Misschien is het een kwestie van voortschrijdend inzicht en zweer ik over een tijdje bij creatinequote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:45 schreef Dizorn het volgende:
Tuurlijk is het belangrijkste DAT je gaat trainen en dat je dan nuttig te werk gaat, ofwel "je best doen".
Maar het is bijv. fucking belangrijk dat je snel na je training wat eiwitten (en liefst ook koolhydraten) in je mik stopt, voor je herstel. Als je spierpijn hebt, moet je misschien wel nagaan of je (goed) genoeg eet. Dat is geen gerommel in de marges, maar gewoon keihard noodzakelijk als je hard traint.
Creatine is tijd-onafhankelijk dus maakt geen flikker uit wanneer je het neemt. Als je 5g neemt dan zit je wsch zeer ruim en hoef je niet lang na te denken.
Caffeine zou ik wat voorzichtiger mee zijn als je het als pre-workout gebruikt ja.
Maar het is zonde van je tijd als je je training hardcore doet maar daarbuiten niet zorgt dat je lichaam er klaar voor is d.m.v. voeding, rust, en eventuele supplementen.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:45 schreef Dizorn het volgende:
Maar het is bijv. fucking belangrijk dat je snel na je training wat eiwitten (en liefst ook koolhydraten) in je mik stopt, voor je herstel.
snel eiwitten nemen voordat je anabolic window voorbij is!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:22 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Hou anders gewoon je muil als je niets te melden hebt
Niet zo trollen johquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 23:42 schreef no1uknow het volgende:
[..]
snel eiwitten nemen voordat je anabolic window voorbij is!
Als je 5% BF pro bodybuilder ben ja, niet als je johnny zoveel ben die voetbal als legday ziet en van mama z'n boordje prak krijgt voordat je weer langs je UWV jobcoach moet om weer een maandje uitkering erbij te lullen met je zatte hoofdquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 23:59 schreef Dizorn het volgende:
Jep. Zelfs sportartsen zeggen het, moet dus wel trollen zijn.
eten voor direct herstel na het sporten doe je VOOR het sporten. er na heeft weinig zin. het haalt alleen het hongergevoel weg. het duurt minimaal 2 uur voordat de voedingstoffen in het bloed zijn opgenomen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 11:36 schreef Dizorn het volgende:
Nouja, voor de mensen daar tussenin (Wel relatief fanatiek sporten zonder een retard te zijn) bevordert het je herstel echt wel door meteen wat te eten/drinken(shake) na het sporten.
Er lezen hier ook genoeg mensen mee die nog niet zoveel verstand ervan hebben maar geen sjonnie zijn. Beetje jammer als mensen dan zo onzinnig gaan reageren. Maarja, interwebz
Precies, zo zie ik het ook. Gewoon goed je best doen, goed en genoeg eten, maar ik laat niks staan omdat het niet "mag" en ik hou het ook bij voedsel, geen whey shake of supplementen. Ga ook niks afwegen of calorieën tellen, aanvoelen hoeveel je hebt gehad lukt best wel en als je naar de lange termijn kijkt kan je zien of wat je doet ook werkt. Wil er best 4 uur per week fanatiek mee bezig zijn, maar verder ook niet te veel aan denken. Dan blijft het voor mij het leukste en hou ik t ook het langste vol.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:11 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Misschien is het een kwestie van voortschrijdend inzicht en zweer ik over een tijdje bij creatine![]()
Maar hoewel ik je verhaal geloof, denk ik niet dat ik ooit supplementen zal nemen. Dat is gewoon een persoonlijke voorkeur. Ik was ooit op vakantie met een Zwitsers echtpaar dat volledig in de ban was van gezond leven; ze slikten bij het ontbijt per persoon zo'n 40 pillen, allemaal natuurlijke supplementen van artisjok en God weet wat, en daarnaast lieten ze zich bij een Zwitserse arts goudinjecties inspuiten. Ik herinner me dat iemand toen zei: "Let op, deze gezondheidsfreaks vallen als eersten dood neer." Het is inderdaad niet best met ze afgelopen![]()
Ik geloof gewoon in de kracht van het lichaam. Dat is volgens mij ook het idee van krachttraining; dat je probeert je eigen lichaam zo sterk en fit mogelijk te maken door hard te trainen. Maar goed, dat is dus een persoonlijke opvatting
Afgezien daarvan is het voor vrouwen waarschijnlijk sowieso anders: heel veel spiermassa of water in mijn spieren is niet echt mijn ambitie. Who caresAls ik er maar goed uitzie en me goed voel, ben ik tevreden
![]()
Wat is intensief trainen? ik train immers elke dag en heb nauwelijks tot geen herstelperiodes nodig.quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:40 schreef fathank het volgende:
Na een intensieve training is de herstelperiode ong 32~48 uur. In die tijd zul je dus genoeg voedingsstoffen tot je moeten nemen om te herstellen.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:46 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Wat is intensief trainen? ik train immers elke dag en heb nauwelijks tot geen herstelperiodes nodig.
Ik train niet om "groot" te zijn.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:52 schreef mtchel112 het volgende:
[..]jij zal dan ook vast super groot zijn!
dan hoef je inderdaad niet te herstellenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:53 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Ik train niet om "groot" te zijn.
Ik train vooral om mij fitter te voelen en een nog atletischer lichaam te krijgen. Maar mijn doel is niet bodybuilding.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:53 schreef stinkie het volgende:
[..]
dan hoef je inderdaad niet te herstellen
Als ik geen spierpijn heb na het trainen en guts van het zweet tijdens het trainen, dan heb ik niet het idee dat ik sport.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:46 schreef klassiek_1 het volgende:
[..]
Wat is intensief trainen? ik train immers elke dag en heb nauwelijks tot geen herstelperiodes nodig.
Gutsen van het zweet doe ik zelden, maar onder 'intensief trainen' versta ik inderdaad wel dat ik een dag moet herstellen, en dus - zelfs als zou ik willen - niet kan trainen. Het is niet altijd klassieke spierpijn, maar ik ben na een training wel vaak een beetje stram en heb vermoeide, zwaar aanvoelende spieren.quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Als ik geen spierpijn heb na het trainen en guts van het zweet tijdens het trainen, dan heb ik niet het idee dat ik sport.
Met spierpijn trainen werkt volgens mij niet goed voor je spieren, dus dan is een dag rust goed. Wat met een splitschema ook is idd.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:25 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Gutsen van het zweet doe ik zelden, maar onder 'intensief trainen' versta ik inderdaad wel dat ik een dag moet herstellen, en dus - zelfs als zou ik willen - niet kan trainen. Het is niet altijd klassieke spierpijn, maar ik ben na een training wel vaak een beetje stram en heb vermoeide, zwaar aanvoelende spieren.
Elke dag krachttrainen (tenzij met een splitschema) is volgens mij weggegooide tijd en energie
Hangt er echt van af met welk volume/intensiteit je traint en welke oefeningen je doet. En natuurlijk aan wat je kunt hebben.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:25 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Gutsen van het zweet doe ik zelden, maar onder 'intensief trainen' versta ik inderdaad wel dat ik een dag moet herstellen, en dus - zelfs als zou ik willen - niet kan trainen. Het is niet altijd klassieke spierpijn, maar ik ben na een training wel vaak een beetje stram en heb vermoeide, zwaar aanvoelende spieren.
Elke dag krachttrainen (tenzij met een splitschema) is volgens mij weggegooide tijd en energie
De belasting en spiergroepen liggen bij elke crossfittraining ook anders. Een cardiovasculaire training waarbij ze veel reps op licht gewicht uitvoeren is sneller van te herstellen dan de 1RM/3RM tests.quote:Op woensdag 4 november 2015 15:06 schreef 16meter het volgende:
[..]
Hangt er echt van af met welk volume/intensiteit je traint en welke oefeningen je doet. En natuurlijk aan wat je kunt hebben.
Veel van die Crossfitters trainen ook zo goed als elke dag. De ene dag hun 1RM deadlift testen en de volgende ochtend weer snatchen, kipping pull-ups, double unders en al die gekkigheid.
Ik zou heel snel naar de tyfus gaan - heb niet het beste herstellende vermogen, maar er zijn mensen die er prima mee wegkomen.
Ja. Waarom zouden ze dat niet gebruiken?quote:Op woensdag 4 november 2015 15:36 schreef fathank het volgende:
beweer je nou dat prof crossfitters doping gebruiken?
Bij de box waar ik een tijdje zat had je genoeg gasten die rustig 5 of 6 dagen achtereen trainden. En dat kon je wel 'volop' noemen. Of het hun progressie ten goede kwam... vast niet.quote:Op woensdag 4 november 2015 15:31 schreef Verbosity het volgende:
[..]
De belasting en spiergroepen liggen bij elke crossfittraining ook anders. Een cardiovasculaire training waarbij ze veel reps op licht gewicht uitvoeren is sneller van te herstellen dan de 1RM/3RM tests.
Het ligt er ook aan welke crossfitters je bedoeld. Normale crossfitters trainen ook niet 6 dagen achter elkaar volop. Een Rich Froning moet je jezelf niet mee vergelijken vanwege doping etc. Het werkvermogen en herstelvermogen is dan al een stukveel groter.
Had wat meer nuance moeten aanbrengen. Ze kunnen wel 5/6 dagen trainen, maar dan zit er verschil in de trainingsdagen qua belasting en spiergroepen.quote:Op woensdag 4 november 2015 15:58 schreef 16meter het volgende:
[..]
Bij de box waar ik een tijdje zat had je genoeg gasten die rustig 5 of 6 dagen achtereen trainden. En dat kon je wel 'volop' noemen. Of het hun progressie ten goede kwam... vast niet.
Zo lang er geen blessures zijn, kun je elke dag voluit, lijkt vaak de insteek.
Zal echter van box tot box verschillen.
Jup klopt idd! Ik had ook meteen een 'hoe cliché kan ik bezig zijn'-momentjequote:Op woensdag 13 januari 2016 10:47 schreef Rauw. het volgende:
Hoewel je alle "new year, new me" bewijzen tegen hebt;
Ik hoop van harte dat je blijft gaan en wil je succes wensen.
Ik vraag me dan meteen af: Zouden deze mensen expres een duurder abonnement nemen zodat ze dan binnen een maand weer kunnen opzeggen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:59 schreef Rauw. het volgende:
Ik vraag mij af; Zouden deze mensen met open armen ontvangen worden ipv als eendagsvlieg gezien worden.... Zouden ze dan misschien wél blijven hangen?
Nee.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:59 schreef Rauw. het volgende:
Ik vraag mij af; Zouden deze mensen met open armen ontvangen worden ipv als eendagsvlieg gezien worden.... Zouden ze dan misschien wél blijven hangen?
Ik ken iemand die dacht ook zo 3 jaar geleden, die heeft 't pasje nooit opgehaald.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:11 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Ik vraag me dan meteen af: Zouden deze mensen expres een duurder abonnement nemen zodat ze dan binnen een maand weer kunnen opzeggen?![]()
Of denk ik nu te nederlands hiervoor
Ik betaal er een jaar voor; dan ga ik verdorie ook minimaal een jaar
humpffffquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:18 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik ken iemand die dacht ook zo 3 jaar geleden, die heeft 't pasje nooit opgehaald.
Ik heb daar gelukkig geen last van, maar ik ga meestal voor 6 uur, dus dan is het best rustig.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:47 schreef marcb1974 het volgende:
Het is dan ook vies druk in de sportschool. Over een week of 2 a 3 is een groot deel van die nieuwelingen weer afgehaakt en is er weer wat ruimte
Als die mensen ervoor gaan en niet de apparaten onnodig lang bezet houden(omdat ze bezig zijn met mobiel etc) dan heeft niemand er last van en zijn ze meer dan welkom. Denk ook wel dat veel mensen denken van, hup, nieuw jaar, goed voornemen en dan uiteindelijk geen motivatie/zin meer hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:59 schreef Rauw. het volgende:
Denk niet dat dat hun motivatieproblemen oplost. Al de mensen die beginnen omdat het 1 januari is gaan eigenlijk al de mist in. Dan is de motivatie niet helemaal goed. (was die wel goed dan waren ze wel eerder begonnen).quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:59 schreef Rauw. het volgende:
Ja dat is ook zo. Mensen die dan op de weegschaal staan bij de sportschool en het maar raar vinden als ze niet een paar kilo kwijt zijn in een week bijv.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:30 schreef Snakey het volgende:
Ik denk dat mensen vooral snel resultaat verwachten. Afvallen, spieren kweken, conditie opbouwen zijn geen instant resultaat zaken waardoor mensen al snel hun morivatie verliezen. Ze denken niet over de moeite die ze in de investering in hun gezondheid moeten doen.
Dit in combinatie met het aanpassen van patronen zou idd het probleem wel zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:30 schreef Snakey het volgende:
Ik denk dat mensen vooral snel resultaat verwachten. Afvallen, spieren kweken, conditie opbouwen zijn geen instant resultaat zaken waardoor mensen al snel hun morivatie verliezen. Ze denken niet over de moeite die ze in de investering in hun gezondheid moeten doen.
Ik had inderdaad graag beter geweten.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:42 schreef Snakey het volgende:
Het is eigenlijk wel erg slecht dat we niet wat beter onderwezen worden in voeding en het lichaam. Het zou een stuk meer gezonde mensen opleveren imo.
Het is nooit te laat om te veranderen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:44 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik had inderdaad graag beter geweten.
Daar ben ik iets meer dan een jaar geleden achter gekomen, en sindsdien ben ik hard op weg de juiste kant op.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is nooit te laat om te veranderen.
Voeding is best makkelijk, als je er wat meer over weet, en leert hoe je lichaam reageert. Ik heb er ook jaren mee overhoop gelegen, nu gaat het gelukkig de goede kant op.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:59 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Daar ben ik iets meer dan een jaar geleden achter gekomen, en sindsdien ben ik hard op weg de juiste kant op.
Voor mij geldt eigenlijk dat ik er jarenlang niets om gegeven heb en niet bewoog. Met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:11 schreef Snakey het volgende:
[..]
Voeding is best makkelijk, als je er wat meer over weet, en leert hoe je lichaam reageert. Ik heb er ook jaren mee overhoop gelegen, nu gaat het gelukkig de goede kant op.
Hehehe, mja. Dan creeer je het zelf.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:14 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Voor mij geldt eigenlijk dat ik er jarenlang niets om gegeven heb en niet bewoog. Met alle gevolgen van dien.
Tegenwoordig helemaal enthousiast gezond aan het doen.
Hoewel de meeste mensen hier op Fok volgens mij twijfelen aan de gezondheid van Crossfit
Fixedquote:Op woensdag 13 januari 2016 15:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hehehe, mja. Dan creeer je het zelf.![]()
Crossfit is op zich wel gezond.
De manier hoe sommige de oefeningen uitvoeren is niet zo gezond voor je lijf.
Ik hoor hier en daar ook wel eens wat.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hehehe, mja. Dan creeer je het zelf.![]()
Crossfit is op zich wel gezond. De manier hoe oefeningen uitgevoerd worden is niet zo gezond voor je lijf.
Ik heb het over het algemeen vooral van horen zeggen. Waar ik nu train hebben ze een aparte crossfit ruimte waar ik wel eens kijk. Ik vind alle oefeningen vreselijk rommelig uitgevoerd (door iedereen daar, dus niet sommigen) en daarmee een flink risico op blessures. Maar dat ligt dan ook vooral aan de trainer, die veel te veel mensen in 1 zaal heeft waardoor hij totaal geen overzicht heeft. En blijkbaar ook geen behoefte mensen een juiste form aan te leren.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:29 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik hoor hier en daar ook wel eens wat.
Denk dat ik het wel getroffen heb met m'n box.
Ze lopen niet zo zeer in de weg, het zijn meestal aparte ruimten of in ieder geval een apart deel binnen de gym. Maar het krachthok wordt wel heel klein in de meeste ruimtes waardoor er niet genoeg aparatuur is. 1 benchbank bv terwijl er meerdere mensen willen benchen, dan moet je nummertjes gaan trekken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:48 schreef Rauw. het volgende:
Bij ons zijn er bij de meeste trainingen 2 trainers aanwezig op 8 tot 12 personen gemiddeld.
Doe je wat fout, stop dan maar even dan krijg je uitleg.
Denk dat het een hoop scheelt dat onze trainer dol is op weightlifting en de courses die hij hier en daar kan volgen.
Geloof best dat die hossende massa jou in de weg loopt als je rustig je setjes probeert te doen eigenlijk, vind Crossfit ook niets voor gemiddeld krachthonk, maar meer iets voor specifieke plekken waar ze het kunnen geven.
Die opsommingslijstjes geloof ik wel, dat zijn meestal verzuurde typjes die er uitgesport worden door Crossfitters denk ik, want als je de cijfers van blessures ernaast legt dan is het minder link dan voetbal.
Kniesokken heb ik doorgaans alleen aan als er ropeclimbs op het menu staan, staartje in lukt niet met mijn kapsel (kaal), mij wil je niet in een te strak under armour shirt zien (overgewicht) en qua show off vraag ik mij af wat je bedoelt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:19 schreef Doublepain het volgende:
Crossfitters
Van die sjonnies met sokken tot hun knieen, staartje in, veel te strakke under armour meuk en veel show off gedoe eromheen.
Bij de cijfers van voetbal vergeleken met gewichtheffen klopt dit. Je hebt minder kans op een blessure bij gewichtheffen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:48 schreef Rauw. het volgende:
Die opsommingslijstjes geloof ik wel, dat zijn meestal verzuurde typjes die er uitgesport worden door Crossfitters denk ik, want als je de cijfers van blessures ernaast legt dan is het minder link dan voetbal.
En tóch hoor je niemand klagen dat voetbal zo slecht voor je is.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:25 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Bij de cijfers van voetbal vergeleken met gewichtheffen klopt dit. Je hebt minder kans op een blessure bij gewichtheffen.
Maar dat kan je niet doortrekken naar crossfit waar je technische oefeningen voor high reps uitvoert onder tijdsdruk. Gewichtheffen wordt vooral aandacht besteed aan een technisch aspect met weinig reps en tussendoor herstel periodes.
Wel geinig, ik wou mijn bovenstaande post onderbouwen met wat cijfers, kwam ik dit tegen op dezelfde site;quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:41 schreef Snakey het volgende:
Ik kwam toevallig deze tegen vandaag. https://www.t-nation.com/(...)campaign=article4297
daar heb je denk ik een deel van het probleem. Veel gymn doen crossfit er een beetje bij. Hier in gouda is er 1 die het parttime doet. Een andere gym heeft het crossmax genoemd en een paar zandzakken neergegooid. Reebok box in de Bijlmer wordt dan weer de hele dag door getrained....quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ze lopen niet zo zeer in de weg, het zijn meestal aparte ruimten of in ieder geval een apart deel binnen de gym. Maar het krachthok wordt wel heel klein in de meeste ruimtes waardoor er niet genoeg aparatuur is. 1 benchbank bv terwijl er meerdere mensen willen benchen, dan moet je nummertjes gaan trekken.![]()
De meeste sporten zijn niet zonder gevaar, als ik morgen 140 kilo bench en die uit m'n handen laat glippen is de kans groot dat ik het loodje leg. Maar als ik zie hoe crossfit hier wordt uitgevoerd dan verwacht je eigenlijk wekelijks een ambulance voor de deur.
Hier heeft mijn verzekering geen problemen met roller derby... Want de sport is niet bekend genoegquote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:23 schreef stinkie het volgende:
[..]
daar heb je denk ik een deel van het probleem. Veel gymn doen crossfit er een beetje bij. Hier in gouda is er 1 die het parttime doet. Een andere gym heeft het crossmax genoemd en een paar zandzakken neergegooid. Reebok box in de Bijlmer wordt dan weer de hele dag door getrained....
En qua blessure gevoeligheid, toen de duikbond samenging met de bowlingbond bleek dat bowling meer blessures oplevert dan duiken. 3 maal raden waar mijn verzekering geen moeite mee had......
Er zijn inderdaad velen die het er zo even bijdoen vanaf Youtube, Daar heb ik nog nooit getrained, maar ik vermoed dat ik met m'n gecertificeerde trainers beter af ben.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:23 schreef stinkie het volgende:
[..]
daar heb je denk ik een deel van het probleem. Veel gymn doen crossfit er een beetje bij. Hier in gouda is er 1 die het parttime doet. Een andere gym heeft het crossmax genoemd en een paar zandzakken neergegooid. Reebok box in de Bijlmer wordt dan weer de hele dag door getrained....
En qua blessure gevoeligheid, toen de duikbond samenging met de bowlingbond bleek dat bowling meer blessures oplevert dan duiken. 3 maal raden waar mijn verzekering geen moeite mee had......
ik zou naar meer dan alleen certificering kijken. Ik ben ook in meerdere sporten gecertificeerd om trainingen te geven en examen pas af te nemen. Feit is ook dat ik er al een paar jaar niks mee gedaan .....quote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:38 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad velen die het er zo even bijdoen vanaf Youtube, Daar heb ik nog nooit getrained, maar ik vermoed dat ik met m'n gecertificeerde trainers beter af ben.
Ik weet niet of je het wil zeggen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je gewicht was, wat je nu weegt en hoe het gaat.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:36 schreef Rauw. het volgende:
Als mijn verzekering moeilijk wil gaan doen leg ik het ze nog wel een keer haarfijn uit.
Als ik op de voet zoals in 2014 leefde had ik waarschijnlijk over 10 jaar een paar nieuwe knieën, nieuwe hartkleppen en een XXL-ambulance nodig.
Ik denk dat dat duurder is dan een eventuele kwetsuur of physioafspraak die ik in de toekomst zo nu en dan een keer kan oplopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |