Dan weet ik niet of ik wel bij die 2% wil horen waar de topic over gaat. Dat gaat een erg gruwelijk leven worden namelijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:45 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik zie het meer als fictief experiment zonder die keuze hoeven te maken.
Daar ben ik ook niet uit. Het hangt af van wie overblijft.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan weet ik niet of ik wel bij die 2% wil horen waar de topic over gaat. Dat gaat een erg gruwelijk leven worden namelijk.
Dat vermoed ik ook dan liever snel en pijnloos, als een leven waar ik op mijn hoede moet zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan weet ik niet of ik wel bij die 2% wil horen waar de topic over gaat. Dat gaat een erg gruwelijk leven worden namelijk.
En vooral ook wat er over blijft. De enorme arsenalen aan NBC wapens, chemische fabrieken, kerncentrales, schepen met kernaandrijving, allemaal zaken die als ze onbeheerd achterblijven een enorm probleem zijnquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:48 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Daar ben ik ook niet uit. Het hangt af van wie overblijft.
En wie van die 1 procent zou daadwerkelijk het lef hebben?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:51 schreef jogy het volgende:
Meh, oké. Dan wordt die 2% misschien alleen al door de daaropvolgende zelfmoorden 1% of minder.
Welk lef?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
En wie van die 1 procent zou daadwerkelijk het lef hebben?
Meh, oké. Dan wordt die 2% misschien alleen al door de daaropvolgende zelfmoorden 1% of minder.quote:
Die ene procent die het daadwerkelijk doet uit hopeloosheid? Allemaal en van de overgebleven mensen niemand (of ze hebben er geen behoefte aan), lijkt me.quote:
Dit, want overleven wordt dan geen pretje, meer een lijdensweg die ook het eind zal betekenen, alleen dan wat langzamer met een beetje pech.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En vooral ook wat er over blijft. De enorme arsenalen aan NBC wapens, chemische fabrieken, kerncentrales, schepen met kernaandrijving, allemaal zaken die als ze onbeheerd achterblijven een enorm probleem zijn
Maar het kan ook heel leuk zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat vermoed ik ook dan liever snel en pijnloos, als een leven waar ik op mijn hoede moet zijn.
Maar ook daar zal ik niet bijhoren, als ik terug moet krijgen wat ik anderen aangedaan heb kom ik aan het lijden van heb ik jouw daar, LOL.
Denk dat het beter zou zijn dat deze ellende weg is dan dat 98% van de mensheid weg is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit, want overleven wordt dan geen pretje, meer een lijdensweg die ook het eind zal betekenen, alleen dan wat langzamer met een beetje pech.
Welke ellende?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat het beter zou zijn dat deze ellende weg is dan dat 98% van de mensheid weg is.
In "The Stand" beschrijft Stephen King dat na de uitbraak van het virus veel slachtoffers vallen door allerlei al dan niet domme ongelukken en het ontbreken van hulp. Ook moet je eraan denken dat er soms alleen kinderen of gehandicapten overblijven en zichzelf niet kunnen redden. En dan zijn er idd mensen die zelfmoord plegen, omdat ze de nieuwe situatie niet aan kunnen. Enige verschil met de klassieke End of the world as we know it-verhalen is dat in dit geval de wereld geheel intact blijft. Omdat het wegvagen van de 98% bevolking plotseling komt zonder een periode van chaos daarvoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:51 schreef jogy het volgende:
Meh, oké. Dan wordt die 2% misschien alleen al door de daaropvolgende zelfmoorden 1% of minder.
quote:
quote:De enorme arsenalen aan NBC wapens, chemische fabrieken, kerncentrales, schepen met kernaandrijving, allemaal zaken die als ze onbeheerd achterblijven een enorm probleem zijn
Ik weet niet wat NBC wapens zijn. Daarnaast begrijp ik het probleem. Maar de bedoeling was er een positief topic over te maken met een gek idee.quote:
Nucleaire , Biologische en Chemische wapens.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:36 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik weet niet wat NBC wapens zijn. Daarnaast begrijp ik het probleem. Maar de bedoeling was er een positief topic over te maken met een gek idee.
Dat maakt het fictieve verhaal niet leuker.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nucleaire , Biologische en Chemische wapens.
Ze hoeven geeneens ingezet te worden om heel gevaarlijk te zijn, als ze gewoon weg rotten is het al een enorm probleem.
Ja, ik denk ergens ook dat de boel op zijn minst stabiel blijft een langere tijd en dat-ie vermits er niet wordt voldaan aan bepaalde voorwaarden automatisch een stappenplan volgt waarbij hij zichzelf uitschakelt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:06 schreef probeer het volgende:
En nucleaire reactors ... Ik ga er van uit dat die dingen simpelweg uitvallen en niets meer doen, wanneer er een poos niet naar omgekeken wordt. Zou toch best een enorm hekel punt in de veiligheid zijn wanneer die dingen op hol slaan als er een dag/week/maand niemand naar omkijkt ...?
Nee, en wat te denken van fabrieken waar met gevaarlijke chemie gewerkt wordt, denk aan Seveso en Bhopalquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:42 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat maakt het fictieve verhaal niet leuker.
Dit is waarom ik zelfmoord zou overwegen. Om een eventuele langzame pijnlijke dood te vermijden. Brr een of andere onbekende ziekte met gruweldood.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is trouwens niet ondenkbaar dat een groot deel van de wereldbevolking in een relatief korte tijd verdwijnt. Een nieuwe virusziekte kan dat zomaar veroorzaken. Zuid Amerika ontvolkte grotendeels na de komst van de ziektes die de Spanjaarden meebrachten, mazelen, pokken, en nog meer.
Europa verloor de helft van de bevolking door de zwarte dood.
Een dodelijk virus wat zeer besmettelijk is, maar waarbij de incubatie enkele weken is, zou dit kunnen veroorzaken. Een griep virus bijvoorbeeld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |