Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:28 schreef Kandijfijn het volgende:
Ja, ze hoort excuus aan te bieden voor een smerig glas maar hoeveel meerwaarde heeft dit werkelijk? Kleine kans dat zij dit glas heeft schoon gemaakt.
Maar inderdaad correcter zou zijn geweest; Excuus/Sorry, ik zal een nieuw glas voor U halen.
Mag een gast er een troep van maken? Wat is dat nu voor een vreemde vraag? Nee natuurlijk mag een gast dit niet en ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen.
Dat laatste komt me bekend voorquote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.
Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.
En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Maar gelukkig mag je niet meer roken in de meeste horeca-gelegenheden. Dus dat is hopelijk een zeldzaam fenomeen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.
Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.
En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Ow eens hoor maar het is allemaal zo'n zinloos toneelstukje. Persoonlijk verwacht ik een nieuw glas geen excuses.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.
Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.
En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Ik hecht eraan als gast/klant behandeld te worden. Doe mij dat 'toneelstukje' er maar bij.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:42 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ow eens hoor maar het is allemaal zo'n zinloos toneelstukje. Persoonlijk verwacht ik een nieuw glas geen excuses.
Precies, zo denk ik er ook over. Natuurlijk gaat je eten of drankje er niet anders van smaken, maar horecabezoek draait dan ook niet alleen om consumptie maar ook om beleving. In een supermarkt ben je klant. In een restaurant gast.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik hecht eraan als gast/klant behandeld te worden. Doe mij dat 'toneelstukje' er maar bij.
Zo dacht ik ook inderdaad.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.
in mijn geval had - behalve onze tafel - niemand het gemerkt. Jouw (terechte!) opmerking slaat denk ik meer op geluidsoverlast? Ik zou inderdaad wel willen dat medewerkers een gast met herriemakers aanspreken, maar ik kan me voorstellen dat niet elk restaurant uitgerust is op kinderen (juist niet), dus wat is dan het alternatief? Je wil uitzetten voorkomen lijkt me.quote:Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.
Dat staat buiten kijf. Wel vraag ik me nog steeds af wat maakte dat ie dìt nodig achtte.quote:En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Ja veel mensen hechten daar veel waarde aan, ik zou ook zonder schroom excuses aanbieden hoor dat is vrijwel een automatisme. Maar als gast zou ik mezelf er geen seconde druk om kunnen maken eigenlijk. Misschien was dat meisjes wel heel erg druk in haar hoofd en was net aan het nadenken als ze tafel 5 en 7 al uit had gevraagd. Moment afgeleid jij meldt dat je glas vies is en zij gaat direct een glas pakken terwijl ze nog in gedachten is.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik hecht eraan als gast/klant behandeld te worden. Doe mij dat 'toneelstukje' er maar bij.
[..]quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zo dacht ik ook inderdaad.
[..]
in mijn geval had - behalve onze tafel - niemand het gemerkt. Jouw (terechte!) opmerking slaat denk ik meer op geluidsoverlast? Ik zou inderdaad wel willen dat medewerkers een gast met herriemakers aanspreken, maar ik kan me voorstellen dat niet elk restaurant uitgerust is op kinderen (juist niet), dus wat is dan het alternatief? Je wil uitzetten voorkomen.
Zulke afwezigheid/ haast is voor mij een reden daar niet meer terug te komen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ja veel mensen hechten daar veel waarde aan, ik zou ook zonder schroom excuses aanbieden hoor dat is vrijwel een automatisme. Maar als gast zou ik mezelf er geen seconde druk om kunnen maken eigenlijk. Misschien was dat meisjes wel heel erg druk in haar hoofd en was net aan het nadenken als ze tafel 5 en 7 al uit had gevraagd. Moment afgeleid jij meldt dat je glas vies is en zij gaat direct een glas pakken terwijl ze nog in gedachten is.
Kort gezegd: Excuses dienen gemaakt te worden maar ik kan me niet voorstellen dat je er langer dan 1,5 seconde bij stil staat.
Jij komt niet meer omdat een meisje vergeet haar excuses te maken voor een vies glas? Terwijl ze direct een schone neer zet?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:48 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zulke afwezigheid/ haast is voor mij een reden daar niet meer terug te komen.
Hoeren hebben klanten, wij hebben gastenquote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:30 schreef hoas het volgende:
Klanten Gasten zijn de enigste inkomsten en daar moeten ze zuinig op zijn.
Ik kom niet terug als ik mij geen gast voel.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:50 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Jij komt niet meer omdat een meisje vergeet haar excuses te maken voor een vies glas? Terwijl ze direct een schone neer zet?
Dat vraag ik me dus af, als je dan bij zo'n tent komt is dat blijkbaar gebruikelijk, is het dan aanpassen of wegwezen?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Afknapper vind ik ook als ze ruim voor tijd zeggen dat je dan en dan je laatste gerecht kan bestellen (voornamelijk bij sushischuren). Ja, ik snap dat het druk is en ja ik snap dat het tafeltje na mij ook weer gereserveerd is. Maar om me ruim voor tijd hiermee lastig te vallen vind ik erg vervelend en klantonvriendelijk. Net alsof ze je snel weg willen hebben.
Die all-you-can-eat-hutten zijn in feite prijsvechters. Dat heeft gevolgen voor de service, en ze moeten om nog geld te verdienen alles ook wel dubbel bezetten, in ieder geval in het weekend. Ik denk dat dat inderdaad een gevalletje take it or leave it is - en ik leave it. Behalve pannenkoekenhuizen...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af, als je dan bij zo'n tent komt is dat blijkbaar gebruikelijk, is het dan aanpassen of wegwezen?
Die vind ik dan weer vreselijk. Vooral die waar de kindjes muntjes krijgen om rotzooi van te kopen. Alsof je ze speed geeft. Pannenkoekenhuis amelisweerd vind ik dan wel weer prima.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die all-you-can-eat-hutten zijn in feite prijsvechters. Dat heeft gevolgen voor de service, en ze moeten om nog geld te verdienen alles ook wel dubbel bezetten, in ieder geval in het weekend. Ik denk dat dat inderdaad een gevalletje take it or leave it is - en ik leave it. Behalve pannenkoekenhuizen...
Ga je dat zeggen tegen het kind van een andere gast? Want daar ging het volgens mij om.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar ik snap het gevalletje kip in de vensterbank niet. Waarom moet je dat tegen het personeel zeggen? Je pakt een servetje en je maakt het zelf schoon. Of je kind. Om vervolgens tegen je kind te zeggen dat dat thuis niet mag dus ergens anders ook niet.
Oh zoquote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ga je dat zeggen tegen het kind van een andere gast? Want daar ging het volgens mij om.
Want als het je eigen kind is lijkt het me logisch dat je dat zelf oplost, en daar het personeel niet voor nodig hebt.
TS heeft het over een 8-jarige puff, gezien haar gebruikersnaam ga ik er dan vanuit dat het om haarzelf gaat. Maar misschien heb ik het mis, want ik snap ook niet echt waarom de ouders het dan niet gewoon zelf zouden opruimenquote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ga je dat zeggen tegen het kind van een andere gast? Want daar ging het volgens mij om.
Want als het je eigen kind is lijkt het me logisch dat je dat zelf oplost, en daar het personeel niet voor nodig hebt.
Ja, ik las het stukje terug onder het mom van ben ik nou gek? Maar er staat idd een 8 jarige puff.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
TS heeft het over een 8-jarige puff, gezien haar gebruikersnaam ga ik er dan vanuit dat het om haarzelf gaat. Maar misschien heb ik het mis, want ik snap ook niet echt waarom de ouders het dan niet gewoon zelf zouden opruimen
Ik zou waarschijnlijk eerder even het glas schoon poetsen met het servet dan er iemand bijhalen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een glas dat niet goed schoon was. Er kwam wel een 'u krijgt een nieuwe', maar ze was niet verbaasd en er kwam geen excuses. Ik verwacht eigenlijk overal wel een excuses bij onvoldoende hygiene.
polonaise ook wel eens.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:59 schreef Copycat het volgende:
Grotendeels eens met RobinOok, maar een haar in mijn eten of een vies glas meld ik wel. Een nieuw glas of maal vind ik dan weer overbodig.
ohhh man. echt niet netjes.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:08 schreef RobinOok het volgende:
Over hoe het moet. Ik at ooit bij een 2 sterren restaurant en ik vroeg blijkbaar nogal vaak "pardon, wat zei je precies?" tegen de ober en "kunt u dat nog eens herhalen" (ik ben namelijk een beetje doof en de ene persoon versta ik slechter dan de ander) waarop mijnheer de ober mij toebijt "een sauuuhhsss van schaaahhhl en scheeehhhhlp dierrrrrtjuhs". Met de staccatie van een dove. Tsja, dan sta je ook even met je mond vol tanden. Ik tenminste.... Ik kan eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven dat dit echt gebeurd is....
Als er op een bierglas een opdruk staat dan hoort deze naar mij toegedraaid te worden.quote:Hoe hoort het eigenlijk in de horeca?
Vorig jaar in een restaurant gegeten met mijn moeder en ik keek mijn ogen uit! Veel te veel (heel jong) personeel dat vooral met elkaar en de mobiele telefoon bezig wasquote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:43 schreef Copycat het volgende:
Ik vind oprechte vriendelijkheid en alertheid erg belangrijk. Ongeïnteresseerd personeel dat alleen met zichzelf bezig is en niet alert is op de gast, vind ik een ergernis.
En een kat is niet gezellig?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:24 schreef Sigaartje het volgende:
Wat vinden jullie van katten in een café die over de bar lopen en aandacht vragen van klanten?
Ik vind het namelijk helemaal niks. Ik kom voor de gezelligheid en niet voor de kat.
Ik vind het vooral onhygiënisch.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:24 schreef Sigaartje het volgende:
Wat vinden jullie van katten in een café die over de bar lopen en aandacht vragen van klanten?
Ik vind het namelijk helemaal niks. Ik kom voor de gezelligheid en niet voor de kat.
Wtf? Heb je de volgende dag de eigenaar gebeld? Of in ieder geval contact met ze opgenomen? Als ik zo iets zou horen (en als het gebeurd dan hoor ik het graag) zou ik desbetreffende direct op non-actief zetten totdat we een gesprek hebben gehad en je etentje aanbieden om te laten zien dat we ons wel kunnen gedragen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:08 schreef RobinOok het volgende:
Over hoe het moet. Ik at ooit bij een 2 sterren restaurant en ik vroeg blijkbaar nogal vaak "pardon, wat zei je precies?" tegen de ober en "kunt u dat nog eens herhalen" (ik ben namelijk een beetje doof en de ene persoon versta ik slechter dan de ander) waarop mijnheer de ober mij toebijt "een sauuuhhsss van schaaahhhl en scheeehhhhlp dierrrrrtjuhs". Met de staccatie van een dove. Tsja, dan sta je ook even met je mond vol tanden. Ik tenminste.... Ik kan eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven dat dit echt gebeurd is....
Nope. Niks. Ik ga uit van een misplaatst gevoel van "grapje kunnen maken". Ik heb mijn hele leven al dan mensen menen zich dingen te kunnen permiteren bij mij. Ik straal iets uit, denk ik. Normaal gesproken, als mensen over een grens gaan bijt ik wel van me af.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:43 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wtf? Heb je de volgende dag de eigenaar gebeld? Of in ieder geval contact met ze opgenomen? Als ik zo iets zou horen (en als het gebeurd dan hoor ik het graag) zou ik desbetreffende direct op non-actief zetten totdat we een gesprek hebben gehad en je etentje aanbieden om te laten zien dat we ons wel kunnen gedragen.
Paar van dit soort verhalen in de wereld over een restaurant kunnen echt heel erg naar uitvallen
Dan zijn jij en ik toch wel iets anders ik had hem waarschijnlijk aan zijn oren naar buiten getrokken of mijn spullen gepakt en per direct vertrokken.quote:Op zondag 26 juli 2015 00:23 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nope. Niks. Ik ga uit van een misplaatst gevoel van "grapje kunnen maken". Ik heb mijn hele leven al dan mensen menen zich dingen te kunnen permiteren bij mij. Ik straal iets uit, denk ik. Normaal gesproken, als mensen over een grens gaan bijt ik wel van me af.
Ik heb er ook niks aan overgehouden. En heb ook niet aan mijzelf getwijfeld, zoals NoraLyz. Alleen aan hem. :-)
Maar raar blijft het.
En ik weet dat zulke verhalen niet leuk zijn voor een restaurant. Vandaar dat ik er niet bij zeg waar het was. Want het was denk ik echt gewoon 1 ober die een slechte afweging maakte. Of misschien was het ook wel een zak, kan ook. Maar ik heb niet de behoefte dat hij omwille van mij op zijn kloten krijgt. Dat laat ik aan anderen over. Want als hij vaker zoiets zou flikken zal hij vast wel eens tegen iemand aanlopen die het er niet bij laat zitten.
Precies.quote:Op zondag 26 juli 2015 01:13 schreef pietbier het volgende:
Och nee, mensen die pilsener biertje noemen.
Tutoyeren bij binnenkomst terwijl je bijna hun opa had kunnen zijn.
Eten van links serveren.
Borden stapelen aan tafel.
Bestek op je schoot laten vallen en dan schamper lachen, geen sorry of weet ik het wat, maar jou wel met een bevlekte broek achterlaten.
In het eerste uur 3x per 5 minuten vragen of je wat te drinken wilt, maar als het hoofdgerecht er is, dan kun je fluiten naar service, letterlijk.
Eten op, geen service meer krijgen. Alles wat nieuw binnenkomt, krijgt voorrang maar moet wel in de lounge wachten omdat jij niets te zuipen krijgt. Sneeuwbaleffect.
Bij het opnemen van de order, de man eerst aanspreken en aan blijven kijken.
Geen idee hebben wat medium rare is, en over saignant nog maar te spreken
In delen uitserveren...
Een verkeerde bestelling aan jouw tafel uitserveren, weer meenemen en de persoon zó laat zijn bestelling geven dat de overige disgenoten hun maal al verorberd hebben.
Ik kan nog wel uren doorgaan.
MAG IK DAT AUB GODVERDEGODVER GEWOON ZELF UITMAKEN HOE IK OP DINGEN REGEER. AL ZOU IK EEN DANSJE OM DE STOEL MAKEN.quote:Op zondag 26 juli 2015 09:45 schreef MutedFaith het volgende:
Of zeg er wat van, of niet. Maar dat gemompel heeft echt helemaal niemand iets aan.
Volgens mij help je vooral jezelf niet hoorquote:Op zondag 26 juli 2015 10:30 schreef RobinOok het volgende:
[..]
MAG IK DAT AUB GODVERDEGODVER GEWOON ZELF UITMAKEN HOE IK OP DINGEN REGEER. AL ZOU IK EEN DANSJE OM DE STOEL MAKEN.
Idioterie. Een ober is verantwoordelijk voor wat hij doet en een gast maakt gewoon lekker helemaal zelf uit hoe hij reageert, daar heeft die ober of Iwanius of de uitbater geen ene fuck over te zeggen. Hij mag hopen dat een klant reageert zoals zij het willen, dat ze er iets aan hebben en iets mee kunnen. Maar als die klant er anders mee om wil gaan en de ober of uitbater er niks aan heeft, dan heeft die ober/uitbater gewoon dikke, vette zultpech.
Lekkere werkgever ben je danquote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:43 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wtf? Heb je de volgende dag de eigenaar gebeld? Of in ieder geval contact met ze opgenomen? Als ik zo iets zou horen (en als het gebeurd dan hoor ik het graag) zou ik desbetreffende direct op non-actief zetten totdat we een gesprek hebben gehad en je etentje aanbieden om te laten zien dat we ons wel kunnen gedragen.
Paar van dit soort verhalen in de wereld over een restaurant kunnen echt heel erg naar uitvallen
Als t de bedoeling was dat de serveerster t hoorde, dan kun je t ook gewoon normaal zeggen. Als t niet de bedoeling is dat ze t hoorde, dan kun je wachten tot ze weg is en er daarna normaal mrt je tafelgenoten delen.quote:Op zondag 26 juli 2015 09:50 schreef Fietsertje70 het volgende:
Nou dat mompelde ik tegen de serveerster, en die heeft dat echt wel gehoord! (anders hadden we het nl nooit gekregen)
Waarom niet? Ik ben ruim 2 meter lang, behoorlijk fors. En heb jaren op kick boxen gezeten. Geloof me ik kan de meeste klanten wel aan!quote:Op zondag 26 juli 2015 09:54 schreef Fietsertje70 het volgende:
Maar instructie bij inwerken zou inderdaad zoiets moeten zijn: Ga nooit in discussie met de gast. Dat ga je op termijn nl nooit winnen
quote:Op zondag 26 juli 2015 12:12 schreef borbit het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik ben ruim 2 meter lang, behoorlijk fors. En heb jaren op kick boxen gezeten. Geloof me ik kan de meeste klanten wel aan!
Dit dus, het is natuurlijk gewoon erg triest, dat je bij sommige "vreetschuur" restaurants nog beter/vriendelijker geholpen wordt, dan bij een klein "gezellig" restaurantje.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik kom niet terug als ik mij geen gast voel.
Dan ga ik liever naar een gastvrije gelegenheid.Daar waar men tijd en aandacht heeft (en dat mag je best terug zien op de rekening, dat is geen probleem).
Dat ook wel eens, bediening vrolijk en gezellig. Maar terwijl het niet eens druk is toch steeds de drankjes fout hebben, of gewoon een heel gerecht verkeerd.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ontopic, veel te joviale bediening, maar het dan wel fout doen/bestellingen vergeten zonder dat te beseffen. Een Thai/Vietnamees in Utrecht heeft dat beide keren dat ik er was voor elkaar gekregen en ondanks dat het eten lekker was, is het wel reden om een paar deuren verder te gaan.
Bij Amarone vond ik het wel heel erg leuk dat de medewerker (Harrie was het volgens mij), zo losjes deed en een geintje kon maken met ons. Soms ervaar ik de luxere plekken als een beetje koud (ben ook geen standaardbezoeker denk ik).
Ik niet. Ik kom om lekker te eten. In de watten gelegd, jakkes.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:30 schreef pietbier het volgende:
Je komt ergens eten en dan wil je in de watten gelegd worden.
Vind het zelf niet echt vergelijkbaar, net had je het over 5 min... maar je weet vast zelf ook wel dat het gebeurd dat een tafel na meerdere malen het aan te geven gewoon lekker een uur langer kan wachten.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:01 schreef MutedFaith het volgende:
Over t hele 'gast'-gebeuren gesproken.
Bij mij thuis ben je ook 'te gast'. En je moet toch echt zin hebben om heul vroeg thuis te zijn als je hier begint te zeuren over een vlek op 'n glas, nog niet ingedekte tafels, of als je anderhalve minuut langer op je koffie moet wachten.
Als gast heb je je gewoon te gedragen en je gastheer/-vrouw te respecteren. Als er echt iets mis is mag je dat uiteraard gewoon netjes melden, maar gaan zeiken over elk klein kutdingetje dat mis gaat maakt je gewoon een eikel.
Ik ben geen werkgever ik ben F&B-manager en als ik hoor dat iemand mijn gasten letterlijk heeft geschoffeerd en belachelijk heeft lopen maken gaat die op non-actief totdat wij er het fijne van weten. Dat lijkt mij toch geen onlogische maatregel?quote:
Vooral de service en de beleving waarschijnlijk. Thuis kun je ook lekker eten.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:04 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik niet. Ik kom om lekker te eten. In de watten gelegd, jakkes.
Onbeschofte bediening inderdaad maar zeg gewoon wat je mankeert dat laffe gemompel heeft niemand wat aan.quote:Op zondag 26 juli 2015 09:30 schreef Fietsertje70 het volgende:
Een keertje eten in zo'n strandtent, was er bij de salade geen sla-couvert aanwezig. Dus ik vraag om een extra vork-en-lepel, krijg ik als antwoord dat ik de sla met mijn eigen bestek op mijn bord kan doen.
Ik heb iets gemompeld over hygiëne, en vaatwasmachines die overwerkt zouden raken en dat ik dat wel kan maar niet wil en uiteraard kwam ze het toen wel brengen (met een gezicht als een oorwurm).
Uiteraard geen fooi, en van ons gezelschap is daarna niemand daar nog gaan eten.
Is toch ook best goeie deal? Zeg dat je met 20 volwassenen bent en 10 kinderen. Nemen die kids allemaal een warme choco met slagroom a 5 euro. En de volwassenen een dure whiskey a 20 euro per glas. Kom je op 450 euro aan gratis drinken. Dat is echt fantastisch. Verdien ik niet in 2.5 uur hoor.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:10 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Vind het zelf niet echt vergelijkbaar, net had je het over 5 min... maar je weet vast zelf ook wel dat het gebeurd dat een tafel na meerdere malen het aan te geven gewoon lekker een uur langer kan wachten.
Zeker vroeger met de familie naar een restaurant![]()
Die durfden ook niet snel wat te zeggen, een keer gewoon 2.5 uur gewacht op een pannenkoek verdomme zeg.
Waren van die dorpelingen, dus ze zeiden er wel wat van, maar dat werkte blijkbaar niet bij het restaurant, opeens kwam er wel een excuses en mocht iedereen 1x gratis drinken, ze waren er daar nog blij mee ook. 2.5 uur......... wij als kinderen werden echt helemaal gek natuurlijk.
Chocomelk á 5 euro en 20 whiskey van 20 euro in een pannenkoekenschuurquote:Op zondag 26 juli 2015 13:24 schreef borbit het volgende:
[..]
Is toch ook best goeie deal? Zeg dat je met 20 volwassenen bent en 10 kinderen. Nemen die kids allemaal een warme choco met slagroom a 5 euro. En de volwassenen een dure whiskey a 20 euro per glas. Kom je op 450 euro aan gratis drinken. Dat is echt fantastisch. Verdien ik niet in 2.5 uur hoor.
Ja ze vreten je arm en drinken je rijk.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:26 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Chocomelk á 5 euro en 20 whiskey van 20 euro in een pannenkoekenschuur
Jij werkt(e) ook in de horeca?quote:Op zondag 26 juli 2015 13:33 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja ze vreten je arm en drinken je rijk.
Eten doe ik thuis en bij simpele vreetschuren. Bij een goed restaurant wil ik verwend worden. Uitleg bij mijn eten, alles keurig in orde en naderhand met een geweldig gevoel naar huis. Uit eten moet een beleving zijn.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:04 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik niet. Ik kom om lekker te eten. In de watten gelegd, jakkes.
Bij jou betaal ik niet voor service en beleving.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:01 schreef MutedFaith het volgende:
Over t hele 'gast'-gebeuren gesproken.
Bij mij thuis ben je ook 'te gast'. En je moet toch echt zin hebben om heul vroeg thuis te zijn als je hier begint te zeuren over een vlek op 'n glas, nog niet ingedekte tafels, of als je anderhalve minuut langer op je koffie moet wachten.
Er is niets mis met op een fatsoenlijke manier aangeven dat zij hun WERK niet goed doen, want dát is 't. Het is hun WERK om alles op orde te hebben.quote:Als gast heb je je gewoon te gedragen en je gastheer/-vrouw te respecteren. Als er echt iets mis is mag je dat uiteraard gewoon netjes melden, maar gaan zeiken over elk klein kutdingetje dat mis gaat maakt je gewoon een eikel.
Wat mij betreft mag het ook hier hoor!quote:Op zondag 26 juli 2015 14:18 schreef Cinderella_Man het volgende:
Pietbier heeft natuurlijk helemaal gelijk.
Overigens kunnen gasten er natuurlijk ook wel wat van, maar dat is voor een ander topic
Nog even hierop reageren. De 'hoe het heurt' afspraak om eten vanuit rechts te serveren vind ik een van de meest verschrikkelijke. Ik heb een beperkt gezichtsveld en zie mensen (en borden) vanuit rechts niet aankomen. Dus bij elke nieuwe gang blijf ik maar stokstijf zitten zodat ik het personeel niet in de weg zit.quote:Op zondag 26 juli 2015 01:13 schreef pietbier het volgende:
Och nee, mensen die pilsener biertje noemen.
Tutoyeren bij binnenkomst terwijl je bijna hun opa had kunnen zijn.
Eten van links serveren.
Borden stapelen aan tafel.
Bestek op je schoot laten vallen en dan schamper lachen, geen sorry of weet ik het wat, maar jou wel met een bevlekte broek achterlaten.
In het eerste uur 3x per 5 minuten vragen of je wat te drinken wilt, maar als het hoofdgerecht er is, dan kun je fluiten naar service, letterlijk.
Eten op, geen service meer krijgen. Alles wat nieuw binnenkomt, krijgt voorrang maar moet wel in de lounge wachten omdat jij niets te zuipen krijgt. Sneeuwbaleffect.
Bij het opnemen van de order, de man eerst aanspreken en aan blijven kijken.
Geen idee hebben wat medium rare is, en over saignant nog maar te spreken
In delen uitserveren...
Een verkeerde bestelling aan jouw tafel uitserveren, weer meenemen en de persoon zó laat zijn bestelling geven dat de overige disgenoten hun maal al verorberd hebben.
Ik kan nog wel uren doorgaan.
Je krijgt heus geen strafpunten als je het 'fout' doet hoor. Behalve misschien als je luidruchtig en grof bent.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:32 schreef Geerd het volgende:
Ik zou niet eens in een echt goed restaurant durven komen omdat ik niet eens weet wat de eet regels etc zijn.
het is inderdaad niet lekker als die big mac al 5 minuten warm gehouden wordt nee, vind het wel slim.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik bestel altijd ALLE gerechten net even wat anders...Zonder dit, met dat..
Is dat done?
Je krijgt altijd wel een vers gemaakt maaltje
quote:Op zondag 26 juli 2015 17:01 schreef Geerd het volgende:
Als ze dan serveren, komen ze altijd zo dichtbij, binnen je intieme zone.
Voelde mij zo ongemakkelijk steeds, dus had echt zo iets van ga weg man.
Pakte ik dat bord maar alvast aan wist ik veel dat die dingen in de oven ofzo staan om het gerecht langer warm te houden.
Als ekte bikkel natuurlijk rustig neergezet die persoon keek mij aan![]()
![]()
Van binnen ging ik natuurlijk kapot
quote:Op zondag 26 juli 2015 17:01 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Bord aanpakken in een restaurant![]()
Heerlijk karma bitch !quote:Op zondag 26 juli 2015 17:05 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Oeps, nu gaat het bij mij weer mis.
Ligt eraan. Als je bijvoorbeeld bij een van der Valk gaat eten geef ik je om die reden groot gelijk. Daar bakken ze vlees, vervolgens vriezen ze het in en de volgende dag bakken ze het snel op en serveren ze het uit.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik bestel altijd ALLE gerechten net even wat anders...Zonder dit, met dat..
Is dat done?
Je krijgt altijd wel een vers gemaakt maaltje
hangt ervan af waarom je doetquote:Op zondag 26 juli 2015 16:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik bestel altijd ALLE gerechten net even wat anders...Zonder dit, met dat..
Is dat done?
Je krijgt altijd wel een vers gemaakt maaltje
Als je dat in een restaurant doet, zie je de kelner langzaam betrekken en verschijnen er letterlijk donkere wolken boven zijn hoofd.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik doe dat bij de McDonalds
"zonder augurk graag"
Is het tenminste heet en nog enigszins eetbaar. Enigszins.
Om iets niet lusten terwijl alle andere perfect is (als ik bijvoorbeeld zeebaars wil met alles behalve die ene kruid die eroverheen gaat) zoietsquote:Op zondag 26 juli 2015 17:17 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
hangt ervan af waarom je doet
allergie, geen enkel probleem
iets niet lusten, kan je geen ander gerecht kiezen?
heel veel niet lusten, kom eens uit je comfort zone of ga niet uit eten
het erom doen om alles vers te krijgen, de tering krijg een leven
als je in de laatste 2 valt heb je werkelijk geen idee hoeveel voorbereidingen er in de middag al gedaan zijn om een diner voor te bereiden. Als je echt allergisch bent dan meldt je het bij reservering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |