Er zijn acht Lidstaten die wel een grexit willen, of in ieder geval een grexit op de koop toe zouden nemen...quote:Op zondag 12 juli 2015 23:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Het probleem is dat niemand een grexit wil, de Grieken al helemaal niet.
Bij een Grexit is ook veel (meer) steun nodig. En ook dan zullen er volgens mij strenge eisen gesteld gaan worden.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:15 schreef SureD1 het volgende:
[..]
De vraag is of zoveel steun wel zin heeft. Je moet je afvragen of een (zwaar ondersteunde en begeleide) Grexit niet beter is...
quote:Op zondag 12 juli 2015 23:23 schreef Kowloon het volgende:
Als ik de ontwikkelingen zo volg vanavond, dan denk ik dat men er beter mee kan stoppen. Als het vertrouwen zodanig weg is dat je in feite het bestuur van het land over wil nemen is het beter om geen deal te sluiten.
Absoluut, maar de Grieken houden de regie wel in handen. Meer dan met dit akelige voorstel.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bij een Grexit is ook veel (meer) steun nodig. En ook dan zullen er volgens mij strenge eisen gesteld gaan worden.
Dat geld is niet verbrast maar dat is de 'schade' van de kapitaalrestricties van de afgelopen weken.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:27 schreef MakkieR het volgende:
Net op nieuwsuur gezien 20 miljard verbrast in vijf maanden tijd, jezus mina. De miljarden vliegen je nu echt om de oren. Volgens mij zijn de benodigde bedragen al veel te groot geworden om te betalen. Volgens mij is het hartstikke ongezond om je hieraan te wagen Griekenland te redden.
Klopt... Het had natuurlijk nooit zover moeten komen. Griekenland is een anomalie door het "bedrog" van de Griekse regering destijds met hulp van GS.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bij een Grexit is ook veel (meer) steun nodig. En ook dan zullen er volgens mij strenge eisen gesteld gaan worden.
Hadden we Big V nog maar, die zou de hele handel periscopenquote:Op zondag 12 juli 2015 23:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ben alleen wel heel benieuwd hoe bijv. de Fransen en Italianen hierin staan. Die willen immers Griekenland per se in de eurozone houden. Geloven die echt dat Griekenland hiermee akkoord zal gaan, als het eigenlijk een doelbewuste poging van de hardliners is om Griekenland tot een "nee" te motiveren? En zijn het dan ook de Fransen die de grootste druk op Griekenland uitoefenen om met deze halve zelfmoord in te stemmen, terwijl ze pretenderen juist het meeste hart voor Griekenland te hebben?
Zó jammer dat al die onderhandelingen achter gesloten deuren plaatsvinden.
Ik krijg het idee dat men bezig is om de Grexit voor alle overgebleven Eurolanden vanuit politiek perspectief dragelijk en verdedigbaar te maken en niet dat men nog een Grexit wil voorkomen.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:26 schreef Igen het volgende:
Ik ben alleen wel heel benieuwd hoe bijv. de Fransen en Italianen hierin staan. Die willen immers Griekenland per se in de eurozone houden. Geloven die echt dat Griekenland hiermee akkoord zal gaan, als het eigenlijk een doelbewuste poging van de hardliners is om Griekenland tot een "nee" te motiveren? En zijn het dan ook de Fransen die de grootste druk op Griekenland uitoefenen om met deze halve zelfmoord in te stemmen, terwijl ze pretenderen juist het meeste hart voor Griekenland te hebben?
Haha.quote:Zó jammer dat al die onderhandelingen achter gesloten deuren plaatsvinden.
Die kop heeft Bild al uren, heb ik ook al gepost. Gaat erom dat Tsipras geen zin heeft om de Griekse zelfmoord ook daadwerkelijk uit te voeren..quote:
Dat is les een he... Je gaat een onderhandeling nooit in met datgene wat je perse wil hebben, altijd zorgen voor wisselgeld... Maar ik denk niet dat hier veel wisselgeld in zit...quote:Op zondag 12 juli 2015 23:31 schreef crystal_meth het volgende:
Heeft men misschien opzettelijk zo'n onaanvaardbaar voorstel ingediend om bij de onderhandelingen wat te kunnen toegeven? Zodat men daarna kan zeggen, "we zijn grootmoedig geweest"?
Met Varoufakis er bij had nu de Europese Raad vergaderd denk ik, of waren ze er zelfs al uit geweest om tot een directe Grexit te besluiten.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:31 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Hadden we Big V nog maar, die zou de hele handel periscopen
Nope, niet bij mijn weten [nasty]Nederland houdt EU informatie liefst onder de pet[/nasty]quote:Op zondag 12 juli 2015 23:29 schreef MakkieR het volgende:
Is er trouwens ergens een Nederlandstalige nieuwskanaal op het internet dat de hele nacht het nieuws live verslag doet rondom de ontwikkelingen?
twitter:STERLINGMHOLMES twitterde op zondag 12-07-2015 om 23:36:40rConflictNews: MORE: #Greece Potami party said to refuse coalition with Syriza reageer retweet
twitter:Hugodixon twitterde op zondag 12-07-2015 om 22:31:5415 other Syriza MPs (in addition to 17 who didn't vote Yes) tell Tsipras he can't count on them https://t.co/PdCMc5FDmE reageer retweet
Om Tsipras nou weg te zetten als een populist... De man heeft gewoon politieke ideeën die behoor ver af staan van de opvattingen van andere regeringsleiders in Europa. Toen hij eind januari aan de macht kwam boterde het al gelijk slecht mede vanwege het linkse gedachtegoed van Syriza, zo is mij uit de krantenberichten van de laatste dagen duidelijk geworden. Toen is in feite al de kiem gelegd voor de huidige problematische omgang tussen de regeringsleiders van andere Eurolanden en Griekenland.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:32 schreef Nintex het volgende:
Zou me niets verbazen als Tsipras die andere populist Varoufakis achterna vlucht. Eerst het land financieel afbreken en dan wegrennen van de verantwoordelijkheid.
http://www.forbes.com/sit(...)over-less-than-this/quote:Germany's Plan To Rescue Greece: Wars Have Started Over Less Than This
It’s very difficult indeed to design plans for Greece that are actually worse than that one the European Union is trying to impose upon that benighted country. Decades of enforced poverty in order to maintain a currency (and possibly even a political order) that the country should never have embraced, should never have been allowed into, just isn’t one of those things that would win you a gold star in your high school economics class. Everyone from Milton Friedman to Paul Krugman, with a few insignificant bag carriers like myself bringing up the rear, has been screaming that the problem is the euro and while that remains so will the problem.
However, amazingly, the German finance ministry seems to have managed to come up with a plan that is even worse. They’re suggesting that the European Union should run, directly, the Greek economy. Overturn the elected government of a sovereign state, turn the place into a mere satrapy of the technocrats in Brussels and….well, words rather fail at that point. If they think that people in Athens shouting about Nazi war crimes and reparations is a bit rude at present then they’re going to have something of an awakening as the full richness of Greek invective is let loose on this idea.
And sadly I’m not in fact making this up: they really are suggesting that Brussels take over the running of the Greek economy:
Should no deal be forthcoming, the German government has made preparations to negotiate a temporary five-year euro exit, providing Greece with humanitarian aid while it makes the transition.
An incendiary plan drafted by Berlin’s finance ministry, with the backing of Angela Merkel, laid out two stark options for Greece: either the government submits to drastic measures such as placing ¤50bn of its assets in a trust fund to pay off its debts, and have Brussels take over its public administration, or agree to a “time-out” solution where it would be expelled from the eurozone.
A five year absence from the euro isn’t necessary: 5 minutes would do it. For what is really required is simply that a Greek euro becomes worth some 70% or so of everyone elses’ euros. And that’s the problem solved: at least until the Greek government manages to mess things up again in another generation. Not that that is an entirely serious suggestion of course.
But then it’s also incredibly difficult to believe that the German (and it did have to be the German, didn’t it, given the history of the 1940s) finance ministry seriously suggested this:
The German paper, which Schaeuble presented in the meeting, demanded that Athens transfer state assets worth 50 billion euros into a trust fund to pay down debt, or take a five-year “time-out” from the euro zone during which some of its debt would be written off.
Sigh.
The German paper’s proposals included transferring E50bn of assets to an “external fund” for privatisation and European Commission supervision of the Greek public administration. A eurogroup official indicated that the paper showed the thinking of the Berlin finance ministry.
Doesn’t anyone ever read any history these days? In the mid-19th century Greece rather had problems with King Otto, whose Bavarian regents and ministers were rather hated by the Greeks they ruled. And yes there was a default on the external debt and then various foreign nations occupied the port of Piraeus in order to make sure that there was repayment and…..
The port of Piraeus being, of course, one of those assets that Greece would need to pledge into that ¤50 billion fund today. By the way, that 19th century occupation of the port didn’t in fact work, the debt wasn’t repaid: there was just another default.
I guess we can conclude that the German finance ministry hasn’t quite got the point of this studying history thing yet. As has been pointed out, those who don’t are doomed to repeat it. Therefore the point of doing that study is to work out which things that were done did not work and then not repeat them. Rather than as seems to be happening here, taking past failures as blueprints for how to screw things up even further today.
It’s usually an error to accuse Germans of a lack of seriousness but I do hope that this is some dark joke rather than an actual policy proposal. Turn Greece into a subject province of Brussels? Ho ho: now, can we get the adults in the room and be serious for a moment?
De lijst gaat maar door en door, uiterst mooi handboek.quote:Leaving the euro:
(1) a currency conversion and redenomination of domestic wages, prices and all other domestic monetary values into a new currency; and
(2) a change in the exchange value of that currency. In the case of a weak country, that change would be a depreciation.
The early stages of planning for a euro exit should be conducted in secret, although it will be difficult to maintain the secrecy for long.
Capital controls and similar measures will need to be implemented fairly early in the preparation stage in order to limit the disruption likely to be caused by the disclosure of the exit plans.
Once such measures are in place, exit plans should be implemented swiftly.
Nog even, en Rutte heeft Marine le Pen als tafeldame bij zo'n diner..quote:Op zondag 12 juli 2015 22:47 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Sywert geeft hier wel aan wat het probleem is met coute-que-coute doorduwen, je vervreemdt van je eigen achterban. Als het zo gaat gaan dan zul je zien dat het anti-Europa sentiment explosief toe zal nemen... Je maakt het probleem zo veel groter, in plaats van kleiner...
Maar nogmaals, de bedoeling van dit "spel" van de Duitsers is dat de Grieken nee zeggen...
Taktiek van de verschroeide aarde.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:27 schreef MakkieR het volgende:
Net op nieuwsuur gezien 20 miljard verbrast in vijf maanden tijd, jezus mina. De miljarden vliegen je nu echt om de oren. Volgens mij zijn de benodigde bedragen al veel te groot geworden om te betalen. Volgens mij is het hartstikke ongezond om je hieraan te wagen Griekenland te redden.
Hij had ook genoeg vrienden in Europa, zoals Hollande, Renzi etc. hij stond laatst rond dat referendum behoorlijk nationalistisch te blaten in het parlement en zijn tweets over het troika plan waren ook niet mis. Het volk 'nee' laten stemmen en dan zelf 'ja' doen is het grootste verraad van deze hele farce en waarom er 0 vertrouwen is.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Om Tsipras nou weg te zetten als een populist... De man heeft gewoon politieke ideeën die behoor ver af staan van de opvattingen van andere regeringsleiders in Europa. Toen hij eind januari aan de macht kwam boterde het al gelijk slecht mede vanwege het linkse gedachtegoed van Syriza, zo is mij uit de krantenberichten van de laatste dagen duidelijk geworden. Toen is in feite al de kiem gelegd voor de huidige problematische omgang tussen de regeringsleiders van andere Eurolanden en Griekenland.
Eigenlijk belachelijk best wel, met het vallen van de world trade centre, of MH17 kon er niet genoeg live verslagen zijn, terwijl dit toch ook niet klein nieuws is.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nope, niet bij mijn weten [nasty]Nederland houdt EU informatie liefst onder de pet[/nasty]
Van de NOS journaals moet je het ook niet hebben.
Je kan wel wat (redelijk objectiief) volgens op https://parakalo.wordpress.com/
dit is toch ook koren op de molen van Farage?quote:Op zondag 12 juli 2015 23:50 schreef Nintex het volgende:
Het is overigens ook voor het eerst dat de Duitsers (pijnlijk) laten merken aan de collega's hoe de kaarten erbij liggen in de Eurozone. Cameron is daarbij ook opvallend genoeg muisstil.
twitter:rConflictNews twitterde op zondag 12-07-2015 om 23:45:48#ThisIsACoup now trending 1st in Greece, 1st Netherlands, 2nd Spain, 2nd Ireland, 3rd Belgium, 5th UK, 6th Portugal, 9th Germany - @asteris reageer retweet
Dat is nooit anders geweest maar Griekenland heeft de Verlichting niet meegemaakt dus weten daarmee niet goed om te gaan.quote:
Stelletje #jankers.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:02 schreef Infection het volgende:
twitter:rConflictNews twitterde op zondag 12-07-2015 om 23:45:48#ThisIsACoup now trending 1st in Greece, 1st Netherlands, 2nd Spain, 2nd Ireland, 3rd Belgium, 5th UK, 6th Portugal, 9th Germany - @asteris reageer retweet
twitter:nikoxy twitterde op zondag 12-07-2015 om 23:29:32Spiegel Online calls the Eurogroup document the "catalogue of cruelties". #ThisIsACoup http://t.co/vIC7UVC1fI” reageer retweet
Waarom zouden geldschieters bij een Griekenland buiten Euro of EU soepeler worden?quote:Op zondag 12 juli 2015 23:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Absoluut, maar de Grieken houden de regie wel in handen. Meer dan met dit akelige voorstel.
En zonder dat die schuld (zoals dat bij Japan zo is) niet grotendeels in binnenlandse handen is.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:03 schreef Digi2 het volgende:
Schulz in ZDF Heute vertelde dat een kwijtschelding mogelijk is in het geval van een grexit. Ik zie niet in wanneer de schuld al als bijna onhoudbaar hoog wordt beschouwd met ca 300 miljard de situatie verbetert door ze nog een ca 100 miljard te lenen en die naar ca 400 miljard te laten stijgen. De staatschuld stijgt naar japanse proporties BBP maar dan zonder de efficiente, hoog technologische en exportgerichte economie die Japan heeft.
NRC doet het aardig http://www.nrc.nl/nieuws/(...)en-over-griekenland/quote:Op zondag 12 juli 2015 23:29 schreef MakkieR het volgende:
Is er trouwens ergens een Nederlandstalige nieuwskanaal op het internet dat de hele nacht het nieuws live verslag doet rondom de ontwikkelingen?
Niet, maar daar heb ik te weinig kaas van gegeten om uitspraken over te doen.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom zouden geldschieters bij een Griekenland buiten Euro of EU soepeler worden?
Volkskrant ook: http://www.volkskrant.nl/(...)og-ver-weg~a4099490/quote:Op maandag 13 juli 2015 00:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
NRC doet het aardig http://www.nrc.nl/nieuws/(...)en-over-griekenland/
Daar hoef je niet slim voor te zijn.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:05 schreef vigen98 het volgende:
Damn die Duitsers hebben het eigenlijk gewoon voor het zeggen in Europa, ik moet het wel toegeven maar die Duitsers blijven een verdomd slim volk
Hoe goed waren die vrienden? Nu hoor je Hollande en Renzi vaak, maar in februari waren ze er niet om de op zich terecht oproep voor schuldverlichting van Tsipras ferm bij te vallen. De kiem voor het huidige wantrouwen naar elkaar is naar mijn idee veel eerder gelegd dan in de afgelopen 3 weken.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:50 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hij had ook genoeg vrienden in Europa, zoals Hollande, Renzi etc. hij stond laatst rond dat referendum behoorlijk nationalistisch te blaten in het parlement en zijn tweets over het troika plan waren ook niet mis. Het volk 'nee' laten stemmen en dan zelf 'ja' doen is het grootste verraad van deze hele farce en waarom er 0 vertrouwen is.
Ja hoe kom je aan geld? Niet door dom te zijnquote:Op maandag 13 juli 2015 00:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daar hoef je niet slim voor te zijn.
Geld=macht
Dat worden ze niet, maar voor een succesvolle uitvoering van wat voor plannen dan ook is het belangrijk dat de Grieken zelf de regie houden. Als het van buitenaf wordt opgelegd en er binnen alle lagen van de Griekse samenleving diep verzet tegen is gaat niks werken.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom zouden geldschieters bij een Griekenland buiten Euro of EU soepeler worden?
twitter:tom_nuttall twitterde op zondag 12-07-2015 om 23:53:58Tsipras seeking 4 changes to EG note:1 No IMF involvement 2 Stronger statement on debt3 Signal to ECB to maintain ELA4 Scrap 50bn idea reageer retweet
Ik hoop het. Dat de EU hier hun hand overspeelt en dat dit ongelooflijk backfired.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:07 schreef vigen98 het volgende:
Als Tsipras nou echte ballen toont en het echt serieus neemt dan steekt die mooi een middelvinger naar de EU, wat heeft Griekenland nou eigenlijk nog te verliezen? Ze spelen Russisch roulette, als Griekenland gaat dan is Italië of Spanje aan de beurt dan Frankrijk en dan stort alles is.
Dan emigreer je toch naar Griekenland. Blijft er meer voor ons over.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik hoop het. Dat de EU hier hun hand overspeelt en dat dit ongelooflijk backfired.
In een EU als de deze wil ik - en ik denk velen anderen met mij - geen deel van uit maken.
Voor je het weet rollen ze hun natte droom - alle soevereiniteit naar Brussel - over alle lidstaten uit.
Dat is geen structurele oplossing, evenmin voor alle medestanders, en dat zijn er meer dan je denkt (en zullen er meer worden als de EU zich zo ondemocratisch blijft opstellen).quote:Op maandag 13 juli 2015 00:11 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dan emigreer je toch naar Griekenland. Blijft er meer voor ons over.
Daarom is het ook zo dubieus om te stellen dat een Grexit beter zou zijn voor de Griekenquote:Op maandag 13 juli 2015 00:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet, maar daar heb ik te weinig kaas van gegeten om uitspraken over te doen.
Het is sowieso koffiedik kijken. Dat zie je wel aan de koortsachtige overleggen en rumoeren.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo dubieus om te stellen dat een Grexit beter zou zijn voor de Grieken
Maar van binnenuit moet het ook niet komen blijkt helaas keer op keer. Dan maar in het geheel geen steun meer voor de Grieken?quote:Op maandag 13 juli 2015 00:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat worden ze niet, maar voor een succesvolle uitvoering van wat voor plannen dan ook is het belangrijk dat de Grieken zelf de regie houden. Als het van buitenaf wordt opgelegd en er binnen alle lagen van de Griekse samenleving diep verzet tegen is gaat niks werken.
Waarden die in Griekenland nog niet bestaan en waar een mentaliteitsverandering voor nodig is.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
EU-fanboys maken er niet eens meer een geheim van dat ze dit wel zouden willen. Waar ze voorheen nog de schijn ophielden van belangrijke waarden als democratie, welvaart en stabiliteit.
Waar is Schultz nu met zn grote bek dat er vandaag een oplossingen gevonden moest worden. De Duitsers, Finnen en Nederlanders laten ook gelijk goed zien hoe weinig die schetsfiguren in de melk te brokkelen te hebben. Wat de uitkomst ook is van dit Griekse drama, de Eurozone en EU gaat voorlopig niet meer hetzelfde zijn.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:52 schreef remlof het volgende:
Weer een break voor bilateraaltjes, zal waarschijnlijk later dan 3:00 worden.
Dit heeft niks met de EU te maken, maar de conservatieven in Duitsland die bijval krijgen van de baltische staten en Nederland en Belgie. De EU had liever gezien dat Griekenland geld krijgt, (en indien het Europees geregeld was, hadden ze dat waarschijnlijk ook gekregen.). De Duitsers en Nederlanders hebben er met name voor gezorgd dat Eurobonds niet bestaan en alleen de staten met geld de sleutel van de ESM en EFSF kluis om mogen draaien als er ergens iets gered moet worden. En zolang de Duitsers het grootste deel van het geld op tafel moeten leggen is het moeilijk onderhandelen.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik hoop het. Dat de EU hier hun hand overspeelt en dat dit ongelooflijk backfired.
In een EU als de deze wil ik - en ik denk velen anderen met mij - geen deel van uit maken.
Voor je het weet rollen ze hun natte droom - alle soevereiniteit naar Brussel - over alle lidstaten uit.
Waarom alleen dan eigenlijk? Ik begrijp dat het IMF en de ECB geen concessies kunnen doen. IMF omdat er sprake is van een wanbetaling op een eerdere lening. ECB omdat zij geen staatsschulden van Eurolanden mogen financieren. Maar er staan ook nog EFSF/ESM leningen uit, daarop kan volgens mij gewoon binnen de Euro worden afgeschreven (technisch gezien, dat het politiek lastig ligt is wat anders).quote:Op maandag 13 juli 2015 00:03 schreef Digi2 het volgende:
Schulz in ZDF Heute vertelde dat een kwijtschelding mogelijk is in het geval van een grexit. [..]
Griekenland wil 80 miljard lenen, de EU wil dat eventueel wel maar stelt daar strenge voorwaarden aan.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een aantal landen wenst geen transferunie binnen de eurozone. Kwijtschelding is een transfer maar die heeft ernstige consequenties en is dan eenmalig. Duitsland zal geen transformatie van de EU richting transferunie toestaan en wil ook geen lidstaat van een dergelijke EU zijn. Er zijn meer landen die er zo in staan.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
tja, wat verwacht je van iemand die ooit "vergat" dat hij een zak met 100.000 DM van een wapenhandelaar kreeg...quote:The Press Project has done some digging on the Luxembourg "Institution for Growth" to which the 4-page eurogroup paper demands that ¤50bn of Greek state property must be transferred. Guess what. This Luxembourg "institution" is wholly owned subsidiary of German KfW and the chairman of its board is a certain Wolfgang Schäuble.
En als Griekenland uit de Euro of EU ligt, dan krijgt Duitsland wel trek in zo'n transfer?quote:Op maandag 13 juli 2015 00:17 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een aantal landen wenst geen transferunie binnen de eurozone. Kwijtschelding is een transfer maar die heeft ernstige consequenties en is dan eenmalig. Duitsland zal geen transformatie van de EU richting transferunie toestaan en wil ook geen lidstaat van een dergelijke EU zijn. En er zijn meer landen die er zo in staan.
De Grieken hebben democratisch besloten dat wij ze geld moeten geven en dat moeten we gewoon doen want anders is de EU niet meer democratisch.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Griekenland wil 80 miljard lenen, de EU wil dat eventueel wel maar stelt daar strenge voorwaarden aan.
Waarom is dat zo verschrikkelijk vreemd en raar?
De Grieken hebben zich de afgelopen jaren nu niet bepaald betrouwbaar getoond.
Dat is niet raar, maar alle nuance ontbreekt. Het is geen redelijk voorstel, en het verbaasd me dat je doet alsof dit wel een redelijk voorstel betreft. Het is een zeer extreem voorstel zelfs.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Griekenland wil 80 miljard lenen, de EU wil dat eventueel wel maar stelt daar strenge voorwaarden aan.
Wat er vreemd aan is dat ze met voorwaarden komen waar niet aan voldaan kan worden. Binnen 3 dagen een heel pakket aan nieuwe wetten schrijven, door een derde partij laten inzien, opnieuw herschrijven, door het parlement laten goedkeuren en implementeren is in een goed georganiseerd land als Nederland al niet mogelijk. Dan gaat het de Grieken natuurlijk nooit lukken.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze zien het als leergeld en gaan over tot de orde van de dag.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En als Griekenland uit de Euro of EU ligt, dan krijgt Duitsland wel trek in zo'n transfer?
Ze zien maar dat ze er zin in krijgen. Je kunt niet landen een (belangrijk) middel afnemen om economische onevenwichtigheden te corrigeren en dan geen alternatieven in de plaats ervoor instellen.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En als Griekenland uit de Euro of EU ligt, dan krijgt Duitsland wel trek in zo'n transfer?
quote:Newly appointed VOC governor-general Jan Pieterszoon Coen set about enforcing Dutch monopoly over the Banda’s spice trade. In 1621 well-armed soldiers were landed on Bandaneira Island and within a few days they had also occupied neighbouring and larger Lontar. The orang kaya were forced at gunpoint to sign an unfeasibly arduous treaty, one that was in fact impossible to keep, thus providing Coen an excuse to use superior Dutch force against the Bandanese. The Dutch quickly noted a number of alleged violations of the new treaty, in response to which Coen launched a punitive massacre. Japanese mercenaries were hired to deal with the orang kaya, forty of whom were beheaded with their heads impaled and displayed on bamboo spears.
Eens, daarom ook grexit zodat je geen transfersunie en moral hazard creëert.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kwijtschelding lijkt mij hier een veel redelijkere oplossing.
Inderdaad, geen ruimte voor eigen inzichten in die landen. Alles moet volgens Duitse leest hervormen.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:22 schreef Nintex het volgende:
Duitsland wil erachter komen of Griekenland een geval apart is, zoals ze denken of dat meer staten hetzelfde idee hebben (Duitsland betaald de rekening wel). Het zou me niets verbazen als Frankrijk, Italie, Spanje, Portugal etc. na de zomer ineens koortsachtig beginnen te hervormen.
Gezien de voorgeschiedenis en het gigantische bedrag waar de Grieken nu om vragen, dan snap ik wel men keiharde waarborgen vraagt. Die zullen voor de partij die wil lenen wellicht niet heel redelijk overkomen maar nogmaals, ze hoeven geen steun te vragen.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is niet raar, maar alle nuance ontbreekt. Het is geen redelijk voorstel, en het verbaasd me dat je doet alsof dit wel een redelijk voorstel betreft.
Daarom wordt de Grieken ook een steunpakket geboden. Juist om ze te helpen.quote:Ook is het niet eerlijk om alles op het bordje van Griekenland te schuiven omdat het een gedeelde verantwoordelijkheid is om lidstaten binnen de EU erbovenop te helpen. Ook die schuld is niet alleen door Griekenland gecreeërd, de EU stond erbij en keek ernaar, en men heeft bewust willens en wetens Griekenland de EU ingerommeld wetende dat het destijds niet aan de voorwaarden voldeed.
Kwijtschelding als redelijke oplossing. Waarom is dat dan? Met hun huidige regering staan ze dan een half jaar later weer om meer geld te bedelen... Volgens mij is kwijtschelding pas redelijk wanneer de Grieken echt laten zien dat ze belangrijke hervormingen door willen voeren. Ze moeten weer betrouwbaar worden.quote:Daarom vind ik de huidige opstelling buitenproportioneel - ook als je de menselijke gevolgen bekijkt.
Kwijtschelding lijkt mij hier een veel redelijkere oplossing.
Dat is puur een kwestie van organiseren.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat er vreemd aan is dat ze met voorwaarden komen waar niet aan voldaan kan worden. Binnen 3 dagen een heel pakket aan nieuwe wetten schrijven, door een derde partij laten inzien, opnieuw herschrijven, door het parlement laten goedkeuren en implementeren is in een goed georganiseerd land als Nederland al niet mogelijk. Dan gaat het de Grieken natuurlijk nooit lukken.
twitter:AlexWhite1812 twitterde op maandag 13-07-2015 om 00:18:58The stock of political capital that Germany has burned through this weekend is immense. Unclear how it will be replaced reageer retweet
Op dezelfde manier als dat het record van Usain Bolt met 4 seconden verbeteren puur een kwestie van trainen is.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is puur een kwestie van organiseren.
De Duitse leest is in die zin niet meer dan "zorg ervoor dat je niet meer uitgeeft dan je kan betalen". Is natuurlijk vervelend voor het type socialisme dat niet baseert op productiviteit maar alleen op het afpakken van welvaart van anderen, maar behalve dat soort socialisme is er heus nog wel genoeg speelruimte.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, geen ruimte voor eigen inzichten in die landen. Alles moet volgens Duitse leest hervormen.
Kowloontje toch, waarom niet gewoon een Nederlandstalige quote over de VOC-geschiedenis?quote:Op maandag 13 juli 2015 00:23 schreef Kowloon het volgende:
Het heeft wel wat weg van hoe Jan Pieterszoon Coen te werk ging op de Banda-eilanden:
[..]
Ik denk dat Duitsland geen problemen heeft met eigen inzicht alleen moet je niet met een rekening bij ze aankomen als het niet blijkt te werken en het dan solidariteit noemen.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, geen ruimte voor eigen inzichten in die landen. Alles moet volgens Duitse leest hervormen.
Wie betaalt, bepaalt.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nonsens natuurlijk. Men heeft alle ruimte maar ze moeten wel voldoen aan afspraken waar ze zich willens en wetens op hebben vastgelegd. Vergeet dat niet...quote:Op maandag 13 juli 2015 00:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou nee, niet bepaald.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als dat het record van Usain Bolt met 4 seconden verbeteren puur een kwestie van trainen is.
Litouwen deed het in 1 nacht.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als dat het record van Usain Bolt met 4 seconden verbeteren puur een kwestie van trainen is.
De Engelstalige Wiki is toch wat objectiever als het om dit soort zaken gaat denk ik.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kowloontje toch, waarom niet gewoon een Nederlandstalige quote over de VOC-geschiedenis?
Hoezo onmogelijk. Een 50% onderpand bij een derde voor een wanbetaler lijkt mij heel redelijk en over die 3 andere eisen kan nog wel onderhandeld worden.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:33 schreef Injetta het volgende:
Wat nu de eisen lijken te zijn, zijn onmogelijk. Dat moeten al de leiders toch weten? Dit is geen poging tot onderhandeling, dit is een poging om Griekenland te breken en dan te roepen dat het Griekenland zelf is die niet mee wil...
Er lijkt echt geen way out meer te zijn. Europa en Griekenland rennen gezamenlijk de fuik in.
De landen die het hardst geld nodig hebben, zijn daarbij meestal ook het meest fel tegen verdere politieke integratie van Europa.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik denk dat Duitsland het geen problemen heeft met eigen inzicht alleen moet je niet met een rekening bij ze aankomen als het niet blijkt te werken en het dan solidatiteit noemen.
De sociaaldemocraten (Hollande, Schultz, enz.) houden niet van deadlines en van regels. Europa mag van hen geen stap terug doen, want elk kleinste stapje terug is het begin van het einde en zal onherroepelijk ervoor zorgen dat heel Europa in hel en verdoemenis wordt gestort, en dus moet elk gedrag van een lidstaat worden getolereerd en is elke prijs gerechtvaardigd, al moet al het geld van de wereld eraan worden gespendeerd en moet elke denkbare regel geschonden worden.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:30 schreef Belabor het volgende:
Ik vind het prima dat Duitsland standvastig is, maar goed, er zou vandaag een deadline zijn. Die deadline is dus weer doodleuk vooruit geschoven, en dat vind ik wel kwalijk.
Deadlines zijn deadlines, er had een resultaat op tafel moeten liggen nu. Of dat nu een #Grexit of een nieuw steunpakket is, er had iets moeten liggen. Dat is dus weer niet gelukt en dat baart mij zorgen over de toekomst van de EU in de huidige vorm.
Geen IMF? Dat is een harde voorwaarde blijkens het vier bladzijden document... Wordt een lang nacht...quote:Op maandag 13 juli 2015 00:10 schreef bedachtzaam het volgende:
twitter:tom_nuttall twitterde op zondag 12-07-2015 om 23:53:58Tsipras seeking 4 changes to EG note:1 No IMF involvement 2 Stronger statement on debt3 Signal to ECB to maintain ELA4 Scrap 50bn idea reageer retweet
twitter:FoxBusiness twitterde op maandag 13-07-2015 om 00:30:44JUST IN: IMF asks that Greek PM Tsipras resign. reageer retweet
De opstelling van Merkel heeft me wat verbaast. Het lijkt erop dat ¨geen transferunie¨ bovenaan het prioriteitenlijstje staat en dat ze wil laten zien dat ze bereid is de irreversibiliteit van de eurozone ervoor op te offeren. Het is een signaal aan landen die nog enige gedachten hebben zoiets te willen implementeren.quote:Op maandag 13 juli 2015 00:33 schreef Injetta het volgende:
Wat nu de eisen lijken te zijn, zijn onmogelijk. Dat moeten al de leiders toch weten? Dit is geen poging tot onderhandeling, dit is een poging om Griekenland te breken en dan te roepen dat het Griekenland zelf is die niet mee wil...
Er lijkt echt geen way out meer te zijn. Europa en Griekenland rennen gezamenlijk de fuik in.
Douglas Adams:quote:Op maandag 13 juli 2015 00:30 schreef Belabor het volgende:
Ik vind het prima dat Duitsland standvastig is, maar goed, er zou vandaag een deadline zijn. Die deadline is dus weer doodleuk vooruit geschoven, en dat vind ik wel kwalijk.
Deadlines zijn deadlines, er had een resultaat op tafel moeten liggen nu. ...
quote:I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
Die put ongetwijfeld uit oorspronkelijk Nederlandstalige bronnenquote:Op maandag 13 juli 2015 00:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De Engelstalige Wiki is toch wat objectiever als het om dit soort zaken gaat denk ik.
Ongelofelijk...quote:Op maandag 13 juli 2015 00:40 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:FoxBusiness twitterde op maandag 13-07-2015 om 00:30:44JUST IN: IMF asks that Greek PM Tsipras resign. reageer retweet
Weet ik pas over 9 minutenquote:Op maandag 13 juli 2015 00:42 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Kan best dat ze de klok daar hebben stil gezet...op vijf voor twaalf, voor extra pathos
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |