Beperken tot zo'n 5 km heb ik al wel even gedaan, maar ik merk dat ik het dan mis om een uurtje te lopen. Wat verder gaan geeft meer mogelijkheden voor leuke routes en de state of mind die dat uurtje buiten hardlopen me geeft vind ik erg prettig, kort lopen levert dat gevoel niet op. Zodoende vind ik het lastig om het te laten vallen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:26 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Kun je niet het hardlopen beperken tot 5 km? Dan zou het geen enorme aanslag op je lichaam moeten zijn als je hieraan gewend bent, dan kan het er wel naast lijkt mij.
Ik ben wel soort van afgestapt van Stronglifts ondertussen. Ik squat nog steeds braaf elke keer, benchen en overheadpress doe ik ook nog via het schema. Ik deadlift nu vaker en meer sets en heb pull ups, lunges en power cleans toegevoegd. Ik heb echt de grootste schurfthekel aan barbell rows, dus die heb ik verbannen.
Ik zie mezelf niet snel met een belt aan de gang gaan. Zoals velen hier al zeggen is dat echt pas nodig wanneer je heel erg zwaar gaat. Ik heb het idee dat voor vrouwen (je bent een vrouw toch?) het gewoon belangrijk is om je core zo sterk mogelijk te maken, dat scheelt echt het halve werk met liften.
(Hanging) Leg raises, hanging windshield wipers, woodchoppers.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:23 schreef Artoo het volgende:
Welke oefeningen zou jij aanraden voor het versterken van de core?
Het ligt natuurlijk ook aan je eigen doelen. Als je niet gaat voor zo zwaar mogelijk of het perfecte fysiek, maar voor de extra gezondheidseffecten en gewoon strakker in je vel zitten, kun je best beknibbelen op hoeveel je tilt toch? En dan kun je er lekker naast blijven rennen. Als dat jou veel energie en motivatie geeft, dan is dat prima. In Mehdi zijn nieuwsbrief kwam er een keer iets over langs. Ik kan alleen niet op gmail op mijn werk (een van de weinige geblokkeerde sitesquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:23 schreef Artoo het volgende:
[..]
Beperken tot zo'n 5 km heb ik al wel even gedaan, maar ik merk dat ik het dan mis om een uurtje te lopen. Wat verder gaan geeft meer mogelijkheden voor leuke routes en de state of mind die dat uurtje buiten hardlopen me geeft vind ik erg prettig, kort lopen levert dat gevoel niet op. Zodoende vind ik het lastig om het te laten vallen.
Stronglifts wil ik wel gaan behouden als 'basis'. Net als jij wil ik er wat oefeningen aan toevoegen omdat bij mij het pakket van 5 oefeningen inmiddels wat begint te vervelenWil o.a. graag een pullup leren (moet het nu nog in de assisted pullup-dinges doen). De powerclean en de snatch zou ik ook nog graag leren. Ik heb wat tutorials bekeken en voor de spiegel geoefend met alleen een barbell, maar ik kom er nog niet uit.
Als laatste: ik ben inderdaad een vrouw. Welke oefeningen zou jij aanraden voor het versterken van de core? Of is, zoals SL-dude Mehdi beschrijft, alleen het uitvoeren van de SL-oefeningen (zonder belt) voldoende voor een sterke core?
Over je bips: de hip thruster zou een goede toevoeging kunnen zijn.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:29 schreef Faeroer het volgende:
[..]
(Hanging) Leg raises, hanging windshield wipers, woodchoppers.
Thanks. Planking is iets dat ik al af en toe toepas in de routine (als ik er aan denkquote:
Sure, dat is ook zo. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog niet helemaal goed voor ogen heb wat ik precies met het liften wil, hoor. Ik ben in juni begonnen met SL en die 12 weken zitten er nu op. In die tijd heb ik in ieder geval geleerd dat ik dat liften wel erg leuk vind, maar ook dat het niet zo goed samen gaat met het lopen van lange afstanden. Ik vind het niet erg om in te leveren op het hardlopen, maar helemaal schrappen zou ik wel zonde vinden. Ik zou graag het stukje over hardlopen/rennen/cardio van Mehdi lezenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:52 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Het ligt natuurlijk ook aan je eigen doelen. Als je niet gaat voor zo zwaar mogelijk of het perfecte fysiek, maar voor de extra gezondheidseffecten en gewoon strakker in je vel zitten, kun je best beknibbelen op hoeveel je tilt toch? En dan kun je er lekker naast blijven rennen. Als dat jou veel energie en motivatie geeft, dan is dat prima. In Mehdi zijn nieuwsbrief kwam er een keer iets over langs. Ik kan alleen niet op gmail op mijn werk (een van de weinige geblokkeerde sites). Als je wilt, kan ik vanavond even kijken?
Ik ben een enorme corky met nieuwe oefeningen leren. Gelukkig heeft mijn vriend al jaren powerliften als hobby. Ik kan je echt aanraden de trainers die rondlopen om uitleg te vragen. Daar zijn ze voor. Of in elk geval, op mijn overpriced sportschool wel.Zo iemand heeft een keer een uur geprobeerd een vriend van me te leren deadliften, nadat wij het hadden opgegeven. Echt heel fijn dat ze die mogelijkheid bieden. De kans dat je het structureel verkeerd doet en jezelf schade aanbrengt is te groot en echt zonde.
Vrouwen hun core is gewoon minder sterk dan die van mannen. Ik heb een keer in het BB topic een artikel langs zien komen hierover en dat dan maar voor waarheid aangenomen.De mannen hierboven geven al goede oefeningen. Ik merk dat ik ook erg baat heb bij lower back oefeningen, aangezien mijn onderrug het eerste is dat opgeeft.
Wat mij niet helemaal duidelijk is: heb je te weinig tijd om ernaast te hardlopen, of valt het lopen je te zwaar naast de krachttraining?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:51 schreef Artoo het volgende:
Ik ben in juni begonnen met SL en die 12 weken zitten er nu op. In die tijd heb ik in ieder geval geleerd dat ik dat liften wel erg leuk vind, maar ook dat het niet zo goed samen gaat met het lopen van lange afstanden. Ik vind het niet erg om in te leveren op het hardlopen, maar helemaal schrappen zou ik wel zonde vinden. Ik zou graag het stukje over hardlopen/rennen/cardio van Mehdi lezen
Aan de ene kant helpt het liften me met hardlopen; dat sterker worden heb ik ook gemerkt. Mijn snelheid is ook vooruit gegaan. Het probleem ligt 'm in het gebrek aan rust. Qua tijd red ik het niet om op dezelfde dag te liften en te lopen en daarom plan ik de loopjes op de dagen tussen het liften in, zeg maar. Ik merk dat ik, wanneer ik een lange duurloop (dan bedoel ik een km of 15) heb gedaan, het liften moeizamer gaat de dag er na en ook zwaar liften (met name het iedere training squatten in SL) geeft z'n beperkingen voor het relaxed kunnen lopen. De combinatie (lang) hardlopen en liften wordt dan te veel, mijn lichaam heeft niet genoeg tijd om te herstellen, de benen voelen moe.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:10 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Wat mij niet helemaal duidelijk is: heb je te weinig tijd om ernaast te hardlopen, of valt het lopen je te zwaar naast de krachttraining?
Ik ben een vrij kansloze loper, maar sinds ik aan krachttraining doe, kan ik ineens veel beter, stabieler en - heel fijn! - blessurevrij lopen, nooit meer dan 5 km., maar ik merk juist dat mijn benen (en knieën, enkels) een stuk sterker zijn, waardoor ik veel lichter loop. Met lange afstanden is dat misschien anders.
Goede uitlegquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
Planking is een manier van martelen.
Planks ook een beetje, maar dan alleen jezelf.![]()
Het lijkt me inderdaad zwaar om zo'n lange afstand te lopen als je ernaast zwaar traint.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:21 schreef Artoo het volgende:
[..]
Aan de ene kant helpt het liften me met hardlopen; dat sterker worden heb ik ook gemerkt. Mijn snelheid is ook vooruit gegaan. Het probleem ligt 'm in het gebrek aan rust. Qua tijd red ik het niet om op dezelfde dag te liften en te lopen en daarom plan ik de loopjes op de dagen tussen het liften in, zeg maar. Ik merk dat ik, wanneer ik een lange duurloop (dan bedoel ik een km of 15) heb gedaan, het liften moeizamer gaat de dag er na en ook zwaar liften (met name het iedere training squatten in SL) geeft z'n beperkingen voor het relaxed kunnen lopen. De combinatie (lang) hardlopen en liften wordt dan te veel, mijn lichaam heeft niet genoeg tijd om te herstellen, de benen voelen moe.
Het is dus voor mij te zwaar, het liften bij het lopen van langere afstanden, of het lopen bij het zwaarder liftenVoorlopig heb ik echter geen plannen om weer op te werken naar een halve marathon of iets dergelijks, dus vind ik het nu niet zo erg om het lopen iets te minderen for the benefits of lifting, zeg maar.
Hm, interessant. Ik ben wel nieuwsgierig naar HIITs, als aanvulling. Ik heb de laatste tijd om de dag de befaamde '7 minutes'-workout gedaan (die is de hemel ingeschreven door de New York Times en sindsdien zit de halve wereld dagelijks in een wallsit tegen de muur), maar ik vond het eerlijk gezegd een nogal overrated workout. Ik deed het uiteindelijk dus als warming up voor mijn krachttraining. Ik vroeg me alleen af of dat nou slim was, om die oefeningen vóór mijn training te doen. 7 minutes is volgens mij ook geen echte HIIT, maar toch: hoe pas je zoiets in? Na de training? Dan ben ik meestal kapot. Of liever op een aparte dag?quote:In de laatste 4 weken heb ik amper nog hardgelopen en na het liften HIITs gedaan (2-3x/week) en dat lukte wel, maar dan zat er wel steeds minstens een rustdag tussen.
Krachttraining geeft mij ook zeker een soort rush of kickquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:19 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Het lijkt me inderdaad zwaar om zo'n lange afstand te lopen als je ernaast zwaar traint.
Ik vrees dat je moet gaan kiezenWant hardlopen - mijn halve familie is eraan verslaafd
- moet je meermalen per week doen om die 'rush' te krijgen, heb ik begrepen, en als je daarbij marathons loopt moet je ook nog eens schema's volgen etc. En mijn familie wil niet aan de gewichten; ik heb het geprobeerd maar ze vinden het flauwekul. Het zijn volgens mij echt twee totaal verschillende dingen.
Ik weet niet of het vergelijkbaar is, maar ik krijg van krachttraining inmiddels ook een rush, of in elk geval een kick die ik niet meer kan missen. Dus misschien moet je daarop mikken(En van hardlopen ga je er niet beter uitzien, integendeel - laat dat een troost zijn
)
Dat is ook een kwestie van voorkeur, denk ik. Ik durf zo niet te zeggen of het beter is om een HIIT op een andere dag te doen dan de krachttraining. Zelf doe ik zo'n HIIT (speaking of, dat moet ik weer gaan doen) na de KT, omdat ik gemerkt heb dat voor mij het niet bevorderlijk is voor het liften om voor de tijd zo intens cardio te doen. Ikzelf doe dan meestal Tabata intervallen op de fiets of op de crosstrainer, daar heb ik een appje voor gedownload. Tabata is slechts 4 minuten: 8x 20 seconden op (voluit) en 10 seconden af (rust). Ik doe dan meestal 3 van die Tabata's, met een minuut of 2-3 adempauze tussen de blokken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:19 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Hm, interessant. Ik ben wel nieuwsgierig naar HIITs, als aanvulling. Ik heb de laatste tijd om de dag de befaamde '7 minutes'-workout gedaan (die is de hemel ingeschreven door de New York Times en sindsdien zit de halve wereld dagelijks in een wallsit tegen de muur), maar ik vond het eerlijk gezegd een nogal overrated workout. Ik deed het uiteindelijk dus als warming up voor mijn krachttraining. Ik vroeg me alleen af of dat nou slim was, om die oefeningen vóór mijn training te doen. 7 minutes is volgens mij ook geen echte HIIT, maar toch: hoe pas je zoiets in? Na de training? Dan ben ik meestal kapot. Of liever op een aparte dag?
Maar dat is waar fitness imo over gaat. Een combinatie van endurance en kracht. Ik denk niet dat je een keuze tussen krachttraining en hardlopen hoeft te maken, maar de twee zo goed mogelijk moet combineren voor jezelf. Dat is een uitdaging op zich.quote:
In dat geval zou ik doen wat Snakey zegt: je eigen weg erin vinden. Dat lukt vast welquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:52 schreef Artoo het volgende:
[..]
Krachttraining geeft mij ook zeker een soort rush of kickHet gevoel dat ik ervaar met hardlopen is echter niet de runner's high (die heb ik lang niet altijd), maar meer het ritme van het lopen, de bospaadjes, de uitzichten, de frisse lucht (ik loop graag in het bos), dat kan ik echt even met een leeg hoofd, of juist mijn gedachten overal naar laten afdwalen.
Dat 'verstand op 0' ervaar ik met krachttrainen ook, maar de focus moet dan veel intenser zijn - althans het voelt intenser. Hardlopen is echt ontspanning, of zo
Ik ga zoeken naar die schema'squote:Dat is ook een kwestie van voorkeur, denk ik. Ik durf zo niet te zeggen of het beter is om een HIIT op een andere dag te doen dan de krachttraining. Zelf doe ik zo'n HIIT (speaking of, dat moet ik weer gaan doen) na de KT, omdat ik gemerkt heb dat voor mij het niet bevorderlijk is voor het liften om voor de tijd zo intens cardio te doen. Ikzelf doe dan meestal Tabata intervallen op de fiets of op de crosstrainer, daar heb ik een appje voor gedownload. Tabata is slechts 4 minuten: 8x 20 seconden op (voluit) en 10 seconden af (rust). Ik doe dan meestal 3 van die Tabata's, met een minuut of 2-3 adempauze tussen de blokken.
Ik moet wel zeggen dat ik meestal voor Tabata kies uit gemakzucht, ik zet het appje aan en ik begin te hakken, dan hoef ik er verder niet bij na te denkenEr zijn talloze HIIT workouts en schema's te vinden, daarin moet je ook maar net vinden wat je prettig vindt.
Ik heb echt elke zoekterm geprobeerd, maar kan het niet meer vinden..quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:51 schreef Artoo het volgende:
[..]
Sure, dat is ook zo. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog niet helemaal goed voor ogen heb wat ik precies met het liften wil, hoor. Ik ben in juni begonnen met SL en die 12 weken zitten er nu op. In die tijd heb ik in ieder geval geleerd dat ik dat liften wel erg leuk vind, maar ook dat het niet zo goed samen gaat met het lopen van lange afstanden. Ik vind het niet erg om in te leveren op het hardlopen, maar helemaal schrappen zou ik wel zonde vinden. Ik zou graag het stukje over hardlopen/rennen/cardio van Mehdi lezen
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 19:12 schreef Snakey het volgende:
[..]
Maar dat is waar fitness imo over gaat. Een combinatie van endurance en kracht. Ik denk niet dat je een keuze tussen krachttraining en hardlopen hoeft te maken, maar de twee zo goed mogelijk moet combineren voor jezelf. Dat is een uitdaging op zich.
Ja, dat is denk ik ook de beste optie. Een balans vinden tussen het beste van beide wereldenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:15 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
In dat geval zou ik doen wat Snakey zegt: je eigen weg erin vinden. Dat lukt vast welIk doe ook heel veel dingen die volgens de kenners niet 'mogen' (best weinig eten, bijvoorbeeld, omdat ik gewoon niet zoveel eet) of 'kunnen', maar het is gewoon een kwestie van doen wat goed voelt, hoe simpel en stom dat ook klinkt, en dan blijkt het allemaal tóch te mogen en te kunnen
Geef niet. Bedankt voor het zoeken in ieder geval!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:59 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik heb echt elke zoekterm geprobeerd, maar kan het niet meer vinden..
Niet op je gat gaan zitten tijdens de vakantie. Lekker bezig!quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:22 schreef VKV het volgende:
Ik vond het echt leuk dat ik iedereen eruit zwom tijdens de eerste zwemtrainingen na de zomerstop. De hele zomer doorfitnessen heeft z'n nut heel goed bewezenEn teamgenoten maar vragen waar ik mee bezig was geweest van de zomer
http://www.eigenkracht.nl(...)upplementen/creatinequote:Snelle oplaadmethode
Oplaadfase 5 dagen
20 gram/dag
of
0,3 gram/kg/dag 30 dagen
Langzame oplaadmethode
4 gram/dag
of
0,05 gram/kg/dag
Onderhoudsfase 2 - 4 weken
daarna:
2-5 gram/dag
of
0,03 gram/kg/dag 2 - 4 weken
Doe ik nu ook. 5 gram 4 weken lang is ok?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:13 schreef Champy het volgende:
Gewoon iedere dag elke dag 5 gram, oplaadfase is achterhaald
na 4 weken moet je stoppen omdat je lichaam anders geen creatine uit zichzelf meer aan kan maken of zoiets, wordt uitgelegd op die site.quote:
Heeft hij vroeger mee getraind en werkte bij hem heel goed na een paar weken al. Hij gebruikt alleen creatine, geen shakes, is alleen creatine genoeg? Ik merk zelf na een week al dat ik geen spierpijn meer voel na 1,5 uur trainen en al minder snel verzuur maar ik ben nog maar pas begonnen he.quote:
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:47 schreef Questular het volgende:
Volgens mij is die cyclus behoorlijk achterhaald.
http://www.bodybuilding.com/fun/animalpak22.htm
5g/dag is dus genoeg?quote:Truth: You've seen those sick bodybuilders chugging down 10-20 grams of creatine. Is it worth it? According to scientists at St. Francis Xavier University in Nova Scotia, at 0.1 grams per kilogram of bodyweight, male athletes excreted 46% of the ingested creatine within 24 hours. For a 220 pound lifter, this means that if he consumes 10g of creatine, 46%, or 4.6g of creatine, is wasted. In another study performed at the Human Performance Laboratory at Ball State University, scientists confirmed that lower doses of creatine monohydrate (5g/day) are effective, and that results can even be achieved without a loading phase.
Als beginner zal je al snel genoeg groeien, die creatine zou ik zo lang mogelijk mee wachten.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:43 schreef Beursaap het volgende:
[..]
na 4 weken moet je stoppen omdat je lichaam anders geen creatine uit zichzelf meer aan kan maken of zoiets, wordt uitgelegd op die site.
[..]
Heeft hij vroeger mee getraind en werkte bij hem heel goed na een paar weken al. Hij gebruikt alleen creatine, geen shakes, is alleen creatine genoeg? Ik merk zelf na een week al dat ik geen spierpijn meer voel na 1,5 uur trainen en al minder snel verzuur maar ik ben nog maar pas begonnen he.
Ik heb vorig jaar 3 maanden getraind. Iedereen gebruikt toch supplementen om snel vooruit te gaan in het begin? Ik vind eiwitshakes gwn heel smerig dus ben ik overgestapt op creatine.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:33 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Als beginner zal je al snel genoeg groeien, die creatine zou ik zo lang mogelijk mee wachten.
"Werkte na een paar weken al" , je bedoelt wat waterretention in de spiertjes?Eet gewoon genoeg.
En na een week geen spierpijn meer voelen is eerder een slecht teken dan een goed teken (bij een beginner).
Trol?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:49 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar 3 maanden getraind. Iedereen gebruikt toch supplementen om snel vooruit te gaan in het begin? Ik vind eiwitshakes gwn heel smerig dus ben ik overgestapt op creatine.
Ik ook! Maak nu gewoon een lekkere fruitsmoothie met aardbeien, roomijs, klein beetje oats (30g ofzo) en een flinke schep creatine (~ 50g). Voelt echt goed, je krijgt zo'n gevoel dat je de hele gym wilt slopen. 15 minuten later en m'n trainingsrecord was alweer verbroken.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:49 schreef Beursaap het volgende:
Ik vind eiwitshakes gwn heel smerig dus ben ik overgestapt op creatine.
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:58 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik ook! Maak nu gewoon een lekkere fruitsmoothie met aardbeien, roomijs, klein beetje oats (30g ofzo) en een flinke schep creatine (~ 50g). Voelt echt goed, je krijgt zo'n gevoel dat je de hele gym wilt slopen. 15 minuten later en m'n trainingsrecord was alweer verbroken.
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:58 schreef Faeroer het volgende:
en een flinke schep creatine (~ 50g). Voelt echt goed
Wat ook wel helpt is als je voor het slapen gaan nog een flinke lijn aan beta-alanine achterover snuift. Niet te veel gewoon paar gram, want het werkt snel.quote:
Zoals ik het zie, zijn al die hulpmiddelen slappe excuses om niet gewoon normaal te hoeven doen en hard te trainen. Het zal wel psychologie zijn: je wilt iets dat moeilijk haalbaar is, namelijk veel spieren in korte tijd - of: zo kort mogelijke tijd - en vervolgens ga je geloven dat er wondermiddelen zijn. Maar je kunt ook gewoon logisch nadenken en je goed inlezen. Dan kom je erachter dat er maar één manier is om te bereiken wat je wilt, namelijk hard trainen, goed eten en veel slapen. Die paar schepjes creatine of die eiwitshake zullen het grote verschil echt niet maken, hoor. Het grote verschil maak je zelf.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:49 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar 3 maanden getraind. Iedereen gebruikt toch supplementen om snel vooruit te gaan in het begin? Ik vind eiwitshakes gwn heel smerig dus ben ik overgestapt op creatine.
Ik train 3x per week 1,5 uur, dit is toch genoeg? Het grootste voordeel dat creatine me geeft is het verlies aan spierpijn na de training. Vroeger liep ik 2 dagen mank van de spierpijn bij wijze van.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:33 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Zoals ik het zie, zijn al die hulpmiddelen slappe excuses om niet gewoon normaal te hoeven doen en hard te trainen. Het zal wel psychologie zijn: je wilt iets dat moeilijk haalbaar is, namelijk veel spieren in korte tijd - of: zo kort mogelijke tijd - en vervolgens ga je geloven dat er wondermiddelen zijn. Maar je kunt ook gewoon logisch nadenken en je goed inlezen. Dan kom je erachter dat er maar één manier is om te bereiken wat je wilt, namelijk hard trainen, goed eten en veel slapen. Die paar schepjes creatine of die eiwitshake zullen het grote verschil echt niet maken, hoor. Het grote verschil maak je zelf.
En ik denk dat je veel ruimte in je hoofd overhoudt als je je gewoon concentreert op de hoofdzaak. Al dat geneuzel in de marge - creatine, eiwitten, ditjes en datjes - leidt af van je doel. Je moet de problemen nooit buiten jezelf zoeken - je hebt maar één probleem, en dat is dus dat je vaak en hard moet trainen
Ik merk dit ook wel. Moet wel zeggen dat ik niet meer dan 500mg (opgelost in olie) aan creatine in de spieren die ik die dag train kan krijgen, doet anders echt teveel pijn. Met name in de glutes is het pijnlijk als je zittend werk heb.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:52 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik train 3x per week 1,5 uur, dit is toch genoeg? Het grootste voordeel dat creatine me geeft is het verlies aan spierpijn na de training. Vroeger liep ik 2 dagen mank van de spierpijn bij wijze van.
Nou ja, kánquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:52 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik train 3x per week 1,5 uur, dit is toch genoeg? Het grootste voordeel dat creatine me geeft is het verlies aan spierpijn na de training. Vroeger liep ik 2 dagen mank van de spierpijn bij wijze van.
Telt pre en post workout als creatine?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:00 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nou ja, kánIk heb nooit creatine gebruikt en beschouw spierpijn - if any - als een manier om mijn trainingen en mijn fysieke gesteldheid in kaart te brengen. Een beetje spierpijn is wel lekker
En als je twee dagen pijn hebt, neem je rust. Maar elke keer twee dagen pijn, dat lijkt me extreem; dan train je gewoon te zwaar, met of zonder creatine.
Indirect is toch prima? Mijn probleem met al die middeltjes is juist dat het zoveel denkkracht kost: hoeveel gram neem ik van dit, hoe combineer ik dat met zus, en oh jee...heb ik dan wel genoeg eiwitten in mijn shake gedaan volgens mijn strakke eetschema?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:08 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Telt pre en post workout als creatine?
Verder zit in vlees ook creatine toch, dus je gebruikt jet indirect
Ja, 5g/dag is erg moeilijk uit te rekenen. Dat voetbalbeachboy #24913 er geen voordeel uit gaat halen ok, maar uit principe geen supps gebruiken is jezelf gewoon te kort doen zolang jij al 100% geeft. Voor de prijs hoef je het ook niet te doen. Meeste supps die bewezen zijn, bv creatine en beta, kosten geen drol. Stimulanten en andere middelen zoals cafeïne, taurine, tyrosine etc. al helemaal niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:30 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Indirect is toch prima? Mijn probleem met al die middeltjes is juist dat het zoveel denkkracht kost: hoeveel gram neem ik van dit, hoe combineer ik dat met zus, en oh jee...heb ik dan wel genoeg eiwitten in mijn shake gedaan volgens mijn strakke eetschema?
Dat gaat je je hart kosten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:33 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ja, 5g/dag is erg moeilijk uit te rekenen. Dat voetbalbeachboy #24913 er geen voordeel uit gaat halen ok, maar uit principe geen supps gebruiken is jezelf gewoon te kort doen zolang jij al 100% geeft. Voor de prijs hoef je het ook niet te doen. Meeste supps die bewezen zijn, bv creatine en beta, kosten geen drol. Stimulanten en andere middelen zoals cafeïne, taurine, tyrosine etc. al helemaal niet.
Dat jij er geen moeite voor wilt doen, of gewoonweg geen zin hebt, er niet in gelooft of wat dan ook moet jij weten.
Ik denk altijd, 1 of 2 schepjes??quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:30 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Indirect is toch prima? Mijn probleem met al die middeltjes is juist dat het zoveel denkkracht kost: hoeveel gram neem ik van dit, hoe combineer ik dat met zus, en oh jee...heb ik dan wel genoeg eiwitten in mijn shake gedaan volgens mijn strakke eetschema?
Rekenen is niet mijn sterkste kant, maar dat zal hier het probleem niet zijnquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:33 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ja, 5g/dag is erg moeilijk uit te rekenen. Dat voetbalbeachboy #24913 er geen voordeel uit gaat halen ok, maar uit principe geen supps gebruiken is jezelf gewoon te kort doen zolang jij al 100% geeft. Voor de prijs hoef je het ook niet te doen. Meeste supps die bewezen zijn, bv creatine en beta, kosten geen drol. Stimulanten en andere middelen zoals cafeïne, taurine, tyrosine etc. al helemaal niet.
Dat jij er geen moeite voor wilt doen, of gewoonweg geen zin hebt, er niet in gelooft of wat dan ook moet jij weten.
Dat is volgens mij een bekend 'probleem'quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:18 schreef Radioheader het volgende:
Ik heb het serieus fitnessen ook weer opgepakt. Ben bezig met starting strength. Alleen zoveel gewicht er steeds bij doen als wordt aangeraden red ik niet op de bench en OHP.
Misschien is het een kwestie van voortschrijdend inzicht en zweer ik over een tijdje bij creatinequote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:45 schreef Dizorn het volgende:
Tuurlijk is het belangrijkste DAT je gaat trainen en dat je dan nuttig te werk gaat, ofwel "je best doen".
Maar het is bijv. fucking belangrijk dat je snel na je training wat eiwitten (en liefst ook koolhydraten) in je mik stopt, voor je herstel. Als je spierpijn hebt, moet je misschien wel nagaan of je (goed) genoeg eet. Dat is geen gerommel in de marges, maar gewoon keihard noodzakelijk als je hard traint.
Creatine is tijd-onafhankelijk dus maakt geen flikker uit wanneer je het neemt. Als je 5g neemt dan zit je wsch zeer ruim en hoef je niet lang na te denken.
Caffeine zou ik wat voorzichtiger mee zijn als je het als pre-workout gebruikt ja.
Maar het is zonde van je tijd als je je training hardcore doet maar daarbuiten niet zorgt dat je lichaam er klaar voor is d.m.v. voeding, rust, en eventuele supplementen.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:45 schreef Dizorn het volgende:
Maar het is bijv. fucking belangrijk dat je snel na je training wat eiwitten (en liefst ook koolhydraten) in je mik stopt, voor je herstel.
snel eiwitten nemen voordat je anabolic window voorbij is!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:22 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Hou anders gewoon je muil als je niets te melden hebt
Niet zo trollen johquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 23:42 schreef no1uknow het volgende:
[..]
snel eiwitten nemen voordat je anabolic window voorbij is!
Als je 5% BF pro bodybuilder ben ja, niet als je johnny zoveel ben die voetbal als legday ziet en van mama z'n boordje prak krijgt voordat je weer langs je UWV jobcoach moet om weer een maandje uitkering erbij te lullen met je zatte hoofdquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 23:59 schreef Dizorn het volgende:
Jep. Zelfs sportartsen zeggen het, moet dus wel trollen zijn.
eten voor direct herstel na het sporten doe je VOOR het sporten. er na heeft weinig zin. het haalt alleen het hongergevoel weg. het duurt minimaal 2 uur voordat de voedingstoffen in het bloed zijn opgenomen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 11:36 schreef Dizorn het volgende:
Nouja, voor de mensen daar tussenin (Wel relatief fanatiek sporten zonder een retard te zijn) bevordert het je herstel echt wel door meteen wat te eten/drinken(shake) na het sporten.
Er lezen hier ook genoeg mensen mee die nog niet zoveel verstand ervan hebben maar geen sjonnie zijn. Beetje jammer als mensen dan zo onzinnig gaan reageren. Maarja, interwebz
Precies, zo zie ik het ook. Gewoon goed je best doen, goed en genoeg eten, maar ik laat niks staan omdat het niet "mag" en ik hou het ook bij voedsel, geen whey shake of supplementen. Ga ook niks afwegen of calorieën tellen, aanvoelen hoeveel je hebt gehad lukt best wel en als je naar de lange termijn kijkt kan je zien of wat je doet ook werkt. Wil er best 4 uur per week fanatiek mee bezig zijn, maar verder ook niet te veel aan denken. Dan blijft het voor mij het leukste en hou ik t ook het langste vol.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:11 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Misschien is het een kwestie van voortschrijdend inzicht en zweer ik over een tijdje bij creatine![]()
Maar hoewel ik je verhaal geloof, denk ik niet dat ik ooit supplementen zal nemen. Dat is gewoon een persoonlijke voorkeur. Ik was ooit op vakantie met een Zwitsers echtpaar dat volledig in de ban was van gezond leven; ze slikten bij het ontbijt per persoon zo'n 40 pillen, allemaal natuurlijke supplementen van artisjok en God weet wat, en daarnaast lieten ze zich bij een Zwitserse arts goudinjecties inspuiten. Ik herinner me dat iemand toen zei: "Let op, deze gezondheidsfreaks vallen als eersten dood neer." Het is inderdaad niet best met ze afgelopen![]()
Ik geloof gewoon in de kracht van het lichaam. Dat is volgens mij ook het idee van krachttraining; dat je probeert je eigen lichaam zo sterk en fit mogelijk te maken door hard te trainen. Maar goed, dat is dus een persoonlijke opvatting
Afgezien daarvan is het voor vrouwen waarschijnlijk sowieso anders: heel veel spiermassa of water in mijn spieren is niet echt mijn ambitie. Who caresAls ik er maar goed uitzie en me goed voel, ben ik tevreden
![]()
Wat is intensief trainen? ik train immers elke dag en heb nauwelijks tot geen herstelperiodes nodig.quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:40 schreef fathank het volgende:
Na een intensieve training is de herstelperiode ong 32~48 uur. In die tijd zul je dus genoeg voedingsstoffen tot je moeten nemen om te herstellen.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:46 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Wat is intensief trainen? ik train immers elke dag en heb nauwelijks tot geen herstelperiodes nodig.
Ik train niet om "groot" te zijn.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:52 schreef mtchel112 het volgende:
[..]jij zal dan ook vast super groot zijn!
dan hoef je inderdaad niet te herstellenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:53 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Ik train niet om "groot" te zijn.
Ik train vooral om mij fitter te voelen en een nog atletischer lichaam te krijgen. Maar mijn doel is niet bodybuilding.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:53 schreef stinkie het volgende:
[..]
dan hoef je inderdaad niet te herstellen
Als ik geen spierpijn heb na het trainen en guts van het zweet tijdens het trainen, dan heb ik niet het idee dat ik sport.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:46 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Wat is intensief trainen? ik train immers elke dag en heb nauwelijks tot geen herstelperiodes nodig.
Gutsen van het zweet doe ik zelden, maar onder 'intensief trainen' versta ik inderdaad wel dat ik een dag moet herstellen, en dus - zelfs als zou ik willen - niet kan trainen. Het is niet altijd klassieke spierpijn, maar ik ben na een training wel vaak een beetje stram en heb vermoeide, zwaar aanvoelende spieren.quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Als ik geen spierpijn heb na het trainen en guts van het zweet tijdens het trainen, dan heb ik niet het idee dat ik sport.
Met spierpijn trainen werkt volgens mij niet goed voor je spieren, dus dan is een dag rust goed. Wat met een splitschema ook is idd.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:25 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Gutsen van het zweet doe ik zelden, maar onder 'intensief trainen' versta ik inderdaad wel dat ik een dag moet herstellen, en dus - zelfs als zou ik willen - niet kan trainen. Het is niet altijd klassieke spierpijn, maar ik ben na een training wel vaak een beetje stram en heb vermoeide, zwaar aanvoelende spieren.
Elke dag krachttrainen (tenzij met een splitschema) is volgens mij weggegooide tijd en energie
Hangt er echt van af met welk volume/intensiteit je traint en welke oefeningen je doet. En natuurlijk aan wat je kunt hebben.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:25 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Gutsen van het zweet doe ik zelden, maar onder 'intensief trainen' versta ik inderdaad wel dat ik een dag moet herstellen, en dus - zelfs als zou ik willen - niet kan trainen. Het is niet altijd klassieke spierpijn, maar ik ben na een training wel vaak een beetje stram en heb vermoeide, zwaar aanvoelende spieren.
Elke dag krachttrainen (tenzij met een splitschema) is volgens mij weggegooide tijd en energie
De belasting en spiergroepen liggen bij elke crossfittraining ook anders. Een cardiovasculaire training waarbij ze veel reps op licht gewicht uitvoeren is sneller van te herstellen dan de 1RM/3RM tests.quote:Op woensdag 4 november 2015 15:06 schreef 16meter het volgende:
[..]
Hangt er echt van af met welk volume/intensiteit je traint en welke oefeningen je doet. En natuurlijk aan wat je kunt hebben.
Veel van die Crossfitters trainen ook zo goed als elke dag. De ene dag hun 1RM deadlift testen en de volgende ochtend weer snatchen, kipping pull-ups, double unders en al die gekkigheid.
Ik zou heel snel naar de tyfus gaan - heb niet het beste herstellende vermogen, maar er zijn mensen die er prima mee wegkomen.
Ja. Waarom zouden ze dat niet gebruiken?quote:Op woensdag 4 november 2015 15:36 schreef fathank het volgende:
beweer je nou dat prof crossfitters doping gebruiken?
Bij de box waar ik een tijdje zat had je genoeg gasten die rustig 5 of 6 dagen achtereen trainden. En dat kon je wel 'volop' noemen. Of het hun progressie ten goede kwam... vast niet.quote:Op woensdag 4 november 2015 15:31 schreef Verbosity het volgende:
[..]
De belasting en spiergroepen liggen bij elke crossfittraining ook anders. Een cardiovasculaire training waarbij ze veel reps op licht gewicht uitvoeren is sneller van te herstellen dan de 1RM/3RM tests.
Het ligt er ook aan welke crossfitters je bedoeld. Normale crossfitters trainen ook niet 6 dagen achter elkaar volop. Een Rich Froning moet je jezelf niet mee vergelijken vanwege doping etc. Het werkvermogen en herstelvermogen is dan al een stukveel groter.
Had wat meer nuance moeten aanbrengen. Ze kunnen wel 5/6 dagen trainen, maar dan zit er verschil in de trainingsdagen qua belasting en spiergroepen.quote:Op woensdag 4 november 2015 15:58 schreef 16meter het volgende:
[..]
Bij de box waar ik een tijdje zat had je genoeg gasten die rustig 5 of 6 dagen achtereen trainden. En dat kon je wel 'volop' noemen. Of het hun progressie ten goede kwam... vast niet.
Zo lang er geen blessures zijn, kun je elke dag voluit, lijkt vaak de insteek.
Zal echter van box tot box verschillen.
Jup klopt idd! Ik had ook meteen een 'hoe cliché kan ik bezig zijn'-momentjequote:Op woensdag 13 januari 2016 10:47 schreef Rauw. het volgende:
Hoewel je alle "new year, new me" bewijzen tegen hebt;
Ik hoop van harte dat je blijft gaan en wil je succes wensen.
Ik vraag me dan meteen af: Zouden deze mensen expres een duurder abonnement nemen zodat ze dan binnen een maand weer kunnen opzeggen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:59 schreef Rauw. het volgende:
Ik vraag mij af; Zouden deze mensen met open armen ontvangen worden ipv als eendagsvlieg gezien worden.... Zouden ze dan misschien wél blijven hangen?
Nee.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:59 schreef Rauw. het volgende:
Ik vraag mij af; Zouden deze mensen met open armen ontvangen worden ipv als eendagsvlieg gezien worden.... Zouden ze dan misschien wél blijven hangen?
Ik ken iemand die dacht ook zo 3 jaar geleden, die heeft 't pasje nooit opgehaald.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:11 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Ik vraag me dan meteen af: Zouden deze mensen expres een duurder abonnement nemen zodat ze dan binnen een maand weer kunnen opzeggen?![]()
Of denk ik nu te nederlands hiervoor
Ik betaal er een jaar voor; dan ga ik verdorie ook minimaal een jaar
humpffffquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:18 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik ken iemand die dacht ook zo 3 jaar geleden, die heeft 't pasje nooit opgehaald.
Ik heb daar gelukkig geen last van, maar ik ga meestal voor 6 uur, dus dan is het best rustig.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:47 schreef marcb1974 het volgende:
Het is dan ook vies druk in de sportschool. Over een week of 2 a 3 is een groot deel van die nieuwelingen weer afgehaakt en is er weer wat ruimte
Als die mensen ervoor gaan en niet de apparaten onnodig lang bezet houden(omdat ze bezig zijn met mobiel etc) dan heeft niemand er last van en zijn ze meer dan welkom. Denk ook wel dat veel mensen denken van, hup, nieuw jaar, goed voornemen en dan uiteindelijk geen motivatie/zin meer hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:59 schreef Rauw. het volgende:
Denk niet dat dat hun motivatieproblemen oplost. Al de mensen die beginnen omdat het 1 januari is gaan eigenlijk al de mist in. Dan is de motivatie niet helemaal goed. (was die wel goed dan waren ze wel eerder begonnen).quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:59 schreef Rauw. het volgende:
Ja dat is ook zo. Mensen die dan op de weegschaal staan bij de sportschool en het maar raar vinden als ze niet een paar kilo kwijt zijn in een week bijv.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:30 schreef Snakey het volgende:
Ik denk dat mensen vooral snel resultaat verwachten. Afvallen, spieren kweken, conditie opbouwen zijn geen instant resultaat zaken waardoor mensen al snel hun morivatie verliezen. Ze denken niet over de moeite die ze in de investering in hun gezondheid moeten doen.
Dit in combinatie met het aanpassen van patronen zou idd het probleem wel zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:30 schreef Snakey het volgende:
Ik denk dat mensen vooral snel resultaat verwachten. Afvallen, spieren kweken, conditie opbouwen zijn geen instant resultaat zaken waardoor mensen al snel hun morivatie verliezen. Ze denken niet over de moeite die ze in de investering in hun gezondheid moeten doen.
Ik had inderdaad graag beter geweten.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:42 schreef Snakey het volgende:
Het is eigenlijk wel erg slecht dat we niet wat beter onderwezen worden in voeding en het lichaam. Het zou een stuk meer gezonde mensen opleveren imo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |