abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154860128
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 03:00 schreef Geerd het volgende:

[..]

Niet hier iig
Het kan gewoon hier. Gewoon niet rare dingen gaan roepen.
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:44:59 #152
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_154861615
Wat een heerlijkheid moet dat zijn. Al die resources voor zo weinig mensen. Geen overheid meer en geen regels gewoon lekker in stammen leven.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_154862632
Dan doen we ongeveer net zo als al die landen die ongeveer even groot zijn als wij, maar ook slechts 2 miljoen inwoners hebben. Alleen hebben wij dan plotseling een boel McDonald's restaurants met iets te weinig vraag om economisch te kunnen overleven.
  maandag 3 augustus 2015 @ 10:42:22 #154
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154862682
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:39 schreef De_Kaas- het volgende:
Dan doen we ongeveer net zo als al die landen die ongeveer even groot zijn als wij, maar ook slechts 2 miljoen inwoners hebben. Alleen hebben wij dan plotseling een boel McDonald's restaurants met iets te weinig vraag om economisch te kunnen overleven.
Echt als 98% van de wereld verdwijnt en men probeert dan toch 'de economie' in stand te houden dan houdt het voor mij op hoor. Maak er dan maar 98,0000000000000000001% die verdwijnt ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 3 augustus 2015 @ 10:46:54 #155
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154862760
Maar even praktisch bekeken, doet die 98% wel eerst even al de potentieel gevaarlijke machines uit voor ze verdwijnen of moeten we rekening houden met nucleaire reactors die niet meer gecontroleerd worden, vliegtuigen die neergaan, treinen die met volle snelheid een eindstation in beuken? Vliegdekschepen die ongecontroleerd een kust in boren etc etc?
Vrijheid
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:02:31 #156
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_154863043
quote:
15s.gif Op maandag 3 augustus 2015 01:04 schreef Ryan3 het volgende:
Is een serie op HBO The Leftovers, waarbij 2% van de wereldbevolking ineens verdwijnt. De reden is onduidelijk. Lullig natuurlijk. Maar het lijkt me niet onoverkomelijk.
Daarom : wat zou er gebeuren als zo maar 98% van de bevolking zou verdwijnen, en wij dus in Nederland overblijven met slechts 340.000 mensen. :P. (Ik bedoel als 2% ineens kan verdwijnen, waarom 98% niet, toch? )
Is dat niet een beetje een utopie ook?
Hoe zal dat gaan, volgens jullie?
Lol moet naar POL, thanx.
Ik hoop dat bij die 2% in elk geval de mensen zitten die de kerncentrales besturen.
Verder zou ik het super vinden, eindelijk lekker rustig.

OP youtube staat trouwens een docu met bijna hetzelfde thema: population zero:

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_154863105
hopelijk blijf ik over met doutze kroes en wordt ze mijn buurmeisje :9~ :9~ :9~
pi_154863122
In Amsterdam zou niets veranderen; wanneer al die huizen plotseling leeg zijn hebben anderen eindelijk de mogelijkheid om er ook te wonen, trekken ze naar die stad en blijft het daar gewoon lekker druk en blijven de trams en de bars gewoon zoals ze waren.
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:09:01 #159
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154863152
quote:
6s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:07 schreef De_Kaas- het volgende:
In Amsterdam zou niets veranderen; wanneer al die huizen plotseling leeg zijn hebben anderen eindelijk de mogelijkheid om er ook te wonen, trekken ze naar die stad en blijft het daar gewoon lekker druk en blijven de trams en de bars gewoon zoals ze waren.
Heel Nederland leeg en iedereen Amsterdam e.o. in. Gezellig.
Vrijheid
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:10:16 #160
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_154863172
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:22 schreef Geerd het volgende:
Voedsel is het probleem niet, blikvoer etc. En op de Oosvaarders plassen zat wild wat we kunnen jagen , eten en zorgen dat het op peil blijft.

Laat staan vis.
Ik denk zelfs wanneer je paar jaar verder bent, je om komt in het voedsel
Dat denk ik ook. De natuur zal zichzelf razendsnel herstellen als er geen mensen meer zijn en de dierenpopulatie zal ook enorm groeien.
Mooi voorbeeld is de omgeving rondom Tjernobyl. Alles wat de mens daar heeft opgebouwd (droogleggen van grote stukken land tbv landbouw bv) is ongedaan gemaakt, het is nu weer een moeras, de dieren zijn ondanks de hoge straling in grote mate weer terug en in nog geen 30 jaar tijd is het bijna weer terug in de oorspronkelijke natuurlijke staat.
Zet je wel even aan het denken wat een enorme puinhoop wij mensen van de wereld maken -O-
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_154863235
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Heel Nederland leeg en iedereen Amsterdam e.o. in. Gezellig.
Kans is wel groot dat de mensen, kuddebeestjes als het zijn, gewoon direct weer gaan clusteren in de steden. En dan verandert er echt helemaal niets, ervan uitgaande dat de 98% gestorvenen een beetje normaal verdeeld zijn over verschillende vormen van kennis en kunde. Wanneer de overblijvers clusteren is alle kennis dan gewoon lokaal beschikbaar om op dezelfde voet verder te gaan.
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:18:00 #162
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154863299
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:14 schreef De_Kaas- het volgende:

[..]

Kans is wel groot dat de mensen, kuddebeestjes als het zijn, gewoon direct weer gaan clusteren in de steden. En dan verandert er echt helemaal niets, ervan uitgaande dat de 98% gestorvenen een beetje normaal verdeeld zijn over verschillende vormen van kennis en kunde. Wanneer de overblijvers clusteren is alle kennis dan gewoon lokaal beschikbaar om op dezelfde voet verder te gaan.
Met de uitzondering dat er nu genoeg ruimte is om het te ontvluchten mocht je dat willen. Het zal mij echt benieuwen hoe zo'n restant samenleving zich gaat structureren. Op oude voet verder zo goed en kwaad als het kan of komen er dan nieuwe Utopiaanse (Niet zoals de reality show ) gemeenschappen naar voren, ik hoop het laatste.
Vrijheid
pi_154863382
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 01:11 schreef Geerd het volgende:
Meer pils voor mij !!!
En wie gaat dat pils dan maken?
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:24:05 #164
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_154863390
Alles bij elkaar kunnen we dus concluderen dat het klinkt als een goed plan :+ ?
pi_154863509
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
Wat een heerlijkheid moet dat zijn. Al die resources voor zo weinig mensen. Geen overheid meer en geen regels gewoon lekker in stammen leven.
Jij gaat er vanuit dat je dan nog leeft?
Hoeveel is de kans dan?
En hoeveel van die procenten zullen het heerlijk vinden, voordeel lijkt me wel dat het geld wat ze dan hebben geen fluit waard zou kunnen zijn?
Net zo als andere vele dingen niks meer waard zouden kunnen wezen lijkt me?
pi_154863538
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:39 schreef De_Kaas- het volgende:
Dan zal ik wel echt erachter komen of die hamburgers echt zo lang houdbaar zijn niet?
pi_154863648
Gewoon allemaal naar Duitsland dan toch?
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:37:24 #168
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154863664
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:24 schreef Metro2005 het volgende:
Alles bij elkaar kunnen we dus concluderen dat het klinkt als een goed plan :+ ?
Ligt er maar net aan of die 2% de lijken van de 98% moeten verwijderen en of de infrastructuur explodeert wegens het verdwijnen van de in stand houdende expertise/mankracht :').
Vrijheid
pi_154863742
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan of die 2% de lijken van de 98% moeten verwijderen en of de infrastructuur explodeert wegens het verdwijnen van de in stand houdende expertise/mankracht :').
Ik denk dat het meer in de expertise ligt als in de mankracht, en wat betreft de eerste stelling hoop ik toch dat er een paar buldozer machinisten overblijven om die naar een kuil in te deponeren. Grapje.
De wegen zullen wel overwoekeren dan door het groen?
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:43:58 #170
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154863791
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer in de expertise ligt als in de mankracht, en wat betreft de eerste stelling hoop ik toch dat er een paar buldozer machinisten overblijven om die naar een kuil in te deponeren. Grapje.
Je kan het een grapje noemen maar dat zal het enige zijn wat je kan doen denk ik. Massagraven graven, zooi lijken erin mieteren en in de fik steken of zo?

quote:
De wegen zullen wel overwoekeren dan door het groen?
Dat wel maar dat boeit ook niet echt denk ik. Meer de krachtcentrales en andere belangrijke en potentieel ontploffende zaken die op zijn minst even gecontroleerd uitgezet moet worden zeg maar.
Vrijheid
pi_154863838
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:43 schreef jogy het volgende:

Dat wel maar dat boeit ook niet echt denk ik. Meer de krachtcentrales en andere belangrijke en potentieel ontploffende zaken die op zijn minst even gecontroleerd uitgezet moet worden zeg maar.
Als het al zou gebeuren zal het niet overnacht gebeuren lijkt me, dus in het begin, als er nagedacht word, kunnen die al uitgezet worden.
Laat ik nou dat denken uitsluiten in zo een geval, hoeveel van de 100 zouden er aan denken en hoeveel zouden daadwerkelijk van die het besluit nemen als ik het niet doe een andere doet het niet?
pi_154863915
Chaos.

En boeren worden heel rijk. Net als mensen met een technische achtergrond.

Op lange termijn is het niet zo heel problematisch denk ik. We worden gewoon wat teruggeworpen in de menselijke ontwikkeling.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_154863973
quote:
6s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:50 schreef H.FR het volgende:
Chaos.

En boeren worden heel rijk.
Waarom de boeren alleen die wat overlijden laten toch ook iets achter of niet?
Ik denk dat het inderdaad een chaos zou worden, dan wordt het nog erger dan denkt niemand meer naar, en draaien b.v de krachtcentrales gewoon door en nog vele dingen erbij.
Er zal maar iemand dood omvallen bij de lozingen van die chemie bedrijven, maar ook dat zal een keer een einde hebben.
pi_154864026
quote:
6s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:50 schreef H.FR het volgende:
Op lange termijn is het niet zo heel problematisch denk ik. We worden gewoon wat teruggeworpen in de menselijke ontwikkeling.

Wat terug geworpen, je zou versteld staan als een bepaalde bedrijfstak helemaal wegvalt en zijn hele knowhow mee neemt?
Stel maar eens alleen de rijken blijven over?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2015 11:57:42 ]
pi_154864046
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat terug geworpen, je zou versteld staan als een bepaalde bedrijfstak helemaal wegvalt en zijn hele knowhow mee neemt?
Stel maar eens alleen de rijken blijven over?
Ik ga uit van een nette verdeling. Als bepaalde groepen wegvallen kan het problemen veroorzaken, of juist voorkomen/oplossen.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')