Is het het kijken waard?quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:04 schreef Ryan3 het volgende:
Is een serie op HBO The Leftovers, waarbij 2% van de wereldbevolking ineens verdwijnt. De reden is onduidelijk. Lullig natuurlijk. Maar het lijkt me niet onoverkomelijk.
Daarom : wat zou er gebeuren als zo maar 98% van de bevolking zou verdwijnen, en wij dus in Nederland overblijven met slechts 340.000 mensen.. (Ik bedoel als 2% ineens kan verdwijnen, waarom 98% niet, toch? )
Is dat niet een beetje een utopie ook?
Hoe zal dat gaan, volgens jullie?
Lol moet naar POL, thanx.
Moet nog even in komen, maar vind het wel een leuk idee an sich. Zal veel veranderen, al bij 2% weg kennelijk. Wat ik niet echt veel vind.quote:
Het is nogal een verschil.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moet nog even in komen, maar vind het wel een leuk idee an sich. Zal veel veranderen, al bij 2% weg kennelijk. Wat ik niet echt veel vind.
Maar goed, dit topic moet naar POL eigenlijk.
Het moet naar POL idd, want het is idd een aardig gegeven wat er dan op het politiek vlak gaat veranderen.quote:
Ja, dat is een verschil idd, als 2% verdwijnt is dat heel goed op te vangen. 98% niet natuurlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:10 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Het is nogal een verschil.
Toch niet weer zo'n nare serie over veel mensen die dood gaan?
ik hoop dat er dan in elk geval geen vvd'ers meer zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het moet naar POL idd, want het is idd een aardig gegeven wat er dan op het politiek vlak gaat veranderen.
En dan niet als 2% verdwijnt, maar 98%.
Als alleen zij overblijven?quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:13 schreef Geerd het volgende:
Als de helft Islam gekkies zijn wordt het niet wat iig
Die worden ook gedecimeerd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:14 schreef perro. het volgende:
[..]
ik hoop dat er dan in elk geval geen vvd'ers meer zijn.
Moeten iig 2% ingenieurs overblijven ook. Ik bedoel, de meeste mensen weten nog wel een houtvuurtje aan te maken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:16 schreef mastertephon het volgende:
Als die twee procent Sjaak En Annie zijn hang ik het aan de wilgen. Maar op zich interessant. Ik kijk wel eens naar series over mensen die wild wonen in Alaska. Niet hetzelfde. Maar het voelt wel goed.
Daar kom je wel van terug als je dat echt moet doen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moeten iig 2% ingenieurs overblijven ook. Ik bedoel, de meeste mensen weten nog wel een houtvuurtje aan te maken.
O, ja, weet jij de kerncentrale van Doel aan te houden?quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:19 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Daar kom je wel van terug als je dat echt moet doen.
maar is alle infrastructuur nog aanwezig? dat maakt een enorm verschil natuurlijk, vooral in het begin.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moeten iig 2% ingenieurs overblijven ook. Ik bedoel, de meeste mensen weten nog wel een houtvuurtje aan te maken.
Alles blijft hetzelfde alleen ineens 98% van de bevolking pleite.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:19 schreef perro. het volgende:
[..]
maar is alle infrastructuur nog aanwezig? dat maakt een enorm verschil natuurlijk, vooral in het begin.
Ik maak mij al zorgen over het werkelijk een vuurtje aansteken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja, weet jij de kerncentrale van Doel aan te houden?
Niets is dan meer hetzelfde.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alles blijft hetzelfde alleen ineens 98% van de bevolking pleite.
Dat lukt nog wel, als mijn vrouw niet weg is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:20 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik maak mij al zorgen over het werkelijk een vuurtje aansteken.
Dan kom ik bij jou wonen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat lukt nog wel, als mijn vrouw niet weg is.
Het begint bij het onderhouden van zaken. En daar gaat het ook mis. Dat vind ik ook leuk aan die series over Alaska. Dan moet je het werkelijk zelf gaan doen. Knap.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jawel, de fysieke wereld is hetzelfde, alleen ineens veel mensen minder.
nou, als niet tenminste 90% van de overgebleven mensen dan weten te overleven -voor langere tijd- is het treurig gesteld met het algemene kennisniveau.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alles blijft hetzelfde alleen ineens 98% van de bevolking pleite.
Je ziet jezelf als 2 % mens? En laten we jouw vrouw niet onderschatten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, wedden dat ik alleen overblijf hier?
Blijkbaar soms niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:25 schreef Impressme het volgende:
Hetzelfde als nu maar dan met minder mensen. Er zal altijd strijd zijn, er zullen altijd mensen zijn die de leiding willen nemen of niet. Er is alleen meer ruimte om elkaar naar de strot te vliegen.
Ligt een beetje aan de verspreiding van de verdwijinigen, daar weten we niets over. Als het met de vlaskam gaat kan het meevallen idd. Maar als het ergens meer is en elders minder, kan dat voor grote problemen zorgen. Het eerste waar ik aan denk toch zijn de kerncentrales. Niet het internet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:23 schreef perro. het volgende:
[..]
nou, als niet tenminste 90% van de overgebleven mensen dan weten te overleven -voor langere tijd- is het treurig gesteld met het algemene kennisniveau.
zeker omdat je dan nog best een tijdje van internet gebruik kunt maken. alles is er immers nog en als er slechts 2% overblijft is de energievraag vele malen kleiner.
Ja, en de kerncentrales dan?quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:25 schreef Impressme het volgende:
Hetzelfde als nu maar dan met minder mensen. Er zal altijd strijd zijn, er zullen altijd mensen zijn die de leiding willen nemen of niet. Er is alleen meer ruimte om elkaar naar de strot te vliegen.
Ik heb geen idee, die zullen niet belangrijk meer zijn? Want niet belangrijk als er minder mensen zijn?quote:
Zal bij degenen die overblijven wel de religieuze snaren aanraken, of niet, denk je?quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:25 schreef Impressme het volgende:
zit wat in, maar mensen die nabij een kerncentrale wonen kunnen deze met behulp van internet platleggen wellicht. en misschien zijn er ook wel voldoene ingenieurs en/of wetenschappers over die kunnen assisteren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de verspreiding van de verdwijinigen, daar weten we niets over. Als het met de vlaskam gaat kan het meevallen idd. Maar als het ergens meer is en elders minder, kan dat voor grote problemen zorgen. Het eerste waar ik aan denk toch zijn de kerncentrales. Niet het internet.
Lekker Cian syndromepje dan? Dat werkt allemaal niet van zelf hoor. De boel ontploft ook nog à la Chernobyl. Kun je echt lachen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:29 schreef Impressme het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, die zullen niet belangrijk meer zijn? Want niet belangrijk als er minder mensen zijn?
Je hebt de energie dan niet meer nodig.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:29 schreef perro. het volgende:
[..]
zit wat in, maar mensen die nabij een kerncentrale wonen kunnen deze met behulp van internet platleggen wellicht. en misschien zijn er ook wel voldoene ingenieurs en/of wetenschappers over die kunnen assisteren.
daarnaast, er is dan ook een veel kleinere belemmering voor migratie natuurlijk.
Ow, die kant wil je op, waarom in POL dan? En dat zal denk ik helemaal te maken hebben met wat die 98% heeft doen wegvagen, misschien is die 2% wel ongelovig.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zal bij degenen die overblijven wel de religieuze snaren aanraken, of niet, denk je?
De rapture? God die de echte gelovigen tot zich roept etc.
Die kun je niet platleggen mbv internet hoor.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:29 schreef perro. het volgende:
[..]
zit wat in, maar mensen die nabij een kerncentrale wonen kunnen deze met behulp van internet platleggen wellicht. en misschien zijn er ook wel voldoene ingenieurs en/of wetenschappers over die kunnen assisteren.
daarnaast, er is dan ook een veel kleinere belemmering voor migratie natuurlijk.
nee, maar als patsboem ineens bijna iedereen verdwenen is zul je ze toch moeten stilleggen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:31 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Je hebt de energie dan niet meer nodig.
Ik wil die kant niet op gaan, want ik stel het me gewoon voor als gedachte-experiment, maar ik weet zeker dat die rapture wel te sprake komt dan...quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:32 schreef Impressme het volgende:
[..]
Ow, die kant wil je op, waarom in POL dan? En dat zal denk ik helemaal te maken hebben met wat die 98% heeft doen wegvagen, misschien is die 2% wel ongelovig.
vrijwel alles staat leeg. dus ook bibliotheken, bedrijven, universiteiten. die informatie is wel ergens te verkrijgen natuurlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die kun je niet platleggen mbv internet hoor..
Er blijven wel ingenieurs over, gemiddeld wellicht ook ongeveer 2% maar kunnen die alle kerncentrales stoppen? Op de hele wereld?
Je hebt wel energie nodig, en dus ingenieurs en overige medewerkers die een energiecentrale aan kunnen houden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:34 schreef perro. het volgende:
[..]
nee, maar als patsboem ineens bijna iedereen verdwenen is zul je ze toch moeten stilleggen.
misschien gaan mensen wel geloven omdat zoiets gebeurd is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik wil die kant niet op gaan, want ik stel het me gewoon voor als gedachte-experiment, maar ik weet zeker dat die rapture wel te sprake komt dan...
Ja, okee je kunt migreren, maar kun je die 340.000 Nederlanders die grofweg overblijven ook dirigeren naar een plek die voor hen veilig is? Of valt elke regering uiteen en is het ieder voor zich?quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:35 schreef perro. het volgende:
[..]
vrijwel alles staat leeg. dus ook bibliotheken, bedrijven, universiteiten. die informatie is wel ergens te verkrijgen natuurlijk.
en zelfs al krijg je enkele meltdowns, dan kun je nog migreren. genoeg plek met minder mensen.
Politiek is er altijd, zelfs als er maar 2 mensen overblijven. Wie neemt de leiding? Paf, politiek.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt wel energie nodig, en dus ingenieurs en overige medewerkers die een energiecentrale aan kunnen houden.
Ik bedoel de problemen doen zich het eerste daar voor.
Later pas in de politiek.
dat begrijp ik. ik denk alleen dat "we" daar uiteindelijk wel uitkomen, gezien de aanwezigheid van alles wat er al was. op die verdwenen figuren na dan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt wel energie nodig, en dus ingenieurs en overige medewerkers die een energiecentrale aan kunnen houden.
Ik bedoel de problemen doen zich het eerste daar voor.
Later pas in de politiek.
Dat je alleen met een Wilders bent. Toch wat naar overnachten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:39 schreef Impressme het volgende:
[..]
Politiek is er altijd, zelfs als er maar 2 mensen overblijven. Wie neemt de leiding? Paf, politiek.
Ja, het is vrij moeilijk om na te gaan hoe het gaat verlopen. Ik woon in een dorp met 9.000 inwoners als ineens 98% weg is, dan blijven er 180 mensen over. Dan heb je een behoorlijke desoriëntatie. Dat duurt vrij lang ook.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:37 schreef perro. het volgende:
[..]
misschien gaan mensen wel geloven omdat zoiets gebeurd is.
of te weinig gehoor vanwege verspreiding. niet iedereen gelooft nu hetzelfde.
Dat je alleen met Wilders bent en jullie allebei weten dat je niet op hem stemtquote:Op maandag 3 augustus 2015 01:40 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat je alleen met een Wilders bent. Toch wat naar overnachten.
er is dan genoeg land beschikbaar, dus ja. en die 340.000 zullen denk ik niet gezamelijk naar dezelfde plek trekken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee je kunt migreren, maar kun je die 340.000 Nederlanders die grofweg overblijven ook dirigeren naar een plek die voor hen veilig is? Of valt elke regering uiteen en is het ieder voor zich?
Maar dieren zijn er toch nog wel?quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat je alleen met Wilders bent en jullie allebei weten dat je niet op hem stemt
Daar is de "Walking dead" niks bijquote:Op maandag 3 augustus 2015 01:40 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat je alleen met een Wilders bent. Toch wat naar overnachten.
In zo'n klein dorp waarschijnlijk zelfs minder dan in de stad, want jij "kent" een groot deel van die 9000 bewoners, in een stad met 150.000 bewoners ken je er waarschijnlijk minder.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het is vrij moeilijk om na te gaan hoe het gaat verlopen. Ik woon in een dorp met 9.000 inwoners als ineens 98% weg is, dan blijven er 180 mensen over. Dan heb je een behoorlijke desoriëntatie. Dat duurt vrij lang ook.
Klopt, het zal vrij snel allemaal weer opduiken, nadat het probleem met de kerncentrales is opgelost.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:39 schreef Impressme het volgende:
[..]
Politiek is er altijd, zelfs als er maar 2 mensen overblijven. Wie neemt de leiding? Paf, politiek.
je hebt het niet zo op kerncentrales of wel?quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, het zal vrij snel allemaal weer opduiken, nadat het probleem met de kerncentrales is opgelost.
Daarom denk ik dat de ingenieurs de betere papieren hebben om politici te worden na deze "rapture" en niet om (lullig Mark, ik weet het) de historici, zeg maar.
Dan is de desoriëntatie hier toch groter en in de grote stad minder?quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
In zo'n klein dorp waarschijnlijk zelfs minder dan in de stad, want jij "kent" een groot deel van die 9000 bewoners, in een stad met 150.000 bewoners ken je er waarschijnlijk minder.
Ik kan mij er iets bij voorstellen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het is vrij moeilijk om na te gaan hoe het gaat verlopen. Ik woon in een dorp met 9.000 inwoners als ineens 98% weg is, dan blijven er 180 mensen over. Dan heb je een behoorlijke desoriëntatie. Dat duurt vrij lang ook.
Nee kleiner, want jullie kunnen veel meer op elkaar bouwen en vertrouwen dan wij in de stad.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan is de desoriëntatie hier toch groter en in de grote stad minder?
Ik kan bijna een steentje gooien naar de kerncentrale Doel vanuit deze positie en dan ontstaat er weer een barstje.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:45 schreef perro. het volgende:
[..]
je hebt het niet zo op kerncentrales of wel?
Ja, maar als er 180 van 9.000 overblijven ben je veel meer bekenden kwijt. In de grote stad ben je veel onbekenden kwijt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee kleiner, want jullie kunnen veel meer op elkaar bouwen en vertrouwen dan wij in de stad.
Allemaal mensen die je kent idd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:46 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik kan mij er iets bij voorstellen.
geen steentjes gooien dan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik kan bijna een steentje gooien naar de kerncentrale Doel vanuit deze positie en dan ontstaat er weer een barstje..
Nee, maar sws is het een probleem als ineens 98% van de bevolking weg is hoor.
Het went idd uiteindelijk wel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:51 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Het is wat bevreemdend in het begin.
Ja, ik zou me ook uit de voeten maken. Je hebt idd wel een tijdje voordat de boel ontploft, maar eh weet je hoe land, weet je waar er nog meer kerncentrales zijn in Europa? Misschien moet je doorrijden naar het Midden-Oosten, daar zijn niet veel kerncentrales.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:51 schreef perro. het volgende:
[..]
geen steentjes gooien dan.
misschien, dat is lastig te zeggen. ik weet niet heel veel van dergelijke centrales maar mij lijkt dat kerncentrales wel vele (automatische) beveiligingen hebben? naast de dan vrij beschikbare informatie, en eventuele mensen die er wel eea van weten.
ik zou me toch wel uit de voeten maken als ik jou was en er zou zoiets gebeuren, daar niet van hoor.
weet je hoe groot de wereld wordt met minder mensen? los van of "we" in staat zullen zijn centrales stil te leggen? vast wel een aantal.quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik zou me ook uit de voeten maken. Je hebt idd wel een tijdje voordat de boel ontploft, maar eh weet je hoe land, weet je waar er nog meer kerncentrales zijn in Europa? Misschien moet je doorrijden naar het Midden-Oosten, daar zijn niet veel kerncentrales.
Goeie vraag. Het is afhankelijk van stroom. Dus als dat stopt, stopt het internet, denk ik.quote:
Niet alles zal ontploffen, maar als 2 % niet ontploft, zijn we dan als 2% van de wereldbevolking gered?quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:58 schreef perro. het volgende:
[..]
weet je hoe groot de wereld wordt met minder mensen? los van of "we" in staat zullen zijn centrales stil te leggen? vast wel een aantal.
We konden volgens mij niet kiezen wie bleef.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Goeie vraag. Het is afhankelijk van stroom. Dus als dat stopt, stopt het internet, denk ik.
Maar wanneer stopt de stroom?
En kunnen 2% van de ingenieurs en iedereen die in die branche werkt (niet te vergeten) de stroom toch voor een langere tijd aan houden?
Als de stroom wegvalt echter, valt ook de staat weg.
En dan ga je politiek krijgen op een veel kleiner vlak.
Dan keer je terug naar wellicht de lichamelijke sterkte van mensen?
Groente kweken als de kerncentrale van Doel uit zijn dakkie gaat? Kun je het best verhuizen naar elders. Weet jij waar alle kerncentrales staan in Europa?quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:02 schreef mastertephon het volgende:
[..]
We konden volgens mij niet kiezen wie bleef.
Heel hard groenten kweken wordt van groter belang.
wellicht niet allemaal maar zeker wel een aantal. of het genoeg is valt niet te zeggen eigenlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet alles zal ontploffen, maar als 2 % niet ontploft, zijn we dan als 2% van de wereldbevolking gered?
Ik weet niet eens hoeveel er staan in Nederland. Maar jij woont in de buurt van Petten?quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Groente kweken als de kerncentrale van Doel uit zijn dakkie gaat? Kun je het best verhuizen naar elders. Weet jij waar alle kerncentrales staan in Europa?
Je bent het met me eens dat dat 1 van de grootste problemen wordt? En dus niet de politiek daarna?quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:04 schreef perro. het volgende:
[..]
wellicht niet allemaal maar zeker wel een aantal. of het genoeg is valt niet te zeggen eigenlijk.
facebook, twitter en andere grote internetbedrijven die dan geen nut meer hebben offline halen en hun datacentra uitschakelen scheelt al enorm. minder vervoersmiddelen die gebruikt worden dus minder brandstof. er wordt heel veel minder verbruikt natuurlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Goeie vraag. Het is afhankelijk van stroom. Dus als dat stopt, stopt het internet, denk ik.
En kunnen 2% van de ingenieurs en iedereen die in die branche werkt (niet te vergeten) de stroom toch voor een langere tijd aan houden?
Laten we beginnen met twitter.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:07 schreef perro. het volgende:
[..]
facebook, twitter en andere grote internetbedrijven die dan geen nut meer hebben offline halen en hun datacentra uitschakelen scheelt al enorm. minder vervoersmiddelen die gebruikt worden dus minder brandstof. er wordt heel veel minder verbruikt natuurlijk.
het ligt er gewoon aan. wie er overblijven en waar. maar dat dat een probleem zal zijn ben ik zeker met je eens.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bent het met me eens dat dat 1 van de grootste problemen wordt? En dus niet de politiek daarna?
In de buurt van Antwerpen. Verder hebben we er één in Borselle, wat ook in de buurt ligt. En dan idd in Petten, Noord-Holland, maar dat is allemaal op een andere schaal.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:05 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoeveel er staan in Nederland. Maar jij woont in de buurt van Petten?
facebook, amazon en google zijn het grootste denk ik zo.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:08 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Laten we beginnen met twitter.
Ja, en in de stad ken je dan gelijk vrijwel niemand meer...quote:Op maandag 3 augustus 2015 01:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar als er 180 van 9.000 overblijven ben je veel meer bekenden kwijt. In de grote stad ben je veel onbekenden kwijt.
Nee. Gewoon echt 0 idee. Ik weet niet eens hoe zo'n centrale er ziet ziet om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de buurt van Antwerpen. Verder hebben we er één in Borselle, wat ook in de buurt ligt. En dan idd in Petten, Noord-Holland, maar dat is allemaal op een andere schaal.
Maar ja, weet jij waar ze in Frankrijk liggen, Duitsland? Ik heb zelf geen idee, eerlijk gezegd.
Internet loopt op stroom, als er geen stroom meer is? Ik geef internet an sich niet lang meer als 98% van de bevolking verdwijnt, doordat er niet lang meer stroom is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:07 schreef perro. het volgende:
[..]
facebook, twitter en andere grote internetbedrijven die dan geen nut meer hebben offline halen en hun datacentra uitschakelen scheelt al enorm. minder vervoersmiddelen die gebruikt worden dus minder brandstof. er wordt heel veel minder verbruikt natuurlijk.
Daarom moet je beginnen bij Twitter. Zonder Google ben ik ook mijn handvatten kwijt.quote:Op onder Google? maandag 3 augustus 2015 02:10 schreef perro. het volgende:
[..]
facebook, amazon en google zijn het grootste denk ik zo.
al twijfel ik of google niet toch handig zou zijn nu en dan.
Maar dat was al geen groot probleem.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en in de stad ken je dan gelijk vrijwel niemand meer...
Voor de overblijvenden zijn dat juist misschien wel handige manieren om anderen te vinden?quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:07 schreef perro. het volgende:
[..]
maar er wordt heel veel minder verbruikt ineens. dus de stroom zal niet een uur na de grote verdwijning al uitvallen. ik denk dat er wel voldoende tijd overblijft om zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen te treffen zodat overleven relatief makkelijk zal blijven. voor de meesten althans.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Internet loopt op stroom, als er geen stroom meer is? Ik geef internet an sich niet lang meer als 98% van de bevolking verdwijnt, doordat er niet lang meer stroom is.
Dit is Doel:quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:11 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Nee. Gewoon echt 0 idee. Ik weet niet eens hoe zo'n centrale er ziet ziet om eerlijk te zijn.
bellen is dan veel makkelijker, op de traditionele manier. verbruikt veel minder stroom dan een datacenter van facebook. die grote centra verbruiken bijna evenveel stroom als een klein land namelijk. er moeten dan prioriteiten gesteld worden en facebook lijkt me niet echt een prioriteit dan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor de overblijvenden zijn dat juist misschien wel handige manieren om anderen te vinden?
Hoeveel M2 aan zonnen panelen liggen er niet op de daken overal??quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vond erg uit de kluiten gewassen schoorstenen altijd al eng. Foto twee valt mij mee.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is Doel:
[ afbeelding ]
Dit is Borssele:
[ afbeelding ]
Klopt is wel een grace period an sich, kan nog vrij lang zijn, omdat er ook wel mensen die kennis hebben overblijven en weten wat ze af kunnen zetten. Alleen dat gaat op eigen initiatief want, the center doesn't hold, denk ik. Ook op bestuurlijk en aanstuurlijk vlak valt 98% weg dan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:15 schreef perro. het volgende:
[..]
maar er wordt heel veel minder verbruikt ineens. dus de stroom zal niet een uur na de grote verdwijning al uitvallen. ik denk dat er wel voldoende tijd overblijft om zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen te treffen zodat overleven relatief makkelijk zal blijven. voor de meesten althans.
Foto 2 zie je de koetoren niet echt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:19 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik vond erg uit de kluiten gewassen schoorstenen altijd al eng. Foto twee valt mij mee.
dat, plus mocht de nood hoog worden kun je altijd nog diesel uit voertuigen halen om generatoren te laten draaien.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt is wel een grace period an sich, kan nog vrij lang zijn, omdat er ook wel mensen die kennis hebben overblijven en weten wat ze af kunnen zetten. Alleen dat gaat op eigen initiatief want, the center doesn't hold, denk ik. Ook op bestuurlijk en aanstuurlijk vlak valt 98% weg dan.
Klopt, maar ik zeg al niemand stuurt die mensen aan, en het zijn ook gewoon mensen...quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:18 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hoeveel M2 aan zonnen panelen liggen er niet op de daken overal??
Stroom is geen probleem denk ik, als 50% van die 2% kennis heeft.
Drinkbaar water, dat is het eerste probleem.
Ik ken de naam niet eens. Schandalig. Maar wel werkelijkheid.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Foto 2 zie je de koetoren niet echt.
Die koeltorens van Doel, die kun je dus in West-Brabant en bijna tot aan de helft van Zeeuws-Vlaanderen zien.
Ik denk dat die groep dat zelf wel doet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik zeg al niemand stuurt die mensen aan, en het zijn ook gewoon mensen...
wild? de bio industrie is dan niet meer. voldoende dieren denk ik.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:22 schreef Geerd het volgende:
Voedsel is het probleem niet, blikvoer etc. En op de Oosvaarders plassen zat wild wat we kunnen jagen , eten en zorgen dat het op peil blijft.
Laat staan vis.
Ik denk zelfs wanneer je paar jaar verder bent, je om komt in het voedsel
Dat moet lukken met twee % mensen en 100% aan dieren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:23 schreef perro. het volgende:
[..]
wild? de bio industrie is dan niet meer. voldoende dieren denk ik.
Voorlopig id er genoeg voedsel klopt ook, alleen veel voedsel zal snel bederven, en ingeblikt voedsel zal wel een tijd blijven bestaan/ Ingeblikt voedsel wordt wel bij wijze van spreke waardevoller dan goud op den duur. Dus de eerste vorm van politiek zal gaan om de voorraden van voedsel, en geweld zal niet geschuwd worden wrs.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:22 schreef Geerd het volgende:
Voedsel is het probleem niet, blikvoer etc. En op de Oosvaarders plassen zat wild wat we kunnen jagen , eten en zorgen dat het op peil blijft.
Laat staan vis.
Ik denk zelfs wanneer je paar jaar verder bent, je om komt in het voedsel
Ja oke, maar die beesten moeten wel gevoerd worden etcquote:Op maandag 3 augustus 2015 02:23 schreef perro. het volgende:
[..]
wild? de bio industrie is dan niet meer. voldoende dieren denk ik.
Een deel wrs wel, maar nogmaals het ligt ook aan de verspreiding van de verdwijningen natuurlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:23 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik denk dat die groep dat zelf wel doet.
dan is er nog steeds wel genoeg.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja oke, maar die beesten moeten wel gevoerd worden etc
Meer dan het helft van het vee zal doodgaan
Mwja denk het niet, dat blikvoer is 2 jaar goed? Dat weet iedereen, niemand die daarom gaat vechtenquote:Op maandag 3 augustus 2015 02:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voorlopig id er genoeg voedsel klopt ook, alleen veel voedsel zal snel bederven, en ingeblikt voedsel zal wel een tijd blijven bestaan/ Ingeblikt voedsel wordt wel bij wijze van spreke waardevoller dan goud op den duur. Dus de eerste vorm van politiek zal gaan om de voorraden van voedsel, en geweld zal niet geschuwd worden wrs.
dat zou wat zijn zeg.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voorlopig id er genoeg voedsel klopt ook, alleen veel voedsel zal snel bederven, en ingeblikt voedsel zal wel een tijd blijven bestaan/ Ingeblikt voedsel wordt wel bij wijze van spreke waardevoller dan goud op den duur. Dus de eerste vorm van politiek zal gaan om de voorraden van voedsel, en geweld zal niet geschuwd worden wrs.
Ja, nou ja in de The Walking Dead zie je dat gebeuren iig. In het HBO scenario blijven er oorspronkelijk gewoon 98% over, het is dat ik dat nu even omdraai, 98% weg, 2% blijft over. Grote kans dat er een soort The Walking Dead scenario ontstaat echter.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:27 schreef perro. het volgende:
[..]
dat zou wat zijn zeg.98% vd mensen weg en de overige 2% knalt elkaar overhoop.
dat klopt. maar er hoeven veel minder mensen gevoed te worden dus dat zal niet meer zo lastig zijn dan nu. minder dieren nodig.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:27 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jup, maar moet wel onderhouden worden dan,
Eigenlijk de oplossing!quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:27 schreef perro. het volgende:
[..]
dat zou wat zijn zeg.98% vd mensen weg en de overige 2% knalt elkaar overhoop.
Ja, ook het water blijft wel een tijdje lopen, maar daarna is dat een grote vraag idd. Zonder water hou je het niet lang vol iig.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:29 schreef Geerd het volgende:
Maar nog steeds, water die flessen water in de supermarkt zijn snel op.
Dat voedsel komt wel goed.
Hoe krijg je ooit drinkbaar water?
ik denk dat dat wel meevalt. rotte appels heb je altijd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja in de The Walking Dead zie je dat gebeuren iig. In het HBO scenario blijven er oorspronkelijk gewoon 98% over, het is dat ik dat nu even omdraai, 98% weg, 2% blijft over. Grote kans dat er een soort The Walking Dead scenario ontstaat echter.
En de kogels zijn ook al opquote:Op maandag 3 augustus 2015 02:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan wapens dan? We leven hier ie in de VS.
Bij de schietvereniging.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan wapens dan? We leven hier ie in de VS.
Ja, dat klopt an sich natuurlijk, er lopen geen zombies rond, toch zul je wel een alles voor mij en de rest kan stikken mentaliteit krijgen als alles een beetje indaalt...quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:33 schreef perro. het volgende:
[..]
ik denk dat dat wel meevalt. rotte appels heb je altijd.
in the walking dead is er continu gevaar en werkt bijna niets meer. in jouw scenario is alles nog gewoon aanwezig, dus zal de dreiging veel minder klein zijn.
ik denk niet dat de meeste mensen spontaan in halve psychopaten zullen veranderen. en als dat wel zo is verdienen we ook niet beter vind ik.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt an sich natuurlijk, er lopen geen zombies rond, toch zul je wel een alles voor mij en de rest kan stikken mentaliteit krijgen als alles een beetje indaalt...
Ik had het niet over snelle acties. Daarvoor bestaat er de Gouden Gids. We moeten ons niet gaan vermoeien als 2 %.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en jij weet wel even een schietvereniging te vinden in de gauwigheid?
kazernes, militaire bases, politiebureau's, schietclubs.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en jij weet wel even een schietvereniging te vinden in de gauwigheid?
Niet spontaan zo maar ineens, eerst krijg je veel verdriet, dan valt alles weg, en dan gaan de mensen voor zichzelf wrs.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:36 schreef perro. het volgende:
[..]
ik denk niet dat de meeste mensen spontaan in halve psychopaten zullen veranderen. en als dat wel zo is verdienen we ook niet beter vind ik.
maar waarom zou daar perse geweld bij komen kijken? zoveel wat leeg staat, en zo weinig mensen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet spontaan zo maar ineens, eerst krijg je veel verdriet, dan valt alles weg, en dan gaan de mensen voor zichzelf wrs.
Krijg je een Hobbesiaanse oermaatschappij.
Dat kan idd... als je wijkagent niet ook weg is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:38 schreef perro. het volgende:
[..]
kazernes, militaire bases, politiebureau's, schietclubs.
maar laten we het positief zien.
en dan? heb je een pistool en een paar magazijnen. ik neem aan dat je niet of niet goed met een vuurwapen overweg kunt, dus wat zou je ermee doen? bluffen? heb je daar het lef voor, gezien het scenario waar we het nu over hebben?quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat kan idd... als je wijkagent niet ook weg is.
Gelukkig ken ik mijn wijkagent, dus daar kan ik wel een deal mee sluiten... als ik overblijf althans en hij ook... dat weten we niet.
Het zijn moeilijke deals.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat kan idd... als je wijkagent niet ook weg is.
Gelukkig ken ik mijn wijkagent, dus daar kan ik wel een deal mee sluiten... als ik overblijf althans en hij ook... dat weten we niet.
welterusten. leuk topic idd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 02:41 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, ik ga slapen, is een leuk gedachte-experiment. Later..
Je moeder telt niet mee hequote:Op maandag 3 augustus 2015 02:44 schreef mastertephon het volgende:
Over dieren. Daar krijgen we dan veel mee te maken. Ik aaide pas een varken die pas na drie minuten door had dat ik mens was. Ik weet niet wie harder gilde.
Niet hier iigquote:Op maandag 3 augustus 2015 02:56 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik denk dat je die discussie niet wil hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |