'First gentleman' schijnt de gangbare benaming te zijn; https://en.wikipedia.org/(...)States_first_spouses.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:52 schreef cherrycoke het volgende:
de belangrijkste vraag, wat wordt de man van een vrouwelijke president genoemd?
first man?
Aan de andere kant:quote:Op zondag 26 juli 2015 17:03 schreef Gambetta het volgende:
http://www.politico.com/s(...)120628.html?hp=lc2_4
Trump aan kop in New Hampshire, nadert Walker in Iowa.
Dat kan ook nog wel eens betekenen dat wanneer er wat kandidaten wegvallen of de race echt losbarst andere kandidaten Trump gewoon weer voorbij gaan.quote:His unfavorability ratings also remain very high.
En daar zie je meteen de Koch Brothers Super PAC's 'investeringen' en hoe Bush de nominatie in de schoot geworpen krijgt.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:49 schreef Monolith het volgende:
Uitgebreide analyse over 'de toekomst van het conservatisme' in de WSJ:
http://www.wsj.com/articl(...)servatism-1437753385
Zoals er weinig verschil is tussen Bush en Obama zal er ook weinig verschil zijn tussen Bush en Clinton.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:43 schreef robin007bond het volgende:
http://www.alternet.org/n(...)-will-support-israel
Ik vertrouw Hilary Clinton niet.![]()
Bernie Sanders
Dat roeptoeteren mensen hier nou al topics lang, maar in het vorige deel staat heel veel informatie over het uiteengroeien van Republikeinen en Democraten. Bipartisanship is wel aardig verdwenen en daarmee de overlap tussen Republikeinen en Democraten.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:49 schreef reza1 het volgende:
[..]
Zoals er weinig verschil is tussen Bush en Obama zal er ook weinig verschil zijn tussen Bush en Clinton.
quote:
Er verandert niet heel veel.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:49 schreef Monolith het volgende:
Uitgebreide analyse over 'de toekomst van het conservatisme' in de WSJ:
http://www.wsj.com/articl(...)servatism-1437753385
Kun je iets concreter zijn in plaats van een opinie-artikel over de te varen koers voor de Republikeinen af te doen met een generieke oneliner die niet echt betrekking heeft op de inhoud?quote:
Als je de interne strijd ziet binnen beide partijen is er toch bijzonder weinig verschil en dat is voor de Democraten voornamelijk te danken aan Bill Clinton, ik zie niet in waarom Hillary Clinton heel veel anders zal zijn dan Jeb Bush, ongetwijfeld zijn er kleine punten van verschil maar als ik lees wat Clinton van plan is op sociaal-economisch vlak zie ik niet in hoe ze met dergelijke standpunten niet voor de Republikeinen zich kandidaat had kunnen stellen.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat roeptoeteren mensen hier nou al topics lang, maar in het vorige deel staat heel veel informatie over het uiteengroeien van Republikeinen en Democraten. Bipartisanship is wel aardig verdwenen en daarmee de overlap tussen Republikeinen en Democraten.
Mag ook wel na die mislukte bijeenkomst maar benieuwd hoe Clinton op dit onderwerp gaat reageren.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:58 schreef Monolith het volgende:
Bernie poogt ook zijn populariteit onder de zwarte Amerikanen wat op te krikken:
https://www.washingtonpos(...)7f3b7b338_story.html
De Mailgate kan haar ondergang worden en door er zelf over te liegen maakt ze het zichzelf onnodig lastig, aan de andere kant, Jeb Bush zal vast ook wel een vlekje hebben wat nog gevonden gaat worden.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:11 schreef Djibril het volgende:
Donald Trump wordt vooral belachelijk gemaakt en niet echt serieus genomen(ondanks dat hij leidt in de polls, maar dat doet pvv ook vaak). Ik denk dat Jeb Bush als winnaar eruit komt en in Washington plaats zal nemen.
Iedereen zegt dat Hilary geen Republikeinse concurrenten heeft maar Hilary gaat hard aangepakt worden als het Hilary vs Bush wordt. Denk aan Benghazi, Prive emails, Haar man Bill!!, etc.
Jeb Bush
Die campagnelogo's zijn idd een goede toevoeging aan de OP. Ik mis alleen Rubio's logo (en Perry's tronie).quote:Op zondag 26 juli 2015 22:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Leuk dat al die presidentiële campagnelogo's erbij staan.
Ik moet wel zeggen dat die van de Republikeinen stukken beter zijn! Allemaal indrukwekkend. Die van Hillary zuigt apeballen.Voor de rest kan alleen die van Lincoln Chaffee ermee door.
De spelfout vond ik toch wat erger dan wat je hierboven allemaal suggereert maar in mijn zin vat ik mooi samen waar het artikel over gaat, voor Conservatief Amerika zal de tactiek niet heel veel anders zijn dan in de vorige periode waar het minder ging, de enige die hier overigens in mijn ogen mee kan breken is Rand Paul maar ook hij schuift toch wat meer op naar het midden.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kun je iets concreter zijn in plaats van een opinie-artikel over de te varen koers voor de Republikeinen af te doen met een generieke oneliner die niet echt betrekking heeft op de inhoud?
Dat is nou net het punt waarop Hillary en Jeb verschillen; de belastingen.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:20 schreef Slaro het volgende:
maar als ik lees wat Clinton van plan is op sociaal-economisch vlak zie ik niet in hoe ze met dergelijke standpunten niet voor de Republikeinen zich kandidaat had kunnen stellen.
Het was een grammaticale fout en geen spelfout, maar dit is geen taaltopic.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:24 schreef Slaro het volgende:
[..]
De spelfout vond ik toch wat erger dan wat je hierboven allemaal suggereert maar in mijn zin vat ik mooi samen waar het artikel over gaat, voor Conservatief Amerika zal de tactiek niet heel veel anders zijn dan in de vorige periode waar het minder ging, de enige die hier overigens in mijn ogen mee kan breken is Rand Paul maar ook hij schuift toch wat meer op naar het midden.
Ik vraag me bij sommige mensen überhaupt af of ze wel weten wat de standpunten van kandidaten zijn of dat ze gewoon enkel hun mantra's blijven herhalen.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:24 schreef Nozick het volgende:
[..]
Dat is nou net het punt waarop Hillary en Jeb verschillen; de belastingen.
Van de Republikeinen staat Jeb qua standpunten het dichtst bij Hillary. Dat is weer wat verandert sinds Hillary haar agenda verandert heeft vanwege Sanders. Maar ik reageer op de post van een andere user die stelt dat Hillary lijkt op Jeb en qua sociaal-economisch beleid binnen de GOP past. Dat is nonsens.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:31 schreef Monolith het volgende:
Het onderscheid tussen Clinton en Bush is vrij groot, zeker nu Hillary onder druk van Sanders nog wat verder opschuift naar links.
Ik doelde ook op degene die hij citeerde en nog een aantal anderen.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:34 schreef Nozick het volgende:
[..]
Van de Republikeinen staat Jeb qua standpunten het dichtst bij Hillary. Dat is weer wat verandert sinds Hillary haar agenda verandert heeft vanwege Sanders. Maar ik reageer op de post van een andere user die stelt dat Hillary lijkt op Jeb en qua sociaal-economisch beleid binnen de GOP past. Dat is nonsens.
Naast het economische beleid zijn er ook verschillen in sociaal en buitenlands beleid.
Aan je posts te zien lijkt het of je redelijk op de hoogte bent van de gang van zaken in de Amerikaanse politiek. Op dit moment - het is nog vroeg - legt elke Republikein het in de peilingen af tegen Hillary. Denk jij dat volgend jaar überhaupt een Republikein een realistische kans heeft om het presidentschap te winnen?quote:Op zondag 26 juli 2015 22:38 schreef Monolith het volgende:
De verschillen zijn vrij duidelijk zoals je al aangeeft.
Dat vind ik dus meevallen, het zijn echt details, Hillary roept vooral wat ze erg vindt maar echte concessies of toezeggingen doet ze niet dat is het probleem.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:24 schreef Nozick het volgende:
[..]
Dat is nou net het punt waarop Hillary en Jeb verschillen; de belastingen.
Het was een spelfout, hoe dan ook, het is verbeterd. De situatie rondom Rand Paul laat dus zien waarom er in principe weinig zal veranderen, de Republikeinen hebben de laatste jaren zowel klappen als succes gekend maar ze zullen dezelfde oplossing bedenken voor Reagan-verkiezingen of de Bush-verkiezingen maar wie weet kan Trump daar nog enige verandering in brengen.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het was een grammaticale fout en geen spelfout, maar dit is geen taaltopic.
Je zin vat heel weinig samen. Het artikel gaat namelijk ook grotendeels over de twee stroming binnen de Republikeinse partij, namelijk de sociaal conservatieven en de wat meer libertaire vleugel. Rand is van de libertaire vleugel, maar kiest wat pragmatische standpunten om in tegenstelling tot zijn vader niet volledig kansloos te zijn in de primaries.
Het is natuurlijk volstrekt koffiedik kijken op dit moment. Willen de Republikeinen kans maken, dan zullen ze uiteraard wel één van de meer gematigde kandidaten moeten kiezen. Bijvoorbeeld een Bush.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:56 schreef Nozick het volgende:
[..]
Aan je posts te zien lijkt het of je redelijk op de hoogte bent van de gang van zaken in de Amerikaanse politiek. Op dit moment - het is nog vroeg - legt elke Republikein het in de peilingen af tegen Hillary. Denk jij dat volgend jaar überhaupt een Republikein een realistische kans heeft om het presidentschap te winnen?
In woorden schuift ze wat op naar links, ze roept wat er fout is, maar concrete toezeggingen zijn uitgebleven wat betreft belastingen is maar een controversieel punt benoemd wat haar problemen kan opleveren op rechts. Maar mocht jij dat anders zien wordt vooral concreter dan ik zojuist heb gedaan ik leer graag indien nodig.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vraag me bij sommige mensen überhaupt af of ze wel weten wat de standpunten van kandidaten zijn of dat ze gewoon enkel hun mantra's blijven herhalen.
Het onderscheid tussen Clinton en Bush is vrij groot, zeker nu Hillary onder druk van Sanders nog wat verder opschuift naar links.
Het is ook bepaald niet het moment voor haar om het achterste van haar tong te laten zien.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:12 schreef Slaro het volgende:
[..]
In woorden schuift ze wat op naar links, ze roept wat er fout is, maar concrete toezeggingen zijn uitgebleven wat betreft belastingen is maar een controversieel punt benoemd wat haar problemen kan opleveren op rechts. Maar mocht jij dat anders zien wordt vooral concreter dan ik zojuist heb gedaan ik leer graag indien nodig.
Wat je baseert op peilingen die min of meer nooit zijn uitgevoerd laat staan dat we iets relevants over Trump kunnen zeggen, McCain riep nog dat Trump alle gestoorde Republikeinen aantrekt, nou Lindsey Graham kan een belangrijke rol tijdens de voorverkiezingen nu ook op zijn buik schrijven mocht hij daar nog enigszins op gehoopt hebben.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk volstrekt koffiedik kijken op dit moment. Willen de Republikeinen kans maken, dan zullen ze uiteraard wel één van de meer gematigde kandidaten moeten kiezen. Bijvoorbeeld een Bush.
De Republikeinen zitten wel met het probleem dat ze eigenlijk enkel nog goed scoren onder blanke mannen van boven de dertig. Ze moeten toch vrouwen, jongeren en latino's en in mindere mate zwarten en Aziaten zien aan te spreken. Dat gaat een uitdaging worden. Bush heeft een vrouw uit Mexico die mee kan gaan draaien in de campagne, maar die is ook wel wat besmet vanwege akkefietjes.
De Republikeinen gaan het in ieder geval lastig krijgen. Mocht het zover komen dat Trump de primaries wint, hoewel ik die kans verwaarloosbaar acht, dan kunnen de Republikeinen er beter gelijk mee kappen.
Klopt, op dit moment laat ik me vooral leiden hoe zij zich opstelt ten opzichte van het beleid van Bill Clinton, op basis van de eerste analyses vrees ik met grote vrezen momenteel.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is ook bepaald niet het moment voor haar om het achterste van haar tong te laten zien.
Je blijft maar roeptoeteren dat peilingen niet kloppen, tenzij ze zeggen wat jij graag wilt. Trump is volstrekt kansloos tegen Hillary, mocht het zover komen. In tegenstelling tot veel andere kandidaten heeft hij voldoende bekendheid. Zijn grote probleem is dan ook dat het merendeel van het publiek een schurfthekel heeft aan Trump, ook al doet hij het goed bij een bepaalde minderheid van de Republikeinse achterban.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:14 schreef Slaro het volgende:
[..]
Wat je baseert op peilingen die min of meer nooit zijn uitgevoerd laat staan dat we iets relevants over Trump kunnen zeggen, McCain riep nog dat Trump alle gestoorde Republikeinen aantrekt, nou Lindsey Graham kan een belangrijke rol tijdens de voorverkiezingen nu ook op zijn buik schrijven mocht hij daar nog enigszins op gehoopt hebben.
De specifieke wetten misschien maar het idee erachter lijkt me toch bijzonder relevant.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:19 schreef 99.999 het volgende:
Het beleid van Bill Clinton is zo lang geleden onderhand. Dat zal beperkt van invloed zijn nu denk ik.
Integendeel, ik zeg niet dat de peilingen niet kloppen, ik zeg dat er geen conclusies uit te maken zijn in de Trump-case omdat er geen voorgeschiedenis is, als je nu de eerste analyses leest wat betreft zijn succes, schijnbaar heb je dat nog niet gedaan, zie je ook dat er niet een specifieke minderheid binnen de Republikeinen is die Trump steunt, wat immers wel werd verwacht, het is een verzameling doorsnee aanhangers van de Republikeinen.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je blijft maar roeptoeteren dat peilingen niet kloppen, tenzij ze zeggen wat jij graag wilt. Trump is volstrekt kansloos tegen Hillary, mocht het zover komen. In tegenstelling tot veel andere kandidaten heeft hij voldoende bekendheid. Zijn grote probleem is dan ook dat het merendeel van het publiek een schurfthekel heeft aan Trump, ook al doet hij het goed bij een bepaalde minderheid van de Republikeinse achterban.
We zijn ruim 20 jaar verder sinds zijn verkiezing. De wereld is een heel klein beetje veranderd sindsdien. Hillary heeft sindsdien zelf genoeg gedaan om daar naar te kijken en niet naar wat haar man 20 jaar terug al of niet deed.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:19 schreef Slaro het volgende:
[..]
De specifieke wetten misschien maar het idee erachter lijkt me toch bijzonder relevant.
We zullen het dan maar compleet negeren want twintig jaar is toch iets als de Prehistorie bijna.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
We zijn ruim 20 jaar verder sinds zijn verkiezing. De wereld is een heel klein beetje veranderd sindsdien. Hillary heeft sindsdien zelf genoeg gedaan om daar naar te kijken en niet naar wat haar man 20 jaar terug al of niet deed.
Ik zou zeggen lees één van vele analyses in de WaPo, NYT, WSJ of één van de betere online bronnen.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:12 schreef Slaro het volgende:
[..]
In woorden schuift ze wat op naar links, ze roept wat er fout is, maar concrete toezeggingen zijn uitgebleven wat betreft belastingen is maar een controversieel punt benoemd wat haar problemen kan opleveren op rechts. Maar mocht jij dat anders zien wordt vooral concreter dan ik zojuist heb gedaan ik leer graag indien nodig.
Hoe is pakweg 17% in de peilingen geen minderheid?quote:Op zondag 26 juli 2015 23:23 schreef Slaro het volgende:
[..]
Integendeel, ik zeg niet dat de peilingen niet kloppen, ik zeg dat er geen conclusies uit te maken zijn in de Trump-case omdat er geen voorgeschiedenis is, als je nu de eerste analyses leest wat betreft zijn succes, schijnbaar heb je dat nog niet gedaan, zie je ook dat er niet een specifieke minderheid binnen de Republikeinen is die Trump steunt, wat immers wel werd verwacht, het is een verzameling doorsnee aanhangers van de Republikeinen.
“If Clinton and other candidates are not seen as standing with Warren on the [Trans-Pacific Partnership] trade deal and a number of other economic issues critical to working families, it could create an even greater sense of urgency” to get Warren into the race, said Gary Ritterstein, an adviser to the support group Ready for Warren.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou zeggen lees één van vele analyses in de WaPo, NYT, WSJ of één van de betere online bronnen.
Hier heb je er bijvoorbeeld één:
http://www.washingtonpost(...)7ce3b3fb7_story.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |