Complet negeren is niet nodig maar een obsessie er voor ontwikkelen lijkt me ook nogal overdrevenquote:Op zondag 26 juli 2015 23:26 schreef Slaro het volgende:
[..]
We zullen het dan maar compleet negeren want twintig jaar is toch bijna iets als de Prehistorie bijna.
Een specifieke minderheid.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe is pakweg 17% in de peilingen geen minderheid?
Inderdaad, maar zolang Clinton op sociaaleconomisch beleid weinig concreets laat zien en vooral roept (wat Bill ook deed) moet je toch ergens je analyses op baseren, ook het hele gedoe met Warren bevestigt dat beeld, ik vraag me echt af of ze een concreet plan heeft met het doorzetten van wat Obama is begonnen, tot dusverre houdt ze zich enigszins op de vlakte (misschien dat Mailgate haar nog zal overtuigen wat duidelijker te gaan worden).quote:Op zondag 26 juli 2015 23:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Complet negeren is niet nodig maar een obsessie er voor ontwikkelen lijkt me ook nogal overdreven. Want politiek gezien is het inderdaad bijna prehistorie.
Nee niet je punt. Dat Clinton nog geen Warren is, maakt haar nog geen Bush.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:28 schreef Slaro het volgende:
[..]
“If Clinton and other candidates are not seen as standing with Warren on the [Trans-Pacific Partnership] trade deal and a number of other economic issues critical to working families, it could create an even greater sense of urgency” to get Warren into the race, said Gary Ritterstein, an adviser to the support group Ready for Warren.
Mijn punt.
Dat maak jij ervan. Dat heb je mij niet horen zeggen.quote:
Ik had het over sociaaleconomisch beleid dus dat is wel degelijk mijn punt.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee niet je punt. Dat Clinton nog geen Warren is, maakt haar nog geen Bush.
Kunnen we het ten minste nog ergens over eens zijn misschien.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Dat heb je mij niet horen zeggen.
Logisch redeneren lijkt erg lastig. Jij zegt dat Clinton op Bush lijkt, niet dat ze niet op Warren lijkt.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:35 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ik had het over sociaaleconomisch beleid dus dat is wel degelijk mijn punt.
Maar dat is voor nu volkomen logisch. Het is nog niet aan haar om veel te roepen. De campagne is nog lang en grote kans dat Warren al snel geen factor van betekenis meer is.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:31 schreef Slaro het volgende:
[..]
Inderdaad, maar zolang Clinton op sociaaleconomisch beleid weinig concreets laat zien en vooral roept (wat Bill ook deed) moet je toch ergens je analyses op baseren, ook het hele gedoe met Warren bevestigt dat beeld, ik vraag me echt af of ze een concreet plan heeft met het doorzetten van wat Obama is begonnen, tot dusverre houdt ze zich enigszins op de vlakte (misschien dat Mailgate haar nog zal overtuigen wat duidelijker te gaan worden).
Als ze weinig te onderscheiden is van Bush lijkt het me duidelijk dat ze verschilt van Warren maar als je dat nog eens specifiek benoemd wilt zien bij deze.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Logisch redeneren lijkt erg lastig. Jij zegt dat Clinton op Bush lijkt, niet dat ze niet op Warren lijkt.
Haar recente speech over de economie wordt gewoon gezien als een vervolg op het beleid van Obama:
http://finance.yahoo.com/(...)-term-183159431.html
Dat staat vrij ver van wat Jeb van plan is hoor, maar kom gerust eens met bronnen die het tegendeel bewijzen, want je eigen posts zijn volstrekt gespeend van enige concrete onderbouwing.
Haha, geen zorgen, wat dat betreft ben ik het met je eens. Wat ik nu stel over Trump en Clinton is op basis van wat ik nu lees, heel concreet valt er nog weinig over te zeggen, ironisch genoeg is dat ook pas het geval wanneer ze president zijn want dat verschilt ook nogal eens van wat ze roepen tijdens een verkiezingen. Hoe dan ook moet je toch roeien met de riemen die je hebt en op basis van dat vrees ik toch echt dat ze te veel op Bill gaat lijken indien verkozen door de Amerikanen.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar dat is voor nu volkomen logisch. Het is nog niet aan haar om veel te roepen. De campagne is nog lang en grote kans dat Warren al snel geen factor van betekenis meer is.
Dan is het wellicht verstandig om het kruit droog te houden tot het er serieus om gaat.
Is mijn punt niet dat ze er nauwelijks zijn?!quote:Op zondag 26 juli 2015 23:59 schreef Monolith het volgende:
Pff, het artikel staat vol met concrete punten, maar die passen kennelijk niet in je straatje. Nogmaals kom zelf nou eens met concrete plannen van Bush en Clinton.
Nee je punt is dat ze niet verschillen, maar het voortzetten van Obamacare, het minimumloon verhogen, pleiten voor sterke vakbonden, goedkoper onderwijs door lager collegegeld, enzovoort. Sorry hoor, maar als je het verschil met Bush niet ziet, dan moet je die balk eens uit je oog halen.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:00 schreef Slaro het volgende:
[..]
Is mijn punt niet dat ze er nauwelijks zijn?!
Dat zijn vrijwel allemaal punten waarop ze verschilt van iemand als Walker maar als ik het over sociaaleconomisch beleid heb wil ik weten wat haar grote plan is voor de Amerikaanse economie en hoe die verschilt met die van Bush, dat zie ik niet duidelijk terug (overigens kan je dit alles net zo goed als een verwijt zien aan het adres van Bush maar dat terzijde).quote:Op maandag 27 juli 2015 00:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee je punt is dat ze niet verschillen, maar het voortzetten van Obamacare, het minimumloon verhogen, pleiten voor sterke vakbonden, goedkoper onderwijs door lager collegegeld, enzovoort. Sorry hoor, maar als je het verschil met Bush niet ziet, dan moet je die balk eens uit je oog halen.
http://www.politico.com/s(...)5.html#ixzz3gdzOKq6Kquote:Trump praised Walker for taking on public employee unions in Wisconsin. “I think he’s going to be a very interesting candidate,” he said. “I believed what he was doing was the right thing.”
Dat valt mee wat betreft inconsistent want Trump steunt vakbonden in de private sector, de steun voor Walker, ach het blijft me verbazen dat Wisconsin hem heeft herkozen.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:43 schreef Gambetta het volgende:
Trump steunde Walker afgelopen februari juist nog in zijn strijd tegen vakbonden.
[..]
http://www.politico.com/s(...)5.html#ixzz3gdzOKq6K
Maarja, Trump is zo inconsistent als wat en als het op inhoudelijk beleid aankomt verandert hij regelmatig van mening.
Jij zegt dat ze niet verschillen. Vervolgens serveer je alles af als niet relevant voor het grote plaatje. Dat mag je vinden, maar voor de "working class"-Amerikaan zijn het wel of niet verhogen van het minimumloon, lagere collegegelden, het niet aan banden leggen van vakbonden, enzovoort toch wel heel relevante zaken.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:17 schreef Slaro het volgende:
[..]
Dat zijn vrijwel allemaal punten waarop ze verschilt van iemand als Walker maar als ik het over sociaaleconomisch beleid heb wil ik weten wat haar grote plan is voor de Amerikaanse economie en hoe die verschilt met die van Bush, dat zie ik niet duidelijk terug (overigens kan je dit alles net zo goed als een verwijt zien aan het adres van Bush maar dat terzijde).
Ze heeft het over het steunen van de middenklasse, ze heeft het over het ondersteunen van het kleinbedrijf, dat Wall Street aangepakt zou moeten worden (terwijl het punt waar Warren zo populair mee is geworden het juist Clinton is die hier enorm op heeft gefaald) maar dat is leuke retoriek voor de eigen achterban maar toch niet concreet??
Hoe gaat de Amerikaanse economie verder groeien onder het bewind van Clinton?
Door alleen het steunen van een 15 Dollar Minimumloon voor Fastfood-medewerkers in New York?
Hoe gaat Clinton de Middenklasse steunen?
Hoe gaat Clinton iets doen aan de inkomensongelijkheid wat zomaar het belangrijkste thema tijdens de verkiezingen kan worden?
De hoofdthema's, wat helaas niet collegegeld is en wat helaas evenmin vakbonden zijn, daarover heeft Clinton zich simpelweg niet concreet uitgelaten, of in ieder geval niet genoeg, mocht jij dat anders zien ok, ik help het je hopen en wat ik vooral hoop is dat haar sociaaleconomische beleid vooral linkser gaat zijn dan wat ze tot dusverre heeft laten zien, maar ik zie het nog niet terug in wat ze roept verder.
Als Clinton acht jaar gaat vullen met die punten zijn het acht weggegooide jaren.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij zegt dat ze niet verschillen. Vervolgens serveer je alles af als niet relevant voor het grote plaatje. Dat mag je vinden, maar voor de "working class"-Amerikaan zijn het wel of niet verhogen van het minimumloon, lagere collegegelden, het niet aan banden leggen van vakbonden, enzovoort toch wel heel relevante zaken.
Want? Als niet-Amerikaan is voor jou alleen de buitenlandse agenda belangrijk?quote:Op maandag 27 juli 2015 18:16 schreef Slaro het volgende:
Als Clinton acht jaar gaat vullen met die punten zijn het acht weggegooide jaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |