abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 31 juli 2015 @ 17:44:07 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154798116
Als het legaal is noem je hetnatuurlijk jagen
:T
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 juli 2015 @ 17:50:25 #227
7889 tong80
Spleenheup
pi_154798262
Bioloog en televisiepresentator Freek Vonk (32) heeft woedend gereageerd op het doodschieten van leeuw Cecil in Zimbabwe. De populaire leeuw werd gedood door de Amerikaanse tandarts Walter Palmer tijdens een plezierjacht. ,,Dan is er iets mis bij je. Dan ben je een psychopaat.''

De populaire bioloog Freek Vonk reageert op zijn Facebook vanuit Ecuador, waar hij op dit moment onderzoek doet. ,,Ik ben niet tegen jagen om te eten. Ik ben niet tegen jagen om te overleven. Maar wat ik nooit zal begrijpen is jagen puur voor het plezier,'' schrijft hij. ,,Doden om het doden. Dan ben je gewoon geschift.''

Cecil (13) leefde in het nationaal park Hwange. Hij was onderdeel van een onderzoeksproject van de universiteit Oxford en droeg daarom een gps-halsband. De tandarts heeft hem waarschijnlijk met eten uit het nationaal park weggelokt. Daarna heeft hij op de leeuw geschoten met een kruisboog. Het verwonde dier is vervolgens meer dan 40 uur achtervolgd en uiteindelijk afgemaakt met een vuurwapen.

Opgesloten
De dood van de populaire leeuw Cecil brengt een vloedgolf aan verontwaardiging teweeg. De tandarts die naar verluidt 50.000 euro betaalde om op het dier te mogen jagen, staat lachend met het dode dier op de foto. Hij zou inmiddels weer in Amerika zijn, maar Zimbabwe eist dat hij wordt uitgeleverd zodat het land hem kan berechten. Eerder zouden al twee mannen zijn gearresteerd in verband met de zaak. Het gaat om een landeigenaar en een professionele jager.

Wat Vonk betreft, belandt de tandarts achter slot en grendel. ,,Als je een schitterende, prachtige mannetjesleeuw doodschiet met pijl en boog en vervolgens achter het lijk gaat zitten en breeduit gaat zitten lachen voor een foto, moet je wat mij betreft opgesloten worden. Dan ben je een gevaarlijke gek.''

Hij roept op in actie te komen tegen plezierjacht. ,,Argumenten dat jagen geld oplevert voor natuurbescherming, is natuurlijk totale onzin. Diverse studies hebben aangetoond dat met ecotoerisme veel meer geld wordt opgehaald en veel meer banen worden gecreëerd. Dus shut up op dit punt.''

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)evaarlijke-gek.dhtml

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 31 juli 2015 @ 18:44:11 #228
323401 Kijkertje
met filter
pi_154799372
'Canned hunting': the lions bred for slaughter

Canned hunting is a fast-growing business in South Africa, where thousands of lions are being bred on farms to be shot by wealthy foreign trophy-hunters

http://www.theguardian.co(...)lions-bred-slaughter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 31 juli 2015 @ 18:48:14 #229
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154799498
Ik zit in een facebook groep met wat Amerikanen (don't ask), waar iemand het net in zijn zotte kop haalt om dit te posten:

"Trophy Hunting is one of the primary ways we PROTECT endangered species. I've worked in conservation and let me tell you, a lot of what goes on seems counter-intuitive. This isn't the best article on the subject, but it addresses the recent lion hunt."

http://indefinitelywild.g(...)nservatio-1720901473

Ik word echt ZO KWAAD van dit soort eikels.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_154800755
De sleeze en dirt komen nu aan het daglicht. Het schijnt dat meneer de tandarts zijn handjes niet kon thuis houden bij zijn secretaresse. Hij heeft haar een flinke som geld betaald zodat dit in de doofpot zou verdwijnen. Surprise surprise, het kom toch wel een keer uit :D

Ik kan nooit langer als een paar seconden kijken naar de foto met die galbakken en een gezonde leeuw die de dood werd ingejaagd. Ik vind het te walgelijk voor woorden.
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 juli 2015 @ 19:34:12 #231
7889 tong80
Spleenheup
pi_154800856
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 19:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het te walgelijk voor woorden.
Wat zal ik zeggen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 31 juli 2015 @ 19:47:41 #232
224960 highender
Travellin' Light
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 juli 2015 @ 19:51:35 #233
7889 tong80
Spleenheup
pi_154801342
quote:
8s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 19:47 schreef highender het volgende:
Ik zit aan een andere variant van Trophy Hunting te denken :X .
Homo

vrijdag 31 juli 2015 @ 19:52:16 #234
323401 Kijkertje
met filter
pi_154801360
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 19:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
De sleeze en dirt komen nu aan het daglicht. Het schijnt dat meneer de tandarts zijn handjes niet kon thuis houden bij zijn secretaresse. Hij heeft haar een flinke som geld betaald zodat dit in de doofpot zou verdwijnen. Surprise surprise, het kom toch wel een keer uit :D

Ik kan nooit langer als een paar seconden kijken naar de foto met die galbakken en een gezonde leeuw die de dood werd ingejaagd. Ik vind het te walgelijk voor woorden.
Ik heb dat ook. Ik word er onpasselijk van. Misschien is het een idee om voor de liefhebbers een soort "man-hunt" in te voeren. Maar ja zo dapper zijn ze natuurlijk helemaal niet. In tegendeel....
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 31 juli 2015 @ 20:16:17 #235
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_154801964
Nederland 1: 'Zimbabwe gaat om uitlevering van de tandarts vragen'.
pi_154802002
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 03:39 schreef Nemephis het volgende:
Dit is trouwens de laatste foto die er van die leeuw en een van de leeuwinnen uit zijn groep is gemaakt:

[ afbeelding ]
Noem mij maar een sentimentele muts (of niet), maar mijn hart breekt bij deze mooie foto.

Waarom in hemelsnaam. Waarom...
  vrijdag 31 juli 2015 @ 20:18:30 #237
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154802041
Een paar maanden geleden is er iig een stroper tot 10 jaar cel veroordeeld: Zimbabwe sentences foreign ivory poacher to 10 years in jail
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_154802106
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:18 schreef Perrin het volgende:
Een paar maanden geleden is er iig een stroper tot 10 jaar cel veroordeeld: Zimbabwe sentences foreign ivory poacher to 10 years in jail
Ja, die kwam daar ook vandaan. Ik vrees dat het voor deze meneer het er rooskleuriger uit gaat zien...
  vrijdag 31 juli 2015 @ 20:34:00 #239
323401 Kijkertje
met filter
pi_154802508
pi_154802687
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Noem mij maar een sentimentele muts (of niet), maar mijn hart breekt bij deze mooie foto.

Waarom in hemelsnaam. Waarom...
Ja dat snap ik ook niet, wat daar de lol van is. Als het nu wildbeheer is, of omdat je eten moet hebben. Maar puur voor je ego een beest afknallen waar er al zo weinig van zijn. Voor dat soort mensen heb ik heel, heel weinig begrip.
Laten ze dan een mooi foto-toestel kopen en daarmee op jacht gaan, denk ik dan: Kun je de plaatjes aan je vrienden laten zien, in plaats van een jachttroffee.
pi_154802926
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:39 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook niet, wat daar de lol van is. Als het nu wildbeheer is, of omdat je eten moet hebben. Maar puur voor je ego een beest afknallen waar er al zo weinig van zijn. Voor dat soort mensen heb ik heel, heel weinig begrip.
Laten ze dan een mooi foto-toestel kopen en daarmee op jacht gaan, denk ik dan: Kun je de plaatjes aan je vrienden laten zien, in plaats van een jachttroffee.
Inderdaad.

Het minste wat ik voor deze meneer hoop, is dat zijn carriere voorgoed voorbij is en dat hij nooit meer deze wansmakelijke trips kan betalen.

Snap zijn vrouw trouwens ook niet. Hoe kan je bij zo'n monster blijven. Geld?
  vrijdag 31 juli 2015 @ 21:05:03 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154803474
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Nu is het hele internet over de zeik omdat er een schijnbaar beroemde leeuw naar de eeuwige jachtvelden geholpen is maar aan de andere kant kan daar dus legaal gejaagd worden op leeuwen als je maar met een flinke zak duiten op de proppen komt.

Ik snap die Zimbabwaanse selectieve verontwaardiging niet zo. Of die leeuw moet de grootste inkomstenbron van Zimbabwe zijn geweest... Waar ik overigens niet van zou staan te kijken... :')
  vrijdag 31 juli 2015 @ 21:50:44 #243
323401 Kijkertje
met filter
pi_154804744
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:05 schreef AchJa het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Nu is het hele internet over de zeik omdat er een schijnbaar beroemde leeuw naar de eeuwige jachtvelden geholpen is maar aan de andere kant kan daar dus legaal gejaagd worden op leeuwen als je maar met een flinke zak duiten op de proppen komt.

Ik snap die Zimbabwaanse selectieve verontwaardiging niet zo. Of die leeuw moet de grootste inkomstenbron van Zimbabwe zijn geweest... Waar ik overigens niet van zou staan te kijken... :')
Die verontwaardiging is ook erg hypocriet en meer een toneelstukje voor de buitenwereld. Ik denk ook niet dat de gemiddelde Zimbabwaan die verontwaardiging begrijpt. Zimbabwe staat er economisch zo slecht voor dat ze de Zim-dollar hebben ingeruild voor de U.S.-dollar wegens hyperinflatie. Er is een tekort aan water, elektriciteit, banen en degelijk onderwijs. Ze hebben wel wat anders aan hun hoofd.
pi_154805804
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Die verontwaardiging is ook erg hypocriet en meer een toneelstukje voor de buitenwereld. Ik denk ook niet dat de gemiddelde Zimbabwaan die verontwaardiging begrijpt. Zimbabwe staat er economisch zo slecht voor dat ze de Zim-dollar hebben ingeruild voor de U.S.-dollar wegens hyperinflatie. Er is een tekort aan water, elektriciteit, banen en degelijk onderwijs. Ze hebben wel wat anders aan hun hoofd.
Ideaal dus om even de aandacht van die problemen te leiden.
pi_154811039
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het zijn vooral buitenstaanders die er een probleem van maken. En terecht.
pi_154817601
  Forum Admin zaterdag 1 augustus 2015 @ 14:36:45 #247
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_154817620
Eigenlijk moet je die vent naar Somalië lokken en hem daar af te schieten. Heb je hem ook uit een beveiligd reservaat gelokt om hem ''legaal'' (want Somalië is praktisch stateloos) van kant te maken. Ik zou er geld voor neerleggen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_154822915
Hier is mijnheer de tandarts tijdens 1 van zijn eerdere 'avonturen'.

Ik krijg echt moordneigingen van dit soort figuren.
  Moderator zaterdag 1 augustus 2015 @ 19:06:00 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154823067
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:05 schreef AchJa het volgende:

deze leeuw is schattiger dan de rest

zelfde met zeehonde vs varkens ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_154823202
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 19:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

deze leeuw is schattiger dan de rest

zelfde met zeehonde vs varkens ofzo
Nee. Het commentaar is duidelijk en terecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')