een een eventuele nieuwe samenleving zo vlak mogelijk houden en niet weer een piramideconstructie laten ontstaan waar de top een disconnect heeft met de rest.
Vrijheid
pi_154871772
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Voor het prille begin heb je zeker wel gelijk hoor, al zou ik persoonlijk zo min mogelijk met de oudere structuren van 'top down' macht willen gaan werken, dat brengt op de langere termijn alleen maar gezeik als je weer een constructie bouwt waarnaar de macht zoekende hoog functionerende sociopaten naar toe kunnen drijven, gaat in het begin misschien wel goed want kleine groepjes en overzicht, nog niet zo erg de geanonimiseerde geheimzinnigheid hier en daar maar op een gegeven moment wordt het weer te groot en dan blijkt eigenlijk dat je bodem niet goed is. Dus vanaf het begin een daadwerkelijke participatie/inspraakmaatschappij op welke manier dan ook. een soort van liquid democracy

http://liquidfeedback.org/

https://en.wikipedia.org/wiki/Delegative_democracy

De ideëen en de stemming wordt gedaan door alle geïnteresseerden en als het groot genoeg is kan je jouw stem op bepaalde onderwerpen onderbrengen bij iemand die je vertrouwd en er kennis over heeft.

Jij bent bijvoorbeeld heel slim met infrastructurele vraagstukken maar zwak met landbouwkundige zaken. De vragen en stemmingen over infrastructuur die handel je zelf af en die van de landbouw delegeer je door naar die ene kennis/vriend die daar wel verstand van heeft. Zo heeft die persoon 2 stemmen om te geven in de discussie.

Dit dus zo veel mogelijk digitaal en zo goed mogelijk beschermd tegen fraude op welke manier dan ook.

er zullen vast wel nadelen aan vast hangen maar ik wil een een eventuele nieuwe samenleving zo vlak mogelijk houden en niet weer een piramideconstructie laten ontstaan waar de top een disconnect heeft met de rest.
Zeker een interessant idee, maar enkel uitvoerbaar in een kleine gemeenschap. Ik ga er namelijk vanuit dat de samenleving met al zijn gemakken snel onderuit gaat.
  maandag 3 augustus 2015 @ 17:55:14 #229
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154872245
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:36 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Zeker een interessant idee, maar enkel uitvoerbaar in een kleine gemeenschap. Ik ga er namelijk vanuit dat de samenleving met al zijn gemakken snel onderuit gaat.
Door het digitale aspect is het juist ook geschikt voor grotere gemeenschappen en uiteindelijk ook voor een volledige samenleving. Je kan het op allemaal leuke manieren uitbreiden en schalen zodat het altijd relevant en effectief blijft. Lokaal, gemeentelijk, regionaal en verder. Allemaal met hun geïntegreerde systeem. En gezien het feit dat 98% van de oude massa verdwenen is moet het ook makkelijker zijn om dit nieuwe systeem vast te houden hoe groot het ook wordt. Een wereldbevolking van 140 miljoen mensen is een stuk makkelijker op te voeden/over te halen dan die van 7 miljard.
Vrijheid
pi_154872423
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:55 schreef jogy het volgende:

[..]

Door het digitale aspect is het juist ook geschikt voor grotere gemeenschappen en uiteindelijk ook voor een volledige samenleving. Je kan het op allemaal leuke manieren uitbreiden en schalen zodat het altijd relevant en effectief blijft. Lokaal, gemeentelijk, regionaal en verder. Allemaal met hun geïntegreerde systeem. En gezien het feit dat 98% van de oude massa verdwenen is moet het ook makkelijker zijn om dit nieuwe systeem vast te houden hoe groot het ook wordt. Een wereldbevolking van 140 miljoen mensen is een stuk makkelijker op te voeden/over te halen dan die van 7 miljard.
Ik ga ervan uit dat als 98% verdwijnt, dat dan ook al onze fundamenten verdwijnen. Ook naties die overeind zullen blijven, zullen oorlog gaan voeren.
pi_154872608
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:45 schreef john2406 het volgende:
Er bestaat geen werkelijke 100% democratie. Dat zou geheel vastlopen.
pi_154872718
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:08 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Er bestaat geen werkelijke 100% democratie. Dat zou geheel vastlopen.
En dan komt nog een flaw. Het is toch helemaal niet leuk als iets door de meerderheid bepaald wordt, terwijl het de minderheid schade brengt.
pi_154872834
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:14 schreef Odaiba het volgende:

[..]

En dan komt nog een flaw. Het is toch helemaal niet leuk als iets door de meerderheid bepaald wordt, terwijl het de minderheid schade brengt.
Nee. Dat werkt ook niet. Je kan dicht bij redelijke eerlijkheid komen. Maar ik zit niet te wachten op bijv. een grote groep mensen die Wilders stemmen.
  maandag 3 augustus 2015 @ 18:41:50 #234
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_154873383
Ik zie het probleem niet zo. Uiteraard is er de schok van het verdwijnen en de chaos daarna. Maar waarom zou alles zo anders worden? IJsland functioneert toch ook wel met die paar inwoners, waarom zou Nederland dat niet kunnen, bijvoorbeeld?
pi_154874508
quote:
5s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:41 schreef pfaf het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Uiteraard is er de schok van het verdwijnen en de chaos daarna. Maar waarom zou alles zo anders worden? IJsland functioneert toch ook wel met die paar inwoners, waarom zou Nederland dat niet kunnen, bijvoorbeeld?
Als alles blijft functioneren zoals het nu doet is dat inderdaad goed te doen.

Verder is niet heel veel informatie ingevoerd over waar we precies mee te maken hebben, maar ik ga uit van eht ergste. Het zou zo maar kunnen dat de regeringen het in goede banen kunnen leiden.
  maandag 3 augustus 2015 @ 19:19:36 #236
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_154874627
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:16 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Als alles blijft functioneren zoals het nu doet is dat inderdaad goed te doen.

Ook niet alles hoeft meer te functioneren... Als 2% van de energiebehoefte blijft bestaan is het bijv prima.
pi_154874651
quote:
3s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:19 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ook niet alles hoeft meer te functioneren... Als 2% van de energiebehoefte blijft bestaan is het bijv prima.
Ja, maar dat maakt dit vraagstuk gelijk een stuk saaier.
pi_154874984
Lijkt me prachtig. Lekker rapen en pillagen enzo, in ieder geval in de chaos. Daarna maar eens zien wat er gaat gebeuren. Zullen wel weer een paar van die clowns bijzitten die de democratie weer terug willen :P
Conscience do cost.
pi_154876293
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:29 schreef ems. het volgende:
Zullen wel weer een paar van die clowns bijzitten die de democratie weer terug willen :P
Waarom zou men die terug willen communisme zou ook kunnen toch, wat is er nog meer?
pi_154876368
Gewoon het feodalisme herintroduceren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154876415
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:15 schreef KoosVogels het volgende:
Gewoon het feodalisme herintroduceren.
Was dat niet tot lodewijk de nog wat van kracht?
  maandag 3 augustus 2015 @ 20:19:51 #242
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154876471
Neem aan dat velen zouden leven van de overvloed die in winkels en opslagplaatsen ligt. Anderen gaan boeren. Iedereen kan zo'n beetje doen wat ie wil, omdat er genoeg is.
Wie daar orde in wil brengen zal het moeilijk hebben. Elektriciteitsnet, watervoorziening, etc.. allemaal te groot om draaiende te houden. Tenzij men gaat samenwonen in gunstig gelegen (qua infrastructuur) dorpen/steden die men dan volledig bevolkt. Maar lang niet iedereen gaat aan zoiets meedoen.
Het leven zal heel anders worden; Weinig of geen produktie van goederen, alles wat men nodig heeft komt uit de overvloed aan goederen, huizen en infrastructuur. De eerste jaren zal brandstof ook geen probleem zijn, meeste landen hebben voorraden voor enkele maanden, die gaan nu 50 keer langer mee.
Hoe lang zou het duren voor we weer een industriële samenleving hebben? De bestaande industrie kan niet heropgestart worden, wegens afhankelijkheid van leveranciers, te grootschalig en dus te veel werknemers nodig, en gebrek aan expertise. En waarom zou je spullen maken als ze overal te vinden zijn?
Waarschijnlijk gebruikt men twee eeuwen later nog steeds de computers van vandaag. Laptops en tablets zullen dan al lang waardeloos geworden zijn, want Li-ion batterijen verouderen ook als ze niet gebruikt worden.
are we infinite or am I alone
  maandag 3 augustus 2015 @ 20:20:21 #243
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154876482
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:29 schreef ems. het volgende:
Lijkt me prachtig. Lekker rapen en pillagen enzo, in ieder geval in de chaos. Daarna maar eens zien wat er gaat gebeuren. Zullen wel weer een paar van die clowns bijzitten die de democratie weer terug willen :P
Behalve als jij de eerste ben die wordt geraped en gepillaged. Ik zou wel iets van samenwerking tot stand willen zien komen in ieder geval.
Vrijheid
pi_154877722
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:20 schreef jogy het volgende:

[..]

Behalve als jij de eerste ben die wordt geraped en gepillaged.
Geeft mij alleen maar een casus belli, hoef ik me niet schuldig te voelen als ik hun stamboom terug rape en pillage 8-)
Conscience do cost.
  maandag 3 augustus 2015 @ 21:08:53 #245
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154877973
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:02 schreef ems. het volgende:

[..]

Geeft mij alleen maar een casus belli, hoef ik me niet schuldig te voelen als ik hun stamboom terug rape en pillage 8-)
Ik was ff vergeten dat je ledematen afgehakt worden en je de rest van je bestaan als neukpop wordt gebruikt.

Maar oké, even serieus. Ik weet niet of er in zo'n geval daadwerkelijk teruggevallen wordt op beestachtigheid eigenlijk. Na één of andere wereldramp of oorlog misschien wel, zelfs een virus kan ik me er nog wel iets bij voorstellen maar een spontaan verdwijnen/sterven van 98% gewoon van het één op het andere moment? Neh.
Vrijheid
  maandag 3 augustus 2015 @ 22:15:55 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154880289
Dan is de resterende 2% snel aan hun einde wegens het in elkaar storten van de economie, de kerncentrales die zonder staf zitten, chemiefabrieken die niet veilig uitgezet worden, wapenarsenalen waar geen bewaking meer is etc etc.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154880448
Rust en ruimte, heerlijk!
Maar dan moeten wel gelijk ook de zaken weg die voor grote rampen gaan zorgen als ze niet onderhouden worden, anders is het feest maar van korte duur.

En bij die 2% moeten natuurlijk wel de mensen zitten die kunnen zorgen dat het leven prettig blijft en er eten op tafel komt. Die 2% kan dan mooi voor me zorgen, wat een fijne droom!

Nee, denk dat nog maar 2% te weinig is, ik denk wel dat we een zekere 50% zo kunnen wegstrepen als we een beetje selectief zijn. De ellende is alleen dat als ik een eerlijke selectie doe ik waarschijnlijk bij die 50% zit. Alhoewel ik erg gesteld ben op mezelf ben ik niet echt heel bijster nuttig voor de mensheid.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_154880702
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:21 schreef erodome het volgende:

Nee, denk dat nog maar 2% te weinig is, ik denk wel dat we een zekere 50% zo kunnen wegstrepen als we een beetje selectief zijn. De ellende is alleen dat als ik een eerlijke selectie doe ik waarschijnlijk bij die 50% zit. Alhoewel ik erg gesteld ben op mezelf ben ik niet echt heel bijster nuttig voor de mensheid.
Nou ja niet nuttig voor de mensheid, aan je profiel zou ik zeggen je bent een vrouw, neem aan dat je kinderen kunt baren?
pi_154880732
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:21 schreef erodome het volgende:
Rust en ruimte, heerlijk!
Maar dan moeten wel gelijk ook de zaken weg die voor grote rampen gaan zorgen als ze niet onderhouden worden, anders is het feest maar van korte duur.

En bij die 2% moeten natuurlijk wel de mensen zitten die kunnen zorgen dat het leven prettig blijft en er eten op tafel komt. Die 2% kan dan mooi voor me zorgen, wat een fijne droom!

Het gaat gewoon een hard leven worden. Ik weet ook niet of ik dan werkelijk nuttig ben.
pi_154880794
Wat verstaat men onder nuttig?
Denk al is het nog zo klein of weinig met weet pas wat men mist als men het niet meer heeft?
pi_154880871
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:32 schreef john2406 het volgende:
Wat verstaat men onder nuttig?
Denk al is het nog zo klein of weinig met weet pas wat men mist als men het niet meer heeft?
Het gaat dan over redelijk simpele dingen. Dan moet je wel een vak kennen.
pi_154880936
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:34 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Het gaat dan over redelijk simpele dingen. Dan moet je wel een vak kennen.
Dat hoeft nog niet denk ik als je al iemand gedienstig bent die een vak kent en niet zonder zijn knecht kan lijkt me dat je al gebruikt wordt voor iets.
Of zelfs je moeder verzorgt die anders verzorgt zou moeten worden al is het nog zo klein hoor je wordt gemist denk ik?
pi_154882062
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou ja niet nuttig voor de mensheid, aan je profiel zou ik zeggen je bent een vrouw, neem aan dat je kinderen kunt baren?
Begin al erg dicht bij risico leeftijd te komen. Jonge deerntjes zijn veel nuttiger dan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_154882124
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Begin al erg dicht bij risico leeftijd te komen. Jonge deerntjes zijn veel nuttiger dan.
Rond de 40 dus dan, ik zou het niet vermeld hebben als ik een vrouw was.
Met eitjes van anderen toch wel of niet?
Draagmoeder bedoel ik daarmee.
pi_154882196
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Rond de 40 dus dan, ik zou het niet vermeld hebben als ik een vrouw was.
Met eitjes van anderen toch wel of niet?
Draagmoeder bedoel ik daarmee.
37. En zie niet in waarom ik dat niet zou vermelden, het is geen schande ofzo.
En een toekomst als fokvee zie ik eigenlijk ook gewoon niet zitten.
pi_154882280
Je goede recht zou ik ook niet zien zitten.
pi_154887527
Als 98% van de bevolking ineens weg zou zijn en nederland maar 340.000 inwoners zou hebben.

Dan zou de resterende bevolking boer worden denk ik.

Het zou wel een erg fijn land zijn met maar 340.000 inwoners. Veel natuur, weinig verkeer
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 08:16:13 #258
45206 Pietverdriet
pi_154887790
Vind het nogal een nare gedachte, 98% van je familie en vrienden weg, 98% van de mensen weg, ofwel dood. Wordt nogal luchtig over gedaan
pi_154892884
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 07:29 schreef arjan1112 het volgende:
Als 98% van de bevolking ineens weg zou zijn en nederland maar 340.000 inwoners zou hebben.

Dan zou de resterende bevolking boer worden denk ik.

Het zou wel een erg fijn land zijn met maar 340.000 inwoners. Veel natuur, weinig verkeer
Ik weet niet waar je woont hoor, maar als zeeland groningen of wat dan ook.
Dan zou ik toch wel boven NAP willen wonen, denk me dat de waterkeringen dan ook niet meer werken of onderhouden worden.
Veel natuur, de helft of meer, de helft ligt vol met wegdek, zal wel lang duren voordat de natuur het zich terug genomen heeft.
Zou de zee zich ook terug nemen wat haar genomen is?
pi_154892913
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 08:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind het nogal een nare gedachte, 98% van je familie en vrienden weg, 98% van de mensen weg, ofwel dood. Wordt nogal luchtig over gedaan
Dat is het ook een nare gedachte niet meer en niet minder.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:07:03 #261
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154893064
quote:
Je kan het toch wel puur vanuit een hypothetische situatie bekijken? dat de overgebleven 2% in uiterst diepe onvoorstelbare rouw is gedompeld is een gegeven lijkt me. De kans dat je van die overgebleven 2% iemand echt kent is bij mij in ieder geval uiterst klein.
Vrijheid
pi_154893800
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont hoor, maar als zeeland groningen of wat dan ook.
Dan zou ik toch wel boven NAP willen wonen, denk me dat de waterkeringen dan ook niet meer werken of onderhouden worden.
Veel natuur, de helft of meer, de helft ligt vol met wegdek, zal wel lang duren voordat de natuur het zich terug genomen heeft.
Zou de zee zich ook terug nemen wat haar genomen is?
De natuur neemt het sneller terug dan je denkt, na een jaar of 2 a 3 zal het meeste wegdek e.d. al overwoekerd zijn.
pi_154893821
quote:
Wil wel zelf kunnen kiezen wie overblijven en wie niet. Maar zou het op 50% gooien, misschien is het ook wel te doen met 75% weg.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:41:46 #264
45206 Pietverdriet
pi_154893854
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Wil wel zelf kunnen kiezen wie overblijven en wie niet
. Maar zou het op 50% gooien, misschien is het ook wel te doen met 75% weg.
Dat vind ik eigenlijk een nog huiveringwekkende gedachte
pi_154893881
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Wil wel zelf kunnen kiezen wie overblijven en wie niet. Maar zou het op 50% gooien, misschien is het ook wel te doen met 75% weg.
Daar krijg ik samen met Piet enge gedachten over.
pi_154893887
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk een nog huiveringwekkende gedachte
Nou ja, dat iig je vrienden en familie overblijven dan.
pi_154893914
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:42 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Daar krijg ik samen met Piet enge gedachten over.
Willekeurig heeft erg nare gevolgen. Als je kan kiezen kan je kiezen op nut e.d., is niet leuk, maar zorgt wel voor een betere overlevingskans en een kans op een goede toekomst.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:44:01 #268
45206 Pietverdriet
pi_154893915
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:39 schreef erodome het volgende:

[..]

De natuur neemt het sneller terug dan je denkt, na een jaar of 2 a 3 zal het meeste wegdek e.d. al overwoekerd zijn.
Dat valt nogal tegen, kijk maar eens fotos van tsjernobyl en omgeving.
pi_154893920
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou ja, dat iig je vrienden en familie overblijven dan.
En ik en mijn vrienden dan? Naast Piet.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:44:47 #270
45206 Pietverdriet
pi_154893936
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Willekeurig heeft erg nare gevolgen. Als je kan kiezen kan je kiezen op nut e.d., is niet leuk, maar zorgt wel voor een betere overlevingskans en een kans op een goede toekomst.
Je beseft je dat je het over genocide op een nooit eerder voorgekomen schaal hebt?
pi_154893940
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:44 schreef mastertephon het volgende:

[..]

En ik en mijn vrienden dan? Naast Piet.
Je mag het alleen vanuit jezelf bekijken, dat is het addertje onder het gras.
pi_154893945
quote:

[..]

Laten we maar gewoon gaan voor geen keuzes moeten maken.
pi_154893949
quote:
15s.gif Op maandag 3 augustus 2015 01:04 schreef Ryan3 het volgende:
Is een serie op HBO The Leftovers, waarbij 2% van de wereldbevolking ineens verdwijnt. De reden is onduidelijk. Lullig natuurlijk. Maar het lijkt me niet onoverkomelijk.
Daarom : wat zou er gebeuren als zo maar 98% van de bevolking zou verdwijnen, en wij dus in Nederland overblijven met slechts 340.000 mensen. :P. (Ik bedoel als 2% ineens kan verdwijnen, waarom 98% niet, toch? )
Is dat niet een beetje een utopie ook?
Hoe zal dat gaan, volgens jullie?
Lol moet naar POL, thanx.
Voortplanten en nog meer geld/eigendommen binnenharken. :7
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_154893963
quote:

[..]

Je mag het alleen vanuit jezelf bekijken, dat is het addertje onder het gras.
Ik zie het meer als fictief experiment zonder die keuze hoeven te maken.
pi_154893981
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je beseft je dat je het over genocide op een nooit eerder voorgekomen schaal hebt?
We hebben het hier al over een uitsterven van enorme proportie's, leuk gaat dat dus nooit worden.
Als ik dan toch moet kiezen in dit fictieve verhaal dan kies ik liever wie er overblijven.

Bv dat je een beperkt aantal vaccins hebt tegen de ziekte die anders iedereen weg zou nemen. Je hebt maar genoeg voor 25% van de mensheid.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:47:23 #276
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154894008
1 op de duizend mensen wordt als 'centraal' persoon gezien en daarvan blijven 20 mensen die die persoon kent leven. En daarbuiten sterft het gewoon naargelang de centrale persoon deze wel of niet goed kent. Lullig voor die 20ste die de centrale persoon best goed kent via zijn baantje als sigarettenverkoper maar je kan niet alles hebben.
Vrijheid
pi_154894010
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:45 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ik zie het meer als fictief experiment zonder die keuze hoeven te maken.
Dan weet ik niet of ik wel bij die 2% wil horen waar de topic over gaat. Dat gaat een erg gruwelijk leven worden namelijk.
pi_154894035
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan weet ik niet of ik wel bij die 2% wil horen waar de topic over gaat. Dat gaat een erg gruwelijk leven worden namelijk.
Daar ben ik ook niet uit. Het hangt af van wie overblijft.
pi_154894086
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook dan liever snel en pijnloos, als een leven waar ik op mijn hoede moet zijn.
Maar ook daar zal ik niet bijhoren, als ik terug moet krijgen wat ik anderen aangedaan heb kom ik aan het lijden van heb ik jouw daar, LOL.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:51:02 #280
45206 Pietverdriet
pi_154894111
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:48 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Daar ben ik ook niet uit. Het hangt af van wie overblijft.
En vooral ook wat er over blijft. De enorme arsenalen aan NBC wapens, chemische fabrieken, kerncentrales, schepen met kernaandrijving, allemaal zaken die als ze onbeheerd achterblijven een enorm probleem zijn
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:51:21 #281
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154894116
Meh, oké. Dan wordt die 2% misschien alleen al door de daaropvolgende zelfmoorden 1% of minder.
Vrijheid
pi_154894147
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:51 schreef jogy het volgende:
Meh, oké. Dan wordt die 2% misschien alleen al door de daaropvolgende zelfmoorden 1% of minder.
En wie van die 1 procent zou daadwerkelijk het lef hebben?
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:56:29 #283
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154894253
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

En wie van die 1 procent zou daadwerkelijk het lef hebben?
Welk lef?
Vrijheid
pi_154894265
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Welk lef?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2015 14:00:33 ]
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:00:38 #285
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154894370
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zelfmoord misschien?
Die ene procent die het daadwerkelijk doet uit hopeloosheid? Allemaal en van de overgebleven mensen niemand (of ze hebben er geen behoefte aan), lijkt me.
Vrijheid
pi_154894575
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En vooral ook wat er over blijft. De enorme arsenalen aan NBC wapens, chemische fabrieken, kerncentrales, schepen met kernaandrijving, allemaal zaken die als ze onbeheerd achterblijven een enorm probleem zijn
Dit, want overleven wordt dan geen pretje, meer een lijdensweg die ook het eind zal betekenen, alleen dan wat langzamer met een beetje pech.
pi_154894608
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook dan liever snel en pijnloos, als een leven waar ik op mijn hoede moet zijn.
Maar ook daar zal ik niet bijhoren, als ik terug moet krijgen wat ik anderen aangedaan heb kom ik aan het lijden van heb ik jouw daar, LOL.
Maar het kan ook heel leuk zijn natuurlijk.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:13:33 #288
45206 Pietverdriet
pi_154894616
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit, want overleven wordt dan geen pretje, meer een lijdensweg die ook het eind zal betekenen, alleen dan wat langzamer met een beetje pech.
Denk dat het beter zou zijn dat deze ellende weg is dan dat 98% van de mensheid weg is.
pi_154894643
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk dat het beter zou zijn dat deze ellende weg is dan dat 98% van de mensheid weg is.
Welke ellende?
pi_154895096
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:51 schreef jogy het volgende:
In "The Stand" beschrijft Stephen King dat na de uitbraak van het virus veel slachtoffers vallen door allerlei al dan niet domme ongelukken en het ontbreken van hulp. Ook moet je eraan denken dat er soms alleen kinderen of gehandicapten overblijven en zichzelf niet kunnen redden. En dan zijn er idd mensen die zelfmoord plegen, omdat ze de nieuwe situatie niet aan kunnen. Enige verschil met de klassieke End of the world as we know it-verhalen is dat in dit geval de wereld geheel intact blijft. Omdat het wegvagen van de 98% bevolking plotseling komt zonder een periode van chaos daarvoor.
I´m back.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:35:09 #291
45206 Pietverdriet
pi_154895148
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:15 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Welke ellende?
quote:
De enorme arsenalen aan NBC wapens, chemische fabrieken, kerncentrales, schepen met kernaandrijving, allemaal zaken die als ze onbeheerd achterblijven een enorm probleem zijn
pi_154895191
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Ik weet niet wat NBC wapens zijn. Daarnaast begrijp ik het probleem. Maar de bedoeling was er een positief topic over te maken met een gek idee.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:39:24 #294
45206 Pietverdriet
pi_154895286
Het is trouwens niet ondenkbaar dat een groot deel van de wereldbevolking in een relatief korte tijd verdwijnt. Een nieuwe virusziekte kan dat zomaar veroorzaken. Zuid Amerika ontvolkte grotendeels na de komst van de ziektes die de Spanjaarden meebrachten, mazelen, pokken, en nog meer.
Europa verloor de helft van de bevolking door de zwarte dood.
Een dodelijk virus wat zeer besmettelijk is, maar waarbij de incubatie enkele weken is, zou dit kunnen veroorzaken. Een griep virus bijvoorbeeld
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:41:56 #295
45206 Pietverdriet
pi_154895360
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:36 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ik weet niet wat NBC wapens zijn. Daarnaast begrijp ik het probleem. Maar de bedoeling was er een positief topic over te maken met een gek idee.
Nucleaire , Biologische en Chemische wapens.
Ze hoeven geeneens ingezet te worden om heel gevaarlijk te zijn, als ze gewoon weg rotten is het al een enorm probleem.
pi_154895382
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nucleaire , Biologische en Chemische wapens.
Ze hoeven geeneens ingezet te worden om heel gevaarlijk te zijn, als ze gewoon weg rotten is het al een enorm probleem.
Dat maakt het fictieve verhaal niet leuker.
pi_154895425
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 13:06 schreef probeer het volgende:
En nucleaire reactors ... Ik ga er van uit dat die dingen simpelweg uitvallen en niets meer doen, wanneer er een poos niet naar omgekeken wordt. Zou toch best een enorm hekel punt in de veiligheid zijn wanneer die dingen op hol slaan als er een dag/week/maand niemand naar omkijkt ...?
Ja, ik denk ergens ook dat de boel op zijn minst stabiel blijft een langere tijd en dat-ie vermits er niet wordt voldaan aan bepaalde voorwaarden automatisch een stappenplan volgt waarbij hij zichzelf uitschakelt.
I´m back.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:45:13 #298
45206 Pietverdriet
pi_154895458
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:42 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dat maakt het fictieve verhaal niet leuker.
Nee, en wat te denken van fabrieken waar met gevaarlijke chemie gewerkt wordt, denk aan Seveso en Bhopal
pi_154895481
Straks krijgen we nog FOX news wapens.
pi_154895505
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is trouwens niet ondenkbaar dat een groot deel van de wereldbevolking in een relatief korte tijd verdwijnt. Een nieuwe virusziekte kan dat zomaar veroorzaken. Zuid Amerika ontvolkte grotendeels na de komst van de ziektes die de Spanjaarden meebrachten, mazelen, pokken, en nog meer.
Europa verloor de helft van de bevolking door de zwarte dood.
Een dodelijk virus wat zeer besmettelijk is, maar waarbij de incubatie enkele weken is, zou dit kunnen veroorzaken. Een griep virus bijvoorbeeld
Dit is waarom ik zelfmoord zou overwegen. Om een eventuele langzame pijnlijke dood te vermijden. Brr een of andere onbekende ziekte met gruweldood. :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')