Verdomme, ik lees dit topic voor het eerst en die link wilde ik ook net posten.quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:17 schreef defokkingfoker het volgende:
Swordstone, Guus de Jong, Peter-Vincent Schuld en Mr. Luc Verkoren versus FOK!
Leuk om te lezen
Je zou Danny kunnen vragen om een leuk mailtje te sturen naar die website![]()
Begrijp mij niet verkeerd, TS mag best een redelijk vergoeding krijgen voor het gebruik van een foto die op haar site staat.quote:De tegenpartij bevestigde tijdens het comparitie-overleg dat ze via software actief zochten naar misbruik van plaatjes, dus 'dat er een handeltje in zit'. Blijkbaar, zo concludeert Grenswetenschap, is het De Jong er vooral om te doen om zijn pensioen aan te vullen. "Guus is overal te oud en ziek voor, dus die casht lekker thuis op de bank. Zelfs de rechter vond de hoogte van de geëiste bedragen absurd. Totaal niet in verhouding. Goed voor ons, het opportunistische eigengewin kwam lekker aan de oppervlakte drijven.'
Ik begrijp heel heel goed waar je vandaan komt. Daarom heb ik met de advocaat ook gewoon een normaal reëel bedrag overlegt. Deze gaat dan ook richting de rechtbank. Want met een absurt bedrag aankloppen bij de rechtbank werkt ook niet.quote:Begrijp mij niet verkeerd, TS mag best een redelijk vergoeding krijgen voor het gebruik van een foto die op haar site staat.
Maar het moeten geen absurde bedragen zijn die niet in verhouding staan tot eventueel misgelopen inkomsten door de eigenaar van de foto.
Ik neem aan dat er verder is gelezen dan alleen de OP?quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:07 schreef Iwanius het volgende:
zonder er commerciële bedoelingen mee te hebben.
Lossesquote:Op dinsdag 1 september 2015 15:07 schreef Iwanius het volgende:
Ik vind ondanks dat ik wel begrijp waar het vandaan komt het wel overdreven dat sommige mensen helemaal van slag geraken als iemand een naar het schijnt onschuldige' foto 'leent' om iets op te fleuren ( op hun site) zonder er commerciële bedoelingen mee te hebben. Bedoel dan ga jij je druk maken over een bedrag dat werkelijk je inspanningen,of nog te maken kosten om je recht te behalen,niet eens dekt alleen maar omdat je zo graag principieel wilt zijn.
Soms moet je zoals dat heet je "losses"tellen en het laten gaan.
Soms geeft een Engelse uitdrukking misschien beter weer wat iemand wil zeggen? Maar dan zou je die natuurlijk wel volledig in het Engels moeten gebruiken, en niet slecht een enkel woord.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:35 schreef Platina het volgende:
[..]
Losses
Man, man, man. Waarom moet dat in het Engels
Je verlies nemen..... bijna letterlijke vertalingquote:Op dinsdag 1 september 2015 20:32 schreef deezler het volgende:
[..]
Soms geeft een Engelse uitdrukking misschien beter weer wat iemand wil zeggen? Maar dan zou je die natuurlijk wel volledig in het Engels moeten gebruiken, en niet slecht een enkel woord.
neuh, Engels wordt gebruikt omdat het 'hip' isquote:Op dinsdag 1 september 2015 20:32 schreef deezler het volgende:
[..]
Soms geeft een Engelse uitdrukking misschien beter weer wat iemand wil zeggen? Maar dan zou je die natuurlijk wel volledig in het Engels moeten gebruiken, en niet slecht een enkel woord.
Ik ben benieuwt naar zijn argumenten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:12 schreef Dwalithiel het volgende:
Update: Eind september komt ze zaak voor bij e kantonrechter.
Wanneer de kantonrechter de eiser gelijk geeft dekt het alle kosten. In het vonnis komt dan te staan dat de gedaagde ook de juridische kosten van de eiser moet betalen. Daaronder vallen griffie-kosten, kosten voor rechtsbijstand (advocaat) en eventuele kosten voor een deurwaarder. En als ik het zo hoor en afga op mijn eigen ervaring is dit een gewonnen zaakquote:Op dinsdag 1 september 2015 15:13 schreef Iwanius het volgende:
Dan stop ik de voet in mijn mond. Maarre dekt de jacht op je gelijk ook de kosten want dan nog is het verspilde moeite hoe goed jij ook in je recht meent te staan.
Kijk dat klinkt me goed in de oren. Het blijft toch hoe dan ook spannend.quote:Op woensdag 9 september 2015 07:35 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Wanneer de kantonrechter de eiser gelijk geeft dekt het alle kosten. In het vonnis komt dan te staan dat de gedaagde ook de juridische kosten van de eiser moet betalen. Daaronder vallen griffie-kosten, kosten voor rechtsbijstand (advocaat) en eventuele kosten voor een deurwaarder. En als ik het zo hoor en afga op mijn eigen ervaring is dit een gewonnen zaak
Succes! Gaat vast goedkomen!quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:12 schreef Dwalithiel het volgende:
En? Hoe ging diee?quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:12 schreef Dwalithiel het volgende:
Ik ookquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:28 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben zó benieuwd om welke sites het gaat.
Uiteraard! Een eerste uitstel wordt (altijd) verleendquote:
Hoe dom kan zo iemand zijn? Minachtend doen dat de foto is genomen met een telefoon, maar hem wel goed genoeg vinden om te misbruiken op hun website en in de nieuwsbrief?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:48 schreef Dwalithiel het volgende:
Zojuist telefoon gehad van mijn Jurist, het bedrijf verdedigd zichzelf. Hij voert een artikel aan van een uitspraak van kort geleden met een zaak vanuit het LAKS. Volgens mijn jurist is dit artikel ook echt het enige waar hij zich op kan beroepen.
De zaak heeft een paar weken uitstel nu en dan bepaalt de rechter of we moeten komen nog stukken moeten inleveren of dat hij al gelijk een vonnis doet.
Verder was de brief weer ronduit minachtend. En maakt hij er het grootste punt van dat de foto is genomen met een mobiele hand held (oftw mijn iPhone)
Ik blijf jullie op de hoogte houden.!
Hij maakt er waarschijnlijk een punt van dat ze met je telefoon genomen zijn om zo te kunnen aanvoeren dat de foto's geen "werken" zijnquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:48 schreef Dwalithiel het volgende:
Zojuist telefoon gehad van mijn Jurist, het bedrijf verdedigd zichzelf. Hij voert een artikel aan van een uitspraak van kort geleden met een zaak vanuit het LAKS. Volgens mijn jurist is dit artikel ook echt het enige waar hij zich op kan beroepen.
De zaak heeft een paar weken uitstel nu en dan bepaalt de rechter of we moeten komen nog stukken moeten inleveren of dat hij al gelijk een vonnis doet.
Verder was de brief weer ronduit minachtend. En maakt hij er het grootste punt van dat de foto is genomen met een mobiele hand held (oftw mijn iPhone)
Ik blijf jullie op de hoogte houden.!
Gaat het om een mail van de maker van het zandsculptuur of van iemand die zegt de foto gemaakt te hebben? Ook bij de foto zou ik reageren dat de foto door jullie zelf is genomen. Als het de maker van de zandsculptuur is ligt het wat ingewikkelder.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:12 schreef nils7 het volgende:
Reageren of niet? En indien van wel wat dan wel?
Ik zou gewoon even een eigen topic aanmaken een topic kapen is nogal onbeleefd.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:12 schreef nils7 het volgende:
Even via mijn mobiel, dus vergeef me typfouten:
*Knip
Ik weet 100% zeker dat mijn vader zelf die foto's heeft genomen.
En heb daar ook meteen maar screenshots van gemaakt.
Okequote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:23 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik zou gewoon even een eigen topic aanmaken een topic kapen is nogal onbeleefd.
Als de foto's van jezelf zijn is het einde discussie volgens mij? Je kan hem nog even een berichtje sturen maar daar zou ik het verder bij laten.
Heb zijn bericht letterlijk gequote, alleen naam en woonplaats eruit gehaald.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gaat het om een mail van de maker van het zandsculptuur of van iemand die zegt de foto gemaakt te hebben? Ook bij de foto zou ik reageren dat de foto door jullie zelf is genomen. Als het de maker van de zandsculptuur is ligt het wat ingewikkelder.
Ja, dit was de brief naar de rechter. Ze gingen zelf vragen stellen bij mijn vertegenwoordiger... Heel vreemd..quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:14 schreef deezler het volgende:
[..]
Hoe dom kan zo iemand zijn? Minachtend doen dat de foto is genomen met een telefoon, maar hem wel goed genoeg vinden om te misbruiken op hun website en in de nieuwsbrief?
Was dat de brief die ze (ook) naar de rechter stuurden?
Wel als die fiets een marketing-middel is voor TS' haar fietsen-bouw bedrijfje, het andere bedrijf de fiets in massaproductie neemt, deze erg populair is terwijl men niet weet dat de fiets eigenlijk door TS ontworpen is. Of zo.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik moest ook lachen.
Als wij de fiets namaken en daarmee gaan fietsen ontstaat er geen schade voor de eigenaar van de fiets
Mooi!quote:Op vrijdag 13 november 2015 11:38 schreef Dwalithiel het volgende:
Update: De rechter wil dat we beiden verschijnen voor de rechter. De datum hiervoor wordt binnenkort gepland.
Volgens mijn jurist hebben we geluk met de rechter dus ik hoop op het beste.
Maken we dit topic even snel vol en maak jij een nieuwe met de updates in de OP?quote:
Natuurlijkquote:Op maandag 30 november 2015 10:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
Maken we dit topic even snel vol en maak jij een nieuwe met de updates in de OP?
nu is hij vol en kun je op open een nieuw deel drukkenquote:Op maandag 30 november 2015 11:03 schreef Dwalithiel het volgende:
[..]
NatuurlijkHoe veel moeten we nog? (ben nog altijd geen gevorderde fokker)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |