Horecapersoneel moet al te vaak vooral goedkoop zijn is mijn indruk. Veel meer dan het opnemen van bestellingen, het brengen van eten en drinken kunnen ze niet, en als het foutloos geschied, kan je nog blij zijn. Dat is jammer. Prof bediening die het vak verstaat zie je niet zo vaak.quote:Op zondag 26 juli 2015 16:13 schreef golfer het volgende:
Eens met pietbier en nog wat anderen die terecht verwachten van professioneel (...) horecapersoneel dat die weten hoe het heurt.
een kruid wordt op het laatst toegevoegd maar wijn uit de saus laten kan gewoon niet. (ik laat de saus in zo'n geval weg).quote:Op zondag 26 juli 2015 17:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Om iets niet lusten terwijl alle andere perfect is (als ik bijvoorbeeld zeebaars wil met alles behalve die ene kruid die eroverheen gaat) zoiets
Heb nog geen restaurant gezien die het eigenlijk best wel leuk vindt
Het soort mensen dat een lactoseintolerantie claimt en dat daar alles voor omgegooid moet worden en dan wel een irish coffee besteldquote:Op zondag 26 juli 2015 17:34 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
een kruid wordt op het laatst toegevoegd maar wijn uit de saus laten kan gewoon niet. (ik laat de saus in zo'n geval weg).
De reden waarom ik zo reageer is mijn fijne schoonzus. Die staat aan de tafel aan te wijzen wat zij en haar zoontje niet lusten. En vooral zonder iets geproefd te hebben. Dat is zo makkelijk. Iedere bereiding kan er voor zorgen dat je iets minder of juist wel lekker vindt.
ja dat is vaak een goed ideequote:Op zondag 26 juli 2015 17:17 schreef Oceanonix het volgende:
iets niet lusten, kan je geen ander gerecht kiezen?
alcohol lost een hoop problemen opquote:Op zondag 26 juli 2015 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het soort mensen dat een lactoseintolerantie claimt en dat daar alles voor omgegooid moet worden en dan wel een irish coffee besteld
In de restaurants\ hotels waar ik verbleef irriteer ik mij vaker aan de F&B-Sturmbahnfuhrer dan aan een foutje van de bediening. Zodra die dudes langs komen slenteren word de bediening 9 vd 10x zo krampachtig dat je er misselijk van word.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:18 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik ben geen werkgever ik ben F&B-manager en als ik hoor dat iemand mijn gasten letterlijk heeft geschoffeerd en belachelijk heeft lopen maken gaat die op non-actief totdat wij er het fijne van weten. Dat lijkt mij toch geen onlogische maatregel?
Dat is ook het voornaamste wat ik geleerd heb in die anderhalve dag dat ik daar gewerkt heb. Maar ja, de McDonalds draait om constante kwaliteit, niet om kwaliteit, dus alles is zo gemaakt dat die 7 minuten in de warmhoudbak nauwelijks wat uitmaken. Dat je er eigenlijk beter helemaal niet kan eten had ik daarvoor al geleerd.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik doe dat bij de McDonalds
"zonder augurk graag"
Is het tenminste heet en nog enigszins eetbaar. Enigszins.
Iedereen is verschillend hey.. Jij noemt het een beleving, ik ongemakkelijk.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:38 schreef pietbier het volgende:
[..]
Eten doe ik thuis en bij simpele vreetschuren. Bij een goed restaurant wil ik verwend worden. Uitleg bij mijn eten, alles keurig in orde en naderhand met een geweldig gevoel naar huis. Uit eten moet een beleving zijn.
inderdaad. En als je wel een allergie hebt die tot vervelende klachten (dag ziek tot shock) leidt hebt wordt het doordat soort niet serieus genomen.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het soort mensen dat een lactoseintolerantie claimt en dat daar alles voor omgegooid moet worden en dan wel een irish coffee besteld
Zou je toch willen doen?quote:Op zondag 26 juli 2015 17:59 schreef Kandijfijn het volgende:
Trouwens nog eentje vanaf de andere kant hier omdat ook gasten zich aan bepaalde normen dienen te houden.
Idioterie van gasten
-Borden en glazen aanpakken vooral borden kunnen gloeiend heet zijn.
-Glazen van dienbladen pakken! Srsly? Heb je het IQ van een doperwt of zo?
-Boos worden dat een 18 jarige stagiair niet elke wijn feilloos kent en soms om help moet vragen betreft gerecht en drankkennis.
-Allergieën verzinnen, meldt gewoon wat je niet lekker vindt is helemaal niks mis mee. Liever geen noten in een gerecht is stukken makkelijker voor de keuken dan een notenallergie.
-Wiebelen als een gek van links naar rechts eten komt van rechts blijf gewoon stil zitten als we er niet bij kunnen vragen we het wel.
-Borden, bakjes, bestek stapelen en op het rand van de tafel zetten. Nee gewoon nee, ik ga niet eens uitleggen waarom.
-Lagge magiagato, expresoo of dergelijke wijze uitspreken.
-Shotjes bestellen in een restaurant? De bar is verderop
-Vragen naar de leidinggevende wanneer je hem niet nodig hebt.
-Boos worden wanneer je erg een plek is op zaterdag zonder reservering
BONUS!!!
Had alles naar wens gewenst meneer? Ja zekers en dan een kutreview achterlaten!!! Ben je echt zo'n lafhartig wezen?
Tyfus irritant inderdaad. Serveer die shit eens van links. Sowieso de discriminatie van linkshandigen in de horeca..quote:Op zondag 26 juli 2015 17:59 schreef Kandijfijn het volgende:
-Wiebelen als een gek van links naar rechts eten komt van rechts blijf gewoon stil zitten als we er niet bij kunnen vragen we het wel.
Als ik dat doe en je vind dat vervelend. Bedenk je dan dat ik het waarschijnlijk vervelend vond dat die tyfuszooi niet eerder opgehaald is.quote:-Borden, bakjes, bestek stapelen en op het rand van de tafel zetten. Nee gewoon nee, ik ga niet eens uitleggen waarom.
quote:-Lagge magiagato, expresoo of dergelijke wijze uitspreken.
Ik ook. Ik haat vieze borden voor mijn neus, die schuif ik aan de kant.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:11 schreef Ole het volgende:
Dat stapelen doe ik wel als het te lang blijft staan
Ook een ergernis, lang lege borden op tafel laten staan, je glas leeghebben en bediening is drukker met elkaar dan met de gasten.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:11 schreef Ole het volgende:
Dat stapelen doe ik wel als het te lang blijft staan
Nog erger: als je gasten niet vindt passen binnen je restaurant, ze wegpesten door ze gewoon te negeren en andere mensen eerst te bedienenquote:Op zondag 26 juli 2015 17:58 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik kan me vooral storen aan opoplettend/ongeïnteresseerd personeel. Dat er niemand op je af komt als je binnen komt, dat er niemand naar je tafel komt als er lege glazen zijn en als je compleet genegeerd wordt zodra het afsluitende bakkie koffie erin zit.
Als ik ergens chagrijnig van kan worden is dat het wel
Dat soort volk kun je toch ook niet serieus nemen?quote:Op zondag 26 juli 2015 18:39 schreef sally-spectra het volgende:
Wat ik irritant vind is als gasten zeggen dat alles naar wens was en vervolgens een slechte recensie plaatsen.
Gasten die opeens tussen de gangen door een allergie hebben.
Gasten die denken dat ze zelf een gerecht kunnen samenstellen door bepaalde ingrediënten weg te halen en iets heel iets anders toevoegen.
Als je het zo'n idioterie vind moet je mensen de kans niet geven om die shizzle op te stapelen. Beetje je gasten lastigvallen met het feit dat je personeel lui isquote:Op zondag 26 juli 2015 18:51 schreef Kandijfijn het volgende:
Borden opstapelen is gewoon idioterie als het uithalen langer dan 5-7 minuten duurt moet je gewoon niet meer naar dergelijk restaurant gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |