abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2015 @ 22:24:30 #154
445573 sally-spectra
B*tch please
pi_154661577
quote:
15s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had een bakje extra patat besteld, omdat kleine snertbakjes en ik een vreetschuur ben.
Kreeg ik gewoon niet :{
Dus op het einde het welbekende "alles naar wens?"
Nee, want bakje patat bla bla

Geen excuses, bij het afrekenen wel de vraag of er nog iets voor me gedaan kon worden (???)
Hoe zouden jullie reageren? Ik stond wel met een mond vol tanden.

(Ja ik had kunnen vragen waar dat ding bleef, maar ik was in de veronderstelling dat ie nog kwam en later hoefde het voor mij niet meer) ;(

Oh en bij een ander restaurant hadden ze vergeten om de aardappels uit de magnetron ( :') ) te halen en te serveren bij het voorgerecht. Dus ik kreeg alleen vlees en wat sla als hoofdgerecht ..
:? Desnoods een drankje/koffie van het huis aangeboden.
pi_154661669
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:24 schreef sally-spectra het volgende:

[..]

:? Desnoods een drankje/koffie van het huis aangeboden.
Had die knakker toch zelf mogen aanbieden of had ik dat moeten verzinnen voor hem?
Vind t op die manier erg inhalig
Heb dan ook geen fooi gegeven, wat ik normaal wel doe
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_154662534
Restaurants waar de bediening uit schoolmeisjes bestaat, die na elke gang vragen of het 'lekker gesmaakt' had.

Voorts is het niet zozeer een kwestie van etiquette, maar valt het me op dat de wat nettere zaken een slecht gevoel voor inrichting hebben: goedkope attributen die chic moeten lijken, bijzondere behangetjes, kroonluchters in het algemeen.
Graag op anoniem
  zondag 26 juli 2015 @ 23:34:04 #157
445573 sally-spectra
B*tch please
pi_154663768
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Had die knakker toch zelf mogen aanbieden of had ik dat moeten verzinnen voor hem?
Vind t op die manier erg inhalig
Heb dan ook geen fooi gegeven, wat ik normaal wel doe
Ik bedoel ook niet dat jij dat moet vragen.
Maar dat zij dat moeten aanbieden!
pi_154664266
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En als ik nou toevallig echt allergisch voor noten ben, moet ik dan toch maar uit mijn nek zwetsen en zeggen dat ik ze niet lekker vind?
Tuurlijk niet, maar als je geen noten lust stoppen we er geen noten in kost weinig moeite.

Als iemand aangeeft een (noten)allergie te hebben moet er gewerkt worden op een andere plek tegen kruisbesmetting en op regelmatig van achter alternatieve ingrediënten gepakt worden omdat er regelmatig producten inzitten die ook in een omgeving zijn bereid met noten.

Je hebt steeds meer aandachtshoeren die zichzelf een voedselallergie/gevoeligheid hebben aangepraat :'). Vooral de allergie tegen gluten is in enkele jaren vertwintigvoudigd terwijl ik vrij zeker weet dat er geen gigantische stijging is geweest in mensen met coeliakie.
pi_154664292
Ik ben eigenlijk vrij snel tevreden over bediening. Interesseert mij het nou vanaf welke kant het bord op tafel komt. Heb hier echt nog nooit eens over nagedacht. En waarom zou je je ergeren als er iemand vraagt of alles smaakt? Lijkt me echt heel vermoeiend om je over al die dingen druk te maken.

Ik heb ook liever wat informele bediening, ook in een sterrentent. Enige waar k me wel snel aan erger is trage/onoplettende bediening. Als mijn glas leeg is, fill that fucker up. :+ En als ik om de rekening heb gevraagd breng me dan ook meteen de rekening, niet pas na 15 min.

Over het eten kan ik wel vrij snobistisch zijn, afhankelijk van de prijs dan.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_154664439
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En als ik nou toevallig echt allergisch voor noten ben, moet ik dan toch maar uit mijn nek zwetsen en zeggen dat ik ze niet lekker vind?
Allemaal prima maar als je een allergie hebt meld het dan bij de reservering. Zo vaak beledigde mensen die midden op een drukke avond binnenkomen dat er geen rekening gehouden kan worden met hun allergieën. Ja we koken ambachtelijk, maar dat betekent niet dat ik naar de chef toe kan lopen om eens vrolijk te overleggen welke gerechten mogelijk zijn als hij nog 6 bonnen heeft hangen. We kunnen een voorstel voor een gerecht doen, maar ik kan niet van de complete kaart vertellen wat wel en niet kan.

''worden er ook noten in jullie keuken verwerkt?"
- Ja mevrouw en we kunnen natuurlijk een gerecht maken waarbij we er alles aan doen om te voorkomen dat het in aanraking komt met noten, maar als u echt extreem allergisch bent dan is het misschien verstandiger het risico niet te nemen.
''Ja, wat moet ik dan eten...?''

Natuurlijk regelen we uiteindelijk wel wat, maar het is voor niemand prettig dit soort gesprekken. Bel gewoon even van te voren om de mogelijkheden door te spreken. Dan is de keuken van te voren al op de hoogte.

[ Bericht 13% gewijzigd door focal op 27-07-2015 00:22:45 ]
We komen hard, zo hard.
  maandag 27 juli 2015 @ 00:09:55 #161
47102 Elvi
miemkwien
pi_154664582
Bij het online reserveren is er toch altijd zo'n onderdeel "bijzonderheden"? Nou een allergie lijkt me wel een bijzonderheid :P

Ik heb 1 keer in een restaurant wel gevraagd of ik iets anders kon krijgen... bij elk gerecht werd risotto geserveerd :') Ja en dat lust ik dus echt niet (en het was niet eens een Italiaans restaurant). Toen heb ik dat gewoon gezegd en hem vrij gelaten in wat er voor in de plaats kwam. Gebakken aardappeltjes dus dat was wel een mooie meevaller :P
pi_154664713
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 00:09 schreef Elvi het volgende:
Bij het online reserveren is er toch altijd zo'n onderdeel "bijzonderheden"? Nou een allergie lijkt me wel een bijzonderheid :P

Ik heb 1 keer in een restaurant wel gevraagd of ik iets anders kon krijgen... bij elk gerecht werd risotto geserveerd :') Ja en dat lust ik dus echt niet (en het was niet eens een Italiaans restaurant). Toen heb ik dat gewoon gezegd en hem vrij gelaten in wat er voor in de plaats kwam. Gebakken aardappeltjes dus dat was wel een mooie meevaller :P
Dat is iets wat overal mogelijk moet zijn. Valt imo ook niet onder bijzonderheden. Vaak zat mensen die liever patat met mayo hebben, graag een bakje knoflooksaus bij hun tournedos hebben of hun gerecht graag laten begeleiden door een glaasje Baileys. Goede bediening zou hier nooit raar van moeten opkijken, laat mensen lekker zelf bepalen wat ze prettig vinden.

En ik zou altijd even aanraden te bellen over allergieën. Je wilt vaak toch even weten wat iemand wilt eten en hoe erg allergisch iemand is. Het maakt uit of iemand diarree kan krijgen van wat noten of dat iemand in shock raakt als er een pinda naast zijn bord heeft gelegen. Met heftige allergieen is het handiger de gerechten voor te bereiden op het moment dat de keuken nog helemaal schoon en fris is. Niet als er de hele dag al aan de mis en place is gewerkt.

[ Bericht 6% gewijzigd door focal op 27-07-2015 00:25:01 ]
We komen hard, zo hard.
  maandag 27 juli 2015 @ 00:29:36 #163
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154664931
Ik zie weinig klachten over 2 of 3 sterren Michelintenten, dus blijkbaar kan het wel goed als je deskundig en opgeleid personeel hebt rond lopen en goed wilt betalen.
Geen studenten die een bijbaan zoeken in dat soort tenten te bekennen

Mijn ervaring in al die 2- of 3-sterrententen zijn onberispelijk. Oké, je betaalt wat meer ervoor, maar dan weet je wel dat je bedient wordt en geadviseerd wordt door mensen die er verstand van hebben, netjes kunnen uitleggen wat je te eten op jouw bord krijgt, een sommelier met verstand van zaken en bedienend (de term alleen al zou iets moeten losmaken..dienen..bedienend) kunnen inschatten of je met u of je wilt worden aangesproken als klant/gast.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_154665007
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:55 schreef habitue het volgende:
IEn waarom zou je je ergeren als er iemand vraagt of alles smaakt?
Bijna goed. Het gaat er niet om óf iemand dat vraagt, maar dát iemand dat vraagt.
In een GOED restaurant hoor je dat niet te vragen, je serveert alleen eten dat uitstekend bereid is. Dan kun je er vanuit gaan dat alles smaakt. Wellicht lust iemand 't niet, maar daar kan de keuken niets aan doen.
Het is netter om te vragen of alles naar wens geweest is.
pi_154665071
Nog even wat irritaties vanuit de kant van de bediening:

- Iets terugsturen als er nog 1 hapje over is
- Niet begrijpen dat een restaurant 'vol' kan zitten als er nog tafels zijn. Vol zitten heeft ook te maken met de capaciteit van de bediening en keuken.
- Het dagmenu is een vast menu. Als u zelf een menu samen wilt stellen bestel dan a la carte. (kleine wijzigingen zijn mogelijk)
- Niet van te voren melden dat u een strak tijdschema heeft... Nee, sorry ik kan niet opeens de laatste 2 gangen binnen 20 minuten op tafel hebben als het druk is
- Allergieën niet van te voren melden
- De tent zelf verbouwen. Als u wensen heeft qua opstelling dan doen we dat wel samen...
- Vraag even of ik u qua taal tegemoet kan komen. Ik kan er weinig mee als je in het Frans een of ander verhaal begint af te steken.
- Zelf ergens gaan zitten. We hebben niet voor niets iemand ontvangst staan, we placeren u graag zelf. Gereserveerd bordjes zijn niet chique, dus die hebben we niet.
- Zakelijke groepen die niet willen betalen voor het aantal afgesproken gasten. Als wij voor 30 man plek hebben vrijgehouden en menu's voorbereid hebben dan kunnen wij er ook weinig mee als u maar met 20 man op komt dagen...
- Zakelijke groepen waarvan de contactpersoon op de avond zelf meldt dat de drankjes voor eigen rekening zijn en of we voor 45 man persoonlijk een bon kunnen bijhouden...

[ Bericht 13% gewijzigd door focal op 27-07-2015 00:53:40 ]
We komen hard, zo hard.
pi_154665164
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 00:35 schreef pietbier het volgende:

[..]

Bijna goed. Het gaat er niet om óf iemand dat vraagt, maar dát iemand dat vraagt.
In een GOED restaurant hoor je dat niet te vragen, je serveert alleen eten dat uitstekend bereid is. Dan kun je er vanuit gaan dat alles smaakt. Wellicht lust iemand 't niet, maar daar kan de keuken niets aan doen.
Het is netter om te vragen of alles naar wens geweest is.
Prima, mij boeit dat helemaal niks. Zolang personeel maar niet onbeschoft is. Hele tijd geleden liep ik een restaurant binnen, met de vraag of ze nog een tafel hadden voor 2. Dat nare mannetje keek me echt zo aan met een blik van, gozer zie je niet dat het hele restaurant leeg is? En zei toen: "Dat lijkt me wel he." Meteen omgedraaid.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:00:57 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665442
ik geloof dat ik me niet op mijn gemak zou voelen in een sterrenrestaurant, als ik dit topic zo lees. Die sommelier heeft aan mij al geen werk want wijn is niet aan mij besteed. Ik zou me nogal opgelaten voelen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:02:57 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154665469
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:00 schreef Lienekien het volgende:
ik geloof dat ik me niet op mijn gemak zou voelen in een sterrenrestaurant, als ik dit topic zo lees. Die sommelier heeft aan mij al geen werk want wijn is niet aan mij besteed. Ik zou me nogal opgelaten voelen.
Een goede sommelier in een sterrentent weet perfecte alternatieven voor te stellen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 juli 2015 @ 01:04:09 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665489
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:02 schreef golfer het volgende:

[..]

Een goede sommelier in een sterrentent weet perfecte alternatieven voor te stellen.
Een glaasje Evian?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:06:57 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154665520
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:04 schreef Lienekien het volgende:

Een glaasje Evian?
Of en bepaald biertje of ander frisdrankje dat past bij het betreffende gerecht.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 juli 2015 @ 01:07:52 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665534
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:06 schreef golfer het volgende:

[..]

Of en bepaald biertje of ander frisdrankje dat past bij het betreffende gerecht.
:{
The love you take is equal to the love you make.
pi_154665561
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:55 schreef habitue het volgende:
Ik ben eigenlijk vrij snel tevreden over bediening. Interesseert mij het nou vanaf welke kant het bord op tafel komt. Heb hier echt nog nooit eens over nagedacht. En waarom zou je je ergeren als er iemand vraagt of alles smaakt? Lijkt me echt heel vermoeiend om je over al die dingen druk te maken.

Ik heb ook liever wat informele bediening, ook in een sterrentent. Enige waar k me wel snel aan erger is trage/onoplettende bediening. Als mijn glas leeg is, fill that fucker up. :+ En als ik om de rekening heb gevraagd breng me dan ook meteen de rekening, niet pas na 15 min.

Over het eten kan ik wel vrij snobistisch zijn, afhankelijk van de prijs dan.
Wij zijn sinds een jaartje of twee actief gaan vragen naar allergieën of speciale wensen wanneer mensen telefonisch reserveren.

Dat scheelt echt een slok op de borrel van de reserveringen hebben we veel minder mensen met onaangekondigde allergieën en de keuken kan er rekening mee houden. De gasten met een allergie hebben daardoor ook een veel betere ervaring bij ons gekregen :)
pi_154665614
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 00:39 schreef focal het volgende:
Nog even wat irritaties vanuit de kant van de bediening:

- Niet begrijpen dat een restaurant 'vol' kan zitten als er nog tafels zijn. Vol zitten heeft ook te maken met de capaciteit van de bediening en keuken.
Dit dus zaterdag half 6? Ow ik mag vast zelf ergens gaan zitten?! En dan zijn we schlemiel omdat we geen bordjes op tafel pleuren zekers.
quote:
- Niet van te voren melden dat u een strak tijdschema heeft... Nee, sorry ik kan niet opeens de laatste 2 gangen binnen 20 minuten op tafel hebben als het druk is
Eigenaar heeft ooit in pure wanhoop aan gasten gevraagd als hij het dan maar in een blender moest pleuren in moest trechtervoeren :'). Totaal over de grens natuurlijk maar me stiekem ziek gelachen :'(
quote:
- De tent zelf verbouwen. Als u wensen heeft qua opstelling dan doen we dat wel samen...
Ik heb dat nog nooit meegemaakt gelukkig, er zijn mensen die gewoon zelf met tafels gaan sjouwen in een luxe restaurant?
[quote]

[ Bericht 0% gewijzigd door Kandijfijn op 27-07-2015 01:21:49 ]
  maandag 27 juli 2015 @ 01:20:24 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665686
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:14 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dit dus zaterdag half 6? Ow ik mag vast zelf ergens gaan zitten?! En dan zijn sjemiel omdat we geen bordjes op tafel pleuren zekers.

[..]

Eigenaar heeft ooit in pure wanhoop aan gasten gevraagd als hij het dan maar in een blender moest pleuren in moest trechtervoeren :'). Totaal over de grens natuurlijk maar me stiekem ziek gelachen :'(

[..]

Ik heb dat nog nooit meegemaakt gelukkig, er zijn mensen die gewoon zelf met tafels gaan sjouwen in een luxe restaurant?
[quote]
Wat betekent die vetgemaakte zin?
The love you take is equal to the love you make.
pi_154665691
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 00:39 schreef focal het volgende:
- Niet van te voren melden dat u een strak tijdschema heeft... Nee, sorry ik kan niet opeens de laatste 2 gangen binnen 20 minuten op tafel hebben als het druk is
Van de andere kant: melden dat je een bepaald tijdschema hebt (theater, bioscoop) en dan te horen krijgen dat dat echt geen enkel probleem is, maar dan blijkt dat absoluut niet waar te zijn. En dan wilden we echt niet binnen een uur alles op hebben hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154665701
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:14 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dit dus zaterdag half 6? Ow ik mag vast zelf ergens gaan zitten?! En dan zijn sjemiel omdat we geen bordjes op tafel pleuren zekers.

[..]

Eigenaar heeft ooit in pure wanhoop aan gasten gevraagd als hij het dan maar in een blender moest pleuren in moest trechtervoeren :'). Totaal over de grens natuurlijk maar me stiekem ziek gelachen :'(

[..]

Ik heb dat nog nooit meegemaakt gelukkig, er zijn mensen die gewoon zelf met tafels gaan sjouwen in een luxe restaurant?
[quote]
Het verbouwen gebeurt eigenlijk alleen in onze lounge inderdaad. Ach ja, elke avond is weer anders. Als er niets raars zou gebeuren is het ook zo saai.
We komen hard, zo hard.
pi_154665731
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat betekent die vetgemaakte zin?
Het woordje we miste en schlemiel had ik als een 3 jarige gespeld. Schlemiel=idioot pleuren=gooien/neerzetten.

Oftewel in standaard Nederlands: En dan zijn wij zeker idioot omdat we geen bordjes op tafel zetten.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:26:12 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665756
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:23 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het woordje we miste en schlemiel had ik als een 3 jarige gespeld. Schlemiel=idioot pleuren=gooien/neerzetten.

Oftewel in standaard Nederlands: En dan zijn wij zeker idioot omdat we geen bordjes op tafel zetten.
En wat voor bordjes?
The love you take is equal to the love you make.
pi_154665764
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wat voor bordjes?
Bordjes waar gereserveerd op staat
  maandag 27 juli 2015 @ 01:27:14 #180
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154665768
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:23 schreef Kandijfijn het volgende:

Het woordje we miste en schlemiel had ik als een 3 jarige gespeld. Schlemiel=idioot pleuren=gooien/neerzetten.

Ontleend aan Jiddisch sjlemiel, s(c)hlemiel ‘ongeluksvogel, mislukkeling, domkop’.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 juli 2015 @ 01:27:52 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665774
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:26 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Bordjes waar gereserveerd op staat
Ik begrijp nu de zin, maar ik snap het nog steeds niet. Wat doet die gast nou fout?
The love you take is equal to the love you make.
pi_154665792
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:23 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het woordje we miste en schlemiel had ik als een 3 jarige gespeld. Schlemiel=idioot pleuren=gooien/neerzetten.

Oftewel in standaard Nederlands: En dan zijn wij zeker idioot omdat we geen bordjes op tafel zetten.
Ook zo geweldig zijn trends. Heb je in een keer allemaal experts, maar dan net niet. Tegenwoordig krijg je bijvoorbeeld weer commentaar als er geen komkommer in de gin-tonic zit. Dat er bij verschillende gins verschillende garneringen passen doet er niet toe.
We komen hard, zo hard.
pi_154665809
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik begrijp nu de zin, maar ik snap het nog steeds niet. Wat doet die gast nou fout?
Ik reageerde dus op de reactie van Focal
quote:
- Niet begrijpen dat een restaurant 'vol' kan zitten als er nog tafels zijn. Vol zitten heeft ook te maken met de capaciteit van de bediening en keuken.
Mensen lopen regelmatig gewoon het restaurant naar binnen en willen zomaar ergens gaan zitten of gaan zelfs zomaar ergens zitten.

En dan kijken ze ons soms vreemd aan omdat we geen bordjes op gereserveerdbordjes op tafels hebben staan.

Nee, mevrouw/meneer in een fatsoenlijk restaurant laat je jezelf placeren je gaat niet ergens zomaar lomp zitten we zijn geen cafetaria.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:32:08 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665814
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:29 schreef focal het volgende:

[..]

Ook zo geweldig zijn trends. Heb je in een keer allemaal experts, maar dan net niet. Tegenwoordig krijg je bijvoorbeeld weer commentaar als er geen komkommer in de gin-tonic zit. Dat er bij verschillende gins verschillende garneringen passen doet er niet toe.
Als ik dit soort geschamper lees, ontneemt het mij de lust om jouw tent te bezoeken.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Miss SHO maandag 27 juli 2015 @ 01:33:32 #185
22592 crew  Ole
pi_154665838
En ik vind die komkommer in mijn gintonic wel lekker :@
Shoot me
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 27 juli 2015 @ 01:34:02 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665847
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:31 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik reageerde dus op de reactie van Focal

[..]

Mensen lopen regelmatig gewoon het restaurant naar binnen en willen zomaar ergens gaan zitten of gaan zelfs zomaar ergens zitten.

En dan kijken ze ons soms vreemd aan omdat we geen bordjes op gereserveerdbordjes op tafels hebben staan.

Nee, mevrouw/meneer in een fatsoenlijk restaurant laat je jezelf placeren je gaat niet ergens zomaar lomp zitten we zijn geen cafetaria.
Dit soort mensen stuur je dan toch de zaak uit? Zulke mensen wil je toch niet in je etablissement?
The love you take is equal to the love you make.
pi_154665883
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als ik dit soort geschamper lees, ontneemt het mij de lust om jouw tent te bezoeken.
Come on. ik ben al jaren barman en mijn kennis van drank is iets waar ik trots op ben. Als je bij mij iets besteld zal ik er alles aan doen om te zorgen dat het perfect is. Als je bij mij een gin-tonic besteldt ga ik eerst een groot glas voor je frapperen, waarna ik hem met nieuw ijs vul. Je krijgt een royale 5cl gin met een goede tonic die ik zo in je glas krijg dat het meeste koolzuur wordt behouden. Vervolgens kies ik een garnering die perfect matched bij de gin die je gekozen hebt. Als iemand dan vervolgens pissig wordt dat er geen halve geschaafde komkommer en ''ik niet weet hoe het hoort'' dan erger ik me daar aan. Ik denk niet iedereen het vervelend vindt als je kunde in twijfel wordt getrokken.

quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:33 schreef Ole het volgende:
En ik vind die komkommer in mijn gintonic wel lekker :@
Shoot me
Perfect. Vraag om komkommer en ik zal het met alle liefde doen! Niets mis met kommer trouwens, die trend is volgens mij ooit begonnen omdat Hendricks het zelf als garnering aanraadt en dat wordt gezien als de hipste gin van het moment.
We komen hard, zo hard.
pi_154665889
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit soort mensen stuur je dan toch de zaak uit? Zulke mensen wil je toch niet in je etablissement?
Waarom zal ik mijn eigen inkomen weg sturen?

Ik spreek ze vriendelijk aan en als er ruimte is plaats ik ze alsnog op een mooi tafeltje en probeer ze een aperitief te verkopen.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:40:09 #189
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665927
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:37 schreef focal het volgende:

[..]

Come on. ik ben al jaren barman en mijn kennis van drank is iets waar ik trots op ben. Als je bij mij iets besteld zal ik er alles aan doen om te zorgen dat het perfect is. Als je bij mij een gin-tonic besteld ga ik eerst een groot glas voor je frapperen, waarna ik hem met nieuw ijs vul. Je krijgt een royale 5cl gin met een goede tonic die ik zo in je glas krijg dat het meeste koolzuur wordt behouden. Vervolgens kies ik een garnering die perfect matched bij de gin die je gekozen hebt. Als iemand dan vervolgens pissig wordt dat er geen halve geschaafde komkommer in drijft dan erger ik me daaraan ja.
En ik vind het gebrek aan tolerantie naar je gasten toe ergerlijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_154665932
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:29 schreef focal het volgende:

[..]

Ook zo geweldig zijn trends. Heb je in een keer allemaal experts, maar dan net niet. Tegenwoordig krijg je bijvoorbeeld weer commentaar als er geen komkommer in de gin-tonic zit. Dat er bij verschillende gins verschillende garneringen passen doet er niet toe.

Ik heb allang afgeleerd overal het meeste kennis van te willen hebben. Ik probeer goed op de hoogte te blijven maar ik kan niet alles weten en wanneer echte fanaat tegen komt van een bepaalde drank is hij je toch wel de baas.

Ik vraag meestal als ze mij vervolgens nog iets bij kunnen leren. Dan kunnen ze even praten over hun hobby dan wel obsessie en geef je ze een enorme egoboost. En soms leer je ook nog eens echt wat bij :D.

Tis ook tamelijk goed voor je fooi ;)
pi_154665942
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En ik vind het gebrek aan tolerantie naar je gasten toe ergerlijk.
Kleine kans dat je daar ook maar iets van zal merken als je bij hem op bezoek bent.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:42:52 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665958
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:37 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Waarom zal ik mijn eigen inkomen weg sturen?

Ik spreek ze vriendelijk aan en als er ruimte is plaats ik ze alsnog op een mooi tafeltje en probeer ze een aperitief te verkopen.
Ze horen toch thuis in een cafetaria, zei je net nog. (Alsog er niet zat prima eetgelegenheden zijn waar ze wel reserveringsbordjes neerzetten en je dus zelf kunt kiezen aan wel ander tafeltje je gaat zitten.)

Zelfde kritiek als je vakgenoot hierboven. Moet je het mensen zo kwalijk nemen als ze niet direct doorhebben hoe het er in jouw 'fatsoenlijke' restaurant aan toegaat?
The love you take is equal to the love you make.
pi_154665972
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:41 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Kleine kans dat je daar ook maar iets van zal merken als je bij hem op bezoek bent.
:) zo werkt het wel. En ik ben iemand die me totaal niet snel ergert aan gasten, vind bijzondere verzoeken juist leuk. Het is alleen frustrerend als je onterecht commentaar krijgt op je werk. Ik weet helemaal niet overal alles van en ik laat me graag corrigeren, maar zorg dan wel dat je gelijk hebt. Het is niet leuk als iemand net doet alsof je niet weet waar je mee bezig bent terwijl je met trots je werk doet.
We komen hard, zo hard.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:43:48 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665973
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:41 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Kleine kans dat je daar ook maar iets van zal merken als je bij hem op bezoek bent.
Fantastisch. Vriendelijk glimlachen naar je gasten, maar achter hun rug om zeiken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_154666012
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze horen toch thuis in een cafetaria, zei je net nog. (Alsog er niet zat prima eetgelegenheden zijn waar ze wel reserveringsbordjes neerzetten en je dus zelf kunt kiezen aan wel ander tafeltje je gaat zitten.)

Zelfde kritiek als je vakgenoot hierboven. Moet je het mensen zo kwalijk nemen als ze niet direct doorhebben hoe het er in jouw 'fatsoenlijke' restaurant aan toegaat?
Dit draadje gaat over hoe het hoort, wel zo hoort het als je uit eten gaat laat je jezelf placeren door de gastheer/vrouw.

Het is elke keer meer een kleine verbazing dan echte oprechte ergernis alhoewel het je wel voor een lastig pakket kan zetten als je die tafel zo nodig hebt en alle andere tafels al besproken zijn. Dat is waarom je eerst naar de gastheer/vrouw gaat.

Het is niet dat ik direct op de persoon in kwestie neer kijk het is gewoon meer gedrag wat thuishoort in een cafetaria. Maar blijkbaar maakt mij dat een pedant mannetje omdat ik enigszins geef om etiquette
pi_154666026
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze horen toch thuis in een cafetaria, zei je net nog. (Alsog er niet zat prima eetgelegenheden zijn waar ze wel reserveringsbordjes neerzetten en je dus zelf kunt kiezen aan wel ander tafeltje je gaat zitten.)

Zelfde kritiek als je vakgenoot hierboven. Moet je het mensen zo kwalijk nemen als ze niet direct doorhebben hoe het er in jouw 'fatsoenlijke' restaurant aan toegaat?
Dit is misschien beter te begrijpen als je zelf in de horeca werkt. Klachten of onbegrip is geen enkel probleem en geeft ons juist de kans wat uit te leggen en op een persoonlijkere manier u te bedienen. De ergernis is vooral gericht tegen mensen die boos reageren terwijl ze zelf niet weten hoe het hoort. Iemand kan altijd iets niet begrijpen en dat is logisch, er is zoveel etiquette, maar reageer gewoon beleefd of vraag uitleg. Ik ben niet debiel. Ik kan me geen ander vak bedenken waar mensen zo vaak je kennis in twijfel trekken en dat is niet altijd makkelijk.
We komen hard, zo hard.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:49:52 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154666052
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:46 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dit draadje gaat over hoe het hoort, wel zo hoort het als je uit eten gaat laat je jezelf placeren door de gastheer/vrouw.

Het is elke keer meer een kleine verbazing dan echte oprechte ergernis alhoewel het je wel voor een lastig pakket kan zetten als je die tafel zo nodig hebt en alle andere tafels al besproken zijn. Dat is waarom je eerst naar de gastheer/vrouw gaat.

Het is niet dat ik direct op de persoon in kwestie neer kijk het is gewoon meer gedrag wat thuishoort in een cafetaria. Maar blijkbaar maakt mij dat een pedant mannetje omdat ik enigszins geef om etiquette
Nogmaals, er zijn zat prima eetgelegenheden waar ze wel reserveringsbordjes neerzetten en je dus zelf kunt kiezen aan welk ander tafeltje je gaat zitten. Hoe weet ik dat ik in jouw restaurant geen geïrriteerde blik krijg als ik blijf staan wachten om een tafel te krijgen? Heb je een bordje 'please wait to be seated'?
The love you take is equal to the love you make.
pi_154666062
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:47 schreef focal het volgende:

[..]

Dit is misschien beter te begrijpen als je zelf in de horeca werkt. Klachten of onbegrip is geen enkel probleem en geeft ons juist de kans wat uit te leggen en op een persoonlijkere manier u te bedienen. De ergernis is vooral gericht tegen mensen die boos reageren terwijl ze zelf niet weten hoe het hoort. Iemand kan altijd iets niet begrijpen en dat is logisch, er is zoveel etiquette, maar reageer gewoon beleefd of vraag uitleg. Ik ben niet debiel. Ik kan me geen ander vak bedenken waar mensen zo vaak je kennis in twijfel trekken en dat is niet altijd makkelijk.
Deels omdat ons vak besmeurd is door studenten die niks om hun vak geven en geen hart voor de horeca hebben.

Die types waar door andere FOK!'ers naar verwezen wordt die liever praten met hun collega's en geenszins de behoefte lijken te hebben ook maar iets te weten van de dranken en gerechten die ze wensen uit te serveren. Dan zijn mensen niet meer gewend in aanraking te komen met iemand die echt zijn vak verstaat.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:54:13 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154666108
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:47 schreef focal het volgende:

[..]

Dit is misschien beter te begrijpen als je zelf in de horeca werkt. Klachten of onbegrip is geen enkel probleem en geeft ons juist de kans wat uit te leggen en op een persoonlijkere manier u te bedienen. De ergernis is vooral gericht tegen mensen die boos reageren terwijl ze zelf niet weten hoe het hoort. Iemand kan altijd iets niet begrijpen en dat is logisch, er is zoveel etiquette, maar reageer gewoon beleefd of vraag uitleg. Ik ben niet debiel. Ik kan me geen ander vak bedenken waar mensen zo vaak je kennis in twijfel trekken en dat is niet altijd makkelijk.
Ik ben alleen maar gast in de horeca en ik maak me liever niet druk over wat wel of niet hoort als ik een avondje uit ben. Als jij beleefd zegt dat je een GT met radijs echt van harte kunt aanbevelen en ik heb toch liever komkommer, wat is dan het probleem? Je maakt mij toch blij?
The love you take is equal to the love you make.
pi_154666119
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:46 schreef Kandijfijn het volgende:
Het is niet dat ik direct op de persoon in kwestie neer kijk het is gewoon meer gedrag wat thuishoort in een cafetaria. Maar blijkbaar maakt mij dat een pedant mannetje omdat ik enigszins geef om etiquette
Er zijn ook heel veel mensen die zelden uit eten gaan en dus domweg niet weten 'hoe het hoort' volgens jouw regels hè? Gewoon vriendelijk helpen en niet smalend op neerkijken omdat ze beter naar de snackbar hadden kunnen gaan. Zo kwam het namelijk wel een beetje over ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154666128
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nogmaals, er zijn zat prima eetgelegenheden waar ze wel reserveringsbordjes neerzetten en je dus zelf kunt kiezen aan welk ander tafeltje je gaat zitten. Hoe weet ik dat ik in jouw restaurant geen geïrriteerde blik krijg als ik blijf staan wachten om een tafel te krijgen? Heb je een bordje 'please wait to be seated'?
Dat weet je omdat we je zelf zullen benaderen om een leuk tafeltje uit te zoeken. En zelfs als je ons weet te ontwijken en zelf ergens gaat zitten houden we onze mond als dat mogelijk is. Pas als er echt geen andere optie is zullen we het vriendelijk uitleggen en een ander tafeltje voorstellen. Daar komt 0 ergernis bij kijken. Vervelend wordt het pas als mensen ons dingen gaan kwalijk nemen omdat ze zelf niet weten hoe het hoort.

quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben alleen maar gast in de horeca en ik maak me liever niet druk over wat wel of niet hoort als ik een avondje uit ben. Als jij beleefd zegt dat je een GT met radijs echt van harte kunt aanbevelen en ik heb toch liever komkommer, wat is dan het probleem? Je maakt mij toch blij?
Is geen enkel probleem. Ik zou juist blij zijn dat je me de kans geeft het helemaal naar jouw wens te maken. Ik vind het pas vervelend als je dat niet aangeeft en het mij vervolgens kwalijk neemt dat er geen komkommer bij zit.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er zijn ook heel veel mensen die zelden uit eten gaan en dus domweg niet weten 'hoe het hoort' volgens jouw regels hè? Gewoon vriendelijk helpen en niet smalend op neerkijken omdat ze beter naar de snackbar hadden kunnen gaan. Zo kwam het namelijk wel een beetje over ;)
Nee hij zou zich juist vereerd voelen dat jullie zijn restaurant kiezen voor een avondje uit en er alles aan doen het een prettige ervaring te maken. Ga je klagen en grimmig doen omdat je zelf geen idee hebt waar je mee bezig bent dan wek je irritatie op ja.
We komen hard, zo hard.
  maandag 27 juli 2015 @ 02:01:00 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154666179
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:55 schreef focal het volgende:

[..]

Is geen enkel probleem. Ik zou juist blij zijn dat je me de kans geeft het helemaal naar jouw wens te maken. Ik vind het pas vervelend als je dat niet aangeeft en het mij vervolgens kwalijk neemt dat er geen komkommer bij zit.
Ik weet niet beter of er zit altijd komkommer in, dus ik dacht niet dat ik dat hoefde te zeggen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_154666208
focal en Kandijfijn, wat zijn nou klanten from hell? Ik lees regelmatig op notalwaysright.com en dan kom je af en toe vreselijke situaties tegen :X Of juist komische!

quote:
Tipped In Your Favor
(I’m in a restaurant when a 20-something girl comes up to the waitress taking my order.)

Patron: “Excuse me.”

Waitress: “Is there a problem?”

Patron: “No, I just wanted to forewarn you that my grandmother is going to give you a hard time and probably complain about everything. I know that it’s frustrating dealing with those kinds of customers but she’s old and set in her ways which I know is no excuse, but please just take it with a grain of salt. And here:” *the girl hands the waitress two 20s* “because I know she probably won’t tip very well and you’ll need some incentive not to bludgeon her with a hot poker.”
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154666219
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 02:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik weet niet beter of er zit altijd komkommer in, dus ik dacht niet dat ik dat hoefde te zeggen.
''Ah mevrouw, dat kan ik begrijpen, bij Hendricks doen we dit inderdaad standaard maar bij andere gins serveren we andere garneringen. Je ziet tegenwoordig zo vaak komkommer dat ik me kan voorstellen dat u dat ondertussen bijna verwacht, ik zal even een bakje komkommer voor u halen!''

Zie je, als je maar vriendelijk blijft is het niet zo lastig. Zo lang je maar niet gaat doen alsof ik geen idee heb waar ik mee bezig ben.
We komen hard, zo hard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')