abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juli 2015 @ 16:54:55 #31
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154627954
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een glas dat niet goed schoon was. Er kwam wel een 'u krijgt een nieuwe', maar ze was niet verbaasd en er kwam geen excuses. Ik verwacht eigenlijk overal wel een excuses bij onvoldoende hygiene.
Ik zou waarschijnlijk eerder even het glas schoon poetsen met het servet dan er iemand bijhalen.
Of het moet echt een heel smerig glas zijn. Een haar in mijn eten haal ik eruit en gooi op de grond. Een graatje leg ik op de rand van mijn bord. Ik vind het de discussie of het klagen allemaal niet waard. Shit happens.

Verder boeit het me eigenlijk niet zo heel erg als iemand geen excuses aanbiedt, maar vind het wel fijn als ze dat wel doen. En ik vind het ook fijn dat in de uitzonderlijke gevallen dat ik wel een keer mijn beklag doe daar ook iets mee gedaan wordt.

Verder vind ik het meestal alleen maar vermakelijk om te zien hoe "fout" personeel bezig is. Gedrag dat niet kan, veel te jofiaal of weet gewoon onhandig. Een vies tafeltje boeit me ook niet, of ik vraag of ze 'm schoon willen maken of ik offer er weer een servetje aan op. Ik vind het allemaal niet zo belangrijk, zolang mijn eten maar lekker is!!!
  zaterdag 25 juli 2015 @ 16:59:50 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_154628061
Grotendeels eens met RobinOok, maar een haar in mijn eten of een vies glas meld ik wel. Een nieuw glas of maal vind ik dan weer overbodig.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_154628081
Niet alert en ongeïnteresseerd personeel stoort me het meest. Zowel in de keuken als in de bediening.

Ik hecht daarbuiten weinig aan formaliteiten en aan hoe het hoort.

Er kan altijd iets misgaan, als dat goed opgepakt en opgelost wordt, niets aan de hand.

Als gast zal ik me altijd aanpassen aan de tent waar ik ben. Qua gedrag, maar ook qua verwachting. Zal niet snel maar verwachten dat iedereen zich schikt naar mijn pedante willetje omdat ik de betalende gast ben.

Als ik mensen bij mij te gast heb verwacht ik ook dat ze zich niet zo gedragen.

Absoluut anders dan jn de horeca, maar je onfatsoenlijk gedragen omdat je een zak geld meebrengt maakt je precies dat, onfatsoenlijk.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 25 juli 2015 @ 17:53:06 #34
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_154629047
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 16:59 schreef Copycat het volgende:
Grotendeels eens met RobinOok, maar een haar in mijn eten of een vies glas meld ik wel. Een nieuw glas of maal vind ik dan weer overbodig.
polonaise ook wel eens.
Sommige mensen kunnen overal een probleem van maken.
Beetje hetzelfe type volk wat een NS medewerker uitkaffert op een station voor vertraging als er iemand voor de trein gesproken is.
Glijdende schaal naar amerikaanse praktijken om dingen gratis te krijgen.

Afgezien daarvan.. hoe het moet...
Ik vind in horeca een vriendelijke dienstverlening het belangrijkste, hoeft niet al te formeel, maar netjes en vriendelijk is een kleine moeite.
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  zaterdag 25 juli 2015 @ 18:08:10 #35
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154629335
Over hoe het moet. Ik at ooit bij een 2 sterren restaurant en ik vroeg blijkbaar nogal vaak "pardon, wat zei je precies?" tegen de ober en "kunt u dat nog eens herhalen" (ik ben namelijk een beetje doof en de ene persoon versta ik slechter dan de ander) waarop mijnheer de ober mij toebijt "een sauuuhhsss van schaaahhhl en scheeehhhhlp dierrrrrtjuhs". Met de staccatie van een dove. Tsja, dan sta je ook even met je mond vol tanden. Ik tenminste.... Ik kan eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven dat dit echt gebeurd is....
  zaterdag 25 juli 2015 @ 18:43:41 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_154630010
Dat is wel heel grof!

Heb je er, nadat je ietwat van de verbijstering bekomen was, nog wel wat van gezegd?

Ik vind oprechte vriendelijkheid en alertheid erg belangrijk. Ongeïnteresseerd personeel dat alleen met zichzelf bezig is en niet alert is op de gast, vind ik een ergernis.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_154634477
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:08 schreef RobinOok het volgende:
Over hoe het moet. Ik at ooit bij een 2 sterren restaurant en ik vroeg blijkbaar nogal vaak "pardon, wat zei je precies?" tegen de ober en "kunt u dat nog eens herhalen" (ik ben namelijk een beetje doof en de ene persoon versta ik slechter dan de ander) waarop mijnheer de ober mij toebijt "een sauuuhhsss van schaaahhhl en scheeehhhhlp dierrrrrtjuhs". Met de staccatie van een dove. Tsja, dan sta je ook even met je mond vol tanden. Ik tenminste.... Ik kan eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven dat dit echt gebeurd is....
ohhh man. echt niet netjes.

doet me denken aan iets dat ik eens meemaakte (als 17-jarige werkend in een toffe strandtent); ik hoor een stuk minder met 1 van mijn 2 oren. als het flink waait op het strand, hoor je dus vooral een hoop wind, tenzij je vlak naast iemand staat. ik liep met een paar koffie het terras op, maar de vrouw van wie de bestelling was, was intussen het halve terras over verhuisd tussen haar bestelling en het brengen... de drankjes waren ook opgenomen door een collega, dus ik wist niet hoe de gasten eruit zagen. toen heeft ze dus enorm lopen schreeuwen vanaf de andere kant van het terras, (tegen de wind in :') ), en toen ik er na een minuut of wat achter kwam dat de koffie voor haar was (netjes geexcuseerd etc), beet ze me snoeihard toe 'jezus, je bent zeker doof of zo'. toen zei ik 'helaas wel, aan 1 oor' en toen zei ze 'ja, dat dacht ik al, niet normaal zeg.'

ik met mijn pubergevoelens zo :{ ;( :o
pi_154634869
quote:
Hoe hoort het eigenlijk in de horeca?
Als er op een bierglas een opdruk staat dan hoort deze naar mij toegedraaid te worden.

Hier in de kroeg is dat ook standard practice (doodnormaal bruin café), dus in een tent waar ik met 100 euro voor 2 man niet klaar ben verwacht ik dat ook.

Klaarblijkelijk vinden een hoop mensen van niet. Het is zelfs zo dat het me opvalt als het ergens wél gebeurd.

Maargoed, ik heb niet zo een dure smaak en mijn vriendin ook niet, dus heel erg sjiek gaan we eigenlijk nooit eten. Denk dat zo rond de 100 euro voor twee man wel een beetje het max is wat we uitgeven; maargoed, als het hier in de kroeg kan dan moet dat ook kunnen bij het eten vind ik.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_154636110
Ik ben doorgaans best makkelijk en snel tevreden en mensen kunnen fouten maken, ook daar heb ik alle begrip voor. Maar als mijn port naar azijn smaakt en ik dat aangeef na 1 klein slokje, dan verwacht ik niet dat die port vervolgens wel op de rekening staat :? Overigens ook geen excuses, niets, eerder een zucht en een geïrriteerde blik...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154636237
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:43 schreef Copycat het volgende:
Ik vind oprechte vriendelijkheid en alertheid erg belangrijk. Ongeïnteresseerd personeel dat alleen met zichzelf bezig is en niet alert is op de gast, vind ik een ergernis.
Vorig jaar in een restaurant gegeten met mijn moeder en ik keek mijn ogen uit! Veel te veel (heel jong) personeel dat vooral met elkaar en de mobiele telefoon bezig was :o Mensen probeerden te seinen, stonden te wachten etc en die jongelui maar vrolijk met elkaar kletsen. Dat was toen eigenlijk wel vermakelijk, maar als eigenaar zou ik daar echt helemaal niet blij mee zijn geweest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154636280
Wat vinden jullie van katten in een café die over de bar lopen en aandacht vragen van klanten?
Ik vind het namelijk helemaal niks. Ik kom voor de gezelligheid en niet voor de kat.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_154636404
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:24 schreef Sigaartje het volgende:
Wat vinden jullie van katten in een café die over de bar lopen en aandacht vragen van klanten?
Ik vind het namelijk helemaal niks. Ik kom voor de gezelligheid en niet voor de kat.
En een kat is niet gezellig? :D
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_154636414
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:30 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

En een kat is niet gezellig? :D
Nee
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 23:31:44 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154636449
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:24 schreef Sigaartje het volgende:
Wat vinden jullie van katten in een café die over de bar lopen en aandacht vragen van klanten?
Ik vind het namelijk helemaal niks. Ik kom voor de gezelligheid en niet voor de kat.
Ik vind het vooral onhygiënisch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_154636478
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:30 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee
-O-
Professioneel gifmenger.
pi_154636501
Ik ben wel een poes-liefhebber maar ik hou niet van katten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_154636527
Maar katten houden wel van mij, ongelooflijk maar waar. En ze vinden me nog leuk ook.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_154636682
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:08 schreef RobinOok het volgende:
Over hoe het moet. Ik at ooit bij een 2 sterren restaurant en ik vroeg blijkbaar nogal vaak "pardon, wat zei je precies?" tegen de ober en "kunt u dat nog eens herhalen" (ik ben namelijk een beetje doof en de ene persoon versta ik slechter dan de ander) waarop mijnheer de ober mij toebijt "een sauuuhhsss van schaaahhhl en scheeehhhhlp dierrrrrtjuhs". Met de staccatie van een dove. Tsja, dan sta je ook even met je mond vol tanden. Ik tenminste.... Ik kan eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven dat dit echt gebeurd is....
Wtf? Heb je de volgende dag de eigenaar gebeld? Of in ieder geval contact met ze opgenomen? Als ik zo iets zou horen (en als het gebeurd dan hoor ik het graag) zou ik desbetreffende direct op non-actief zetten totdat we een gesprek hebben gehad en je etentje aanbieden om te laten zien dat we ons wel kunnen gedragen.

Paar van dit soort verhalen in de wereld over een restaurant kunnen echt heel erg naar uitvallen ;(
  zondag 26 juli 2015 @ 00:23:45 #49
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154637400
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:43 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wtf? Heb je de volgende dag de eigenaar gebeld? Of in ieder geval contact met ze opgenomen? Als ik zo iets zou horen (en als het gebeurd dan hoor ik het graag) zou ik desbetreffende direct op non-actief zetten totdat we een gesprek hebben gehad en je etentje aanbieden om te laten zien dat we ons wel kunnen gedragen.

Paar van dit soort verhalen in de wereld over een restaurant kunnen echt heel erg naar uitvallen ;(
Nope. Niks. Ik ga uit van een misplaatst gevoel van "grapje kunnen maken". Ik heb mijn hele leven al dan mensen menen zich dingen te kunnen permiteren bij mij. Ik straal iets uit, denk ik. Normaal gesproken, als mensen over een grens gaan bijt ik wel van me af.

Ik heb er ook niks aan overgehouden. En heb ook niet aan mijzelf getwijfeld, zoals NoraLyz. Alleen aan hem. :-)
Maar raar blijft het.

En ik weet dat zulke verhalen niet leuk zijn voor een restaurant. Vandaar dat ik er niet bij zeg waar het was. Want het was denk ik echt gewoon 1 ober die een slechte afweging maakte. Of misschien was het ook wel een zak, kan ook. Maar ik heb niet de behoefte dat hij omwille van mij op zijn kloten krijgt. Dat laat ik aan anderen over. Want als hij vaker zoiets zou flikken zal hij vast wel eens tegen iemand aanlopen die het er niet bij laat zitten.
pi_154637674
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 00:23 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nope. Niks. Ik ga uit van een misplaatst gevoel van "grapje kunnen maken". Ik heb mijn hele leven al dan mensen menen zich dingen te kunnen permiteren bij mij. Ik straal iets uit, denk ik. Normaal gesproken, als mensen over een grens gaan bijt ik wel van me af.

Ik heb er ook niks aan overgehouden. En heb ook niet aan mijzelf getwijfeld, zoals NoraLyz. Alleen aan hem. :-)
Maar raar blijft het.

En ik weet dat zulke verhalen niet leuk zijn voor een restaurant. Vandaar dat ik er niet bij zeg waar het was. Want het was denk ik echt gewoon 1 ober die een slechte afweging maakte. Of misschien was het ook wel een zak, kan ook. Maar ik heb niet de behoefte dat hij omwille van mij op zijn kloten krijgt. Dat laat ik aan anderen over. Want als hij vaker zoiets zou flikken zal hij vast wel eens tegen iemand aanlopen die het er niet bij laat zitten.
Dan zijn jij en ik toch wel iets anders ik had hem waarschijnlijk aan zijn oren naar buiten getrokken of mijn spullen gepakt en per direct vertrokken.

Iemand kleineren vanwege een handicap. Sorry dan moet je echt een ander vak gaan zoeken
pi_154638157
Och nee, mensen die pilsener biertje noemen.
Tutoyeren bij binnenkomst terwijl je bijna hun opa had kunnen zijn.
Eten van links serveren.
Borden stapelen aan tafel.
Bestek op je schoot laten vallen en dan schamper lachen, geen sorry of weet ik het wat, maar jou wel met een bevlekte broek achterlaten.
In het eerste uur 3x per 5 minuten vragen of je wat te drinken wilt, maar als het hoofdgerecht er is, dan kun je fluiten naar service, letterlijk.
Eten op, geen service meer krijgen. Alles wat nieuw binnenkomt, krijgt voorrang maar moet wel in de lounge wachten omdat jij niets te zuipen krijgt. Sneeuwbaleffect.
Bij het opnemen van de order, de man eerst aanspreken en aan blijven kijken.
Geen idee hebben wat medium rare is, en over saignant nog maar te spreken :P
In delen uitserveren...
Een verkeerde bestelling aan jouw tafel uitserveren, weer meenemen en de persoon zó laat zijn bestelling geven dat de overige disgenoten hun maal al verorberd hebben.

Ik kan nog wel uren doorgaan.
pi_154638443
Ik vind het toch altijd een raadsel waarom veel mensen zoveel waarde hechten aan excuses. Neem een klacht liever serieus en zorg dat het niet meer voor komt. Aan excuses heb je helemaal niks.
pi_154639509
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 01:13 schreef pietbier het volgende:
Och nee, mensen die pilsener biertje noemen.
Tutoyeren bij binnenkomst terwijl je bijna hun opa had kunnen zijn.
Eten van links serveren.
Borden stapelen aan tafel.
Bestek op je schoot laten vallen en dan schamper lachen, geen sorry of weet ik het wat, maar jou wel met een bevlekte broek achterlaten.
In het eerste uur 3x per 5 minuten vragen of je wat te drinken wilt, maar als het hoofdgerecht er is, dan kun je fluiten naar service, letterlijk.
Eten op, geen service meer krijgen. Alles wat nieuw binnenkomt, krijgt voorrang maar moet wel in de lounge wachten omdat jij niets te zuipen krijgt. Sneeuwbaleffect.
Bij het opnemen van de order, de man eerst aanspreken en aan blijven kijken.
Geen idee hebben wat medium rare is, en over saignant nog maar te spreken :P
In delen uitserveren...
Een verkeerde bestelling aan jouw tafel uitserveren, weer meenemen en de persoon zó laat zijn bestelling geven dat de overige disgenoten hun maal al verorberd hebben.

Ik kan nog wel uren doorgaan.
Precies.

In een professioneel horecabedrijf moet omzet worden gemaakt want er moeten salarissen worden uitbetaalt en dat gaat niet als het personeel laks is en fouten maakt en alles maar op hun manier doet omdat zij menen dat zij op het zelfde niveau staan als die gast die binnenkomt. Dat zijn zij niet! Zij bedienen,zij serveren en betalen zichzelf niet! Het is een business! Pure business waar keihard geld moet worden verdiend! De gast is er niet voor hun,de gast is er voor zichzelf en wil culinair verwend worden en misschien kan jouw toko hem daarin tegemoet komen maar dan moet jij het mij als gast het wel naar de zin maken. Dat is hoe het spelletje gespeeld wordt!

En gasten die niets durven te zeggen als personeel zich gewoonweg onbeschoft of horkerig opstellen ,niet luisteren en doelbewust fouten maken, tijdens bestellingen en zich er dan nonchalant vanaf maken (want men wil niet als lastig worden ervaren als men er iets van zegt) die gasten moeten zich helemaal de ogen uit het lijf schamen want je naait ook nog de uitbater van de zaak door hem niet te vertellen hoe zijn personeel jou heeft behandeld of opereert terwijl hij daar juist baat bij kan hebben. En wat als de klandizie terugloopt en hij moet de deuren sluiten,dan weet hij nog niet wat de ware reden is van die sluiting is. Leuk hoor.. En het excuus laat anderen het maar vertellen: Ja..lekker makkelijk.. Doe jij het maar,kan ik niet worden aangesproken. Nou...geweldig hoor die lafheid en niet die extra stap willen zetten als het erop aankomt en je alleen maar aan jezelf denkt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Isabeau op 26-07-2015 04:18:44 (vals en kwetsend stuk tekst verwijderd) ]
  zondag 26 juli 2015 @ 04:53:19 #54
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_154639677
Mwoah. Als ik ga uiteten dan doe ik dat om van t eten te genieten. Dan ga ik mijn avond niet lopen verklote door tijd te steken in t zeiken over eten waar je 5 minuten langer op moet wachten, een lepel die scheef ligt of een vlek op m'n glas.

Je bent dan wel 'gast' in een restaurant, maar zonder bediening en keuken was er helemaal niks om te gast te zijn. In plaats van op alle slakken zout leggen mag men zich ook wel eens realiseren dat restaurantpersoneel ook maar mensen zijn, die (*gasp*) fouten kunnen (en mogen!) maken. Het zij geen knipmes-robots.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zondag 26 juli 2015 @ 08:32:18 #55
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154640220
Kijk, dat vind ik dan weer niet mijn taak. Uitbaters behoeden voor teruglopende klandizie. Ha, jij bent een mooie, Iwanius. Ik schaam mij nulkommanul. Ik kom er om te eten. Punt! Niet om mee te helpen die zaak te runnen. Dat zoeken ze maar mooi zelf uit.
pi_154640336
Ik heb ten eerste geen behoefte aan een confrontatie wanneer ik uit eten ga om een leuke avond te hebben en vind het daarnaast aanmatigend om je ongevraagd op te stellen als een soort Meneer Reimers.

Onvrede laat ik blijken door gebrek aan tip, nooit meer terug te komen en eventueel een commentaar op Iens.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 26 juli 2015 @ 09:30:26 #57
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_154640458
Een keertje eten in zo'n strandtent, was er bij de salade geen sla-couvert aanwezig. Dus ik vraag om een extra vork-en-lepel, krijg ik als antwoord dat ik de sla met mijn eigen bestek op mijn bord kan doen.
Ik heb iets gemompeld over hygiëne, en vaatwasmachines die overwerkt zouden raken en dat ik dat wel kan maar niet wil en uiteraard kwam ze het toen wel brengen (met een gezicht als een oorwurm).

Uiteraard geen fooi, en van ons gezelschap is daarna niemand daar nog gaan eten.
  zondag 26 juli 2015 @ 09:45:38 #58
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_154640554
Dat is wellicht nog wel erger dan er 'gewoon' iets van zeggen. Zoeen beetje erachteraan mompelen in de hoop dat ze het stiekem toch een beetje horen, maar de kritiek niet hardop te durven geven.

Of zeg er wat van, of niet. Maar dat gemompel heeft echt helemaal niemand iets aan.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zondag 26 juli 2015 @ 09:50:19 #59
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_154640581
Nou dat mompelde ik tegen de serveerster, en die heeft dat echt wel gehoord! (anders hadden we het nl nooit gekregen)

[ Bericht 21% gewijzigd door Fietsertje70 op 26-07-2015 09:56:32 ]
  zondag 26 juli 2015 @ 09:54:35 #60
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_154640609
Maar instructie bij inwerken zou inderdaad zoiets moeten zijn: Ga nooit in discussie met de gast. Dat ga je op termijn nl nooit winnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')