buffer waarvoor precies?quote:Op zondag 12 juli 2015 01:33 schreef remlof het volgende:
Oh en ja, de EU kan niet zonder Griekenland. Anders is er helemaal geen buffer naar het Midden-Oosten.
Ik begrijp veel reacties hier ook nietquote:Op zondag 12 juli 2015 01:22 schreef tfors het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie niet helemaal, de banken kunnen Griekenland niet laten vallen, dat kan de EU (door het hulpprogramma niet te verlengen). Het geld moet toch ergens vandaan komen? Als de banken de verliezen betalen, dan zijn de aandelen van die banken niets meer waard, dan is er toch geld weg? Denk je dat geld aan de bomen groeit? Door maar genoeg te protesteren komt het geld vanzelf uit de lucht vallen?
edit: of Griekenland kan gewoon netjes zijn schulden terugbetalen, maar dat is te veel gevraagd blijkbaar.
vluchtelingen zat hoor in griekenland en daardoor in de eu.quote:Op zondag 12 juli 2015 01:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Vluchtelingen, oorlog. Alles wat je niet wil hebben in je maatschappij.
Ik denk dat we het hier zo goed hebben mede doordat landen waar het echt een punhoop is op grote afstand liggen. Als je Griekenland in z'n sop laat gaarkoken komt de puinhoop opeens een heel stuk dichterbij.quote:Op zondag 12 juli 2015 01:40 schreef marsan het volgende:
[..]
vluchtelingen zat hoor in griekenland en daardoor in de eu.
dat is niet de werking van een buffer.
en oorlog? Jij denk dus dat aks griekenland uit de euro zou gaan we hier oorlog zouden hebben?
na het afwijzen van de Europese grondwet gingen we er bijna allemaal aan dus is geen gekke gedachtequote:Op zondag 12 juli 2015 01:40 schreef marsan het volgende:
[..]
vluchtelingen zat hoor in griekenland en daardoor in de eu.
dat is niet de werking van een buffer.
en oorlog? Jij denk dus dat aks griekenland uit de euro zou gaan we hier oorlog zouden hebben?
ik denk dat griekenland zn zaakjes op orde moet hebben als ze deel willen uitmaken van de euro. En dat ze dat niet moeten op basis van irrationele angstbeelden.quote:Op zondag 12 juli 2015 01:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat we het hier zo goed hebben mede doordat landen waar het echt een punhoop is op grote afstand liggen. Als je Griekenland in z'n sop laat gaarkoken komt de puinhoop opeens een heel stuk dichterbij.
Tuurlijk, maar onze onbezorgdheid is ook wat waard en dat kunnen we tegen de achtergrond van ons rijke leven best inwisselen tegen af en toe een oogje dichtknijpen.quote:Op zondag 12 juli 2015 01:48 schreef marsan het volgende:
[..]
ik denk dat griekenland zn zaakjes op orde moet hebben als ze deel willen uitmaken van de euro. En dat ze dat niet moeten op basis van irrationele angstbeelden.
Ik denk dat jij er geen snars van begrijptquote:Op zondag 12 juli 2015 01:48 schreef marsan het volgende:
[..]
ik denk dat griekenland zn zaakjes op orde moet hebben als ze deel willen uitmaken van de euro. En dat ze dat niet moeten op basis van irrationele angstbeelden.
ik denk dat jij gewoon door moet gaan met je wijntjes. Dat is misschien nog te snappen voor je.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:18 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij er geen snars van begrijpt
nog eens 100 miljard daarheen is iets meer dan een oogje toeknijpen.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar onze onbezorgdheid is ook wat waard en dat kunnen we tegen de achtergrond van ons rijke leven best inwisselen tegen af en toe een oogje dichtknijpen.
In de praktijk kan het zelfs niet anders.
Het is peanuts vergeleken met wat er in de EU omgaat.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:30 schreef marsan het volgende:
[..]
nog eens 100 miljard daarheen is iets meer dan een oogje toeknijpen.
dan wil je ze standaard dus elk jaar geld toestoppen?quote:Op zondag 12 juli 2015 02:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is peanuts vergeleken met wat er in de EU omgaat.
Doen we met Drenthe, Friesland, Zeeland, Limburg, alle eilanden (Wadden en Caribisch) ook.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:41 schreef marsan het volgende:
[..]
dan wil je ze standaard dus elk jaar geld toestoppen?
Ja, precies m'n punt. En daar doen we ook niet moeilijk over.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:41 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Doen we met Drenthe, Friesland, Zeeland, Limburg, alle eilanden (Wadden en Caribisch) ook.
Maar die provincies kunnen we indien nodig onder curatele stellen om orde op zaken te stellen. De Griekse Staat is echter soeverein en kan gewoon de middelvinger opsteken wanneer ze dat wil. Onvergelijkbaar dus. Nog los van het feit dat Europa niet één volk is en onze 12 provincies wel.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, precies m'n punt. En daar doen we ook niet moeilijk over.
In feite is dat precies wat je tackelt met een federaal Europa.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Maar die provincies kunnen we indien nodig onder curatele stellen om orde op zaken te stellen. De Griekse Staat is echter soeverein en kan gewoon de middelvinger opsteken wanneer ze dat wil.
Dat is dan nog intern.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:41 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Doen we met Drenthe, Friesland, Zeeland, Limburg, alle eilanden (Wadden en Caribisch) ook.
Mwah, ik heb niks met die kille Friezen.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Maar die provincies kunnen we indien nodig onder curatele stellen om orde op zaken te stellen. De Griekse Staat is echter soeverein en kan gewoon de middelvinger opsteken wanneer ze dat wil. Onvergelijkbaar dus. Nog los van het feit dat Europa niet één volk is en onze 12 provincies wel.
En precies daarom moeten we van de EU een federatie maken.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Maar die provincies kunnen we indien nodig onder curatele stellen om orde op zaken te stellen. De Griekse Staat is echter soeverein en kan gewoon de middelvinger opsteken wanneer ze dat wil. Onvergelijkbaar dus. Nog los van het feit dat Europa niet één volk is en onze 12 provincies wel.
Ik zeg ook niet dat dat moet veranderen. Juist niet. Soevereiniteit is veel en veel meer waard dan het vermijden van een faillissement. Ze zullen ook never nooit accepteren dat Brussel daar de boel gaat runnen. Dus onvermijdelijke exit.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:47 schreef Harunobu het volgende:
Maar we willen ook dat Nederland soeverein is. Dus Griekenland is het ook.
Wacht, ben jij niet die gast van die domme uitspraken? Laat maar...
Jij komt vast van buiten de Zeven Provinciën.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:48 schreef Impressme het volgende:
[..]
Mwah, ik heb niks met die kille Friezen.
En jij hebt een gekke username.quote:Op zondag 12 juli 2015 02:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Jij komt vast van buiten de Zeven Provinciën.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |