Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | Sebastian Vettel |
3 | 12 april | Grand Prix van China | Shanghai | Lewis Hamilton |
4 | 19 april | Grand Prix van Bahrain | Shakhir | Lewis Hamilton |
5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | Nico Rosberg |
6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | Nico Rosberg |
7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | Lewis Hamilton |
8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | Nico Rosberg |
9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië> | Silverstone | Lewis Hamilton |
10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | Sebastian Vettel |
11 | 23 augustus | Grand Prix van België | Spa-Francorshamps | - |
12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | - |
13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | - |
14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | - |
15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sochi | - |
16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | - |
17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | - |
18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo | - |
19 | 29 november | Grand Prix van Abu Dhabi | Abu Dhabi | - |
Pos | Coureur | Land | punten |
1 | Lewis Hamilton | groot brittannië | 202 |
2 | Nico Rosberg | Duitsland | 181 |
3 | Sebastian Vettel | Duitsland | 160 |
4 | Valtteri Bottas | Finland | 77 |
5 | Kimi Raikkonen | Finland | 76 |
6 | Felipe Massa | Brazilië | 74 |
7 | Daniel Ricciardo | Australië | 51 |
8 | Daniil Kvyat | Rusland | 45 |
9 | Nico Hulkenberg | Duitsland | 24 |
10 | Romain Grosjean | Frankrijk | 23 |
11 | Max Verstappen | Nederland | 22 |
12 | Felipe Nasr | Brazilië | 16 |
13 | Sergio Perez | Mexico | 15 |
14 | Pastor Maldonado | venezuela | 12 |
15 | Fernando Alonso | Spanje | 11 |
16 | Carlos Sainz Jr. | Spanje | 9 |
17 | Jenson Button | groot brittannië | 6 |
18 | Marcus Ericsson | Zweden | 6 |
19 | Roberto Merhi Muntan | Spanje | 0 |
20 | Will Stevens | groot brittannië | 0 |
21 | Kevin Magnussen | Denemarken | 0 |
Pos | TEAMS | PTS |
1 | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 383 |
2 | Scuderia Ferrari | 236 |
3 | Williams Martini Racing | 151 |
4 | Infiniti Red Bull Racing | 96 |
5 | Sahara Force India F1 Team | 39 |
6 | Lotus F1 Team | 35 |
7 | Scuderia Toro Rosso | 31 |
8 | Sauber F1 Team | 22 |
9 | McLaren Honda | 17 |
10 | Manor Marussia F1 Team | 0 |
Tijd | Training/race |
Vrijdag 21 Augustus | |
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 |
Zaterdag 22 Augustus | |
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie |
Zondag 23 Augustus | |
14:00 | Race |
Tijd | Training/race | TV station | |
Vrijdag 21 Augustus | |||
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - BBC2 | |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - BBC2 | |
Zaterdag 22 Augustus | |||
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - BBC2 | |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie | Sport1 - BBC2 - RTL+ | |
Zondag 23 Augustus | |||
14:00 | Race | Sport1 - BBC1 - RTL+ |
Voorlopig presteert een Renault team nog beter dan 2 Mercedes teams en een Ferrari team (Manor reken ik niet mee met hun oude spec), dus dat valt ook best nog wel mee.quote:Op maandag 27 juli 2015 21:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mja zal best maar wat die Dacia motor (niet) presteert hoort niet in de top thuis.
idd snelheid heeft tie.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh, heb ik gemist. Dan heeft hij dat rondje ergens teruggepakt. Ook goed, mijn punt was dat hij dus echt wel de snelheid had deze race.
Strategisch meesterwerkje zoals we ook in de hoogtijdagen van Schumi zagenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:07 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
idd snelheid heeft tie.
Verstappen was gelapt door Vettel en reed achter de Duitser nog voor p2 Raikkonen op het moment van de Hulk's neusglijder. Vettel pit tijdens de virutalsafetycar, waardoor max zich unlapped. Dan komt de safetycar naar buiten , wacht op Vettel,en kan Max (iets te hard, drivethrough later)doorrijden naar de achterkant van de train. Als ze voor de 2e keer achter de safetycar door de pits komen maakt Max (en Checo) een stop naar zachte banden. Hierdoor blijft hij laatste in de train. Dan gaat de safetycar gelapte autos doorsturen en mag Max als laatste erachter blijven en rijdt op p8 met nieuwe softs
Yes sebastian yes, p1, another flag in Maranello well donequote:Op maandag 27 juli 2015 15:32 schreef RingBewoner het volgende:
Is er iemand die wat Italiaans kan en mij kan vertellen wat Vettel hier zegt:
Dus in Italiaans en in Nederlands?
Grazie en Forza Ferrari versta ik, het andere Italiaans kan ik niks van maken.
Nogal logisch, want die teams zijn zo goed als failliet.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Voorlopig presteert een Renault team nog beter dan 2 Mercedes teams en een Ferrari team (Manor reken ik niet mee met hun oude spec), dus dat valt ook best nog wel mee.
dus dat. Al was dat te hard rijden beetje zonde. Maar ach dat gebeurd de beste wel eens.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Strategisch meesterwerkje zoals we ook in de hoogtijdagen van Schumi zagen
Vooral dat hij Vettel naar binnen stuurt inderdaad...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Strategisch meesterwerkje zoals we ook in de hoogtijdagen van Schumi zagen
Hmm?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 07:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vooral dat hij Vettel naar binnen stuurt inderdaad...
Dat bleek een fout van het team te zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 06:21 schreef Toekito het volgende:
[..]
dus dat. Al was dat te hard rijden beetje zonde. Maar ach dat gebeurd de beste wel eens.
Hij profiteert gewoon van de beslissing van Vettel. Als je dat al een meesterwerk gaat noemen en ook nog de vergelijking trekt met Schumi, dan hou je geen termen meer over voor wanneer hij echt iets bijzonders doet.quote:
Bijna Vosss, biiiijjjjnaquote:Op woensdag 22 juli 2015 @ 18:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Totaal onrealistische verwachting en ijdele hoop. Max gaat dit jaar zeker geen podium pakken, of er moet een race zo gek verlopen zoals we ze de laatste 30 jaar al niet meer gezien hebben
Leer eens lezen manquote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hij profiteert gewoon van de beslissing van Vettel. Als je dat al een meesterwerk gaat noemen en ook nog de vergelijking trekt met Schumi, dan hou je geen termen meer over voor wanneer hij echt iets bijzonders doet.
Dat is niet zo moeilijk hoor. Gewoon naar je stuurtje kijken.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En 0.2 seconden... rij er maar eens op
Maximaliseren, zoals Vettel deze race ook deed, volgens jou.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 08:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hij profiteert gewoon van de beslissing van Vettel. Als je dat al een meesterwerk gaat noemen en ook nog de vergelijking trekt met Schumi, dan hou je geen termen meer over voor wanneer hij echt iets bijzonders doet.
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:58 schreef twiFight het volgende:
1/3e gassen
1/3e de juiste beslissingen nemen
1/3e geluk
Als je het mij vraagt.
Leuk, alles wat ik verstond en begreep verteld behalve het ene stuk waar ik het allermeest benieuwd naar ben. Bedankt voor deze hoopvolle lokquote die vies tegenvalt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 01:19 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Yes sebastian yes, p1, another flag in Maranello well done
grazie ragazzi grazie, vieze tieten vieze tieten, forza ferrari e un altra bandera an da Maranello
merci Jules, cette victoire est pour toi, cette victoire est pour toi
you'll always be in our hearts, we know that sooner or later jules would ve been a part of this team
grazie guys
Een F1 wagen slaat af als je rustig wilt optrekkenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:53 schreef twiFight het volgende:
Zelfs veel oud coureurs geven aan dat het geen sinecure is om een moderne F1 wagen goed van zijn plek te krijgen.
Ik zou prima weg kunnen rijden in een F1 wagen hoor.
We zijn dan alleen wel twee weken, 12 koppelingen en een paar versnellingsbakken verder
Vanaf Spa wordt het weer wat leuker met de starts. Aangrijpingspunt mag niet meer versteld worden voor de start.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:53 schreef twiFight het volgende:
Zelfs veel oud coureurs geven aan dat het geen sinecure is om een moderne F1 wagen goed van zijn plek te krijgen.
Ik zou prima weg kunnen rijden in een F1 wagen hoor.
We zijn dan alleen wel twee weken, 12 koppelingen en een paar versnellingsbakken verder
http://sniffpetrol.com/20(...)-again/#.Vbdc3_kj11Cquote:
Russia to let Kvyat see parents again
Posted in Motorsport, News by Sniff Petrol on Monday, July 27th, 2015
After Daniil Kvyat’s sensational second place in the Hungarian Grand Prix, Russian president Vladimir Putin has personally authorised for the Red Bull driver to briefly see his parents again.
‘Daniil has brought great pride to Russia,’ said a Kremlin spokesman. ‘And as a reward for finally delivering on what was requested of him, his parents will be released temporarily from their shackles and allowed to leave the Strevaboksit bauxite processing facility so that they may enjoy a short amount of time with their son.’
Sources in Russia say Kvyat will spend up to 20 minutes with his parents after which he will be reminded that if he continues to bring great F1 glory to Russia, he will be allowed to see them again and perhaps even speak to them. As an additional bonus, if he performs well in October’s Russian Grand Prix, he can have some bits of his dog back.
‘Daniil is great example of a Russian in Formula 1,’ said our top-ranking government source. ‘Way better than that last idiot. The only reason he is still alive is because he has has promised to lend the president some of his Michael Jackson tapes.’
Welk stuk ben je zo benieuwd naar dan, ik heb toch het radiobericht van begin tot eind geprobeerd over te nemen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 11:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Leuk, alles wat ik verstond en begreep verteld behalve het ene stuk waar ik het allermeest benieuwd naar ben. Bedankt voor deze hoopvolle lokquote die vies tegenvalt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feyenoord!!! * Barça
Sniff petrol is zo niet grappig.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:45 schreef motorbloempje het volgende:
Godverdomme![]()
[..]
http://sniffpetrol.com/20(...)-again/#.Vbdc3_kj11C
This can't be serious....quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:45 schreef motorbloempje het volgende:
Godverdomme![]()
[..]
http://sniffpetrol.com/20(...)-again/#.Vbdc3_kj11C
Speld-achtige site.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:43 schreef Meike26 het volgende:
[..]
This can't be serious....![]()
![]()
Maar heb wel gelachen om laatste stuk... Hij krijgt misschien stukjes van zijn hond terug. Die Poetin toch
Ik denk sowieso goed voor de sport als er iets meer Russisch succes komt, ivm geld.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:55 schreef twiFight het volgende:
Het is wel een prachtig resultaat voor Rusland toch?
Hij zit ook nog maar in zijn derde jaar in een (dit jaar) sub-top team en scoort een prachtige P2. Denk dat de F1 fans in Rusland ook wel een feestje vieren.
Pas zn tweede jaarquote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:55 schreef twiFight het volgende:
Hij zit ook nog maar in zijn derde jaar in een (dit jaar) sub-top team en scoort een prachtige P2. Denk dat de F1 fans in Rusland ook wel een feestje vieren.
Tweede jaar nog maar, vorig jaar reed hij bij Toro Rosso en daarvoor GP3 en Formule 3 net zoals Max. Ondanks een hoop kritiek is het mijns inziens ook echt een supertalent die jongenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:55 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het fijn voor je dat je zo onder de indruk was dat jij het een meesterwerk vindt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:48 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Leer eens lezen manStrategisch sterk van het team, zoals Ferrari kon toen Schumacher er nog reed
Was inderdaad zeer slim gedaan, goed gebruik gemaakt van de situatie
Een kinderhand, enz.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 09:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maximaliseren, zoals Vettel deze race ook deed, volgens jou.
Deze race was hij niet eens zo goed, kwam niet in de buurt van de pace van Ricciardo. Over het algemeen is hij wel erg gewaagd aan Ricciardo. Denk dat RBR na Mercedes het snelste duo in huis heeft.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:55 schreef twiFight het volgende:
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:58 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Welk stuk ben je zo benieuwd naar dan, ik heb toch het radiobericht van begin tot eind geprobeerd over te nemen?Precies dat stuk dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik keek samen met iemand en wij keken elkaar echt aan van "hoorde jij dat ook". Dus wij moesten enorm lachen en hebben het fragment nog eens 10 keer afgespeeld. Stiekem hoopten wij dat het dus iets Italiaans was als, gefeliciteerd of zoiets. Dan konden we dat mooi elke keer gebruiken en konden we andere mensen vertellen dat het Italiaans is.
Nou weet ik wel dat 'vice' iets is als chef of plaatsvervanger, dus misschien was het een bedankje in heel slecht Italiaans aan het team ofzo.UI Made bij VanilleKwark.
Mooie beelden inderdaad. "vroeger" toen er bijna elk weekend nog wel eens een motor plofte kon je het bij de achtervleugel ook goed zien:quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Mooi draadje op Reddit; een oplettende kijker viel op hoe het blokkeren van Hamilton z'n voorbanden tijdens de Hongaarse GP het voor ons als kijkers zichtbaar maakt hóeveel invloed de voorvleugel heeft op de luchtstroom daarachter en langs de side pods af (let op dat álle vuile lucht om de side pod heen gestuurd wordt).
[ afbeelding ]
Tevens een bonus gifje uit 2013, het is niet super duidelijk te zien, maar let op de vortex/contrails die de aerodynamica veroorzaakt tussen het voorwiel en het bodywork in.
[ afbeelding ]
Nice!
quote:di 28 jul 2015
'Verstappen wordt voorgetrokken'
Carlos Sainz is de voorkeursbehandeling van zijn ploeggenoot Max Verstappen bij Toro Rosso zat. De Formule 1-coureur beweert dat de Nederlander wordt voorgetrokken door de renstal.
Verstappen presteerde afgelopen weekeinde optimaal met een 4e plaats tijdens de Grand Prix van Hongarije. Sainz moest de race vroegtijdig verlaten door technische problemen. De Spanjaard reed na de start vóór Verstappen, maar Sainz vindt dat de 17-jarige Limburger desondanks beter werd begeleid in zijn jacht op WK-punten.
Vooral de later geplande pitstop maakte Sainz boos. "Ik was bezig aan een goede race, maar ik mocht de pitstraat niet in voor een bandenwissel. Max mocht eerder de pitstraat in en kon me daardoor passeren", stelt de Spaanse coureur in de Spaanse sportkrant Marca.
Verstappen 'nieuwe Senna'
Sainz vroeg Toro Rosso om opheldering, maar kreeg nul op het rekest. Hij krijgt steun van Spaanse sportmedia. Journalist Manuel Franco van AS denkt ook dat Verstappen een voorkeursbehandeling geniet. "Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Het is ook lastig te strijden met iemand die al is bestempeld als de nieuwe Senna."
bron: http://www.telegraaf.nl/t(...)oorgetrokken___.html
Meestal eindigt dat soort Massa / Barrichello / Rosberg / Webber / Irvine gehuil in "eeuwig 2e rijder"...quote:Carlos Sainz vindt dat Max Verstappen wordt voorgetrokken
Allemachtig. De druiven zijn van een bedenkelijke zuurgraad in Spanje…
We snappen dat Carlos Sainz een katerig gevoel aan de Grand Prix van Hongarije overhoudt. Terwijl Max naar een vierde plaats reed – iets dat hij na afloop amper kon bevatten – liet de Toro Ross-bolide van de 20-jarige Spanjaard het afweten door één van de meest lullige mankementen ooit: een falende slangenklem.
In het officiële wedstrijdverslag van Toro Rosso houdt hij zich nog in. Geen kwaad woord over Max of het team. Maar in de Spaanse kranten AS en Marca loopt de rookie even leeg. Sainz is niet te spreken over de beslissing om Verstappen eerder een pitsstop te geven. Hij had immers een betere start (gifje) en lag een paar plekken voor op zijn teamgenoot. “Ik moest later stoppen dan de anderen, waardoor Max me dankzij zijn pitstop kon passeren. Daar heb ik absoluut geen begrip voor,” aldus een boze Sainz. Hij gaf aan later met het team over de kwestie te hebben gepraat, waar hij te horen kreeg dat dit de gekozen strategie was de beide Williams-bolides te passeren.
Carlos’ beklag dat Max een voorkeursbehandeling krijgt (is er een F1-team waar beide coureurs gelijk zijn? -red.) wordt onderschreven door de Spaanse krant AS, die melden dat dit niet de eerste keer is dat Verstappen de betere kaarten krijgt. “Het is ook lastig te strijden met een coureur die al is bestempeld als de nieuwe Senna”, aldus de volledig onpartijdige huilkrant.
Hoe zeg je butthurt in het Spaans?
bron: http://www.autoblog.nl/ni(...)-voorgetrokken-78882
Als hij echt beter is wordt hij voorgetrokken. Dus wel eens met dat hij niet wordt voorgetrokken.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:27 schreef KingRadler het volgende:
als Sainz nu eens gaat presteren dan steeds op Verstappen klagen. Verstappen word niet voorgetrokken, hij is gewoon beter.
Read more: http://autoweek.com/artic(...)orites#ixzz3hCqwz92zquote:Sainz later told the Spanish sports daily Marca that after he sat down with the engineers, he calmed down.
"They wanted us both to pass the Williams and that seemed like the best way," he said. "I do not want a controversy, I just do my best and hope to get a good result in the next races for Toro Rosso."
Eens.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:02 schreef Rossdale het volgende:
Sainz en verstappen zijn gewoon erg aan elkaar gewaagd, een superduo vind ik het. Twee toekomstige potentiële wereldkampioenen
Dit. Het zijn rookies, dus wat wisselvalligquote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sainz doet het af en toe beter en af en toe minder dan Max. Such is life.
Ook al lukte die pitstop wel goed dan nog was Verstappen voor hem gekomen door de undercut. Snap wel dat je daar niet blij mee bent, normaal krijgt de rijder die voor ligt voorrang.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:16 schreef tja77 het volgende:
Sainz moet niet janken.
Verstappen passeerde hem, omdat zijn pitstop 4 seconde langer duurde dan die van Max.
Dat soort ellende kan iedereen overkomen.
gevraagd aan een italiaan hiero. Helaasquote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:50 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Precies dat stuk dus. Ik keek samen met iemand en wij keken elkaar echt aan van "hoorde jij dat ook". Dus wij moesten enorm lachen en hebben het fragment nog eens 10 keer afgespeeld. Stiekem hoopten wij dat het dus iets Italiaans was als, gefeliciteerd of zoiets. Dan konden we dat mooi elke keer gebruiken en konden we andere mensen vertellen dat het Italiaans is.
Nou weet ik wel dat 'vice' iets is als chef of plaatsvervanger, dus misschien was het een bedankje in heel slecht Italiaans aan het team ofzo.
Hij doet het wel redelijk maar niet meer dan dat idd, Kvyat en Ricciardo lieten veel meer zien bij STR. Max valt mij in kwalificaties vaak nog wat tegen, maar gezien zijn leeftijd zit er natuurlijk nog behoorlijk wat rek in.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:49 schreef opreis het volgende:
Nogmaals de vraag aan de mensen die Sainz ophemelen. Wat heeft ie nou daadwerkelijk laten zien dat het een toekomstig wereldkampioen is? Ik kan me weinig spectaculairs van hem voor de geest halen.
Hij rijdt voorlopig in de kudde mee heb ik het idee
En huillie doen in de media over eventuele voorkeursbehandeling van je teamgenoot is niet verstandig, als er werkelijk een voorkeursbehandeling plaats vind laat dan maar zien waarom dat oneerlijk is.
Wat lieten ze "veel meer" zien dan? Resultaten in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:06 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij doet het wel redelijk maar niet meer dan dat idd, Kvyat en Ricciardo lieten veel meer zien bij STR.
Ach zeiden ze ook over Jan en Kevin Magnussen, Bottas, Bianchi en nog veel meer rijders.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:49 schreef opreis het volgende:
Nogmaals de vraag aan de mensen die Sainz ophemelen. Wat heeft ie nou daadwerkelijk laten zien dat het een toekomstig wereldkampioen is? Ik kan me weinig spectaculairs van hem voor de geest halen.
Hij rijdt voorlopig in de kudde mee heb ik het idee
En huillie doen in de media over eventuele voorkeursbehandeling van je teamgenoot is niet verstandig, als er werkelijk een voorkeursbehandeling plaats vind laat dan maar zien waarom dat oneerlijk is.
Precies.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:22 schreef Beach het volgende:
Ach zeiden ze ook over Jan en Kevin Magnussen, Bottas, Bianchi en nog veel meer rijders.
Dat toekomstig wereldkampioenschap gedoe neem ik nooit serieus.
Categorie net-niet dus... Nooit begrepen wat mensen in hun zagen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:22 schreef Beach het volgende:
[..]
Ach zeiden ze ook over Jan en Kevin Magnussen, Bottas, Bianchi en nog veel meer rijders.
Dat toekomstig wereldkampioenschap gedoe neem ik nooit serieus.
Jij ziet het niet omdat je simpel naar de puntjes kijkt. Die STR van Ricciardo en Kvyat was naar verhouding veel minder, Force India,Lotus en Sauber ontwikkelen tegenwoordig nog amper die waren toen veel beter. Gaat erom wat je doet met het materiaal wat je tot je beschikking hebt en Ricciardo liet zien dat hij zijn auto af en toe op plekken plaatste waar hij niet hoorde qua snelheid. Daarom schoof hij ook door naar RBR en tegen Vettel hebben we gezien hoe snel hij is...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:19 schreef twiFight het volgende:
[..]
Wat lieten ze "veel meer" zien dan? Resultaten in ieder geval niet.
Ricciardo, punten in zijn eerste STR jaar t/m Hongarije: 2
Kvyat, punten in zijn eerste (en enige) STR jaar t/m Hongarije: 6
Sainz, punten in zijn eerste STR jaar t/m Hongarije: 9
Ik heb Ricciardo best wat leuke inhaalmanouevres zien doen verder, maar of Sainz die doet valt moeilijk te zeggen, hij krijgt nogal weinig cameratijd.
Is dat zo? Of zien we nu tegen Kvyat zijn ware talent? Wie zal het zeggen...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:38 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Daarom schoof hij ook door naar RBR en tegen Vettel hebben we gezien hoe snel hij is...
Omdat Kvyat af en toe sneller is maakt Ricciardo toch niet minder. Kvyat liet vorig jaar ook al zien heel snel te zijn, dus dat hij goed in de buurt van Ricciardo zit komt niet als verrassing, maar over het algemeen doet Ricciardo het tot nu toe wel een stukje beter.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Is dat zo? Of zien we nu tegen Kvyat zijn ware talent? Wie zal het zeggen...
Grappig dat je zelf duidelijk maakt waarom ik postte wat ik postte.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:38 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Jij ziet het niet omdat je simpel naar de puntjes kijkt. Die STR van Ricciardo en Kvyat was naar verhouding veel minder, Force India,Lotus en Sauber ontwikkelen tegenwoordig nog amper die waren toen veel beter. Gaat erom wat je doet met het materiaal wat je tot je beschikking hebt en Ricciardo liet zien dat hij zijn auto af en toe op plekken plaatste waar hij niet hoorde qua snelheid. Daarom schoof hij ook door naar RBR en tegen Vettel hebben we gezien hoe snel hij is...
Net was je het nog eens met de stelling dat zowel Sainz als Max twee potentiele wereldkampioenen zijnquote:
Rondetijden in races en trainingen e.d. zijn prima te meten. Een blik op de wk stand is te simpel, dan was Tarso Marques ook beter dan Alonso.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:46 schreef twiFight het volgende:
[..]
Grappig dat je zelf duidelijk maakt waarom ik postte wat ik postte.
Namelijk dat wat je zegt van begin tot eind subjectief is. Ik vind het prima dat je Kvyat en Ricciardo beter vindt, hoor. Maar het blijft een mening die niet te staven is. Het enige dat wel te staven is, de resultaten, spreken niet in hun voordeel.
Los daarvan vind ik het alledrie prima coureurs. Ricciardo heeft al echt wat laten zien, de andere twee komen net om het hoekje kijken. Of een van hen ooit kampioen wordt maken we vanzelf mee.
Nee, er stond toekomstige potentiële wereldkampioenen. Dat was zo vaag dat ik het er wel mee eens wilde zijn, vooral ook omdat ik met name het met de rest eens was.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Net was je het nog eens met de stelling dat zowel Sainz als Max twee potentiele wereldkampioenen zijn
Een stukje inderdaad. Maar iedereen riep toch dat hij beter was dan Vettel? In dat geval valt hij vies tegen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Omdat Kvyat af en toe sneller is maakt Ricciardo toch niet minder. Kvyat liet vorig jaar ook al zien heel snel te zijn, dus dat hij goed in de buurt van Ricciardo zit komt niet als verrassing, maar over het algemeen doet Ricciardo het tot nu toe wel een stukje beter.
Vorig jaar was hij ook beter dan Vettel.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een stukje inderdaad. Maar iedereen riep toch dat hij beter was dan Vettel? In dat geval valt hij vies tegen.
Iedereen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een stukje inderdaad. Maar iedereen riep toch dat hij beter was dan Vettel? In dat geval valt hij vies tegen.
Nee, hij presteerde beter.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vorig jaar was hij ook beter dan Vettel.
Hij heeft Vettel ook verslagen in dezelfde auto. Dat Kvyat er goed bij zit maakt Ricciardo toch niet per definitie minder. Kvyat schuiven ze bij Red Bull niet voor niks al na 1 jaar al door naar RBR. Buemi en co weten dat ze dat niet zomaar doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij had vooral erg veel mazzel en kreeg voorkeursbehandeling van het team. Dat maakt nogal wat uit.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vorig jaar was hij ook beter dan Vettel.
Als je in kwalificatie vaak de betere bent heeft dat toch niks met mazzel te maken. Op dat moment gaat het om pure snelheid en bleek hij met de RBR van vorig jaar beter dan Vettel, vaak was zijn racepace ook beter. Maar idd Vettel hadden ze na 4 titels maar gedegradeerd tot nr 2 driverquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij had vooral erg veel mazzel en kreeg voorkeursbehandeling van het team. Dat maakt nogal wat uit.
Punt is dat dat meer aan Vettel lag dan aan Ricciardo. Gewoon een middenmoot rijder, niets bijzonders. Maar omdat Vettel een slecht jaar had werd hij meteen tot nieuwe held gebombardeerd. Dit jaar heeft hij nog helemaal niks laten zien behalve weer veel mazzel te hebben zoals dit weekend.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Als je in kwalificatie vaak de betere bent heeft dat toch niks met mazzel te maken. Op dat moment gaat het om pure snelheid en bleek hij met de RBR van vorig jaar beter dan Vettel, vaak was zijn racepace ook beter.
Nu al zenuwachtig?quote:
De FOK!-meet natuurlijkquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nu al zenuwachtig?Zelfs als we nu back to back races hadden had je nog 2(-3) dagen moeten wachten hoor
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Ricciardo ook gewoon een snelle rijder is. P4 in kwalificatie afgelopen weekend was natuurlijk weer mazzel en de veel betere racepace dan Kvyat ook. Het enige meetmoment tov een toprijder als Vettel hebben we vorig jaar gehad en dat deed hij heel goed, veel beter dan Webber.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Punt is dat dat meer aan Vettel lag dan aan Ricciardo. Gewoon een middenmoot rijder, niets bijzonders. Maar omdat Vettel een slecht jaar had werd hij meteen tot nieuwe held gebombardeerd. Dit jaar heeft hij nog helemaal niks laten zien behalve weer veel mazzel te hebben zoals dit weekend.
Oh, nee, maar het is zo'n fijne weekendbesteding. Briljant excuus om te vegeteren op de bank met Mr.Mo en compleet niets te doenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nu al zenuwachtig?Zelfs als we nu back to back races hadden had je nog 2(-3) dagen moeten wachten hoor
Behalve dit weekend is Ricciardo compleet zoek gereden door Kvyat de afgelopen races. Ook nu eindigt hij weer achter Kvyat. We zullen zie wie er na het einde van het seizoen meer punten heeft.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Ricciardo ook gewoon een snelle rijder is. P4 in kwalificatie afgelopen weekend was natuurlijk weer mazzel en de veel betere racepace dan Kvyat ook. Het enige meetmoment tov een toprijder als Vettel hebben we vorig jaar gehad en dat deed hij heel goed, veel beter dan Webber.
Ze wilden Vettel gewoon een nieuw record geven, namelijk dat van de eerste wereldkampioen die als titelverdediger geen race won, terwijl zijn teammaat er wel won. En dan niet maar eentje, maar meteen ook 3, zodat dat record voorlopig niet meer gebroken wordt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Ricciardo ook gewoon een snelle rijder is. P4 in kwalificatie afgelopen weekend was natuurlijk weer mazzel en de veel betere racepace dan Kvyat ook. Het enige meetmoment tov een toprijder als Vettel hebben we vorig jaar gehad en dat deed hij heel goed, veel beter dan Webber.
Zondag eerst de Gamma Racing day nog. Denk wel dat ik wat vroeger als normaal die kant op ga.quote:
Dit weekend was Ricciardo veel sneller, maar Ricciardo had de mazzel dat er een SC kwam waardoor zijn voorsprong van dik 40s verdween.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Behalve dit weekend is Ricciardo compleet zoek gereden door Kvyat de afgelopen races. Ook nu eindigt hij weer achter Kvyat. We zullen zie wie er na het einde van het seizoen meer punten heeft.
En dat is hij ook gaan doen. Hij verslaat Ricciardo regelmatig.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:19 schreef twiFight het volgende:
Tsja en Kvyat heeft eerder dit seizoen al een waarschuwing gehad van de teamleiding dat hij beter moest gaan presteren.
Dat klopt, maar verder heeft hij nog helemaal niets laten zien. In die races die hij vorig jaar niet won was het trouwens ook niet veel soeps.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:23 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dit weekend was Ricciardo veel sneller
Gaat ook lastig met een auto die op de meeste banen goed is voor max p7, vorig jaar waren ze regelmatig het 2e team dus bij een fout van Mercedes hadden ze een kans en die pakte hij perfect net als Vettel dat nu doet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, maar verder heeft hij nog helemaal niets laten zien. In die races die hij vorig jaar niet won was het trouwens ook niet veel soeps.
Zeer overrated, het zal me verbazen als hij ooit meer dan een race per seizoen wint.
Neen. Lees het nog een keertje.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dus zijn overwinning op Spa met een Renault krachtbron vond jij ook weinig soeps...
Door Rosberg van de baan te rijden en wel zijn voorvleugel zodanig beschadigen dat Max ervoor komt?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:41 schreef twiFight het volgende:
In de auto van Kvyat zou Ericsson de afgelopen race makkelijk gewonnen hebben.
Ik denk toch dat ze bij RB raar opgekeken hadden als Ericsson ineens in de auto van Kvyat had gezeten bij de start...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:41 schreef twiFight het volgende:
In de auto van Kvyat zou Ericsson de afgelopen race makkelijk gewonnen hebben.
Ik ga straks een paar weken op vakantiequote:
Lotgenootquote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:09 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik ga straks een paar weken op vakantieBeter timing is er niet
Kijk! Bedankt voor het vragen. Maar dan moet Vettel wel een beetje aan zijn uitspraak gaan werken want ik hoor echt iets anders.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:54 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
gevraagd aan een italiaan hiero. Helaas
Seb zegt:"mi sentite?" oftewel kun je me horen
vieze tiete!!
Vergne had meer punten dan Ricardo op het moment dat Ricardo promotie maakte.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:38 schreef M.Melandri het volgende:
en Ricciardo liet zien dat hij zijn auto af en toe op plekken plaatste waar hij niet hoorde qua snelheid. Daarom schoof hij ook door naar RBR
Want? Zo'n grote aanpassing is het niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:44 schreef Nattekat het volgende:
Stratencircuit Singapore aangepast
Eén reactie past hierop:
En hoeveel coureurs hebben ze in totaal gehad?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:52 schreef Ferry_76 het volgende:
Bij STR hebben ze trouwens wel oog voor talent: De hele top vier van Hongarije is hun carriere daar begonnen.
Ze halen de snelheid uit twee bochten... dat is nog best een flink gevolg.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:52 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Want? Zo'n grote aanpassing is het niet.
Bij STR hebben ze trouwens wel oog voor talent: De hele top vier van Hongarije is hun carriere daar begonnen.
Ik denk dat het wel mee gaat vallen, maar goed ze hadden weinig keus. Risico van een stratencircuit.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze halen de snelheid uit twee bochten... dat is nog best een flink gevolg.
Gewoon rechttrekken die chicane en gassen over die brugquote:Op woensdag 29 juli 2015 00:04 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel mee gaat vallen, maar goed ze hadden weinig keus. Risico van een stratencircuit.
Drie daarvan hebben laten zien het niveau niet te kunnen, 2 zijn gepromoveerd, 2 vind ik zelf bepaald geen WK-materiaal en alleen Alguersuari heeft echt te weinig kansen gehad (en is redelijk gedesillusioneerd uit het wereldje gestapt)quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:55 schreef Geralt het volgende:
Luigi, Speed, Vetlel, Bourdais, Algersuari, Buemi, Ricardo, Vergne etc etc
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:44 schreef Nattekat het volgende:
Stratencircuit Singapore aangepast
Eén reactie past hierop:
Als ze de curbs een beetje vlak houden gaat dat primaquote:Op woensdag 29 juli 2015 00:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon rechttrekken die chicane en gassen over die brug
Toch schijnt het qua rijden in F1 2015 wel een stuk verbeterd te zijn, zeker de Pro-instelling waar je ook zonder hud en assistenties rijdt, gelezeen dat het een stuk beter aanvoelt vergeleken met voorgaande delen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 07:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als ze de curbs een beetje vlak houden gaat dat prima
Merk nu ik wat echte sims speel (en daar schaar ik de Codemasters F1 serie niet onder) dat het per circuit scheelt hoe hoog die curbs zijn en of je er overheen kan raggen.
Je vergeet Marioquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:55 schreef Geralt het volgende:
Denk dat daar de coureurs uit o.a. het DTM anders over denken. In RaceRoom Race experience zit het nieuwe DTM seizoen verwerkt, verschillende coureurs hebben al races online gereden tegen 'gamers' en hebben zelf verklaard dat het racen op zich maar minimaal anders is dan het echte werk. Geen g-krachten (ook motion-sims kunnen dat niet voldoende simuleren en weer karakteristiek zijn dingen die ze missen tijdens het racn online. Wat ik mij herinner is dat Timo Glock heeft gezegd dat hij net zoveel lol had in het racen online, als ook in de echte race. Dan heb je het naarmijn idee als sim maker (het vroegere Simbin) gewoon goed voor elkaar !quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:20 schreef DS4 het volgende:
Sims zijn leuk, maar het komt nimmer in de buurt van echt racen...
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:55 schreef Geralt het volgende:
Die draait bij mij niet eensquote:Op woensdag 29 juli 2015 09:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Toch schijnt het qua rijden in F1 2015 wel een stuk verbeterd te zijn, zeker de Pro-instelling waar je ook zonder hud en assistenties rijdt, gelezeen dat het een stuk beter aanvoelt vergeleken met voorgaande delen.
Ik ben het op zich wel met je eens hoor, maar maak wel even de kanttekening dat je de marketingpraat er uit moet filteren. Veel items en specials (i.i.g. in de F1) worden zijdelings gesponsord.quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Denk dat daar de coureurs uit o.a. het DTM anders over denken. In RaceRoom Race experience zit het nieuwe DTM seizoen verwerkt, verschillende coureurs hebben al races online gereden tegen 'gamers' en hebben zelf verklaard dat het racen op zich maar minimaal anders is dan het echte werk. Geen g-krachten (ook motion-sims kunnen dat niet voldoende simuleren en weer karakteristiek zijn dingen die ze missen tijdens het racn online. Wat ik mij herinner is dat Timo Glock heeft gezegd dat hij net zoveel lol had in het racen online, als ook in de echte race. Dan heb je het naarmijn idee als sim maker (het vroegere Simbin) gewoon goed voor elkaar !
Net zoals Barrichello de game Stock Car Extreme aanprees.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ben het op zich wel met je eens hoor, maar maak wel even de kanttekening dat je de marketingpraat er uit moet filteren. Veel items en specials (i.i.g. in de F1) worden zijdelings gesponsord.
Ik niet, aangezien zij het verschil kennen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:37 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat daar de coureurs uit o.a. het DTM anders over denken.
Die g-krachten en alle andere zaken die je voelt tijdens racen maken dan ook gewoon het verschil. Bij een sim heb je alleen je ogen. Met alle respect... Dat is minder dan de helft van de info die je krijgt tijdens het racen.quote:In RaceRoom Race experience zit het nieuwe DTM seizoen verwerkt, verschillende coureurs hebben al races online gereden tegen 'gamers' en hebben zelf verklaard dat het racen op zich maar minimaal anders is dan het echte werk. Geen g-krachten (ook motion-sims kunnen dat niet voldoende simuleren en weer karakteristiek zijn dingen die ze missen tijdens het racn online.
Dat heb je denk ik iemand op de payroll staan.quote:Wat ik mij herinner is dat Timo Glock heeft gezegd dat hij net zoveel lol had in het racen online, als ook in de echte race. Dan heb je het naarmijn idee als sim maker (het vroegere Simbin) gewoon goed voor elkaar !
Al die kut 17 jarigen hebben daar last van...quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:02 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij is Max super goed in simracen.
Klopt je ziet veel meer in het echt (vanuit cockpit view) dan in een sim (met 1 monitor, denk dat de meesten toch zo spelen).quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:24 schreef twiFight het volgende:
Wat overigens ook een groot verschi is is wat je ziet. De kijkhoek, zowel verticaal als horizontaal. Sommige simmers proberen in de buurt te komen met een multimonitor setup, maar ik vind dat veel verschil maken.
Maar dat is natuurlijk ook de kracht van Red Bull en hun opleidingsteam(s).quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
En hoeveel coureurs hebben ze in totaal gehad?
Wat hij zegt, sims zijn enorm nuttig om de lay-out van circuits etc. onder de knie te krijgen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die g-krachten en alle andere zaken die je voelt tijdens racen maken dan ook gewoon het verschil. Bij een sim heb je alleen je ogen. Met alle respect... Dat is minder dan de helft van de info die je krijgt tijdens het racen.
Uiteraard.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:58 schreef twiFight het volgende:
Simuleren de betere sims ook wind en veranderingen van temperatuur van het asfalt etc.?
Jup, en bandenslijtage, flatspots, opdrogende baan, standing water, effecten van slipstream op de aero enzovoorts.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:58 schreef twiFight het volgende:
Simuleren de betere sims ook wind en veranderingen van temperatuur van het asfalt etc.?
http://tweakers.net/nieuw(...)rtueel-raceteam.htmlquote:Max Verstappen gaat deel uitmaken van Team Redline, een virtueel raceteam dat deelneemt aan de iRacing World Championships. Of Verstappen namens het team ook deel gaat nemen aan races is niet bekend. Verstappen was al snel tijdens virtuele testraces.
Team Redline meldt het aantrekken van Verstappen op de eigen Facebook-pagina. De jonge Nederlander wil bij Team Redline aan virtuele races deelnemen om te oefenen. Het is onduidelijk of hij namens het team ook daadwerkelijk uit gaat komen bij officiële races. Verstappen heeft de eerste virtuele testsessies al 'gelijk ongelofelijk snel' doorlopen. Hij wordt door Team Redline omschreven als een 'natuurlijk talent'.
Verstappen heeft inmiddels een uitgebreide setup thuis staan om virtueel mee te racen. Hij plaatste eerder deze week op Instagram een foto van een medewerker van Playseat die in huize Verstappen een opstelling aan het monteren was rond een gelijknamige stoel. De jonge Formule 1-racer kan de races bekijken op drie gebogen schermen.
Meestal zet ik rembalans meer naar achteren op circuits met veel bochtenwerk. Anders slijten je voorbanden te erg onder het sturen + remmen. Hongarije zou dus zeker een circuit zijn waar je met de rembalans meer naar achteren, terwijl je bij Monza of RedBullRing weer veel meer voor een aggresieve rembalans op de voorremmen kan kiezen. In Monaco vind ik dat wel tricky, omdat je daar het liefst maar 1 stop wil maken + een rembalans op achter een verhoogde kans geeft op kusjes met de vangrail, daar zou ik het dan toch weer meer op voor gooien.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Even een vraagje voor de technici onder u: mijn zoon vraagt zich af wanneer het gunstig is om de rembalans naar achteren te verplaatsen. Voor en neutraal zijn duidelijk, maar wanneer zou je die op achter zetten?
Als je voorbanden te veel blokkeren.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Even een vraagje voor de technici onder u: mijn zoon vraagt zich af wanneer het gunstig is om de rembalans naar achteren te verplaatsen. Voor en neutraal zijn duidelijk, maar wanneer zou je die op achter zetten?
Daar is helemaal geen simpel antwoord op te geven. Het hangt van factoren af. Uiteraard als je voorbanden gaar zijn, maar dan nog scheelt dat per bocht (en ook de snelheid waarmee je aankomt) en ook de stijl van rijden (bocht in remmen of niet).quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Volgens mij hoorde in bij de race in Hongarije nog dat iemand (Hamilton?) dat moest doen omdat de voorremmen te heet werden. Maar dat is een inkoppertje natuurlijk. En kun je ook anders oplossen (maar dat kost je tijd).quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:57 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Meestal zet ik rembalans meer naar achteren op circuits met veel bochtenwerk. Anders slijten je voorbanden te erg onder het sturen + remmen. Hongarije zou dus zeker een circuit zijn waar je met de rembalans meer naar achteren, terwijl je bij Monza of RedBullRing weer veel meer voor een aggresieve rembalans op de voorremmen kan kiezen.
Enige wat ik me dan kan bedenken is je remvermogen op je motor vergroten en dus meer op je motor te remmen ipv op de remmen, dat kost tijd ja. Het viel mij op dat Ricciardo in de VT's ook een heel apart schakelgedrag had, zou dat ook met sparen van remmen te maken hebben? Of puur tractie om harder de bochten uit te komen? Hij schakelde wel 4 of 5 keer op en neer per bocht.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 23:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Volgens mij hoorde in bij de race in Hongarije nog dat iemand (Hamilton?) dat moest doen omdat de voorremmen te heet werden. Maar dat is een inkoppertje natuurlijk. En kun je ook anders oplossen (maar dat kost je tijd).
Het is gokken van mijn kant, maar ik denk uittesten van de snelheid/tractie zodat hij zo snel mogelijk door de bocht kon en in de juiste versnelling zat om zo vroeg mogelijk te kunnen gassen zonder wielspin. M.a.w. het juiste punt vinden om te schakelen naar de juiste versnelling.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 23:52 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Enige wat ik me dan kan bedenken is je remvermogen op je motor vergroten en dus meer op je motor te remmen ipv op de remmen, dat kost tijd ja. Het viel mij op dat Ricciardo in de VT's ook een heel apart schakelgedrag had, zou dat ook met sparen van remmen te maken hebben? Of puur tractie om harder de bochten uit te komen? Hij schakelde wel 4 of 5 keer op en neer per bocht.
Doe mij maar de testrijdster van het team van Clairequote:Op zaterdag 1 augustus 2015 01:04 schreef twiFight het volgende:
Pfff beetje doelloos filmpje. Ben al lang blij dat Kaltenborn er niet in figureert![]()
Claire daarentegen.. die mag zelfs mijn fiets komen poetsen.
Als ze de tijd en geld van het film maken nou eens in de auto staken...quote:
Dom, plat en seksistisch.quote:
Dat is een fooitje van Banco Do Brasil geweest denk ik.. Maar indd, dat fooitje hadden ze ook in de auto kunnen steken. Nu kijken er komende GP 50 Brazilianen meer dan voorheen !quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 10:20 schreef Beach het volgende:
[..]
Als ze de tijd en geld van het film maken nou eens in de auto staken...
Ah, ik had nog niet geklikt, maar nu toch maar even kijkenquote:
En waarom zou ik gratis kinderen willen hebben in godsnaam? Nog niet al kreeg ik er geld bij uit!!!quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
Volgend jaar weer een GP IN Duitsland, op Hockenheim, las ik net... Kinderen gratis naar het schijnt.. Joepie....
Mijn kleine op vrijdag indoctrineren om F1 fan te worden. Ik ben voorquote:Op zondag 2 augustus 2015 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
Volgend jaar weer een GP IN Duitsland, op Hockenheim, las ik net... Kinderen gratis naar het schijnt.. Joepie....
Greger Huttu als teammaatquote:Op donderdag 30 juli 2015 13:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)rtueel-raceteam.html
Hah... Daar heb ik nog tegen geracet in NR2003 (competatief)... De voorloper van iRacing. Zowel Woeger als Huttu... Ze bijhouden lukte me altijd ongeveer 4 rondjes, daarna waren zij net zo snel en mijn banden naar de knoppen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Greger Huttu als teammaat
http://gfycat.com/AdolescentDenseAidi
Ook Wolfgang Woeger was altijd belachelijk snel maar die is ermee gestopt volgens mij.
Ik vermoedt dat Max zich vereerd mag voelen inderdaadquote:Op maandag 3 augustus 2015 14:23 schreef TagForce het volgende:
[..]
Hah... Daar heb ik nog tegen geracet in NR2003 (competatief)... De voorloper van iRacing. Zowel Woeger als Huttu... Ze bijhouden lukte me altijd ongeveer 4 rondjes, daarna waren zij net zo snel en mijn banden naar de knoppen.
Ik vraag me dan af of Max of Greger zich vereert zou moeten voelen in een team met de ander te mogen rijden. Ik denk Max... Greger is een god in simracen.
quote:
Wow dan heb je het lang vol gehoudenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:07 schreef Fer het volgende:
Gisteren pas gekeken naar de race. Vettel en Max zijn echte toppers. Vroeg mij al af waarom ik iedere dag een kop zag over max in telegraaf. Vermoedde al een bijzondere prestatie.
Vraag mijn of Rosberg Riciardo niet gewoon voorbij had moeten laten, hem volgen en later weer binnen hengelen als de options uitgewerkt waren.
Dit noem ik geen komkommertijdnieuws... Dit is gewoon nieuws en wat mij betreft ook best wel ernstig. Oké, ik ben fan van Jenson, maar bij een Grojean of Stevens had ik het even erg gevonden... Het is een zeer ongerusstellende manier van inbreken, dat niet alleen Jenson, maar de hele Cote dAzur nu slecht slaapt die en inbebouwde airco hebben. Het is aan de ene kant een vriendelijke en humane manier van inbreken, mensen raken bedweld en er komt geen agressie bij kijken. Maar ik weet niet wat ik liever zou 'willen' ervaren?! Een gewapende overval en de daders recht in de ogen kijken(nog geen idee wat er gebeurt, maar bij gode afloop beter af te sluiten) of een stille overval als deze waarbij je het idee heb dat het elke dag weer zo kan gebeuren. Je hebt niemand gezien en je weet niet wie i je huis geweest zijn. Je vertrouwen zou sowieso naar de haaien zijn, maar bij deze methode misschien nog wel veel sterker en gemener op je gevoel dan de klassieke manier, aan het nieuws dat de daders vastzitten, heb je dan niets. En dat dus direct voor een hele regio...quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 00:26 schreef Kanjer het volgende:
In de catagorie komkommertijd,
Jenson Button en zijn vrouw zijn in een vakantievilla in Saint Tropez bedwelmd en beroofd, ruim drie ton euro aan sieraden e.d. gestolen.
https://twitter.com/Olav_Mol/status/629412653467869184
quote:McLaren Formula 1 drivers Jenson Button and Fernando Alonso will incur grid penalties at the Belgian Grand Prix after taking their seventh Honda engines of the season, AUTOSPORT has learned.
Honda is hoping to match Ferrari's power output from Spa onwards with a revised internal combustion engine, featuring changes to the combustion chamber, intake, exhaust layout and gear-train system.
To do this, it has used three of its engine upgrade tokens and this required a new ICE to be fitted to both cars.
The rules state that a driver will take a 10-place penalty for the first change of a set of components and five places for subsequent changes to that set.
As Button has already taken a seventh turbo charger and MGU-H, the move to a seventh ICE will likely mean he takes a five-place drop.
Alonso has yet to use the seventh component of any element and is therefore expected to take a 10-place grid drop.
Honda has made further changes to ancillary parts of the engine, such as to allow the ERS to pair to the ICE, and thus further penalties could be applied.
The total penalties Button and Alonso will take should become clear once the cars run in first practice on Friday.
Following a rule change last month, the most a driver can be penalised is to be demoted to the back of the grid, thus eliminating in-race penalties for these infractions. That system had been declared too harsh by some teams.
The remaining tokens available to each of the four manufacturers are:
Ferrari 7 (3 used)
Honda 4 (5 used)
Mercedes 7
Renault 12
Aaaaawwwwhhh trillend stemmetje van Daniil. Hartstikke zenuwachtigquote:
quote:
Ja,quote:Op donderdag 20 augustus 2015 17:59 schreef flipsen het volgende:
[..]![]()
Zend BBC het uit? Ben het effe kwijt (want zit nooit in Europa, maar nu even wel dus zou mooi zijn). Anders Sport1 maar voor de race, heb hier nu eindelijk even fatsoenlijk internet.
Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | Sebastian Vettel |
3 | 12 april | Grand Prix van China | Shanghai | Lewis Hamilton |
4 | 19 april | Grand Prix van Bahrain | Shakhir | Lewis Hamilton |
5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | Nico Rosberg |
6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | Nico Rosberg |
7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | Lewis Hamilton |
8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | Nico Rosberg |
9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië> | Silverstone | Lewis Hamilton |
10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | Sebastian Vettel |
11 | 23 augustus | Grand Prix van België | Spa-Francorshamps | - |
12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | - |
13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | - |
14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | - |
15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sochi | - |
16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | - |
17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | - |
18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo | - |
19 | 29 november | Grand Prix van Abu Dhabi | Abu Dhabi | - |
Pos | Coureur | Land | punten |
1 | Lewis Hamilton | groot brittannië | 202 |
2 | Nico Rosberg | Duitsland | 181 |
3 | Sebastian Vettel | Duitsland | 160 |
4 | Valtteri Bottas | Finland | 77 |
5 | Kimi Raikkonen | Finland | 76 |
6 | Felipe Massa | Brazilië | 74 |
7 | Daniel Ricciardo | Australië | 51 |
8 | Daniil Kvyat | Rusland | 45 |
9 | Nico Hulkenberg | Duitsland | 24 |
10 | Romain Grosjean | Frankrijk | 23 |
11 | Max Verstappen | Nederland | 22 |
12 | Felipe Nasr | Brazilië | 16 |
13 | Sergio Perez | Mexico | 15 |
14 | Pastor Maldonado | venezuela | 12 |
15 | Fernando Alonso | Spanje | 11 |
16 | Carlos Sainz Jr. | Spanje | 9 |
17 | Jenson Button | groot brittannië | 6 |
18 | Marcus Ericsson | Zweden | 6 |
19 | Roberto Merhi Muntan | Spanje | 0 |
20 | Will Stevens | groot brittannië | 0 |
21 | Kevin Magnussen | Denemarken | 0 |
Pos | TEAMS | PTS |
1 | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 383 |
2 | Scuderia Ferrari | 236 |
3 | Williams Martini Racing | 151 |
4 | Infiniti Red Bull Racing | 96 |
5 | Sahara Force India F1 Team | 39 |
6 | Lotus F1 Team | 35 |
7 | Scuderia Toro Rosso | 31 |
8 | Sauber F1 Team | 22 |
9 | McLaren Honda | 17 |
10 | Manor Marussia F1 Team | 0 |
Tijd | Training/race |
Vrijdag 21 Augustus | |
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 |
Zaterdag 22 Augustus | |
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie |
Zondag 23 Augustus | |
14:00 | Race |
Tijd | Training/race | TV station | |
Vrijdag 21 Augustus | |||
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - BBC2 | |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - BBC2 | |
Zaterdag 22 Augustus | |||
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - BBC2 | |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie | Sport1 - BBC2 - RTL+ | |
Zondag 23 Augustus | |||
14:00 | Race | Sport1 - BBC1 - RTL+ |
Dan mag ie volgens toto vertrekken.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:25 schreef Beach het volgende:
En wat als het 15 min voor de start van de race is??
Ja, want als je hem erin hangt, komt er vanzelf 9 maanden later een baby uit. Het is net een snoepautomaat johquote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:00 schreef Rossdale het volgende:
Dat je bij de geboorte van je kind wil zijn lijkt me logisch, dat je jouw vrouw zwanger maakt op een moment dat je weet dat de bevalling tijdens het seizoen valt is niet zo snugger...
Probeer het dan een maand of 9 voor begin van de winterstop..
Zoiets valt wel ongeveer te plannen ja. Je hebt geen kinderen zeker?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:34 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ja, want als je hem erin hangt, komt er vanzelf 9 maanden later een baby uit. Het is net een snoepautomaat joh
Misschien zijn ze al jarenlang aan het proberen? Dan ga je daar dus echt geen rekening meer mee houden nee. En nee, geen kinderen (nog), wel al jarenlang aan het proberen. Vandaar dat ik even uit mijn slof schoot.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:39 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zoiets valt wel ongeveer te plannen ja. Je hebt geen kinderen zeker?
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:34 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ja, want als je hem erin hangt, komt er vanzelf 9 maanden later een baby uit. Het is net een snoepautomaat joh
Pirelliquote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:42 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een niveau weer.
Hey jongens, wie was er schuldig? Max of Grosjean?
De Rabobank.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:42 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een niveau weer.
Dan gewoon effe zijn vrouw dicht laten naaien. Dat scheelt weer een paar uur.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:25 schreef Beach het volgende:
Altijd Maldonadoquote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:42 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een niveau weer.
Lewis toen ie Kimi in de pit aanreed godnondeju!!!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:42 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een niveau weer.
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Lewis toen ie Kimi in de pit aanreed godnondeju!!!
Ik was boos toen, dat weet ik nog goed.quote:
Zonde van het bierquote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik was boos toen, dat weet ik nog goed.
Maargoed ik ben wel vaker boos en vloeken als ik F1 zit te kijken. Juichen ook trouwens. Mocht daar aanleiding toe zijn dan. Zoals P4 bijvoorbeeld voor Max. Dat was een juichmoment hier. Bier en nootjes vlogen door de kamer
Tijdens een F1 weekend heb ik altijd meer dan toereikend in de koelkast liggen, dus dat maakt niet uitquote:
oh ja, even vergeten dat er dan minimaal een krat doorheen gaatquote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tijdens een F1 weekend heb ik altijd meer dan toereikend in de koelkast liggen, dus dat maakt niet uit
Jullie denken allemaal dat ik een alcoholist ben, maar dat valt reuze mee.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh ja, even vergeten dat er dan minimaal een krat doorheen gaat
Van de FIA niet, vermoed ik zo. Op de grid is op de grid. Daar laat je niet een wagen staan omdat je betere dingen te doen hebt. En whatsapp checken achter het stuur is ook verboden! Maar goed, hij zal wel zo lang mogelijk in de pit blijven.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dan mag ie volgens toto vertrekken.
hahaquote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:34 schreef flipsen het volgende:
[..]
maar ik welquote:Op donderdag 20 augustus 2015 18:44 schreef Rossdale het volgende:
Nee VTM kun je in Nederland niet ontvangen
Ik denk het wel ja, en oranjerderderquote:Op donderdag 20 augustus 2015 22:31 schreef TommyGun het volgende:
Toch nog Spa tickets weten te scoren via een kennis (hij is marshal dit weekend)
En na uren zoeken ook nog een accommodatie 'in de buurt' gevonden (lees: op een uur afstand rijden)
Overigens, denken jullie dat het veel drukker zal zijn dan voorgaande jaren?
al dik een 30 minuten bezig. Veel leuke prive beelden van in Genk, beelden van achterin meetingsrooms bij het WSR evenement op Spa. In hun sleutel garage van de karts in Maasbracht. Gaaf item hoorquote:Op donderdag 20 augustus 2015 22:28 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb net een item via de VTM nieuws app kunnen kijken. Was dat iem echt maar 2 minuten lang? Zag er wel veelbelovend uit, normaal profiel zonder al te veel poespas.
De eerste ronde is geweest op de boardradio: "Nico, box box box"quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:25 schreef Beach het volgende:
het heet "telefacts zomer geen idee waar je het terug kunt kijken.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 22:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
al dik een 30 minuten bezig. Veel leuke prive beelden van in Genk, beelden van achterin meetingsrooms bij het WSR evenement op Spa. In hun sleutel garage van de karts in Maasbracht. Gaaf item hoor
Edit: 2de deel bestond voornamelijk uit beelden van die Road to F1 ofzoiets van Red Bul zelf, met wat delen van een interview ertussendoor.
Sinister heeft dat natuurlijk gewoon opgenomen voor ons en zet het zo op youtubequote:Op donderdag 20 augustus 2015 23:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het heet "telefacts zomer geen idee waar je het terug kunt kijken.
en dan nu een antwoord waar je geen kut aan hebt: ik heb er aan gedacht, maar de laatste keer toen ik geprobeerd heb een opgenomen programma van de hdd-recorder op USB of iets te zetten heb ik 2 dagen van mijn leven weggegooidquote:Op donderdag 20 augustus 2015 23:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Sinister heeft dat natuurlijk gewoon opgenomen voor ons en zet het zo op youtube
Iets verder terug op zijn tijdlijn vond ik deze..twitter:GvanderGarde twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 08:23:31On my way to Spa. First time to the F1 paddock since Melbourne. Don't panic @SauberF1Team, I only got some meetings. http://t.co/Q1PvNmyGLs reageer retweet
twitter:GvanderGarde twitterde op maandag 17-08-2015 om 19:13:05Interesting! Let's see who they sign, though I would only contract two of them😅 https://t.co/nL7Ep6S0Wm reageer retweet
wij als Nederlanders vinden dit misschien grappig leuk of lachwaardig, maar eigenlijk is dit niet meer dan ordinair moddergooien.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:04 schreef Meike26 het volgende:
Giedo heeft wel humor hoor..
Eerst las ik deze tweet..Iets verder terug op zijn tijdlijn vond ik deze..twitter:GvanderGarde twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 08:23:31On my way to Spa. First time to the F1 paddock since Melbourne. Don't panic @SauberF1Team, I only got some meetings. http://t.co/Q1PvNmyGLs reageer retweet
twitter:GvanderGarde twitterde op maandag 17-08-2015 om 19:13:05Interesting! Let's see who they sign, though I would only contract two of them😅 https://t.co/nL7Ep6S0Wm reageer retweet
![]()
Dat boeit ons niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
wij als Nederlanders vinden dit misschien grappig leuk of lachwaardig, maar eigenlijk is dit niet meer dan ordinair moddergooien.
Heb je misschien gelijk in, maar dat is ook waar Giedo zich begin dit jaar zo hard voor gemaakt heeft, voor de betekenis van contracten in de F1. Dat neemt hij nu op de korrel en Sauber neemt hij daar in mee wellicht, maar het is in mijn ogen onschuldig een beetje jennen, niet meer dan dat.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
wij als Nederlanders vinden dit misschien grappig leuk of lachwaardig, maar eigenlijk is dit niet meer dan ordinair moddergooien.
Dat ziet het er altijd uitquote:
oke in 99,9% van de gevallen wel.quote:
TIjdens het rijden effe een selfie... Giedo snapt het echt niet... Geen wonder dat hij denkt dat alles aan hem fantastisch was en het onbegrijpelijk is dat Sauber hem een duw heeft gegeven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:04 schreef Meike26 het volgende:
Giedo heeft wel humor hoor..
Eerst las ik deze tweet..twitter:GvanderGarde twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 08:23:31On my way to Spa. First time to the F1 paddock since Melbourne. Don't panic @SauberF1Team, I only got some meetings. http://t.co/Q1PvNmyGLs reageer retweet
Zegt de man die een positie als 3e rijder bij Super Aguri verliet voor een plek als een van de vele testrijders bij Spyker...quote:Iets verder terug op zijn tijdlijn vond ik deze..twitter:GvanderGarde twitterde op maandag 17-08-2015 om 19:13:05Interesting! Let's see who they sign, though I would only contract two of them😅 https://t.co/nL7Ep6S0Wm reageer retweet
![]()
Jaja lekker hypocriet weer..quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:02 schreef Djoetma het volgende:
[..]
TIjdens het rijden effe een selfie... Giedo snapt het echt niet... Geen wonder dat hij denkt dat alles aan hem fantastisch was en het onbegrijpelijk is dat Sauber hem een duw heeft gegeven.
[..]
Zegt de man die een positie als 3e rijder bij Super Aguri verliet voor een plek als een van de vele testrijders bij Spyker...
Ja, zo werkt dit.....quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:07 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Beeld je eens in dat je zelf coureur bent, snelheden gewend bent van +250km/u, dan kan een stadsritje van 50 a 80 km/u wel eens saai en gemakkelijk aanvoelen. Een selfie van circa 5 seconden werk is voor hem net zo afleidend als het zoeken naar een boterham van een 747 piloot.
Wat is er hypocriet aan?quote:Jaja lekker hypocriet weer.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:02 schreef Djoetma het volgende:
[..]
TIjdens het rijden effe een selfie... Giedo snapt het echt niet... Geen wonder dat hij denkt dat alles aan hem fantastisch was en het onbegrijpelijk is dat Sauber hem een duw heeft gegeven.
[..]
Zegt de man die een positie als 3e rijder bij Super Aguri verliet voor een plek als een van de vele testrijders bij Spyker...
Humor moet natuurlijk wel een beetje raak zijn, anders zakken de normen wel erg af. Puur en alleen omdat het een verwijzing is iets grappig vinden slaat natuurlijk nergens op.quote:
Omdat gros van de mensen die zeggen dat iets niet mag, het zelf ook doen of gedaan hebben. Open een gemiddeld topic in PTA over snelheden en zie alle boe roepers tegen te hard rijders.. Zo ook de meesten over mobiel bellen of telefoon vast houden in de auto. Dus jij hebt je altijd aan de regels gehouden? Nooit eens met 1 hand aan het stuur gezeten en in de andere hand een lekker banaantje? Het maken van zo'n selfie neemt max 5 seconden in beslag, ik keur het niet goed, maar ik kan er ook niet moeilijk om doen, ik heb ook wel eens met een telefoon aan het oor gezeten bij gebrek aan (goede) carkitt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:08 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Ja, zo werkt dit.....
[..]
Wat is er hypocriet aan?
Gelukkig dat je in de stad altijd alleen op de weg bent, dan heb je in ieder geval geen last van andere verkeersdeelnemers...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:07 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Beeld je eens in dat je zelf coureur bent, snelheden gewend bent van +250km/u, dan kan een stadsritje van 50 a 80 km/u wel eens saai en gemakkelijk aanvoelen.
True.. daarom zeg ik ook, ik keur het niet goed, maar ik kan er geen kritiek op hebben als ik er mijzelf ook schuldig aan heb gemaakt en ik het enigszins begrijp.. Ik rijd dagelijks in een bestelauto en dan velt het aurorijden ook als een instinct.. Alles gaat erg gemakkelijk, wat ook op zichzelf al gevaarlijk is af en toe.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:12 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Gelukkig dat je in de stad altijd alleen op de weg bent, dan heb je in ieder geval geen last van andere verkeersdeelnemers...
Dus ja een selfie maken terwijl je rijdt is dom, zelfs voor iemand die 250+ snelheden gewend is.
Palmer rijdt nu toch in?quote:
Een selfie nemen tijdens het rijden is wel wat anders dan een keer te snel rijden, of effe een telefoontje op de handsfree aanzetten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:12 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Omdat gros van de mensen die zeggen dat iets niet mag, het zelf ook doen of gedaan hebben.
Niet voor niets is dit niet verboden.quote:Nooit eens met 1 hand aan het stuur gezeten en in de andere hand een lekker banaantje?
5 seconde, waarin er van alles mis kan gaan op de weg, maar ook in de auto. Stel dat hij hem laat vallen, dan is hij nog meer kwijt. En als hij ook nog eens heeft gepost op dat moment, duurde het dus weer langer.quote:Het maken van zo'n selfie neemt max 5 seconden in beslag, ik keur het niet goed, maar ik kan er ook niet moeilijk om doen, ik heb ook wel eens met een telefoon aan het oor gezeten bij gebrek aan (goede) carkitt.
Ik zeg 20 jaar cel voor deze crimineel!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:16 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Een selfie nemen tijdens het rijden is wel wat anders dan een keer te snel rijden, of effe een telefoontje op de handsfree aanzetten.
[..]
Niet voor niets is dit niet verboden.
[..]
5 seconde, waarin er van alles mis kan gaan op de weg, maar ook in de auto. Stel dat hij hem laat vallen, dan is hij nog meer kwijt. En als hij ook nog eens heeft gepost op dat moment, duurde het dus weer langer.
Een telefoon aan het oor is natuurlijk wel wat anders (al moet je dat ook niet doen), aangezien je op de weg blijft kijken.
20 jaar? Levenslang zul je bedoelen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:21 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Ik zeg 20 jaar cel voor deze crimineel!
Nu welquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:35 schreef F1gamer het volgende:
http://hasmaldonadocrashedtoday.com/
Deze site is ook niet echt up to date
Kans is erg klein.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:00 schreef Abdus18 het volgende:
ik duim toch echt voor regen zondag, regen en spa... <3
wat denk jequote:
Pure fanservice.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:58 schreef DeeBee het volgende:
[..]
https://gfycat.com/ShamelessHotElephantbeetle
Moet waarschijnlijk zijn power unit vervangenquote:
Mja Ferrari lijkt niet het achterste van de tong te laten zien.. blijft afwachtenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:40 schreef Abdus18 het volgende:
wat een verschil toch weer wat die merc's eruit pompen
En de Ferrari motor is beter dan de Renault.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:36 schreef franklop het volgende:
hmm STR langzamer dan Sauber vooralsnog, beide op softs.
JAja weet het, is vrije training.
Ze hebben ook wel de nieuwe motor deze racequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En de Ferrari motor is beter dan de Renault.
kleine gok hè, maar ik denk dat die jongens dat zelf ook bedacht hebben. Ze doen dat alleen als het niet lukt om het voor monza te regelen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:47 schreef franklop het volgende:
Was nou al bekend wanneer Renault met die grote update komt? Monza of Singapore?
Lijkt me namelijk niet zo verstandig dat pas in Singapore te doen, want daar zijn ze juist kansrijk en als je dan wat plekken moet inleveren is dat niet heel handig.
Naja het blijft Renault natuurlijkquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:49 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
kleine gok hè, maar ik denk dat die jongens dat zelf ook bedacht hebben. Ze doen dat alleen als het niet lukt om het voor monza te regelen.
die rijden al het hele jaar in een brakke bak die 2.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:53 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoorde net een hele brakke Honda voorbijkomen...
Vorige race waren ze best goed.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:53 schreef Toekito het volgende:
[..]
die rijden al het hele jaar in een brakke bak die 2.
nou..... vielen er wel paar weg voor hun bakkes.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vorige race waren ze best goed.
haha, maar max zn prestatie is zeker geweldig?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:01 schreef Toekito het volgende:
[..]
nou..... vielen er wel paar weg voor hun bakkes.
Klopt, maar ze waren redelijk gelijkwaardig aan de STRquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:01 schreef Toekito het volgende:
[..]
nou..... vielen er wel paar weg voor hun bakkes.
Zo'n lage brom? Dat is het hele seizoen al zo, ze rijden op de limiterquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:53 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoorde net een hele brakke Honda voorbijkomen... die van Button.
nee die reed op zn top en had eveneens gelukquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:03 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
haha, maar max zn prestatie is zeker geweldig?
quote:De FIA maakt intussen bekend dat Alonso 30 startplaatsen straf heeft gekregen en Button 25 startplekken verliest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |