Het moet wel een beetje een verrasing blijven. Anders wil je liever horen bij 98%.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet en als zou ik het niet willen weten ook!
Het maakt mij, voor mij persoonlijk niks uit!quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:21 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Het moet wel een beetje een verrasing blijven. Anders wil je liever horen bij 98%.
Nooit ergens willen bij horen werkt vaak goed.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het maakt mij, voor mij persoonlijk niks uit!
Waar ik, als het zou zijn, bij hoor.
Dan kan ik me wellicht een neutraal oordeel vellen of niet?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:30 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Nooit ergens willen bij horen werkt vaak goed.
Precies. Misschien beschreef ik het verkeerd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan kan ik me wellicht een neutraal oordeel vellen of niet?
En niet al kwispelend met mijn staart, hopende op een beloning, naast mijn leider te staan.
Maak eens wat bekend van die ideeën, dan beslis ik of jij niet ook zo een roversbende wilt opzetten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:17 schreef Odaiba het volgende:
Wat ik trouwens zelf zou proberen is mij aan te sluiten bij mijn plaatselijke bende in de stad en mijn diensten aanbieden. Heb wel wat leuke ideeën voor een nieuwe gemeenschap
Als de boel dan eenmaal rustig is in mijn eigen stad, moeten we snel contact zoeken met de dorpen en steden om ons heen, voordat die in verval raken of overgenomen door roversbendes XD
Als je niet bevriend wordt en vertrouwend, dan kan ik nog zoveel ideeën hebben, maar dan gaat er niks gebeuren en beland mijn hoofd waarschijnlijk op een spies.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
Maak eens wat bekend van die ideeën, dan beslis ik of jij niet ook zo een roversbende wilt opzetten.
En pas maar op daar waar jij je bij aan wilt sluiten dat jouw ideeen niet teveel afwijken van die wat de leiding denkt te hebben.
Ik denk nog wel langer niet als een paar maanden?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:40 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Als je niet bevriend wordt en vertrouwend, dan kan ik nog zoveel ideeën hebben, maar dan gaat er niks gebeuren en beland mijn hoofd waarschijnlijk op een spies.
Verder hangen die ideeën af van in wat voor situatie wij ons bevinden.
Democratie zit er iig even niet in de eerste paar maanden
Daarom, het is maar net wat de situatie is, maar democratie is alleen maar een belemmering.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk nog wel langer niet als een paar maanden?
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:45 schreef john2406 het volgende:
Maar hebben of heb ik dan nou een Democratie vraag ik me wel eens af?
Linksom of rechtsom kan jij je die uitspraak nog herinneren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:46 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld.
En als ze het niet doen verbouw jij die gewassen, met kans op geen oogst?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:45 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Wat boeren in de omgeving moeten ook een bezoekje krijgen en loyaliteit aan de stad zweren in ruil voor bescherming.
We gaan in zo'n situatie toch niet proberen te regeren met een 21e eeuwse mentaliteit? Want dat gaat niet werken...quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
En als ze het niet doen verbouw jij die gewassen, met kans op geen oogst?
Jij wil dus een soort van krijgsheer worden of zo? Maar bedenk eens dat met een 98% verdwijnen van de mensheid minimaal 50% van de boerderijen gewoon leeg staan, daar moeten er weer een paar van gevuld worden. Hoef je de bestaande boeren niet mee lastig te vallen als ze dat niet willen. Als je nog maar 2% van de voedseltoevoer hoeft te realiseren ben je relatief snel klaar lijkt me? Dat naast al het lang houdbare voedsel waar men nog wel een tiental jaren mee uit de voeten kan als je niet te nauw kijkt naar de houdbaarheidsdata.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:45 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Daarom, het is maar net wat de situatie is, maar democratie is alleen maar een belemmering.
Maar men moet natuurlijk eerst zorgen dat we veiligheid kunnen garanderen. Dus de wegen blokkeren en de buurtwacht mobiliseren. Wat boeren in de omgeving moeten ook een bezoekje krijgen en loyaliteit aan de stad zweren in ruil voor bescherming.
Jij wilt dus forum.fok zo snel als mogelijk weer in de lucht? Grapje.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:02 schreef jogy het volgende:
Ik zou stiekem zo snel mogelijk alle digitale communicatie weer op pijl brengen, iets van een internet 3.0 achtig iets waar men op de langere termijn op lange afstanden met elkaar kunnen communiceren en werk kunnen coördineren. Wie weet kan er nog iemand inbreken bij Google en de artificiële intelligentie die hoogstwaarschijnlijk in de kelder zit even aansluiten op het internet en vragen of die het één en ander voor ons wil regelen zonder ons als batterijen te gaan gebruiken natuurlijk.
Als er niet een regering meer zou bestaan ben je overgeleverd aan jezelf en je directe gemeenschap. Dus een aantal dingen lijken mij belangrijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Jij wil dus een soort van krijgsheer worden of zo? Maar bedenk eens dat met een 98% verdwijnen van de mensheid minimaal 50% van de boerderijen gewoon leeg staan, daar moeten er weer een paar van gevuld worden. Hoef je de bestaande boeren niet mee lastig te vallen als ze dat niet willen. Als je nog maar 2% van de voedseltoevoer hoeft te realiseren ben je relatief snel klaar lijkt me? Dat naast al het lang houdbare voedsel waar men nog wel een tiental jaren mee uit de voeten kan als je niet te nauw kijkt naar de houdbaarheidsdata.
Ik zou stiekem zo snel mogelijk alle digitale communicatie weer op pijl brengen, iets van een internet 3.0 achtig iets waar men op de langere termijn op lange afstanden met elkaar kunnen communiceren en werk kunnen coördineren. Wie weet kan er nog iemand inbreken bij Google en de artificiële intelligentie die hoogstwaarschijnlijk in de kelder zit even aansluiten op het internet en vragen of die het één en ander voor ons wil regelen zonder ons als batterijen te gaan gebruiken natuurlijk.
Geen idee hoeveel 2 procent is, maar ik ga er gewoon van uit dat er nog mensen zijn. Dan lijkt het me een realistisch geschetste situatie, ook voorbereid op de toekomst.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:13 schreef john2406 het volgende:
Er zijn toch dan maar nog 2% wat je bedreigen kunnen, die zullen eerst honger hebben, wat als die honger gestild is?
Is nog maar afwachten, de leiders die macht willen hebben lijken mij gevaarlijker?
Ik zou het helemaal niet willen ook, als het via macht moet!quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:18 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje het idee dat jij het niet lang zal volhouden in zo'n wereld, maar ik kan ernaast zitten natuurlijk.
Dan kun je mij wel verschrikkelijk vinden, maar krijg een beetje de indruk dat je niet helemaal door hebt hoe verrot de mens wordt in chaotische tijden. Als jij dan denkt dat je lekker vredig met die paar mensjes kunt samenleven, dan heb je het goed mis.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zou het helemaal niet willen ook, als het via macht moet!
Wij zijn toch maar allemaal mensen of niet, moet jij trouwens niet gaan zitten om te schijten, dan zou jij wel een god kunnen wezen lijkt me?
Dat denk ik zeker niet, maar met leugens en dwang zal iemand het ook niet lang volhouden lijkt me?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:22 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dan kun je mij wel verschrikkelijk vinden, maar krijg een beetje de indruk dat je niet helemaal door hebt hoe verrot de mens wordt in chaotische tijden. Als jij dan denkt dat je lekker vredig met die paar mensjes kunt samenleven, dan heb je het goed mis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |