Een civiele partij mag geen boetes opleggen, dat op zich zelf kan strafbaar zijnquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:08 schreef Fe2O3 het volgende:
In theorie kan je het normale bedrag wat je altijd vraagt vragen + een 100% boete. Dat is dan je 'schade'
Vraag je normaal niks, mja, gaat lastig worden dan schade aan te tonen.
En jij de link erachter, die ik hierboven post - over de rechters die die vergoedingen NIET toewijzenquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:20 schreef Fe2O3 het volgende:
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/foto/internet/
Lees het kopje niet commercieel gebruik even van je huisadvocaat. (die jurist is, en geen advocaat)
Dus ja, je moet schade vergoeden, maar nee, niet met factor 3 boetes, stokslagen of andere (lijf)straffen. En ook als voetbalvereniging moet je dokken, dat betwist ik niet, maar er zijn gewoon 50 tinten grijs zeg maarquote:Verhoging van het schadebedrag met de factor 1,25 wordt afgewezen, nu onvoldoende is gebleken dat Trouw een hogere schade lijdt dan de gederfde gebruiksvergoeding en verhoging ter preventie tegen toekomstige auteursrechtinbreuk zou neerkomen op een boete, waarvoor binnen het kader van artikel 27 Aw geen plaats is.
Toch wil ik het nog wel eens zien als men foto's gaat gebruiken die door concurrerende sites zijn gemaakt. Het gaat om een commercieel bedrijf dat foto's steelt ter promotie zonder naam vermelding en zonder betalen voor auteursrecht en met dus als extra schade dat de foto algemeen bekend is geworden waardoor de blog van TS minder aantrekkelijk is en minder bezoekers heeft getrokken. Welk bedrag eruit komt weet ik niet maar er is wel degelijk meer dan alleen de inbreuk op het auteursrecht.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:23 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
En jij de link erachter, die ik hierboven post - over de rechters die die vergoedingen NIET toewijzen![]()
Meest recente voorbeeld:
[..]
Dus ja, je moet schade vergoeden, maar nee, niet met factor 3 boetes, stokslagen of andere (lijf)straffen. En ook als voetbalvereniging moet je dokken, dat betwist ik niet, maar er zijn gewoon 50 tinten grijs zeg maarof kwam dat ergens anders vandaan?
Dat weet ik niet, als je ook inbreuk maakt op bijvoorbeeld merkrecht dan kan ik me dat voorstellen. Het is vooral lastig dat als je een afbeelding pakt die al een miljoen keer gebruikt is, dit niets uit maakt voor de rechten van de rechthebbende. Zelfs als de foto op een site staat waar op staat 'gratis foto's zonder rechten' dan geeft dat geen garantie op het feit dat je het mag gebruiken. Uiteindelijk moet je er vanuit gaan dat je geen rechten hebt, tenzij je formeel, op zwart en wit, de rechten voor gebruik hebt gekregen van de bewezen rechthebbende. Erg lastig.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Toch wil ik het nog wel eens zien als men foto's gaat gebruiken die door concurrerende sites zijn gemaakt. Het gaat om een commercieel bedrijf dat foto's steelt ter promotie zonder naam vermelding en zonder betalen voor auteursrecht en met dus als extra schade dat de foto algemeen bekend is geworden waardoor de blog van TS minder aantrekkelijk is en minder bezoekers heeft getrokken. Welk bedrag eruit komt weet ik niet maar er is wel degelijk meer dan alleen de inbreuk op het auteursrecht.
In die link die je plaatste staat bijvoorbeeld:quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:48 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, als je ook inbreuk maakt op bijvoorbeeld merkrecht dan kan ik me dat voorstellen. Het is vooral lastig dat als je een afbeelding pakt die al een miljoen keer gebruikt is, dit niets uit maakt voor de rechten van de rechthebbende. Zelfs als de foto op een site staat waar op staat 'gratis foto's zonder rechten' dan geeft dat geen garantie op het feit dat je het mag gebruiken. Uiteindelijk moet je er vanuit gaan dat je geen rechten hebt, tenzij je formeel, op zwart en wit, de rechten voor gebruik hebt gekregen van de bewezen rechthebbende. Erg lastig.
Je moet dus onderbouwen of TS dat voldoende kan is de vraag maar het gebruiken van een foto van een concurrent is natuurlijk iets erger dan alleen de foto van een fotograaf gebruiken die toch al openbaar was gemaakt, zeker als het gaat om een actuele gebeurtenis zoals een boek promotie waar je aandacht wil trekken met die foto. TS neemt de moeite de foto te maken en de concurrent jat haar foto.quote:Van Cozzmoss mag worden verwacht dat zij voldoende stelt om aan te kunnen nemen dat sprake is van een hogere schade dan de gederfde gebruiksvergoeding. Anders komt de verdubbeling neer op een boete, in plaats van schadevergoeding.
Feit is dat TS in haar recht staat, de vraag is alleen, wat is een redelijk compensatiebedrag. 60 euro is wat weinig, al bood ze de foto nergens te koop aan - misschien maakt dat het nog het lastigste. Al stond de foto al 1001 keer op internet maakt voor de aansprakelijkheid en schadevergoeding niet uit heb ik helaas uit eerste hand moeten leren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:04 schreef Nizno het volgende:
Even terug komend op de situatie van TS.
TS heeft een blog waarvoor zij zelf foto's heeft gemaakt.
Een grotere site gebruikt haar foto. De stagiaire meldt dat het van de uitgeverij van de gefotografeerde zou komen, wat onmogelijk is aangezien de uitgeverij de foto's van TS helemaal niet ontvangen heeft. Ook hebben de site aangegeven tegen de uitgever dat ze inderdaad de foto van de blog hebben geplukt.
Nergens anders is de foto gebruikt. Enige mogelijkheid die de site gehad heeft om de foto te vinden is de blog van TS.
Laten we nu gewoon even bij deze situatie blijven en niet allerlei voorbeelden waarin iets wel of niet is gebeurd.
Maar ook hier is publicatie (blijkbaar op groot formaat) in een nieuwsbrief die wordt toegestuurd per email dan ook weer van andere orde.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:33 schreef NiGeLaToR het volgende:
Al stond de foto al 1001 keer op internet maakt voor de aansprakelijkheid en schadevergoeding niet uit heb ik helaas uit eerste hand moeten leren.
Nou dat had met die 60 euro al geluktquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 03:03 schreef Dwalithiel het volgende:
In het mooiste geval maak ik mijn punt bij deze site en hou ik er zelf iets aan over om mijn blog naar eigen domein te krijgen en de verloren tijd van het bloggen in te hale
Ik zit nu onder wordpress omdat ik zelf geen sites kan bouwen. Daar kost het 180 euro per jaar. Dat lukt dus niet met 60 euro.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:27 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou dat had met die 60 euro al gelukt![]()
Je bent toch niet echt van plan om 180 pj te gaan betalen voor een wordpress mag ik hopenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:03 schreef Dwalithiel het volgende:
[..]
Ik zit nu onder wordpress omdat ik zelf geen sites kan bouwen. Daar kost het 180 euro per jaar. Dat lukt dus niet met 60 euro.
30 euro. met een .nl domein en wordpress idd bij ongekend.nlquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je bent toch niet echt van plan om 180 pj te gaan betalen voor een wordpress mag ik hopenvoor 40 euro heb je een domein en hosting. Wordpress installeren kan iedereen, aangezien je bij je host (bij de meeste dan) een paneel er bij krijgt om dingen als wordpress etc te installeren. Dan alleen ff opzoeken hoe je je database etc kan overzetten en klaar.
Of je koopt alleen een domein en linked deze naar je site die je nu al hebt. Dan ben je zelfs met 10 euro klaar.
Kan je vinden. Maar zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:17 schreef Fe2O3 het volgende:
Alles opnoemen wat fout is is leuk, maar als TS normaal geen geld vraagt voor foto's dan is er _geen_ schade en dus weinig te eisen aan vergoeding.
Onzin.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:17 schreef Fe2O3 het volgende:
Alles opnoemen wat fout is is leuk, maar als TS normaal geen geld vraagt voor foto's dan is er _geen_ schade en dus weinig te eisen aan vergoeding.
Als ik iets maak om bezoekers te trekken en ik verkoop dat om die reden niet maar iemand anders kopieert dat en gebruikt het ook dan heb ik toch schade?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:17 schreef Fe2O3 het volgende:
normaal geen geld vraagt voor foto's dan is er _geen_ schade en dus weinig te eisen aan vergoeding.
quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:58 schreef nils7 het volgende:
Ben toch wel benieuwd hoe het zit.
Ik heb sindskort een blogje wat over eten gaat.
Van sommige producten heb ik de foto van de fabrikant genomen als omslag foto voor het artikel.
Neem aan dat dit wel oke is, overigens zitten in het artikel alleen maar zelf gemaakte foto's.
Echter op Facebook heb ik als cover foto een foto van google geplukt.
Was best een mooie foto van een maaltijd met een mooie witte achtergrond.
Hoe geldt dit voor het gebruik op Facebook (de foto komt niet op mijn website/blog voor)?
Die omslag foto heb ik al verandertquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:03 schreef Dagonet het volgende:
Maar TS, vraagje. Begrijp ik je goed dat je baalt dat iemand je foto heeft gebruikt?
[..]
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 03:03 schreef Dwalithiel het volgende:
Morgen teken ik de papieren waarin ik de jurist/advocaat toestemming geef het over te nemen van me. In het ergste geval kan me dit flink knaken kosten. In het mooiste geval maak ik mijn punt bij deze site en hou ik er zelf iets aan over om mijn blog naar eigen domein te krijgen en de verloren tijd van het bloggen in te halen. Het is bij mij een pure princiepe kwestie geworden omdat ze dit stelselmatig doen. En nu ook nog eens minachtend op mij als persoon gaan doen.
Ook melden ze nu dat een fulltime medewerker die er al zeker 2 jaar werkt een stagiaire is. Ze proberen er alles aan te doen om mij te overbluffen.
Het gaat er nu om dat ze eens een lesje leren en niet op deze manier met mensen om gaan.
Of het nu straks 60 euro of meer wordt daar draait het niet om. Al hoop ik wel dat na dit soort omgang met mensen ze het goed gaan voelen.
Zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:17 schreef Fe2O3 het volgende:
Ja, precies één fiets.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zo werkt het niet.
Wanneer jij je fiets niet te koop hebt staan, en iemand steelt je fiets, heb je dan ook geen schade?
Ik moest ook lachen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, precies één fiets.
Niet dat ik het verder eens ben met dat argument hoor, maar het is een slecht voorbeeld omdat je die fiets kwijt bent en je foto niet. Auteursrechten met diefstal vergelijken gaat nooit goed.
heel simpel gezegd ben je de kans wel kwijt om in de toekomst wel iets met die foto te gaan doen. Want de andere site heeft deze gebruikt waardoor jij dan de kopieerder lijkt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, precies één fiets.
Niet dat ik het verder eens ben met dat argument hoor, maar het is een slecht voorbeeld omdat je die fiets kwijt bent en je foto niet. Auteursrechten met diefstal vergelijken gaat nooit goed.
Ik denk dat als de site iets fatsoenlijker met Dwalithiel omgegaan was dit probleem sowieso makkelijk opgelost had kunnen worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:51 schreef Nizno het volgende:
[..]
Maar goed als de site gewoon de naam van Dwalithiel en haar blog had genoemd had zij meer lezers kunnen krijgen ook voor toekomstige stukken.
Uiteraardquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk dat als de site iets fatsoenlijker met Dwalithiel omgegaan was dit probleem sowieso makkelijk opgelost had kunnen worden.
Mijn vriendin doet dit gewoon als hobby wat uitgegroeid tot een leuke blog (waarvan ik denk dat er tig van zijn). Maar met een groeiend bezoeker aantal en likes wordt ze toch regelmatig uitgenodigd door uitgeverijen. Op de affiliate van Bol.com na verdient ze er niks mee.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk dat als de site iets fatsoenlijker met Dwalithiel omgegaan was dit probleem sowieso makkelijk opgelost had kunnen worden.
Helemaal mee eens hoor. Mijn opmerking was gericht aan die site, niet je vriendin. Ik vind dat zij het goed aanpaktquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:11 schreef nils7 het volgende:
[..]
En kan me indenken dat m'n vriendin dat niet zo eerlijk vindt.
En jij, aangezien je hetzelfde doet met jouw blog?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:11 schreef nils7 het volgende:
Maar deze website trekt nu wel bezoekers met de foto die mijn vriendin heeft gemaakt
[...]
En kan me indenken dat m'n vriendin dat niet zo eerlijk vindt.
Hij betaalt in naturaquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En jij, aangezien je hetzelfde doet met jouw blog?
Daar kunnen we het inderdaad allemaal over eens zijnquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zeer zeker. Zonder het liegen en bedriegen, beledigen en proberen te overbluffen was ik schappelijker geweest.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De meeste advocaten en juristen die ik ken staan ook niet bekend om hun onbeschofte brieven en kleinerende persoonlijke opmerkingen richting de tegenpartij.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:04 schreef Dwalithiel het volgende:
[..]
Zeer zeker. Zonder het liegen en bedriegen, beledigen en proberen te overbluffen was ik schappelijker geweest.
Zoals ik ook al eerder heb aangekaart tegen kleine blogjes doe ik niets. Mailtje met hej pas op dit kan je geld kosten en wil je aub bronvermelding doen volgens APA. Meeste doen dit uit pure onschuld.
Maar dit is gewoon een grote site.
Oh en voor degene die het interessant vinden. Ik kwam er achter dat de 'obeschofte' mail niet van de juristof dergelijke was maar van de eigenaar van heel de organisatie (alle 91 en nog komende sites)
Dat eerste is het geval.quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:42 schreef I-care het volgende:
Is die foto gebruikt voor duidelijk commerciële doeleinden? Zoja, dan kun je proberen om er iets voor terug te krijgen, anders zou ik me er totaal niet druk om maken.
Wat maakt het uit of jouw foto gebruikt is, is alleen maar mooi toch> Ik snap al die rechten claimen toch al niet. Iedereen wil alles voor zichzelf houden en niets delen..
We leven in 2015 mensen
Gebruik toch eens creative commons.
Dan is het inderdaad goed om je deel op te eisen. En heb je zelfs mazzelquote:
Daarom doen we ook dit.quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:43 schreef I-care het volgende:
[..]
Dan is het inderdaad goed om je deel op te eisen. En heb je zelfs mazzel
Mee eens zoals je het uitlegt, het moet niet zijn dat anderen geld verdienen over jouw rug natuurlijk en dat jij er niets van ziet.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
Daarom doen we ook dit.
Als iemand anders op hobby-matig-manier gebruik er van had gemaakt was een bron vermelding voldoende geweest.
Maar dit is gewoon een bedrijf die de foto op hun website en nieuwsbrief heeft gebruikt.
Een bedrijf wat gewoon "90" work-in-progress blogs op stapel heeft staan.
Dan vind ik wel dat je gewoon je eigen werk moet gebruiken of een licentie moet nemen voor foto's.
Van anderen, ongevraagd, gebruik maken en er op verdienen is niet heel fair.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:55 schreef Dwalithiel het volgende:
Update. Op de brief van de jurist is niet gereageerd door het bedrijf achter de site. De volgende stap is een dagvaarding opstellen en ze letterlijk voor de rechter slepen. Hier gaat de jurist nu mee aan de slag.
Ik vermoed ergens ook dat ze denken dat ik een "kennis" de brief van de jurist heb laten schrijven. Dat is echter niet het geval.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:57 schreef deezler het volgende:
Die dachten waarschijlijk nog steeds dat de moed wel wordt opgegeven, want naar de rechter stappen is zo'n gedoe.
Klopt helemaal.. Maar door hun manier van handelen neem ik het risico. Bij winst komt het mooi uit bij verlies is het heel erg jammer en kost het me een smak geld. Maar het risico ben ik bereid om te nemen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:17 schreef gooddaddy het volgende:
Is het ook. Kost in het begin ook wat geld. Mar als je gelijk krijgt van de rechten, worden die kosten ook meegenomen in het oordeel. Ofwel, wanneer Dwalithiel gelijk krijgt, moet het bedrijf achter de betreffende site ook de kosten voor de jurist betalen
Precies, tevens kost hen dit ook mankracht hoop ikquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 00:08 schreef Dwalithiel het volgende:
[..]
Klopt helemaal.. Maar door hun manier van handelen neem ik het risico. Bij winst komt het mooi uit bij verlies is het heel erg jammer en kost het me een smak geld. Maar het risico ben ik bereid om te nemen.
Verdomme, ik lees dit topic voor het eerst en die link wilde ik ook net posten.quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:17 schreef defokkingfoker het volgende:
Swordstone, Guus de Jong, Peter-Vincent Schuld en Mr. Luc Verkoren versus FOK!
Leuk om te lezen
Je zou Danny kunnen vragen om een leuk mailtje te sturen naar die website![]()
Begrijp mij niet verkeerd, TS mag best een redelijk vergoeding krijgen voor het gebruik van een foto die op haar site staat.quote:De tegenpartij bevestigde tijdens het comparitie-overleg dat ze via software actief zochten naar misbruik van plaatjes, dus 'dat er een handeltje in zit'. Blijkbaar, zo concludeert Grenswetenschap, is het De Jong er vooral om te doen om zijn pensioen aan te vullen. "Guus is overal te oud en ziek voor, dus die casht lekker thuis op de bank. Zelfs de rechter vond de hoogte van de geëiste bedragen absurd. Totaal niet in verhouding. Goed voor ons, het opportunistische eigengewin kwam lekker aan de oppervlakte drijven.'
Ik begrijp heel heel goed waar je vandaan komt. Daarom heb ik met de advocaat ook gewoon een normaal reëel bedrag overlegt. Deze gaat dan ook richting de rechtbank. Want met een absurt bedrag aankloppen bij de rechtbank werkt ook niet.quote:Begrijp mij niet verkeerd, TS mag best een redelijk vergoeding krijgen voor het gebruik van een foto die op haar site staat.
Maar het moeten geen absurde bedragen zijn die niet in verhouding staan tot eventueel misgelopen inkomsten door de eigenaar van de foto.
Ik neem aan dat er verder is gelezen dan alleen de OP?quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:07 schreef Iwanius het volgende:
zonder er commerciële bedoelingen mee te hebben.
Lossesquote:Op dinsdag 1 september 2015 15:07 schreef Iwanius het volgende:
Ik vind ondanks dat ik wel begrijp waar het vandaan komt het wel overdreven dat sommige mensen helemaal van slag geraken als iemand een naar het schijnt onschuldige' foto 'leent' om iets op te fleuren ( op hun site) zonder er commerciële bedoelingen mee te hebben. Bedoel dan ga jij je druk maken over een bedrag dat werkelijk je inspanningen,of nog te maken kosten om je recht te behalen,niet eens dekt alleen maar omdat je zo graag principieel wilt zijn.
Soms moet je zoals dat heet je "losses"tellen en het laten gaan.
Soms geeft een Engelse uitdrukking misschien beter weer wat iemand wil zeggen? Maar dan zou je die natuurlijk wel volledig in het Engels moeten gebruiken, en niet slecht een enkel woord.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:35 schreef Platina het volgende:
[..]
Losses
Man, man, man. Waarom moet dat in het Engels
Je verlies nemen..... bijna letterlijke vertalingquote:Op dinsdag 1 september 2015 20:32 schreef deezler het volgende:
[..]
Soms geeft een Engelse uitdrukking misschien beter weer wat iemand wil zeggen? Maar dan zou je die natuurlijk wel volledig in het Engels moeten gebruiken, en niet slecht een enkel woord.
neuh, Engels wordt gebruikt omdat het 'hip' isquote:Op dinsdag 1 september 2015 20:32 schreef deezler het volgende:
[..]
Soms geeft een Engelse uitdrukking misschien beter weer wat iemand wil zeggen? Maar dan zou je die natuurlijk wel volledig in het Engels moeten gebruiken, en niet slecht een enkel woord.
Ik ben benieuwt naar zijn argumenten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:12 schreef Dwalithiel het volgende:
Update: Eind september komt ze zaak voor bij e kantonrechter.
Wanneer de kantonrechter de eiser gelijk geeft dekt het alle kosten. In het vonnis komt dan te staan dat de gedaagde ook de juridische kosten van de eiser moet betalen. Daaronder vallen griffie-kosten, kosten voor rechtsbijstand (advocaat) en eventuele kosten voor een deurwaarder. En als ik het zo hoor en afga op mijn eigen ervaring is dit een gewonnen zaakquote:Op dinsdag 1 september 2015 15:13 schreef Iwanius het volgende:
Dan stop ik de voet in mijn mond. Maarre dekt de jacht op je gelijk ook de kosten want dan nog is het verspilde moeite hoe goed jij ook in je recht meent te staan.
Kijk dat klinkt me goed in de oren. Het blijft toch hoe dan ook spannend.quote:Op woensdag 9 september 2015 07:35 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Wanneer de kantonrechter de eiser gelijk geeft dekt het alle kosten. In het vonnis komt dan te staan dat de gedaagde ook de juridische kosten van de eiser moet betalen. Daaronder vallen griffie-kosten, kosten voor rechtsbijstand (advocaat) en eventuele kosten voor een deurwaarder. En als ik het zo hoor en afga op mijn eigen ervaring is dit een gewonnen zaak
Succes! Gaat vast goedkomen!quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:12 schreef Dwalithiel het volgende:
En? Hoe ging diee?quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:12 schreef Dwalithiel het volgende:
Ik ookquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:28 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben zó benieuwd om welke sites het gaat.
Uiteraard! Een eerste uitstel wordt (altijd) verleendquote:
Hoe dom kan zo iemand zijn? Minachtend doen dat de foto is genomen met een telefoon, maar hem wel goed genoeg vinden om te misbruiken op hun website en in de nieuwsbrief?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:48 schreef Dwalithiel het volgende:
Zojuist telefoon gehad van mijn Jurist, het bedrijf verdedigd zichzelf. Hij voert een artikel aan van een uitspraak van kort geleden met een zaak vanuit het LAKS. Volgens mijn jurist is dit artikel ook echt het enige waar hij zich op kan beroepen.
De zaak heeft een paar weken uitstel nu en dan bepaalt de rechter of we moeten komen nog stukken moeten inleveren of dat hij al gelijk een vonnis doet.
Verder was de brief weer ronduit minachtend. En maakt hij er het grootste punt van dat de foto is genomen met een mobiele hand held (oftw mijn iPhone)
Ik blijf jullie op de hoogte houden.!
Hij maakt er waarschijnlijk een punt van dat ze met je telefoon genomen zijn om zo te kunnen aanvoeren dat de foto's geen "werken" zijnquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:48 schreef Dwalithiel het volgende:
Zojuist telefoon gehad van mijn Jurist, het bedrijf verdedigd zichzelf. Hij voert een artikel aan van een uitspraak van kort geleden met een zaak vanuit het LAKS. Volgens mijn jurist is dit artikel ook echt het enige waar hij zich op kan beroepen.
De zaak heeft een paar weken uitstel nu en dan bepaalt de rechter of we moeten komen nog stukken moeten inleveren of dat hij al gelijk een vonnis doet.
Verder was de brief weer ronduit minachtend. En maakt hij er het grootste punt van dat de foto is genomen met een mobiele hand held (oftw mijn iPhone)
Ik blijf jullie op de hoogte houden.!
Gaat het om een mail van de maker van het zandsculptuur of van iemand die zegt de foto gemaakt te hebben? Ook bij de foto zou ik reageren dat de foto door jullie zelf is genomen. Als het de maker van de zandsculptuur is ligt het wat ingewikkelder.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:12 schreef nils7 het volgende:
Reageren of niet? En indien van wel wat dan wel?
Ik zou gewoon even een eigen topic aanmaken een topic kapen is nogal onbeleefd.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:12 schreef nils7 het volgende:
Even via mijn mobiel, dus vergeef me typfouten:
*Knip
Ik weet 100% zeker dat mijn vader zelf die foto's heeft genomen.
En heb daar ook meteen maar screenshots van gemaakt.
Okequote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:23 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik zou gewoon even een eigen topic aanmaken een topic kapen is nogal onbeleefd.
Als de foto's van jezelf zijn is het einde discussie volgens mij? Je kan hem nog even een berichtje sturen maar daar zou ik het verder bij laten.
Heb zijn bericht letterlijk gequote, alleen naam en woonplaats eruit gehaald.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gaat het om een mail van de maker van het zandsculptuur of van iemand die zegt de foto gemaakt te hebben? Ook bij de foto zou ik reageren dat de foto door jullie zelf is genomen. Als het de maker van de zandsculptuur is ligt het wat ingewikkelder.
Ja, dit was de brief naar de rechter. Ze gingen zelf vragen stellen bij mijn vertegenwoordiger... Heel vreemd..quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:14 schreef deezler het volgende:
[..]
Hoe dom kan zo iemand zijn? Minachtend doen dat de foto is genomen met een telefoon, maar hem wel goed genoeg vinden om te misbruiken op hun website en in de nieuwsbrief?
Was dat de brief die ze (ook) naar de rechter stuurden?
Wel als die fiets een marketing-middel is voor TS' haar fietsen-bouw bedrijfje, het andere bedrijf de fiets in massaproductie neemt, deze erg populair is terwijl men niet weet dat de fiets eigenlijk door TS ontworpen is. Of zo.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik moest ook lachen.
Als wij de fiets namaken en daarmee gaan fietsen ontstaat er geen schade voor de eigenaar van de fiets
Mooi!quote:Op vrijdag 13 november 2015 11:38 schreef Dwalithiel het volgende:
Update: De rechter wil dat we beiden verschijnen voor de rechter. De datum hiervoor wordt binnenkort gepland.
Volgens mijn jurist hebben we geluk met de rechter dus ik hoop op het beste.
Maken we dit topic even snel vol en maak jij een nieuwe met de updates in de OP?quote:
Natuurlijkquote:Op maandag 30 november 2015 10:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
Maken we dit topic even snel vol en maak jij een nieuwe met de updates in de OP?
nu is hij vol en kun je op open een nieuw deel drukkenquote:Op maandag 30 november 2015 11:03 schreef Dwalithiel het volgende:
[..]
NatuurlijkHoe veel moeten we nog? (ben nog altijd geen gevorderde fokker)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |