abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154620709
Naar aanleiding van CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #17 Rotturdamm en de nodige discussie die daaruit voortkomt zo nu en dan, vraag ik me af wat er nou van de medewerkers of de gasten verwacht mag worden.
In hoeverre mag je de prijs als excuus aanhouden om bepaalde service wel of niet te leveren? Waar ga je meteen zitten, waar wacht je tot een tafel aangeboden wordt?

Van een smalend lachje op het antwoord dat iemand zijn vlees 'done' wil hebben tot klagen over een haar tussen een broodje dat al opgegeten was.

TS begint:
Een glas dat niet goed schoon was. Er kwam wel een 'u krijgt een nieuwe', maar ze was niet verbaasd en er kwam geen excuses. Ik verwacht eigenlijk overal wel een excuses bij onvoldoende hygiene.
Een 8-jarige puff schoot een stukje kip van haar saté in de vensterbank in een chinees restaurant. Ik durfde het niet te zeggen, maar mn ouders ook niet. Mag een gast er een troep van maken, of wordt op zijn minst verwacht dat dit aangegeven wordt?
pi_154620830
Ja, ze hoort excuus aan te bieden voor een smerig glas maar hoeveel meerwaarde heeft dit werkelijk? Kleine kans dat zij dit glas heeft schoon gemaakt.

Maar inderdaad correcter zou zijn geweest; Excuus/Sorry, ik zal een nieuw glas voor U halen.

Mag een gast er een troep van maken? Wat is dat nu voor een vreemde vraag? Nee natuurlijk mag een gast dit niet en ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 12:37:02 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154620984
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:28 schreef Kandijfijn het volgende:
Ja, ze hoort excuus aan te bieden voor een smerig glas maar hoeveel meerwaarde heeft dit werkelijk? Kleine kans dat zij dit glas heeft schoon gemaakt.

Maar inderdaad correcter zou zijn geweest; Excuus/Sorry, ik zal een nieuw glas voor U halen.

Mag een gast er een troep van maken? Wat is dat nu voor een vreemde vraag? Nee natuurlijk mag een gast dit niet en ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen.
Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.

Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.

En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_154621025
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.

Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.

En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Dat laatste komt me bekend voor :D
pi_154621038
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.

Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.

En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Maar gelukkig mag je niet meer roken in de meeste horeca-gelegenheden. Dus dat is hopelijk een zeldzaam fenomeen.
Professioneel gifmenger.
pi_154621048
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.

Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.

En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Ow eens hoor maar het is allemaal zo'n zinloos toneelstukje. Persoonlijk verwacht ik een nieuw glas geen excuses.
pi_154621066
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:42 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ow eens hoor maar het is allemaal zo'n zinloos toneelstukje. Persoonlijk verwacht ik een nieuw glas geen excuses.
Ik hecht eraan als gast/klant behandeld te worden. Doe mij dat 'toneelstukje' er maar bij. ^O^
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 12:44:51 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154621090
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:43 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik hecht eraan als gast/klant behandeld te worden. Doe mij dat 'toneelstukje' er maar bij. ^O^
Precies, zo denk ik er ook over. Natuurlijk gaat je eten of drankje er niet anders van smaken, maar horecabezoek draait dan ook niet alleen om consumptie maar ook om beleving. In een supermarkt ben je klant. In een restaurant gast.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_154621105
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Op het moment dat zij jou bedient, vertegenwoordigt ze het restaurant en is het gepast om (uit naam van dat restaurant) je excuses aan te bieden voor een door dat restaurant gemaakte fout. In dit geval een glas dat niet schoon is.
Zo dacht ik ook inderdaad.
quote:
Als andere gasten last krijgen van het gedrag van kinderen, vind ik dat het personeel best op een nette manier aan de ouders kan vragen om er wat beter op te letten. Eventueel met een alternatief.
in mijn geval had - behalve onze tafel - niemand het gemerkt. Jouw (terechte!) opmerking slaat denk ik meer op geluidsoverlast? Ik zou inderdaad wel willen dat medewerkers een gast met herriemakers aanspreken, maar ik kan me voorstellen dat niet elk restaurant uitgerust is op kinderen (juist niet), dus wat is dan het alternatief? Je wil uitzetten voorkomen lijkt me.
quote:
En een sigaar uitdrukken in het restant van je gerecht lijkt me dan weer typisch iets wat niet hoort.
Dat staat buiten kijf. Wel vraag ik me nog steeds af wat maakte dat ie dìt nodig achtte.
pi_154621129
Onafhankelijk van de prijs hoort de zaak (inclusief glazen) schoon te zijn. En als er niemand is om je welkom te heten en te placeren zoek je zelf een plekje, moeten e maar opletten.

Sowieso is de bedoeling dat je als gast wordt behandeld. Correct, vriendelijk en redelijk.
Whatever...
pi_154621135
Jemig, ik zat dat linkje van dat broodje te bekijken :{
Het was beter geweest als de medewerkster van het terras het filmpje gelijk had gewist toen ze de tel afpakte.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_154621136
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:43 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik hecht eraan als gast/klant behandeld te worden. Doe mij dat 'toneelstukje' er maar bij. ^O^
Ja veel mensen hechten daar veel waarde aan, ik zou ook zonder schroom excuses aanbieden hoor dat is vrijwel een automatisme. Maar als gast zou ik mezelf er geen seconde druk om kunnen maken eigenlijk. Misschien was dat meisjes wel heel erg druk in haar hoofd en was net aan het nadenken als ze tafel 5 en 7 al uit had gevraagd. Moment afgeleid jij meldt dat je glas vies is en zij gaat direct een glas pakken terwijl ze nog in gedachten is.

Kort gezegd: Excuses dienen gemaakt te worden maar ik kan me niet voorstellen dat je er langer dan 1,5 seconde bij stil staat.
pi_154621138
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:45 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zo dacht ik ook inderdaad.

[..]

in mijn geval had - behalve onze tafel - niemand het gemerkt. Jouw (terechte!) opmerking slaat denk ik meer op geluidsoverlast? Ik zou inderdaad wel willen dat medewerkers een gast met herriemakers aanspreken, maar ik kan me voorstellen dat niet elk restaurant uitgerust is op kinderen (juist niet), dus wat is dan het alternatief? Je wil uitzetten voorkomen.
[..]

Dat staat buiten kijf. Wel vraag ik me nog steeds af wat maakte dat ie dìt nodig achtte.
[/quote]
Misschien had ie al drie keer om een asbak gevraagd?
Of misschien was ie gewoon lomp...
Professioneel gifmenger.
pi_154621167
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:47 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ja veel mensen hechten daar veel waarde aan, ik zou ook zonder schroom excuses aanbieden hoor dat is vrijwel een automatisme. Maar als gast zou ik mezelf er geen seconde druk om kunnen maken eigenlijk. Misschien was dat meisjes wel heel erg druk in haar hoofd en was net aan het nadenken als ze tafel 5 en 7 al uit had gevraagd. Moment afgeleid jij meldt dat je glas vies is en zij gaat direct een glas pakken terwijl ze nog in gedachten is.

Kort gezegd: Excuses dienen gemaakt te worden maar ik kan me niet voorstellen dat je er langer dan 1,5 seconde bij stil staat.
Zulke afwezigheid/ haast is voor mij een reden daar niet meer terug te komen.
Professioneel gifmenger.
pi_154621212
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:48 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zulke afwezigheid/ haast is voor mij een reden daar niet meer terug te komen.
Jij komt niet meer omdat een meisje vergeet haar excuses te maken voor een vies glas? Terwijl ze direct een schone neer zet?
pi_154621214
Afknapper vind ik ook als ze ruim voor tijd zeggen dat je dan en dan je laatste gerecht kan bestellen (voornamelijk bij sushischuren). Ja, ik snap dat het druk is en ja ik snap dat het tafeltje na mij ook weer gereserveerd is. Maar om me ruim voor tijd hiermee lastig te vallen vind ik erg vervelend en klantonvriendelijk. Net alsof ze je snel weg willen hebben.
pi_154622077
Klanten zijn de enigste inkomsten en daar moeten ze zuinig op zijn.
pi_154622288
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:30 schreef hoas het volgende:
Klanten Gasten zijn de enigste inkomsten en daar moeten ze zuinig op zijn.
Hoeren hebben klanten, wij hebben gasten ;)
pi_154622368
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:50 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Jij komt niet meer omdat een meisje vergeet haar excuses te maken voor een vies glas? Terwijl ze direct een schone neer zet?
Ik kom niet terug als ik mij geen gast voel.

Dan ga ik liever naar een gastvrije gelegenheid. O+ Daar waar men tijd en aandacht heeft (en dat mag je best terug zien op de rekening, dat is geen probleem).
Professioneel gifmenger.
pi_154622503
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Afknapper vind ik ook als ze ruim voor tijd zeggen dat je dan en dan je laatste gerecht kan bestellen (voornamelijk bij sushischuren). Ja, ik snap dat het druk is en ja ik snap dat het tafeltje na mij ook weer gereserveerd is. Maar om me ruim voor tijd hiermee lastig te vallen vind ik erg vervelend en klantonvriendelijk. Net alsof ze je snel weg willen hebben.
Dat vraag ik me dus af, als je dan bij zo'n tent komt is dat blijkbaar gebruikelijk, is het dan aanpassen of wegwezen?
  zaterdag 25 juli 2015 @ 13:58:22 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154622676
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af, als je dan bij zo'n tent komt is dat blijkbaar gebruikelijk, is het dan aanpassen of wegwezen?
Die all-you-can-eat-hutten zijn in feite prijsvechters. Dat heeft gevolgen voor de service, en ze moeten om nog geld te verdienen alles ook wel dubbel bezetten, in ieder geval in het weekend. Ik denk dat dat inderdaad een gevalletje take it or leave it is - en ik leave it. Behalve pannenkoekenhuizen...
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_154623154
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die all-you-can-eat-hutten zijn in feite prijsvechters. Dat heeft gevolgen voor de service, en ze moeten om nog geld te verdienen alles ook wel dubbel bezetten, in ieder geval in het weekend. Ik denk dat dat inderdaad een gevalletje take it or leave it is - en ik leave it. Behalve pannenkoekenhuizen...
Die vind ik dan weer vreselijk. Vooral die waar de kindjes muntjes krijgen om rotzooi van te kopen. Alsof je ze speed geeft. Pannenkoekenhuis amelisweerd vind ik dan wel weer prima.
pi_154623999
Dat van die kinderen is ronduit aso :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_154625340
Maar ik snap het gevalletje kip in de vensterbank niet. Waarom moet je dat tegen het personeel zeggen? Je pakt een servetje en je maakt het zelf schoon. Of je kind. Om vervolgens tegen je kind te zeggen dat dat thuis niet mag dus ergens anders ook niet.
pi_154626584
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 15:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar ik snap het gevalletje kip in de vensterbank niet. Waarom moet je dat tegen het personeel zeggen? Je pakt een servetje en je maakt het zelf schoon. Of je kind. Om vervolgens tegen je kind te zeggen dat dat thuis niet mag dus ergens anders ook niet.
Ga je dat zeggen tegen het kind van een andere gast? Want daar ging het volgens mij om. ;)
Want als het je eigen kind is lijkt het me logisch dat je dat zelf oplost, en daar het personeel niet voor nodig hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_154626768
En tja... wat is goede service?
Ik betaal voor goed bereid eten, als ik daarin wensen aangeef en men zegt toe dat dat gebeurt dan verwacht ik dat daarmee rekening gehouden wordt.
Soms smaakt iets anders of is op een andere wijze bereid dan ik had verwacht. Dan zal ik niet snel het restaurant erop aankijken, tenzij het echt niet eetbaar is.

Qua service ligt het aan het etablissement. Ik verwacht gehoord en gezien te worden als gast, maar dat maakt mij nog niet het prinsesje van de zaak. Ik wil best even wachten op service, andere klanten hebben er ook recht op.

Maar ik vind het slechte service als ik tien minuten moet seinen naar het personeel als ik bij voorbeeld de rekening wil.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_154627614
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 16:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ga je dat zeggen tegen het kind van een andere gast? Want daar ging het volgens mij om. ;)
Want als het je eigen kind is lijkt het me logisch dat je dat zelf oplost, en daar het personeel niet voor nodig hebt.
Oh zo :') Nee, dan ist een ander verhaal. Ik zou het dan voor me houden. Niet mijn zaak.
pi_154627630
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 16:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ga je dat zeggen tegen het kind van een andere gast? Want daar ging het volgens mij om. ;)
Want als het je eigen kind is lijkt het me logisch dat je dat zelf oplost, en daar het personeel niet voor nodig hebt.
TS heeft het over een 8-jarige puff, gezien haar gebruikersnaam ga ik er dan vanuit dat het om haarzelf gaat. Maar misschien heb ik het mis, want ik snap ook niet echt waarom de ouders het dan niet gewoon zelf zouden opruimen
pi_154627749
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 16:42 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

TS heeft het over een 8-jarige puff, gezien haar gebruikersnaam ga ik er dan vanuit dat het om haarzelf gaat. Maar misschien heb ik het mis, want ik snap ook niet echt waarom de ouders het dan niet gewoon zelf zouden opruimen
Ja, ik las het stukje terug onder het mom van ben ik nou gek? Maar er staat idd een 8 jarige puff.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 16:48:38 #30
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_154627797
dus je wil een sorry, wetende dat het meer een formaliteit is dan oprecht gemeend?
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  zaterdag 25 juli 2015 @ 16:54:55 #31
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154627954
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een glas dat niet goed schoon was. Er kwam wel een 'u krijgt een nieuwe', maar ze was niet verbaasd en er kwam geen excuses. Ik verwacht eigenlijk overal wel een excuses bij onvoldoende hygiene.
Ik zou waarschijnlijk eerder even het glas schoon poetsen met het servet dan er iemand bijhalen.
Of het moet echt een heel smerig glas zijn. Een haar in mijn eten haal ik eruit en gooi op de grond. Een graatje leg ik op de rand van mijn bord. Ik vind het de discussie of het klagen allemaal niet waard. Shit happens.

Verder boeit het me eigenlijk niet zo heel erg als iemand geen excuses aanbiedt, maar vind het wel fijn als ze dat wel doen. En ik vind het ook fijn dat in de uitzonderlijke gevallen dat ik wel een keer mijn beklag doe daar ook iets mee gedaan wordt.

Verder vind ik het meestal alleen maar vermakelijk om te zien hoe "fout" personeel bezig is. Gedrag dat niet kan, veel te jofiaal of weet gewoon onhandig. Een vies tafeltje boeit me ook niet, of ik vraag of ze 'm schoon willen maken of ik offer er weer een servetje aan op. Ik vind het allemaal niet zo belangrijk, zolang mijn eten maar lekker is!!!
  zaterdag 25 juli 2015 @ 16:59:50 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_154628061
Grotendeels eens met RobinOok, maar een haar in mijn eten of een vies glas meld ik wel. Een nieuw glas of maal vind ik dan weer overbodig.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_154628081
Niet alert en ongeïnteresseerd personeel stoort me het meest. Zowel in de keuken als in de bediening.

Ik hecht daarbuiten weinig aan formaliteiten en aan hoe het hoort.

Er kan altijd iets misgaan, als dat goed opgepakt en opgelost wordt, niets aan de hand.

Als gast zal ik me altijd aanpassen aan de tent waar ik ben. Qua gedrag, maar ook qua verwachting. Zal niet snel maar verwachten dat iedereen zich schikt naar mijn pedante willetje omdat ik de betalende gast ben.

Als ik mensen bij mij te gast heb verwacht ik ook dat ze zich niet zo gedragen.

Absoluut anders dan jn de horeca, maar je onfatsoenlijk gedragen omdat je een zak geld meebrengt maakt je precies dat, onfatsoenlijk.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 25 juli 2015 @ 17:53:06 #34
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_154629047
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 16:59 schreef Copycat het volgende:
Grotendeels eens met RobinOok, maar een haar in mijn eten of een vies glas meld ik wel. Een nieuw glas of maal vind ik dan weer overbodig.
polonaise ook wel eens.
Sommige mensen kunnen overal een probleem van maken.
Beetje hetzelfe type volk wat een NS medewerker uitkaffert op een station voor vertraging als er iemand voor de trein gesproken is.
Glijdende schaal naar amerikaanse praktijken om dingen gratis te krijgen.

Afgezien daarvan.. hoe het moet...
Ik vind in horeca een vriendelijke dienstverlening het belangrijkste, hoeft niet al te formeel, maar netjes en vriendelijk is een kleine moeite.
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  zaterdag 25 juli 2015 @ 18:08:10 #35
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154629335
Over hoe het moet. Ik at ooit bij een 2 sterren restaurant en ik vroeg blijkbaar nogal vaak "pardon, wat zei je precies?" tegen de ober en "kunt u dat nog eens herhalen" (ik ben namelijk een beetje doof en de ene persoon versta ik slechter dan de ander) waarop mijnheer de ober mij toebijt "een sauuuhhsss van schaaahhhl en scheeehhhhlp dierrrrrtjuhs". Met de staccatie van een dove. Tsja, dan sta je ook even met je mond vol tanden. Ik tenminste.... Ik kan eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven dat dit echt gebeurd is....
  zaterdag 25 juli 2015 @ 18:43:41 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_154630010
Dat is wel heel grof!

Heb je er, nadat je ietwat van de verbijstering bekomen was, nog wel wat van gezegd?

Ik vind oprechte vriendelijkheid en alertheid erg belangrijk. Ongeïnteresseerd personeel dat alleen met zichzelf bezig is en niet alert is op de gast, vind ik een ergernis.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_154634477
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:08 schreef RobinOok het volgende:
Over hoe het moet. Ik at ooit bij een 2 sterren restaurant en ik vroeg blijkbaar nogal vaak "pardon, wat zei je precies?" tegen de ober en "kunt u dat nog eens herhalen" (ik ben namelijk een beetje doof en de ene persoon versta ik slechter dan de ander) waarop mijnheer de ober mij toebijt "een sauuuhhsss van schaaahhhl en scheeehhhhlp dierrrrrtjuhs". Met de staccatie van een dove. Tsja, dan sta je ook even met je mond vol tanden. Ik tenminste.... Ik kan eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven dat dit echt gebeurd is....
ohhh man. echt niet netjes.

doet me denken aan iets dat ik eens meemaakte (als 17-jarige werkend in een toffe strandtent); ik hoor een stuk minder met 1 van mijn 2 oren. als het flink waait op het strand, hoor je dus vooral een hoop wind, tenzij je vlak naast iemand staat. ik liep met een paar koffie het terras op, maar de vrouw van wie de bestelling was, was intussen het halve terras over verhuisd tussen haar bestelling en het brengen... de drankjes waren ook opgenomen door een collega, dus ik wist niet hoe de gasten eruit zagen. toen heeft ze dus enorm lopen schreeuwen vanaf de andere kant van het terras, (tegen de wind in :') ), en toen ik er na een minuut of wat achter kwam dat de koffie voor haar was (netjes geexcuseerd etc), beet ze me snoeihard toe 'jezus, je bent zeker doof of zo'. toen zei ik 'helaas wel, aan 1 oor' en toen zei ze 'ja, dat dacht ik al, niet normaal zeg.'

ik met mijn pubergevoelens zo :{ ;( :o
pi_154634869
quote:
Hoe hoort het eigenlijk in de horeca?
Als er op een bierglas een opdruk staat dan hoort deze naar mij toegedraaid te worden.

Hier in de kroeg is dat ook standard practice (doodnormaal bruin café), dus in een tent waar ik met 100 euro voor 2 man niet klaar ben verwacht ik dat ook.

Klaarblijkelijk vinden een hoop mensen van niet. Het is zelfs zo dat het me opvalt als het ergens wél gebeurd.

Maargoed, ik heb niet zo een dure smaak en mijn vriendin ook niet, dus heel erg sjiek gaan we eigenlijk nooit eten. Denk dat zo rond de 100 euro voor twee man wel een beetje het max is wat we uitgeven; maargoed, als het hier in de kroeg kan dan moet dat ook kunnen bij het eten vind ik.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_154636110
Ik ben doorgaans best makkelijk en snel tevreden en mensen kunnen fouten maken, ook daar heb ik alle begrip voor. Maar als mijn port naar azijn smaakt en ik dat aangeef na 1 klein slokje, dan verwacht ik niet dat die port vervolgens wel op de rekening staat :? Overigens ook geen excuses, niets, eerder een zucht en een geïrriteerde blik...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154636237
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:43 schreef Copycat het volgende:
Ik vind oprechte vriendelijkheid en alertheid erg belangrijk. Ongeïnteresseerd personeel dat alleen met zichzelf bezig is en niet alert is op de gast, vind ik een ergernis.
Vorig jaar in een restaurant gegeten met mijn moeder en ik keek mijn ogen uit! Veel te veel (heel jong) personeel dat vooral met elkaar en de mobiele telefoon bezig was :o Mensen probeerden te seinen, stonden te wachten etc en die jongelui maar vrolijk met elkaar kletsen. Dat was toen eigenlijk wel vermakelijk, maar als eigenaar zou ik daar echt helemaal niet blij mee zijn geweest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154636280
Wat vinden jullie van katten in een café die over de bar lopen en aandacht vragen van klanten?
Ik vind het namelijk helemaal niks. Ik kom voor de gezelligheid en niet voor de kat.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_154636404
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:24 schreef Sigaartje het volgende:
Wat vinden jullie van katten in een café die over de bar lopen en aandacht vragen van klanten?
Ik vind het namelijk helemaal niks. Ik kom voor de gezelligheid en niet voor de kat.
En een kat is niet gezellig? :D
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_154636414
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:30 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

En een kat is niet gezellig? :D
Nee
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 23:31:44 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154636449
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:24 schreef Sigaartje het volgende:
Wat vinden jullie van katten in een café die over de bar lopen en aandacht vragen van klanten?
Ik vind het namelijk helemaal niks. Ik kom voor de gezelligheid en niet voor de kat.
Ik vind het vooral onhygiënisch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_154636478
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:30 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee
-O-
Professioneel gifmenger.
pi_154636501
Ik ben wel een poes-liefhebber maar ik hou niet van katten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_154636527
Maar katten houden wel van mij, ongelooflijk maar waar. En ze vinden me nog leuk ook.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_154636682
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:08 schreef RobinOok het volgende:
Over hoe het moet. Ik at ooit bij een 2 sterren restaurant en ik vroeg blijkbaar nogal vaak "pardon, wat zei je precies?" tegen de ober en "kunt u dat nog eens herhalen" (ik ben namelijk een beetje doof en de ene persoon versta ik slechter dan de ander) waarop mijnheer de ober mij toebijt "een sauuuhhsss van schaaahhhl en scheeehhhhlp dierrrrrtjuhs". Met de staccatie van een dove. Tsja, dan sta je ook even met je mond vol tanden. Ik tenminste.... Ik kan eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven dat dit echt gebeurd is....
Wtf? Heb je de volgende dag de eigenaar gebeld? Of in ieder geval contact met ze opgenomen? Als ik zo iets zou horen (en als het gebeurd dan hoor ik het graag) zou ik desbetreffende direct op non-actief zetten totdat we een gesprek hebben gehad en je etentje aanbieden om te laten zien dat we ons wel kunnen gedragen.

Paar van dit soort verhalen in de wereld over een restaurant kunnen echt heel erg naar uitvallen ;(
  zondag 26 juli 2015 @ 00:23:45 #49
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154637400
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:43 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wtf? Heb je de volgende dag de eigenaar gebeld? Of in ieder geval contact met ze opgenomen? Als ik zo iets zou horen (en als het gebeurd dan hoor ik het graag) zou ik desbetreffende direct op non-actief zetten totdat we een gesprek hebben gehad en je etentje aanbieden om te laten zien dat we ons wel kunnen gedragen.

Paar van dit soort verhalen in de wereld over een restaurant kunnen echt heel erg naar uitvallen ;(
Nope. Niks. Ik ga uit van een misplaatst gevoel van "grapje kunnen maken". Ik heb mijn hele leven al dan mensen menen zich dingen te kunnen permiteren bij mij. Ik straal iets uit, denk ik. Normaal gesproken, als mensen over een grens gaan bijt ik wel van me af.

Ik heb er ook niks aan overgehouden. En heb ook niet aan mijzelf getwijfeld, zoals NoraLyz. Alleen aan hem. :-)
Maar raar blijft het.

En ik weet dat zulke verhalen niet leuk zijn voor een restaurant. Vandaar dat ik er niet bij zeg waar het was. Want het was denk ik echt gewoon 1 ober die een slechte afweging maakte. Of misschien was het ook wel een zak, kan ook. Maar ik heb niet de behoefte dat hij omwille van mij op zijn kloten krijgt. Dat laat ik aan anderen over. Want als hij vaker zoiets zou flikken zal hij vast wel eens tegen iemand aanlopen die het er niet bij laat zitten.
pi_154637674
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 00:23 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nope. Niks. Ik ga uit van een misplaatst gevoel van "grapje kunnen maken". Ik heb mijn hele leven al dan mensen menen zich dingen te kunnen permiteren bij mij. Ik straal iets uit, denk ik. Normaal gesproken, als mensen over een grens gaan bijt ik wel van me af.

Ik heb er ook niks aan overgehouden. En heb ook niet aan mijzelf getwijfeld, zoals NoraLyz. Alleen aan hem. :-)
Maar raar blijft het.

En ik weet dat zulke verhalen niet leuk zijn voor een restaurant. Vandaar dat ik er niet bij zeg waar het was. Want het was denk ik echt gewoon 1 ober die een slechte afweging maakte. Of misschien was het ook wel een zak, kan ook. Maar ik heb niet de behoefte dat hij omwille van mij op zijn kloten krijgt. Dat laat ik aan anderen over. Want als hij vaker zoiets zou flikken zal hij vast wel eens tegen iemand aanlopen die het er niet bij laat zitten.
Dan zijn jij en ik toch wel iets anders ik had hem waarschijnlijk aan zijn oren naar buiten getrokken of mijn spullen gepakt en per direct vertrokken.

Iemand kleineren vanwege een handicap. Sorry dan moet je echt een ander vak gaan zoeken
pi_154638157
Och nee, mensen die pilsener biertje noemen.
Tutoyeren bij binnenkomst terwijl je bijna hun opa had kunnen zijn.
Eten van links serveren.
Borden stapelen aan tafel.
Bestek op je schoot laten vallen en dan schamper lachen, geen sorry of weet ik het wat, maar jou wel met een bevlekte broek achterlaten.
In het eerste uur 3x per 5 minuten vragen of je wat te drinken wilt, maar als het hoofdgerecht er is, dan kun je fluiten naar service, letterlijk.
Eten op, geen service meer krijgen. Alles wat nieuw binnenkomt, krijgt voorrang maar moet wel in de lounge wachten omdat jij niets te zuipen krijgt. Sneeuwbaleffect.
Bij het opnemen van de order, de man eerst aanspreken en aan blijven kijken.
Geen idee hebben wat medium rare is, en over saignant nog maar te spreken :P
In delen uitserveren...
Een verkeerde bestelling aan jouw tafel uitserveren, weer meenemen en de persoon zó laat zijn bestelling geven dat de overige disgenoten hun maal al verorberd hebben.

Ik kan nog wel uren doorgaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')