abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154859719
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:11 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Nee. Gewoon echt 0 idee. Ik weet niet eens hoe zo'n centrale er ziet ziet om eerlijk te zijn.
Dit is Doel:

Dit is Borssele:

I´m back.
pi_154859728
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor de overblijvenden zijn dat juist misschien wel handige manieren om anderen te vinden?
bellen is dan veel makkelijker, op de traditionele manier. verbruikt veel minder stroom dan een datacenter van facebook. die grote centra verbruiken bijna evenveel stroom als een klein land namelijk. er moeten dan prioriteiten gesteld worden en facebook lijkt me niet echt een prioriteit dan. :P
pi_154859745
Dat de Albert Cuyp eindelijk gewoon overzichtelijk is. Ik begin nu echt de voordelen te zien.
pi_154859747
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Goeie vraag. Het is afhankelijk van stroom. Dus als dat stopt, stopt het internet, denk ik.
Maar wanneer stopt de stroom?
En kunnen 2% van de ingenieurs en iedereen die in die branche werkt (niet te vergeten) de stroom toch voor een langere tijd aan houden?
Als de stroom wegvalt echter, valt ook de staat weg.
En dan ga je politiek krijgen op een veel kleiner vlak.
Dan keer je terug naar wellicht de lichamelijke sterkte van mensen?
Hoeveel M2 aan zonnen panelen liggen er niet op de daken overal??
Stroom is geen probleem denk ik, als 50% van die 2% kennis heeft.

Drinkbaar water, dat is het eerste probleem.
pi_154859763
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit is Doel:

[ afbeelding ]

Dit is Borssele:

[ afbeelding ]
Ik vond erg uit de kluiten gewassen schoorstenen altijd al eng. Foto twee valt mij mee.
pi_154859772
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:15 schreef perro. het volgende:

[..]

maar er wordt heel veel minder verbruikt ineens. dus de stroom zal niet een uur na de grote verdwijning al uitvallen. ik denk dat er wel voldoende tijd overblijft om zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen te treffen zodat overleven relatief makkelijk zal blijven. voor de meesten althans.
Klopt is wel een grace period an sich, kan nog vrij lang zijn, omdat er ook wel mensen die kennis hebben overblijven en weten wat ze af kunnen zetten. Alleen dat gaat op eigen initiatief want, the center doesn't hold, denk ik. Ook op bestuurlijk en aanstuurlijk vlak valt 98% weg dan.
I´m back.
pi_154859792
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:19 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ik vond erg uit de kluiten gewassen schoorstenen altijd al eng. Foto twee valt mij mee.
Foto 2 zie je de koetoren niet echt.
Die koeltorens van Doel, die kun je dus in West-Brabant en bijna tot aan de helft van Zeeuws-Vlaanderen zien.
I´m back.
pi_154859797
Voedsel is het probleem niet, blikvoer etc. En op de Oosvaarders plassen zat wild wat we kunnen jagen , eten en zorgen dat het op peil blijft.

Laat staan vis.
Ik denk zelfs wanneer je paar jaar verder bent, je om komt in het voedsel
pi_154859799
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt is wel een grace period an sich, kan nog vrij lang zijn, omdat er ook wel mensen die kennis hebben overblijven en weten wat ze af kunnen zetten. Alleen dat gaat op eigen initiatief want, the center doesn't hold, denk ik. Ook op bestuurlijk en aanstuurlijk vlak valt 98% weg dan.
dat, plus mocht de nood hoog worden kun je altijd nog diesel uit voertuigen halen om generatoren te laten draaien.
pi_154859801
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:18 schreef Geerd het volgende:

[..]

Hoeveel M2 aan zonnen panelen liggen er niet op de daken overal??
Stroom is geen probleem denk ik, als 50% van die 2% kennis heeft.

Drinkbaar water, dat is het eerste probleem.
Klopt, maar ik zeg al niemand stuurt die mensen aan, en het zijn ook gewoon mensen...
I´m back.
pi_154859802
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Foto 2 zie je de koetoren niet echt.
Die koeltorens van Doel, die kun je dus in West-Brabant en bijna tot aan de helft van Zeeuws-Vlaanderen zien.
Ik ken de naam niet eens. Schandalig. Maar wel werkelijkheid.
pi_154859813
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, maar ik zeg al niemand stuurt die mensen aan, en het zijn ook gewoon mensen...
Ik denk dat die groep dat zelf wel doet.
pi_154859815
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:22 schreef Geerd het volgende:
Voedsel is het probleem niet, blikvoer etc. En op de Oosvaarders plassen zat wild wat we kunnen jagen , eten en zorgen dat het op peil blijft.

Laat staan vis.
wild? de bio industrie is dan niet meer. voldoende dieren denk ik. :)
pi_154859822
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:23 schreef perro. het volgende:

[..]

Dat moet lukken met twee % mensen en 100% aan dieren.
pi_154859826
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:22 schreef Geerd het volgende:

Laat staan vis.
Voorlopig id er genoeg voedsel klopt ook, alleen veel voedsel zal snel bederven, en ingeblikt voedsel zal wel een tijd blijven bestaan/ Ingeblikt voedsel wordt wel bij wijze van spreke waardevoller dan goud op den duur. Dus de eerste vorm van politiek zal gaan om de voorraden van voedsel, en geweld zal niet geschuwd worden wrs.
I´m back.
pi_154859830
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:23 schreef perro. het volgende:

[..]

Ja oke, maar die beesten moeten wel gevoerd worden etc
Meer dan het helft van het vee zal doodgaan
pi_154859834
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:23 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik denk dat die groep dat zelf wel doet.
Een deel wrs wel, maar nogmaals het ligt ook aan de verspreiding van de verdwijningen natuurlijk.
I´m back.
pi_154859846
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:25 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja oke, maar die beesten moeten wel gevoerd worden etc
Meer dan het helft van het vee zal doodgaan
dan is er nog steeds wel genoeg.
pi_154859850
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Voorlopig id er genoeg voedsel klopt ook, alleen veel voedsel zal snel bederven, en ingeblikt voedsel zal wel een tijd blijven bestaan/ Ingeblikt voedsel wordt wel bij wijze van spreke waardevoller dan goud op den duur. Dus de eerste vorm van politiek zal gaan om de voorraden van voedsel, en geweld zal niet geschuwd worden wrs.
Mwja denk het niet, dat blikvoer is 2 jaar goed? Dat weet iedereen, niemand die daarom gaat vechten
pi_154859858
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

dat zou wat zijn zeg. :D 98% vd mensen weg en de overige 2% knalt elkaar overhoop.
pi_154859859
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:26 schreef perro. het volgende:

[..]

dan is er nog steeds wel genoeg.
Jup, maar moet wel onderhouden worden dan,
pi_154859868
Maar nog steeds, water die flessen water in de supermarkt zijn snel op.
Dat voedsel komt wel goed.

Hoe krijg je ooit drinkbaar water?
pi_154859883
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:27 schreef perro. het volgende:

[..]

dat zou wat zijn zeg. :D 98% vd mensen weg en de overige 2% knalt elkaar overhoop.
Ja, nou ja in de The Walking Dead zie je dat gebeuren iig. In het HBO scenario blijven er oorspronkelijk gewoon 98% over, het is dat ik dat nu even omdraai, 98% weg, 2% blijft over. Grote kans dat er een soort The Walking Dead scenario ontstaat echter.
I´m back.
pi_154859890
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:27 schreef Geerd het volgende:

[..]

Jup, maar moet wel onderhouden worden dan,
dat klopt. maar er hoeven veel minder mensen gevoed te worden dus dat zal niet meer zo lastig zijn dan nu. minder dieren nodig.

vogelgriep oid is wel een probleem dan.
pi_154859891
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 02:27 schreef perro. het volgende:

[..]

Eigenlijk de oplossing!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')