abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2015 @ 17:31:53 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154651039
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:13 schreef golfer het volgende:
Eens met pietbier en nog wat anderen die terecht verwachten van professioneel (...) horecapersoneel dat die weten hoe het heurt.
Horecapersoneel moet al te vaak vooral goedkoop zijn is mijn indruk. Veel meer dan het opnemen van bestellingen, het brengen van eten en drinken kunnen ze niet, en als het foutloos geschied, kan je nog blij zijn. Dat is jammer. Prof bediening die het vak verstaat zie je niet zo vaak.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154651114
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:27 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Om iets niet lusten terwijl alle andere perfect is (als ik bijvoorbeeld zeebaars wil met alles behalve die ene kruid die eroverheen gaat) zoiets
Heb nog geen restaurant gezien die het eigenlijk best wel leuk vindt
een kruid wordt op het laatst toegevoegd maar wijn uit de saus laten kan gewoon niet. (ik laat de saus in zo'n geval weg).
De reden waarom ik zo reageer is mijn fijne schoonzus. Die staat aan de tafel aan te wijzen wat zij en haar zoontje niet lusten. En vooral zonder iets geproefd te hebben. Dat is zo makkelijk. Iedere bereiding kan er voor zorgen dat je iets minder of juist wel lekker vindt.
  zondag 26 juli 2015 @ 17:37:08 #103
45206 Pietverdriet
pi_154651190
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:34 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

een kruid wordt op het laatst toegevoegd maar wijn uit de saus laten kan gewoon niet. (ik laat de saus in zo'n geval weg).
De reden waarom ik zo reageer is mijn fijne schoonzus. Die staat aan de tafel aan te wijzen wat zij en haar zoontje niet lusten. En vooral zonder iets geproefd te hebben. Dat is zo makkelijk. Iedere bereiding kan er voor zorgen dat je iets minder of juist wel lekker vindt.
Het soort mensen dat een lactoseintolerantie claimt en dat daar alles voor omgegooid moet worden en dan wel een irish coffee besteld
pi_154651207
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:17 schreef Oceanonix het volgende:
iets niet lusten, kan je geen ander gerecht kiezen?
ja dat is vaak een goed idee :N. ik lust geen vis, geen paddestoelen en geen orgaanvlees voor de rest maakt het mij allemaal niet uit. het orgaanvlees en vis kan je eenvoudig omheen door een vleesgerecht te kiezen, maar als je eens wist over en in hoeveel gerechten ze wel niet van die smerige paddestoelen flikkeren........ paddestoelen moeten ze laten waar ze zijn, het bos of in een of andere donkere grot in limburg, niet in mijn eten :r

pasgeleden wel iets leuks meegemaakt, simpele pizza gaan eten. wilde graag een bepaalde pizza zonder champignons, geen probleem. kreeg ik een vervangend ingrediënt naar keuze aangeboden O+ dan voel je je gast wat mij betreft, hoe simpel gerecht of plek het dan ook was in dit geval.
pi_154651242
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het soort mensen dat een lactoseintolerantie claimt en dat daar alles voor omgegooid moet worden en dan wel een irish coffee besteld
alcohol lost een hoop problemen op :)
  zondag 26 juli 2015 @ 17:42:49 #106
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_154651375
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 13:18 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik ben geen werkgever ik ben F&B-manager en als ik hoor dat iemand mijn gasten letterlijk heeft geschoffeerd en belachelijk heeft lopen maken gaat die op non-actief totdat wij er het fijne van weten. Dat lijkt mij toch geen onlogische maatregel?
In de restaurants\ hotels waar ik verbleef irriteer ik mij vaker aan de F&B-Sturmbahnfuhrer dan aan een foutje van de bediening. Zodra die dudes langs komen slenteren word de bediening 9 vd 10x zo krampachtig dat je er misselijk van word.
pi_154651376
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik doe dat bij de McDonalds :D

"zonder augurk graag"

Is het tenminste heet en nog enigszins eetbaar. Enigszins.
Dat is ook het voornaamste wat ik geleerd heb in die anderhalve dag dat ik daar gewerkt heb. Maar ja, de McDonalds draait om constante kwaliteit, niet om kwaliteit, dus alles is zo gemaakt dat die 7 minuten in de warmhoudbak nauwelijks wat uitmaken. Dat je er eigenlijk beter helemaal niet kan eten had ik daarvoor al geleerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 26 juli 2015 @ 17:46:14 #108
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_154651498
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 13:38 schreef pietbier het volgende:

[..]

Eten doe ik thuis en bij simpele vreetschuren. Bij een goed restaurant wil ik verwend worden. Uitleg bij mijn eten, alles keurig in orde en naderhand met een geweldig gevoel naar huis. Uit eten moet een beleving zijn.
Iedereen is verschillend hey.. Jij noemt het een beleving, ik ongemakkelijk.
Ik verwacht van een restaurant een normale behandeling met heerlijk eten en het liefst nog zonder opsmuk ook. Het geweldige gevoel wordt wel veroorzaakt door de broeksknoop die net niet uit het gaatje knalt :)
pi_154651524
Goed topic!
Ik zwaai naar dieren.
pi_154651614
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

inderdaad. En als je wel een allergie hebt die tot vervelende klachten (dag ziek tot shock) leidt hebt wordt het doordat soort niet serieus genomen.
  zondag 26 juli 2015 @ 17:58:58 #111
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_154651860
Ik kan me vooral storen aan opoplettend/ongeïnteresseerd personeel. Dat er niemand op je af komt als je binnen komt, dat er niemand naar je tafel komt als er lege glazen zijn en als je compleet genegeerd wordt zodra het afsluitende bakkie koffie erin zit.

Als ik ergens chagrijnig van kan worden is dat het wel :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_154651876
Trouwens nog eentje vanaf de andere kant hier omdat ook gasten zich aan bepaalde normen dienen te houden.

Idioterie van gasten
-Borden en glazen aanpakken vooral borden kunnen gloeiend heet zijn.
-Glazen van dienbladen pakken! Srsly? Heb je het IQ van een doperwt of zo?
-Boos worden dat een 18 jarige stagiair niet elke wijn feilloos kent en soms om help moet vragen betreft gerecht en drankkennis.
-Allergieën verzinnen, meldt gewoon wat je niet lekker vindt is helemaal niks mis mee. Liever geen noten in een gerecht is stukken makkelijker voor de keuken dan een notenallergie.
-Wiebelen als een gek van links naar rechts eten komt van rechts blijf gewoon stil zitten als we er niet bij kunnen vragen we het wel.
-Borden, bakjes, bestek stapelen en op het rand van de tafel zetten. Nee gewoon nee, ik ga niet eens uitleggen waarom.
-Lagge magiagato, expresoo of dergelijke wijze uitspreken.
-Shotjes bestellen in een restaurant? De bar is verderop
-Vragen naar de leidinggevende wanneer je hem niet nodig hebt.
-Boos worden wanneer je erg een plek is op zaterdag zonder reservering

BONUS!!!
Had alles naar wens gewenst meneer? Ja zekers en dan een kutreview achterlaten!!! Ben je echt zo'n lafhartig wezen?
  Moderator / Miss SHO zondag 26 juli 2015 @ 18:05:42 #113
22592 crew  Ole
pi_154652067
Eens met Kandijfijn dat gasten zich ook als gast horen te gedragen. Mocht er iets niet goed zijn eerst normaal vragen. Ook niet het goedkoopste gerecht bestellen, en dan kraanwater eisen terwijl je geen andere drank bestelt. En dan ook nog uren een tafel bezet houden
Dan kun je beter afhalen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_154652141
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:59 schreef Kandijfijn het volgende:
Trouwens nog eentje vanaf de andere kant hier omdat ook gasten zich aan bepaalde normen dienen te houden.

Idioterie van gasten
-Boos worden dat een 18 jarige stagiair niet elke wijn feilloos kent en soms om help moet vragen betreft gerecht en drankkennis.
-Allergieën verzinnen, meldt gewoon wat je niet lekker vindt is helemaal niks mis mee. Liever geen noten in een gerecht is stukken makkelijker voor de keuken dan een notenallergie.
-Wiebelen als een gek van links naar rechts eten komt van rechts blijf gewoon stil zitten als we er niet bij kunnen vragen we het wel.
-Borden, bakjes, bestek stapelen en op het rand van de tafel zetten. Nee gewoon nee, ik ga niet eens uitleggen waarom.

BONUS!!!
Had alles naar wens gewenst meneer? Ja zekers en dan een kutreview achterlaten!!! Ben je echt zo'n lafhartig wezen?
Zou je toch willen doen? :@
Van uit huis mee gekregen ruim je kutzooi achter je reet op. Dus dat is beetje wat je dan krijgt gewoon opruimen.

Dat wiebelen heb ik al uitgelegd, daardoor is je eerste stelling misschien ook duidelijk
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 26 juli 2015 @ 18:09:31 #115
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_154652172
quote:

Tyfus irritant inderdaad. Serveer die shit eens van links. Sowieso de discriminatie van linkshandigen in de horeca..

quote:
Als ik dat doe en je vind dat vervelend. Bedenk je dan dat ik het waarschijnlijk vervelend vond dat die tyfuszooi niet eerder opgehaald is.
quote:
:')!
  Moderator / Miss SHO zondag 26 juli 2015 @ 18:11:36 #116
22592 crew  Ole
pi_154652232
Dat stapelen doe ik wel als het te lang blijft staan
  zondag 26 juli 2015 @ 18:16:11 #117
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154652357
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:11 schreef Ole het volgende:
Ik ook. Ik haat vieze borden voor mijn neus, die schuif ik aan de kant.
Als het personeel dat vervelend vind, mooi zo.

Maar ik denk dat Kandijfijn doelt op mensen die graag mee willen helpen met afruimen omdat ze dat thuis ook doen. Zoiets. En ja, daar heeft de bediening een hekel aan. Nou nou, wat een drama.
  zondag 26 juli 2015 @ 18:19:32 #118
45206 Pietverdriet
pi_154652441
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:11 schreef Ole het volgende:
Ook een ergernis, lang lege borden op tafel laten staan, je glas leeghebben en bediening is drukker met elkaar dan met de gasten.
Heeft verder weinig met het niveau van een restaurant te maken, bij een grieks restaurant wat ons even snel wat eten voor niet al te veel als we geen zin hebben te koken restaurant is, is de bediening super, het eten royaal geportioneerd en super bereid en is je glas nooit leeg.
Met zijn tweeen voor ( gegrillde inktvis, tarama salata) en hoofdgerecht (lamsfiletspies, lamskoteletten) , drankjes en rijkelijk ouzo's ongeveer 50 euro kwijt.
Je kan ook het drievoudige kwijt zijn en je frieten quasi pas krijgen als je steak al op is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 26-07-2015 18:28:02 ]
  zondag 26 juli 2015 @ 18:23:13 #119
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_154652525
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:58 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik kan me vooral storen aan opoplettend/ongeïnteresseerd personeel. Dat er niemand op je af komt als je binnen komt, dat er niemand naar je tafel komt als er lege glazen zijn en als je compleet genegeerd wordt zodra het afsluitende bakkie koffie erin zit.

Nog erger: als je gasten niet vindt passen binnen je restaurant, ze wegpesten door ze gewoon te negeren en andere mensen eerst te bedienen :').

Sowieso de onoplettendheid van bediening wat betreft aankomst van gasten. En andrsom: wij stonden eens netjes te wachten om naar een tafel begeleid te worden, komen er andere gasten binnen die gewoon ergens gaan zitten. Daar mag personeel dan wel weer wat van zeggen, vind ik.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 26 juli 2015 @ 18:39:06 #120
445573 sally-spectra
B*tch please
pi_154652978
Wat ik irritant vind is als gasten zeggen dat alles naar wens was en vervolgens een slechte recensie plaatsen.

Gasten die opeens tussen de gangen door een allergie hebben.

Gasten die denken dat ze zelf een gerecht kunnen samenstellen door bepaalde ingrediënten weg te halen en iets heel iets anders toevoegen.
pi_154653019
Het verschil tussen klanten en gasten is hier al voorbij gekomen, maar als ik mij ergens gast voel, wat mijn voorkeur heeft, dan is er daarmee ook niet meer zoveel dat hoort en niet hoort. Het is hun tent immers, en ik ben er te gast. Dat kan deel heel formeel en correct zijn, of losjes en hartelijk, ze moeten het maar doen zoals zij het willen, en dan beslis ik wel of ik daar vaker op bezoek kom. Ik hou niet van kruipende mensen, en het idee dat iedereen maar precies moet doen zoals jij wil omdat je toevallig een lullig bedragje komt stukslaan is mij vreemd. Dat vind ik van anderen ook heel irritant, en als dat in mijn buurt gebeurt geef ik daarover net iets te luid mijn mening aan mijn tafelgenoten.

Als ze naar eigen inzicht hun best doen om een goede maaltijd voor je te verzorgen vind ik het al snel best.
  zondag 26 juli 2015 @ 18:48:06 #122
445573 sally-spectra
B*tch please
pi_154653255
Oh zie net dat Kandijfijn met bepaalde punten voor was |:(
pi_154653367
Borden opstapelen is gewoon idioterie als het uithalen langer dan 5-7 minuten duurt moet je gewoon niet meer naar dergelijk restaurant gaan.

Bonusklacht een hele lastige of combinatie van allergieën hebben en dan niet even bellen maar wel kwaad zijn dat 90% van de kaart niet beschikbaar is :'). Bel een paar dagen van te voren en we houden er rekening mee.
pi_154653466
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:39 schreef sally-spectra het volgende:
Wat ik irritant vind is als gasten zeggen dat alles naar wens was en vervolgens een slechte recensie plaatsen.

Gasten die opeens tussen de gangen door een allergie hebben.

Gasten die denken dat ze zelf een gerecht kunnen samenstellen door bepaalde ingrediënten weg te halen en iets heel iets anders toevoegen.
Dat soort volk kun je toch ook niet serieus nemen?
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 26 juli 2015 @ 19:03:53 #125
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_154653749
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:51 schreef Kandijfijn het volgende:
Borden opstapelen is gewoon idioterie als het uithalen langer dan 5-7 minuten duurt moet je gewoon niet meer naar dergelijk restaurant gaan.
Als je het zo'n idioterie vind moet je mensen de kans niet geven om die shizzle op te stapelen. Beetje je gasten lastigvallen met het feit dat je personeel lui is :')
  zondag 26 juli 2015 @ 19:06:18 #126
445573 sally-spectra
B*tch please
pi_154653822
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:54 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat soort volk kun je toch ook niet serieus nemen?
Nee inderdaad, maar je kunt moeilijk zeggen dat je er niet aan begint.
Tegenwoordig is het een trend als je een allergie hebt. :?
pi_154653995
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:06 schreef sally-spectra het volgende:

[..]

Nee inderdaad, maar je kunt moeilijk zeggen dat je er niet aan begint.
Tegenwoordig is het een trend als je een allergie hebt. :?
ik heb er hele zooi. Maar geen enkele waar ik dood aan ga, dus ik bepaal graag zelf of ik de gevolgen de moeite waard vind.
Dank u. :7
pi_154654035
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:51 schreef Kandijfijn het volgende:
Niet iedereen is altijd tegelijk klaar natuurlijk.

Het valt me sowieso op dat het personeel vaak een 'hoofdgast' per tafel uitzoekt en zich daar dan volledig op richt. Heeft u een keus kunnen maken? "Ik wel ja" Dan vraag je iets over het eten, en dan krijg ik alleen antwoord, de rest van de tafel die ook luistert wordt niet eens aangekeken. En vervolgens krijg je dan ook de rekening voorgezet alsof jij wel zult betalen. Hallo, ik ben geen gezinshoofd uit de jaren 50, ik heb niet eens kinderen mee. Ik vind het niet zo heel erg, maar even een blik voor iedereen, met een hele tafel praten ipv met één gast, is maar een kleine moeite extra en veel vriendelijker.
pi_154654124
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet iedereen is altijd tegelijk klaar natuurlijk.

Het valt me sowieso op dat het personeel vaak een 'hoofdgast' per tafel uitzoekt en zich daar dan volledig op richt. Heeft u een keus kunnen maken? "Ik wel ja" Dan vraag je iets over het eten, en dan krijg ik alleen antwoord, de rest van de tafel die ook luistert wordt niet eens aangekeken. En vervolgens krijg je dan ook de rekening voorgezet alsof jij wel zult betalen. Hallo, ik ben geen gezinshoofd uit de jaren 50, ik heb niet eens kinderen mee. Ik vind het niet zo heel erg, maar even een blik voor iedereen, met een hele tafel praten ipv met één gast, is maar een kleine moeite extra en veel vriendelijker.
Ik denk dat dat ook automatisme is, beetje de leider van de groep misschien.
Als die de enige is dioe wat zegt vraagt etc dan richt je je daar toch op?
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 26 juli 2015 @ 19:17:31 #130
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_154654129
Borden te laat uithalen? Ik vind het ook heel irritant als je nog op je laatste hap zit te kauwen de hele handel wordt weggehaald. Of als de ene helft van de tafel al klaar is dat die borden al weggehaald worden terwijl de rest nog zit te eten
pi_154654256
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:17 schreef Fietsertje70 het volgende:
Borden te laat uithalen? Ik vind het ook heel irritant als je nog op je laatste hap zit te kauwen de hele handel wordt weggehaald. Of als de ene helft van de tafel al klaar is dat die borden al weggehaald worden terwijl de rest nog zit te eten
Paar jaar terug, 's winters, een maandag op Texel. Wat open was, was allemaal buiten ons studentenbudget, behalve de Chinees. Die was helemaal leeg. De bediening stond op 5 meter afstand te wachten tot we klaar waren steeds :D Was vrij ongemakkelijk, maar daardoor ook wel amusant.
pi_154654271
Ook zo erg...
Zit je in een sterrenzaak en dan vraagt het personeel "Heeft het gesmaakt?".

NATUURLIJK SMAAKT HET! Anders serveer je het toch niet, debiel!
  zondag 26 juli 2015 @ 19:24:25 #133
45206 Pietverdriet
pi_154654344
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:22 schreef pietbier het volgende:
Ook zo erg...
Zit je in een sterrenzaak en dan vraagt het personeel "Heeft het gesmaakt?".

NATUURLIJK SMAAKT HET! Anders serveer je het toch niet, debiel!
Is er niet uit te slaan bij de bediening, echt, vinden bij hoog en bij laag dat dit hoort
pi_154654354
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:17 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook automatisme is, beetje de leider van de groep misschien.
Als die de enige is dioe wat zegt vraagt etc dan richt je je daar toch op?
Ik kan het me ook heel goed voorstellen, alleen vind ik dat het personeel erop zou moeten letten/geinstrueerd moeten worden om dat niet te doen en contact met de hele tafel te blijven maken. Ik wil helemaal geen groepsleider zijn, ik ben uit eten.
pi_154654416
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik kan het me ook heel goed voorstellen, alleen vind ik dat het personeel erop zou moeten letten/geinstrueerd moeten worden om dat niet te doen en contact met de hele tafel te blijven maken. Ik wil helemaal geen groepsleider zijn, ik ben uit eten.
Dat kun je ook gewoon ongemerkt uitstralen natuurlijk
Ik zwaai naar dieren.
pi_154654593
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:26 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat kun je ook gewoon ongemerkt uitstralen natuurlijk
Andersom gebeurt me ook wel eens, vind ik ook niet optimaal.
pi_154655456
quote:

Idioterie van gasten

BONUS!!!
Lamskotelletjes bestellen en dan terugsturen omdat er botjes aan zitten. Wtf. Dam verdien je niks anders dan een mcd of zo
pi_154655618
Ik vind het altijd wel fijn als de bediening maar 1 iemand aanspreekt, kan mn vriend lekker voor me spreken want ik ben veel te verlegen :P
  zondag 26 juli 2015 @ 19:58:25 #139
445573 sally-spectra
B*tch please
pi_154655668
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb er hele zooi. Maar geen enkele waar ik dood aan ga, dus ik bepaal graag zelf of ik de gevolgen de moeite waard vind.
Dank u. :7
Maar het lijkt mij als je zo een aandoening hebt je daar ook dagelijks mee bezig bent, en zeker als je buiten de deur eet.
En dan opeens vergeet dat je een allergie hebt. 8)7
pi_154655947
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:58 schreef sally-spectra het volgende:

[..]

Maar het lijkt mij als je zo een aandoening hebt je daar ook dagelijks mee bezig bent, en zeker als je buiten de deur eet.
En dan opeens vergeet dat je een allergie hebt. 8)7
nee ik vergeet het niet, maar soms is iets toch de moeite waard om te eten en soms niet.
pi_154655983
Laatst heb ik ergens gegeten waar een sommelier (al betwijfel ik of het een echte was) de wijn kwam presenteren alsof hij Gaston van de postcode loterij was. Met zwier en bijna geschreeuw. Het leek bijna op aansmeren. 'EEN HEERLIJKE ZWOELE WIJN MET ZOETIGE FRUITIGE AFDRONK MET NOTEN UIT ERGENS MEDITERRAAN S GEBIED BLA'. En dat bij zes wijnen.. Ik vond het dood vermoeiend. Ik ben meer van de minder poeha.
  Moderator / Miss SHO zondag 26 juli 2015 @ 20:21:59 #142
22592 crew  Ole
pi_154656497
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Het verschil tussen klanten en gasten is hier al voorbij gekomen, maar als ik mij ergens gast voel, wat mijn voorkeur heeft, dan is er daarmee ook niet meer zoveel dat hoort en niet hoort. Het is hun tent immers, en ik ben er te gast. Dat kan deel heel formeel en correct zijn, of losjes en hartelijk, ze moeten het maar doen zoals zij het willen, en dan beslis ik wel of ik daar vaker op bezoek kom. Ik hou niet van kruipende mensen, en het idee dat iedereen maar precies moet doen zoals jij wil omdat je toevallig een lullig bedragje komt stukslaan is mij vreemd. Dat vind ik van anderen ook heel irritant, en als dat in mijn buurt gebeurt geef ik daarover net iets te luid mijn mening aan mijn tafelgenoten.

Als ze naar eigen inzicht hun best doen om een goede maaltijd voor je te verzorgen vind ik het al snel best.
En ook vriendelijk zijn naar het personeel. Het moet ook een beetje van 2 kanten komen. Niet gaan blaffen als het niet nodig is. Of je als een stel dronken boeren misdragen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij krijgen dan ook bijna overal wat van het huis. Irish Coffee bijvoorbeeld. Kennelijk zijn mijn eetmaatje en ik graag geziene gasten :) Als we het ergens naar ons zin hebben bestellen we ook altijd minimaal een fles wijn en een Irish na. En we tippen ook redelijk als we het naar ons zin hebben gehad en het eten goed was.
  zondag 26 juli 2015 @ 20:22:09 #143
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_154656502
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:58 schreef littledrummergirl het volgende:

Dit ja, vooral als het om lege glazen gaat. Personeel is vaak maar bezig met één taak zoals het brengen van een gerecht in plaats van op de heen- en terugweg ook even de andere tafels in de gaten te houden. Dan zie je toch dat er ergens legen glazen staan of andere gasten iets van je willen...?

Dat iemand niet altijd van rechts serveert of een foutje maakt met bestek indekken haalt me niet zo heel veel uit, het gaat me meer om de aandacht die je als gast lang niet altijd krijgt.

Zelf jaren gewerkt in de horeca dus weet hoe het kan en moet maar het vaak jonge personeel lijkt het vaak maar weinig te interesseren.
  Moderator / Miss SHO zondag 26 juli 2015 @ 20:27:51 #144
22592 crew  Ole
pi_154656725
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:22 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Dit ja, vooral als het om lege glazen gaat. Personeel is vaak maar bezig met één taak zoals het brengen van een gerecht in plaats van op de heen- en terugweg ook even de andere tafels in de gaten te houden. Dan zie je toch dat er ergens legen glazen staan of andere gasten iets van je willen...?

Dat iemand niet altijd van rechts serveert of een foutje maakt met bestek indekken haalt me niet zo heel veel uit, het gaat me meer om de aandacht die je als gast lang niet altijd krijgt.

Zelf jaren gewerkt in de horeca dus weet hoe het kan en moet maar het vaak jonge personeel lijkt het vaak maar weinig te interesseren.
Tegenwoordig mogen ze vaak maar één ding doen. En als ze wel opletten dan moeten ze hun collega roepen die dan de bestelling komt opnemen. Kunnen ze niks aan doen, is de instructie. Zo is personeel makkelijker te vervangen. Echt gastvrij is het niet inderdaad.
pi_154656763
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:17 schreef Fietsertje70 het volgende:
kan ik je afraden naar tsjechie te gaan, daar trekken ze je bord weg op het moment dat je de laatste hap op je vorm neemt :')
  zondag 26 juli 2015 @ 20:31:22 #146
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_154656844
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:27 schreef Ole het volgende:

[..]

Tegenwoordig mogen ze vaak maar één ding doen. En als ze wel opletten dan moeten ze hun collega roepen die dan de bestelling komt opnemen. Kunnen ze niks aan doen, is de instructie. Zo is personeel makkelijker te vervangen. Echt gastvrij is het niet inderdaad.
Herkenbaar inderdaad. Ik mag alleen bestellingen brengen, afrekenen bij mijn collega...
pi_154657962
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:21 schreef Ole het volgende:

[..]

En ook vriendelijk zijn naar het personeel. Het moet ook een beetje van 2 kanten komen. Niet gaan blaffen als het niet nodig is. Of je als een stel dronken boeren misdragen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat begint ook al bij het reserveren, als je met 7 kerels gaat eten die elkaar lang niet meer hebben gezien en allemaal een boel praatjes hebben, dan wordt dat ongeacht het beschavingsniveau een beetje een drukke tafel. Dan kun je alvast om een achteraftafel vragen.

quote:
Wij krijgen dan ook bijna overal wat van het huis. Irish Coffee bijvoorbeeld. Kennelijk zijn mijn eetmaatje en ik graag geziene gasten :) Als we het ergens naar ons zin hebben bestellen we ook altijd minimaal een fles wijn en een Irish na. En we tippen ook redelijk als we het naar ons zin hebben gehad en het eten goed was.
Ik heb ook nog wel eens met de kok en de eigenaresse, een stel, behoorlijk zitten zuipen nadat de overige gasten weg waren. Was een heel klein restaurant, dan kan dat.
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:31 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Herkenbaar inderdaad. Ik mag alleen bestellingen brengen, afrekenen bij mijn collega...
Dat lijkt me niet goed voor de fooienpot. En ook niet voor de service, je kunt juist heel goed voor je gasten zorgen door ze in de loop van de avond een beetje te gaan aanvoelen.
  zondag 26 juli 2015 @ 20:59:23 #148
445573 sally-spectra
B*tch please
pi_154657996
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:03 schreef computergirl het volgende:

[..]

nee ik vergeet het niet, maar soms is iets toch de moeite waard om te eten en soms niet.
Ok duidelijk
  zondag 26 juli 2015 @ 21:02:47 #149
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154658106
quote:
Allergieën verzinnen, meldt gewoon wat je niet lekker vindt is helemaal niks mis mee. Liever geen noten in een gerecht is stukken makkelijker voor de keuken dan een notenallergie.
En als ik nou toevallig echt allergisch voor noten ben, moet ik dan toch maar uit mijn nek zwetsen en zeggen dat ik ze niet lekker vind?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 26 juli 2015 @ 21:07:51 #150
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_154658315
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat lijkt me niet goed voor de fooienpot. En ook niet voor de service, je kunt juist heel goed voor je gasten zorgen door ze in de loop van de avond een beetje te gaan aanvoelen.
Zijn in mijn beleving ook vaak de terrassen/eetcafe's waar dit gebeurd met veel jong personeel. Daar is het woord service vaak niet bekend bij het personeel dus een fooi kunnen ze vergeten :')
pi_154658397
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:26 schreef Cat22 het volgende:

Dat er conventies zijn wil niet zeggen dat iedere gast er blij mee is en ik word erg blij van personeel wat het in de gaten heeft en van links uitserveert.
Ik zou vriendelijk vragen om van de andere kant uit te serveren :o Je kan niet verwachten dat ze allemaal een beetje helderziend zijn, toch?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 26 juli 2015 @ 21:41:39 #152
445573 sally-spectra
B*tch please
pi_154659821
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En als ik nou toevallig echt allergisch voor noten ben, moet ik dan toch maar uit mijn nek zwetsen en zeggen dat ik ze niet lekker vind?
Nee, gewoon vertellen dat je allergisch bent.
Misschien zit het wel in het gerecht verwerkt en kan het niet weggelaten worden, waardoor je heel het gerecht niet mag.
pi_154661364
Ik had een bakje extra patat besteld, omdat kleine snertbakjes en ik een vreetschuur ben.
Kreeg ik gewoon niet :{
Dus op het einde het welbekende "alles naar wens?"
Nee, want bakje patat bla bla

Geen excuses, bij het afrekenen wel de vraag of er nog iets voor me gedaan kon worden (???)
Hoe zouden jullie reageren? Ik stond wel met een mond vol tanden.

(Ja ik had kunnen vragen waar dat ding bleef, maar ik was in de veronderstelling dat ie nog kwam en later hoefde het voor mij niet meer) ;(

Oh en bij een ander restaurant hadden ze vergeten om de aardappels uit de magnetron ( :') ) te halen en te serveren bij het voorgerecht. Dus ik kreeg alleen vlees en wat sla als hoofdgerecht ..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 26 juli 2015 @ 22:24:30 #154
445573 sally-spectra
B*tch please
pi_154661577
quote:
15s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had een bakje extra patat besteld, omdat kleine snertbakjes en ik een vreetschuur ben.
Kreeg ik gewoon niet :{
Dus op het einde het welbekende "alles naar wens?"
Nee, want bakje patat bla bla

Geen excuses, bij het afrekenen wel de vraag of er nog iets voor me gedaan kon worden (???)
Hoe zouden jullie reageren? Ik stond wel met een mond vol tanden.

(Ja ik had kunnen vragen waar dat ding bleef, maar ik was in de veronderstelling dat ie nog kwam en later hoefde het voor mij niet meer) ;(

Oh en bij een ander restaurant hadden ze vergeten om de aardappels uit de magnetron ( :') ) te halen en te serveren bij het voorgerecht. Dus ik kreeg alleen vlees en wat sla als hoofdgerecht ..
:? Desnoods een drankje/koffie van het huis aangeboden.
pi_154661669
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:24 schreef sally-spectra het volgende:

[..]

:? Desnoods een drankje/koffie van het huis aangeboden.
Had die knakker toch zelf mogen aanbieden of had ik dat moeten verzinnen voor hem?
Vind t op die manier erg inhalig
Heb dan ook geen fooi gegeven, wat ik normaal wel doe
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_154662534
Restaurants waar de bediening uit schoolmeisjes bestaat, die na elke gang vragen of het 'lekker gesmaakt' had.

Voorts is het niet zozeer een kwestie van etiquette, maar valt het me op dat de wat nettere zaken een slecht gevoel voor inrichting hebben: goedkope attributen die chic moeten lijken, bijzondere behangetjes, kroonluchters in het algemeen.
Graag op anoniem
  zondag 26 juli 2015 @ 23:34:04 #157
445573 sally-spectra
B*tch please
pi_154663768
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Had die knakker toch zelf mogen aanbieden of had ik dat moeten verzinnen voor hem?
Vind t op die manier erg inhalig
Heb dan ook geen fooi gegeven, wat ik normaal wel doe
Ik bedoel ook niet dat jij dat moet vragen.
Maar dat zij dat moeten aanbieden!
pi_154664266
quote:

[..]

Tuurlijk niet, maar als je geen noten lust stoppen we er geen noten in kost weinig moeite.

Als iemand aangeeft een (noten)allergie te hebben moet er gewerkt worden op een andere plek tegen kruisbesmetting en op regelmatig van achter alternatieve ingrediënten gepakt worden omdat er regelmatig producten inzitten die ook in een omgeving zijn bereid met noten.

Je hebt steeds meer aandachtshoeren die zichzelf een voedselallergie/gevoeligheid hebben aangepraat :'). Vooral de allergie tegen gluten is in enkele jaren vertwintigvoudigd terwijl ik vrij zeker weet dat er geen gigantische stijging is geweest in mensen met coeliakie.
pi_154664292
Ik ben eigenlijk vrij snel tevreden over bediening. Interesseert mij het nou vanaf welke kant het bord op tafel komt. Heb hier echt nog nooit eens over nagedacht. En waarom zou je je ergeren als er iemand vraagt of alles smaakt? Lijkt me echt heel vermoeiend om je over al die dingen druk te maken.

Ik heb ook liever wat informele bediening, ook in een sterrentent. Enige waar k me wel snel aan erger is trage/onoplettende bediening. Als mijn glas leeg is, fill that fucker up. :+ En als ik om de rekening heb gevraagd breng me dan ook meteen de rekening, niet pas na 15 min.

Over het eten kan ik wel vrij snobistisch zijn, afhankelijk van de prijs dan.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_154664439
quote:

[..]

Allemaal prima maar als je een allergie hebt meld het dan bij de reservering. Zo vaak beledigde mensen die midden op een drukke avond binnenkomen dat er geen rekening gehouden kan worden met hun allergieën. Ja we koken ambachtelijk, maar dat betekent niet dat ik naar de chef toe kan lopen om eens vrolijk te overleggen welke gerechten mogelijk zijn als hij nog 6 bonnen heeft hangen. We kunnen een voorstel voor een gerecht doen, maar ik kan niet van de complete kaart vertellen wat wel en niet kan.

''worden er ook noten in jullie keuken verwerkt?"
- Ja mevrouw en we kunnen natuurlijk een gerecht maken waarbij we er alles aan doen om te voorkomen dat het in aanraking komt met noten, maar als u echt extreem allergisch bent dan is het misschien verstandiger het risico niet te nemen.
''Ja, wat moet ik dan eten...?''

Natuurlijk regelen we uiteindelijk wel wat, maar het is voor niemand prettig dit soort gesprekken. Bel gewoon even van te voren om de mogelijkheden door te spreken. Dan is de keuken van te voren al op de hoogte.

[ Bericht 13% gewijzigd door focal op 27-07-2015 00:22:45 ]
We komen hard, zo hard.
  maandag 27 juli 2015 @ 00:09:55 #161
47102 Elvi
miemkwien
pi_154664582
Bij het online reserveren is er toch altijd zo'n onderdeel "bijzonderheden"? Nou een allergie lijkt me wel een bijzonderheid :P

Ik heb 1 keer in een restaurant wel gevraagd of ik iets anders kon krijgen... bij elk gerecht werd risotto geserveerd :') Ja en dat lust ik dus echt niet (en het was niet eens een Italiaans restaurant). Toen heb ik dat gewoon gezegd en hem vrij gelaten in wat er voor in de plaats kwam. Gebakken aardappeltjes dus dat was wel een mooie meevaller :P
pi_154664713
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 00:09 schreef Elvi het volgende:
Bij het online reserveren is er toch altijd zo'n onderdeel "bijzonderheden"? Nou een allergie lijkt me wel een bijzonderheid :P

Ik heb 1 keer in een restaurant wel gevraagd of ik iets anders kon krijgen... bij elk gerecht werd risotto geserveerd :') Ja en dat lust ik dus echt niet (en het was niet eens een Italiaans restaurant). Toen heb ik dat gewoon gezegd en hem vrij gelaten in wat er voor in de plaats kwam. Gebakken aardappeltjes dus dat was wel een mooie meevaller :P
Dat is iets wat overal mogelijk moet zijn. Valt imo ook niet onder bijzonderheden. Vaak zat mensen die liever patat met mayo hebben, graag een bakje knoflooksaus bij hun tournedos hebben of hun gerecht graag laten begeleiden door een glaasje Baileys. Goede bediening zou hier nooit raar van moeten opkijken, laat mensen lekker zelf bepalen wat ze prettig vinden.

En ik zou altijd even aanraden te bellen over allergieën. Je wilt vaak toch even weten wat iemand wilt eten en hoe erg allergisch iemand is. Het maakt uit of iemand diarree kan krijgen van wat noten of dat iemand in shock raakt als er een pinda naast zijn bord heeft gelegen. Met heftige allergieen is het handiger de gerechten voor te bereiden op het moment dat de keuken nog helemaal schoon en fris is. Niet als er de hele dag al aan de mis en place is gewerkt.

[ Bericht 6% gewijzigd door focal op 27-07-2015 00:25:01 ]
We komen hard, zo hard.
  maandag 27 juli 2015 @ 00:29:36 #163
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154664931
Ik zie weinig klachten over 2 of 3 sterren Michelintenten, dus blijkbaar kan het wel goed als je deskundig en opgeleid personeel hebt rond lopen en goed wilt betalen.
Geen studenten die een bijbaan zoeken in dat soort tenten te bekennen

Mijn ervaring in al die 2- of 3-sterrententen zijn onberispelijk. Oké, je betaalt wat meer ervoor, maar dan weet je wel dat je bedient wordt en geadviseerd wordt door mensen die er verstand van hebben, netjes kunnen uitleggen wat je te eten op jouw bord krijgt, een sommelier met verstand van zaken en bedienend (de term alleen al zou iets moeten losmaken..dienen..bedienend) kunnen inschatten of je met u of je wilt worden aangesproken als klant/gast.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_154665007
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:55 schreef habitue het volgende:
IEn waarom zou je je ergeren als er iemand vraagt of alles smaakt?
Bijna goed. Het gaat er niet om óf iemand dat vraagt, maar dát iemand dat vraagt.
In een GOED restaurant hoor je dat niet te vragen, je serveert alleen eten dat uitstekend bereid is. Dan kun je er vanuit gaan dat alles smaakt. Wellicht lust iemand 't niet, maar daar kan de keuken niets aan doen.
Het is netter om te vragen of alles naar wens geweest is.
pi_154665071
Nog even wat irritaties vanuit de kant van de bediening:

- Iets terugsturen als er nog 1 hapje over is
- Niet begrijpen dat een restaurant 'vol' kan zitten als er nog tafels zijn. Vol zitten heeft ook te maken met de capaciteit van de bediening en keuken.
- Het dagmenu is een vast menu. Als u zelf een menu samen wilt stellen bestel dan a la carte. (kleine wijzigingen zijn mogelijk)
- Niet van te voren melden dat u een strak tijdschema heeft... Nee, sorry ik kan niet opeens de laatste 2 gangen binnen 20 minuten op tafel hebben als het druk is
- Allergieën niet van te voren melden
- De tent zelf verbouwen. Als u wensen heeft qua opstelling dan doen we dat wel samen...
- Vraag even of ik u qua taal tegemoet kan komen. Ik kan er weinig mee als je in het Frans een of ander verhaal begint af te steken.
- Zelf ergens gaan zitten. We hebben niet voor niets iemand ontvangst staan, we placeren u graag zelf. Gereserveerd bordjes zijn niet chique, dus die hebben we niet.
- Zakelijke groepen die niet willen betalen voor het aantal afgesproken gasten. Als wij voor 30 man plek hebben vrijgehouden en menu's voorbereid hebben dan kunnen wij er ook weinig mee als u maar met 20 man op komt dagen...
- Zakelijke groepen waarvan de contactpersoon op de avond zelf meldt dat de drankjes voor eigen rekening zijn en of we voor 45 man persoonlijk een bon kunnen bijhouden...

[ Bericht 13% gewijzigd door focal op 27-07-2015 00:53:40 ]
We komen hard, zo hard.
pi_154665164
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 00:35 schreef pietbier het volgende:

[..]

Bijna goed. Het gaat er niet om óf iemand dat vraagt, maar dát iemand dat vraagt.
In een GOED restaurant hoor je dat niet te vragen, je serveert alleen eten dat uitstekend bereid is. Dan kun je er vanuit gaan dat alles smaakt. Wellicht lust iemand 't niet, maar daar kan de keuken niets aan doen.
Het is netter om te vragen of alles naar wens geweest is.
Prima, mij boeit dat helemaal niks. Zolang personeel maar niet onbeschoft is. Hele tijd geleden liep ik een restaurant binnen, met de vraag of ze nog een tafel hadden voor 2. Dat nare mannetje keek me echt zo aan met een blik van, gozer zie je niet dat het hele restaurant leeg is? En zei toen: "Dat lijkt me wel he." Meteen omgedraaid.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:00:57 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665442
ik geloof dat ik me niet op mijn gemak zou voelen in een sterrenrestaurant, als ik dit topic zo lees. Die sommelier heeft aan mij al geen werk want wijn is niet aan mij besteed. Ik zou me nogal opgelaten voelen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:02:57 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154665469
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:00 schreef Lienekien het volgende:
ik geloof dat ik me niet op mijn gemak zou voelen in een sterrenrestaurant, als ik dit topic zo lees. Die sommelier heeft aan mij al geen werk want wijn is niet aan mij besteed. Ik zou me nogal opgelaten voelen.
Een goede sommelier in een sterrentent weet perfecte alternatieven voor te stellen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 juli 2015 @ 01:04:09 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665489
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:02 schreef golfer het volgende:

[..]

Een goede sommelier in een sterrentent weet perfecte alternatieven voor te stellen.
Een glaasje Evian?
  maandag 27 juli 2015 @ 01:06:57 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154665520
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:04 schreef Lienekien het volgende:

Een glaasje Evian?
Of en bepaald biertje of ander frisdrankje dat past bij het betreffende gerecht.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 juli 2015 @ 01:07:52 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665534
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:06 schreef golfer het volgende:

[..]

Of en bepaald biertje of ander frisdrankje dat past bij het betreffende gerecht.
:{
pi_154665561
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:55 schreef habitue het volgende:
Ik ben eigenlijk vrij snel tevreden over bediening. Interesseert mij het nou vanaf welke kant het bord op tafel komt. Heb hier echt nog nooit eens over nagedacht. En waarom zou je je ergeren als er iemand vraagt of alles smaakt? Lijkt me echt heel vermoeiend om je over al die dingen druk te maken.

Ik heb ook liever wat informele bediening, ook in een sterrentent. Enige waar k me wel snel aan erger is trage/onoplettende bediening. Als mijn glas leeg is, fill that fucker up. :+ En als ik om de rekening heb gevraagd breng me dan ook meteen de rekening, niet pas na 15 min.

Over het eten kan ik wel vrij snobistisch zijn, afhankelijk van de prijs dan.
Wij zijn sinds een jaartje of twee actief gaan vragen naar allergieën of speciale wensen wanneer mensen telefonisch reserveren.

Dat scheelt echt een slok op de borrel van de reserveringen hebben we veel minder mensen met onaangekondigde allergieën en de keuken kan er rekening mee houden. De gasten met een allergie hebben daardoor ook een veel betere ervaring bij ons gekregen :)
pi_154665614
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 00:39 schreef focal het volgende:
Nog even wat irritaties vanuit de kant van de bediening:

- Niet begrijpen dat een restaurant 'vol' kan zitten als er nog tafels zijn. Vol zitten heeft ook te maken met de capaciteit van de bediening en keuken.
Dit dus zaterdag half 6? Ow ik mag vast zelf ergens gaan zitten?! En dan zijn we schlemiel omdat we geen bordjes op tafel pleuren zekers.
quote:
- Niet van te voren melden dat u een strak tijdschema heeft... Nee, sorry ik kan niet opeens de laatste 2 gangen binnen 20 minuten op tafel hebben als het druk is
Eigenaar heeft ooit in pure wanhoop aan gasten gevraagd als hij het dan maar in een blender moest pleuren in moest trechtervoeren :'). Totaal over de grens natuurlijk maar me stiekem ziek gelachen :'(
quote:
- De tent zelf verbouwen. Als u wensen heeft qua opstelling dan doen we dat wel samen...
Ik heb dat nog nooit meegemaakt gelukkig, er zijn mensen die gewoon zelf met tafels gaan sjouwen in een luxe restaurant?
[quote]

[ Bericht 0% gewijzigd door Kandijfijn op 27-07-2015 01:21:49 ]
  maandag 27 juli 2015 @ 01:20:24 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665686
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:14 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dit dus zaterdag half 6? Ow ik mag vast zelf ergens gaan zitten?! En dan zijn sjemiel omdat we geen bordjes op tafel pleuren zekers.

[..]

Eigenaar heeft ooit in pure wanhoop aan gasten gevraagd als hij het dan maar in een blender moest pleuren in moest trechtervoeren :'). Totaal over de grens natuurlijk maar me stiekem ziek gelachen :'(

[..]

Ik heb dat nog nooit meegemaakt gelukkig, er zijn mensen die gewoon zelf met tafels gaan sjouwen in een luxe restaurant?
[quote]
Wat betekent die vetgemaakte zin?
pi_154665691
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 00:39 schreef focal het volgende:
Van de andere kant: melden dat je een bepaald tijdschema hebt (theater, bioscoop) en dan te horen krijgen dat dat echt geen enkel probleem is, maar dan blijkt dat absoluut niet waar te zijn. En dan wilden we echt niet binnen een uur alles op hebben hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154665701
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:14 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dit dus zaterdag half 6? Ow ik mag vast zelf ergens gaan zitten?! En dan zijn sjemiel omdat we geen bordjes op tafel pleuren zekers.

[..]

[..]

[quote]
Het verbouwen gebeurt eigenlijk alleen in onze lounge inderdaad. Ach ja, elke avond is weer anders. Als er niets raars zou gebeuren is het ook zo saai.
We komen hard, zo hard.
pi_154665731
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat betekent die vetgemaakte zin?
Het woordje we miste en schlemiel had ik als een 3 jarige gespeld. Schlemiel=idioot pleuren=gooien/neerzetten.

Oftewel in standaard Nederlands: En dan zijn wij zeker idioot omdat we geen bordjes op tafel zetten.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:26:12 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665756
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:23 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het woordje we miste en schlemiel had ik als een 3 jarige gespeld. Schlemiel=idioot pleuren=gooien/neerzetten.

Oftewel in standaard Nederlands: En dan zijn wij zeker idioot omdat we geen bordjes op tafel zetten.
En wat voor bordjes?
pi_154665764
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wat voor bordjes?
Bordjes waar gereserveerd op staat
  maandag 27 juli 2015 @ 01:27:14 #180
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154665768
quote:

Ontleend aan Jiddisch sjlemiel, s(c)hlemiel ‘ongeluksvogel, mislukkeling, domkop’.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 juli 2015 @ 01:27:52 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665774
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:26 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Bordjes waar gereserveerd op staat
Ik begrijp nu de zin, maar ik snap het nog steeds niet. Wat doet die gast nou fout?
pi_154665792
quote:

[..]

Ook zo geweldig zijn trends. Heb je in een keer allemaal experts, maar dan net niet. Tegenwoordig krijg je bijvoorbeeld weer commentaar als er geen komkommer in de gin-tonic zit. Dat er bij verschillende gins verschillende garneringen passen doet er niet toe.
We komen hard, zo hard.
pi_154665809
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik begrijp nu de zin, maar ik snap het nog steeds niet. Wat doet die gast nou fout?
Ik reageerde dus op de reactie van Focal
quote:
Mensen lopen regelmatig gewoon het restaurant naar binnen en willen zomaar ergens gaan zitten of gaan zelfs zomaar ergens zitten.

En dan kijken ze ons soms vreemd aan omdat we geen bordjes op gereserveerdbordjes op tafels hebben staan.

Nee, mevrouw/meneer in een fatsoenlijk restaurant laat je jezelf placeren je gaat niet ergens zomaar lomp zitten we zijn geen cafetaria.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:32:08 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665814
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:29 schreef focal het volgende:

[..]

Ook zo geweldig zijn trends. Heb je in een keer allemaal experts, maar dan net niet. Tegenwoordig krijg je bijvoorbeeld weer commentaar als er geen komkommer in de gin-tonic zit. Dat er bij verschillende gins verschillende garneringen passen doet er niet toe.
Als ik dit soort geschamper lees, ontneemt het mij de lust om jouw tent te bezoeken.
  Moderator / Miss SHO maandag 27 juli 2015 @ 01:33:32 #185
22592 crew  Ole
pi_154665838
En ik vind die komkommer in mijn gintonic wel lekker :@
Shoot me
  maandag 27 juli 2015 @ 01:34:02 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665847
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:31 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik reageerde dus op de reactie van Focal

[..]

Mensen lopen regelmatig gewoon het restaurant naar binnen en willen zomaar ergens gaan zitten of gaan zelfs zomaar ergens zitten.

En dan kijken ze ons soms vreemd aan omdat we geen bordjes op gereserveerdbordjes op tafels hebben staan.

Nee, mevrouw/meneer in een fatsoenlijk restaurant laat je jezelf placeren je gaat niet ergens zomaar lomp zitten we zijn geen cafetaria.
Dit soort mensen stuur je dan toch de zaak uit? Zulke mensen wil je toch niet in je etablissement?
pi_154665883
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als ik dit soort geschamper lees, ontneemt het mij de lust om jouw tent te bezoeken.
Come on. ik ben al jaren barman en mijn kennis van drank is iets waar ik trots op ben. Als je bij mij iets besteld zal ik er alles aan doen om te zorgen dat het perfect is. Als je bij mij een gin-tonic besteldt ga ik eerst een groot glas voor je frapperen, waarna ik hem met nieuw ijs vul. Je krijgt een royale 5cl gin met een goede tonic die ik zo in je glas krijg dat het meeste koolzuur wordt behouden. Vervolgens kies ik een garnering die perfect matched bij de gin die je gekozen hebt. Als iemand dan vervolgens pissig wordt dat er geen halve geschaafde komkommer en ''ik niet weet hoe het hoort'' dan erger ik me daar aan. Ik denk niet iedereen het vervelend vindt als je kunde in twijfel wordt getrokken.

quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:33 schreef Ole het volgende:
En ik vind die komkommer in mijn gintonic wel lekker :@
Shoot me
Perfect. Vraag om komkommer en ik zal het met alle liefde doen! Niets mis met kommer trouwens, die trend is volgens mij ooit begonnen omdat Hendricks het zelf als garnering aanraadt en dat wordt gezien als de hipste gin van het moment.
We komen hard, zo hard.
pi_154665889
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit soort mensen stuur je dan toch de zaak uit? Zulke mensen wil je toch niet in je etablissement?
Waarom zal ik mijn eigen inkomen weg sturen?

Ik spreek ze vriendelijk aan en als er ruimte is plaats ik ze alsnog op een mooi tafeltje en probeer ze een aperitief te verkopen.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:40:09 #189
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665927
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:37 schreef focal het volgende:

[..]

Come on. ik ben al jaren barman en mijn kennis van drank is iets waar ik trots op ben. Als je bij mij iets besteld zal ik er alles aan doen om te zorgen dat het perfect is. Als je bij mij een gin-tonic besteld ga ik eerst een groot glas voor je frapperen, waarna ik hem met nieuw ijs vul. Je krijgt een royale 5cl gin met een goede tonic die ik zo in je glas krijg dat het meeste koolzuur wordt behouden. Vervolgens kies ik een garnering die perfect matched bij de gin die je gekozen hebt. Als iemand dan vervolgens pissig wordt dat er geen halve geschaafde komkommer in drijft dan erger ik me daaraan ja.
En ik vind het gebrek aan tolerantie naar je gasten toe ergerlijk.
pi_154665932
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:29 schreef focal het volgende:

[..]

Ik heb allang afgeleerd overal het meeste kennis van te willen hebben. Ik probeer goed op de hoogte te blijven maar ik kan niet alles weten en wanneer echte fanaat tegen komt van een bepaalde drank is hij je toch wel de baas.

Ik vraag meestal als ze mij vervolgens nog iets bij kunnen leren. Dan kunnen ze even praten over hun hobby dan wel obsessie en geef je ze een enorme egoboost. En soms leer je ook nog eens echt wat bij :D.

Tis ook tamelijk goed voor je fooi ;)
pi_154665942
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En ik vind het gebrek aan tolerantie naar je gasten toe ergerlijk.
Kleine kans dat je daar ook maar iets van zal merken als je bij hem op bezoek bent.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:42:52 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665958
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:37 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Waarom zal ik mijn eigen inkomen weg sturen?

Ik spreek ze vriendelijk aan en als er ruimte is plaats ik ze alsnog op een mooi tafeltje en probeer ze een aperitief te verkopen.
Ze horen toch thuis in een cafetaria, zei je net nog. (Alsog er niet zat prima eetgelegenheden zijn waar ze wel reserveringsbordjes neerzetten en je dus zelf kunt kiezen aan wel ander tafeltje je gaat zitten.)

Zelfde kritiek als je vakgenoot hierboven. Moet je het mensen zo kwalijk nemen als ze niet direct doorhebben hoe het er in jouw 'fatsoenlijke' restaurant aan toegaat?
pi_154665972
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:41 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Kleine kans dat je daar ook maar iets van zal merken als je bij hem op bezoek bent.
:) zo werkt het wel. En ik ben iemand die me totaal niet snel ergert aan gasten, vind bijzondere verzoeken juist leuk. Het is alleen frustrerend als je onterecht commentaar krijgt op je werk. Ik weet helemaal niet overal alles van en ik laat me graag corrigeren, maar zorg dan wel dat je gelijk hebt. Het is niet leuk als iemand net doet alsof je niet weet waar je mee bezig bent terwijl je met trots je werk doet.
We komen hard, zo hard.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:43:48 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665973
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:41 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Fantastisch. Vriendelijk glimlachen naar je gasten, maar achter hun rug om zeiken.
pi_154666012
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze horen toch thuis in een cafetaria, zei je net nog. (Alsog er niet zat prima eetgelegenheden zijn waar ze wel reserveringsbordjes neerzetten en je dus zelf kunt kiezen aan wel ander tafeltje je gaat zitten.)

Zelfde kritiek als je vakgenoot hierboven. Moet je het mensen zo kwalijk nemen als ze niet direct doorhebben hoe het er in jouw 'fatsoenlijke' restaurant aan toegaat?
Dit draadje gaat over hoe het hoort, wel zo hoort het als je uit eten gaat laat je jezelf placeren door de gastheer/vrouw.

Het is elke keer meer een kleine verbazing dan echte oprechte ergernis alhoewel het je wel voor een lastig pakket kan zetten als je die tafel zo nodig hebt en alle andere tafels al besproken zijn. Dat is waarom je eerst naar de gastheer/vrouw gaat.

Het is niet dat ik direct op de persoon in kwestie neer kijk het is gewoon meer gedrag wat thuishoort in een cafetaria. Maar blijkbaar maakt mij dat een pedant mannetje omdat ik enigszins geef om etiquette
pi_154666026
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit is misschien beter te begrijpen als je zelf in de horeca werkt. Klachten of onbegrip is geen enkel probleem en geeft ons juist de kans wat uit te leggen en op een persoonlijkere manier u te bedienen. De ergernis is vooral gericht tegen mensen die boos reageren terwijl ze zelf niet weten hoe het hoort. Iemand kan altijd iets niet begrijpen en dat is logisch, er is zoveel etiquette, maar reageer gewoon beleefd of vraag uitleg. Ik ben niet debiel. Ik kan me geen ander vak bedenken waar mensen zo vaak je kennis in twijfel trekken en dat is niet altijd makkelijk.
We komen hard, zo hard.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:49:52 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154666052
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:46 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dit draadje gaat over hoe het hoort, wel zo hoort het als je uit eten gaat laat je jezelf placeren door de gastheer/vrouw.

Het is elke keer meer een kleine verbazing dan echte oprechte ergernis alhoewel het je wel voor een lastig pakket kan zetten als je die tafel zo nodig hebt en alle andere tafels al besproken zijn. Dat is waarom je eerst naar de gastheer/vrouw gaat.

Het is niet dat ik direct op de persoon in kwestie neer kijk het is gewoon meer gedrag wat thuishoort in een cafetaria. Maar blijkbaar maakt mij dat een pedant mannetje omdat ik enigszins geef om etiquette
Nogmaals, er zijn zat prima eetgelegenheden waar ze wel reserveringsbordjes neerzetten en je dus zelf kunt kiezen aan welk ander tafeltje je gaat zitten. Hoe weet ik dat ik in jouw restaurant geen geïrriteerde blik krijg als ik blijf staan wachten om een tafel te krijgen? Heb je een bordje 'please wait to be seated'?
pi_154666062
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:47 schreef focal het volgende:

[..]

Dit is misschien beter te begrijpen als je zelf in de horeca werkt. Klachten of onbegrip is geen enkel probleem en geeft ons juist de kans wat uit te leggen en op een persoonlijkere manier u te bedienen. De ergernis is vooral gericht tegen mensen die boos reageren terwijl ze zelf niet weten hoe het hoort. Iemand kan altijd iets niet begrijpen en dat is logisch, er is zoveel etiquette, maar reageer gewoon beleefd of vraag uitleg. Ik ben niet debiel. Ik kan me geen ander vak bedenken waar mensen zo vaak je kennis in twijfel trekken en dat is niet altijd makkelijk.
Deels omdat ons vak besmeurd is door studenten die niks om hun vak geven en geen hart voor de horeca hebben.

Die types waar door andere FOK!'ers naar verwezen wordt die liever praten met hun collega's en geenszins de behoefte lijken te hebben ook maar iets te weten van de dranken en gerechten die ze wensen uit te serveren. Dan zijn mensen niet meer gewend in aanraking te komen met iemand die echt zijn vak verstaat.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:54:13 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154666108
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:47 schreef focal het volgende:

[..]

Ik ben alleen maar gast in de horeca en ik maak me liever niet druk over wat wel of niet hoort als ik een avondje uit ben. Als jij beleefd zegt dat je een GT met radijs echt van harte kunt aanbevelen en ik heb toch liever komkommer, wat is dan het probleem? Je maakt mij toch blij?
pi_154666119
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:46 schreef Kandijfijn het volgende:
Er zijn ook heel veel mensen die zelden uit eten gaan en dus domweg niet weten 'hoe het hoort' volgens jouw regels hè? Gewoon vriendelijk helpen en niet smalend op neerkijken omdat ze beter naar de snackbar hadden kunnen gaan. Zo kwam het namelijk wel een beetje over ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')