Verdomme, ik lees dit topic voor het eerst en die link wilde ik ook net posten.quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:17 schreef defokkingfoker het volgende:
Swordstone, Guus de Jong, Peter-Vincent Schuld en Mr. Luc Verkoren versus FOK!
Leuk om te lezen
Je zou Danny kunnen vragen om een leuk mailtje te sturen naar die website![]()
Begrijp mij niet verkeerd, TS mag best een redelijk vergoeding krijgen voor het gebruik van een foto die op haar site staat.quote:De tegenpartij bevestigde tijdens het comparitie-overleg dat ze via software actief zochten naar misbruik van plaatjes, dus 'dat er een handeltje in zit'. Blijkbaar, zo concludeert Grenswetenschap, is het De Jong er vooral om te doen om zijn pensioen aan te vullen. "Guus is overal te oud en ziek voor, dus die casht lekker thuis op de bank. Zelfs de rechter vond de hoogte van de geëiste bedragen absurd. Totaal niet in verhouding. Goed voor ons, het opportunistische eigengewin kwam lekker aan de oppervlakte drijven.'
Ik begrijp heel heel goed waar je vandaan komt. Daarom heb ik met de advocaat ook gewoon een normaal reëel bedrag overlegt. Deze gaat dan ook richting de rechtbank. Want met een absurt bedrag aankloppen bij de rechtbank werkt ook niet.quote:Begrijp mij niet verkeerd, TS mag best een redelijk vergoeding krijgen voor het gebruik van een foto die op haar site staat.
Maar het moeten geen absurde bedragen zijn die niet in verhouding staan tot eventueel misgelopen inkomsten door de eigenaar van de foto.
Ik neem aan dat er verder is gelezen dan alleen de OP?quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:07 schreef Iwanius het volgende:
zonder er commerciële bedoelingen mee te hebben.
Lossesquote:Op dinsdag 1 september 2015 15:07 schreef Iwanius het volgende:
Ik vind ondanks dat ik wel begrijp waar het vandaan komt het wel overdreven dat sommige mensen helemaal van slag geraken als iemand een naar het schijnt onschuldige' foto 'leent' om iets op te fleuren ( op hun site) zonder er commerciële bedoelingen mee te hebben. Bedoel dan ga jij je druk maken over een bedrag dat werkelijk je inspanningen,of nog te maken kosten om je recht te behalen,niet eens dekt alleen maar omdat je zo graag principieel wilt zijn.
Soms moet je zoals dat heet je "losses"tellen en het laten gaan.
Soms geeft een Engelse uitdrukking misschien beter weer wat iemand wil zeggen? Maar dan zou je die natuurlijk wel volledig in het Engels moeten gebruiken, en niet slecht een enkel woord.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:35 schreef Platina het volgende:
[..]
Losses
Man, man, man. Waarom moet dat in het Engels
Je verlies nemen..... bijna letterlijke vertalingquote:Op dinsdag 1 september 2015 20:32 schreef deezler het volgende:
[..]
Soms geeft een Engelse uitdrukking misschien beter weer wat iemand wil zeggen? Maar dan zou je die natuurlijk wel volledig in het Engels moeten gebruiken, en niet slecht een enkel woord.
neuh, Engels wordt gebruikt omdat het 'hip' isquote:Op dinsdag 1 september 2015 20:32 schreef deezler het volgende:
[..]
Soms geeft een Engelse uitdrukking misschien beter weer wat iemand wil zeggen? Maar dan zou je die natuurlijk wel volledig in het Engels moeten gebruiken, en niet slecht een enkel woord.
Ik ben benieuwt naar zijn argumenten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:12 schreef Dwalithiel het volgende:
Update: Eind september komt ze zaak voor bij e kantonrechter.
Wanneer de kantonrechter de eiser gelijk geeft dekt het alle kosten. In het vonnis komt dan te staan dat de gedaagde ook de juridische kosten van de eiser moet betalen. Daaronder vallen griffie-kosten, kosten voor rechtsbijstand (advocaat) en eventuele kosten voor een deurwaarder. En als ik het zo hoor en afga op mijn eigen ervaring is dit een gewonnen zaakquote:Op dinsdag 1 september 2015 15:13 schreef Iwanius het volgende:
Dan stop ik de voet in mijn mond. Maarre dekt de jacht op je gelijk ook de kosten want dan nog is het verspilde moeite hoe goed jij ook in je recht meent te staan.
Kijk dat klinkt me goed in de oren. Het blijft toch hoe dan ook spannend.quote:Op woensdag 9 september 2015 07:35 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Wanneer de kantonrechter de eiser gelijk geeft dekt het alle kosten. In het vonnis komt dan te staan dat de gedaagde ook de juridische kosten van de eiser moet betalen. Daaronder vallen griffie-kosten, kosten voor rechtsbijstand (advocaat) en eventuele kosten voor een deurwaarder. En als ik het zo hoor en afga op mijn eigen ervaring is dit een gewonnen zaak
Succes! Gaat vast goedkomen!quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:12 schreef Dwalithiel het volgende:
En? Hoe ging diee?quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:12 schreef Dwalithiel het volgende:
Ik ookquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:28 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben zó benieuwd om welke sites het gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |