abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154638157
Och nee, mensen die pilsener biertje noemen.
Tutoyeren bij binnenkomst terwijl je bijna hun opa had kunnen zijn.
Eten van links serveren.
Borden stapelen aan tafel.
Bestek op je schoot laten vallen en dan schamper lachen, geen sorry of weet ik het wat, maar jou wel met een bevlekte broek achterlaten.
In het eerste uur 3x per 5 minuten vragen of je wat te drinken wilt, maar als het hoofdgerecht er is, dan kun je fluiten naar service, letterlijk.
Eten op, geen service meer krijgen. Alles wat nieuw binnenkomt, krijgt voorrang maar moet wel in de lounge wachten omdat jij niets te zuipen krijgt. Sneeuwbaleffect.
Bij het opnemen van de order, de man eerst aanspreken en aan blijven kijken.
Geen idee hebben wat medium rare is, en over saignant nog maar te spreken :P
In delen uitserveren...
Een verkeerde bestelling aan jouw tafel uitserveren, weer meenemen en de persoon zó laat zijn bestelling geven dat de overige disgenoten hun maal al verorberd hebben.

Ik kan nog wel uren doorgaan.
pi_154638443
Ik vind het toch altijd een raadsel waarom veel mensen zoveel waarde hechten aan excuses. Neem een klacht liever serieus en zorg dat het niet meer voor komt. Aan excuses heb je helemaal niks.
pi_154639509
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 01:13 schreef pietbier het volgende:
Och nee, mensen die pilsener biertje noemen.
Tutoyeren bij binnenkomst terwijl je bijna hun opa had kunnen zijn.
Eten van links serveren.
Borden stapelen aan tafel.
Bestek op je schoot laten vallen en dan schamper lachen, geen sorry of weet ik het wat, maar jou wel met een bevlekte broek achterlaten.
In het eerste uur 3x per 5 minuten vragen of je wat te drinken wilt, maar als het hoofdgerecht er is, dan kun je fluiten naar service, letterlijk.
Eten op, geen service meer krijgen. Alles wat nieuw binnenkomt, krijgt voorrang maar moet wel in de lounge wachten omdat jij niets te zuipen krijgt. Sneeuwbaleffect.
Bij het opnemen van de order, de man eerst aanspreken en aan blijven kijken.
Geen idee hebben wat medium rare is, en over saignant nog maar te spreken :P
In delen uitserveren...
Een verkeerde bestelling aan jouw tafel uitserveren, weer meenemen en de persoon zó laat zijn bestelling geven dat de overige disgenoten hun maal al verorberd hebben.

Ik kan nog wel uren doorgaan.
Precies.

In een professioneel horecabedrijf moet omzet worden gemaakt want er moeten salarissen worden uitbetaalt en dat gaat niet als het personeel laks is en fouten maakt en alles maar op hun manier doet omdat zij menen dat zij op het zelfde niveau staan als die gast die binnenkomt. Dat zijn zij niet! Zij bedienen,zij serveren en betalen zichzelf niet! Het is een business! Pure business waar keihard geld moet worden verdiend! De gast is er niet voor hun,de gast is er voor zichzelf en wil culinair verwend worden en misschien kan jouw toko hem daarin tegemoet komen maar dan moet jij het mij als gast het wel naar de zin maken. Dat is hoe het spelletje gespeeld wordt!

En gasten die niets durven te zeggen als personeel zich gewoonweg onbeschoft of horkerig opstellen ,niet luisteren en doelbewust fouten maken, tijdens bestellingen en zich er dan nonchalant vanaf maken (want men wil niet als lastig worden ervaren als men er iets van zegt) die gasten moeten zich helemaal de ogen uit het lijf schamen want je naait ook nog de uitbater van de zaak door hem niet te vertellen hoe zijn personeel jou heeft behandeld of opereert terwijl hij daar juist baat bij kan hebben. En wat als de klandizie terugloopt en hij moet de deuren sluiten,dan weet hij nog niet wat de ware reden is van die sluiting is. Leuk hoor.. En het excuus laat anderen het maar vertellen: Ja..lekker makkelijk.. Doe jij het maar,kan ik niet worden aangesproken. Nou...geweldig hoor die lafheid en niet die extra stap willen zetten als het erop aankomt en je alleen maar aan jezelf denkt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Isabeau op 26-07-2015 04:18:44 (vals en kwetsend stuk tekst verwijderd) ]
  zondag 26 juli 2015 @ 04:53:19 #54
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_154639677
Mwoah. Als ik ga uiteten dan doe ik dat om van t eten te genieten. Dan ga ik mijn avond niet lopen verklote door tijd te steken in t zeiken over eten waar je 5 minuten langer op moet wachten, een lepel die scheef ligt of een vlek op m'n glas.

Je bent dan wel 'gast' in een restaurant, maar zonder bediening en keuken was er helemaal niks om te gast te zijn. In plaats van op alle slakken zout leggen mag men zich ook wel eens realiseren dat restaurantpersoneel ook maar mensen zijn, die (*gasp*) fouten kunnen (en mogen!) maken. Het zij geen knipmes-robots.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zondag 26 juli 2015 @ 08:32:18 #55
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154640220
Kijk, dat vind ik dan weer niet mijn taak. Uitbaters behoeden voor teruglopende klandizie. Ha, jij bent een mooie, Iwanius. Ik schaam mij nulkommanul. Ik kom er om te eten. Punt! Niet om mee te helpen die zaak te runnen. Dat zoeken ze maar mooi zelf uit.
pi_154640336
Ik heb ten eerste geen behoefte aan een confrontatie wanneer ik uit eten ga om een leuke avond te hebben en vind het daarnaast aanmatigend om je ongevraagd op te stellen als een soort Meneer Reimers.

Onvrede laat ik blijken door gebrek aan tip, nooit meer terug te komen en eventueel een commentaar op Iens.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 26 juli 2015 @ 09:30:26 #57
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_154640458
Een keertje eten in zo'n strandtent, was er bij de salade geen sla-couvert aanwezig. Dus ik vraag om een extra vork-en-lepel, krijg ik als antwoord dat ik de sla met mijn eigen bestek op mijn bord kan doen.
Ik heb iets gemompeld over hygiëne, en vaatwasmachines die overwerkt zouden raken en dat ik dat wel kan maar niet wil en uiteraard kwam ze het toen wel brengen (met een gezicht als een oorwurm).

Uiteraard geen fooi, en van ons gezelschap is daarna niemand daar nog gaan eten.
  zondag 26 juli 2015 @ 09:45:38 #58
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_154640554
Dat is wellicht nog wel erger dan er 'gewoon' iets van zeggen. Zoeen beetje erachteraan mompelen in de hoop dat ze het stiekem toch een beetje horen, maar de kritiek niet hardop te durven geven.

Of zeg er wat van, of niet. Maar dat gemompel heeft echt helemaal niemand iets aan.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zondag 26 juli 2015 @ 09:50:19 #59
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_154640581
Nou dat mompelde ik tegen de serveerster, en die heeft dat echt wel gehoord! (anders hadden we het nl nooit gekregen)

[ Bericht 21% gewijzigd door Fietsertje70 op 26-07-2015 09:56:32 ]
  zondag 26 juli 2015 @ 09:54:35 #60
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_154640609
Maar instructie bij inwerken zou inderdaad zoiets moeten zijn: Ga nooit in discussie met de gast. Dat ga je op termijn nl nooit winnen
  zondag 26 juli 2015 @ 10:30:35 #61
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154640921
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 09:45 schreef MutedFaith het volgende:
Of zeg er wat van, of niet. Maar dat gemompel heeft echt helemaal niemand iets aan.
MAG IK DAT AUB GODVERDEGODVER GEWOON ZELF UITMAKEN HOE IK OP DINGEN REGEER. AL ZOU IK EEN DANSJE OM DE STOEL MAKEN.

Idioterie. Een ober is verantwoordelijk voor wat hij doet en een gast maakt gewoon lekker helemaal zelf uit hoe hij reageert, daar heeft die ober of Iwanius of de uitbater geen ene fuck over te zeggen. Hij mag hopen dat een klant reageert zoals zij het willen, dat ze er iets aan hebben en iets mee kunnen. Maar als die klant er anders mee om wil gaan en de ober of uitbater er niks aan heeft, dan heeft die ober/uitbater gewoon dikke, vette zultpech.
  zondag 26 juli 2015 @ 11:09:30 #62
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_154641288
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 10:30 schreef RobinOok het volgende:

[..]

MAG IK DAT AUB GODVERDEGODVER GEWOON ZELF UITMAKEN HOE IK OP DINGEN REGEER. AL ZOU IK EEN DANSJE OM DE STOEL MAKEN.

Idioterie. Een ober is verantwoordelijk voor wat hij doet en een gast maakt gewoon lekker helemaal zelf uit hoe hij reageert, daar heeft die ober of Iwanius of de uitbater geen ene fuck over te zeggen. Hij mag hopen dat een klant reageert zoals zij het willen, dat ze er iets aan hebben en iets mee kunnen. Maar als die klant er anders mee om wil gaan en de ober of uitbater er niks aan heeft, dan heeft die ober/uitbater gewoon dikke, vette zultpech.
Volgens mij help je vooral jezelf niet hoor :'). Dat gemompel, typisch Nederlands. Wel zaniken als de ober net weg is, maar daadwerkelijk feedback geven op de situatie, ho maar. En dan wel geirriteerd zijn aan het einde van de avond want ze hebben niet bediend zoals jij wilt.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 26 juli 2015 @ 12:03:35 #63
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154642199
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:43 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wtf? Heb je de volgende dag de eigenaar gebeld? Of in ieder geval contact met ze opgenomen? Als ik zo iets zou horen (en als het gebeurd dan hoor ik het graag) zou ik desbetreffende direct op non-actief zetten totdat we een gesprek hebben gehad en je etentje aanbieden om te laten zien dat we ons wel kunnen gedragen.

Paar van dit soort verhalen in de wereld over een restaurant kunnen echt heel erg naar uitvallen ;(
Lekkere werkgever ben je dan :D
  zondag 26 juli 2015 @ 12:10:49 #64
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_154642317
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 09:50 schreef Fietsertje70 het volgende:
Nou dat mompelde ik tegen de serveerster, en die heeft dat echt wel gehoord! (anders hadden we het nl nooit gekregen)
Als t de bedoeling was dat de serveerster t hoorde, dan kun je t ook gewoon normaal zeggen. Als t niet de bedoeling is dat ze t hoorde, dan kun je wachten tot ze weg is en er daarna normaal mrt je tafelgenoten delen.

Dat gemompel achter iemands rug, al dan niet met de bedoeling dat iemand t nog net hoort is gewoon onbeschoft. Of je nou in een restaurant zit, over straat loopt of wat dan ook.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zondag 26 juli 2015 @ 12:12:45 #65
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_154642344
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 09:54 schreef Fietsertje70 het volgende:
Maar instructie bij inwerken zou inderdaad zoiets moeten zijn: Ga nooit in discussie met de gast. Dat ga je op termijn nl nooit winnen
Waarom niet? Ik ben ruim 2 meter lang, behoorlijk fors. En heb jaren op kick boxen gezeten. Geloof me ik kan de meeste klanten wel aan!
pi_154642524
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:12 schreef borbit het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik ben ruim 2 meter lang, behoorlijk fors. En heb jaren op kick boxen gezeten. Geloof me ik kan de meeste klanten wel aan!
:D

Ontopic, veel te joviale bediening, maar het dan wel fout doen/bestellingen vergeten zonder dat te beseffen. Een Thai/Vietnamees in Utrecht heeft dat beide keren dat ik er was voor elkaar gekregen en ondanks dat het eten lekker was, is het wel reden om een paar deuren verder te gaan.

Bij Amarone vond ik het wel heel erg leuk dat de medewerker (Harrie was het volgens mij), zo losjes deed en een geintje kon maken met ons. Soms ervaar ik de luxere plekken als een beetje koud (ben ook geen standaardbezoeker denk ik).
pi_154642566
Ik verbaas me echt over de opstelling van de meeste mensen die hier reageren.
Je komt ergens eten en dan wil je in de watten gelegd worden. Dat is een stuk van het geheel.
Als ik lekker wil eten, dan kan ik net zo goed zelf koken.

En dan word je bediend...
... door iemand die zijn VAK niet verstaat! Ja een VAK, dat is 't! Je bent daar niet om borden en glazen te verplaatsen vanaf de ene kant van de tent naar de andere kant van de tent, je bent daar om iemand in de watten te leggen. Iemand een fijne avond te bezorgen. En als je daarvoor een stapje extra moet lopen omdat iemand dat wenst, dan doe je dat. Daar word je uiteindelijk ook voor beloond met een fooi.
Het is écht belachelijk dat hier mensen genoegen nemen met een prutser aan tafel die zich onbeschoft gedraagt richting de gasten en zijn werk maar ten dele uitvoert. Ook schoon tafelservies en glaswerk hoort bij zijn werk!

Tegenwoordig mag personeel niets meer kosten. Studentjes die nog te lui zijn om hun veters te strikken en schone kleren aan te trekken, lopen rond te paraderen alsof zij jóu een plezier doen door daar te werken. Goede manieren zijn VER te zoeken!

Zelf zeg ik het wel als iets me niet aanstaat. Niet stiekem of mompelend, maar ik zeg het tegen de persoon in kwestie. Zo heeft hij/zij er iets aan en jij wellicht ook voor de volgende keer.
Schijnheilig mompelen en achteraf klagen op een reviewsite is echt typisch Nederlands. Zo gaat dit hele land al naar de kloten. Kutmarokkaantjes hebben een grote bek en doen vervelend, wij durven er niets van te zeggen maar mompelen wat. En ondertussen op internet de grootste smoel hebben over wat je ze wel aan zou doen en weet ik 't wat!
Laf, dat is 't.
pi_154642820
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:43 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik kom niet terug als ik mij geen gast voel.

Dan ga ik liever naar een gastvrije gelegenheid. O+ Daar waar men tijd en aandacht heeft (en dat mag je best terug zien op de rekening, dat is geen probleem).
Dit dus, het is natuurlijk gewoon erg triest, dat je bij sommige "vreetschuur" restaurants nog beter/vriendelijker geholpen wordt, dan bij een klein "gezellig" restaurantje.

Al een paar keer meegemaakt, dat er maar 2-3 gezinnen zitten in een klein plaatselijk restaurant, maar qua bediening/service gewoon echt slecht scoren.
pi_154642857
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:27 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

:D

Ontopic, veel te joviale bediening, maar het dan wel fout doen/bestellingen vergeten zonder dat te beseffen. Een Thai/Vietnamees in Utrecht heeft dat beide keren dat ik er was voor elkaar gekregen en ondanks dat het eten lekker was, is het wel reden om een paar deuren verder te gaan.

Bij Amarone vond ik het wel heel erg leuk dat de medewerker (Harrie was het volgens mij), zo losjes deed en een geintje kon maken met ons. Soms ervaar ik de luxere plekken als een beetje koud (ben ook geen standaardbezoeker denk ik).
Dat ook wel eens, bediening vrolijk en gezellig. Maar terwijl het niet eens druk is toch steeds de drankjes fout hebben, of gewoon een heel gerecht verkeerd.
  zondag 26 juli 2015 @ 13:01:22 #70
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_154643020
Over t hele 'gast'-gebeuren gesproken.

Bij mij thuis ben je ook 'te gast'. En je moet toch echt zin hebben om heul vroeg thuis te zijn als je hier begint te zeuren over een vlek op 'n glas, nog niet ingedekte tafels, of als je anderhalve minuut langer op je koffie moet wachten.

Als gast heb je je gewoon te gedragen en je gastheer/-vrouw te respecteren. Als er echt iets mis is mag je dat uiteraard gewoon netjes melden, maar gaan zeiken over elk klein kutdingetje dat mis gaat maakt je gewoon een eikel.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zondag 26 juli 2015 @ 13:04:28 #71
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154643098
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:30 schreef pietbier het volgende:
Je komt ergens eten en dan wil je in de watten gelegd worden.
Ik niet. Ik kom om lekker te eten. In de watten gelegd, jakkes.
pi_154643236
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 13:01 schreef MutedFaith het volgende:
Over t hele 'gast'-gebeuren gesproken.

Bij mij thuis ben je ook 'te gast'. En je moet toch echt zin hebben om heul vroeg thuis te zijn als je hier begint te zeuren over een vlek op 'n glas, nog niet ingedekte tafels, of als je anderhalve minuut langer op je koffie moet wachten.

Als gast heb je je gewoon te gedragen en je gastheer/-vrouw te respecteren. Als er echt iets mis is mag je dat uiteraard gewoon netjes melden, maar gaan zeiken over elk klein kutdingetje dat mis gaat maakt je gewoon een eikel.
Vind het zelf niet echt vergelijkbaar, net had je het over 5 min... maar je weet vast zelf ook wel dat het gebeurd dat een tafel na meerdere malen het aan te geven gewoon lekker een uur langer kan wachten.

Zeker vroeger met de familie naar een restaurant :')
Die durfden ook niet snel wat te zeggen, een keer gewoon 2.5 uur gewacht op een pannenkoek verdomme zeg.

Waren van die dorpelingen, dus ze zeiden er wel wat van, maar dat werkte blijkbaar niet bij het restaurant, opeens kwam er wel een excuses en mocht iedereen 1x gratis drinken, ze waren er daar nog blij mee ook. 2.5 uur......... wij als kinderen werden echt helemaal gek natuurlijk.
pi_154643386
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:03 schreef borbit het volgende:

[..]

Lekkere werkgever ben je dan :D
Ik ben geen werkgever ik ben F&B-manager en als ik hoor dat iemand mijn gasten letterlijk heeft geschoffeerd en belachelijk heeft lopen maken gaat die op non-actief totdat wij er het fijne van weten. Dat lijkt mij toch geen onlogische maatregel?
pi_154643403
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 13:04 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik niet. Ik kom om lekker te eten. In de watten gelegd, jakkes.
Vooral de service en de beleving waarschijnlijk. Thuis kun je ook lekker eten.

Ik ben blij als gasten het zeggen dat ze ergens ontevreden over zijn, anders kun je er weinig aan veranderen. :)
pi_154643467
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 09:30 schreef Fietsertje70 het volgende:
Een keertje eten in zo'n strandtent, was er bij de salade geen sla-couvert aanwezig. Dus ik vraag om een extra vork-en-lepel, krijg ik als antwoord dat ik de sla met mijn eigen bestek op mijn bord kan doen.
Ik heb iets gemompeld over hygiëne, en vaatwasmachines die overwerkt zouden raken en dat ik dat wel kan maar niet wil en uiteraard kwam ze het toen wel brengen (met een gezicht als een oorwurm).

Uiteraard geen fooi, en van ons gezelschap is daarna niemand daar nog gaan eten.
Onbeschofte bediening inderdaad maar zeg gewoon wat je mankeert dat laffe gemompel heeft niemand wat aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')