Het verbouwen gebeurt eigenlijk alleen in onze lounge inderdaad. Ach ja, elke avond is weer anders. Als er niets raars zou gebeuren is het ook zo saai.quote:Op maandag 27 juli 2015 01:14 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dit dus zaterdag half 6? Ow ik mag vast zelf ergens gaan zitten?! En dan zijn sjemiel omdat we geen bordjes op tafel pleuren zekers.
[..]
Eigenaar heeft ooit in pure wanhoop aan gasten gevraagd als hij het dan maar in een blender moest pleuren in moest trechtervoeren. Totaal over de grens natuurlijk maar me stiekem ziek gelachen
[..]
Ik heb dat nog nooit meegemaakt gelukkig, er zijn mensen die gewoon zelf met tafels gaan sjouwen in een luxe restaurant?
[quote]
Het woordje we miste en schlemiel had ik als een 3 jarige gespeld. Schlemiel=idioot pleuren=gooien/neerzetten.quote:
En wat voor bordjes?quote:Op maandag 27 juli 2015 01:23 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het woordje we miste en schlemiel had ik als een 3 jarige gespeld. Schlemiel=idioot pleuren=gooien/neerzetten.
Oftewel in standaard Nederlands: En dan zijn wij zeker idioot omdat we geen bordjes op tafel zetten.
Ontleend aan Jiddisch sjlemiel, s(c)hlemiel ‘ongeluksvogel, mislukkeling, domkop’.quote:Op maandag 27 juli 2015 01:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Het woordje we miste en schlemiel had ik als een 3 jarige gespeld. Schlemiel=idioot pleuren=gooien/neerzetten.
Ik begrijp nu de zin, maar ik snap het nog steeds niet. Wat doet die gast nou fout?quote:Op maandag 27 juli 2015 01:26 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Bordjes waar gereserveerd op staat
Ook zo geweldig zijn trends. Heb je in een keer allemaal experts, maar dan net niet. Tegenwoordig krijg je bijvoorbeeld weer commentaar als er geen komkommer in de gin-tonic zit. Dat er bij verschillende gins verschillende garneringen passen doet er niet toe.quote:Op maandag 27 juli 2015 01:23 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het woordje we miste en schlemiel had ik als een 3 jarige gespeld. Schlemiel=idioot pleuren=gooien/neerzetten.
Oftewel in standaard Nederlands: En dan zijn wij zeker idioot omdat we geen bordjes op tafel zetten.
Ik reageerde dus op de reactie van Focalquote:Op maandag 27 juli 2015 01:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik begrijp nu de zin, maar ik snap het nog steeds niet. Wat doet die gast nou fout?
Mensen lopen regelmatig gewoon het restaurant naar binnen en willen zomaar ergens gaan zitten of gaan zelfs zomaar ergens zitten.quote:- Niet begrijpen dat een restaurant 'vol' kan zitten als er nog tafels zijn. Vol zitten heeft ook te maken met de capaciteit van de bediening en keuken.
Als ik dit soort geschamper lees, ontneemt het mij de lust om jouw tent te bezoeken.quote:Op maandag 27 juli 2015 01:29 schreef focal het volgende:
[..]
Ook zo geweldig zijn trends. Heb je in een keer allemaal experts, maar dan net niet. Tegenwoordig krijg je bijvoorbeeld weer commentaar als er geen komkommer in de gin-tonic zit. Dat er bij verschillende gins verschillende garneringen passen doet er niet toe.
Dit soort mensen stuur je dan toch de zaak uit? Zulke mensen wil je toch niet in je etablissement?quote:Op maandag 27 juli 2015 01:31 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik reageerde dus op de reactie van Focal
[..]
Mensen lopen regelmatig gewoon het restaurant naar binnen en willen zomaar ergens gaan zitten of gaan zelfs zomaar ergens zitten.
En dan kijken ze ons soms vreemd aan omdat we geen bordjes op gereserveerdbordjes op tafels hebben staan.
Nee, mevrouw/meneer in een fatsoenlijk restaurant laat je jezelf placeren je gaat niet ergens zomaar lomp zitten we zijn geen cafetaria.
Come on. ik ben al jaren barman en mijn kennis van drank is iets waar ik trots op ben. Als je bij mij iets besteld zal ik er alles aan doen om te zorgen dat het perfect is. Als je bij mij een gin-tonic besteldt ga ik eerst een groot glas voor je frapperen, waarna ik hem met nieuw ijs vul. Je krijgt een royale 5cl gin met een goede tonic die ik zo in je glas krijg dat het meeste koolzuur wordt behouden. Vervolgens kies ik een garnering die perfect matched bij de gin die je gekozen hebt. Als iemand dan vervolgens pissig wordt dat er geen halve geschaafde komkommer en ''ik niet weet hoe het hoort'' dan erger ik me daar aan. Ik denk niet iedereen het vervelend vindt als je kunde in twijfel wordt getrokken.quote:Op maandag 27 juli 2015 01:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ik dit soort geschamper lees, ontneemt het mij de lust om jouw tent te bezoeken.
Perfect. Vraag om komkommer en ik zal het met alle liefde doen! Niets mis met kommer trouwens, die trend is volgens mij ooit begonnen omdat Hendricks het zelf als garnering aanraadt en dat wordt gezien als de hipste gin van het moment.quote:Op maandag 27 juli 2015 01:33 schreef Ole het volgende:
En ik vind die komkommer in mijn gintonic wel lekker
Shoot me
Waarom zal ik mijn eigen inkomen weg sturen?quote:Op maandag 27 juli 2015 01:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit soort mensen stuur je dan toch de zaak uit? Zulke mensen wil je toch niet in je etablissement?
En ik vind het gebrek aan tolerantie naar je gasten toe ergerlijk.quote:Op maandag 27 juli 2015 01:37 schreef focal het volgende:
[..]
Come on. ik ben al jaren barman en mijn kennis van drank is iets waar ik trots op ben. Als je bij mij iets besteld zal ik er alles aan doen om te zorgen dat het perfect is. Als je bij mij een gin-tonic besteld ga ik eerst een groot glas voor je frapperen, waarna ik hem met nieuw ijs vul. Je krijgt een royale 5cl gin met een goede tonic die ik zo in je glas krijg dat het meeste koolzuur wordt behouden. Vervolgens kies ik een garnering die perfect matched bij de gin die je gekozen hebt. Als iemand dan vervolgens pissig wordt dat er geen halve geschaafde komkommer in drijft dan erger ik me daaraan ja.
Ik heb allang afgeleerd overal het meeste kennis van te willen hebben. Ik probeer goed op de hoogte te blijven maar ik kan niet alles weten en wanneer echte fanaat tegen komt van een bepaalde drank is hij je toch wel de baas.quote:Op maandag 27 juli 2015 01:29 schreef focal het volgende:
[..]
Ook zo geweldig zijn trends. Heb je in een keer allemaal experts, maar dan net niet. Tegenwoordig krijg je bijvoorbeeld weer commentaar als er geen komkommer in de gin-tonic zit. Dat er bij verschillende gins verschillende garneringen passen doet er niet toe.
Kleine kans dat je daar ook maar iets van zal merken als je bij hem op bezoek bent.quote:Op maandag 27 juli 2015 01:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ik vind het gebrek aan tolerantie naar je gasten toe ergerlijk.
Ze horen toch thuis in een cafetaria, zei je net nog. (Alsog er niet zat prima eetgelegenheden zijn waar ze wel reserveringsbordjes neerzetten en je dus zelf kunt kiezen aan wel ander tafeltje je gaat zitten.)quote:Op maandag 27 juli 2015 01:37 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarom zal ik mijn eigen inkomen weg sturen?
Ik spreek ze vriendelijk aan en als er ruimte is plaats ik ze alsnog op een mooi tafeltje en probeer ze een aperitief te verkopen.
quote:Op maandag 27 juli 2015 01:41 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Kleine kans dat je daar ook maar iets van zal merken als je bij hem op bezoek bent.
Fantastisch. Vriendelijk glimlachen naar je gasten, maar achter hun rug om zeiken.quote:Op maandag 27 juli 2015 01:41 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Kleine kans dat je daar ook maar iets van zal merken als je bij hem op bezoek bent.
Dit draadje gaat over hoe het hoort, wel zo hoort het als je uit eten gaat laat je jezelf placeren door de gastheer/vrouw.quote:Op maandag 27 juli 2015 01:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze horen toch thuis in een cafetaria, zei je net nog. (Alsog er niet zat prima eetgelegenheden zijn waar ze wel reserveringsbordjes neerzetten en je dus zelf kunt kiezen aan wel ander tafeltje je gaat zitten.)
Zelfde kritiek als je vakgenoot hierboven. Moet je het mensen zo kwalijk nemen als ze niet direct doorhebben hoe het er in jouw 'fatsoenlijke' restaurant aan toegaat?
Dit is misschien beter te begrijpen als je zelf in de horeca werkt. Klachten of onbegrip is geen enkel probleem en geeft ons juist de kans wat uit te leggen en op een persoonlijkere manier u te bedienen. De ergernis is vooral gericht tegen mensen die boos reageren terwijl ze zelf niet weten hoe het hoort. Iemand kan altijd iets niet begrijpen en dat is logisch, er is zoveel etiquette, maar reageer gewoon beleefd of vraag uitleg. Ik ben niet debiel. Ik kan me geen ander vak bedenken waar mensen zo vaak je kennis in twijfel trekken en dat is niet altijd makkelijk.quote:Op maandag 27 juli 2015 01:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze horen toch thuis in een cafetaria, zei je net nog. (Alsog er niet zat prima eetgelegenheden zijn waar ze wel reserveringsbordjes neerzetten en je dus zelf kunt kiezen aan wel ander tafeltje je gaat zitten.)
Zelfde kritiek als je vakgenoot hierboven. Moet je het mensen zo kwalijk nemen als ze niet direct doorhebben hoe het er in jouw 'fatsoenlijke' restaurant aan toegaat?
Nogmaals, er zijn zat prima eetgelegenheden waar ze wel reserveringsbordjes neerzetten en je dus zelf kunt kiezen aan welk ander tafeltje je gaat zitten. Hoe weet ik dat ik in jouw restaurant geen geïrriteerde blik krijg als ik blijf staan wachten om een tafel te krijgen? Heb je een bordje 'please wait to be seated'?quote:Op maandag 27 juli 2015 01:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dit draadje gaat over hoe het hoort, wel zo hoort het als je uit eten gaat laat je jezelf placeren door de gastheer/vrouw.
Het is elke keer meer een kleine verbazing dan echte oprechte ergernis alhoewel het je wel voor een lastig pakket kan zetten als je die tafel zo nodig hebt en alle andere tafels al besproken zijn. Dat is waarom je eerst naar de gastheer/vrouw gaat.
Het is niet dat ik direct op de persoon in kwestie neer kijk het is gewoon meer gedrag wat thuishoort in een cafetaria. Maar blijkbaar maakt mij dat een pedant mannetje omdat ik enigszins geef om etiquette
Deels omdat ons vak besmeurd is door studenten die niks om hun vak geven en geen hart voor de horeca hebben.quote:Op maandag 27 juli 2015 01:47 schreef focal het volgende:
[..]
Dit is misschien beter te begrijpen als je zelf in de horeca werkt. Klachten of onbegrip is geen enkel probleem en geeft ons juist de kans wat uit te leggen en op een persoonlijkere manier u te bedienen. De ergernis is vooral gericht tegen mensen die boos reageren terwijl ze zelf niet weten hoe het hoort. Iemand kan altijd iets niet begrijpen en dat is logisch, er is zoveel etiquette, maar reageer gewoon beleefd of vraag uitleg. Ik ben niet debiel. Ik kan me geen ander vak bedenken waar mensen zo vaak je kennis in twijfel trekken en dat is niet altijd makkelijk.
Ik ben alleen maar gast in de horeca en ik maak me liever niet druk over wat wel of niet hoort als ik een avondje uit ben. Als jij beleefd zegt dat je een GT met radijs echt van harte kunt aanbevelen en ik heb toch liever komkommer, wat is dan het probleem? Je maakt mij toch blij?quote:Op maandag 27 juli 2015 01:47 schreef focal het volgende:
[..]
Dit is misschien beter te begrijpen als je zelf in de horeca werkt. Klachten of onbegrip is geen enkel probleem en geeft ons juist de kans wat uit te leggen en op een persoonlijkere manier u te bedienen. De ergernis is vooral gericht tegen mensen die boos reageren terwijl ze zelf niet weten hoe het hoort. Iemand kan altijd iets niet begrijpen en dat is logisch, er is zoveel etiquette, maar reageer gewoon beleefd of vraag uitleg. Ik ben niet debiel. Ik kan me geen ander vak bedenken waar mensen zo vaak je kennis in twijfel trekken en dat is niet altijd makkelijk.
Er zijn ook heel veel mensen die zelden uit eten gaan en dus domweg niet weten 'hoe het hoort' volgens jouw regels hè? Gewoon vriendelijk helpen en niet smalend op neerkijken omdat ze beter naar de snackbar hadden kunnen gaan. Zo kwam het namelijk wel een beetje overquote:Op maandag 27 juli 2015 01:46 schreef Kandijfijn het volgende:
Het is niet dat ik direct op de persoon in kwestie neer kijk het is gewoon meer gedrag wat thuishoort in een cafetaria. Maar blijkbaar maakt mij dat een pedant mannetje omdat ik enigszins geef om etiquette
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |