na 4 weken moet je stoppen omdat je lichaam anders geen creatine uit zichzelf meer aan kan maken of zoiets, wordt uitgelegd op die site.quote:
Heeft hij vroeger mee getraind en werkte bij hem heel goed na een paar weken al. Hij gebruikt alleen creatine, geen shakes, is alleen creatine genoeg? Ik merk zelf na een week al dat ik geen spierpijn meer voel na 1,5 uur trainen en al minder snel verzuur maar ik ben nog maar pas begonnen he.quote:
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:47 schreef Questular het volgende:
Volgens mij is die cyclus behoorlijk achterhaald.
http://www.bodybuilding.com/fun/animalpak22.htm
5g/dag is dus genoeg?quote:Truth: You've seen those sick bodybuilders chugging down 10-20 grams of creatine. Is it worth it? According to scientists at St. Francis Xavier University in Nova Scotia, at 0.1 grams per kilogram of bodyweight, male athletes excreted 46% of the ingested creatine within 24 hours. For a 220 pound lifter, this means that if he consumes 10g of creatine, 46%, or 4.6g of creatine, is wasted. In another study performed at the Human Performance Laboratory at Ball State University, scientists confirmed that lower doses of creatine monohydrate (5g/day) are effective, and that results can even be achieved without a loading phase.
Als beginner zal je al snel genoeg groeien, die creatine zou ik zo lang mogelijk mee wachten.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:43 schreef Beursaap het volgende:
[..]
na 4 weken moet je stoppen omdat je lichaam anders geen creatine uit zichzelf meer aan kan maken of zoiets, wordt uitgelegd op die site.
[..]
Heeft hij vroeger mee getraind en werkte bij hem heel goed na een paar weken al. Hij gebruikt alleen creatine, geen shakes, is alleen creatine genoeg? Ik merk zelf na een week al dat ik geen spierpijn meer voel na 1,5 uur trainen en al minder snel verzuur maar ik ben nog maar pas begonnen he.
Ik heb vorig jaar 3 maanden getraind. Iedereen gebruikt toch supplementen om snel vooruit te gaan in het begin? Ik vind eiwitshakes gwn heel smerig dus ben ik overgestapt op creatine.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:33 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Als beginner zal je al snel genoeg groeien, die creatine zou ik zo lang mogelijk mee wachten.
"Werkte na een paar weken al" , je bedoelt wat waterretention in de spiertjes?Eet gewoon genoeg.
En na een week geen spierpijn meer voelen is eerder een slecht teken dan een goed teken (bij een beginner).
Trol?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:49 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar 3 maanden getraind. Iedereen gebruikt toch supplementen om snel vooruit te gaan in het begin? Ik vind eiwitshakes gwn heel smerig dus ben ik overgestapt op creatine.
Ik ook! Maak nu gewoon een lekkere fruitsmoothie met aardbeien, roomijs, klein beetje oats (30g ofzo) en een flinke schep creatine (~ 50g). Voelt echt goed, je krijgt zo'n gevoel dat je de hele gym wilt slopen. 15 minuten later en m'n trainingsrecord was alweer verbroken.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:49 schreef Beursaap het volgende:
Ik vind eiwitshakes gwn heel smerig dus ben ik overgestapt op creatine.
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:58 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik ook! Maak nu gewoon een lekkere fruitsmoothie met aardbeien, roomijs, klein beetje oats (30g ofzo) en een flinke schep creatine (~ 50g). Voelt echt goed, je krijgt zo'n gevoel dat je de hele gym wilt slopen. 15 minuten later en m'n trainingsrecord was alweer verbroken.
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:58 schreef Faeroer het volgende:
en een flinke schep creatine (~ 50g). Voelt echt goed
Wat ook wel helpt is als je voor het slapen gaan nog een flinke lijn aan beta-alanine achterover snuift. Niet te veel gewoon paar gram, want het werkt snel.quote:
Zoals ik het zie, zijn al die hulpmiddelen slappe excuses om niet gewoon normaal te hoeven doen en hard te trainen. Het zal wel psychologie zijn: je wilt iets dat moeilijk haalbaar is, namelijk veel spieren in korte tijd - of: zo kort mogelijke tijd - en vervolgens ga je geloven dat er wondermiddelen zijn. Maar je kunt ook gewoon logisch nadenken en je goed inlezen. Dan kom je erachter dat er maar één manier is om te bereiken wat je wilt, namelijk hard trainen, goed eten en veel slapen. Die paar schepjes creatine of die eiwitshake zullen het grote verschil echt niet maken, hoor. Het grote verschil maak je zelf.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:49 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar 3 maanden getraind. Iedereen gebruikt toch supplementen om snel vooruit te gaan in het begin? Ik vind eiwitshakes gwn heel smerig dus ben ik overgestapt op creatine.
Ik train 3x per week 1,5 uur, dit is toch genoeg? Het grootste voordeel dat creatine me geeft is het verlies aan spierpijn na de training. Vroeger liep ik 2 dagen mank van de spierpijn bij wijze van.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:33 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Zoals ik het zie, zijn al die hulpmiddelen slappe excuses om niet gewoon normaal te hoeven doen en hard te trainen. Het zal wel psychologie zijn: je wilt iets dat moeilijk haalbaar is, namelijk veel spieren in korte tijd - of: zo kort mogelijke tijd - en vervolgens ga je geloven dat er wondermiddelen zijn. Maar je kunt ook gewoon logisch nadenken en je goed inlezen. Dan kom je erachter dat er maar één manier is om te bereiken wat je wilt, namelijk hard trainen, goed eten en veel slapen. Die paar schepjes creatine of die eiwitshake zullen het grote verschil echt niet maken, hoor. Het grote verschil maak je zelf.
En ik denk dat je veel ruimte in je hoofd overhoudt als je je gewoon concentreert op de hoofdzaak. Al dat geneuzel in de marge - creatine, eiwitten, ditjes en datjes - leidt af van je doel. Je moet de problemen nooit buiten jezelf zoeken - je hebt maar één probleem, en dat is dus dat je vaak en hard moet trainen
Ik merk dit ook wel. Moet wel zeggen dat ik niet meer dan 500mg (opgelost in olie) aan creatine in de spieren die ik die dag train kan krijgen, doet anders echt teveel pijn. Met name in de glutes is het pijnlijk als je zittend werk heb.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:52 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik train 3x per week 1,5 uur, dit is toch genoeg? Het grootste voordeel dat creatine me geeft is het verlies aan spierpijn na de training. Vroeger liep ik 2 dagen mank van de spierpijn bij wijze van.
Nou ja, kánquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:52 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik train 3x per week 1,5 uur, dit is toch genoeg? Het grootste voordeel dat creatine me geeft is het verlies aan spierpijn na de training. Vroeger liep ik 2 dagen mank van de spierpijn bij wijze van.
Telt pre en post workout als creatine?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:00 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nou ja, kánIk heb nooit creatine gebruikt en beschouw spierpijn - if any - als een manier om mijn trainingen en mijn fysieke gesteldheid in kaart te brengen. Een beetje spierpijn is wel lekker
En als je twee dagen pijn hebt, neem je rust. Maar elke keer twee dagen pijn, dat lijkt me extreem; dan train je gewoon te zwaar, met of zonder creatine.
Indirect is toch prima? Mijn probleem met al die middeltjes is juist dat het zoveel denkkracht kost: hoeveel gram neem ik van dit, hoe combineer ik dat met zus, en oh jee...heb ik dan wel genoeg eiwitten in mijn shake gedaan volgens mijn strakke eetschema?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:08 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Telt pre en post workout als creatine?
Verder zit in vlees ook creatine toch, dus je gebruikt jet indirect
Ja, 5g/dag is erg moeilijk uit te rekenen. Dat voetbalbeachboy #24913 er geen voordeel uit gaat halen ok, maar uit principe geen supps gebruiken is jezelf gewoon te kort doen zolang jij al 100% geeft. Voor de prijs hoef je het ook niet te doen. Meeste supps die bewezen zijn, bv creatine en beta, kosten geen drol. Stimulanten en andere middelen zoals cafeďne, taurine, tyrosine etc. al helemaal niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:30 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Indirect is toch prima? Mijn probleem met al die middeltjes is juist dat het zoveel denkkracht kost: hoeveel gram neem ik van dit, hoe combineer ik dat met zus, en oh jee...heb ik dan wel genoeg eiwitten in mijn shake gedaan volgens mijn strakke eetschema?
Dat gaat je je hart kosten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:33 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ja, 5g/dag is erg moeilijk uit te rekenen. Dat voetbalbeachboy #24913 er geen voordeel uit gaat halen ok, maar uit principe geen supps gebruiken is jezelf gewoon te kort doen zolang jij al 100% geeft. Voor de prijs hoef je het ook niet te doen. Meeste supps die bewezen zijn, bv creatine en beta, kosten geen drol. Stimulanten en andere middelen zoals cafeďne, taurine, tyrosine etc. al helemaal niet.
Dat jij er geen moeite voor wilt doen, of gewoonweg geen zin hebt, er niet in gelooft of wat dan ook moet jij weten.
Ik denk altijd, 1 of 2 schepjes??quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:30 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Indirect is toch prima? Mijn probleem met al die middeltjes is juist dat het zoveel denkkracht kost: hoeveel gram neem ik van dit, hoe combineer ik dat met zus, en oh jee...heb ik dan wel genoeg eiwitten in mijn shake gedaan volgens mijn strakke eetschema?
Rekenen is niet mijn sterkste kant, maar dat zal hier het probleem niet zijnquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:33 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ja, 5g/dag is erg moeilijk uit te rekenen. Dat voetbalbeachboy #24913 er geen voordeel uit gaat halen ok, maar uit principe geen supps gebruiken is jezelf gewoon te kort doen zolang jij al 100% geeft. Voor de prijs hoef je het ook niet te doen. Meeste supps die bewezen zijn, bv creatine en beta, kosten geen drol. Stimulanten en andere middelen zoals cafeďne, taurine, tyrosine etc. al helemaal niet.
Dat jij er geen moeite voor wilt doen, of gewoonweg geen zin hebt, er niet in gelooft of wat dan ook moet jij weten.
Dat is volgens mij een bekend 'probleem'quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:18 schreef Radioheader het volgende:
Ik heb het serieus fitnessen ook weer opgepakt. Ben bezig met starting strength. Alleen zoveel gewicht er steeds bij doen als wordt aangeraden red ik niet op de bench en OHP.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |