abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154899041
Eén van de beroemdste leeuwen van Afrika is eerder deze maand vermoord en onthoofd in safaripark Hwange in Zimbabwe. De autoriteiten zijn op zoek naar een Spanjaard die een parkwachter 50.000 euro zou hebben betaald om het dier te kunnen neerschieten en villen, zo meldt de Guardian.

De dertien jaar oude leeuw was een fors mannetje met zwarte manen en de favoriet van bezoekers omdat hij mensen niet eng vond. Op YouTube staan allemaal filmpjes van het dier, waarin Cecil op zijn gemakje langs de jeeps vol toeristen kuiert.

Deze maand werd het dier door jagers uit het reservaat gelokt zodat hij 'legaal' kon worden neergeschoten. Dat is met pijl en boog gedaan. Daarna duurde het nog veertig uur voordat de jagers hem vonden en met een kogel afmaakten. Het dier is zonder hoofd en zonder huid teruggevonden.

Welpen
'Zijn dood is een tragedie', zegt Johnny Rodrigues, hoofd van de Zimbabwe Conservation Taskforce tegen de Guardian. 'Niet alleen omdat Cecil een symbool is van Zimbabwe, maar omdat we zijn zes welpen ook op moeten geven. Een nieuw mannetje staat niet toe dat ze in leven blijven omdat hij de drie vrouwtjes van Cecil zal willen aanmoedigen met hem te paren.'

Filmpjes in de link......

http://www.volkskrant.nl/(...)vermoordde~a4108341/

Ik weet het. Ben zelf een vleeseter. :{ Maar toch is dit erg. :(

:P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_154899217
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het doodbijten van welpjes van een ander mannetje is een logisch evolutionair mechanisme. De eigen genen gaan altijd voor. Wat dat betreft is de natuurlijke wereld (de mensenwereld ook trouwens!) ontzettend hard.

Maar in dit geval zou dat extra zuur zijn geweest omdat Cecil geen natuurlijke dood is gestorven. Walter Palmer zou dan de dood van 7 leeuwen op zijn geweten hebben. De schade "valt mee" dus.
Ik vraag me af of het doden van welpen alleen gebeurt als het een vijandige overname van het leiderschap is. Dat zou verklaren waarom Jericho dat niet doet.

Jericho, right, spars with Cecil at Hwange National Park. The two lions were not related, researchers say, but had a bond "close to brotherhood."

Jericho the Lion Is Alive and Well—and Not Cecil's Brother
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_154899542
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:04 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het doden van welpen alleen gebeurt als het een vijandige overname van het leiderschap is. Dat zou verklaren waarom Jericho dat niet doet.

Uit die documentaire van Discovery Channel kwam wel naar voren dat elke leeuw een vijand was.

Het vrouwtje heeft niet snel tot nauwelijks zin om opnieuw te paren als er al welpjes zijn, vandaar dat haar welpjes altijd worden afgemaakt door de opvolger die haar wil dekken. Deze cirkel kan alleen onderbroken worden als het mannetje lang genoeg blijft leven en ook daadwerkelijk in de buurt blijft. Ze zijn erg territoriaal en sommige hebben een drang om te blijven rond zwerven en het te verdedigen. Soms kan een leeuw op meerdere plekken vrouwtjes met welpen hebben en is het moeilijk om alles in de gaten te houden.

Helaas een kwestie van tijd voor dat die Jericho ze tanden erin gaat zetten. >:)

Was een erg interessante docu, aanrader om terug te kijken.
pi_154899718
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:16 schreef LikeASir666 het volgende:

[..]

Uit die documentaire van Discovery Channel kwam wel naar voren dat elke leeuw een vijand was.

Het vrouwtje heeft niet snel tot nauwelijks zin om opnieuw te paren als er al welpjes zijn, vandaar dat haar welpjes altijd worden afgemaakt door de opvolger die haar wil dekken. Deze cirkel kan alleen onderbroken worden als het mannetje lang genoeg blijft leven en ook daadwerkelijk in de buurt blijft. Ze zijn erg territoriaal en sommige hebben een drang om te blijven rond zwerven en het te verdedigen. Soms kan een leeuw op meerdere plekken vrouwtjes met welpen hebben en is het moeilijk om alles in de gaten te houden.

Helaas een kwestie van tijd voor dat die Jericho ze tanden erin gaat zetten. >:)

Was een erg interessante docu, aanrader om terug te kijken.
Ik ben ook bang dat er te vroeg gejuichd wordt idd. Ergens hoop je dat de band tussen Cecil en Jericho zo nauw was dat Jericho de welpen als zijn eigen kroost beschouwt. De tijd zal het leren.

Heb je een linkje naar die docu?
pi_154901134
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik ben ook bang dat er te vroeg gejuichd wordt idd. Ergens hoop je dat de band tussen Cecil en Jericho zo nauw was dat Jericho de welpen als zijn eigen kroost beschouwt. De tijd zal het leren.

Hoe meer tijd er verstrijkt, hoe beter het eruit ziet. Het grootste risico zit in de eerste paar weken lijkt me. Als de welpjes die overleven komt het echt wel goed.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_154902836
En het Britse koningshuis doet ook mee met deze achterlijke hobby:

http://www.dailymail.co.u(...)hunting-holiday.html
pi_154903448
Evenals het Spaanse koningshuis. Hij mocht wel gelijk opstappen als voorzitter van Het WWF >:)

http://www.telegraph.co.u(...)er-hunting-trip.html
pi_154911167
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

http://www.yourdiscovery.(...)-lions-of-sabi-sand/

Hier een link naar een omschrijving van de docu, deze bedoelde ik.

Duurt erg lang, maar is het kijken zeker waard. Het begint met 6 mannetjes welpen die het hele reservaat gaan domineren, en die uiteindelijk ook allemaal sterven.

(6 mannetjes welpen is bijzonder te noemen, het werden echte killers met een sterke band met elkaar)
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:54:14 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_154911482
Die koningshuizen. :(

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_154913444
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:47 schreef LikeASir666 het volgende:

[..]

http://www.yourdiscovery.(...)-lions-of-sabi-sand/

Hier een link naar een omschrijving van de docu, deze bedoelde ik.

Duurt erg lang, maar is het kijken zeker waard. Het begint met 6 mannetjes welpen die het hele reservaat gaan domineren, en die uiteindelijk ook allemaal sterven.

(6 mannetjes welpen is bijzonder te noemen, het werden echte killers met een sterke band met elkaar)
Ah, het Kruger Park. Ben ik ook geweest, geen leeuwen gezien daar helaas. Bedankt voor de tip, ga ik zeker kijken!
pi_154914733
Zo ziet de voordeur van het kantoor van de tandarts er tegenwoordig uit:

http://www.dailymail.co.u(...)eferably-hanged.html
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:50:41 #12
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154966813
http://www.dailymail.co.u(...)r-uncle-Jericho.html

Foto's van de welpjes, kennelijk gaat het nog goed met ze.
pi_155056583
pi_155301650
"ik ben misleid door de gidsen", aldus Walter Palmer.

Als je dit leest komt dat ook niet erg geloofwaardig meer over:

Walter Palmer bood gidsen 20,000 dollar om te liegen.

Nee, lever deze man maar gewoon uit aan Zimbabwe.
  maandag 17 augustus 2015 @ 19:19:28 #15
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_155301849
quote:
8s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:13 schreef Molurus het volgende:
"ik ben misleid door de gidsen", aldus Walter Palmer.

Als je dit leest komt dat ook niet erg geloofwaardig meer over:

Walter Palmer bood gidsen 20,000 dollar om te liegen.

Nee, lever deze man maar gewoon uit aan Zimbabwe.
Al zou hij 100 Zimbabwanen hebben vermoord en vervolgens zijn piemel in het gezicht van Mugabe hebben geslapt... Amerika gaat echt geen staatsburger uitleveren aan Zimbabwe.
pi_155301971
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 19:19 schreef YazooW het volgende:

[..]

Al zou hij 100 Zimbabwanen hebben vermoord en vervolgens zijn piemel in het gezicht van Mugabe hebben geslapt... Amerika gaat echt geen staatsburger uitleveren aan Zimbabwe.
Laat mij nou dromen... -O-

Maar we moeten inderdaad vrees ik genoegen nemen met het feit dat hij gedwongen ondergedoken zit. Zeer matig alternatief, maar het is iets.

Sowieso wel fucked up trouwens... een tandarts die 20,000 dollar over heeft om gidsen om te kopen. Wat voor tarieven zou die man rekenen voor een vulling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')