abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154665701
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:14 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dit dus zaterdag half 6? Ow ik mag vast zelf ergens gaan zitten?! En dan zijn sjemiel omdat we geen bordjes op tafel pleuren zekers.

[..]

Eigenaar heeft ooit in pure wanhoop aan gasten gevraagd als hij het dan maar in een blender moest pleuren in moest trechtervoeren :'). Totaal over de grens natuurlijk maar me stiekem ziek gelachen :'(

[..]

Ik heb dat nog nooit meegemaakt gelukkig, er zijn mensen die gewoon zelf met tafels gaan sjouwen in een luxe restaurant?
[quote]
Het verbouwen gebeurt eigenlijk alleen in onze lounge inderdaad. Ach ja, elke avond is weer anders. Als er niets raars zou gebeuren is het ook zo saai.
We komen hard, zo hard.
pi_154665731
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat betekent die vetgemaakte zin?
Het woordje we miste en schlemiel had ik als een 3 jarige gespeld. Schlemiel=idioot pleuren=gooien/neerzetten.

Oftewel in standaard Nederlands: En dan zijn wij zeker idioot omdat we geen bordjes op tafel zetten.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:26:12 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665756
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:23 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het woordje we miste en schlemiel had ik als een 3 jarige gespeld. Schlemiel=idioot pleuren=gooien/neerzetten.

Oftewel in standaard Nederlands: En dan zijn wij zeker idioot omdat we geen bordjes op tafel zetten.
En wat voor bordjes?
The love you take is equal to the love you make.
pi_154665764
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wat voor bordjes?
Bordjes waar gereserveerd op staat
  maandag 27 juli 2015 @ 01:27:14 #180
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154665768
quote:

Ontleend aan Jiddisch sjlemiel, s(c)hlemiel ‘ongeluksvogel, mislukkeling, domkop’.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 juli 2015 @ 01:27:52 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665774
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:26 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Bordjes waar gereserveerd op staat
Ik begrijp nu de zin, maar ik snap het nog steeds niet. Wat doet die gast nou fout?
pi_154665792
quote:

[..]

Ook zo geweldig zijn trends. Heb je in een keer allemaal experts, maar dan net niet. Tegenwoordig krijg je bijvoorbeeld weer commentaar als er geen komkommer in de gin-tonic zit. Dat er bij verschillende gins verschillende garneringen passen doet er niet toe.
We komen hard, zo hard.
pi_154665809
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik begrijp nu de zin, maar ik snap het nog steeds niet. Wat doet die gast nou fout?
Ik reageerde dus op de reactie van Focal
quote:
- Niet begrijpen dat een restaurant 'vol' kan zitten als er nog tafels zijn. Vol zitten heeft ook te maken met de capaciteit van de bediening en keuken.
Mensen lopen regelmatig gewoon het restaurant naar binnen en willen zomaar ergens gaan zitten of gaan zelfs zomaar ergens zitten.

En dan kijken ze ons soms vreemd aan omdat we geen bordjes op gereserveerdbordjes op tafels hebben staan.

Nee, mevrouw/meneer in een fatsoenlijk restaurant laat je jezelf placeren je gaat niet ergens zomaar lomp zitten we zijn geen cafetaria.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:32:08 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665814
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:29 schreef focal het volgende:

[..]

Ook zo geweldig zijn trends. Heb je in een keer allemaal experts, maar dan net niet. Tegenwoordig krijg je bijvoorbeeld weer commentaar als er geen komkommer in de gin-tonic zit. Dat er bij verschillende gins verschillende garneringen passen doet er niet toe.
Als ik dit soort geschamper lees, ontneemt het mij de lust om jouw tent te bezoeken.
  Moderator / Miss SHO maandag 27 juli 2015 @ 01:33:32 #185
22592 crew  Ole
pi_154665838
En ik vind die komkommer in mijn gintonic wel lekker :@
Shoot me
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 27 juli 2015 @ 01:34:02 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665847
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:31 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik reageerde dus op de reactie van Focal

[..]

Mensen lopen regelmatig gewoon het restaurant naar binnen en willen zomaar ergens gaan zitten of gaan zelfs zomaar ergens zitten.

En dan kijken ze ons soms vreemd aan omdat we geen bordjes op gereserveerdbordjes op tafels hebben staan.

Nee, mevrouw/meneer in een fatsoenlijk restaurant laat je jezelf placeren je gaat niet ergens zomaar lomp zitten we zijn geen cafetaria.
Dit soort mensen stuur je dan toch de zaak uit? Zulke mensen wil je toch niet in je etablissement?
pi_154665883
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als ik dit soort geschamper lees, ontneemt het mij de lust om jouw tent te bezoeken.
Come on. ik ben al jaren barman en mijn kennis van drank is iets waar ik trots op ben. Als je bij mij iets besteld zal ik er alles aan doen om te zorgen dat het perfect is. Als je bij mij een gin-tonic besteldt ga ik eerst een groot glas voor je frapperen, waarna ik hem met nieuw ijs vul. Je krijgt een royale 5cl gin met een goede tonic die ik zo in je glas krijg dat het meeste koolzuur wordt behouden. Vervolgens kies ik een garnering die perfect matched bij de gin die je gekozen hebt. Als iemand dan vervolgens pissig wordt dat er geen halve geschaafde komkommer en ''ik niet weet hoe het hoort'' dan erger ik me daar aan. Ik denk niet iedereen het vervelend vindt als je kunde in twijfel wordt getrokken.

quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:33 schreef Ole het volgende:
En ik vind die komkommer in mijn gintonic wel lekker :@
Shoot me
Perfect. Vraag om komkommer en ik zal het met alle liefde doen! Niets mis met kommer trouwens, die trend is volgens mij ooit begonnen omdat Hendricks het zelf als garnering aanraadt en dat wordt gezien als de hipste gin van het moment.
We komen hard, zo hard.
pi_154665889
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit soort mensen stuur je dan toch de zaak uit? Zulke mensen wil je toch niet in je etablissement?
Waarom zal ik mijn eigen inkomen weg sturen?

Ik spreek ze vriendelijk aan en als er ruimte is plaats ik ze alsnog op een mooi tafeltje en probeer ze een aperitief te verkopen.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:40:09 #189
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665927
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:37 schreef focal het volgende:

[..]

Come on. ik ben al jaren barman en mijn kennis van drank is iets waar ik trots op ben. Als je bij mij iets besteld zal ik er alles aan doen om te zorgen dat het perfect is. Als je bij mij een gin-tonic besteld ga ik eerst een groot glas voor je frapperen, waarna ik hem met nieuw ijs vul. Je krijgt een royale 5cl gin met een goede tonic die ik zo in je glas krijg dat het meeste koolzuur wordt behouden. Vervolgens kies ik een garnering die perfect matched bij de gin die je gekozen hebt. Als iemand dan vervolgens pissig wordt dat er geen halve geschaafde komkommer in drijft dan erger ik me daaraan ja.
En ik vind het gebrek aan tolerantie naar je gasten toe ergerlijk.
pi_154665932
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:29 schreef focal het volgende:

[..]

Ik heb allang afgeleerd overal het meeste kennis van te willen hebben. Ik probeer goed op de hoogte te blijven maar ik kan niet alles weten en wanneer echte fanaat tegen komt van een bepaalde drank is hij je toch wel de baas.

Ik vraag meestal als ze mij vervolgens nog iets bij kunnen leren. Dan kunnen ze even praten over hun hobby dan wel obsessie en geef je ze een enorme egoboost. En soms leer je ook nog eens echt wat bij :D.

Tis ook tamelijk goed voor je fooi ;)
pi_154665942
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En ik vind het gebrek aan tolerantie naar je gasten toe ergerlijk.
Kleine kans dat je daar ook maar iets van zal merken als je bij hem op bezoek bent.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:42:52 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665958
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:37 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Waarom zal ik mijn eigen inkomen weg sturen?

Ik spreek ze vriendelijk aan en als er ruimte is plaats ik ze alsnog op een mooi tafeltje en probeer ze een aperitief te verkopen.
Ze horen toch thuis in een cafetaria, zei je net nog. (Alsog er niet zat prima eetgelegenheden zijn waar ze wel reserveringsbordjes neerzetten en je dus zelf kunt kiezen aan wel ander tafeltje je gaat zitten.)

Zelfde kritiek als je vakgenoot hierboven. Moet je het mensen zo kwalijk nemen als ze niet direct doorhebben hoe het er in jouw 'fatsoenlijke' restaurant aan toegaat?
pi_154665972
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:41 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Kleine kans dat je daar ook maar iets van zal merken als je bij hem op bezoek bent.
:) zo werkt het wel. En ik ben iemand die me totaal niet snel ergert aan gasten, vind bijzondere verzoeken juist leuk. Het is alleen frustrerend als je onterecht commentaar krijgt op je werk. Ik weet helemaal niet overal alles van en ik laat me graag corrigeren, maar zorg dan wel dat je gelijk hebt. Het is niet leuk als iemand net doet alsof je niet weet waar je mee bezig bent terwijl je met trots je werk doet.
We komen hard, zo hard.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:43:48 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154665973
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:41 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Fantastisch. Vriendelijk glimlachen naar je gasten, maar achter hun rug om zeiken.
pi_154666012
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze horen toch thuis in een cafetaria, zei je net nog. (Alsog er niet zat prima eetgelegenheden zijn waar ze wel reserveringsbordjes neerzetten en je dus zelf kunt kiezen aan wel ander tafeltje je gaat zitten.)

Zelfde kritiek als je vakgenoot hierboven. Moet je het mensen zo kwalijk nemen als ze niet direct doorhebben hoe het er in jouw 'fatsoenlijke' restaurant aan toegaat?
Dit draadje gaat over hoe het hoort, wel zo hoort het als je uit eten gaat laat je jezelf placeren door de gastheer/vrouw.

Het is elke keer meer een kleine verbazing dan echte oprechte ergernis alhoewel het je wel voor een lastig pakket kan zetten als je die tafel zo nodig hebt en alle andere tafels al besproken zijn. Dat is waarom je eerst naar de gastheer/vrouw gaat.

Het is niet dat ik direct op de persoon in kwestie neer kijk het is gewoon meer gedrag wat thuishoort in een cafetaria. Maar blijkbaar maakt mij dat een pedant mannetje omdat ik enigszins geef om etiquette
pi_154666026
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit is misschien beter te begrijpen als je zelf in de horeca werkt. Klachten of onbegrip is geen enkel probleem en geeft ons juist de kans wat uit te leggen en op een persoonlijkere manier u te bedienen. De ergernis is vooral gericht tegen mensen die boos reageren terwijl ze zelf niet weten hoe het hoort. Iemand kan altijd iets niet begrijpen en dat is logisch, er is zoveel etiquette, maar reageer gewoon beleefd of vraag uitleg. Ik ben niet debiel. Ik kan me geen ander vak bedenken waar mensen zo vaak je kennis in twijfel trekken en dat is niet altijd makkelijk.
We komen hard, zo hard.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:49:52 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154666052
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:46 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dit draadje gaat over hoe het hoort, wel zo hoort het als je uit eten gaat laat je jezelf placeren door de gastheer/vrouw.

Het is elke keer meer een kleine verbazing dan echte oprechte ergernis alhoewel het je wel voor een lastig pakket kan zetten als je die tafel zo nodig hebt en alle andere tafels al besproken zijn. Dat is waarom je eerst naar de gastheer/vrouw gaat.

Het is niet dat ik direct op de persoon in kwestie neer kijk het is gewoon meer gedrag wat thuishoort in een cafetaria. Maar blijkbaar maakt mij dat een pedant mannetje omdat ik enigszins geef om etiquette
Nogmaals, er zijn zat prima eetgelegenheden waar ze wel reserveringsbordjes neerzetten en je dus zelf kunt kiezen aan welk ander tafeltje je gaat zitten. Hoe weet ik dat ik in jouw restaurant geen geïrriteerde blik krijg als ik blijf staan wachten om een tafel te krijgen? Heb je een bordje 'please wait to be seated'?
pi_154666062
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:47 schreef focal het volgende:

[..]

Dit is misschien beter te begrijpen als je zelf in de horeca werkt. Klachten of onbegrip is geen enkel probleem en geeft ons juist de kans wat uit te leggen en op een persoonlijkere manier u te bedienen. De ergernis is vooral gericht tegen mensen die boos reageren terwijl ze zelf niet weten hoe het hoort. Iemand kan altijd iets niet begrijpen en dat is logisch, er is zoveel etiquette, maar reageer gewoon beleefd of vraag uitleg. Ik ben niet debiel. Ik kan me geen ander vak bedenken waar mensen zo vaak je kennis in twijfel trekken en dat is niet altijd makkelijk.
Deels omdat ons vak besmeurd is door studenten die niks om hun vak geven en geen hart voor de horeca hebben.

Die types waar door andere FOK!'ers naar verwezen wordt die liever praten met hun collega's en geenszins de behoefte lijken te hebben ook maar iets te weten van de dranken en gerechten die ze wensen uit te serveren. Dan zijn mensen niet meer gewend in aanraking te komen met iemand die echt zijn vak verstaat.
  maandag 27 juli 2015 @ 01:54:13 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154666108
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:47 schreef focal het volgende:

[..]

Ik ben alleen maar gast in de horeca en ik maak me liever niet druk over wat wel of niet hoort als ik een avondje uit ben. Als jij beleefd zegt dat je een GT met radijs echt van harte kunt aanbevelen en ik heb toch liever komkommer, wat is dan het probleem? Je maakt mij toch blij?
pi_154666119
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:46 schreef Kandijfijn het volgende:
Er zijn ook heel veel mensen die zelden uit eten gaan en dus domweg niet weten 'hoe het hoort' volgens jouw regels hè? Gewoon vriendelijk helpen en niet smalend op neerkijken omdat ze beter naar de snackbar hadden kunnen gaan. Zo kwam het namelijk wel een beetje over ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')