Daar ben jij juist wel medeschuldig aan aangezien deze deal door uitsluitend linkse is doorgedrukt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:58 schreef robin007bond het volgende:
Als Gouden Dageraad aan de macht komt, of het leger een coup pleegt, dan weet ik in ieder geval dat ik er niet medeschuldig aan ben.Misschien dat ik dan aan latere generaties kan vertellen hoe stom het was gegaan en hoe ik die idioterie inzag.
Ja, precies. Hij scheert rakelings langs de waarheid. Een heel handige manier om niet de hele waarheid te hoeven vertellen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is nu juist het punt. Hij doet alsof het enkel daarom draait, dingen die Syriza waarschijnlijk sowieso nog had willen doen.
In plaats van dat hij eerlijk is dat er draconische bezuinigingsmaatregelen vallen...
Ik weet 'iets' van onderhandelen...ik had er goed geld voor over gehad om erbij te zijn afgelopen weekend, maar ik denk dat ik de grote lijnen wel in kan schatten. Je ziet dat ook aan Varoufakis, als academicus met rationele argumenten aankomen, daar gaat het in zo'n proces niet om.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit is denk ik wat er gebeurde inderdaad.Pff.
Bekeken vanuit de ideologie die Tsipras zelf aanhangt, is dit een briljante zet. Nu kan iedere Griek zelf zien wat zijn of haar stem in de praktijk nog waard is, namelijk helemaal niets, en hoe het Griekse volk wordt uitgeknepen door vreemde mogendheden, zonder dat het daar op een vreedzame manier zelf nog iets aan kan doen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat was er goed aan het referendum? Ik vond het wel een stoere zet, maar in feite is het een zwaktebod.
Waarom steunt Nieuwe Democratie het akkoord dan?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:03 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Daar ben jij juist wel medeschuldig aan aangezien deze deal door uitsluitend linkse is doorgedrukt.
Dat heeft hij naar mijn menig ook duidelijk gezegd en hij was glashelder over de draconische situatie.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is nu juist het punt. Hij doet alsof het enkel daarom draait, dingen die Syriza waarschijnlijk sowieso nog had willen doen.
In plaats van dat hij eerlijk is dat er draconische bezuinigingsmaatregelen vallen...
quote:Dijs @Nieuwsuur NPO2 14jul15: Over de situatie: "Dat komt vooral door deze Griekse regering. Tsipras besloot, terwijl de onderhandelingen nog bezig waren, een referendum uit te schrijven. Met een negatief advies. Een actie die tot ongelooflijk veel onbegrip en teleurstelling heeft geleid. Het 'nee'-advies was een oneerlijk advies.
Mijn boosheid zat hem in de mooie beloftes die de Griekse bevolking zijn voorgehouden. Je kunt geen dingen beloven die je niet kunt waarmaken. Dat hebben we in Griekenland op grote schaal gezien. Daarom heb ik geen medelijden met de Griekse regering, wel met de Griekse bevolking."
Wat een bullshit. Dit is een deal uit de hoge hoed van het neoliberalisme, die geen enkel ander doel dient dan om het neoliberale kaartenhuis van graaibanken en faalbestuurders overeind te houden.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:03 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Daar ben jij juist wel medeschuldig aan aangezien deze deal door uitsluitend linkse is doorgedrukt.
Dat moment is inderdaad cruciaal, daar had hij in ieder geval Tusk bij de cojones, wat was er gebeurd als hij daar voet bij stuk gehouden had?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Toch was, als ik het zo las in mijn NRC, een Grexit zeer nabij. Merkel en Tsipras hadden hun onderhandelingen rond 6 uur 's ochtends definitief afgebroken, maar Tusk belette ze simpelweg de onderhandelingskamer te verlaten zonder akkoord. Met de maatregelen genomen in 2012 is een Grexit beheersbaar geworden en dus denk ik dat het een reëel scenario was voor Schauble/Merkel.
Maar goed, jouw scenario kan natuurlijk ook kloppen. We kunnen nu eenmaal niet in het hoofd van Merkel kijken, dus we zullen het nooit precies weten waar de grens lag voor haar.
Misschien verschijnen er over 20 jaar wat memoires.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:07 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat moment is inderdaad cruciaal, daar had hij in ieder geval Tusk bij de cojones, wat was er gebeurd als hij daar voet bij stuk gehouden had?
Dat en de uitspraken van Varoufakis. Ik denk dat de strijd nog niet gestreden is, Varoufakis was overigens economisch adviseur van Pasok (Papendreou) voor hij bij Syriza kwam. Zogenaamd een outsider die dondersgoed weet hoe de vork in Griekenland in de steel zit.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:55 schreef Scrummie het volgende:
Ik zie die deal nog wel falen eerlijk gezegd. Na dat interview met Tsiripas voelt het sfeertje toch vreemd aan.
Tsipras hoorde in zijn positie als MP voor alle Grieken dan ook geen stemadvies te geven en al helemaal niet een zinloos referendum te houden over iets dat niets was.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind dat maar een onzinargument. Natuurlijk informeert een politicus niet objectief, dat is zijn werk niet. Het volk is zelf verantwoordelijk om zich juist te informeren met behulp van de informatiebronnen die daarvoor zijn, zoals kranten en debatten.
Die komen op mijn boekenplankquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Misschien verschijnen er over 20 jaar wat memoires.
Dat is erg kort door de bocht.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind dat maar een onzinargument. Natuurlijk informeert een politicus niet objectief, dat is zijn werk niet. Het volk is zelf verantwoordelijk om zich juist te informeren met behulp van de informatiebronnen die daarvoor zijn, zoals kranten en debatten.
Dat doen politici anders nooooit.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:15 schreef Buster24 het volgende:
Dus ja het MAG en NEE (oxi) het is niet verstandig je bevolking verkeerd te informeren.
Sociaaldemocraten zoals Dijsselbloem zijn niet links, dat zijn rechtse neoliberalen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:03 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
De tijd is denk ik echt rijp voor links. Heel veel laagopgeleiden hebben niet echt meer een fatsoenlijk toekomstperspectief, doordat veel arbeid tegenwoordig gewoon niet meer gedaan hoeft te worden, mensen zien hoe erg ze genaaid worden door de bancaire sector, hoe sociaaldemocratie gefaald heeft in het aanpakken van het neoliberalisme, hoe privatiseringen verkeerd zijn uitgepakt, wat de gevolgen van de bezuinigingsmaatregelen zijn, de graaiers die vaak in het nieuws komen, de sociale voorzieningen die ze uitgehold zien worden.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:30 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Sociaaldemocraten zoals Dijsselbloem zijn niet links, dat zijn rechtse neoliberalen.
Ik zit Joris Luyendijk zijn boek te lezen en ik word met de bladzijde linkser
True that! Moet ik toch die hooivork gaan zoekenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De tijd is denk ik echt rijp voor links. Heel veel laagopgeleiden hebben niet echt meer een fatsoenlijk toekomstperspectief, doordat veel arbeid tegenwoordig gewoon niet meer gedaan hoeft te worden, mensen zien hoe erg ze genaaid worden door de bancaire sector, hoe sociaaldemocratie gefaald heeft in het aanpakken van het neoliberalisme, hoe privatiseringen verkeerd zijn uitgepakt, wat de gevolgen van de bezuinigingsmaatregelen zijn, de graaiers die vaak in het nieuws komen, de sociale voorzieningen die ze uitgehold zien worden.
Vreemd, want bankiers en linkse zijn twee handen op één buik.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:30 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Sociaaldemocraten zoals Dijsselbloem zijn niet links, dat zijn rechtse neoliberalen.
Bedoel je dat links regeltjesgeil is en dit zou voorkomen?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:30 schreef SureD1 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:41 schreef SureD1 het volgende:
[..]
True that! Moet ik toch die hooivork gaan zoeken
Sorry hoor, maar waar moet het geld dan verdient worden wat links zo graag wil uitgeven?! Daarnaast, de laag opgeleiden worden langzaam maar zeker overbodig gezien robotisering. Er zal min of meer naar een soort basisinkomen systeem toegegaan moeten worden uiteindelijk. Bancaire sector zijn naaiers, maar dat heeft weinig met liberaal te maken. Daarnaast zijn privatiseringen zijn juist goed tot op een zeker punt, men gaat op de kosten letten en innoveren.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De tijd is denk ik echt rijp voor links. Heel veel laagopgeleiden hebben niet echt meer een fatsoenlijk toekomstperspectief, doordat veel arbeid tegenwoordig gewoon niet meer gedaan hoeft te worden, mensen zien hoe erg ze genaaid worden door de bancaire sector, hoe sociaaldemocratie gefaald heeft in het aanpakken van het neoliberalisme, hoe privatiseringen verkeerd zijn uitgepakt, wat de gevolgen van de bezuinigingsmaatregelen zijn, de graaiers die vaak in het nieuws komen, de sociale voorzieningen die ze uitgehold zien worden.
En dan? Heel veel lageropgeleiden hebben een levensstandaard die totaal niet bij hun toegevoegde waarde past.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hij had daar ook geen plan voor.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat juist een misvatting gebleken is. Ik dacht ook dat een Grexit onder alle omstandigheden onaanvaardbaar zou zijn, maar dat is niet het geval gebleken. Er was een Grexit gekomen als Tsipras maandagochtend niet akkoord zou zijn gegaan. Daarom is het programma ook zo streng, Tsipras heeft niet tot het uiterste kunnen dreigen met een Grexit tijdens de onderhandelingen.
Ok ik hap... Nee dat heeft te maken met het feit dat het mij helpt andere waarden te onderstrepen dan waar het in de bankenwereld om gaat, geld - status - individualisme, dat soort dingen. Wat ik bedoel met links is veel meer empathie, medemenselijkheid, saamhorigheid, dat soort dingen...quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:46 schreef Tware het volgende:
[..]
Bedoel je dat links regeltjesgeil is en dit zou voorkomen?
Jij noemt alles linksquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:43 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Vreemd, want bankiers en linkse zijn twee handen op één buik.
Zoals Tware boven je zegt, fundamenteel herdenken van het hele concept van werken en geld verdienen. Een basisinkomen is een goed beginquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
En dan? Heel veel lageropgeleiden hebben een levensstandaard die totaal niet bij hun toegevoegde waarde past.
En hoe hoog zou dat dan moeten zijn? Een startende buschauffeur of beveiliger krijgt 1600 bruto, dat is 1300 netto. Je prijst jezelf de markt uit met een minimuminkomen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:55 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Zoals Tware boven je zegt, fundamenteel herdenken van het hele concept van werken en geld verdienen. Een basisinkomen is een goed begin
Ik heb ideeën (idealen sorry) geen pasklare antwoorden, bovendien kan ik niet rekenenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 23:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
En hoe hoog zou dat dan moeten zijn? Een startende buschauffeur of beveiliger krijgt 1600 bruto, dat is 1300 netto. Je prijst jezelf de markt uit met een minimuminkomen.
Lonen en uitkeringen moeten omlaag als je vooruit wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |