Zo cool, Max wordt een F1 kampioen....for sure.quote:
Laten we het hopen dat zou echt supergeweldigfantastisch zijnquote:Op zondag 26 juli 2015 17:24 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Zo cool, Max wordt een F1 kampioen....for sure.![]()
Ik geef hem er niet direct de schuld van, ik zie het ook als een race-incident, net zoals dat Ricciardo iets te optimistisch de actie doet om er net iets van te ver in te duiken. Bestraffen met penalties had ik ook zinloos gevonden.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, maar Rosberg er de schuld van geven is ronduit belachelijk.
Dat is dus onzin, zoals ik al meerdere keren heb laten zien. Hij houdt zijn lijn, blokkeert niet en doet ook niets aggressiefs. De enige die veel te aggressief was was gewoon Ricciardo, te beginnen met die veel te late duik die toch nooit zou lukken.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar hij laat iets teveel tanden zien en maakt zich net wat te breed, dat is alles.
Ik sta je bij in deze discussie. Het was volledig Ricciardo zijn schuld.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dus onzin, zoals ik al meerdere keren heb laten zien. Hij houdt zijn lijn, blokkeert niet en doet ook niets aggressiefs. De enige die veel te aggressief was was gewoon Ricciardo, te beginnen met die veel te late duik die toch nooit zou lukken.
Max is in race trim gewoon veel sneller dan Sainz. Kan er echt niks anders van makenquote:Op zondag 26 juli 2015 17:33 schreef twiFight het volgende:
Wat een superinteressante discussie, echt![]()
Iemand die me trouwens kan vertellen hoe het met Verstappen ging gedurende de eerste stint? Het enige dat ik meekreeg was dat zijn start superberoerd was en dat Sainz 'm voorbij was. Een aantal momenten later zat hij er weer twee plekken voor, maar op de BBC kreeg ik niet mee hoe dat ging. Inhaalacties op de baan? Iemand maakte een foutje? Andere coureurs maakten pit stops?
Een niet al te briljante start. Van 9 naar 13, maar haalde langzaam weer bijquote:Op zondag 26 juli 2015 17:33 schreef twiFight het volgende:
Iemand die me trouwens kan vertellen hoe het met Verstappen ging gedurende de eerste stint? Het enige dat ik meekreeg was dat zijn start superberoerd was en dat Sainz 'm voorbij was. Een aantal momenten later zat hij er weer twee plekken voor, maar op de BBC kreeg ik niet mee hoe dat ging. Inhaalacties op de baan? Iemand maakte een foutje? Andere coureurs maakten pit stops?
Zover zat hij niet mis. Het idee achter zo'n actie is dat je heel laat remt en dan bijna stilvalt, maar op dat moment blokkeer je dan degene die meer snelheid meeneemt uit de bocht, zodat die daar niks aan heeft. Nu schiet hij een paar meter te ver door, maar Rosberg weet dat hij daar zit en gewoon meteen achteraan wil sluiten, dan kun je ook besluiten hem wat meer ruimte te laten.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dus onzin, zoals ik al meerdere keren heb laten zien. Hij houdt zijn lijn, blokkeert niet en doet ook niets aggressiefs. De enige die veel te aggressief was was gewoon Ricciardo, te beginnen met die veel te late duik die toch nooit zou lukken.
mja, dan had je dus kans dat Ricciardo Rosberg bij de volgende bocht voorbij was. Rosberg wilde dat voorkomen, met een lekke band tot gevolgquote:Op zondag 26 juli 2015 17:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zover zat hij niet mis. Het idee achter zo'n actie is dat je heel laat remt en dan bijna stilvalt, maar op dat moment blokkeer je dan degene die meer snelheid meeneemt uit de bocht, zodat die daar niks aan heeft. Nu schiet hij een paar meter te ver door, maar Rosberg weet dat hij daar zit en gewoon meteen achteraan wil sluiten, dan kun je ook besluiten hem wat meer ruimte te laten.
Kijk de replay nog ff na man je zit er echt naast. Ric steekt zijn neus er niet in. Ric remt extreem laat, is eerder bij de apex maar gaat iets wijd. Op dit moment zet ROS de cutback in en duikt er weer onderdoor. Ric blijft gewoon op de baan en rijdt nu met 2 wielen op de buitenste curbs. ROS komt op dit moment RIC weer voorbij en probeerd hierbij aan de linker kant van de baan te komen om te verdedigen voor bocht 2. Hierbij maakt ROS een kleine inschattings fout daar hij nog net niet voorbij is aan RIC en met links achter de vleugel van RIC pakt.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er was helemaal niets bijzonders aan wat er gebeurde. Ricciardo is veeeeeeel te laat, gaat wijd en komt achter Rosberg weer terug de ideale lijn op. Vervolgens probeert Ricciardo zijn neus er in te steken en het gaat mis.
En zoals ik al eerder heb aangegeven, het is geen makkelijke bocht waar hij dit probeert en ook waarom hij het waarschijnlijk leuk vind om het in deze bocht te proberen, net zoals Hamilton buitenom ging bij Rosberg.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De volgende bocht was nog geen issue, maar als Ricciardo ruimte moet geven en daardoor minder accellereert dan duurt het net wat langer tot hij er weer achter zit. Het probleem is dat als je altijd op je strepen gaat staan voor dat soort minimale voordeeltjes het wel eens fout gaat. Iets vergelijkbaars zagen we vorig jaar op Spa, toen was Mercedes er nog heel verbogen over.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan had je dus kans dat Ricciardo Rosberg bij de volgende bocht voorbij was. Rosberg wilde dat voorkomen, met een lekke band tot gevolg
Doet hij niet. Hij neemt gewoon normaal de bocht.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik vind het alleen dom dat hij dat doet omdat hij zich breed wil maken
Doet hij niet. Hij neemt gewoon normaal de bocht.quote:en Ricciardo wil afstoppen, wat niet nodig was.
Hij wist dat Ricciardo doorgeschoten was, dus neemt hij gewoon zijn eigen lijn.quote:Hij wist dar Ricciardo daar zat, hij wist ook dat hij daar sneller uit de bocht zou komen en dus sowieso zijn plek kon behouden. Door iets minder zijn lijn te volgen en zich voor te bereiden op bocht 2 had hij dat vleugeltje niet geraakt.
Max haalde door een vroege pitstop 2 man in dankzij snelle rondes ~1.28 toen hij vrij van verkeer was na zijn pitstop. O.a. Sainz kwam hierdoor weer achter Max terecht. Sainz die trouwens ook gewoon een goede race reed en na de safetycar op p8 achter max zat.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:33 schreef twiFight het volgende:
rosberg overduidelijk.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:29 schreef Sinister-D- het volgende:
@ Sjemmert en Meike26: zuiver uit interesse, wie had er vorig jaar op Spa schuld aan het Hamilton/Rosberg incident?
Thanks, duidelijkquote:Op zondag 26 juli 2015 17:56 schreef Benoves het volgende:
[..]
Max haalde door een vroege pitstop 2 man in dankzij snelle rondes ~1.28 toen hij vrij van verkeer was na zijn pitstop. O.a. Sainz kwam hierdoor weer achter Max terecht. Sainz die trouwens ook gewoon een goede race reed en na de safetycar op p8 achter max zat.
Zal ook wel moeten, morgen begint de zomerstopquote:Op zondag 26 juli 2015 17:56 schreef Fom het volgende:
Oh man, wat heb ik sinds lange tijd weer écht genoten van een race. Iedereen deed wel iets wat mooi was om te zien.
Wat een prachtige symboliek omtrent Jules ook. Oh heerlijk, hier kan ik nog wel even op teren.
Dus wanneer je gedivebomb wordt gewoon lekker je normale lijn blijven rijden en dan heb je nooit schuld volgens jou ?quote:Op zondag 26 juli 2015 17:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Doet hij niet. Hij neemt gewoon normaal de bocht.
[..]
Doet hij niet. Hij neemt gewoon normaal de bocht.
[..]
Hij wist dat Ricciardo doorgeschoten was, dus neemt hij gewoon zijn eigen lijn.
Zie je hoe makkelijk het is? De rest van je post is offtopic gewauwel.
Hij kan toch even van z'n normale lijn afwijken? Nja, typisch race accident wat mij betreft, al had Rosberg mijnsinziens een collision kunnen voorkomenquote:Op zondag 26 juli 2015 17:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nogmaals, Rosberg neemt gewoon de normale race lijn. Ricciardo was absoluut nergens tot hij ineens zijn vleugel erin gooide.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |