Uiteraard.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:58 schreef twiFight het volgende:
Simuleren de betere sims ook wind en veranderingen van temperatuur van het asfalt etc.?
Jup, en bandenslijtage, flatspots, opdrogende baan, standing water, effecten van slipstream op de aero enzovoorts.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:58 schreef twiFight het volgende:
Simuleren de betere sims ook wind en veranderingen van temperatuur van het asfalt etc.?
http://tweakers.net/nieuw(...)rtueel-raceteam.htmlquote:Max Verstappen gaat deel uitmaken van Team Redline, een virtueel raceteam dat deelneemt aan de iRacing World Championships. Of Verstappen namens het team ook deel gaat nemen aan races is niet bekend. Verstappen was al snel tijdens virtuele testraces.
Team Redline meldt het aantrekken van Verstappen op de eigen Facebook-pagina. De jonge Nederlander wil bij Team Redline aan virtuele races deelnemen om te oefenen. Het is onduidelijk of hij namens het team ook daadwerkelijk uit gaat komen bij officiële races. Verstappen heeft de eerste virtuele testsessies al 'gelijk ongelofelijk snel' doorlopen. Hij wordt door Team Redline omschreven als een 'natuurlijk talent'.
Verstappen heeft inmiddels een uitgebreide setup thuis staan om virtueel mee te racen. Hij plaatste eerder deze week op Instagram een foto van een medewerker van Playseat die in huize Verstappen een opstelling aan het monteren was rond een gelijknamige stoel. De jonge Formule 1-racer kan de races bekijken op drie gebogen schermen.
Meestal zet ik rembalans meer naar achteren op circuits met veel bochtenwerk. Anders slijten je voorbanden te erg onder het sturen + remmen. Hongarije zou dus zeker een circuit zijn waar je met de rembalans meer naar achteren, terwijl je bij Monza of RedBullRing weer veel meer voor een aggresieve rembalans op de voorremmen kan kiezen. In Monaco vind ik dat wel tricky, omdat je daar het liefst maar 1 stop wil maken + een rembalans op achter een verhoogde kans geeft op kusjes met de vangrail, daar zou ik het dan toch weer meer op voor gooien.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Even een vraagje voor de technici onder u: mijn zoon vraagt zich af wanneer het gunstig is om de rembalans naar achteren te verplaatsen. Voor en neutraal zijn duidelijk, maar wanneer zou je die op achter zetten?
Als je voorbanden te veel blokkeren.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Even een vraagje voor de technici onder u: mijn zoon vraagt zich af wanneer het gunstig is om de rembalans naar achteren te verplaatsen. Voor en neutraal zijn duidelijk, maar wanneer zou je die op achter zetten?
Daar is helemaal geen simpel antwoord op te geven. Het hangt van factoren af. Uiteraard als je voorbanden gaar zijn, maar dan nog scheelt dat per bocht (en ook de snelheid waarmee je aankomt) en ook de stijl van rijden (bocht in remmen of niet).quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Even een vraagje voor de technici onder u: mijn zoon vraagt zich af wanneer het gunstig is om de rembalans naar achteren te verplaatsen. Voor en neutraal zijn duidelijk, maar wanneer zou je die op achter zetten?
Volgens mij hoorde in bij de race in Hongarije nog dat iemand (Hamilton?) dat moest doen omdat de voorremmen te heet werden. Maar dat is een inkoppertje natuurlijk. En kun je ook anders oplossen (maar dat kost je tijd).quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:57 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Meestal zet ik rembalans meer naar achteren op circuits met veel bochtenwerk. Anders slijten je voorbanden te erg onder het sturen + remmen. Hongarije zou dus zeker een circuit zijn waar je met de rembalans meer naar achteren, terwijl je bij Monza of RedBullRing weer veel meer voor een aggresieve rembalans op de voorremmen kan kiezen.
Enige wat ik me dan kan bedenken is je remvermogen op je motor vergroten en dus meer op je motor te remmen ipv op de remmen, dat kost tijd ja. Het viel mij op dat Ricciardo in de VT's ook een heel apart schakelgedrag had, zou dat ook met sparen van remmen te maken hebben? Of puur tractie om harder de bochten uit te komen? Hij schakelde wel 4 of 5 keer op en neer per bocht.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 23:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Volgens mij hoorde in bij de race in Hongarije nog dat iemand (Hamilton?) dat moest doen omdat de voorremmen te heet werden. Maar dat is een inkoppertje natuurlijk. En kun je ook anders oplossen (maar dat kost je tijd).
Het is gokken van mijn kant, maar ik denk uittesten van de snelheid/tractie zodat hij zo snel mogelijk door de bocht kon en in de juiste versnelling zat om zo vroeg mogelijk te kunnen gassen zonder wielspin. M.a.w. het juiste punt vinden om te schakelen naar de juiste versnelling.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 23:52 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Enige wat ik me dan kan bedenken is je remvermogen op je motor vergroten en dus meer op je motor te remmen ipv op de remmen, dat kost tijd ja. Het viel mij op dat Ricciardo in de VT's ook een heel apart schakelgedrag had, zou dat ook met sparen van remmen te maken hebben? Of puur tractie om harder de bochten uit te komen? Hij schakelde wel 4 of 5 keer op en neer per bocht.
Doe mij maar de testrijdster van het team van Clairequote:Op zaterdag 1 augustus 2015 01:04 schreef twiFight het volgende:
Pfff beetje doelloos filmpje. Ben al lang blij dat Kaltenborn er niet in figureert![]()
Claire daarentegen.. die mag zelfs mijn fiets komen poetsen.
Als ze de tijd en geld van het film maken nou eens in de auto staken...quote:
Dom, plat en seksistisch.quote:
Dat is een fooitje van Banco Do Brasil geweest denk ik.. Maar indd, dat fooitje hadden ze ook in de auto kunnen steken. Nu kijken er komende GP 50 Brazilianen meer dan voorheen !quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 10:20 schreef Beach het volgende:
[..]
Als ze de tijd en geld van het film maken nou eens in de auto staken...
Ah, ik had nog niet geklikt, maar nu toch maar even kijkenquote:
En waarom zou ik gratis kinderen willen hebben in godsnaam? Nog niet al kreeg ik er geld bij uit!!!quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
Volgend jaar weer een GP IN Duitsland, op Hockenheim, las ik net... Kinderen gratis naar het schijnt.. Joepie....
Mijn kleine op vrijdag indoctrineren om F1 fan te worden. Ik ben voorquote:Op zondag 2 augustus 2015 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
Volgend jaar weer een GP IN Duitsland, op Hockenheim, las ik net... Kinderen gratis naar het schijnt.. Joepie....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |