Een beugelbekkie .....quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zou een mals stuk vlees gebruiken
bronquote:Tandarts beschuldigd van seksuele intimidatie
WASHINGTON -
De Amerikaanse tandarts Walter Palmer die de leeuw Cecil doodde in Zimbabwe, is door een voormalig collega beschuldigd van seksuele intimidatie. Palmer trof in 2009 voor 127.500 dollar een schikking met de vrouw.
Palmer zou de vrouw, die in zijn tandartsenpraktijk werkte, veelvuldig hebben lastiggevallen met opmerkingen en aanrakingen. Ze zou Palmer meermaals hebben gevraagd te stoppen, maar die weigerde. De vrouw werd na eigen zeggen na de rechtszaak ontslagen.
Palmer is spoorloos verdwenen nadat er op social media een klopjacht op hem is ontstaan voor het doden van de leeuw Cecil, de bekendste leeuw van Zimbabwe die in een nationaal park leefde.
De tandarts betaalde gidsen omgerekend 45.000 euro om op hem te kunnen jagen. De leeuw werd met eten weggelokt uit het nationaal park. Palmer schoot hem neer met een kruisboog. Het dier sloeg gewond op de vlucht en werd meer dan veertig uur lang achtervolgd. Uiteindelijk is Cecil afgemaakt met een vuurwapen.
Palmers praktijk in het Amerikaanse Bloomington is sinds dinsdag dicht en onbereikbaar. De rolluiken zijn naar beneden. Boze burgers hebben een herdenkingsmonument voor Cecil ingericht door knuffels voor zijn kantoor te leggen. De voordeur is beklad met leuzen als 'Je bent een lafaard en een moordenaar'.
Het gaat alleen maar meer ondergronds. Het is iets waar veel geld te verdienen valt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:29 schreef Molurus het volgende:
Dat deze man nu moet onderduiken is natuurlijk sowieso genieten. Maar het belangrijkste wat mij betreft is het signaal dat dit afgeeft aan andere potentiele jagers: als je zoiets doet, reken erop dat je leven een hel wordt.
Beugelbekkies ....quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Volgens mij valt hij ook op 13-jarige meisjes
Nou, 13 jarige beugelbekkies om hem uit zijn vertrouwde omgeving te lokken dus... Maak jij een profieltje aan?quote:
quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, 13 jarige beugelbekkies om hem uit zijn vertrouwde omgeving te lokken dus... Maak jij een profieltje aan?
Hmm.. ik weet niet zeker hoe het zit met volumes. Maar iets zegt me dat de amateur trophy hunters slechts het topje van de ijsberg zijn. Ik maak me meer zorgen om de aziatische markt voor ivoor en neushoornpoeder.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:53 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Het gaat alleen maar meer ondergronds. Het is iets waar veel geld te verdienen valt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:29 schreef maily het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja. Daar zit een groots probleem. Het gaat niet over 1 tijger. Het gaat over die markt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hmm.. ik weet niet zeker hoe het zit met volumes. Maar iets zegt me dat de amateur trophy hunters slechts het topje van de ijsberg zijn. Ik maak me meer zorgen om de aziatische markt voor ivoor en neushoornpoeder.
Ga je gang!quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
De natuur daar is werelderfgoed. De mensen daar zijn dat niet.
En wat mij betreft mag iedereen die meewerkt aan dit soort 'handel' ter plekke worden geexecuteerd.
Amerika levert toch nooit staatsburgers uit?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:13 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ende_tandarts__.html
HARARE - De minister van Milieu van Zimbabwe, Oppah Muchinguri, heeft vrijdag betoogd dat de jagende Amerikaanse tandarts Walter Palmer moet worden uitgeleverd. Hij heeft zich met het doden van een populaire leeuw uit een Zimbabwaans wildpark, Cecil, schuldig gemaakt aan stroperij en het financieren van illegale jacht.
De gids die de jachtpartij begeleidde, Theo Bronkhorst, is in Zimbabwe gearresteerd en in staat van beschuldiging gesteld. De eigenaar van de boerderij in de buurt waarvan op Cecil werd gejaagd, Honest Trymore Ndlovu, is ook aangehouden. De politie zoekt behalve Palmer ook nog een andere jager die bij de jachtpartij betrokken zou zijn geweest, Zane Bronkhorst.
Het is onbekend waar Palmer, die inmiddels spijt heeft betuigd, is gebleven. Hij is niet meer gesignaleerd in zijn woonplaats Bloomington, een voorstad van Minneapolis.
Het Witte Huis heeft inmiddels gezegd serieus te overwegen om de tandarts uit te leveren aan Zimbabwe nu meer dan 100.000 Amerikanen in een petitie daartoe hebben opgeroepen.
================
Die laatste alinea
Nee, gebeurt vrijwel nooit. Zie het hier ook niet gebeuren, die tandarts zal eerder in eigen land voor de rechtbank moeten verschijnen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Amerika levert toch nooit staatsburgers uit?
Eentje die best af te kopen is met een flinke zak geld.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:23 schreef Toefjes het volgende:
Wat voor een straf zou de tandarts boven het hoofd hangen in Zimbabwe?
Ze hebben daar sinds een paar jaar een nieuwe beul iig.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:23 schreef Toefjes het volgende:
Zou het wel passend vinden als hij zonder wapens wordt gedropt tussen een roedel leeuwenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:23 schreef Toefjes het volgende:
En die leeuwen dan wel met wapens. Dat lijkt me de beste oplossing.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zou het wel passend vinden als hij zonder wapens wordt gedropt tussen een roedel leeuwen
Wat zal ik zeggen ?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het te walgelijk voor woorden.
Homoquote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:47 schreef highender het volgende:
Ik zit aan een andere variant van Trophy Hunting te denken.
Ik heb dat ook. Ik word er onpasselijk van. Misschien is het een idee om voor de liefhebbers een soort "man-hunt" in te voeren. Maar ja zo dapper zijn ze natuurlijk helemaal niet. In tegendeel....quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
De sleeze en dirt komen nu aan het daglicht. Het schijnt dat meneer de tandarts zijn handjes niet kon thuis houden bij zijn secretaresse. Hij heeft haar een flinke som geld betaald zodat dit in de doofpot zou verdwijnen. Surprise surprise, het kom toch wel een keer uit
Ik kan nooit langer als een paar seconden kijken naar de foto met die galbakken en een gezonde leeuw die de dood werd ingejaagd. Ik vind het te walgelijk voor woorden.
Noem mij maar een sentimentele muts (of niet), maar mijn hart breekt bij deze mooie foto.quote:Op woensdag 29 juli 2015 03:39 schreef Nemephis het volgende:
Dit is trouwens de laatste foto die er van die leeuw en een van de leeuwinnen uit zijn groep is gemaakt:
[ afbeelding ]
Ja, die kwam daar ook vandaan. Ik vrees dat het voor deze meneer het er rooskleuriger uit gaat zien...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:18 schreef Perrin het volgende:
Een paar maanden geleden is er iig een stroper tot 10 jaar cel veroordeeld: Zimbabwe sentences foreign ivory poacher to 10 years in jail
Ja dat snap ik ook niet, wat daar de lol van is. Als het nu wildbeheer is, of omdat je eten moet hebben. Maar puur voor je ego een beest afknallen waar er al zo weinig van zijn. Voor dat soort mensen heb ik heel, heel weinig begrip.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Noem mij maar een sentimentele muts (of niet), maar mijn hart breekt bij deze mooie foto.
Waarom in hemelsnaam. Waarom...
Inderdaad.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:39 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook niet, wat daar de lol van is. Als het nu wildbeheer is, of omdat je eten moet hebben. Maar puur voor je ego een beest afknallen waar er al zo weinig van zijn. Voor dat soort mensen heb ik heel, heel weinig begrip.
Laten ze dan een mooi foto-toestel kopen en daarmee op jacht gaan, denk ik dan: Kun je de plaatjes aan je vrienden laten zien, in plaats van een jachttroffee.
Die verontwaardiging is ook erg hypocriet en meer een toneelstukje voor de buitenwereld. Ik denk ook niet dat de gemiddelde Zimbabwaan die verontwaardiging begrijpt. Zimbabwe staat er economisch zo slecht voor dat ze de Zim-dollar hebben ingeruild voor de U.S.-dollar wegens hyperinflatie. Er is een tekort aan water, elektriciteit, banen en degelijk onderwijs. Ze hebben wel wat anders aan hun hoofd.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:05 schreef AchJa het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Nu is het hele internet over de zeik omdat er een schijnbaar beroemde leeuw naar de eeuwige jachtvelden geholpen is maar aan de andere kant kan daar dus legaal gejaagd worden op leeuwen als je maar met een flinke zak duiten op de proppen komt.
Ik snap die Zimbabwaanse selectieve verontwaardiging niet zo. Of die leeuw moet de grootste inkomstenbron van Zimbabwe zijn geweest... Waar ik overigens niet van zou staan te kijken...![]()
Ideaal dus om even de aandacht van die problemen te leiden.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die verontwaardiging is ook erg hypocriet en meer een toneelstukje voor de buitenwereld. Ik denk ook niet dat de gemiddelde Zimbabwaan die verontwaardiging begrijpt. Zimbabwe staat er economisch zo slecht voor dat ze de Zim-dollar hebben ingeruild voor de U.S.-dollar wegens hyperinflatie. Er is een tekort aan water, elektriciteit, banen en degelijk onderwijs. Ze hebben wel wat anders aan hun hoofd.
Het zijn vooral buitenstaanders die er een probleem van maken. En terecht.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die verontwaardiging is ook erg hypocriet en meer een toneelstukje voor de buitenwereld. Ik denk ook niet dat de gemiddelde Zimbabwaan die verontwaardiging begrijpt. Zimbabwe staat er economisch zo slecht voor dat ze de Zim-dollar hebben ingeruild voor de U.S.-dollar wegens hyperinflatie. Er is een tekort aan water, elektriciteit, banen en degelijk onderwijs. Ze hebben wel wat anders aan hun hoofd.
deze leeuw is schattiger dan de restquote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:05 schreef AchJa het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Nu is het hele internet over de zeik omdat er een schijnbaar beroemde leeuw naar de eeuwige jachtvelden geholpen is maar aan de andere kant kan daar dus legaal gejaagd worden op leeuwen als je maar met een flinke zak duiten op de proppen komt.
Ik snap die Zimbabwaanse selectieve verontwaardiging niet zo. Of die leeuw moet de grootste inkomstenbron van Zimbabwe zijn geweest... Waar ik overigens niet van zou staan te kijken...![]()
Nee. Het commentaar is duidelijk en terecht.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
deze leeuw is schattiger dan de rest
zelfde met zeehonde vs varkens ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |