Haha, pfff. Kijken of ze maandag voorbeurs klaar zijn.quote:Op zondag 12 juli 2015 01:16 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Eerst eurogroep met de minfins, dan regeringsleiders van de eurozone en dan Europese Raad
http://www.nytimes.com/20(...)tied-to-scandal.htmlquote:A GERMAN SUICIDE IS TIED TO SCANDAL
Published: January 21, 2000
HAMBURG, Germany, Jan. 20— A leading finance official of Germany's embattled Christian Democratic party committed suicide today after leaving a note indicating he had become aware of acts of embezzlement, the police said.
Wolfgang Hullen, the head of the Christian Democratic Union parliamentary delegation's finance and budget department over the last 18 years, hanged himself in his Berlin apartment as a parliamentary investigation was getting under way into a web of illicit payments to the party in the 1990's.
A Berlin prosecutor told the daily Bild that a criminal inquiry into embezzlement had been opened based on a passage in Mr. Hullen's suicide note. The Friday issue of the Berliner Zeitung said Mr. Hullen had said in the note that he was afraid of an audit of the party's finances and that he had transferred money from the parliamentary group's account. No further information on the nature of the embezzlement was immediately available.
The death of Mr. Hullen, 49, the father of two children, is the latest development in a widening scandal that has prompted repeated comparisons to the web of corruption whose revelation brought down Italy's Christian Democrats after the end of the cold war.
In Italy, several prominent public figures, including the former head of the state-owned oil company, killed themselves.
German Christian Democracy is not Italian Christian Democracy -- it is better organized, it has not held a monopoly on postwar power, and it represents a respectable German right in a way that may be irreplaceable. Still, the headlines of ''Deutschland alla Romana'' have resonated, not least for the sheer operatic intensity of the drama.
Joachim Horster, a chief whip of the Christian Democrats in Parliament, announced the suicide to the lower house of Parliament and said first indications were that it was ''of a personal nature.'' Parliamentary proceedings were briefly suspended.
He declined to elaborate on the term ''personal nature,'' and police accounts of the suicide note later suggested strongly that the background to Mr. Hullen's death was in fact political. For several weeks, pressure has been mounting on the Christian Democrats to explain several million dollars in undeclared, and so illegal, payments to the party.
The search for answers centered today on the Reichstag building, focus of many German troubles over the last century and now home to the Parliament. The committee investigating illegal payments under former Chancellor Helmut Kohl began its proceedings by hearing his successor as party leader, Wolfgang Schauble, apologize for his acts.
Mr. Schauble, who last week admitted taking 100,000 marks ($52,000) in cash from an arms dealer named Karlheinz Schreiber, said: ''A few weeks ago in this chamber I didn't react as I should have to calls made from the coalition benches. I regret that and I apologize for that.''
In effect, although he did not say it clearly, Mr. Schauble was apologizing for having lied.
On Dec. 2, 1999, under questioning about Mr. Schreiber from Hans-Christian Strobele, a Green member of Parliament, the Christian Democratic leader said he ''may have run into Mr. Schreiber on one occasion.''
''With or without a suitcase?'' Mr. Strobele shot back.
''Without a suitcase,'' Mr. Schauble replied. ''That means I may have had a briefcase with me. I don't know for sure.''
In fact, as he has now conceded, Mr. Schauble met Mr. Schreiber not once but twice and, on the second occasion, accepted a bag containing a pile of cash that he says he passed on to the party treasurer.
It is this sort of behavior that has led many people to conclude that Mr. Schauble cannot now restore his party's shattered credibility.
[..]
Ik begrijp je reactie niet helemaal, de banken kunnen Griekenland niet laten vallen, dat kan de EU (door het hulpprogramma niet te verlengen). Het geld moet toch ergens vandaan komen? Als de banken de verliezen betalen, dan zijn de aandelen van die banken niets meer waard, dan is er toch geld weg? Denk je dat geld aan de bomen groeit? Door maar genoeg te protesteren komt het geld vanzelf uit de lucht vallen?quote:Op zondag 12 juli 2015 01:13 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Sorry dude maar ik lees dit en denk wtf? Stel dat de banken hun verliezen moeten nemen? Ja nou en! Aandelen van banken niets meer waard? Ja nou en? Aandelen van banken zijn in het bezit van pensioenfondsen??? Serieus? Ik dacht juist dat pensioenfondsen woekerpolissen hadden in Griekenland. Oh dus omdat banken Griekenland laten vallen moeten wij pensioen inleveren??? Gekke wereld leven we in of niet? Het maakt niet uit wat er gebeurd maar uiteindelijk zijn wij de lul! Protesteren? wie? We zouden godverdomme met zijn allen moeten gaan protesteren! Nu meteen en met zijn allen! We worden keihard genaaid! Of door de banken of door de pensioenfondsen of door de EU!!! Het lijkt wel een gangbang!
buffer waarvoor precies?quote:Op zondag 12 juli 2015 01:33 schreef remlof het volgende:
Oh en ja, de EU kan niet zonder Griekenland. Anders is er helemaal geen buffer naar het Midden-Oosten.
Ik begrijp veel reacties hier ook nietquote:Op zondag 12 juli 2015 01:22 schreef tfors het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie niet helemaal, de banken kunnen Griekenland niet laten vallen, dat kan de EU (door het hulpprogramma niet te verlengen). Het geld moet toch ergens vandaan komen? Als de banken de verliezen betalen, dan zijn de aandelen van die banken niets meer waard, dan is er toch geld weg? Denk je dat geld aan de bomen groeit? Door maar genoeg te protesteren komt het geld vanzelf uit de lucht vallen?
edit: of Griekenland kan gewoon netjes zijn schulden terugbetalen, maar dat is te veel gevraagd blijkbaar.
vluchtelingen zat hoor in griekenland en daardoor in de eu.quote:Op zondag 12 juli 2015 01:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Vluchtelingen, oorlog. Alles wat je niet wil hebben in je maatschappij.
Ik denk dat we het hier zo goed hebben mede doordat landen waar het echt een punhoop is op grote afstand liggen. Als je Griekenland in z'n sop laat gaarkoken komt de puinhoop opeens een heel stuk dichterbij.quote:Op zondag 12 juli 2015 01:40 schreef marsan het volgende:
[..]
vluchtelingen zat hoor in griekenland en daardoor in de eu.
dat is niet de werking van een buffer.
en oorlog? Jij denk dus dat aks griekenland uit de euro zou gaan we hier oorlog zouden hebben?
na het afwijzen van de Europese grondwet gingen we er bijna allemaal aan dus is geen gekke gedachtequote:Op zondag 12 juli 2015 01:40 schreef marsan het volgende:
[..]
vluchtelingen zat hoor in griekenland en daardoor in de eu.
dat is niet de werking van een buffer.
en oorlog? Jij denk dus dat aks griekenland uit de euro zou gaan we hier oorlog zouden hebben?
ik denk dat griekenland zn zaakjes op orde moet hebben als ze deel willen uitmaken van de euro. En dat ze dat niet moeten op basis van irrationele angstbeelden.quote:Op zondag 12 juli 2015 01:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat we het hier zo goed hebben mede doordat landen waar het echt een punhoop is op grote afstand liggen. Als je Griekenland in z'n sop laat gaarkoken komt de puinhoop opeens een heel stuk dichterbij.
Tuurlijk, maar onze onbezorgdheid is ook wat waard en dat kunnen we tegen de achtergrond van ons rijke leven best inwisselen tegen af en toe een oogje dichtknijpen.quote:Op zondag 12 juli 2015 01:48 schreef marsan het volgende:
[..]
ik denk dat griekenland zn zaakjes op orde moet hebben als ze deel willen uitmaken van de euro. En dat ze dat niet moeten op basis van irrationele angstbeelden.
Ik denk dat jij er geen snars van begrijptquote:Op zondag 12 juli 2015 01:48 schreef marsan het volgende:
[..]
ik denk dat griekenland zn zaakjes op orde moet hebben als ze deel willen uitmaken van de euro. En dat ze dat niet moeten op basis van irrationele angstbeelden.
ik denk dat jij gewoon door moet gaan met je wijntjes. Dat is misschien nog te snappen voor je.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:18 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij er geen snars van begrijpt
nog eens 100 miljard daarheen is iets meer dan een oogje toeknijpen.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar onze onbezorgdheid is ook wat waard en dat kunnen we tegen de achtergrond van ons rijke leven best inwisselen tegen af en toe een oogje dichtknijpen.
In de praktijk kan het zelfs niet anders.
Het is peanuts vergeleken met wat er in de EU omgaat.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:30 schreef marsan het volgende:
[..]
nog eens 100 miljard daarheen is iets meer dan een oogje toeknijpen.
dan wil je ze standaard dus elk jaar geld toestoppen?quote:Op zondag 12 juli 2015 02:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is peanuts vergeleken met wat er in de EU omgaat.
Doen we met Drenthe, Friesland, Zeeland, Limburg, alle eilanden (Wadden en Caribisch) ook.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:41 schreef marsan het volgende:
[..]
dan wil je ze standaard dus elk jaar geld toestoppen?
Ja, precies m'n punt. En daar doen we ook niet moeilijk over.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:41 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Doen we met Drenthe, Friesland, Zeeland, Limburg, alle eilanden (Wadden en Caribisch) ook.
Maar die provincies kunnen we indien nodig onder curatele stellen om orde op zaken te stellen. De Griekse Staat is echter soeverein en kan gewoon de middelvinger opsteken wanneer ze dat wil. Onvergelijkbaar dus. Nog los van het feit dat Europa niet één volk is en onze 12 provincies wel.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, precies m'n punt. En daar doen we ook niet moeilijk over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |