Ik vraag me af of het doden van welpen alleen gebeurt als het een vijandige overname van het leiderschap is. Dat zou verklaren waarom Jericho dat niet doet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het doodbijten van welpjes van een ander mannetje is een logisch evolutionair mechanisme. De eigen genen gaan altijd voor. Wat dat betreft is de natuurlijke wereld (de mensenwereld ook trouwens!) ontzettend hard.
Maar in dit geval zou dat extra zuur zijn geweest omdat Cecil geen natuurlijke dood is gestorven. Walter Palmer zou dan de dood van 7 leeuwen op zijn geweten hebben. De schade "valt mee" dus.
Uit die documentaire van Discovery Channel kwam wel naar voren dat elke leeuw een vijand was.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het doden van welpen alleen gebeurt als het een vijandige overname van het leiderschap is. Dat zou verklaren waarom Jericho dat niet doet.
Ik ben ook bang dat er te vroeg gejuichd wordt idd. Ergens hoop je dat de band tussen Cecil en Jericho zo nauw was dat Jericho de welpen als zijn eigen kroost beschouwt. De tijd zal het leren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:16 schreef LikeASir666 het volgende:
[..]
Uit die documentaire van Discovery Channel kwam wel naar voren dat elke leeuw een vijand was.
Het vrouwtje heeft niet snel tot nauwelijks zin om opnieuw te paren als er al welpjes zijn, vandaar dat haar welpjes altijd worden afgemaakt door de opvolger die haar wil dekken. Deze cirkel kan alleen onderbroken worden als het mannetje lang genoeg blijft leven en ook daadwerkelijk in de buurt blijft. Ze zijn erg territoriaal en sommige hebben een drang om te blijven rond zwerven en het te verdedigen. Soms kan een leeuw op meerdere plekken vrouwtjes met welpen hebben en is het moeilijk om alles in de gaten te houden.
Helaas een kwestie van tijd voor dat die Jericho ze tanden erin gaat zetten.![]()
Was een erg interessante docu, aanrader om terug te kijken.
Hoe meer tijd er verstrijkt, hoe beter het eruit ziet. Het grootste risico zit in de eerste paar weken lijkt me. Als de welpjes die overleven komt het echt wel goed.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik ben ook bang dat er te vroeg gejuichd wordt idd. Ergens hoop je dat de band tussen Cecil en Jericho zo nauw was dat Jericho de welpen als zijn eigen kroost beschouwt. De tijd zal het leren.
Heb je een linkje naar die docu?
http://www.yourdiscovery.(...)-lions-of-sabi-sand/quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik ben ook bang dat er te vroeg gejuichd wordt idd. Ergens hoop je dat de band tussen Cecil en Jericho zo nauw was dat Jericho de welpen als zijn eigen kroost beschouwt. De tijd zal het leren.
Heb je een linkje naar die docu?
Ah, het Kruger Park. Ben ik ook geweest, geen leeuwen gezien daar helaas. Bedankt voor de tip, ga ik zeker kijken!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:47 schreef LikeASir666 het volgende:
[..]
http://www.yourdiscovery.(...)-lions-of-sabi-sand/
Hier een link naar een omschrijving van de docu, deze bedoelde ik.
Duurt erg lang, maar is het kijken zeker waard. Het begint met 6 mannetjes welpen die het hele reservaat gaan domineren, en die uiteindelijk ook allemaal sterven.
(6 mannetjes welpen is bijzonder te noemen, het werden echte killers met een sterke band met elkaar)
Al zou hij 100 Zimbabwanen hebben vermoord en vervolgens zijn piemel in het gezicht van Mugabe hebben geslapt... Amerika gaat echt geen staatsburger uitleveren aan Zimbabwe.quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:13 schreef Molurus het volgende:
"ik ben misleid door de gidsen", aldus Walter Palmer.
Als je dit leest komt dat ook niet erg geloofwaardig meer over:
Walter Palmer bood gidsen 20,000 dollar om te liegen.
Nee, lever deze man maar gewoon uit aan Zimbabwe.
Laat mij nou dromen...quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:19 schreef YazooW het volgende:
[..]
Al zou hij 100 Zimbabwanen hebben vermoord en vervolgens zijn piemel in het gezicht van Mugabe hebben geslapt... Amerika gaat echt geen staatsburger uitleveren aan Zimbabwe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |