Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:28 schreef Kandijfijn het volgende:
Ja, ze hoort excuus aan te bieden voor een smerig glas maar hoeveel meerwaarde heeft dit werkelijk? Kleine kans dat zij dit glas heeft schoon gemaakt.
Maar inderdaad correcter zou zijn geweest; Excuus/Sorry, ik zal een nieuw glas voor U halen.
Mag een gast er een troep van maken? Wat is dat nu voor een vreemde vraag? Nee natuurlijk mag een gast dit niet en ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen.
Dat laatste komt me bekend voorquote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.
Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.
En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Maar gelukkig mag je niet meer roken in de meeste horeca-gelegenheden. Dus dat is hopelijk een zeldzaam fenomeen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.
Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.
En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Ow eens hoor maar het is allemaal zo'n zinloos toneelstukje. Persoonlijk verwacht ik een nieuw glas geen excuses.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.
Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.
En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Ik hecht eraan als gast/klant behandeld te worden. Doe mij dat 'toneelstukje' er maar bij.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:42 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ow eens hoor maar het is allemaal zo'n zinloos toneelstukje. Persoonlijk verwacht ik een nieuw glas geen excuses.
Precies, zo denk ik er ook over. Natuurlijk gaat je eten of drankje er niet anders van smaken, maar horecabezoek draait dan ook niet alleen om consumptie maar ook om beleving. In een supermarkt ben je klant. In een restaurant gast.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik hecht eraan als gast/klant behandeld te worden. Doe mij dat 'toneelstukje' er maar bij.
Zo dacht ik ook inderdaad.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.
in mijn geval had - behalve onze tafel - niemand het gemerkt. Jouw (terechte!) opmerking slaat denk ik meer op geluidsoverlast? Ik zou inderdaad wel willen dat medewerkers een gast met herriemakers aanspreken, maar ik kan me voorstellen dat niet elk restaurant uitgerust is op kinderen (juist niet), dus wat is dan het alternatief? Je wil uitzetten voorkomen lijkt me.quote:Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.
Dat staat buiten kijf. Wel vraag ik me nog steeds af wat maakte dat ie dìt nodig achtte.quote:En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Ja veel mensen hechten daar veel waarde aan, ik zou ook zonder schroom excuses aanbieden hoor dat is vrijwel een automatisme. Maar als gast zou ik mezelf er geen seconde druk om kunnen maken eigenlijk. Misschien was dat meisjes wel heel erg druk in haar hoofd en was net aan het nadenken als ze tafel 5 en 7 al uit had gevraagd. Moment afgeleid jij meldt dat je glas vies is en zij gaat direct een glas pakken terwijl ze nog in gedachten is.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik hecht eraan als gast/klant behandeld te worden. Doe mij dat 'toneelstukje' er maar bij.
[..]quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zo dacht ik ook inderdaad.
[..]
in mijn geval had - behalve onze tafel - niemand het gemerkt. Jouw (terechte!) opmerking slaat denk ik meer op geluidsoverlast? Ik zou inderdaad wel willen dat medewerkers een gast met herriemakers aanspreken, maar ik kan me voorstellen dat niet elk restaurant uitgerust is op kinderen (juist niet), dus wat is dan het alternatief? Je wil uitzetten voorkomen.
Zulke afwezigheid/ haast is voor mij een reden daar niet meer terug te komen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ja veel mensen hechten daar veel waarde aan, ik zou ook zonder schroom excuses aanbieden hoor dat is vrijwel een automatisme. Maar als gast zou ik mezelf er geen seconde druk om kunnen maken eigenlijk. Misschien was dat meisjes wel heel erg druk in haar hoofd en was net aan het nadenken als ze tafel 5 en 7 al uit had gevraagd. Moment afgeleid jij meldt dat je glas vies is en zij gaat direct een glas pakken terwijl ze nog in gedachten is.
Kort gezegd: Excuses dienen gemaakt te worden maar ik kan me niet voorstellen dat je er langer dan 1,5 seconde bij stil staat.
Jij komt niet meer omdat een meisje vergeet haar excuses te maken voor een vies glas? Terwijl ze direct een schone neer zet?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:48 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zulke afwezigheid/ haast is voor mij een reden daar niet meer terug te komen.
Hoeren hebben klanten, wij hebben gastenquote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:30 schreef hoas het volgende:
Klanten Gasten zijn de enigste inkomsten en daar moeten ze zuinig op zijn.
Ik kom niet terug als ik mij geen gast voel.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:50 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Jij komt niet meer omdat een meisje vergeet haar excuses te maken voor een vies glas? Terwijl ze direct een schone neer zet?
Dat vraag ik me dus af, als je dan bij zo'n tent komt is dat blijkbaar gebruikelijk, is het dan aanpassen of wegwezen?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Afknapper vind ik ook als ze ruim voor tijd zeggen dat je dan en dan je laatste gerecht kan bestellen (voornamelijk bij sushischuren). Ja, ik snap dat het druk is en ja ik snap dat het tafeltje na mij ook weer gereserveerd is. Maar om me ruim voor tijd hiermee lastig te vallen vind ik erg vervelend en klantonvriendelijk. Net alsof ze je snel weg willen hebben.
Die all-you-can-eat-hutten zijn in feite prijsvechters. Dat heeft gevolgen voor de service, en ze moeten om nog geld te verdienen alles ook wel dubbel bezetten, in ieder geval in het weekend. Ik denk dat dat inderdaad een gevalletje take it or leave it is - en ik leave it. Behalve pannenkoekenhuizen...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af, als je dan bij zo'n tent komt is dat blijkbaar gebruikelijk, is het dan aanpassen of wegwezen?
Die vind ik dan weer vreselijk. Vooral die waar de kindjes muntjes krijgen om rotzooi van te kopen. Alsof je ze speed geeft. Pannenkoekenhuis amelisweerd vind ik dan wel weer prima.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die all-you-can-eat-hutten zijn in feite prijsvechters. Dat heeft gevolgen voor de service, en ze moeten om nog geld te verdienen alles ook wel dubbel bezetten, in ieder geval in het weekend. Ik denk dat dat inderdaad een gevalletje take it or leave it is - en ik leave it. Behalve pannenkoekenhuizen...
Ga je dat zeggen tegen het kind van een andere gast? Want daar ging het volgens mij om.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar ik snap het gevalletje kip in de vensterbank niet. Waarom moet je dat tegen het personeel zeggen? Je pakt een servetje en je maakt het zelf schoon. Of je kind. Om vervolgens tegen je kind te zeggen dat dat thuis niet mag dus ergens anders ook niet.
Oh zoquote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ga je dat zeggen tegen het kind van een andere gast? Want daar ging het volgens mij om.
Want als het je eigen kind is lijkt het me logisch dat je dat zelf oplost, en daar het personeel niet voor nodig hebt.
TS heeft het over een 8-jarige puff, gezien haar gebruikersnaam ga ik er dan vanuit dat het om haarzelf gaat. Maar misschien heb ik het mis, want ik snap ook niet echt waarom de ouders het dan niet gewoon zelf zouden opruimenquote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ga je dat zeggen tegen het kind van een andere gast? Want daar ging het volgens mij om.
Want als het je eigen kind is lijkt het me logisch dat je dat zelf oplost, en daar het personeel niet voor nodig hebt.
Ja, ik las het stukje terug onder het mom van ben ik nou gek? Maar er staat idd een 8 jarige puff.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
TS heeft het over een 8-jarige puff, gezien haar gebruikersnaam ga ik er dan vanuit dat het om haarzelf gaat. Maar misschien heb ik het mis, want ik snap ook niet echt waarom de ouders het dan niet gewoon zelf zouden opruimen
Ik zou waarschijnlijk eerder even het glas schoon poetsen met het servet dan er iemand bijhalen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een glas dat niet goed schoon was. Er kwam wel een 'u krijgt een nieuwe', maar ze was niet verbaasd en er kwam geen excuses. Ik verwacht eigenlijk overal wel een excuses bij onvoldoende hygiene.
polonaise ook wel eens.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:59 schreef Copycat het volgende:
Grotendeels eens met RobinOok, maar een haar in mijn eten of een vies glas meld ik wel. Een nieuw glas of maal vind ik dan weer overbodig.
ohhh man. echt niet netjes.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:08 schreef RobinOok het volgende:
Over hoe het moet. Ik at ooit bij een 2 sterren restaurant en ik vroeg blijkbaar nogal vaak "pardon, wat zei je precies?" tegen de ober en "kunt u dat nog eens herhalen" (ik ben namelijk een beetje doof en de ene persoon versta ik slechter dan de ander) waarop mijnheer de ober mij toebijt "een sauuuhhsss van schaaahhhl en scheeehhhhlp dierrrrrtjuhs". Met de staccatie van een dove. Tsja, dan sta je ook even met je mond vol tanden. Ik tenminste.... Ik kan eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven dat dit echt gebeurd is....
Als er op een bierglas een opdruk staat dan hoort deze naar mij toegedraaid te worden.quote:Hoe hoort het eigenlijk in de horeca?
Vorig jaar in een restaurant gegeten met mijn moeder en ik keek mijn ogen uit! Veel te veel (heel jong) personeel dat vooral met elkaar en de mobiele telefoon bezig wasquote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:43 schreef Copycat het volgende:
Ik vind oprechte vriendelijkheid en alertheid erg belangrijk. Ongeïnteresseerd personeel dat alleen met zichzelf bezig is en niet alert is op de gast, vind ik een ergernis.
En een kat is niet gezellig?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:24 schreef Sigaartje het volgende:
Wat vinden jullie van katten in een café die over de bar lopen en aandacht vragen van klanten?
Ik vind het namelijk helemaal niks. Ik kom voor de gezelligheid en niet voor de kat.
Ik vind het vooral onhygiënisch.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:24 schreef Sigaartje het volgende:
Wat vinden jullie van katten in een café die over de bar lopen en aandacht vragen van klanten?
Ik vind het namelijk helemaal niks. Ik kom voor de gezelligheid en niet voor de kat.
Wtf? Heb je de volgende dag de eigenaar gebeld? Of in ieder geval contact met ze opgenomen? Als ik zo iets zou horen (en als het gebeurd dan hoor ik het graag) zou ik desbetreffende direct op non-actief zetten totdat we een gesprek hebben gehad en je etentje aanbieden om te laten zien dat we ons wel kunnen gedragen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:08 schreef RobinOok het volgende:
Over hoe het moet. Ik at ooit bij een 2 sterren restaurant en ik vroeg blijkbaar nogal vaak "pardon, wat zei je precies?" tegen de ober en "kunt u dat nog eens herhalen" (ik ben namelijk een beetje doof en de ene persoon versta ik slechter dan de ander) waarop mijnheer de ober mij toebijt "een sauuuhhsss van schaaahhhl en scheeehhhhlp dierrrrrtjuhs". Met de staccatie van een dove. Tsja, dan sta je ook even met je mond vol tanden. Ik tenminste.... Ik kan eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven dat dit echt gebeurd is....
Nope. Niks. Ik ga uit van een misplaatst gevoel van "grapje kunnen maken". Ik heb mijn hele leven al dan mensen menen zich dingen te kunnen permiteren bij mij. Ik straal iets uit, denk ik. Normaal gesproken, als mensen over een grens gaan bijt ik wel van me af.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:43 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wtf? Heb je de volgende dag de eigenaar gebeld? Of in ieder geval contact met ze opgenomen? Als ik zo iets zou horen (en als het gebeurd dan hoor ik het graag) zou ik desbetreffende direct op non-actief zetten totdat we een gesprek hebben gehad en je etentje aanbieden om te laten zien dat we ons wel kunnen gedragen.
Paar van dit soort verhalen in de wereld over een restaurant kunnen echt heel erg naar uitvallen
Dan zijn jij en ik toch wel iets anders ik had hem waarschijnlijk aan zijn oren naar buiten getrokken of mijn spullen gepakt en per direct vertrokken.quote:Op zondag 26 juli 2015 00:23 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nope. Niks. Ik ga uit van een misplaatst gevoel van "grapje kunnen maken". Ik heb mijn hele leven al dan mensen menen zich dingen te kunnen permiteren bij mij. Ik straal iets uit, denk ik. Normaal gesproken, als mensen over een grens gaan bijt ik wel van me af.
Ik heb er ook niks aan overgehouden. En heb ook niet aan mijzelf getwijfeld, zoals NoraLyz. Alleen aan hem. :-)
Maar raar blijft het.
En ik weet dat zulke verhalen niet leuk zijn voor een restaurant. Vandaar dat ik er niet bij zeg waar het was. Want het was denk ik echt gewoon 1 ober die een slechte afweging maakte. Of misschien was het ook wel een zak, kan ook. Maar ik heb niet de behoefte dat hij omwille van mij op zijn kloten krijgt. Dat laat ik aan anderen over. Want als hij vaker zoiets zou flikken zal hij vast wel eens tegen iemand aanlopen die het er niet bij laat zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |