Daarvoor gaf ik ook aan de rijken, die of zouden die zich geen plaatsje kopen waar ze beschermd zitten?quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:58 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik ga uit van een nette verdeling. Als bepaalde groepen wegvallen kan het problemen veroorzaken, of juist voorkomen/oplossen.
Dan zal er nog diesel moeten wezen om die dingen aan het draaien te houden, mits dat er geen hydroliek slang knapt anders heeft men daar ook eentje voor nodig, of meerdere.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Je kan het een grapje noemen maar dat zal het enige zijn wat je kan doen denk ik. Massagraven graven, zooi lijken erin mieteren en in de fik steken of zo?
Ik ga er vanuit dat we dat dan zelf moeten regelen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:46 schreef jogy het volgende:
Maar even praktisch bekeken, doet die 98% wel eerst even al de potentieel gevaarlijke machines uit voor ze verdwijnen of moeten we rekening houden met nucleaire reactors die niet meer gecontroleerd worden, vliegtuigen die neergaan, treinen die met volle snelheid een eindstation in beuken? Vliegdekschepen die ongecontroleerd een kust in boren etc etc?
Als je er al vanuit gaat dan gaat het fout, de juiste stelling moet zijn, dat ga ik dan zelf regelen!quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:15 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat we dat dan zelf moeten regelen.
Nee maar goud en diamanten, dat weet ik nog niet?quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:22 schreef jogy het volgende:
Zou je denken dat euro's en andere valuta na het verdwijnen van 98% van de mensheid nog actief gebruikt zal worden als legitiem ruilmiddel?
Eten is niet zo lastig te verkrijgen (iig in het begin). Water moet in Nederland ook nog wel een poos lukken ... Ik denk dat medicatie en genotsmiddelen een belangrijk ruilmiddel gaan zijn. Medicatie omdat nodig, genotsmiddelen omdat chaos en wanhoop en daaruit voortkomend vluchtgedrag.quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:22 schreef jogy het volgende:
Zou je denken dat euro's en andere valuta na het verdwijnen van 98% van de mensheid nog actief gebruikt zal worden als legitiem ruilmiddel?
Leuk bedacht hoor!quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:03 schreef probeer het volgende:
Wellicht is het dan het handigste om eerst vast te stellen welke dingen het blijven doen, of voor hoe lang?
Elektriciteit, water, telefoon, tv, radio, internet, etc etc ...
Dat zou iig meespelen in mijn beslissing en uitvoering van óf ieder voor zich, óf toch samen proberen iets van een samenleving te bouwen / houden.
Ik ben geen natuurlijke leider, of een 'first follower' .. mijn instelling zou zijn, ieder voor zich, ik voor mezelf, en als mensen een commune oid willen vormen zie ik later wel of ik mee wil doen als het beginnende werk al gedaan is.
Maar goed ... accu-spijkerpistool van de buurman jatten, auto jatten, naar het dorp van mijn ouders om te zien of die nog leven. Ik neem aan dat mijn zusje hetzelfde doet. Dan langs het huis van de wijkagent voor zijn wapen (of het politiebureau). Als daar al iemand geweest is ken ik nog wel een paar jagers. Dan langs de apotheek, dan de supermarkt, dan de slijter, en dan een huis op de heuvel in Nijmegen oost. Vanuit daar flink inslaan, en dan wss verkassen naar iets rustigs en zeer afgelegen ergens in een natuurgebied in Duitsland oid. Niet te ver weg, maar hopelijk ook weinig last van anderen.
Zou ik meedoen aan het oprichten van iets, met andere mensen ... Wss radio-berichten versturen dat ze allemaal naar Utrecht moeten komen, en dan daar met zn allen uitzoeken hoe of wat, oa gebaseerd op het bovenstaande lijstje van dingen die het nog doen, en dingen die we draaiende moeten/willen houden.
In de koeling ook?quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:06 schreef probeer het volgende:
En nucleaire reactors ... Ik ga er van uit dat die dingen simpelweg uitvallen en niets meer doen, wanneer er een poos niet naar omgekeken wordt. Zou toch best een enorm hekel punt in de veiligheid zijn wanneer die dingen op hol slaan als er een dag/week/maand niemand naar omkijkt ...?
Ik ga er van uit dat ik inderdaad niet de eerste op die locaties zal zijn, en dat er gedeeld of gevochten zal moeten worden. Een van de redenen om zsm uit de stad te gaan, liefste naar omliggende dorpen waar weinig mensen wonen (kleinere kans dat er lui overleven) maar toch genoeg faciliteiten zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Leuk bedacht hoor!
Commune als die al opgericht zou worden van het begin af aan of niet, meedoen bedoel ik dan.
Of je moet al veel meebrengen dan.
Dat pistool vergeet ook niet de munitie ervan dan, bij die supermarkt zou maar een eigenaar overleven en zit daar met zijn jachtgeweer de zaak onder controle te houden, moet je door naar de volgende of niet?
Apotheek zou hetzelfde kunnen zijn, ik zou me het huis van de buren erbij nemen. Grapje.
Maar al met al niet slecht bedacht, alleen waarom zouden ze allemaal naar Utrecht moeten komen, boter bij de vis, wat is er dan in die stad te halen?
Zou Koln of Dusseldorf niet hetzelde denken?
Ik ook niet. Maar ik hoop / ga er van uit dat dat ding een soort fail-save heeft en zichzelf kan uitschakelen wanneer het mis gaat omdat mensen niets doen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
In de koeling ook?
Denk dat als de koeling uitvalt of niet bijgestuurd wordt dan het wel een penibel zou kunnen worden, en hoeveel stroom wordt er gevraagd en hoeveel wordt er aangeboden?
Allemaal vragen waar ik geen benul van heb.
Eekhoorntjes als meest dominante soort op aardequote:Op maandag 3 augustus 2015 13:21 schreef jogy het volgende:
En hoe zal alles er 10 jaar na dato uit zien? Een heel nieuwe samenleving? Infrastructuur weer hersteld (internet, telefonie, radio en TV? ) Alle landsgrenzen nog steeds in stand? Kleine regeringen die verder gaan waar het gebleven was? Dictatuurstaatjes overal? Of gewoon vrijheid blijheid en kleine georganiseerde gemeentes die voor zichzelf kunnen zorgen?
Mij zou het wel fijn lijken om toch een aantal mensen om mij heen te hebben, op zijn minst voor de gezelligheid en werkverdeling waar nodig. dus dan komt er al snel een woonwijk kijken die gevuld kan worden met (enigszins) gelijkgezinden die redelijk beveiligd kan worden (zeker in het begin) en waar het gas, water en licht weer aan de praat gekregen moet worden op welke manier dan ook.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:24 schreef john2406 het volgende:
Dat kan geen mens voorspellen lijkt me, zou eerder denken na mij de zondvloed, maar aangezien ik kinderen heb waar ik vanuit ga dat die bij die 2% horen, zou het niet zo zijn, dan inderdaad na mij de zondvloed!
Maar niemand weet wie bij die 2% hoort.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:24 schreef john2406 het volgende:
Dat kan geen mens voorspellen lijkt me, zou eerder denken na mij de zondvloed, maar aangezien ik kinderen heb waar ik vanuit ga dat die bij die 2% horen, zou het niet zo zijn, dan inderdaad na mij de zondvloed!
Meer dan genoeg ruimte dus geen probleem toch? En een beetje variatie in de gezindheid lijkt me geen probleem.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:38 schreef john2406 het volgende:
Gelijk gezinde mensen wel ja, anders gezinde weer liever niet!
Anders wordt het wel heel saai.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Meer dan genoeg ruimte dus geen probleem toch? En een beetje variatie in de gezindheid lijkt me geen probleem.
Nee gelukkig niet en als zou ik het niet willen weten ook!quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:53 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Maar niemand weet wie bij die 2% hoort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |