abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155431564
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:53 schreef deelnemer het volgende:

Dat zie je altijd. Als je wettelijk iets vastlegt, zijn er altijd mogelijkheden om dat te omzeilen. Dat betekent dat je nooit iets kunt regelen zolang bedrijven zoeken naar mazen in de wet. Want daarmee halen ze iedere regeling onderuit. Deze houding is corruptie. Politici in Griekenland die daaraan meewerken zijn ook corrupt.
Is het corruptie of een totaal gebrek aan moreel bij een subgroep van onze maatschappij die hun eigen korte termijn belangen altijd belangrijker vinden als het groepsbelang?
pi_155431637
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:53 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Zo geredeneerd kun je in Nederland de HRA ook in 1 klap afschaffen.

[..]

Daar zit een probleem. Ze hebben gekeken naar de manier waarop je berekend of een land voldoet aan de toelatingscriteria. Vervolgens hebben gekeken naar manieren om de lasten te verplaatsen naar zaken die niet meetellen.

Dat zie je altijd. Als je wettelijk iets vastlegt, zijn er altijd mogelijkheden om dat te omzeilen. Dat betekent dat je nooit iets kunt regelen zolang bedrijven zoeken naar mazen in de wet. Want daarmee halen ze iedere regeling onderuit. Deze houding is corruptie. Politici in Griekenland die daaraan meewerken zijn ook corrupt.
De HRA betalen we zelf belasting over. Als je geen belasting betaalt, krijg je ook geen HRA (zelf ben ik tegen de HRA maar die discussie hoort niet in dit topic).

Griekenland kan je als volgt zien: een man met een inkomen van ¤5000 leen je ¤20.000 per jaar, waarmee hij zichzelf een loon en een pensioen geeft waardoor het lijkt alsof hij ¤25.000 per jaar verdient. Als je hem die ¤20.000 niet meer leent, dan verdient hij weer ¤5000 pet jaar. Dit wil hik echter niet, dus gaat hij maar protesteren, staken en een links radicale regering kiezen.
pi_155431851
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:14 schreef polderturk het volgende:

[..]

De HRA betalen we zelf belasting over. Als je geen belasting betaalt, krijg je ook geen HRA (zelf ben ik tegen de HRA maar die discussie hoort niet in dit topic).
Mijn punt is dit. Als je de HRA in 1 klap afschaft breng veel mensen in problemen. Zou je in Griekenland ook te kort door de bocht kunnen gaan?

quote:
Griekenland kan je als volgt zien: een man met een inkomen van ¤5000 leen je ¤20.000 per jaar, waarmee hij zichzelf een loon en een pensioen geeft waardoor het lijkt alsof hij ¤25.000 per jaar verdient. Als je hem die ¤20.000 niet meer leent, dan verdient hij weer ¤5000 pet jaar. Dit wil hik echter niet, dus gaat hij maar protesteren, staken en een links radicale regering kiezen.
Stel dat dat zo is, wat vind je dan van degene die deze man ¤20.000 per jaar leent. Want dat deden de financiele talenten die bevoegd zijn om te beslissen of er miljarden worden uitgeleend of niet.
The view from nowhere.
pi_155431895
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is het corruptie of een totaal gebrek aan moreel bij een subgroep van onze maatschappij die hun eigen korte termijn belangen altijd belangrijker vinden als het groepsbelang?
Het is eigen aan de marktideologie om zo te denken. Als je er je voordeel mee kan doen is dat voldoende, zo niet de enige, rechtvaardiging.

Deze ideologie wordt al 3 decennia in de hele westerse wereld verkondigd. De gehele bestuurselite heeft zich daaraan vergrepen. Een ieder die wel bedenkingen had, en daar en punt van maakte, kon ophoepelen.
The view from nowhere.
  zondag 23 augustus 2015 @ 17:59:38 #155
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_155470469
Noord-Korea helpt ook nog even meeen om Griekenland van de voorpagina te houden. . Of moet ik nu een schopje BNW krijgen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 30 augustus 2015 @ 10:12:25 #156
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_155670164
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 14:46 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nee hoor, polderturk schakelt dan gewoon een gerechtsdeurwaarder in die het volledige bedrag plus rente en gemaakte kosten gaat vorderen bij je.
Een goede gerechtsdeurwaarder zal geen kosten vorderen, omdat dit gezien art. 34 WCK niet is toegestaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 14:19 schreef Harunobu het volgende:

[..]

Vreemd verhaal? Je hebt economie in het derde jaar vmbo laten vallen?
In dat geval kan ik me inderdaad voorstellen dat dit vreemd klinkt, maar zo gaat dat met creditors en debtors.

Als hij mij 10 000 euro geeft neemt hij 10 000 euro risico om bijv 10% rente te verdienen. Die rente krijgt hij omdat er risico is dat het geld niet terugbetaald wordt. Als het 100% zeker is dat hij zijn geld terug krijgt is de rente 0%.

Dit klopt niet. Rente is niet alleen risico. Als ik 100% zeker zou weten dat ik met een bepaalde investering van ¤ 1.000,00 over een precies een jaar 1.100,00 zou hebben en jij wil van mij die ¤ 1.000,00 lenen én ik zou 100% zeker weten dat jij het terugbetaalt, dan nog zou de minimale rente altijd 10% zijn.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')