DT is 15 secondenquote:Op zondag 26 juli 2015 15:52 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Nee, verschil is minder dan 20 seconden.
Ligt ergens onder veertig kilo stof in een oude opslagquote:Op zondag 26 juli 2015 16:06 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Hoop dat ze die cd kunnen vinden dan.
Het Whilhelmus is toch ooit per ongeluk gedraaidquote:Op zondag 26 juli 2015 16:06 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dit dusquote:Op zondag 26 juli 2015 16:06 schreef DerRabbit het volgende:
Ferrari
![]()
Over een jaartje of drie horen we het Limburgs volkslied met daarna het Fratelli D'Italia
Merhi ook of Stevens, als als als als als .......quote:
Of zouden ze dan de Brabançonne draaien?quote:
Yup. Lag iets van 20 seconden voor op ALO en waren naar de DT er 5 a 6.quote:
Dan was hij ook gewoon 4de geworden, lijkt me, hij heeft 17 seconden achterstand op Ricciardo aan het eind van de race, denk dat hij zo'n 15 seconden heeft verloren met die DT. Enige wat dan zou kunnen zijn, is dat Verstappen ervoor zat na de stop van Ricciardo en er dus nog voorbij moest.. Afwachten wat er dan gebeurd was..quote:Op zondag 26 juli 2015 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zonde van die onnodige DT trouwens, anders was ie waarschijnlijk 2e! geworden
En we wachten op de dag dat heel Nederland Limburgs lulquote:
Zal je zien dat ze per ongeluk de Brabançonne erin stoppen.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:06 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Oostenrijk 1978 volgens mij. Laatste overwinning van Ronnie Peterson.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:06 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Het Whilhelmus is toch ooit per ongeluk gedraaid
Ferrari hopelijkquote:Op zondag 26 juli 2015 16:07 schreef Fokker89 het volgende:
Als max zo doorgaat heeft hij over 2 jaar denk ik wel een mooi stoeltje ergens
quote:Op zondag 26 juli 2015 16:07 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
En we wachten op de dag dat heel Nederland Limburgs lul
Per ongeluk ja. Zie het nog gebeuren ook.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:07 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Of zouden ze dan de Brabançonne draaien?
Dan had ik het toch goed, stond me al bij dat Peterson ooit het Whilhelmus heeft laten klinken.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Oostenrijk 1978 volgens mij. Laatste overwinning van Ronnie Peterson.
Was het koud onder die steen?quote:
Mja en ik denk dat Verstappen dan wel iets meer had gepushed wellicht, alhoewel hij nu ook flink voor Alonso zat. P3 dan denk ikquote:Op zondag 26 juli 2015 16:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan was hij ook gewoon 4de geworden, lijkt me, hij heeft 17 seconden achterstand op Ricciardo aan het eind van de race, denk dat hij zo'n 15 seconden heeft verloren met die DT. Enige wat dan zou kunnen zijn, is dat Verstappen ervoor zat na de stop van Ricciardo en er dus nog voorbij moest.. Afwachten wat er dan gebeurd was..
Ze hadden ook elkaar eraf kunnen rammen.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan was hij ook gewoon 4de geworden, lijkt me, hij heeft 17 seconden achterstand op Ricciardo aan het eind van de race, denk dat hij zo'n 15 seconden heeft verloren met die DT. Enige wat dan zou kunnen zijn, is dat Verstappen ervoor zat na de stop van Ricciardo en er dus nog voorbij moest.. Afwachten wat er dan gebeurd was..
Die van die fietsen van Belkinquote:
Misschien geen slechte optie voor Max als zowel Nederlands- als Belgisch-Limburger.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:06 schreef DerRabbit het volgende:
Ferrari
![]()
Over een jaartje of drie horen we het Limburgs volkslied met daarna het Fratelli D'Italia
Bij Robert Doornbos werd in de GP2 het volkslied van Monaco gespeeld. Hij reed toen op diens licensiequote:Op zondag 26 juli 2015 16:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Per ongeluk ja. Zie het nog gebeuren ook.
quote:
quote:
Ik volg de F1 totaal niet. Sorry.quote:
Jules Bianchi, vorig jaar na die crash in Japan, is van de week overleden.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:09 schreef Mani89 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik volg de F1 totaal niet. Sorry.
En anders richten we gewoon een state aparte op met lage belastingen zodat Max gewoon de Limburgse nationaliteit krijgt!quote:Op zondag 26 juli 2015 16:08 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Misschien geen slechte optie voor Max als zowel Nederlands- als Belgisch-Limburger.
Zn banden waren zeker geen 25 ronden oud, die SC was stuk laterquote:Op zondag 26 juli 2015 16:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze hadden ook elkaar eraf kunnen rammen.
Maar denk niet dat Max op 25 ronden oude banden nog met hand en tand verdedigd had.
Ah ok duidelijk, dankje.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:09 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Jules Bianchi, vorig jaar na die crash in Japan, is van de week overleden.
Met een eigen straatrace, over de keien door Maastricht.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:09 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
En anders richten we gewoon een state aparte op met lage belastingen zodat Max gewoon de Limburgse nationaliteit krijgt!
Dus dit was een lollige troll van je om eens leuk aan te tonen dat Max een Belg zou zijn:quote:Op zondag 26 juli 2015 16:09 schreef Mani89 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik volg de F1 totaal niet. Sorry.
Grappig, haha.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:07 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Of zouden ze dan de Brabançonne draaien?
Jij snapt het! En na afloop gewoon het podium op de markt of op de vrijthof. Is ook goed voor de kroegen in de binnenstad. Hier moeten we echt iets mee gaan doen!quote:Op zondag 26 juli 2015 16:11 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Met een eigen straatrace, over de keien door Maastricht.
BBC zendt gewoon uit.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:11 schreef exile79 het volgende:
Echt, die RTL presentator met z'n foute blouses. Niet om aan te gluren zeg.
Die anderen lagen een ronde achter.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:13 schreef Gambetta het volgende:
Ik volg Formule 1 pas een maand ofzo en ik heb een vraagje voor jullie kenners, waarom hadden na die safety car de eerste acht coureurs zo veel voorsprong op de rest van het veld? Verstappen had opeens 20 seconden voorsprong op Sainz en Alonso, maar zat vlak achter de eerste zeven. Begreep dat niet helemaal.
Zeker wel. Bron: LT-appquote:Op zondag 26 juli 2015 16:09 schreef franklop het volgende:
[..]
Zn banden waren zeker geen 25 ronden oud, die SC was stuk later
Maar die lagen toch niet ver achter op Verstappen, dus Max had eigenlijk geluk dat hij net aan de goede kant van de streep zat, zeg maar?quote:
Dacht toch echt dat die crash later was, maar klopt inderdaadquote:
Ja, dat is wel de conclusiequote:Op zondag 26 juli 2015 16:14 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Maar die lagen toch niet ver achter op Verstappen, dus Max had eigenlijk geluk dat hij net aan de goede kant van de streep zat, zeg maar?
Ok ik zal daar volgende keer geen grap meer over maken, ik dacht dat dat inmiddels gewoon een running gag was hier.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dus dit was een lollige troll van je om eens leuk aan te tonen dat Max een Belg zou zijn:
[..]
Grappig, haha.
Grappen zijn verbodenquote:Op zondag 26 juli 2015 16:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ok ik zal daar volgende keer geen grap meer over maken, ik dacht dat dat inmiddels gewoon een running gag was hier.
Dat hij niet een ronde achterstand had heeft hem gered.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:14 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Maar die lagen toch niet ver achter op Verstappen, dus Max had eigenlijk geluk dat hij net aan de goede kant van de streep zat, zeg maar?
Twee rondjes later de SC en Max was de lulquote:Op zondag 26 juli 2015 16:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat hij niet een ronde achterstand had heeft hem gered.
Als het nu niet elke week met de verkeerde ondertoon gezegd zou worden zou er wel eens een keer mee gelachen kunnen wordenquote:Op zondag 26 juli 2015 16:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ok ik zal daar volgende keer geen grap meer over maken, ik dacht dat dat inmiddels gewoon een running gag was hier.
Die had al rondje achterstand, maar pitstop van Vettel hielp meequote:Op zondag 26 juli 2015 16:17 schreef Sked het volgende:
[..]
Twee rondjes later de SC en Max was de lul
Bedankt voor dit verslag!quote:Op zondag 26 juli 2015 16:19 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Voor de niet sport 1 kijkers:
Max geeft aan dat hij een slechte start had, zat in veel verkeer de eerste 2 bochten.
Interview wordt grotendeels door Doornbos gedaan, dus niet bijster hoge kwaliteit.quote:
Daar ben ik het wel mee eens, als Hamilton gewoon als eerste door de eerste twee bochten was gekomen had hij iedereen op een ronde gezet.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:19 schreef Eenskijken het volgende:
Moet zeggen dat hamilton, ondanks de foutjes die hij maakte, toch een ijzersterke race reed hoor. Hoeveel mensen heeft ie wel niet ingehaald? Een stuk of 10/15 in totaal toch... het zat hem gewoon niet mee. en dan nog toch een redelijk resultaat eruit slepen en gewoon punten halen.
Ah, thanks! Ik snapte het ook niet en de commentators hier zeiden er weer eens niets over. Ook bloedirritant dat ze steeds simultaan vertalen, dus lullen ze door het Engels heen (ja, ik begrijp het Spaans ook wel natuurlijk, maar ik hoor liever de coureur zijn verhaal doen dan dat iemand vertaalt en toch wat essentiële dingen mist).quote:
Dat ben je bijna wel aan je stand verplicht als regerend WDC in een MGP.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:19 schreef Eenskijken het volgende:
Moet zeggen dat hamilton, ondanks de foutjes die hij maakte, toch een ijzersterke race reed hoor. Hoeveel mensen heeft ie wel niet ingehaald? Een stuk of 10/15 in totaal toch... het zat hem gewoon niet mee. en dan nog toch een redelijk resultaat eruit slepen en gewoon punten halen.
"Groetjes!"quote:Op zondag 26 juli 2015 16:20 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Interview wordt grotendeels door Doornbos gedaan, dus niet bijster hoge kwaliteit.
Loopt die ruzie nog steeds danquote:Op zondag 26 juli 2015 16:21 schreef Jigzoz het volgende:
O jee... Kamphues vroeg iets aan VES. Jos gaat boos zijn...
Gesprek viel meteen wat stil.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:21 schreef Jigzoz het volgende:
O jee... Kamphues vroeg iets aan VES. Jos gaat boos zijn...
Is ook de leeftijd denk ik met 17 jaar schrik je wat sneller van camera's en interviewsquote:Op zondag 26 juli 2015 16:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Standaard talk inderdaad maar hij komt toch altijd wel enthousiast over. Leuk gastje.
Ik zou hetzelfde over Rob Kamphues kunnen zeggen.quote:
twitter:EliGP twitterde op zondag 26-07-2015 om 14:57:10The last time there was a Ferrari 1-2, Max Verstappen was 12. reageer retweet
Ja oké, maar een ruzie uit 2003 en dan nog steeds daar mee bezig zijn...quote:
Hij heeft alleen een DT gekregen niks verder over 5 seconden.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:22 schreef franklop het volgende:
Zag ergens staan dat Max 5e wordt vanwege nog een 5 sec penalty? Maar op geen van de officiele kanalen gezien vooralsnog
Wat gaat de tijd toch snelquote:Op zondag 26 juli 2015 16:22 schreef franklop het volgende:
twitter:EliGP twitterde op zondag 26-07-2015 om 14:57:10The last time there was a Ferrari 1-2, Max Verstappen was 12. reageer retweet
Ik dacht wow dat is lang geleden maar Max is natuurlijk maar 17quote:Op zondag 26 juli 2015 16:22 schreef franklop het volgende:
Die zijn al 15 min gestoptquote:Op zondag 26 juli 2015 16:30 schreef motorbloempje het volgende:
hopelijk doet de Beeb zo nog even een gesprek met Max...!
Wel iets minder dan Hulkenberg hoop ikquote:Op zondag 26 juli 2015 16:32 schreef Nattekat het volgende:
Ricciardo had iets meer voorvleugel moeten verliezen.
Welke +10?quote:Op zondag 26 juli 2015 16:32 schreef franklop het volgende:
Overigens, Max lag dus nu kleine 20 seconden achter Riccirado, maar dat hadden er dus 30 geweest zonder die +10 van RIC. Dus steeds meer waarschijnlijker dat Max dus echt wel 4e had geweest zonder de DT
Kvyat had +10quote:Op zondag 26 juli 2015 16:32 schreef franklop het volgende:
Overigens, Max lag dus nu kleine 20 seconden achter Riccirado, maar dat hadden er dus 30 geweest zonder die +10 van RIC. Dus steeds meer waarschijnlijker dat Max dus echt wel 4e had geweest zonder de DT
hij kreeg toch op het eind nog +10 vanwege eerder incidentquote:
aah oké, die werd voorheen ook nog weleens in een streamlijstje aangeboden. Tegenwoordig is dat alleen nog maar Sky F1. Die staat dan ook hier nog opquote:
Een DT kost geen 20 secondenquote:Op zondag 26 juli 2015 16:34 schreef alwaysonhold het volgende:
Als Verstappen geen DT had, had die op het podium gestaan. Zeker weten
Volgens mij hadden ze voor Max kinderbubbels uit de kast moeten halen als hij op het podium was gekomenquote:Op zondag 26 juli 2015 16:35 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk mocht hij dit niet in Hongarije opdrinken
Jip en Janneke Champagne!quote:Op zondag 26 juli 2015 16:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze voor Max kinderbubbels uit de kast moeten halen als hij op het podium was gekomen
Zeg dat, ik heb geen stem meer overquote:Op zondag 26 juli 2015 16:38 schreef Benoves het volgende:
Wat een krankzinnige race. Lang geleden dat ik zo heb genoten
quote:Op zondag 26 juli 2015 16:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze voor Max kinderbubbels uit de kast moeten halen als hij op het podium was gekomen
De stewards hebben een zware middag gehadquote:Op zondag 26 juli 2015 16:34 schreef franklop het volgende:
[..]
hij kreeg toch op het eind nog +10 vanwege eerder incident
Ow nee wacht, dat was Kvyat
Pff haal echt 1000000 straffen door elkaar
Neequote:Op zondag 26 juli 2015 16:38 schreef Meike26 het volgende:
Nu snel tutorials volgen om te leren regendansen vóór de GP van België.
Jij heet Nattekat... Je hebt het verdiend om nat te worden..quote:Op zondag 26 juli 2015 16:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee
Vorig jaar toen in overdekt zat, geen probleem, maar nu niet.
Ik had er dit keer gewoon geen tijd voor hahahquote:Op zondag 26 juli 2015 16:34 schreef Beach het volgende:
Eens een keer een race gekeken zonder op fok te posten, moet zeggen dat ik dan de race net wat meer volg
Ik doe meequote:Op zondag 26 juli 2015 16:38 schreef Meike26 het volgende:
Nu snel tutorials volgen om te leren regendansen vóór de GP van België.
Is wel makkelijk met al die Sauber troep coureursquote:Op zondag 26 juli 2015 16:41 schreef Izzy73 het volgende:
Max is nu qua punten de beste rookie van dit seizoen.
Nasr heeft nog best wat puntjes weten te halen.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:41 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Is wel makkelijk met al die Sauber troep coureurs
Ben niet de enige FOK!er daar...quote:Op zondag 26 juli 2015 16:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Jij heet Nattekat... Je hebt het verdiend om nat te worden..![]()
Maar wel minder leuk, vind ik althans.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:34 schreef Beach het volgende:
Eens een keer een race gekeken zonder op fok te posten, moet zeggen dat ik dan de race net wat meer volg
Alleen Maldonado reed nog slechter. Hij heeft gewoon vieze mazzel dat hij nog punten scoort en Rosberg niet. Zijn prestatie had echt verdiend om 25 punten te verliezen voor het WK.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:19 schreef Eenskijken het volgende:
Daar kon Ricciardo niets aan doen.. Was al ná zijn actie dat hij zich verremde. Juist Rosberg is af en toe zo'n bokworst dat hij even laat weten dat hij in de betere auto rijd en zich veel te breed maakt. Niet de eerste keer dat hij dit doet.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:46 schreef Izzy73 het volgende:
Eigenlijk belachelijk dat Ricciardo op het podium stond na die actie van hem met Rosberg.
Rosberg laat m ook geen ruimte. Gewoon race-incident.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:46 schreef Izzy73 het volgende:
Eigenlijk belachelijk dat Ricciardo op het podium stond na die actie van hem met Rosberg.
Die was 4x under investigation ofzoquote:Op zondag 26 juli 2015 16:47 schreef Jigzoz het volgende:
Maldonado reed echt belachelijk. In de F3 rijden betere coureurs.
Ik heb hem weinig fout zien doen.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:47 schreef Jigzoz het volgende:
Zo'n coureurs geeft wel wat kleur aan de racequote:Op zondag 26 juli 2015 16:47 schreef Jigzoz het volgende:
Max was erg verbaasd na zijn slechte start.quote:
Whut? Ricciardo maakte een Kamikaze actie om Rosberg in te halen waardoor ze elkaar raakten. Hoe kan je daar Rosberg de schuld van geven?quote:Op zondag 26 juli 2015 16:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daar kon Ricciardo niets aan doen.. Was al ná zijn actie dat hij zich verremde. Juist Rosberg is af en toe zo'n bokworst dat hij even laat weten dat hij in de betere auto rijd en zich veel te breed maakt. Niet de eerste keer dat hij dit doet.
Ja, wel de verkeerde kleur alleen.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:48 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Zo'n coureurs geeft wel wat kleur aan de race
Zelfde woorden dan als op Sport 1 iddquote:Op zondag 26 juli 2015 16:48 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Max was erg verbaasd na zijn slechte start.
Daarna bleef hij positief, pushen en hij was erg tevreden over de 2de stint
Na de drive trough wa sie het overzicht wat kwijt en hij vroeg aan de pit crew waar hij voor aan het racen was, P4 zeiden ze, en hij was daar erg verbaasd over.
Jij hebt een andere race gezien dan ik...quote:Op zondag 26 juli 2015 16:49 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Whut? Ricciardo maakte een Kamikaze actie om Rosberg in te halen waardoor ze elkaar raakten. Hoe kan je daar Rosberg de schuld van geven?
voornamelijk geel ja.....quote:Op zondag 26 juli 2015 16:48 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Zo'n coureurs geeft wel wat kleur aan de race
Ja blijkbaar.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Jij hebt een andere race gezien dan ik...
Ricciardo stuurt Rosberg daar toch niet wijd? Ricciardo gaat wijd, maar zit op de kerb bijna dus als dan Rosberg nog naar buiten komt slingeren waar het niet kan...quote:Op zondag 26 juli 2015 16:49 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Whut? Ricciardo maakte een Kamikaze actie om Rosberg in te halen waardoor ze elkaar raakten. Hoe kan je daar Rosberg de schuld van geven?
quote:
Ricciardo remt als een idioot de bocht in en pleurt daarna blind zijn wagen weer op de baan. Lijkt me niet de fout van Rosberg.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:51 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ricciardo stuurt Rosberg daar toch niet wijd? Ricciardo gaat wijd, maar zit op de kerb bijna dus als dan Rosberg nog naar buiten komt slingeren waar het niet kan...
Zou nog eerder zeggen Rosberg zn schuld dan Ricciardo. Maar bovenal gewoon race-incident
komt ie weer met zijnquote:Op zondag 26 juli 2015 16:51 schreef hmmmz het volgende:
[..]Het zorgt ook voor spanning en onverwachte momenten. Er zijn veel mensen die F1 kijken voor het spektakel, niet voor de optocht.
Hij is nooit van de baan geraakt, hij torpedeert zn zijkant niet, Rosberg hoeft m ook niet te ontwijken. Rosberg kon daar zn eigen bocht gewoon rijden zelf en is daar zelf verantwoordelijk voor. Daarna zat Ricciardo op de lijn en Rosberg komt juist van buiten de lijn blind weer op de lijn.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:52 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ricciardo remt als een idioot de bocht in en pleurt daarna blind zijn wagen weer op de baan. Lijkt me niet de fout van Rosberg.
mja, dat kwam door al die hansworsten voor hem die zodanig met elkaar in de clinch lagen dat Max er ongemerkt voorbij kon komen. Dan mis je wel eens wat actiequote:Op zondag 26 juli 2015 16:48 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Max was erg verbaasd na zijn slechte start.
Daarna bleef hij positief, pushen en hij was erg tevreden over de 2de stint
Na de drive trough wa sie het overzicht wat kwijt en hij vroeg aan de pit crew waar hij voor aan het racen was, P4 zeiden ze, en hij was daar erg verbaasd over.
Ben ik het ook mee eens.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:55 schreef Meike26 het volgende:
Vergeet even niet dat het richting eerste bocht steving naar beneden loopt. Je verremt je daar erg snel en gewoonlijk is Riccardo hier blijkbaar erg goed in.. dit keer iets te laat aangeremt (of te hard aan komen denderen). Dat heet menselijkheid.
Vervolgens gaat hij wijd en Rosberg kan weer langszij.. Rosberg gaat volgens mij express wijd om Ricci te blokken. Mooi, dat heet racen, maar vaak doet hij een tandje te veel verdedigen zodat er brokken komen. Ik weet niet mer wanneer, maar niet de eerste keer dat dit gebeurt met Rosberg. Race-incident indd en als je een schuldige aan moet wijzen, dan toch echt Rosberg ipv Ricciardo.
Ricciardo verremt zich gewoon waardoor de inhaalactie niet lukt. Niks aan de hand verder, Rosberg neemt zijn lijn en Ricciardo sluit weer aan om het nog een keer te proberen. Nou heeft Rosberg op zich voorrang, maar hij kan Ricciardo ook wat meer ruimte laten, gewoon om risico te vermijden.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:52 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ricciardo remt als een idioot de bocht in en pleurt daarna blind zijn wagen weer op de baan. Lijkt me niet de fout van Rosberg.
Zit er zo'n lange levertijd op dat ik nu al aan de slag moet ???quote:Op zondag 26 juli 2015 16:58 schreef alwaysonhold het volgende:
Regendansje doet voor Spa, maybe dit mirakel weer herhalen voor Verstappen![]()
![]()
![]()
Zoals gewoonlijk zit je er weer compleet naast. Ricciardo doet weer een domme divebomb en Rosberg doet absoluut niets verkeerd. Hij neemt gewoon de normale lijn, Ricciardo was nergens en had gewoon weer achter aan moeten sluiten.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:55 schreef Meike26 het volgende:
Vergeet even niet dat het richting eerste bocht stevig naar beneden loopt. Je verremt je daar erg snel en gewoonlijk is Riccardo hier blijkbaar erg goed in.. dit keer iets te laat aangeremt (of te hard aan komen denderen). Dat heet menselijkheid.
Vervolgens gaat hij wijd en Rosberg kan weer langszij.. Rosberg gaat volgens mij express wijd om Ricci te blokken. Mooi, dat heet racen, maar vaak doet hij een tandje te veel verdedigen zodat er brokken komen. Ik weet niet mer wanneer, maar niet de eerste keer dat dit gebeurt met Rosberg. Race-incident indd en als je een schuldige aan moet wijzen, dan toch echt Rosberg ipv Ricciardo.
Mee eens. Het was Ricciardo zijn schuld, daarom snap ik niet dat hij geen penalty kreeg.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk zit je er weer compleet naast. Ricciardo doet weer een domme divebomb en Rosberg doet absoluut niets verkeerd. Hij neemt gewoon de normale lijn, Ricciardo was nergens en had gewoon weer achter aan moeten sluiten.
Er was nul reden voor Rosberg om ook maar iets anders te doen.
Daarom zijn Coulthard, Brundle en Olav het ook met me eens zeker (nee, eerder andersom natuurlijk)?quote:Op zondag 26 juli 2015 17:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk zit je er weer compleet naast. Ricciardo doet weer een domme divebomb en Rosberg doet absoluut niets verkeerd. Hij neemt gewoon de normale lijn, Ricciardo was nergens en had gewoon weer achter aan moeten sluiten.
Die zijn allemaal fan van Lewis.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:05 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daarom zijn Coulthard, Brundle en Olav het ook met me eens zeker (nee, eerder andersom natuurlijk)?
Okee, jij je gelijk. Fijne dag nog
niet helemaal mee eens. het was absoluut een risicovolle divebomb van ricciardo maar Rosberg wist dat Ricciardo er zat en liet hem gewoon te wijd lopen. Als ie een halve meter naar rechts was gebleven had ie de cutback ook wel gemaakt.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als het een inhaalactie van Max was geweest hadden de meeste hier een andere mening gehad. Ik ben het met je eens dat het niet de schuld van Ricciardo was.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:05 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daarom zijn Coulthard, Brundle en Olav het ook met me eens zeker (nee, eerder andersom natuurlijk)?
Natuurlijk zijn die het met je eens, dat zijn dezelfde soort idiotenquote:Op zondag 26 juli 2015 17:05 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daarom zijn Coulthard, Brundle en Olav het ook met me eens zeker?
wat heeft dat met het incident Rosberg/Ricciardo te makenquote:
Haha, was wel in het voordeel van Lewis toch. Dat Rosberg daardoor veel punten verloor.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:07 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja, en ik kijk graag Storage Wars..
WTF heeft dat er mee te maken ??
Als als als. Als Ricciardo even van het gas was gegaan was er ook niets gebeurd. Nogmaals, Rosberg is degene die hier alles normaal doet zoals het hoort. Ricciardo maakt een halfslachtige actie en hij is er verantwoordelijk voor dat dat goed afloopt.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:07 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
niet helemaal mee eens. het was absoluut een risicovolle divebomb van ricciardo maar Rosberg wist dat Ricciardo er zat en liet hem gewoon te wijd lopen. Als ie een halve meter naar rechts was gebleven had ie de cutback ook wel gemaakt.
leuk ja maar de man van de dag is toch Vettel wat mij betreft, die heeft de race gemaaktquote:Op zondag 26 juli 2015 17:07 schreef Toekito het volgende:
Max
Zonde van de slechte start en de DT maar verder gewoon goeie race. En als jijzelf een goede race rijdt kan je zomaar met een STR top 5 rijden. Als alle wagens in koers zijn is dat alleen mogelijk als je een wereldrace rijdt.
Actie 1 van Ricciardo heeft NIETS met het volgende te maken. Ricciardo is helemaal uit de lijn en Rosberg kan zonder maar ook 1 schrammetje zijn weg vervolgen. Hij is eerder de bocht uit en Ricciardo sluit aan. Rosberg besluit om te verdedigen, zijn goed recht maar hij verdedigt te aggresief zodat hij zelf er het bokkie van is. Hij had die plek sowieso terug gehad.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die het met je eens, dat zijn dezelfde soort idioten. Zij zijn zo hongerig voor drama dat ze alles toejuichen dat ook maar enigszins in de buurt van een inhaalactie komt.
Kijk nog eens naar de herhaling vanuit Ricciardo's auto. Hij is echt veeeeeel te ver weg en dat weet hij zelf ook wel. En hij weet ook dat wel dat hij toch niet gestraft wordt als hij iemand eruit beukt (zoals Raikkonen in Monaco).
Hij was ook ver weg maar dat wil nog niet zeggen dat het contact zijn schuld was.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die het met je eens, dat zijn dezelfde soort idioten. Zij zijn zo hongerig voor drama dat ze alles toejuichen dat ook maar enigszins in de buurt van een inhaalactie komt.
Kijk nog eens naar de herhaling vanuit Ricciardo's auto. Hij is echt veeeeeel te ver weg en dat weet hij zelf ook wel. En hij weet ook dat wel dat hij toch niet gestraft wordt als hij iemand eruit beukt (zoals Raikkonen in Monaco).
Ik vind niet dat je ze idioten kan noemen.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:07 schreef Fir3fly het volgende:
Natuurlijk zijn die het met je eens, dat zijn dezelfde soort idioten .
Rosberg kan dat ontwijken toch? Hij klapt hem er zelf lomp in, kan hem gemakkelijk ontwijken.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als als als. Als Ricciardo even van het gas was gegaan was er ook niets gebeurd. Nogmaals, Rosberg is degene die hier alles normaal doet zoals het hoort. Ricciardo maakt een halfslachtige actie en hij is er verantwoordelijk voor dat dat goed afloopt.
Verdedigen? Wat the fuckquote:Op zondag 26 juli 2015 17:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Actie 1 van Ricciardo heeft NIETS met het volgende te maken. Ricciardo is helemaal uit de lijn en Rosberg kan zonder maar ook 1 schrammetje zijn weg vervolgen. Hij is eerder de bocht uit en Ricciardo sluit aan. Rosberg besluit om te verdedigen, zijn goed recht maar hij verdedigt te aggresief zodat hij zelf er het bokkie van is. Hij had die plek sowieso terug gehad.
Natuurlijk weet hij dat wel, dat kan hij gewoon zien.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Verdedigen? Wat the fuck. Hij neemt gewoon de normale lijn, hij wist niet eens dat Ricciardo daar was! Dat kon hij ook niet weten want niemand probeert normaal gesproken zo'n domme actie.
Nogmaals, Rosberg neemt gewoon de normale race lijn. Ricciardo was absoluut nergens tot hij ineens zijn vleugel erin gooide.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:11 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Rosberg kan dat ontwijken toch? Hij klapt hem er zelf lomp in, kan hem gemakkelijk ontwijken.
Klopt, Rosberg neemt gewoon de normale racelijn.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nogmaals, Rosberg neemt gewoon de normale race lijn. Ricciardo was absoluut nergens tot hij ineens zijn vleugel erin gooide.
Als hij dat niet weet moet hij direct zijn super licentie inleveren.. Er dendert net een RedBull wagen op 3 meter voorbij (rechts heeft voorrang?). Nee die heeft hem echt niet gezien...quote:Op zondag 26 juli 2015 17:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Verdedigen? Wat the fuck. Hij neemt gewoon de normale lijn, hij wist niet eens dat Ricciardo daar was! Dat kon hij ook niet weten want niemand probeert normaal gesproken zo'n domme actie.
Ik verwacht er niet al te veel van eerlijk gezegd.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:14 schreef Izzy73 het volgende:
Hopelijk gaat de motorupdate van STR ze helpen op Spa.
Wat zeggen ze?quote:Op zondag 26 juli 2015 17:13 schreef motorbloempje het volgende:
Hehe..... BBC eindelijk aandacht voor Max.
Ricciardo kwam van links hoor.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:14 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Als hij dat niet weet moet hij direct zijn super licentie inleveren.. Er dendert net een RedBull wagen op 3 meter voorbij (rechts heeft voorrang?). Nee die heeft hem echt niet gezien...
Zucht...quote:Op zondag 26 juli 2015 17:14 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Als hij dat niet weet moet hij direct zijn super licentie inleveren.. Er dendert net een RedBull wagen op 3 meter voorbij (rechts heeft voorrang?). Nee die heeft hem echt niet gezien...
zo slecht was die actie helemaal niet. Ja hij kwam van ver en blokkeerde lichtjes een wiel maar hij haalde de bocht nog prima. Vervolgens is het aan rosberg om die positie terug te pakken en dat deed ie net ff te aggresief.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als als als. Als Ricciardo even van het gas was gegaan was er ook niets gebeurd. Nogmaals, Rosberg is degene die hier alles normaal doet zoals het hoort. Ricciardo maakt een halfslachtige actie en hij is er verantwoordelijk voor dat dat goed afloopt.
Hij deed helemaal niets. Hij had de positie niet verloren dus was er ook niets terug te pakken. Hij raakt de kerb niet eens aan en neemt gewoon de normale lijn. Als je dat aggressief noemt...quote:Op zondag 26 juli 2015 17:16 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
zo slecht was die actie helemaal niet. Ja hij kwam van ver en blokkeerde lichtjes een wiel maar hij haalde de bocht nog prima. Vervolgens is het aan rosberg om die positie terug te pakken en dat deed ie net ff te aggresief.
Interviewtje met Max, niets bijzonders; heel erg blij en pech met schade aan voorvleugel. Eddie Jordan die nog altijd een groot fan van Max is en in hem een wereldkampioen ziet.quote:
Ricciardo zat er wel ff voor, maar vervolgens naast de baan.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zucht.... Rosberg zat er voor, bleef er voor en zat er altijd voor. Er was geen enkel moment waarop Ricciardo voor Rosberg of er naast zat. Wederom, Rosberg neemt gewoon de ideale lijn zonder ook maar iets te doen in reactie tot Ricciardo. Is het nu duidelijk?
quote:Op zondag 26 juli 2015 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zucht.... Rosberg zat er voor, bleef er voor en zat er altijd voor. Er was geen enkel moment waarop Ricciardo voor Rosberg of er naast zat. Wederom, Rosberg neemt gewoon de ideale lijn zonder ook maar iets te doen in reactie tot Ricciardo. Is het nu duidelijk?
Ricciardo komt helemaal niet naast de baan.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ricciardo zat er wel ff voor, maar vervolgens naast de baan.
Verder is het de verantwoording van degene die naast de baan terecht komt om er op een veilige manier weer op terug te komen.
Wat een onzin. Er was helemaal niets bijzonders aan wat er gebeurde. Ricciardo is veeeeeeel te laat, gaat wijd en komt achter Rosberg weer terug de ideale lijn op. Vervolgens probeert Ricciardo zijn neus er in te steken en het gaat mis.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:19 schreef Sjemmert het volgende:
[..]laat maar man je snapt er niks van jij. Hij had juist wel moeten reageren op Ricciardo dan had ie nu wss op het podium gestaan.
Dit idd.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er was helemaal niets bijzonders aan wat er gebeurde. Ricciardo is veeeeeeel te laat, gaat wijd en komt achter Rosberg weer terug de ideale lijn op. Vervolgens probeert Ricciardo zijn neus er in te steken en het gaat mis.
Dat klopt, maar Rosberg er de schuld van geven is ronduit belachelijk.quote:
Zo cool, Max wordt een F1 kampioen....for sure.quote:
Laten we het hopen dat zou echt supergeweldigfantastisch zijnquote:Op zondag 26 juli 2015 17:24 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Zo cool, Max wordt een F1 kampioen....for sure.![]()
Ik geef hem er niet direct de schuld van, ik zie het ook als een race-incident, net zoals dat Ricciardo iets te optimistisch de actie doet om er net iets van te ver in te duiken. Bestraffen met penalties had ik ook zinloos gevonden.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, maar Rosberg er de schuld van geven is ronduit belachelijk.
Dat is dus onzin, zoals ik al meerdere keren heb laten zien. Hij houdt zijn lijn, blokkeert niet en doet ook niets aggressiefs. De enige die veel te aggressief was was gewoon Ricciardo, te beginnen met die veel te late duik die toch nooit zou lukken.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar hij laat iets teveel tanden zien en maakt zich net wat te breed, dat is alles.
Ik sta je bij in deze discussie. Het was volledig Ricciardo zijn schuld.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dus onzin, zoals ik al meerdere keren heb laten zien. Hij houdt zijn lijn, blokkeert niet en doet ook niets aggressiefs. De enige die veel te aggressief was was gewoon Ricciardo, te beginnen met die veel te late duik die toch nooit zou lukken.
Max is in race trim gewoon veel sneller dan Sainz. Kan er echt niks anders van makenquote:Op zondag 26 juli 2015 17:33 schreef twiFight het volgende:
Wat een superinteressante discussie, echt![]()
Iemand die me trouwens kan vertellen hoe het met Verstappen ging gedurende de eerste stint? Het enige dat ik meekreeg was dat zijn start superberoerd was en dat Sainz 'm voorbij was. Een aantal momenten later zat hij er weer twee plekken voor, maar op de BBC kreeg ik niet mee hoe dat ging. Inhaalacties op de baan? Iemand maakte een foutje? Andere coureurs maakten pit stops?
Een niet al te briljante start. Van 9 naar 13, maar haalde langzaam weer bijquote:Op zondag 26 juli 2015 17:33 schreef twiFight het volgende:
Iemand die me trouwens kan vertellen hoe het met Verstappen ging gedurende de eerste stint? Het enige dat ik meekreeg was dat zijn start superberoerd was en dat Sainz 'm voorbij was. Een aantal momenten later zat hij er weer twee plekken voor, maar op de BBC kreeg ik niet mee hoe dat ging. Inhaalacties op de baan? Iemand maakte een foutje? Andere coureurs maakten pit stops?
Zover zat hij niet mis. Het idee achter zo'n actie is dat je heel laat remt en dan bijna stilvalt, maar op dat moment blokkeer je dan degene die meer snelheid meeneemt uit de bocht, zodat die daar niks aan heeft. Nu schiet hij een paar meter te ver door, maar Rosberg weet dat hij daar zit en gewoon meteen achteraan wil sluiten, dan kun je ook besluiten hem wat meer ruimte te laten.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dus onzin, zoals ik al meerdere keren heb laten zien. Hij houdt zijn lijn, blokkeert niet en doet ook niets aggressiefs. De enige die veel te aggressief was was gewoon Ricciardo, te beginnen met die veel te late duik die toch nooit zou lukken.
mja, dan had je dus kans dat Ricciardo Rosberg bij de volgende bocht voorbij was. Rosberg wilde dat voorkomen, met een lekke band tot gevolgquote:Op zondag 26 juli 2015 17:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zover zat hij niet mis. Het idee achter zo'n actie is dat je heel laat remt en dan bijna stilvalt, maar op dat moment blokkeer je dan degene die meer snelheid meeneemt uit de bocht, zodat die daar niks aan heeft. Nu schiet hij een paar meter te ver door, maar Rosberg weet dat hij daar zit en gewoon meteen achteraan wil sluiten, dan kun je ook besluiten hem wat meer ruimte te laten.
Kijk de replay nog ff na man je zit er echt naast. Ric steekt zijn neus er niet in. Ric remt extreem laat, is eerder bij de apex maar gaat iets wijd. Op dit moment zet ROS de cutback in en duikt er weer onderdoor. Ric blijft gewoon op de baan en rijdt nu met 2 wielen op de buitenste curbs. ROS komt op dit moment RIC weer voorbij en probeerd hierbij aan de linker kant van de baan te komen om te verdedigen voor bocht 2. Hierbij maakt ROS een kleine inschattings fout daar hij nog net niet voorbij is aan RIC en met links achter de vleugel van RIC pakt.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er was helemaal niets bijzonders aan wat er gebeurde. Ricciardo is veeeeeeel te laat, gaat wijd en komt achter Rosberg weer terug de ideale lijn op. Vervolgens probeert Ricciardo zijn neus er in te steken en het gaat mis.
En zoals ik al eerder heb aangegeven, het is geen makkelijke bocht waar hij dit probeert en ook waarom hij het waarschijnlijk leuk vind om het in deze bocht te proberen, net zoals Hamilton buitenom ging bij Rosberg.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De volgende bocht was nog geen issue, maar als Ricciardo ruimte moet geven en daardoor minder accellereert dan duurt het net wat langer tot hij er weer achter zit. Het probleem is dat als je altijd op je strepen gaat staan voor dat soort minimale voordeeltjes het wel eens fout gaat. Iets vergelijkbaars zagen we vorig jaar op Spa, toen was Mercedes er nog heel verbogen over.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan had je dus kans dat Ricciardo Rosberg bij de volgende bocht voorbij was. Rosberg wilde dat voorkomen, met een lekke band tot gevolg
Doet hij niet. Hij neemt gewoon normaal de bocht.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik vind het alleen dom dat hij dat doet omdat hij zich breed wil maken
Doet hij niet. Hij neemt gewoon normaal de bocht.quote:en Ricciardo wil afstoppen, wat niet nodig was.
Hij wist dat Ricciardo doorgeschoten was, dus neemt hij gewoon zijn eigen lijn.quote:Hij wist dar Ricciardo daar zat, hij wist ook dat hij daar sneller uit de bocht zou komen en dus sowieso zijn plek kon behouden. Door iets minder zijn lijn te volgen en zich voor te bereiden op bocht 2 had hij dat vleugeltje niet geraakt.
Max haalde door een vroege pitstop 2 man in dankzij snelle rondes ~1.28 toen hij vrij van verkeer was na zijn pitstop. O.a. Sainz kwam hierdoor weer achter Max terecht. Sainz die trouwens ook gewoon een goede race reed en na de safetycar op p8 achter max zat.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:33 schreef twiFight het volgende:
rosberg overduidelijk.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:29 schreef Sinister-D- het volgende:
@ Sjemmert en Meike26: zuiver uit interesse, wie had er vorig jaar op Spa schuld aan het Hamilton/Rosberg incident?
Thanks, duidelijkquote:Op zondag 26 juli 2015 17:56 schreef Benoves het volgende:
[..]
Max haalde door een vroege pitstop 2 man in dankzij snelle rondes ~1.28 toen hij vrij van verkeer was na zijn pitstop. O.a. Sainz kwam hierdoor weer achter Max terecht. Sainz die trouwens ook gewoon een goede race reed en na de safetycar op p8 achter max zat.
Zal ook wel moeten, morgen begint de zomerstopquote:Op zondag 26 juli 2015 17:56 schreef Fom het volgende:
Oh man, wat heb ik sinds lange tijd weer écht genoten van een race. Iedereen deed wel iets wat mooi was om te zien.
Wat een prachtige symboliek omtrent Jules ook. Oh heerlijk, hier kan ik nog wel even op teren.
Dus wanneer je gedivebomb wordt gewoon lekker je normale lijn blijven rijden en dan heb je nooit schuld volgens jou ?quote:Op zondag 26 juli 2015 17:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Doet hij niet. Hij neemt gewoon normaal de bocht.
[..]
Doet hij niet. Hij neemt gewoon normaal de bocht.
[..]
Hij wist dat Ricciardo doorgeschoten was, dus neemt hij gewoon zijn eigen lijn.
Zie je hoe makkelijk het is? De rest van je post is offtopic gewauwel.
Hij kan toch even van z'n normale lijn afwijken? Nja, typisch race accident wat mij betreft, al had Rosberg mijnsinziens een collision kunnen voorkomenquote:Op zondag 26 juli 2015 17:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nogmaals, Rosberg neemt gewoon de normale race lijn. Ricciardo was absoluut nergens tot hij ineens zijn vleugel erin gooide.
want......?quote:
Klopt zeker jammer, vind Sainz ook een leuke coureur en een leuke gozer geloof ik.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:00 schreef twiFight het volgende:
[..]
Thanks, duidelijk
Ja Sainz reed ook prima, jammer dat hij uitviel. STR heeft al genoeg DNF's op haar naam staan.
gebeurde vrijdag bij Kimi ook al...is volgens mij omdat ze zoveel en hard over kerbs gaan op deze baan.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:17 schreef Re het volgende:
ik vond die verpulvering van die voorvleugel van hulk leuker dan deze discussie over een race-incidentje... al enige indicatie waarom die vleugel eraf donderde?
Lijkt me vrij duidelijk maargoed.. Ham verdedige de binnekant. ROS probeert het aan de buitenkant wat kan maar hij kwam gewoon tekort om de ruimte te kunnen claimen voor de bocht naar links. Ham komt ook iets naar binnen maar dit komt omdat hij op de verdedigende lijn zit wat ROS ook wist.quote:
Eensch. Rosberg had daar alle ruimte om de botsing te voorkomen.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:11 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Hij kan toch even van z'n normale lijn afwijken? Nja, typisch race accident wat mij betreft, al had Rosberg mijnsinziens een collision kunnen voorkomen
Wat? Natuurlijkquote:Op zondag 26 juli 2015 18:02 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dus wanneer je gedivebomb wordt gewoon lekker je normale lijn blijven rijden en dan heb je nooit schuld volgens jou ?
en RIC schoot niet door maar miste enkel de apex. En zelfs dat viel reuze mee.
Waarom in hemelsnaam? Er was geen enkele reden voor. Ricciardo is veel te laat, schiet door en er verandert niets. Geen enkele reden voor Rosberg om ook maar iets te doen.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:11 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Hij kan toch even van z'n normale lijn afwijken?
Dat bestraffen maakt uit omdatquote:Op zondag 26 juli 2015 18:41 schreef Nattekat het volgende:
Altijd leuk, zo'n non-discussie over iets waar niemand om bestraft is.
Het leek me dat ie meer downforce genereerde dan de ophanging toeliet.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:17 schreef Re het volgende:
ik vond die verpulvering van die voorvleugel van hulk leuker dan deze discussie over een race-incidentje... al enige indicatie waarom die vleugel eraf donderde?
jij bent toch echt diegene die zich belachelijk maakt maar goed.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat? Natuurlijk? Of moet je zomaar iedereen die er wild induikt voorbij laten? Wat een onzin.
En natuurlijk schoot Ricciardo door. Hij zat kilometers van die ideale lijn.
Kom op man, nu maak je jezelf echt belachelijk.
Geen argumenten meer, duidelijk. Tot de volgende keer.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:49 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
jij bent toch echt diegene die zich belachelijk maakt maar goed.
Ik ga er verder ook niet meer op in want je snapt er toch niks van.
heb er genoeg gegeven maar als je het niet snapt houdt het op he. Enige argument dat jij kan aandragen is divebomb dus geen schuld bij ros maar zo werkt het niet natuurlijk.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen argumenten meer, duidelijk. Tot de volgende keer.
Leer lezen.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:52 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
heb er genoeg gegeven maar als je het niet snapt houdt het op he. Enige argument dat jij kan aandragen is divebomb dus geen schuld bij ros maar zo werkt het niet natuurlijk.
kortweg: Rosberg was schuldig. Hamilton had de voorste positie, Rosberg rijdt op hem in.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:29 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Lijkt me vrij duidelijk maargoed.. Ham verdedige de binnekant. ROS probeert het aan de buitenkant wat kan maar hij kwam gewoon tekort om de ruimte te kunnen claimen voor de bocht naar links. Ham komt ook iets naar binnen maar dit komt omdat hij op de verdedigende lijn zit wat ROS ook wist.
Olaf is een flapdrol. Ja hij is enthousiast maar ziet totaal niet wat er gaande is.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:56 schreef Droopie het volgende:
Ik was echt grote fan van Olav Mol.
Vanmiddag BBC gekeken en nu op veronica, maar wat slaat hij regelmatig de plank mis zeg.
Ziet dingen niet, vertaald de radio foutief.. Echt zonde
Dat je de BBC kwalitatief beter vindt heb ik even moeite mee... Dat is echt niet meer wat het ooit geweest is.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:56 schreef Droopie het volgende:
Ik was echt grote fan van Olav Mol.
Vanmiddag BBC gekeken en nu op veronica, maar wat slaat hij regelmatig de plank mis zeg.
Ziet dingen niet, vertaald de radio foutief.. Echt zonde
op moment van insturen was RIC ervoor maar dat heb jij blijkbaar niet gezien. Pas bij het uitkomen van de bocht pakt rosberg hem terug.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leer lezen.
Rosberg heeft de positie. Rosberg houdt de positie. Rosberg rijdt de normale lijn.
Simpeler kan ik het niet maken voor je.
quote:Op zondag 26 juli 2015 19:02 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
op moment van insturen was RIC ervoor
Kwalitatief nog steeds beter dan Olav Mol. Alleen jammer dat ze iets te pro Hamilton zijn. (wel begrijpelijk natuurlijk) maar daar stoor ik me wel aan.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat je de BBC kwalitatief beter vindt heb ik even moeite mee... Dat is echt niet meer wat het ooit geweest is.
Wordt binnen paar jaar weer verbroken haha.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:55 schreef Izzy73 het volgende:
Beste prestatie van een Nederlander in de F1 sinds de 4e plaats van Jos op Monza (2000).
En nog altijd beter dan Olav Mol, die slaat, sorry dat ik het zeg, vaker de plank mis dan bij de BBC het geval is. Ik ben overigens wel zeer gecharmeerd altijd van die nabeschouwing door Sky.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat je de BBC kwalitatief beter vindt heb ik even moeite mee... Dat is echt niet meer wat het ooit geweest is.
je geeft zelf al het antwoord. Totaal andere situatie die helemaal niet vergelijk is.quote:[b]Op zondag 26 juli 2015 18:57 schreef Sinister-D-
Situatie is niet hetzelfde, de aanleiding is niet gelijk
quote:Op zondag 26 juli 2015 18:57 schreef Fir3fly het volgende:
Max was snel genoeg om niet op een ronde achterstand te komen, dat heeft zijn race gemaakt. Dat is belangrijk, die consistente snelheid.
ik dacht te zien dat hij al op een ronde stond tijdens de hulk actie en als eerste de pits in kwam nog vel voor de rest van het veld en zo de ronde terugpakte...quote:Op zondag 26 juli 2015 18:57 schreef Fir3fly het volgende:
Max was snel genoeg om niet op een ronde achterstand te komen, dat heeft zijn race gemaakt. Dat is belangrijk, die consistente snelheid.
Om een aanrijding te voorkomen, daarom. Je doet net of Rosberg God is en iedereen voor hem aan de kant moet. Hij kan zelf ook nadenken en zo risicoloos mogelijk rijden, dat hij dat niet doet door z'n lijn te houden maakt het een race accident. Uiteraard volgens mij en blijkbaar ook volgens de race leiding.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom in hemelsnaam? Er was geen enkele reden voor. Ricciardo is veel te laat, schiet door en er verandert niets. Geen enkele reden voor Rosberg om ook maar iets te doen.
Oh, heb ik gemist. Dan heeft hij dat rondje ergens teruggepakt. Ook goed, mijn punt was dat hij dus echt wel de snelheid had deze race.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:15 schreef twiFight het volgende:
[..]Waar haal je die wijsheid vandaan? Verstappen heeft wel degelijk op een ronde achterstand gestaan deze race.
Situatie 1: coureur A rijdt achterop coureur B wegens overmoedige actie. Coureur A kapotte vleugel, coureur B lege band. Coureur A schuldig.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:06 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
je geeft zelf al het antwoord. Totaal andere situatie die helemaal niet vergelijk is.
Watquote:Op zondag 26 juli 2015 19:18 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Om een aanrijding te voorkomen, daarom. Je doet net of Rosberg God is en iedereen voor hem aan de kant moet.
Volgens mij hebben we vandaag tenminste één goede reden gezien om iets meer ruimte te geven.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:24 schreef Fir3fly het volgende:
Voor de honderdste keer, er was geen enkele reden om niet de normale lijn te rijden.
Nja je zou kunnen zeggen dat een reden is dat er dus links van hem nog een auto zit. Maar goed, je bent er overtuigd van jou mening haha.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat? Zo doet Ricciardo constant, die divebomb was daar weer een prachtig voorbeeld van. Jij bent juist iemand die propageert dat je dan maar aan de kant moet gaan. Tjongejonge
.
Rosberg reed risicoloos want hij reed gewoon de normale lijn. Voor de honderdste keer, er was geen enkele reden om niet de normale lijn te rijden.
quote:Op zondag 26 juli 2015 19:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Tuurlijk jonge. Het maakt dus geen reet uit van hoe ver je komt, de auto er voor moet maar aan de kant?
Ruimte geven aan wie? Ricciardo was aan de andere kant van wereld. Nee, dit slaat nergens op. Ruimte geven aan iemand die niet naast je zit en er ook nooit echt naast gezeten heeft is natuurlijk belachelijk.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we vandaag tenminste één goede reden gezien om iets meer ruimte te geven.
Jep. En hij neemt gewoon een normale exit. Omdat hij dus gewoon weer er voor zit.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij hoeft niet aan de kant maar als je je race wil uitrijden zal je wel moeten anticiperen. Dit doet Rosberg ook in tegenstelling tot wat jij zegt. Volgens jou wist rosberg geen eens dat die er zat haha. Rosberg wist uiteraard donders goed dat die er zat, die zag hem wel aan komen hoor met blokkerend wiel en al. Stop het filmpje nu eens op 3 sec en beweer nog eens dat rosberg er altijd voor heeft gelegenROS reedt helemaal niet gewoon zijn normale lijn en ging natuurlijk ook niet aan de kant :") maar reageerde wel degelijk op de divebom van RIC dmv een cutback (zie hem een fractie wachten met insturen tot RIC voorbij gaat). Dit deed die goed, zijn exit was logischerwijs veel sneller en hij had gewoon zijn positie behouden.
Dat deed hij dan ook niet, hij nam gewoon zijn normale lijn.quote:Daarom is het ook zo dom om dan toch nog even RIC te moeten knijpen.
dus op 0.3 0.4 van dat filmpje zat rosberg voor ric ?quote:Op zondag 26 juli 2015 19:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jep. En hij neemt gewoon een normale exit. Omdat hij dus gewoon weer er voor zit.
[..]
Dat deed hij dan ook niet, hij nam gewoon zijn normale lijn.
Nogmaals, Rosberg deed niets anders dan gewoon zijn normale lijn nemen omdat hij voor Ricciardo zat. Net als elke andere ronde. Dat Ricciardo de bocht finaal mist maakte voor de exit van Rosberg niet uit. Hij deed geen opzettelijk block. Hoe duidelijk kan het zijn?
Ooooh dat bedoel je. Ik dacht niet dat je zo dom wasquote:Op zondag 26 juli 2015 19:36 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
dus op 0.3 0.4 van dat filmpje zat rosberg voor ric ?
Nee, het heeft niets met inconsistent te maken. Het is een race-accident, dus als FIA had ik dit ook nooit laten bestraffen.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
kortweg: Rosberg was schuldig. Hamilton had de voorste positie, Rosberg rijdt op hem in.
Waarom was Rosberg vandaag dan de schuldige? Hij lag toch ook voor Ricciardo en hij is diegene die van achteren op Rosberg rijdt.
Situatie is niet hetzelfde, de aanleiding is niet gelijk maar gevolgen en uitkomst ervan wel. Hoe kan het dan dat bij de eerste situatie diegene die van achteren komt schuldig is op Spa maar dat volgens jouw en Meike26 vandaag diegene die voorlag schuldig is? Bekans even inconsistent als de FIA.
klopt helemaalquote:Op zondag 26 juli 2015 19:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat een gezeik hier
Het was een race incident ja.
Maar ben het wel met Meike eens dat Rosberg zijn eigen race verknalt heeft. RIC reed al op de rand en kon niet Rosberg ontwijken zonder de baan te verlaten. ROS het daarentegen alle ruimte.
Waarom dan toch een race incident? Omdat RIC daar natuurlijk nooit had gereden als hij niet bij het ingaan van de bocht zo'n idiote actie had gedaan. Olav zal wel weer uit zijn plaat gegaan zijn, maar het was een idiote actie die nooit kan lukken als je van zo ver moet komen.
Wat mij betreft heeft de wedstrijdleiding het dan ook prima afgehandeld zo
hij haalt de bocht wel of ga je nu beweren dat ie naast de baan raakte ?quote:Op zondag 26 juli 2015 19:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ooooh dat bedoel je. Ik dacht niet dat je zo dom was.
Ja natuurlijk zit hij er naast en er even voor maar alleen omdat hij gewoon veel en veel te laat remt. Zo kun je altijd wel claimen dat iemand er voor zit maar iedereen met hersenen kan duidelijk zien dat hij de bocht nooit van z'n leven gaat halen. Dat is geen inhaalactie en claimen dat Ricciardo daarom een of ander recht had slaat compleet nergens op.
Nou en, hij heeft een P4 achter zijn naam staan!!!quote:Op zondag 26 juli 2015 19:34 schreef Nattekat het volgende:
Max reed achter de SC 1:41.804 terwijl de minimale tijd 1:42 is. Daar krijgt hij dan 3 strafpunten voor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |