Dit is Doel:quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:11 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Nee. Gewoon echt 0 idee. Ik weet niet eens hoe zo'n centrale er ziet ziet om eerlijk te zijn.
bellen is dan veel makkelijker, op de traditionele manier. verbruikt veel minder stroom dan een datacenter van facebook. die grote centra verbruiken bijna evenveel stroom als een klein land namelijk. er moeten dan prioriteiten gesteld worden en facebook lijkt me niet echt een prioriteit dan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor de overblijvenden zijn dat juist misschien wel handige manieren om anderen te vinden?
Hoeveel M2 aan zonnen panelen liggen er niet op de daken overal??quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Goeie vraag. Het is afhankelijk van stroom. Dus als dat stopt, stopt het internet, denk ik.
Maar wanneer stopt de stroom?
En kunnen 2% van de ingenieurs en iedereen die in die branche werkt (niet te vergeten) de stroom toch voor een langere tijd aan houden?
Als de stroom wegvalt echter, valt ook de staat weg.
En dan ga je politiek krijgen op een veel kleiner vlak.
Dan keer je terug naar wellicht de lichamelijke sterkte van mensen?
Ik vond erg uit de kluiten gewassen schoorstenen altijd al eng. Foto twee valt mij mee.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is Doel:
[ afbeelding ]
Dit is Borssele:
[ afbeelding ]
Klopt is wel een grace period an sich, kan nog vrij lang zijn, omdat er ook wel mensen die kennis hebben overblijven en weten wat ze af kunnen zetten. Alleen dat gaat op eigen initiatief want, the center doesn't hold, denk ik. Ook op bestuurlijk en aanstuurlijk vlak valt 98% weg dan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:15 schreef perro. het volgende:
[..]
maar er wordt heel veel minder verbruikt ineens. dus de stroom zal niet een uur na de grote verdwijning al uitvallen. ik denk dat er wel voldoende tijd overblijft om zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen te treffen zodat overleven relatief makkelijk zal blijven. voor de meesten althans.
Foto 2 zie je de koetoren niet echt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:19 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik vond erg uit de kluiten gewassen schoorstenen altijd al eng. Foto twee valt mij mee.
dat, plus mocht de nood hoog worden kun je altijd nog diesel uit voertuigen halen om generatoren te laten draaien.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt is wel een grace period an sich, kan nog vrij lang zijn, omdat er ook wel mensen die kennis hebben overblijven en weten wat ze af kunnen zetten. Alleen dat gaat op eigen initiatief want, the center doesn't hold, denk ik. Ook op bestuurlijk en aanstuurlijk vlak valt 98% weg dan.
Klopt, maar ik zeg al niemand stuurt die mensen aan, en het zijn ook gewoon mensen...quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:18 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hoeveel M2 aan zonnen panelen liggen er niet op de daken overal??
Stroom is geen probleem denk ik, als 50% van die 2% kennis heeft.
Drinkbaar water, dat is het eerste probleem.
Ik ken de naam niet eens. Schandalig. Maar wel werkelijkheid.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Foto 2 zie je de koetoren niet echt.
Die koeltorens van Doel, die kun je dus in West-Brabant en bijna tot aan de helft van Zeeuws-Vlaanderen zien.
Ik denk dat die groep dat zelf wel doet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik zeg al niemand stuurt die mensen aan, en het zijn ook gewoon mensen...
wild? de bio industrie is dan niet meer. voldoende dieren denk ik.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:22 schreef Geerd het volgende:
Voedsel is het probleem niet, blikvoer etc. En op de Oosvaarders plassen zat wild wat we kunnen jagen , eten en zorgen dat het op peil blijft.
Laat staan vis.
Ik denk zelfs wanneer je paar jaar verder bent, je om komt in het voedsel
Dat moet lukken met twee % mensen en 100% aan dieren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:23 schreef perro. het volgende:
[..]
wild? de bio industrie is dan niet meer. voldoende dieren denk ik.
Voorlopig id er genoeg voedsel klopt ook, alleen veel voedsel zal snel bederven, en ingeblikt voedsel zal wel een tijd blijven bestaan/ Ingeblikt voedsel wordt wel bij wijze van spreke waardevoller dan goud op den duur. Dus de eerste vorm van politiek zal gaan om de voorraden van voedsel, en geweld zal niet geschuwd worden wrs.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:22 schreef Geerd het volgende:
Voedsel is het probleem niet, blikvoer etc. En op de Oosvaarders plassen zat wild wat we kunnen jagen , eten en zorgen dat het op peil blijft.
Laat staan vis.
Ja oke, maar die beesten moeten wel gevoerd worden etcquote:Op maandag 3 augustus 2015 02:23 schreef perro. het volgende:
[..]
wild? de bio industrie is dan niet meer. voldoende dieren denk ik.
Een deel wrs wel, maar nogmaals het ligt ook aan de verspreiding van de verdwijningen natuurlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:23 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik denk dat die groep dat zelf wel doet.
dan is er nog steeds wel genoeg.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja oke, maar die beesten moeten wel gevoerd worden etc
Meer dan het helft van het vee zal doodgaan
Mwja denk het niet, dat blikvoer is 2 jaar goed? Dat weet iedereen, niemand die daarom gaat vechtenquote:Op maandag 3 augustus 2015 02:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voorlopig id er genoeg voedsel klopt ook, alleen veel voedsel zal snel bederven, en ingeblikt voedsel zal wel een tijd blijven bestaan/ Ingeblikt voedsel wordt wel bij wijze van spreke waardevoller dan goud op den duur. Dus de eerste vorm van politiek zal gaan om de voorraden van voedsel, en geweld zal niet geschuwd worden wrs.
dat zou wat zijn zeg.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voorlopig id er genoeg voedsel klopt ook, alleen veel voedsel zal snel bederven, en ingeblikt voedsel zal wel een tijd blijven bestaan/ Ingeblikt voedsel wordt wel bij wijze van spreke waardevoller dan goud op den duur. Dus de eerste vorm van politiek zal gaan om de voorraden van voedsel, en geweld zal niet geschuwd worden wrs.
Ja, nou ja in de The Walking Dead zie je dat gebeuren iig. In het HBO scenario blijven er oorspronkelijk gewoon 98% over, het is dat ik dat nu even omdraai, 98% weg, 2% blijft over. Grote kans dat er een soort The Walking Dead scenario ontstaat echter.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:27 schreef perro. het volgende:
[..]
dat zou wat zijn zeg.98% vd mensen weg en de overige 2% knalt elkaar overhoop.
dat klopt. maar er hoeven veel minder mensen gevoed te worden dus dat zal niet meer zo lastig zijn dan nu. minder dieren nodig.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:27 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jup, maar moet wel onderhouden worden dan,
Eigenlijk de oplossing!quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:27 schreef perro. het volgende:
[..]
dat zou wat zijn zeg.98% vd mensen weg en de overige 2% knalt elkaar overhoop.
Ja, ook het water blijft wel een tijdje lopen, maar daarna is dat een grote vraag idd. Zonder water hou je het niet lang vol iig.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:29 schreef Geerd het volgende:
Maar nog steeds, water die flessen water in de supermarkt zijn snel op.
Dat voedsel komt wel goed.
Hoe krijg je ooit drinkbaar water?
ik denk dat dat wel meevalt. rotte appels heb je altijd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja in de The Walking Dead zie je dat gebeuren iig. In het HBO scenario blijven er oorspronkelijk gewoon 98% over, het is dat ik dat nu even omdraai, 98% weg, 2% blijft over. Grote kans dat er een soort The Walking Dead scenario ontstaat echter.
En de kogels zijn ook al opquote:Op maandag 3 augustus 2015 02:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan wapens dan? We leven hier ie in de VS.
Bij de schietvereniging.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan wapens dan? We leven hier ie in de VS.
Ja, dat klopt an sich natuurlijk, er lopen geen zombies rond, toch zul je wel een alles voor mij en de rest kan stikken mentaliteit krijgen als alles een beetje indaalt...quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:33 schreef perro. het volgende:
[..]
ik denk dat dat wel meevalt. rotte appels heb je altijd.
in the walking dead is er continu gevaar en werkt bijna niets meer. in jouw scenario is alles nog gewoon aanwezig, dus zal de dreiging veel minder klein zijn.
ik denk niet dat de meeste mensen spontaan in halve psychopaten zullen veranderen. en als dat wel zo is verdienen we ook niet beter vind ik.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt an sich natuurlijk, er lopen geen zombies rond, toch zul je wel een alles voor mij en de rest kan stikken mentaliteit krijgen als alles een beetje indaalt...
Ik had het niet over snelle acties. Daarvoor bestaat er de Gouden Gids. We moeten ons niet gaan vermoeien als 2 %.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en jij weet wel even een schietvereniging te vinden in de gauwigheid?
kazernes, militaire bases, politiebureau's, schietclubs.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en jij weet wel even een schietvereniging te vinden in de gauwigheid?
Niet spontaan zo maar ineens, eerst krijg je veel verdriet, dan valt alles weg, en dan gaan de mensen voor zichzelf wrs.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:36 schreef perro. het volgende:
[..]
ik denk niet dat de meeste mensen spontaan in halve psychopaten zullen veranderen. en als dat wel zo is verdienen we ook niet beter vind ik.
maar waarom zou daar perse geweld bij komen kijken? zoveel wat leeg staat, en zo weinig mensen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet spontaan zo maar ineens, eerst krijg je veel verdriet, dan valt alles weg, en dan gaan de mensen voor zichzelf wrs.
Krijg je een Hobbesiaanse oermaatschappij.
Dat kan idd... als je wijkagent niet ook weg is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:38 schreef perro. het volgende:
[..]
kazernes, militaire bases, politiebureau's, schietclubs.
maar laten we het positief zien.
en dan? heb je een pistool en een paar magazijnen. ik neem aan dat je niet of niet goed met een vuurwapen overweg kunt, dus wat zou je ermee doen? bluffen? heb je daar het lef voor, gezien het scenario waar we het nu over hebben?quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat kan idd... als je wijkagent niet ook weg is.
Gelukkig ken ik mijn wijkagent, dus daar kan ik wel een deal mee sluiten... als ik overblijf althans en hij ook... dat weten we niet.
Het zijn moeilijke deals.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat kan idd... als je wijkagent niet ook weg is.
Gelukkig ken ik mijn wijkagent, dus daar kan ik wel een deal mee sluiten... als ik overblijf althans en hij ook... dat weten we niet.
welterusten. leuk topic idd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:41 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, ik ga slapen, is een leuk gedachte-experiment. Later..
Je moeder telt niet mee hequote:Op maandag 3 augustus 2015 02:44 schreef mastertephon het volgende:
Over dieren. Daar krijgen we dan veel mee te maken. Ik aaide pas een varken die pas na drie minuten door had dat ik mens was. Ik weet niet wie harder gilde.
Niet hier iigquote:Op maandag 3 augustus 2015 02:56 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik denk dat je die discussie niet wil hebben.
Echt als 98% van de wereld verdwijnt en men probeert dan toch 'de economie' in stand te houden dan houdt het voor mij op hoor. Maak er dan maar 98,0000000000000000001% die verdwijntquote:Op maandag 3 augustus 2015 10:39 schreef De_Kaas- het volgende:
Dan doen we ongeveer net zo als al die landen die ongeveer even groot zijn als wij, maar ook slechts 2 miljoen inwoners hebben. Alleen hebben wij dan plotseling een boel McDonald's restaurants met iets te weinig vraag om economisch te kunnen overleven.
Ik hoop dat bij die 2% in elk geval de mensen zitten die de kerncentrales besturen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:04 schreef Ryan3 het volgende:
Is een serie op HBO The Leftovers, waarbij 2% van de wereldbevolking ineens verdwijnt. De reden is onduidelijk. Lullig natuurlijk. Maar het lijkt me niet onoverkomelijk.
Daarom : wat zou er gebeuren als zo maar 98% van de bevolking zou verdwijnen, en wij dus in Nederland overblijven met slechts 340.000 mensen.. (Ik bedoel als 2% ineens kan verdwijnen, waarom 98% niet, toch? )
Is dat niet een beetje een utopie ook?
Hoe zal dat gaan, volgens jullie?
Lol moet naar POL, thanx.
Heel Nederland leeg en iedereen Amsterdam e.o. in. Gezellig.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:07 schreef De_Kaas- het volgende:
In Amsterdam zou niets veranderen; wanneer al die huizen plotseling leeg zijn hebben anderen eindelijk de mogelijkheid om er ook te wonen, trekken ze naar die stad en blijft het daar gewoon lekker druk en blijven de trams en de bars gewoon zoals ze waren.
Dat denk ik ook. De natuur zal zichzelf razendsnel herstellen als er geen mensen meer zijn en de dierenpopulatie zal ook enorm groeien.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:22 schreef Geerd het volgende:
Laat staan vis.
Kans is wel groot dat de mensen, kuddebeestjes als het zijn, gewoon direct weer gaan clusteren in de steden. En dan verandert er echt helemaal niets, ervan uitgaande dat de 98% gestorvenen een beetje normaal verdeeld zijn over verschillende vormen van kennis en kunde. Wanneer de overblijvers clusteren is alle kennis dan gewoon lokaal beschikbaar om op dezelfde voet verder te gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Heel Nederland leeg en iedereen Amsterdam e.o. in. Gezellig.
Met de uitzondering dat er nu genoeg ruimte is om het te ontvluchten mocht je dat willen. Het zal mij echt benieuwen hoe zo'n restant samenleving zich gaat structureren. Op oude voet verder zo goed en kwaad als het kan of komen er dan nieuwe Utopiaanse (Niet zoals de reality show ) gemeenschappen naar voren, ik hoop het laatste.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:14 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Kans is wel groot dat de mensen, kuddebeestjes als het zijn, gewoon direct weer gaan clusteren in de steden. En dan verandert er echt helemaal niets, ervan uitgaande dat de 98% gestorvenen een beetje normaal verdeeld zijn over verschillende vormen van kennis en kunde. Wanneer de overblijvers clusteren is alle kennis dan gewoon lokaal beschikbaar om op dezelfde voet verder te gaan.
Jij gaat er vanuit dat je dan nog leeft?quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
Wat een heerlijkheid moet dat zijn. Al die resources voor zo weinig mensen. Geen overheid meer en geen regels gewoon lekker in stammen leven.
Dan zal ik wel echt erachter komen of die hamburgers echt zo lang houdbaar zijn niet?quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:39 schreef De_Kaas- het volgende:
Dan doen we ongeveer net zo als al die landen die ongeveer even groot zijn als wij, maar ook slechts 2 miljoen inwoners hebben. Alleen hebben wij dan plotseling een boel McDonald's restaurants met iets te weinig vraag om economisch te kunnen overleven.
Ligt er maar net aan of die 2% de lijken van de 98% moeten verwijderen en of de infrastructuur explodeert wegens het verdwijnen van de in stand houdende expertise/mankrachtquote:Op maandag 3 augustus 2015 11:24 schreef Metro2005 het volgende:
Alles bij elkaar kunnen we dus concluderen dat het klinkt als een goed plan?
Ik denk dat het meer in de expertise ligt als in de mankracht, en wat betreft de eerste stelling hoop ik toch dat er een paar buldozer machinisten overblijven om die naar een kuil in te deponeren. Grapje.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan of die 2% de lijken van de 98% moeten verwijderen en of de infrastructuur explodeert wegens het verdwijnen van de in stand houdende expertise/mankracht.
Je kan het een grapje noemen maar dat zal het enige zijn wat je kan doen denk ik. Massagraven graven, zooi lijken erin mieteren en in de fik steken of zo?quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer in de expertise ligt als in de mankracht, en wat betreft de eerste stelling hoop ik toch dat er een paar buldozer machinisten overblijven om die naar een kuil in te deponeren. Grapje.
Dat wel maar dat boeit ook niet echt denk ik. Meer de krachtcentrales en andere belangrijke en potentieel ontploffende zaken die op zijn minst even gecontroleerd uitgezet moet worden zeg maar.quote:De wegen zullen wel overwoekeren dan door het groen?
Als het al zou gebeuren zal het niet overnacht gebeuren lijkt me, dus in het begin, als er nagedacht word, kunnen die al uitgezet worden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:43 schreef jogy het volgende:
Dat wel maar dat boeit ook niet echt denk ik. Meer de krachtcentrales en andere belangrijke en potentieel ontploffende zaken die op zijn minst even gecontroleerd uitgezet moet worden zeg maar.
Waarom de boeren alleen die wat overlijden laten toch ook iets achter of niet?quote:
Wat terug geworpen, je zou versteld staan als een bepaalde bedrijfstak helemaal wegvalt en zijn hele knowhow mee neemt?quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:50 schreef H.FR het volgende:
Op lange termijn is het niet zo heel problematisch denk ik. We worden gewoon wat teruggeworpen in de menselijke ontwikkeling.
Ik ga uit van een nette verdeling. Als bepaalde groepen wegvallen kan het problemen veroorzaken, of juist voorkomen/oplossen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat terug geworpen, je zou versteld staan als een bepaalde bedrijfstak helemaal wegvalt en zijn hele knowhow mee neemt?
Stel maar eens alleen de rijken blijven over?
Daarvoor gaf ik ook aan de rijken, die of zouden die zich geen plaatsje kopen waar ze beschermd zitten?quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:58 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik ga uit van een nette verdeling. Als bepaalde groepen wegvallen kan het problemen veroorzaken, of juist voorkomen/oplossen.
Dan zal er nog diesel moeten wezen om die dingen aan het draaien te houden, mits dat er geen hydroliek slang knapt anders heeft men daar ook eentje voor nodig, of meerdere.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Je kan het een grapje noemen maar dat zal het enige zijn wat je kan doen denk ik. Massagraven graven, zooi lijken erin mieteren en in de fik steken of zo?
Ik ga er vanuit dat we dat dan zelf moeten regelen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:46 schreef jogy het volgende:
Maar even praktisch bekeken, doet die 98% wel eerst even al de potentieel gevaarlijke machines uit voor ze verdwijnen of moeten we rekening houden met nucleaire reactors die niet meer gecontroleerd worden, vliegtuigen die neergaan, treinen die met volle snelheid een eindstation in beuken? Vliegdekschepen die ongecontroleerd een kust in boren etc etc?
Als je er al vanuit gaat dan gaat het fout, de juiste stelling moet zijn, dat ga ik dan zelf regelen!quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:15 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat we dat dan zelf moeten regelen.
Nee maar goud en diamanten, dat weet ik nog niet?quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:22 schreef jogy het volgende:
Zou je denken dat euro's en andere valuta na het verdwijnen van 98% van de mensheid nog actief gebruikt zal worden als legitiem ruilmiddel?
Eten is niet zo lastig te verkrijgen (iig in het begin). Water moet in Nederland ook nog wel een poos lukken ... Ik denk dat medicatie en genotsmiddelen een belangrijk ruilmiddel gaan zijn. Medicatie omdat nodig, genotsmiddelen omdat chaos en wanhoop en daaruit voortkomend vluchtgedrag.quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:22 schreef jogy het volgende:
Zou je denken dat euro's en andere valuta na het verdwijnen van 98% van de mensheid nog actief gebruikt zal worden als legitiem ruilmiddel?
Leuk bedacht hoor!quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:03 schreef probeer het volgende:
Wellicht is het dan het handigste om eerst vast te stellen welke dingen het blijven doen, of voor hoe lang?
Elektriciteit, water, telefoon, tv, radio, internet, etc etc ...
Dat zou iig meespelen in mijn beslissing en uitvoering van óf ieder voor zich, óf toch samen proberen iets van een samenleving te bouwen / houden.
Ik ben geen natuurlijke leider, of een 'first follower' .. mijn instelling zou zijn, ieder voor zich, ik voor mezelf, en als mensen een commune oid willen vormen zie ik later wel of ik mee wil doen als het beginnende werk al gedaan is.
Maar goed ... accu-spijkerpistool van de buurman jatten, auto jatten, naar het dorp van mijn ouders om te zien of die nog leven. Ik neem aan dat mijn zusje hetzelfde doet. Dan langs het huis van de wijkagent voor zijn wapen (of het politiebureau). Als daar al iemand geweest is ken ik nog wel een paar jagers. Dan langs de apotheek, dan de supermarkt, dan de slijter, en dan een huis op de heuvel in Nijmegen oost. Vanuit daar flink inslaan, en dan wss verkassen naar iets rustigs en zeer afgelegen ergens in een natuurgebied in Duitsland oid. Niet te ver weg, maar hopelijk ook weinig last van anderen.
Zou ik meedoen aan het oprichten van iets, met andere mensen ... Wss radio-berichten versturen dat ze allemaal naar Utrecht moeten komen, en dan daar met zn allen uitzoeken hoe of wat, oa gebaseerd op het bovenstaande lijstje van dingen die het nog doen, en dingen die we draaiende moeten/willen houden.
In de koeling ook?quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:06 schreef probeer het volgende:
En nucleaire reactors ... Ik ga er van uit dat die dingen simpelweg uitvallen en niets meer doen, wanneer er een poos niet naar omgekeken wordt. Zou toch best een enorm hekel punt in de veiligheid zijn wanneer die dingen op hol slaan als er een dag/week/maand niemand naar omkijkt ...?
Ik ga er van uit dat ik inderdaad niet de eerste op die locaties zal zijn, en dat er gedeeld of gevochten zal moeten worden. Een van de redenen om zsm uit de stad te gaan, liefste naar omliggende dorpen waar weinig mensen wonen (kleinere kans dat er lui overleven) maar toch genoeg faciliteiten zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Leuk bedacht hoor!
Commune als die al opgericht zou worden van het begin af aan of niet, meedoen bedoel ik dan.
Of je moet al veel meebrengen dan.
Dat pistool vergeet ook niet de munitie ervan dan, bij die supermarkt zou maar een eigenaar overleven en zit daar met zijn jachtgeweer de zaak onder controle te houden, moet je door naar de volgende of niet?
Apotheek zou hetzelfde kunnen zijn, ik zou me het huis van de buren erbij nemen. Grapje.
Maar al met al niet slecht bedacht, alleen waarom zouden ze allemaal naar Utrecht moeten komen, boter bij de vis, wat is er dan in die stad te halen?
Zou Koln of Dusseldorf niet hetzelde denken?
Ik ook niet. Maar ik hoop / ga er van uit dat dat ding een soort fail-save heeft en zichzelf kan uitschakelen wanneer het mis gaat omdat mensen niets doen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
In de koeling ook?
Denk dat als de koeling uitvalt of niet bijgestuurd wordt dan het wel een penibel zou kunnen worden, en hoeveel stroom wordt er gevraagd en hoeveel wordt er aangeboden?
Allemaal vragen waar ik geen benul van heb.
Eekhoorntjes als meest dominante soort op aardequote:Op maandag 3 augustus 2015 13:21 schreef jogy het volgende:
En hoe zal alles er 10 jaar na dato uit zien? Een heel nieuwe samenleving? Infrastructuur weer hersteld (internet, telefonie, radio en TV? ) Alle landsgrenzen nog steeds in stand? Kleine regeringen die verder gaan waar het gebleven was? Dictatuurstaatjes overal? Of gewoon vrijheid blijheid en kleine georganiseerde gemeentes die voor zichzelf kunnen zorgen?
Mij zou het wel fijn lijken om toch een aantal mensen om mij heen te hebben, op zijn minst voor de gezelligheid en werkverdeling waar nodig. dus dan komt er al snel een woonwijk kijken die gevuld kan worden met (enigszins) gelijkgezinden die redelijk beveiligd kan worden (zeker in het begin) en waar het gas, water en licht weer aan de praat gekregen moet worden op welke manier dan ook.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:24 schreef john2406 het volgende:
Dat kan geen mens voorspellen lijkt me, zou eerder denken na mij de zondvloed, maar aangezien ik kinderen heb waar ik vanuit ga dat die bij die 2% horen, zou het niet zo zijn, dan inderdaad na mij de zondvloed!
Maar niemand weet wie bij die 2% hoort.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:24 schreef john2406 het volgende:
Dat kan geen mens voorspellen lijkt me, zou eerder denken na mij de zondvloed, maar aangezien ik kinderen heb waar ik vanuit ga dat die bij die 2% horen, zou het niet zo zijn, dan inderdaad na mij de zondvloed!
Meer dan genoeg ruimte dus geen probleem toch? En een beetje variatie in de gezindheid lijkt me geen probleem.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:38 schreef john2406 het volgende:
Gelijk gezinde mensen wel ja, anders gezinde weer liever niet!
Anders wordt het wel heel saai.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Meer dan genoeg ruimte dus geen probleem toch? En een beetje variatie in de gezindheid lijkt me geen probleem.
Nee gelukkig niet en als zou ik het niet willen weten ook!quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:53 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Maar niemand weet wie bij die 2% hoort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |