abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154653019
Het verschil tussen klanten en gasten is hier al voorbij gekomen, maar als ik mij ergens gast voel, wat mijn voorkeur heeft, dan is er daarmee ook niet meer zoveel dat hoort en niet hoort. Het is hun tent immers, en ik ben er te gast. Dat kan deel heel formeel en correct zijn, of losjes en hartelijk, ze moeten het maar doen zoals zij het willen, en dan beslis ik wel of ik daar vaker op bezoek kom. Ik hou niet van kruipende mensen, en het idee dat iedereen maar precies moet doen zoals jij wil omdat je toevallig een lullig bedragje komt stukslaan is mij vreemd. Dat vind ik van anderen ook heel irritant, en als dat in mijn buurt gebeurt geef ik daarover net iets te luid mijn mening aan mijn tafelgenoten.

Als ze naar eigen inzicht hun best doen om een goede maaltijd voor je te verzorgen vind ik het al snel best.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 26 juli 2015 @ 18:48:06 #122
445573 sally-spectra
B*tch please
pi_154653255
Oh zie net dat Kandijfijn met bepaalde punten voor was |:(
pi_154653367
Borden opstapelen is gewoon idioterie als het uithalen langer dan 5-7 minuten duurt moet je gewoon niet meer naar dergelijk restaurant gaan.

Bonusklacht een hele lastige of combinatie van allergieën hebben en dan niet even bellen maar wel kwaad zijn dat 90% van de kaart niet beschikbaar is :'). Bel een paar dagen van te voren en we houden er rekening mee.
pi_154653466
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:39 schreef sally-spectra het volgende:
Wat ik irritant vind is als gasten zeggen dat alles naar wens was en vervolgens een slechte recensie plaatsen.

Gasten die opeens tussen de gangen door een allergie hebben.

Gasten die denken dat ze zelf een gerecht kunnen samenstellen door bepaalde ingrediënten weg te halen en iets heel iets anders toevoegen.
Dat soort volk kun je toch ook niet serieus nemen?
  zondag 26 juli 2015 @ 19:03:53 #125
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_154653749
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:51 schreef Kandijfijn het volgende:
Borden opstapelen is gewoon idioterie als het uithalen langer dan 5-7 minuten duurt moet je gewoon niet meer naar dergelijk restaurant gaan.
Als je het zo'n idioterie vind moet je mensen de kans niet geven om die shizzle op te stapelen. Beetje je gasten lastigvallen met het feit dat je personeel lui is :')
  zondag 26 juli 2015 @ 19:06:18 #126
445573 sally-spectra
B*tch please
pi_154653822
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:54 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat soort volk kun je toch ook niet serieus nemen?
Nee inderdaad, maar je kunt moeilijk zeggen dat je er niet aan begint.
Tegenwoordig is het een trend als je een allergie hebt. :?
pi_154653995
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:06 schreef sally-spectra het volgende:

[..]

Nee inderdaad, maar je kunt moeilijk zeggen dat je er niet aan begint.
Tegenwoordig is het een trend als je een allergie hebt. :?
ik heb er hele zooi. Maar geen enkele waar ik dood aan ga, dus ik bepaal graag zelf of ik de gevolgen de moeite waard vind.
Dank u. :7
pi_154654035
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:51 schreef Kandijfijn het volgende:
Niet iedereen is altijd tegelijk klaar natuurlijk.

Het valt me sowieso op dat het personeel vaak een 'hoofdgast' per tafel uitzoekt en zich daar dan volledig op richt. Heeft u een keus kunnen maken? "Ik wel ja" Dan vraag je iets over het eten, en dan krijg ik alleen antwoord, de rest van de tafel die ook luistert wordt niet eens aangekeken. En vervolgens krijg je dan ook de rekening voorgezet alsof jij wel zult betalen. Hallo, ik ben geen gezinshoofd uit de jaren 50, ik heb niet eens kinderen mee. Ik vind het niet zo heel erg, maar even een blik voor iedereen, met een hele tafel praten ipv met één gast, is maar een kleine moeite extra en veel vriendelijker.
pi_154654124
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet iedereen is altijd tegelijk klaar natuurlijk.

Het valt me sowieso op dat het personeel vaak een 'hoofdgast' per tafel uitzoekt en zich daar dan volledig op richt. Heeft u een keus kunnen maken? "Ik wel ja" Dan vraag je iets over het eten, en dan krijg ik alleen antwoord, de rest van de tafel die ook luistert wordt niet eens aangekeken. En vervolgens krijg je dan ook de rekening voorgezet alsof jij wel zult betalen. Hallo, ik ben geen gezinshoofd uit de jaren 50, ik heb niet eens kinderen mee. Ik vind het niet zo heel erg, maar even een blik voor iedereen, met een hele tafel praten ipv met één gast, is maar een kleine moeite extra en veel vriendelijker.
Ik denk dat dat ook automatisme is, beetje de leider van de groep misschien.
Als die de enige is dioe wat zegt vraagt etc dan richt je je daar toch op?
  zondag 26 juli 2015 @ 19:17:31 #130
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_154654129
Borden te laat uithalen? Ik vind het ook heel irritant als je nog op je laatste hap zit te kauwen de hele handel wordt weggehaald. Of als de ene helft van de tafel al klaar is dat die borden al weggehaald worden terwijl de rest nog zit te eten
pi_154654256
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:17 schreef Fietsertje70 het volgende:
Borden te laat uithalen? Ik vind het ook heel irritant als je nog op je laatste hap zit te kauwen de hele handel wordt weggehaald. Of als de ene helft van de tafel al klaar is dat die borden al weggehaald worden terwijl de rest nog zit te eten
Paar jaar terug, 's winters, een maandag op Texel. Wat open was, was allemaal buiten ons studentenbudget, behalve de Chinees. Die was helemaal leeg. De bediening stond op 5 meter afstand te wachten tot we klaar waren steeds :D Was vrij ongemakkelijk, maar daardoor ook wel amusant.
pi_154654271
Ook zo erg...
Zit je in een sterrenzaak en dan vraagt het personeel "Heeft het gesmaakt?".

NATUURLIJK SMAAKT HET! Anders serveer je het toch niet, debiel!
  zondag 26 juli 2015 @ 19:24:25 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154654344
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:22 schreef pietbier het volgende:
Ook zo erg...
Zit je in een sterrenzaak en dan vraagt het personeel "Heeft het gesmaakt?".

NATUURLIJK SMAAKT HET! Anders serveer je het toch niet, debiel!
Is er niet uit te slaan bij de bediening, echt, vinden bij hoog en bij laag dat dit hoort
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154654354
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:17 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook automatisme is, beetje de leider van de groep misschien.
Als die de enige is dioe wat zegt vraagt etc dan richt je je daar toch op?
Ik kan het me ook heel goed voorstellen, alleen vind ik dat het personeel erop zou moeten letten/geinstrueerd moeten worden om dat niet te doen en contact met de hele tafel te blijven maken. Ik wil helemaal geen groepsleider zijn, ik ben uit eten.
pi_154654416
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik kan het me ook heel goed voorstellen, alleen vind ik dat het personeel erop zou moeten letten/geinstrueerd moeten worden om dat niet te doen en contact met de hele tafel te blijven maken. Ik wil helemaal geen groepsleider zijn, ik ben uit eten.
Dat kun je ook gewoon ongemerkt uitstralen natuurlijk
pi_154654593
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:26 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat kun je ook gewoon ongemerkt uitstralen natuurlijk
Andersom gebeurt me ook wel eens, vind ik ook niet optimaal.
pi_154655456
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:59 schreef Kandijfijn het volgende:
Trouwens nog eentje vanaf de andere kant hier omdat ook gasten zich aan bepaalde normen dienen te houden.

Idioterie van gasten
-Borden en glazen aanpakken vooral borden kunnen gloeiend heet zijn.
-Glazen van dienbladen pakken! Srsly? Heb je het IQ van een doperwt of zo?
-Boos worden dat een 18 jarige stagiair niet elke wijn feilloos kent en soms om help moet vragen betreft gerecht en drankkennis.
-Allergieën verzinnen, meldt gewoon wat je niet lekker vindt is helemaal niks mis mee. Liever geen noten in een gerecht is stukken makkelijker voor de keuken dan een notenallergie.
-Wiebelen als een gek van links naar rechts eten komt van rechts blijf gewoon stil zitten als we er niet bij kunnen vragen we het wel.
-Borden, bakjes, bestek stapelen en op het rand van de tafel zetten. Nee gewoon nee, ik ga niet eens uitleggen waarom.
-Lagge magiagato, expresoo of dergelijke wijze uitspreken.
-Shotjes bestellen in een restaurant? De bar is verderop
-Vragen naar de leidinggevende wanneer je hem niet nodig hebt.
-Boos worden wanneer je erg een plek is op zaterdag zonder reservering

BONUS!!!
Had alles naar wens gewenst meneer? Ja zekers en dan een kutreview achterlaten!!! Ben je echt zo'n lafhartig wezen?
Lamskotelletjes bestellen en dan terugsturen omdat er botjes aan zitten. Wtf. Dam verdien je niks anders dan een mcd of zo
pi_154655618
Ik vind het altijd wel fijn als de bediening maar 1 iemand aanspreekt, kan mn vriend lekker voor me spreken want ik ben veel te verlegen :P
  zondag 26 juli 2015 @ 19:58:25 #139
445573 sally-spectra
B*tch please
pi_154655668
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb er hele zooi. Maar geen enkele waar ik dood aan ga, dus ik bepaal graag zelf of ik de gevolgen de moeite waard vind.
Dank u. :7
Maar het lijkt mij als je zo een aandoening hebt je daar ook dagelijks mee bezig bent, en zeker als je buiten de deur eet.
En dan opeens vergeet dat je een allergie hebt. 8)7
pi_154655947
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:58 schreef sally-spectra het volgende:

[..]

Maar het lijkt mij als je zo een aandoening hebt je daar ook dagelijks mee bezig bent, en zeker als je buiten de deur eet.
En dan opeens vergeet dat je een allergie hebt. 8)7
nee ik vergeet het niet, maar soms is iets toch de moeite waard om te eten en soms niet.
pi_154655983
Laatst heb ik ergens gegeten waar een sommelier (al betwijfel ik of het een echte was) de wijn kwam presenteren alsof hij Gaston van de postcode loterij was. Met zwier en bijna geschreeuw. Het leek bijna op aansmeren. 'EEN HEERLIJKE ZWOELE WIJN MET ZOETIGE FRUITIGE AFDRONK MET NOTEN UIT ERGENS MEDITERRAAN S GEBIED BLA'. En dat bij zes wijnen.. Ik vond het dood vermoeiend. Ik ben meer van de minder poeha.
  Moderator / Miss SHO zondag 26 juli 2015 @ 20:21:59 #142
22592 crew  Ole
pi_154656497
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Het verschil tussen klanten en gasten is hier al voorbij gekomen, maar als ik mij ergens gast voel, wat mijn voorkeur heeft, dan is er daarmee ook niet meer zoveel dat hoort en niet hoort. Het is hun tent immers, en ik ben er te gast. Dat kan deel heel formeel en correct zijn, of losjes en hartelijk, ze moeten het maar doen zoals zij het willen, en dan beslis ik wel of ik daar vaker op bezoek kom. Ik hou niet van kruipende mensen, en het idee dat iedereen maar precies moet doen zoals jij wil omdat je toevallig een lullig bedragje komt stukslaan is mij vreemd. Dat vind ik van anderen ook heel irritant, en als dat in mijn buurt gebeurt geef ik daarover net iets te luid mijn mening aan mijn tafelgenoten.

Als ze naar eigen inzicht hun best doen om een goede maaltijd voor je te verzorgen vind ik het al snel best.
En ook vriendelijk zijn naar het personeel. Het moet ook een beetje van 2 kanten komen. Niet gaan blaffen als het niet nodig is. Of je als een stel dronken boeren misdragen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij krijgen dan ook bijna overal wat van het huis. Irish Coffee bijvoorbeeld. Kennelijk zijn mijn eetmaatje en ik graag geziene gasten :) Als we het ergens naar ons zin hebben bestellen we ook altijd minimaal een fles wijn en een Irish na. En we tippen ook redelijk als we het naar ons zin hebben gehad en het eten goed was.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 26 juli 2015 @ 20:22:09 #143
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_154656502
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:58 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik kan me vooral storen aan opoplettend/ongeïnteresseerd personeel. Dat er niemand op je af komt als je binnen komt, dat er niemand naar je tafel komt als er lege glazen zijn en als je compleet genegeerd wordt zodra het afsluitende bakkie koffie erin zit.

Als ik ergens chagrijnig van kan worden is dat het wel :@
Dit ja, vooral als het om lege glazen gaat. Personeel is vaak maar bezig met één taak zoals het brengen van een gerecht in plaats van op de heen- en terugweg ook even de andere tafels in de gaten te houden. Dan zie je toch dat er ergens legen glazen staan of andere gasten iets van je willen...?

Dat iemand niet altijd van rechts serveert of een foutje maakt met bestek indekken haalt me niet zo heel veel uit, het gaat me meer om de aandacht die je als gast lang niet altijd krijgt.

Zelf jaren gewerkt in de horeca dus weet hoe het kan en moet maar het vaak jonge personeel lijkt het vaak maar weinig te interesseren.
  Moderator / Miss SHO zondag 26 juli 2015 @ 20:27:51 #144
22592 crew  Ole
pi_154656725
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:22 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Dit ja, vooral als het om lege glazen gaat. Personeel is vaak maar bezig met één taak zoals het brengen van een gerecht in plaats van op de heen- en terugweg ook even de andere tafels in de gaten te houden. Dan zie je toch dat er ergens legen glazen staan of andere gasten iets van je willen...?

Dat iemand niet altijd van rechts serveert of een foutje maakt met bestek indekken haalt me niet zo heel veel uit, het gaat me meer om de aandacht die je als gast lang niet altijd krijgt.

Zelf jaren gewerkt in de horeca dus weet hoe het kan en moet maar het vaak jonge personeel lijkt het vaak maar weinig te interesseren.
Tegenwoordig mogen ze vaak maar één ding doen. En als ze wel opletten dan moeten ze hun collega roepen die dan de bestelling komt opnemen. Kunnen ze niks aan doen, is de instructie. Zo is personeel makkelijker te vervangen. Echt gastvrij is het niet inderdaad.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_154656763
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:17 schreef Fietsertje70 het volgende:
kan ik je afraden naar tsjechie te gaan, daar trekken ze je bord weg op het moment dat je de laatste hap op je vorm neemt :')
  zondag 26 juli 2015 @ 20:31:22 #146
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_154656844
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:27 schreef Ole het volgende:

[..]

Tegenwoordig mogen ze vaak maar één ding doen. En als ze wel opletten dan moeten ze hun collega roepen die dan de bestelling komt opnemen. Kunnen ze niks aan doen, is de instructie. Zo is personeel makkelijker te vervangen. Echt gastvrij is het niet inderdaad.
Herkenbaar inderdaad. Ik mag alleen bestellingen brengen, afrekenen bij mijn collega...
pi_154657962
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:21 schreef Ole het volgende:

[..]

En ook vriendelijk zijn naar het personeel. Het moet ook een beetje van 2 kanten komen. Niet gaan blaffen als het niet nodig is. Of je als een stel dronken boeren misdragen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat begint ook al bij het reserveren, als je met 7 kerels gaat eten die elkaar lang niet meer hebben gezien en allemaal een boel praatjes hebben, dan wordt dat ongeacht het beschavingsniveau een beetje een drukke tafel. Dan kun je alvast om een achteraftafel vragen.

quote:
Wij krijgen dan ook bijna overal wat van het huis. Irish Coffee bijvoorbeeld. Kennelijk zijn mijn eetmaatje en ik graag geziene gasten :) Als we het ergens naar ons zin hebben bestellen we ook altijd minimaal een fles wijn en een Irish na. En we tippen ook redelijk als we het naar ons zin hebben gehad en het eten goed was.
Ik heb ook nog wel eens met de kok en de eigenaresse, een stel, behoorlijk zitten zuipen nadat de overige gasten weg waren. Was een heel klein restaurant, dan kan dat.
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:31 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Herkenbaar inderdaad. Ik mag alleen bestellingen brengen, afrekenen bij mijn collega...
Dat lijkt me niet goed voor de fooienpot. En ook niet voor de service, je kunt juist heel goed voor je gasten zorgen door ze in de loop van de avond een beetje te gaan aanvoelen.
  zondag 26 juli 2015 @ 20:59:23 #148
445573 sally-spectra
B*tch please
pi_154657996
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:03 schreef computergirl het volgende:

[..]

nee ik vergeet het niet, maar soms is iets toch de moeite waard om te eten en soms niet.
Ok duidelijk
  zondag 26 juli 2015 @ 21:02:47 #149
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154658106
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:59 schreef Kandijfijn het volgende:
Allergieën verzinnen, meldt gewoon wat je niet lekker vindt is helemaal niks mis mee. Liever geen noten in een gerecht is stukken makkelijker voor de keuken dan een notenallergie.
En als ik nou toevallig echt allergisch voor noten ben, moet ik dan toch maar uit mijn nek zwetsen en zeggen dat ik ze niet lekker vind?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 26 juli 2015 @ 21:07:51 #150
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_154658315
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat lijkt me niet goed voor de fooienpot. En ook niet voor de service, je kunt juist heel goed voor je gasten zorgen door ze in de loop van de avond een beetje te gaan aanvoelen.
Zijn in mijn beleving ook vaak de terrassen/eetcafe's waar dit gebeurd met veel jong personeel. Daar is het woord service vaak niet bekend bij het personeel dus een fooi kunnen ze vergeten :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')