In feite is dat precies wat je tackelt met een federaal Europa.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Maar die provincies kunnen we indien nodig onder curatele stellen om orde op zaken te stellen. De Griekse Staat is echter soeverein en kan gewoon de middelvinger opsteken wanneer ze dat wil.
Dat is dan nog intern.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:41 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Doen we met Drenthe, Friesland, Zeeland, Limburg, alle eilanden (Wadden en Caribisch) ook.
Mwah, ik heb niks met die kille Friezen.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Maar die provincies kunnen we indien nodig onder curatele stellen om orde op zaken te stellen. De Griekse Staat is echter soeverein en kan gewoon de middelvinger opsteken wanneer ze dat wil. Onvergelijkbaar dus. Nog los van het feit dat Europa niet één volk is en onze 12 provincies wel.
En precies daarom moeten we van de EU een federatie maken.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Maar die provincies kunnen we indien nodig onder curatele stellen om orde op zaken te stellen. De Griekse Staat is echter soeverein en kan gewoon de middelvinger opsteken wanneer ze dat wil. Onvergelijkbaar dus. Nog los van het feit dat Europa niet één volk is en onze 12 provincies wel.
Ik zeg ook niet dat dat moet veranderen. Juist niet. Soevereiniteit is veel en veel meer waard dan het vermijden van een faillissement. Ze zullen ook never nooit accepteren dat Brussel daar de boel gaat runnen. Dus onvermijdelijke exit.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:47 schreef Harunobu het volgende:
Maar we willen ook dat Nederland soeverein is. Dus Griekenland is het ook.
Wacht, ben jij niet die gast van die domme uitspraken? Laat maar...
Jij komt vast van buiten de Zeven Provinciën.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:48 schreef Impressme het volgende:
[..]
Mwah, ik heb niks met die kille Friezen.
En jij hebt een gekke username.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Jij komt vast van buiten de Zeven Provinciën.
Lijkt me het minste wat je kunt doen, drukt ook de Grieken met de neus op de feiten dat het echt noodzakelijk is.quote:Op zondag 12 juli 2015 07:09 schreef arjan1112 het volgende:
Wat de eurogroep betreft moet Griekenland de aankomende week vast een paar wetten door het parlement jassen en daarna kunnen ze pas verder praten over verdere steun.
Ik snap de Finnen wel. De Finnen hebben zware crisissen voor hun kiezen gehad. Hun economische parel Nokia is daarnaast ook helemaal in het niets verdampt.quote:Op zondag 12 juli 2015 07:58 schreef Nielsch het volgende:
Finland wil dat Griekenland uit de eurozone stapt, tijdelijk of permanent.
Tot zover het project Euro.
zal in de achterkamertjes wel wat gebeuren.quote:Op zondag 12 juli 2015 07:58 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij is het probleem dat de onmachtige Grieken alles en iedereen hebben bedrogen en nu huilen dat "Europa' hen de wet voorschrijft. Doordat de Grieken internationale richtlijnen hebben genegeerd en deadlines hebben laten verstrijken, kan het niet anders dan dat hun curatelestelling wordt aangescherpt. Daardoor komen ze onvermijdelijk in de Europese strafkamer en de humanitaire noodopvang terecht. Niks Grexit of exit, maar verbanning naar een zelfgekozen onderwereld. Het Griekse volk wacht dus nog veel meer vernedering. Je kunt wel trots zijn en bijna failliet, maar niet trots en helemaal failliet. Het epische falen van de Griekse democratie is primair de schuld van de bovenlaag, die het land frauduleus de euro heeft binnengesmokkeld, van haar verantwoordelijkheid is weggelopen toen het misging, en zelfs geen weerwerk wist te bieden toen de fantasten van Syriza het land rücksichtslos in de afgrond stortten. Dat de Griekse bevolking daarin is meegegaan, komt door het ontbreken van een realistisch bestuursalternatief en het mythologisch zelfbeeld dat door de elite is uitgedragen. De verheerlijking van de eigen natie als bakermat van de democratie en de westerse beschaving heeft de Grieken keer op keer op het verkeerde been gezet. Daarin staan de Grieken overigens niet alleen. In heel Europa zien we een onderstroom van linkse tegenbewegingen die tegen het mondiale kapitalisme storm lopen. Groot is hun aantal niet, maar het Griekse Oxi heeft zuurstof gegeven aan klassieke linkse mythen. Het optreden van Syriza, met de nu naar de jungle vertrokken minister van Financiën Varoufakis in een heldenrol, past naadloos in het postmarxistische onzinverhaal van een klein arm volk dat door technocraten in Brussel en Washington in de tang wordt genomen.quote:zaterdag 11 juli 2015 19:06 schreef Viajero het volgende:
Het probleem is dat die "hervormingen" de Griekse economie kapot hebben gemaakt. En dat terwijl die "hervormingen" werden ingevoerd de schuld is gestegen, niet gedaald.
quote:
Valt wel meequote:Op zondag 12 juli 2015 07:58 schreef Nielsch het volgende:
Het zaadje van scepsis en wantrouwen is gezaaid. Kunnen andere landen in de toekomst nog wel op Finland rekenen of mogen Portugal, Ierland en Italië er op termijn ook uitstappen?quote:Op zondag 12 juli 2015 08:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]waarom?
Het met afstand slechtst presterende (en liegende) land wordt eruit gegooid. Juist een goede basis voor een nog sterkere Eurogroep.
de burgers waren al scpetisch bij het begin. En de problemen stapelen zich op en je merkt gewoon dat de burgers steeds meer het zat zijn. Ook omdat er totaal geen rekening met de burger word gehouden.quote:Op zondag 12 juli 2015 09:03 schreef Falco het volgende:
[..]
Valt wel mee. Dit soort 'tegenslagen' horen gewoon bij zo'n project als de euro. Ben wel benieuwd naar de preciezere details van een tijdelijke Grexit...
Historici zullen het niet op 1 dag bepalen. De introductie van de euro was al brak door het idee van de kopgroep los te laten. Het loslaten van de Maastricht criteria was de volgende pijler die werd gesloopt. Ipv de voorspelde economische convergentie trad divergentie op tussen noord en zuid europa.quote:Op zondag 12 juli 2015 09:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het zaadje van scepsis en wantrouwen is gezaaid. Kunnen andere landen in de toekomst nog wel op Finland rekenen of mogen Portugal, Ierland en Italië er op termijn ook uitstappen?
Over een jaar gaan we deze dag herdenken als de dag waarop de Euro kapot ging.
Hoezo zou een voorzitter besluiten moeten forceren?quote:Op zondag 12 juli 2015 09:49 schreef danos het volgende:
Je mag toch hopen dat Dijsselbloem de zak krijgt na dit debacle. Hij is toch voorzitter dus hij moet ook besluiten kunnen forceren. Dit getraineer daar word ik kotsbeu van.
Het blijft nog steeds jammmer dat de discussies niet openbaar zijn en via een livestream gevolgd kunnen worden. Waarom is dat eigenlijk niet zo?
Een voorzitter moet voor structuur zorgen zodat alle punten op de agenda worden besproken en afgetikt. Dat lijkt nu keer op keer te ontsporen, dan moet de voorzitter dus leiderschap tonen.quote:Op zondag 12 juli 2015 09:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hoezo zou een voorzitter besluiten moeten forceren?
De deadline van 20 juli komt erg dichtbij, aan de ECB moet met 3,5 miljard worden betaald. Gezien de huidige stand van zaken lijkt het mij niet haalbaar dit rond te krijgen. Finland gaat zwz niet door de bocht zonder 1st verkiezingen uit te schrijven. Tot na de verkiezingen is geen 1sluidig standpunt mogelijk. Wil men om Finland heen moet men alweer de ¨regels" oprekken. Het gevolg kan zijn dat Finland na verkiezingen uit de eurozone treedt en Fexit waarmee de irreversibiliteit alsnog wordt doorbroken.quote:Op zondag 12 juli 2015 09:57 schreef MakkieR het volgende:
Oke zeg het maar, wordt het vandaag een Grexit of gaan we gewoon weer doormodderen, ik hoop het eerste, maar het zal wel weer de laatste zijn.
Probleem is denk ik dat vandaag om 4 uur de regeringsleiders ook erover gaan vergaderen.quote:Op zondag 12 juli 2015 10:01 schreef danos het volgende:
[..]
Een voorzitter moet voor structuur zorgen zodat alle punten op de agenda worden besproken en afgetikt. Dat lijkt nu keer op keer te ontsporen, dan moet de voorzitter dus leiderschap tonen.
Nu zie ik alleen maar iemand die de hele tijd blaat dat het zo complex en moeilijk is en dat ze de volgende dag toch maar weer verder gaan. Dan kan je de voorzittenr net zo goed afschaffen.
deel van regeringsleiders die geen Euro hebben blijven thuis. dus kans op Grexit is kleiner gewordenquote:Op zondag 12 juli 2015 10:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Probleem is denk ik dat vandaag om 4 uur de regeringsleiders ook erover gaan vergaderen.
Als er dus voor 4 uur geen unaniem standpunt van de Eurogroep ligt, dan is de kans dus groot dat de regeringsleiders zelf gaan bedenken hoe ze uit politieke ipv. economische overtuigingen geld over de balk kunnen smijten.
Probleem is dat sommige agendapunten blijven staan wegens gebrek aan info of consensus. Bij gebrek aan consensus zou je kunnen stemmen maar omdat de eurogroep unaniem moet instemmen belanden besluiten dan al snel in vuilbak. Dus maar erg lang blijven proberen consensus te bereiken. Dit zal ook met een andere voorzitter niet echt veranderen.quote:Op zondag 12 juli 2015 10:01 schreef danos het volgende:
[..]
Een voorzitter moet voor structuur zorgen zodat alle punten op de agenda worden besproken en afgetikt. Dat lijkt nu keer op keer te ontsporen, dan moet de voorzitter dus leiderschap tonen.
Nu zie ik alleen maar iemand die de hele tijd blaat dat het zo complex en moeilijk is en dat ze de volgende dag toch maar weer verder gaan. Dan kan je de voorzittenr net zo goed afschaffen.
Verificatie op: http://news.sky.com/story(...)rs-meeting-cancelledtwitter:minefornothing twitterde op zondag 12-07-2015 om 10:13:11Last night's Eurogroup meeting said to have been adjourned after Schaeuble lashed out at DraghiHt @NickMalkoutzis reageer retweet
quote:Donald Tusk, the European Council president, has cancelled tonight's summit of all 28 EU leaders -- instead only the 19 eurozone members will meet. Here's the twitter note from Tusk:twitter:eucopresident twitterde op zondag 12-07-2015 om 09:51:44I have cancelled #EUCO today. #EuroSummit to start at 16h and last until we conclude talks on #Greece reageer retweet
meer dat Europa hopelijk de juiste beslissing nam en daardoor sterker uit de situatie kwamquote:Op zondag 12 juli 2015 09:28 schreef Nielsch het volgende:
Over een jaar gaan we deze dag herdenken als de dag waarop de Euro kapot ging.
Wat een misinformatie weer. Rond de invoering van de euro vond iedereen het wel best en een meerderheid was voor invoering: http://www.volkskrant.nl/(...)oering-euro~a598557/quote:Op zondag 12 juli 2015 09:37 schreef hans1985 het volgende:
[..]
de burgers waren al scpetisch bij het begin. En de problemen stapelen zich op en je merkt gewoon dat de burgers steeds meer het zat zijn. Ook omdat er totaal geen rekening met de burger word gehouden.
Wel even nuanceren, dat 55% van de EU-burgers volgens een (wat discutabel onderzoek), voor zou zijn. In NL is de Euro ons/mij door de strot geduwd en ik zie mijzelf nog met m'n spaarmuntenpot bij de bank in de rij staan.....quote:Op zondag 12 juli 2015 10:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat een misinformatie weer. Rond de invoering van de euro vond iedereen het wel best en een meerderheid was voor invoering: http://www.volkskrant.nl/(...)oering-euro~a598557/
Pas na de invoering werd er veel geklaagd over verdubbelde prijzen (een gulden is nu een euro) en dat soort dingen. Nu is iedereen wel weer gewend er aan en ik kan me niet voorstellen dat men (op een paar wereldvreemde Wilders-fanaten na) iets anders wil dan de euro. Het afstappen van de euro kost ook geld, levert een zwakkere nieuwe munt op en waarschijnlijk weer hogere prijzen in de supermarkt.
twitter:OpenEurope twitterde op zondag 12-07-2015 om 10:54:27Slovakian Fin Min Kazimir asked what he expects today "Nothing" reageer retweet
twitter:OpenEurope twitterde op zondag 12-07-2015 om 10:54:39Kazimir: Breach of trust, its not possible to reach a deal reageer retweet
twitter:OpenEurope twitterde op zondag 12-07-2015 om 10:55:09Kazimir: frontloading reform [would help restore some trust]. reageer retweet
twitter:OpenEurope twitterde op zondag 12-07-2015 om 10:56:23Kazimir: its not possible to reach deal today, breach of trust too bad. We can make certain recommendations for leaders today. That's all. reageer retweet
twitter:eucopresident twitterde op zondag 12-07-2015 om 09:51:44I have cancelled #EUCO today. #EuroSummit to start at 16h and last until we conclude talks on #Greece reageer retweet
Ws. dat alleen de Eurozone landen de geldkar gaan trekken...... wat daar de meerwaarde van is dat bijvoorbeeld VK en twijfelaars buiten de "discussie" wordt gehouden..... en straks beter kunnen inkiezen maar dat is mijn verzinsel. Hoef je ook alvast 9 anderen niet te overtuigen, blijven er 19 poppetjes over.quote:Op zondag 12 juli 2015 10:54 schreef danos het volgende:
Waarom komen de eurolanden wel en de andere niet, kan je net zo goed het hele overleg afblazen?
Een duidelijke keuze wel of niet een transfer-unie. Dat is de roze olifant in de porceleinkast die men liever niet ziet. Met een roze bril is die al een stuk minder zichtbaar, het zal erom gaan die roze bril te laten maken door ¨opticiens/spindocters¨ en ons die brillen te slijten.quote:Op zondag 12 juli 2015 11:05 schreef Vallon het volgende:
Zit er nu dik in dat deze dag weer voorbij gaat waarin glashelder duidelijk wordt waar het aan ontbreekt......
Die meeting van de Europese Raad van 28 werd ook alleen geagendeerd om de druk op te voeren. Punt is dat de Verdragen zwijgen over een situatie als deze, dat kun je ook met een Europese Raad niet oplossen. Zoals je zegt, je compliceert de zaak alleen maar omdat er ineens negen mensen aan tafel zitten die het hele voorgaande gemist hebben en die waarschijnlijk alleen maar van het kernprobleem afleiden.quote:Op zondag 12 juli 2015 11:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ws. dat alleen de Eurozone landen de geldkar gaan trekken...... wat daar de meerwaarde van is dat bijvoorbeeld VK en twijfelaars buiten de "discussie" wordt gehouden..... en straks beter kunnen inkiezen maar dat is mijn verzinsel. Hoef je ook alvast 9 anderen niet te overtuigen, blijven er 19 poppetjes over.
Ter info: De 28 EU-landen moeten, muv VK/Engeland & DK/Denemarken, de euro in te voeren, zodra ze voldoen aan de monetaire eisen. Nu zijn er 19 landen die in de Eurozone zitten.
Zit er nu dik in dat deze dag weer voorbij gaat waarin glashelder duidelijk wordt waar het aan ontbreekt......
Nee, de Grieken laten zich keer op keer naaien door de EU.quote:Op zondag 12 juli 2015 11:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De hele EU laat zich echt naaien door de Grieken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |