Complet negeren is niet nodig maar een obsessie er voor ontwikkelen lijkt me ook nogal overdrevenquote:Op zondag 26 juli 2015 23:26 schreef Slaro het volgende:
[..]
We zullen het dan maar compleet negeren want twintig jaar is toch bijna iets als de Prehistorie bijna.
Een specifieke minderheid.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe is pakweg 17% in de peilingen geen minderheid?
Inderdaad, maar zolang Clinton op sociaaleconomisch beleid weinig concreets laat zien en vooral roept (wat Bill ook deed) moet je toch ergens je analyses op baseren, ook het hele gedoe met Warren bevestigt dat beeld, ik vraag me echt af of ze een concreet plan heeft met het doorzetten van wat Obama is begonnen, tot dusverre houdt ze zich enigszins op de vlakte (misschien dat Mailgate haar nog zal overtuigen wat duidelijker te gaan worden).quote:Op zondag 26 juli 2015 23:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Complet negeren is niet nodig maar een obsessie er voor ontwikkelen lijkt me ook nogal overdreven. Want politiek gezien is het inderdaad bijna prehistorie.
Nee niet je punt. Dat Clinton nog geen Warren is, maakt haar nog geen Bush.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:28 schreef Slaro het volgende:
[..]
“If Clinton and other candidates are not seen as standing with Warren on the [Trans-Pacific Partnership] trade deal and a number of other economic issues critical to working families, it could create an even greater sense of urgency” to get Warren into the race, said Gary Ritterstein, an adviser to the support group Ready for Warren.
Mijn punt.
Dat maak jij ervan. Dat heb je mij niet horen zeggen.quote:
Ik had het over sociaaleconomisch beleid dus dat is wel degelijk mijn punt.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee niet je punt. Dat Clinton nog geen Warren is, maakt haar nog geen Bush.
Kunnen we het ten minste nog ergens over eens zijn misschien.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Dat heb je mij niet horen zeggen.
Logisch redeneren lijkt erg lastig. Jij zegt dat Clinton op Bush lijkt, niet dat ze niet op Warren lijkt.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:35 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ik had het over sociaaleconomisch beleid dus dat is wel degelijk mijn punt.
Maar dat is voor nu volkomen logisch. Het is nog niet aan haar om veel te roepen. De campagne is nog lang en grote kans dat Warren al snel geen factor van betekenis meer is.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:31 schreef Slaro het volgende:
[..]
Inderdaad, maar zolang Clinton op sociaaleconomisch beleid weinig concreets laat zien en vooral roept (wat Bill ook deed) moet je toch ergens je analyses op baseren, ook het hele gedoe met Warren bevestigt dat beeld, ik vraag me echt af of ze een concreet plan heeft met het doorzetten van wat Obama is begonnen, tot dusverre houdt ze zich enigszins op de vlakte (misschien dat Mailgate haar nog zal overtuigen wat duidelijker te gaan worden).
Als ze weinig te onderscheiden is van Bush lijkt het me duidelijk dat ze verschilt van Warren maar als je dat nog eens specifiek benoemd wilt zien bij deze.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Logisch redeneren lijkt erg lastig. Jij zegt dat Clinton op Bush lijkt, niet dat ze niet op Warren lijkt.
Haar recente speech over de economie wordt gewoon gezien als een vervolg op het beleid van Obama:
http://finance.yahoo.com/(...)-term-183159431.html
Dat staat vrij ver van wat Jeb van plan is hoor, maar kom gerust eens met bronnen die het tegendeel bewijzen, want je eigen posts zijn volstrekt gespeend van enige concrete onderbouwing.
Haha, geen zorgen, wat dat betreft ben ik het met je eens. Wat ik nu stel over Trump en Clinton is op basis van wat ik nu lees, heel concreet valt er nog weinig over te zeggen, ironisch genoeg is dat ook pas het geval wanneer ze president zijn want dat verschilt ook nogal eens van wat ze roepen tijdens een verkiezingen. Hoe dan ook moet je toch roeien met de riemen die je hebt en op basis van dat vrees ik toch echt dat ze te veel op Bill gaat lijken indien verkozen door de Amerikanen.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar dat is voor nu volkomen logisch. Het is nog niet aan haar om veel te roepen. De campagne is nog lang en grote kans dat Warren al snel geen factor van betekenis meer is.
Dan is het wellicht verstandig om het kruit droog te houden tot het er serieus om gaat.
Is mijn punt niet dat ze er nauwelijks zijn?!quote:Op zondag 26 juli 2015 23:59 schreef Monolith het volgende:
Pff, het artikel staat vol met concrete punten, maar die passen kennelijk niet in je straatje. Nogmaals kom zelf nou eens met concrete plannen van Bush en Clinton.
Nee je punt is dat ze niet verschillen, maar het voortzetten van Obamacare, het minimumloon verhogen, pleiten voor sterke vakbonden, goedkoper onderwijs door lager collegegeld, enzovoort. Sorry hoor, maar als je het verschil met Bush niet ziet, dan moet je die balk eens uit je oog halen.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:00 schreef Slaro het volgende:
[..]
Is mijn punt niet dat ze er nauwelijks zijn?!
Dat zijn vrijwel allemaal punten waarop ze verschilt van iemand als Walker maar als ik het over sociaaleconomisch beleid heb wil ik weten wat haar grote plan is voor de Amerikaanse economie en hoe die verschilt met die van Bush, dat zie ik niet duidelijk terug (overigens kan je dit alles net zo goed als een verwijt zien aan het adres van Bush maar dat terzijde).quote:Op maandag 27 juli 2015 00:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee je punt is dat ze niet verschillen, maar het voortzetten van Obamacare, het minimumloon verhogen, pleiten voor sterke vakbonden, goedkoper onderwijs door lager collegegeld, enzovoort. Sorry hoor, maar als je het verschil met Bush niet ziet, dan moet je die balk eens uit je oog halen.
http://www.politico.com/s(...)5.html#ixzz3gdzOKq6Kquote:Trump praised Walker for taking on public employee unions in Wisconsin. “I think he’s going to be a very interesting candidate,” he said. “I believed what he was doing was the right thing.”
Dat valt mee wat betreft inconsistent want Trump steunt vakbonden in de private sector, de steun voor Walker, ach het blijft me verbazen dat Wisconsin hem heeft herkozen.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:43 schreef Gambetta het volgende:
Trump steunde Walker afgelopen februari juist nog in zijn strijd tegen vakbonden.
[..]
http://www.politico.com/s(...)5.html#ixzz3gdzOKq6K
Maarja, Trump is zo inconsistent als wat en als het op inhoudelijk beleid aankomt verandert hij regelmatig van mening.
Jij zegt dat ze niet verschillen. Vervolgens serveer je alles af als niet relevant voor het grote plaatje. Dat mag je vinden, maar voor de "working class"-Amerikaan zijn het wel of niet verhogen van het minimumloon, lagere collegegelden, het niet aan banden leggen van vakbonden, enzovoort toch wel heel relevante zaken.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:17 schreef Slaro het volgende:
[..]
Dat zijn vrijwel allemaal punten waarop ze verschilt van iemand als Walker maar als ik het over sociaaleconomisch beleid heb wil ik weten wat haar grote plan is voor de Amerikaanse economie en hoe die verschilt met die van Bush, dat zie ik niet duidelijk terug (overigens kan je dit alles net zo goed als een verwijt zien aan het adres van Bush maar dat terzijde).
Ze heeft het over het steunen van de middenklasse, ze heeft het over het ondersteunen van het kleinbedrijf, dat Wall Street aangepakt zou moeten worden (terwijl het punt waar Warren zo populair mee is geworden het juist Clinton is die hier enorm op heeft gefaald) maar dat is leuke retoriek voor de eigen achterban maar toch niet concreet??
Hoe gaat de Amerikaanse economie verder groeien onder het bewind van Clinton?
Door alleen het steunen van een 15 Dollar Minimumloon voor Fastfood-medewerkers in New York?
Hoe gaat Clinton de Middenklasse steunen?
Hoe gaat Clinton iets doen aan de inkomensongelijkheid wat zomaar het belangrijkste thema tijdens de verkiezingen kan worden?
De hoofdthema's, wat helaas niet collegegeld is en wat helaas evenmin vakbonden zijn, daarover heeft Clinton zich simpelweg niet concreet uitgelaten, of in ieder geval niet genoeg, mocht jij dat anders zien ok, ik help het je hopen en wat ik vooral hoop is dat haar sociaaleconomische beleid vooral linkser gaat zijn dan wat ze tot dusverre heeft laten zien, maar ik zie het nog niet terug in wat ze roept verder.
Als Clinton acht jaar gaat vullen met die punten zijn het acht weggegooide jaren.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij zegt dat ze niet verschillen. Vervolgens serveer je alles af als niet relevant voor het grote plaatje. Dat mag je vinden, maar voor de "working class"-Amerikaan zijn het wel of niet verhogen van het minimumloon, lagere collegegelden, het niet aan banden leggen van vakbonden, enzovoort toch wel heel relevante zaken.
Want? Als niet-Amerikaan is voor jou alleen de buitenlandse agenda belangrijk?quote:Op maandag 27 juli 2015 18:16 schreef Slaro het volgende:
Als Clinton acht jaar gaat vullen met die punten zijn het acht weggegooide jaren.
Volgens mij had ik het over sociaaldemocratische thema's, maar leuk dat je het aanstipt want als Nederlander of inwoner van het Westen zoals ik mezelf ook graag zie is buitenlands beleid zeer belangrijk, op basis van de buitenlandse politiek zou ik echter eerder op de Republikeinen stemmen dan op de Democraten. Voor de wereld is Obama niet bepaalde een uitstekende President geweest, als Amerikaan daarentegen en puur kijkend naar binnenlands beleid is Obama een prima President en daar ligt ook zijn eerste verantwoording, op dat punt stem ik voor de Democraten dus.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:20 schreef Nozick het volgende:
[..]
Want? Als niet-Amerikaan is voor jou alleen de buitenlandse agenda belangrijk?
En de soap gaat verder. Nu met verkrachting en een boze advocaat.quote:Trump weer in opspraak
NEW YORK -
De advocaat van Donald Trump heeft uitgehaald naar de Canadese journalist Tim Mak. Deze schreef op de website The Daily Beast dat de Republikeinse kandidaat voor het Amerikaanse presidentschap zijn toenmalige vrouw Ivana heeft verkracht. Aanleiding daartoe was het feit dat Trump onlangs Mexicaanse immigranten „verkrachters” noemde. Dat meldt de Britse krant The Guardian dinsdag.
Ivana beschuldigde Trump in het verleden zelf van verkrachting. De 69-jarige onroerendgoedmagnaat zou dat hebben gedaan uit boosheid, omdat hij op haar voorspraak een mislukte operatie aan zijn hoofdhuid had ondergaan. Mak haalde in zijn artikel een boek over Trump aan waarin de scene uit het huwelijk (1977-1992) wordt beschreven.
Advocaat Michael Cohen beweerde dat een man zijn vrouw wettelijk gezien niet kon verkrachten. Hij dreigde zowel Mak als The Daily Beast voor de rechter te slepen. Tegen de journalist zei hij onder meer: „Ik waarschuw je, wees verdomd voorzichtig, want wat ik met je ga doen is vreselijk. Begrijp je me? Ik haal je hele leven overhoop zolang je op deze verdomde planeet rondloopt.”
Verkrachting binnen het huwelijk is in de Verenigde Staten strafbaar sinds 1993. In de staat New York, waar Donald en Ivana Trump destijds woonden, was het echter al in 1984 illegaal.
Je oogst wat je zaait, is hier wel van toepassing.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tja, als je een man kapot wil maken is een valse claim van verkrachting natuurlijk het effectiefste middel. Na iemand als pedo afschilderen, natuurlijk.
Niet alleen bij een man, je kunt het ook gewoon gelijk bij een hele bevolkingsgroep doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tja, als je een man kapot wil maken is een valse claim van verkrachting natuurlijk het effectiefste middel. Na iemand als pedo afschilderen, natuurlijk.
vraag dat maar aan Bucklerquote:
maar was hij erger dan zn republikeinse voorgangers?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 01:36 schreef Slaro het volgende:
Voor de wereld is Obama niet bepaalde een uitstekende President geweest
Licht dat laatste eens toe? Uit "zich verder zal verzwakken t.o.v. Rusland" krijg ik de indruk dat jij vindt dat Europa al flink verzwakt is t.o.v. Rusland. Is dat zo? Europa heeft een flink aantal problemen (vergrijzing, te veel lucht in de economie) maar dat geldt ook voor Rusland (andere problemen) en de USA (voor een groot deel dezelfde problemen en nog wat extra problemen).quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
maar was hij erger dan zn republikeinse voorgangers?
Imho zijn de democratische presidenten als Carter en Clinton wel degelijk veel succesvoller geweest in vreedzame internationale politiek en het oplossen van conflicten en het versterken van internationale handel (Camp David akkoorden, Helsinki akkoorden, oslo proces, vredesproces in Noord-Ierland, erkenning van Vietnam en sluiten handelsakkoorden en opening naar China via de Handelsstatus en steun aan lidmaatschap WTO; ondersteuning aan Mexico in de Peso-crisis in 1995 daar die een staatsfaillisiement voorkwam, oplossen van de Balkan-oorlogen, Dayton akkoorden )..
Republikeinse presidenten (Bush senior/junior, Reagan) waren zeker niet zo overtuigend, hebben veel conflicten juist geweldadiger laten worden en uit de hand laten lopen (Somalie), hadden hun geheime diensten niet onder controle (Iran-contra) en reageerden te laat op de provocaties van vermeende/voormalige bondgenoten (Saddam Hussein)... Zowel Afghanistan als de ontwikkelingen in Irak zijn zekr niet goed opgelost.
Bij Reagan is er de claim dat hij de Sovjet-Unie op de knieen gedwongen zou hebben met de wapenwedloop in de jaren tachtig, wat echter eigenlijk ook betwijfeld kan worden, zeker of date en bewust beleid was... het lijkt eerder een gevolg van de omzettingen onder Carter (die bewust koos tot een opening naar de oost-europese vazalstaten en nadruk op mensenrechten via de Helsinki-akkoorden waardoor de Sovjet-Unie de basis in het conflict met de oostblokstaten verscherpt zag worden, met een direkt effect op bv de Solidarnosc-beweging in Polen, welke de aanzet gaf voor de strategie die uiteindelijk het oostblok en het Ijzeren Gordijn van binnenuit zou doen omvallen op basis van de economische zakte en niet zozeer militair).
Overigens moet ik ook zeggen dat vergeleken met Clinton en carter, Obama inderdaad veel minder internationale uitstraling heeft (zeker wat betreft het Westen en Europa) en niet opvalt door een erg actieve en bewuste buitenland politiek, al heeft hij bv wel degelijk indirekte verbeteringen gebracht door de 'dicteer-houding' van bv de neocons onder Bush sterk te verminderen... amerika is weer meer tot en gelijkwaarddige partner voor ontwikkelende gebieden geworden.
De verlegging van het militaire zwaartepunt naar de Pacific is zelfs imho een erg slimme keuze geweest en was hard nodig, na jaren van terugtrekken en zelfs het opgeven van belangrijke bases op de Filipijnen (die vermoeelijk weer opnieuw betrokken gaan worden).
Europa is voor amerika inderdaad gewoon nauwelijks nog van belang; iets dat vermoedelijk ook trendsettend zal zijn voor de komende 12 jaar... hooguit als de EU zich verder zal verzwakken tov Rusland, kan er ruimte ontstaat waarin de amerikanen wel weer gedwongen kunnen zijn actief te worden.
In mijn ogen hebben Carter en Clinton hun stempel niet kunnen drukken op de internationale politiek. Achter hun buitenlands beleid ging nooit een duidelijk idee schuil van hoe de internationale arena opereert en deze aangepakt moet worden. Slechts de nadruk op mensenrechten en non-interventie is niet genoeg. Hun verdragen en daden hebben soms vijanden enigszins gepacificeerd maar tot een daadwerkelijke verandering van de internationale structuur is het nooit gekomen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
maar was hij erger dan zn republikeinse voorgangers?
Imho zijn de democratische presidenten als Carter en Clinton wel degelijk veel succesvoller geweest in vreedzame internationale politiek en het oplossen van conflicten en het versterken van internationale handel (Camp David akkoorden, Helsinki akkoorden, oslo proces, vredesproces in Noord-Ierland, erkenning van Vietnam en sluiten handelsakkoorden en opening naar China via de Handelsstatus en steun aan lidmaatschap WTO; ondersteuning aan Mexico in de Peso-crisis in 1995 daar die een staatsfaillisiement voorkwam, oplossen van de Balkan-oorlogen, Dayton akkoorden )..
Republikeinse presidenten (Bush senior/junior, Reagan) waren zeker niet zo overtuigend, hebben veel conflicten juist geweldadiger laten worden en uit de hand laten lopen (Somalie), hadden hun geheime diensten niet onder controle (Iran-contra) en reageerden te laat op de provocaties van vermeende/voormalige bondgenoten (Saddam Hussein)... Zowel Afghanistan als de ontwikkelingen in Irak zijn zekr niet goed opgelost.
Bij Reagan is er de claim dat hij de Sovjet-Unie op de knieen gedwongen zou hebben met de wapenwedloop in de jaren tachtig, wat echter eigenlijk ook betwijfeld kan worden, zeker of date en bewust beleid was... het lijkt eerder een gevolg van de omzettingen onder Carter (die bewust koos tot een opening naar de oost-europese vazalstaten en nadruk op mensenrechten via de Helsinki-akkoorden waardoor de Sovjet-Unie de basis in het conflict met de oostblokstaten verscherpt zag worden, met een direkt effect op bv de Solidarnosc-beweging in Polen, welke de aanzet gaf voor de strategie die uiteindelijk het oostblok en het Ijzeren Gordijn van binnenuit zou doen omvallen op basis van de economische zakte en niet zozeer militair).
Overigens moet ik ook zeggen dat vergeleken met Clinton en carter, Obama inderdaad veel minder internationale uitstraling heeft (zeker wat betreft het Westen en Europa) en niet opvalt door een erg actieve en bewuste buitenland politiek, al heeft hij bv wel degelijk indirekte verbeteringen gebracht door de 'dicteer-houding' van bv de neocons onder Bush sterk te verminderen... amerika is weer meer tot en gelijkwaarddige partner voor ontwikkelende gebieden geworden.
De verlegging van het militaire zwaartepunt naar de Pacific is zelfs imho een erg slimme keuze geweest en was hard nodig, na jaren van terugtrekken en zelfs het opgeven van belangrijke bases op de Filipijnen (die vermoeelijk weer opnieuw betrokken gaan worden).
Europa is voor amerika inderdaad gewoon nauwelijks nog van belang; iets dat vermoedelijk ook trendsettend zal zijn voor de komende 12 jaar... hooguit als de EU zich verder zal verzwakken tov Rusland, kan er ruimte ontstaat waarin de amerikanen wel weer gedwongen kunnen zijn actief te worden.
een lang verhaal waarin je non-interventie vooral bekritiseeerd 'omdat het niet genoeg resultaten' zou hebben... en bij interventie-politiek zoals de republikeinen kennen opeens als 'excuus' aanbrengt, dat ze niet genoeg tijd hadden...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:30 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ik zal zeker niet zeggen dat Bush alles perfect heeft gedaan. Toch denk ik dat we elke keer weer dreigen te vergeten dat er nu eenmaal vijanden en tegenstanders zijn in de wereld.
discussie erover is imho ietwat offtopic... maar dat draait volgens mij om het gebrek aan politieke eenheid en een zwak en twijfelende/zwalkende politiek van Europa, gecombineerd met militaire onmacht.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Licht dat laatste eens toe? Uit "zich verder zal verzwakken t.o.v. Rusland" krijg ik de indruk dat jij vindt dat Europa al flink verzwakt is t.o.v. Rusland. Is dat zo? Europa heeft een flink aantal problemen (vergrijzing, te veel lucht in de economie) maar dat geldt ook voor Rusland (andere problemen) en de USA (voor een groot deel dezelfde problemen en nog wat extra problemen).
http://www.politico.com/s(...)net-post-120747.htmlquote:Donald Trump says he'd tap Sarah Palin for a Cabinet post
She’s a special person. She’s really a special person.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:43 schreef Reya het volgende:
[..]
http://www.politico.com/s(...)net-post-120747.html
Om je eerste vraag maar gelijk te beantwoorden, is Amerikaanse non-interventie niet altijd bekritiseerd in de aanloop naar WOI en WOII? Heeft Amerikaanse non-interventie iets opgeleverd in Darfur? In Rwanda? In Joegoslavië? Voor een buitenlands beleid dat bovendien ook nog eens is gericht op Mensenrechten is dat een erg mager resultaat.quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
een lang verhaal waarin je non-interventie vooral bekritiseeerd 'omdat het niet genoeg resultaten' zou hebben... en bij interventie-politiek zoals de republikeinen kennen opeens als 'excuus' aanbrengt, dat ze niet genoeg tijd hadden...
Simpele vraag.. in welke zin heeft interventiepolitiek door de amerikanen mé'er opgebracht dan de meer terughoudende non-interventie-politiek?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik inderdaad een groot voorstander ben van non-interventiepolitiek, en ikzelf heb een enorm zwak voor de doorslaggevende rol die bv Carter speelde in een stevige 'ommezwaai' die Carter daarin doorvoerde (die helaas zn herverkiezing zag falen voor eigen de enige actieve interventie, nl de militaire bevrijdings-actie in Iran, welke eigenlijk al een voorbode was van een permanente 'verandring in de vorm van militaire politieke acties... geen grote legers maar flexibele commando-groepen; helaas bleek de eerste actie dat de organisatiestructuur deze op te zetten nog lang niet gerijpt was).
Voor mij is het domweg zo dat het alternatief voor non-interventie, nóg meer rotzooi maakt en laat volgens mij vrijwel alle amerikaanse militaire interventies in de periode na de Korea oorlog, eigenlijk allemaal meer problemen geschapen hebben, dan dat ze opgelost hebben (muv de Balkan-strategie onder Clinton, die opvallend effectief is gebleken te zijn in het scheppen van stabiliteit... zeker vergeleken met bv de resultaten van de interventiepolitiek van Bush na hem).
Overigens, ik snap niet waarom de verlegging van het amerikaanse militaire zwaartepunt naar de Pacific, samenvat met 'het sturen van 100 soldaten naar Australie'... volgens mij moet je op dat punt een beetje inlezen, dat is het grootste Internationale beleidspunt van Obama en een zeer gecompliceerde strategie die zowel gericht is op het (her-)opbouwen van een grote militaire aanwezigheid in de Pacific, in combinatie met economische handelspolitiek (en hierbij te vermijden een kannoneerboten-politiek te voeren).
[..]
discussie erover is imho ietwat offtopic... maar dat draait volgens mij om het gebrek aan politieke eenheid en een zwak en twijfelende/zwalkende politiek van Europa, gecombineerd met militaire onmacht.
Het is al rond de Oekraine (deels ook midden-oosten en noord-afrika, maar zelfs e economische problemen in zuid-europa) duidelijk geworden dat dit de Amerikanen niet bevalt omdat ze hierin een destabilisatie vrezen. Volgens mij is het een Amerikaanse verwachting en hoop dat de EU een stabiele partner wordt die ook zelfstandig kan ageren en dat ook doet (maar hierin overschatten de amerikanen vermoedelijk ook het vermogen en de politieke eenheid in europa)
Leg uit?quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:44 schreef Slaro het volgende:
[..]
Om je eerste vraag maar gelijk te beantwoorden, is Amerikaanse non-interventie niet altijd bekritiseerd in de aanloop naar WOI en WOII?
Je noemt hier drie lokale/regionale interne conflicten en burgeroorlogen waar de VS geen enkele direkte rol speelde in het ontstaan van dit conflict..quote:Heeft Amerikaanse non-interventie iets opgeleverd in Darfur? In Rwanda? In Joegoslavië?
Ik hecht weinig geloofwaardigheid achter de politieke "rechtvaardiging" van oorlogen met het idee dat een partij daar de 'mensenrechten' zouden brengen...quote:Voor een buitenlands beleid dat bovendien ook nog eens is gericht op Mensenrechten is dat een erg mager resultaat.
Heb je daar een bron van?quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:47 schreef RM-rf het volgende:
Deze gelden blijken voornamelijk van amerikaanse oliebedrijven te stammen
De Joodse stem is best handig om te hebben.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:12 schreef Homey het volgende:
Waarom heeft de Republikeinse partij zo'n obsessie met Israel?
Bij de vorige verkiezingen moesten ook alle kandidaten Israel de hemel in prijzen tijdens een speciaal daarvoor georganiseerd evenement. Ik heb toen wat speeches gezien, leek wel of ze president wilden worden van Israel, i.p.v Amerika. Bizar. Alleen Ron Paul weigerde, en die werd meteen als anti-semiet aan de kant gezet. Daarna kwam Netanyahu speechen in de Senaat, alle republikeinen juichten voor hem zoals Noord-Koreaanse burger juichen voor hun leider. Totale idolatie.
Zoveel maakt de joodse stem ook weer niet uit. Oké, de campagnedonaties wellicht wel.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De Joodse stem is best handig om te hebben.
En Israel is een mooi filiaal om invloed te houden in het MO
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |