abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155374890
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:18 schreef Questular het volgende:
waarom 4 weken?
na 4 weken moet je stoppen omdat je lichaam anders geen creatine uit zichzelf meer aan kan maken of zoiets, wordt uitgelegd op die site.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:32 schreef stinkie het volgende:
Waarom al meteen creatine?
Heeft hij vroeger mee getraind en werkte bij hem heel goed na een paar weken al. Hij gebruikt alleen creatine, geen shakes, is alleen creatine genoeg? Ik merk zelf na een week al dat ik geen spierpijn meer voel na 1,5 uur trainen en al minder snel verzuur maar ik ben nog maar pas begonnen he.
pi_155374951
Volgens mij is die cyclus behoorlijk achterhaald.

http://www.bodybuilding.com/fun/animalpak22.htm
pi_155375106
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:47 schreef Questular het volgende:
Volgens mij is die cyclus behoorlijk achterhaald.

http://www.bodybuilding.com/fun/animalpak22.htm
quote:
Truth: You've seen those sick bodybuilders chugging down 10-20 grams of creatine. Is it worth it? According to scientists at St. Francis Xavier University in Nova Scotia, at 0.1 grams per kilogram of bodyweight, male athletes excreted 46% of the ingested creatine within 24 hours. For a 220 pound lifter, this means that if he consumes 10g of creatine, 46%, or 4.6g of creatine, is wasted. In another study performed at the Human Performance Laboratory at Ball State University, scientists confirmed that lower doses of creatine monohydrate (5g/day) are effective, and that results can even be achieved without a loading phase.

5g/dag is dus genoeg?
pi_155375779
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:43 schreef Beursaap het volgende:

[..]

na 4 weken moet je stoppen omdat je lichaam anders geen creatine uit zichzelf meer aan kan maken of zoiets, wordt uitgelegd op die site.

[..]

Heeft hij vroeger mee getraind en werkte bij hem heel goed na een paar weken al. Hij gebruikt alleen creatine, geen shakes, is alleen creatine genoeg? Ik merk zelf na een week al dat ik geen spierpijn meer voel na 1,5 uur trainen en al minder snel verzuur maar ik ben nog maar pas begonnen he.
Als beginner zal je al snel genoeg groeien, die creatine zou ik zo lang mogelijk mee wachten.
"Werkte na een paar weken al" , je bedoelt wat waterretention in de spiertjes? :') Eet gewoon genoeg.

En na een week geen spierpijn meer voelen is eerder een slecht teken dan een goed teken (bij een beginner).
  donderdag 20 augustus 2015 @ 13:36:15 #130
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_155378566
Waarom zou je moeten wachten met creatine? Het is niet slecht voor je. Je kan bijna niet genoeg (rood) vlees eten om die hoeveelheid met 'gewoon eten' binnen te krijgen. Het effect zal je als beginner niet veel helpen, omdat je vooral op techniek moet trainen, maar er zijn geen redenen om het NIET te nemen. (ISSN zegt zelfs dat het mogelijk blessures kan voorkomen).

Spierpijn is niet per se goed/slecht. Betekent zeer waarschijnlijk dat je gewoon geen 'nieuwe' spiergroepen aanpakt. Kijk maar eens als je een nieuwe oefening doet/andere spiergroep pakt, dan voel je het waarschijnlijk wel flink de volgende dag(en). :+
WFPB!
pi_155378939
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:33 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Als beginner zal je al snel genoeg groeien, die creatine zou ik zo lang mogelijk mee wachten.
"Werkte na een paar weken al" , je bedoelt wat waterretention in de spiertjes? :') Eet gewoon genoeg.

En na een week geen spierpijn meer voelen is eerder een slecht teken dan een goed teken (bij een beginner).
Ik heb vorig jaar 3 maanden getraind. Iedereen gebruikt toch supplementen om snel vooruit te gaan in het begin? Ik vind eiwitshakes gwn heel smerig dus ben ik overgestapt op creatine.
pi_155378995
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:49 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar 3 maanden getraind. Iedereen gebruikt toch supplementen om snel vooruit te gaan in het begin? Ik vind eiwitshakes gwn heel smerig dus ben ik overgestapt op creatine.
Trol? :{
pi_155379203
quote:
Ik vind eiwitshakes gwn heel smerig dus ben ik overgestapt op creatine.
Ik ook! Maak nu gewoon een lekkere fruitsmoothie met aardbeien, roomijs, klein beetje oats (30g ofzo) en een flinke schep creatine (~ 50g). Voelt echt goed, je krijgt zo'n gevoel dat je de hele gym wilt slopen. 15 minuten later en m'n trainingsrecord was alweer verbroken.
pi_155379223
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:58 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik ook! Maak nu gewoon een lekkere fruitsmoothie met aardbeien, roomijs, klein beetje oats (30g ofzo) en een flinke schep creatine (~ 50g). Voelt echt goed, je krijgt zo'n gevoel dat je de hele gym wilt slopen. 15 minuten later en m'n trainingsrecord was alweer verbroken.
:')
pi_155379226
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:58 schreef Faeroer het volgende:
en een flinke schep creatine (~ 50g). Voelt echt goed
BEASTMODE
pi_155379315
"hij gebruikt shakes"

Het is geen drugs hoor :') het is gewoon melk met wat meer eiwit dan normaal.
pi_155411594
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:59 schreef Beursaap het volgende:

[..]

:')
Wat ook wel helpt is als je voor het slapen gaan nog een flinke lijn aan beta-alanine achterover snuift. Niet te veel gewoon paar gram, want het werkt snel.
pi_155421596
quote:

[..]

Zoals ik het zie, zijn al die hulpmiddelen slappe excuses om niet gewoon normaal te hoeven doen en hard te trainen. Het zal wel psychologie zijn: je wilt iets dat moeilijk haalbaar is, namelijk veel spieren in korte tijd - of: zo kort mogelijke tijd - en vervolgens ga je geloven dat er wondermiddelen zijn. Maar je kunt ook gewoon logisch nadenken en je goed inlezen. Dan kom je erachter dat er maar één manier is om te bereiken wat je wilt, namelijk hard trainen, goed eten en veel slapen. Die paar schepjes creatine of die eiwitshake zullen het grote verschil echt niet maken, hoor. Het grote verschil maak je zelf.

En ik denk dat je veel ruimte in je hoofd overhoudt als je je gewoon concentreert op de hoofdzaak. Al dat geneuzel in de marge - creatine, eiwitten, ditjes en datjes - leidt af van je doel. Je moet de problemen nooit buiten jezelf zoeken - je hebt maar één probleem, en dat is dus dat je vaak en hard moet trainen 8-)
pi_155422323
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:33 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Zoals ik het zie, zijn al die hulpmiddelen slappe excuses om niet gewoon normaal te hoeven doen en hard te trainen. Het zal wel psychologie zijn: je wilt iets dat moeilijk haalbaar is, namelijk veel spieren in korte tijd - of: zo kort mogelijke tijd - en vervolgens ga je geloven dat er wondermiddelen zijn. Maar je kunt ook gewoon logisch nadenken en je goed inlezen. Dan kom je erachter dat er maar één manier is om te bereiken wat je wilt, namelijk hard trainen, goed eten en veel slapen. Die paar schepjes creatine of die eiwitshake zullen het grote verschil echt niet maken, hoor. Het grote verschil maak je zelf.

En ik denk dat je veel ruimte in je hoofd overhoudt als je je gewoon concentreert op de hoofdzaak. Al dat geneuzel in de marge - creatine, eiwitten, ditjes en datjes - leidt af van je doel. Je moet de problemen nooit buiten jezelf zoeken - je hebt maar één probleem, en dat is dus dat je vaak en hard moet trainen 8-)
Ik train 3x per week 1,5 uur, dit is toch genoeg? Het grootste voordeel dat creatine me geeft is het verlies aan spierpijn na de training. Vroeger liep ik 2 dagen mank van de spierpijn bij wijze van.
pi_155422553
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:52 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Ik train 3x per week 1,5 uur, dit is toch genoeg? Het grootste voordeel dat creatine me geeft is het verlies aan spierpijn na de training. Vroeger liep ik 2 dagen mank van de spierpijn bij wijze van.
Ik merk dit ook wel. Moet wel zeggen dat ik niet meer dan 500mg (opgelost in olie) aan creatine in de spieren die ik die dag train kan krijgen, doet anders echt teveel pijn. Met name in de glutes is het pijnlijk als je zittend werk heb.
pi_155422600
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:52 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Nou ja, kán :) Ik heb nooit creatine gebruikt en beschouw spierpijn - if any - als een manier om mijn trainingen en mijn fysieke gesteldheid in kaart te brengen. Een beetje spierpijn is wel lekker :P En als je twee dagen pijn hebt, neem je rust. Maar elke keer twee dagen pijn, dat lijkt me extreem; dan train je gewoon te zwaar, met of zonder creatine.
pi_155422893
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:00 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nou ja, kán :) Ik heb nooit creatine gebruikt en beschouw spierpijn - if any - als een manier om mijn trainingen en mijn fysieke gesteldheid in kaart te brengen. Een beetje spierpijn is wel lekker :P En als je twee dagen pijn hebt, neem je rust. Maar elke keer twee dagen pijn, dat lijkt me extreem; dan train je gewoon te zwaar, met of zonder creatine.
Telt pre en post workout als creatine?

Verder zit in vlees ook creatine toch, dus je gebruikt jet indirect :P
pi_155423731
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:08 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Telt pre en post workout als creatine?

Verder zit in vlees ook creatine toch, dus je gebruikt jet indirect :P
Indirect is toch prima? Mijn probleem met al die middeltjes is juist dat het zoveel denkkracht kost: hoeveel gram neem ik van dit, hoe combineer ik dat met zus, en oh jee...heb ik dan wel genoeg eiwitten in mijn shake gedaan volgens mijn strakke eetschema? -O-
pi_155423889
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:30 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Indirect is toch prima? Mijn probleem met al die middeltjes is juist dat het zoveel denkkracht kost: hoeveel gram neem ik van dit, hoe combineer ik dat met zus, en oh jee...heb ik dan wel genoeg eiwitten in mijn shake gedaan volgens mijn strakke eetschema? -O-
Ja, 5g/dag is erg moeilijk uit te rekenen. Dat voetbalbeachboy #24913 er geen voordeel uit gaat halen ok, maar uit principe geen supps gebruiken is jezelf gewoon te kort doen zolang jij al 100% geeft. Voor de prijs hoef je het ook niet te doen. Meeste supps die bewezen zijn, bv creatine en beta, kosten geen drol. Stimulanten en andere middelen zoals cafeďne, taurine, tyrosine etc. al helemaal niet.

Dat jij er geen moeite voor wilt doen, of gewoonweg geen zin hebt, er niet in gelooft of wat dan ook moet jij weten.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:36:08 #145
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_155423959
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:33 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ja, 5g/dag is erg moeilijk uit te rekenen. Dat voetbalbeachboy #24913 er geen voordeel uit gaat halen ok, maar uit principe geen supps gebruiken is jezelf gewoon te kort doen zolang jij al 100% geeft. Voor de prijs hoef je het ook niet te doen. Meeste supps die bewezen zijn, bv creatine en beta, kosten geen drol. Stimulanten en andere middelen zoals cafeďne, taurine, tyrosine etc. al helemaal niet.

Dat jij er geen moeite voor wilt doen, of gewoonweg geen zin hebt, er niet in gelooft of wat dan ook moet jij weten.
Dat gaat je je hart kosten. ;)
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_155424903
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:30 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik denk altijd, 1 of 2 schepjes??

Meestal blijft het bij 1 :')
pi_155426722
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:33 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Rekenen is niet mijn sterkste kant, maar dat zal hier het probleem niet zijn ;) Het is inderdaad gewoon een kwestie van er niet in geloven. En van geen zin hebben om telkens te moeten denken: ging het vandaag nou niet lekker omdat ik die creatine te kort van tevoren heb ingenomen, of zou ik toch net iets te weinig cafeďne hebben gedronken? Of juist teveel? Of heeft die scheut melk me de das omgedaan? 8)7

Zonde van mijn tijd. Ik ga liever gewoon trainen O+
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:45:11 #148
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_155436316
Tuurlijk is het belangrijkste DAT je gaat trainen en dat je dan nuttig te werk gaat, ofwel "je best doen".

Maar het is bijv. fucking belangrijk dat je snel na je training wat eiwitten (en liefst ook koolhydraten) in je mik stopt, voor je herstel. Als je spierpijn hebt, moet je misschien wel nagaan of je (goed) genoeg eet. Dat is geen gerommel in de marges, maar gewoon keihard noodzakelijk als je hard traint.

Creatine is tijd-onafhankelijk dus maakt geen flikker uit wanneer je het neemt. Als je 5g neemt dan zit je wsch zeer ruim en hoef je niet lang na te denken.

Caffeine zou ik wat voorzichtiger mee zijn als je het als pre-workout gebruikt ja.

Maar het is zonde van je tijd als je je training hardcore doet maar daarbuiten niet zorgt dat je lichaam er klaar voor is d.m.v. voeding, rust, en eventuele supplementen.
WFPB!
pi_155556613
Ik heb het serieus fitnessen ook weer opgepakt. Ben bezig met starting strength. Alleen zoveel gewicht er steeds bij doen als wordt aangeraden red ik niet op de bench en OHP.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  woensdag 26 augustus 2015 @ 13:29:32 #150
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155556961
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:18 schreef Radioheader het volgende:
Ik heb het serieus fitnessen ook weer opgepakt. Ben bezig met starting strength. Alleen zoveel gewicht er steeds bij doen als wordt aangeraden red ik niet op de bench en OHP.
Dat is volgens mij een bekend 'probleem' :) Niets om je zorgen over te maken. Bench en OHP bleven bij mij ook steken, progressie gaat daar een stuk langzamer.
Fear is the path to the Dark Side.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')