abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:35:38 #1
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_153983073
quote:
Een arrestant is zondagavond overleden nadat hij een dag ervoor in een politieauto onwel was geworden. Bij zijn aanhouding werd door agenten geweld gebruikt. De Rijksrecherche is een onderzoek gestart en ook de familie van Mitch Henriquez vraagt getuigen zich te melden.

,,Met pijn in mijn hart moest ik vandaag afscheid nemen van mijn lieve neefje," schrijft Mary Jacopucci-Wilson op Facebook. Ze hoorde vanmiddag dat haar neef, een 42-jarige Arubaan, tijdens een uitje 'door de politie in elkaar geslagen is'. ,,Ik vind dit niet kunnen. Mensen die deze toetakeling hebben gezien en hebben gefilmd: aub neem contact met ons op."

Het slachtoffer was bij familie op bezoek en bezocht zaterdagavond in het Haagse Zuiderpark het drukke Night at the Park, de betaalde tegenhanger van Parkpop. Rond 21.45uur werd hij gearresteerd omdat hij zou hebben geroepen dat hij een wapen had.

Dat ging niet zonder slag of stoot. Henriquez verzette zich en politiemedewerkers gebruikten geweld om de man onder controle te krijgen. Onderweg naar het bureau werd hij in de politiewagen plotseling onwel. Agenten startten meteen reanimatie, een ambulance bracht hem vervolgens in zeer kritieke toestand naar het ziekenhuis, aldus het OM in een verklaring over het incident.

Op videobeelden is echter te zien dat Henriquez op het terrein van het festival al onwel leek te zijn geworden. De man overleed een dag na zijn arrestatie in het ziekenhuis.

In het onderzoek van de rijksrecherche zal gekeken worden naar de oorzaak van het plotselinge hartfalen en een mogelijk verband met het toegepaste geweld tijdens de arrestatie van de Arubaan. De politie roept op om mensen die de arrestatie hebben gefilmd de beelden in te sturen en getuigen zich te melden.

In een inmiddels opgedoken filmpje is te zien hoe Henriquez op het terrein van Night in the Park al onwel lijkt te zijn geworden.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dood-arrestant.dhtml
Update:
quote:
Het is aannemelijk dat de Arubaanse arrestant Mitch Henriquez is overleden aan zuurstofgebrek, dat waarschijnlijk is veroorzaakt door het politieoptreden. Dat zei hoofdofficier Kitty Nooy van het Openbaar Ministerie in Den Haag. Zij geeft een toelichting op de voorlopige bevindingen van het Rijksrecherche-onderzoek naar zijn dood.

De vijf agenten die betrokken waren bij de aanhouding zijn buiten functie gesteld, zei het hoofd van de politie in Den Haag, Paul van Musscher.

Zondag overleed de 42-jarige Mitch Henriquez uit Aruba na zijn arrestatie in het Haagse Zuiderpark. Een dag later dook een video op van de aanhouding, waarbij de man door meerdere agenten in bedwang werd gehouden. Hij was in Nederland op familiebezoek en bezocht het muziekfestival Night at the Park.

Sinds het overlijden van Henriquez is het enkele nachten onrustig geweest in de Schilderswijk.

http://nos.nl/artikel/204(...)r-politiegeweld.html
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_153983115
Is het al bijna donker? Dan komt het gespuis weer tot leven.
Ben benieuwd wat we vanavond van de voetbalsupporters mogen verwachten.
U MAD?
pi_153983120
We gaan weer verder. Politie is fout dit dat zus zo.............................................................
Zonder wrijving geen glans
pi_153983128
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:37 schreef de_boswachter het volgende:
Ook dat is een walgelijke aanname. Omdat er 1 dude tussen stond in een ado shirtje werd er maar van gemaakt dat heel de harde kern van Ado Den Haag daar kwam om te rellen :')

:r :r :r
pi_153983129
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:35 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat de agenten opzettelijk doodwurgen.

Alsof ze dat graag doen , normaal vinden.

Hoe denk je dat de agenten in kwestie zelf nu thuis zitten?
ik hoop dat ze iig inzien dat ze niet hadden moeten liegen over het bewustzijn van de arrestant toen ze hem in de wagen propten
de rest is het risico wat dit werk nou eenmaal met zich meebrengt, of geld dat nu ineens niet?
pi_153983140
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:37 schreef de_boswachter het volgende:
vraag t haags_kwartiertje
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:41:42 #7
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_153983196
Of ze het nou wel of niet expres hebben gedaan, ze hebben het gedaan. Doodslag heet dat. Is niet zo slim als agent.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:42:43 #8
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_153983221
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

héhé eindelijk eens iemand die het wel begrijpt :).
Maarja politie hé, kunnen werkelijk niks goeds doen in andermans ogen.
Lekker makkelijk dit. Alsof agenten geen fouten kunnen maken.
Krekker is de bom!
pi_153983222
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:39 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

vraag t haags_kwartiertje
Zou het ook niet weten. Heb wel wat nootjes klaar liggen al. Bier staat ook goed koud.
pi_153983254
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Zou het ook niet weten. Heb wel wat nootjes klaar liggen al. Bier staat ook goed koud.
Heb je een slaapplek, dan kom ik langs. Als ik in Den Haag woonde wist ik waar ik vanavond ging kijken. Biertje en parasol erbij. Heerlijk.
U MAD?
pi_153983264
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:35 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat de agenten opzettelijk doodwurgen.
Nee, dat agenten niet oplettend hebben gehandeld. Of het opzettelijk is gebeurd weet ik niet, feit is dat agenten iemand dood hebben gewurgd. Dat die agenten hun werk niet goed doen lijkt me dan een vrij veilige conclusie.
pi_153983269
Het politiebureau aan de Heemstraat, waar dit gajes loopt te rellen, heeft niet met de arrestatie te maken en ook waren er geen agenten van hun erbij betrokken. Kan je nagaan wat een randdebielen daar lopen te blehren en huilie, huilie doen.
Respect voor de familie van de overledene. Ook zij hebben verklaard dat het geen rassistische moord was en dat 1 betrokken agent notabene zelf Arubaan was.
Dat tuig grijpt dit gewoon aan om maar te kunnen rellen. :r
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_153983270
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Laat het je smaken maar drink niet teveel stel je grijpt je naar je kruis. LOL.
pi_153983286
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ook dat is een walgelijke aanname. Omdat er 1 dude tussen stond in een ado shirtje werd er maar van gemaakt dat heel de harde kern van Ado Den Haag daar kwam om te rellen :')

:r :r :r
Kun je nagaan hoe irritant het is als je hetzelfde zegt over moslims ofzo.
pi_153983309
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:44 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Het politiebureau aan de Heemstraat, waar dit gajes loopt te rellen, heeft niet met de arrestatie te maken en ook waren er geen agenten van hun erbij betrokken. Kan je nagaan wat een randdebielen daar lopen te blehren en huilie, huilie doen.
Respect voor de familie van de overledene. Ook zij hebben verklaard dat het geen rassistische moord was en dat 1 betrokken agent notabene zelf Arubaan was.
Dat tuig grijpt dit gewoon aan om maar te kunnen rellen. :r
Het gaat ook alleen maar om het rellen joh. Dat volk wat daar staat is net zo hersenloos als die anti zwarte pietjes. Allemaal huilie huilies.
pi_153983319
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Laat het je smaken maar drink niet teveel stel je grijpt je naar je kruis. LOL.
_O-
pi_153983347
De agenten die verklaarden dat hij pas in het busje onwel werd mogen ze wat mij betreft hard aanpakken (en hun vorige verklaringen van andere zaken nog maar eens goed onder de loep nemen).
pi_153983386
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:48 schreef Sylv3se het volgende: (en hun vorige verklaringen van andere zaken nog maar eens goed onder de loep nemen).
:').!!!!
U MAD?
pi_153983411
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:49 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

:').!!!!
Ja wat? Ze zitten gewoon keihard te liegen om hun eigen straatje schoon te vegen.
pi_153983427
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:48 schreef Sylv3se het volgende:
De agenten die verklaarden dat hij pas in het busje onwel werd mogen ze wat mij betreft hard aanpakken (en hun vorige verklaringen van andere zaken nog maar eens goed onder de loep nemen).
zal me niks verbazen als dat ook zal gebeuren
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:56:45 #21
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_153983525
quote:
dan ga je niet iemand zijn pols voelen voor dat hij in die bus terecht komt , ze wisten al heel snel dat hij buitenbewust zijn was .
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_153983528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:51 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

Denk niet dat men zich onderling bijten doet?
pi_153983561
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Denk niet dat men zich onderling bijten doet?
Rijksrecherche ...
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2015 @ 18:12:43 #24
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_153983824
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:21 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

hij werd onwel dóór politiegeweld (nekklem?) wat zuurstof tekort veroorzaakte
hoe zo daar ging t niet om?
Als je dat niet snapt....ook goed.
De man had op dat moment eerst medische hulp nodig, en die kreeg ie niet.
Maar goed, jij vindt het belangrijker dat ie dat op dat moment niet krijgt en dat ze eerst gaan uitzoeken of hij onwel werd door het optreden van de politie, wat waarschijnlijk ook mee heeft gespeeld, zo niet ook de oorzaak was.
Dat is dus nu aan de orde, en als de agenten (ik denk van wel) verkeerd hebben gehandeld dienen ze te worden aangepakt c.q. gestraft.
Best moeilijk, dat begrijpend lezen.......ik ga er verder ook niet meer op in.... :{w
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_153984006
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:12 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Als je dat niet snapt....ook goed.
De man had op dat moment eerst medische hulp nodig, en die kreeg ie niet.
Maar goed, jij vindt het belangrijker dat ie dat op dat moment niet krijgt en dat ze eerst gaan uitzoeken of hij onwel werd door het optreden van de politie, wat waarschijnlijk ook mee heeft gespeeld, zo niet ook de oorzaak was.
Dat is dus nu aan de orde, en als de agenten (ik denk van wel) verkeerd hebben gehandeld dienen ze te worden aangepakt c.q. gestraft.
Best moeilijk, dat begrijpend lezen.......ik ga er verder ook niet meer op in.... :{w
dat is niet waar ik op reageerde, misschien moet je je eigen advies eens ter harte nemen
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2015 @ 18:30:29 #26
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_153984127
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:23 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

dat is niet waar ik op reageerde, misschien moet je je eigen advies eens ter harte nemen
:')
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_153984213
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:51 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

Mij wel. Meineed plegende agenten zijn schering en inslag, want het wordt toch nooit onder de loupe genomen en als het onverhoopt toch een keer naar buiten komt wordt er zelden vervolgd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_153984222
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:30 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

'ik ga er verder ook niet meer op in'

bij deze je geloofwaardigheid verloren
pi_153984245
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
We gaan weer verder. Politie is fout dit dat zus zo.............................................................
De omstandigheden rondom het overlijden roepen zoveel vragen op over het handelen van de politie dat het volkomen terecht is dat grondig wordt wat er nu precies gebeurd is. En de videobeelden die de eerste, nu ingetrokken, verklaringen van de politie tegenspreken, geven de betrokken agenten zeker niet het voordeel van de twijfel.
pi_153984262
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mij wel. Meineed plegende agenten zijn schering en inslag, want het wordt toch nooit onder de loupe genomen en als het onverhoopt toch een keer naar buiten komt wordt er zelden vervolgd.
agenten onderling kunnen elkaar makkelijk de hand boven t hoofd houden ja, maar nu is de rijksrecherche erbij betrokken
wat ik eigenlijk bedoelde is dat t me niet zal verbazen als die eerdere zaken waar er mensen overleden waar deze agenten bij betrokken waren (als die er zijn dan) ook nog eens gaan bekijken
pi_153984586
quote:

pb heemstraat sinds vanmiddag
pi_153984623
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:37 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

agenten onderling kunnen elkaar makkelijk de hand boven t hoofd houden ja, maar nu is de rijksrecherche erbij betrokken
wat ik eigenlijk bedoelde is dat t me niet zal verbazen als die eerdere zaken waar er mensen overleden waar deze agenten bij betrokken waren (als die er zijn dan) ook nog eens gaan bekijken
Die zijn er waarschijnlijk niet. Maar op zich zou het logisch zijn om alle processen-verbaal die volle bewijskracht toegekend hebben gekregen op basis van het feit dat die agent onder ede stond nog eens tegen het licht te houden. Indien de ambtseed die agent immers niet verhinderd om te liegen dan is die in andere gevallen ook niets waard.

Maar zo werkt het niet, zowel het OM als de rechterlijke macht houden zich vast aan de fictie dat elke agent altijd de waarheid spreekt, ondanks dat meineed stelselmatig niet wordt onderzocht en wanneer er toevallig toch van blijkt er niet wordt vervolgd. Ik snap wel dat de hele justitiele keten niet werkt als er niet blind op ambtseed gevaren kan worden, maar juist daarom moet je keihard zijn bij gerommel met de verklaringen. Anders krijg je een cultuurtje van leugentjes om bestwil, eigen bestwil of die van een collega, of de bestwil van een veroordeling terwijl die onterecht is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_153984639
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:54 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat maakt die figuren niet uit, ze willen een statement maken. Maarja, dat gaat gewoon weer uitlopen op rellen natuurlijk.
pi_153984770
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:56 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Dat maakt die figuren niet uit, ze willen een statement maken. Maarja, dat gaat gewoon weer uitlopen op rellen natuurlijk.
ja of ze lopen een stukje verder naar pb hoefkade of jan hendrikstraat
pi_153984776
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:54 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zou het geen actie zijn om meer geld?
pi_153984861
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:28 schreef DrMabuse het volgende:
Goede maat van me (ex agent die nu met PTSS thuis zit) heeft me zijn ervaringen vandaag weer eens uit doeken gedaan betreffende dit soort gewelddadige confrontaties en aanhoudingen.

Zijn conclusie is en blijft dat hoofdschuldige de man zelf is die het nodig vond om te roepen dat hij wapens had.

Het ingrijpen was logisch , ook het in bedwang houden.

Dat er iets verkeerd is gegaan is het risico van dit soort confrontaties.

De confrontatie heeft de man zelf opgezocht en het risico heeft de man zelf genomen en het met de dood moeten bekopen.

Hadden de agenten niet hard opgetreden en was de man wel bewapend geweest en waren er gewonden / doden gevallen dan was de commotie groot / veel groter geweest en hadden de agenten het ook moeten ontgelden.

Ik ben het geheel met m'n maat eens.
Goh. Toevallig. Ik sprak vanochtend (nog niet op de hoogte zijnde van de vervolging) een tweetal actieve agenten. Type oude stempel, dicht tegen hun pensioen aan. Uiteraard dit ook even ter sprake laten komen

Die twee durfden niet keihard uit te spreken of het al dan niet door de beugel kon. Maar die gaven duidelijk aan dat er wel een heel uitzonderlijke, extreme situatie aan vooraf heeft moeten gaan, qua verzet en agressie van de verdachte, wil je zo ingrijpen bij een aanhouding.

Raar dat jouw maat een heel andere inschatting maakt.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_153985025
Gewoon in koelen bloede hebben ze Mitch vermoord.
De rechtsorde is geschokt, maar de agenten mogen in alle vrijheid afwachten.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_153985098
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Zijn ze vluchtgevaarlijk ofzo? Dat je ze al zonder proces achter tralies wil?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_153985188
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Zijn ze vluchtgevaarlijk ofzo? Dat je ze al zonder proces achter tralies wil?
vluchtgevaar is niet de enige criteria om in preventieve hechtenis te komen
pi_153985232
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:24 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

vluchtgevaar is niet de enige criteria om in voorlopige hechtenis te komen
Gevaar voor jezelf? Neh.

Gevaar voor de omgeving? Neh.

Kans op herhaling? Neh.
pi_153985266
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Gevaar voor jezelf? Neh.

Gevaar voor de omgeving? Neh.

Kans op herhaling? Neh.
maatschappelijke onrust? ding ding ding!
pi_153985306
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:27 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

maatschappelijke onrust? ding ding ding!
Ah. Dus door je te misdragen als een stel losgeslagen apen kun je invloed uitoefenen op ons rechtssysteem? Mooie wereld.
pi_153985370
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ah. Dus door je te misdragen als een stel losgeslagen apen kun je invloed uitoefenen op ons rechtssysteem? Mooie wereld.
whut?

ik had de rellen er nog niet eens in mee genomen, maar ook dat valt onder maatschappelijke onrust ja

ivm mijn werk weet ik dat mensen voor een hoop minder maandenlang in de cel de rechtzaak moeten afwachten, in sommige gevallen ook vanwege maatschappelijke onrust en dan zijn er geen rellen geweest of dergelijke
pi_153985446
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:32 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

whut?

ik had de rellen er nog niet eens in mee genomen, maar ook dat valt onder maatschappelijke onrust ja

ivm mijn werk weet ik dat mensen voor een hoop minder maandenlang in de cel de rechtzaak moeten afwachten, in sommige gevallen ook vanwege maatschappelijke onrust en dan zijn er geen rellen geweest of dergelijke
Dan mag jij mij de maatschappelijke onrust even uitleggen?

Slaapt de familie erg slecht omdat ze bang zijn dat de betrokken agenten vanavond de deuren eruit komen trappen en ze in een wurggreep gaan leggen?

Zijn er mensen in het algemeen bang dat deze 5 agenten nu ze vrij zijn een bedreiging voor iemand vormen?

De volkswoede gaat over het hele functioneren van het politie-apparaat in Haaglanden. Allemaal maar preventief opsluiten?
pi_153985594
quote:
Ja joh, met voorbedachte rade.
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:42:33 #47
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153985626
callous disregard for human life :(
are we infinite or am I alone
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:43:27 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153985642
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:41 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja joh, met voorbedachte rade.
Racistisch complot.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_153985648
quote:
Andere zaken? Vertel.
pi_153985730
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dan mag jij mij de maatschappelijke onrust even uitleggen?

Slaapt de familie erg slecht omdat ze bang zijn dat de betrokken agenten vanavond de deuren eruit komen trappen en ze in een wurggreep gaan leggen?

Zijn er mensen in het algemeen bang dat deze 5 agenten nu ze vrij zijn een bedreiging voor iemand vormen?

De volkswoede gaat over het hele functioneren van het politie-apparaat in Haaglanden. Allemaal maar preventief opsluiten?
over t algemeen (in de gevallen die ik ken) wordt het als mo aangemerkt wanneer slachtoffer, de (directe) familie/nabestaanden omgeving/gemeenschap er last van ondervindt dat verdachte(n) op vrije voeten zijn, dat kan oa door de af en toe cynische voorbeelden die jij aangeeft

of je er wat in ziet of niet, nogmaals ik ken gevallen waar het bij minder ernstige verdenkingen al gebeurt, waarbij er geen sprake is van rellen... vandaar dat ik het nu opvallend vind dat t nu niet t geval is
pi_153985757
quote:
Agenten gewond bij 'Haags' protest Aken

Twee agenten zijn dinsdagavond laat aangevallen en gewond geraakt tijdens een demonstratie in de Duitse stad Aken. Aanleiding voor het protest was de dood van arrestant Mitch Henriquez in Den Haag. Dat meldde de Duitse politie woensdag. Een van de agenten moest in een ziekenhuis worden behandeld.

Enkele tientallen mensen liepen dinsdagavond door het centrum van Aken. Een deel van hen gemaskerd en in het zwart gekleed. Ze droegen een spandoek met de tekst 'no justice, no peace'. Dat wilden ze vastmaken aan het stadhuis. Ook verspreidde de groep pamfletten met de tekst 'Black Lives Matter - tegen racistisch politiegeweld in Den Haag'. Toen agenten vroegen wat ze aan het doen waren, kregen ze schoppen en klappen. Met pepperspray en gummiknuppels herstelden ze de orde.

Ongeveer tien mensen werden opgepakt. Het gaat volgens de politie om ultralinkse mensen.
euhm?..
pi_153985773
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:32 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

Waxinelichtje anyone?
pi_153985792
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:48 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Waxinelichtje anyone?
ik denk dat jouw ongetwijfeld zeer hilarische opmerking iets te onduidelijk is
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:51:54 #54
346939 Janneke141
pi_153985833
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:50 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

De waxinelichthoudergooier heeft heel lang vastgezeten voor iets heel futiels. Maar ik weet niet of dat echt straf was of zelfbescherming omdat hij gewoon knettergek is.
pi_153985845
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:50 schreef JaneDoe het volgende:

Ik snap hem wel en ik kijk amper nieuws :7

Vanmiddag overigens ook met iemand een discussie over deze situatie. Ze vond het heel erg wat er was gebeurd. En toen ze aan me vroeg waarom die man zo hardhandig gearresteerd werd en ik vertelde over zijn 'grappige (domme) opmerking' was het ineens: ja, dan heb je het ook wel aan jezelf te danken.

Hè, wat? Dan heb je het aan jezelf te danken dat je door agenten zo hardhandig wordt aangepakt dat je dood gaat?! Ik snap mensen niet, echt niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153985873
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De waxinelichthoudergooier heeft heel lang vastgezeten voor iets heel futiels. Maar ik weet niet of dat echt straf was of zelfbescherming omdat hij gewoon knettergek is.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vanmiddag overigens ook met iemand een discussie over deze situatie. Ze vond het heel erg wat er was gebeurd. En toen ze aan me vroeg waarom die man zo hardhandig gearresteerd werd en ik vertelde over zijn 'grappige (domme) opmerking' was het ineens: ja, dan heb je het ook wel aan jezelf te danken.

Hè, wat? Dan heb je het aan jezelf te danken dat je door agenten zo hardhandig wordt aangepakt dat je dood gaat?! Ik snap mensen niet, echt niet.
ah zo, i blame the heat :@

maar dat is idd zo'n voorbeeld
pi_153985924
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:47 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

over t algemeen (in de gevallen die ik ken) wordt het als mo aangemerkt wanneer slachtoffer, de (directe) familie/nabestaanden omgeving/gemeenschap er last van ondervindt dat verdachte(n) op vrije voeten zijn, dat kan oa door de af en toe cynische voorbeelden die jij aangeeft

of je er wat in ziet of niet, nogmaals ik ken gevallen waar het bij minder ernstige verdenkingen al gebeurt, waarbij er geen sprake is van rellen... vandaar dat ik het nu opvallend vind dat t nu niet t geval is
Nou, ik zit beroepsmatig ook midden in dit soort problematiek. Ik ben heel benieuwd wat die zaken dan zijn, want dat kan nooit van deze orde zijn.

Let wel: bij een politieagent is geweld een onderdeel van het dagelijks werk. Geen enkele inwoner van Nederland heeft het recht geweld toe te passen zoals een agent. Dat betekend ook dat de grens waarbij preventief vastzetten in afwachting van een proces ook hoger ligt bij een agent dan bij een burger.

Een burger die gewelddadig is, die is zo goed als altijd strafbaar, een agent zo goed als altijd niet (in theorie dan, bij het korps Haaglanden heb ik er flinke twijfels bij.
pi_153985947
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

dat lees ik trouwens ook regelmatig hier terug, ja
hele rare gedachtengang
pi_153986072
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nou, ik zit beroepsmatig ook midden in dit soort problematiek. Ik ben heel benieuwd wat die zaken dan zijn, want dat kan nooit van deze orde zijn.

Let wel: bij een politieagent is geweld een onderdeel van het dagelijks werk. Geen enkele inwoner van Nederland heeft het recht geweld toe te passen zoals een agent. Dat betekend ook dat de grens waarbij preventief vastzetten in afwachting van een proces ook hoger ligt bij een agent dan bij een burger.

Een burger die gewelddadig is, die is zo goed als altijd strafbaar, een agent zo goed als altijd niet.
een simpele vechtpartij of diefstal bv
vorige keer ook bij een overtreding van de opiumwet
en ja, de lat ligt voor een agent hoger natuurlijk, maar we zijn nu al op t punt dat duidelijk is dat door hun handelen iemand overleden is
pi_153986199
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:05 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

en ja, de lat ligt voor een agent hoger natuurlijk, maar we zijn nu al op t punt dat duidelijk is dat door hun handelen iemand overleden is
En we zijn ook nog op het punt dat er niets bewezen is. Je kan niet een agent opsluiten als er gewonden of zelfs doden vallen door zijn of haar handelen tijdens een interventie (en dit was een terechte interventie, de vraag is of de middelen gerechtvaardigd waren). Dan leg je de hele wetshandhaving lam.

Mochten ze schuldig zijn aan iets als doodslag oid: hun straf krijgen ze dan toch wel. Voorarrest of niet.
pi_153986350
Niets bewezen? De beelden spreken voor zich.Op heterdaad ja.Zware bewijslast ja.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_153986393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:05 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

En ik snap ook wel waarom er bij dit soort dingen een voorarrest kan komen. Als het een heterdaad is, of een zware bewijslast, staat een strafvervolging vrijwel altijd vast. Ook een al bestaand strafblad (een agent heeft dat niet) kan meewegen.

Vaak is er ook al sprake van een voorwaardelijke straf van eerdere delicten bij dit soort overtredingen. Dat weegt ook mee.
pi_153986461
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

En we zijn ook nog op het punt dat er niets bewezen is. Je kan niet een agent opsluiten als er gewonden of zelfs doden vallen door zijn of haar handelen tijdens een interventie (en dit was een terechte interventie, de vraag is of de middelen gerechtvaardigd waren). Dan leg je de hele wetshandhaving lam.

Mochten ze schuldig zijn aan iets als doodslag oid: hun straf krijgen ze dan toch wel. Voorarrest of niet.
dat ze geen vinger hebben uitgestoken zodat hij de medische verzorging kon krijgen die hij nodig had is niet bewezen? dat ze gelogen hebben over zijn toestand toen hij in dat busje geplaatst werd ook niet? dat autopsie uitgewezen heeft dat hij door politiegeweld en zuurstof gebrek overleden is?
pi_153986490
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Niets bewezen? De beelden spreken voor zich.
Oh? Ik zie geen standrechtelijk executie. Jij wel?

Je ziet meer dan een hardhandige arrestatie? Dat op zich is niet perse strafbaar hoor. Ik ben het met je eens dat het er niet goed uit ziet en de kans groot is dat het wel meer is dan dat. Maar niemand kan dat concluderen aan de hand van deze video alleen. Zeker een leek als jij of ik niet. (Of gaat het OM jou straks als expert opvoeren?)
pi_153986525
Wees bij dat zie iets gedaan hebben. Roepen dat je een geweer hebt en daarna tegen een aanhouding werken is in mijn ogen eigen schuld. Straks durft de politie niemand meer aan te houden.

/edit

Zo iets moet gedaan worden ongeacht huidskleur wit / zwart / geel / oranje / paars etc etc

Want anders krijg je de racisme kaart weer aan je broek.
pi_153986538
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:23 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

dat ze geen vinger hebben uitgestoken zodat hij de medische verzorging kon krijgen die hij nodig had is niet bewezen? dat ze gelogen hebben over zijn toestand toen hij in dat busje geplaatst werd ook niet? dat autopsie uitgewezen heeft dat hij door politiegeweld en zuurstof gebrek overleden is?
Allemaal zaken waarvoor bewijsvoering in een strafzaak voor nodig is om ze als dusdanig vast te stellen. Tot dan: aannames en speculatie.

Wel aannames die ik ook heb. Maar geen bewezen aannames.
pi_153986548
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

En ik snap ook wel waarom er bij dit soort dingen een voorarrest kan komen. Als het een heterdaad is, of een zware bewijslast, staat een strafvervolging vrijwel altijd vast. Ook een al bestaand strafblad (een agent heeft dat niet) kan meewegen.

Vaak is er ook al sprake van een voorwaardelijke straf van eerdere delicten bij dit soort overtredingen. Dat weegt ook mee.
geen heterdaad, in het ene geval ook geen strafblad, geen voorwaardelijke veroordeling of andere openstaande straf

in het geval lijken de filmpjes me ook behoorlijke bewijslast
pi_153986591
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:25 schreef Cattivo het volgende:
Wees bij dat zie iets gedaan hebben. Roepen dat je een geweer hebt en daarna tegen een aanhouding werken is in mijn ogen eigen schuld. Straks durft de politie niemand meer aan te houden.

/edit

Zo iets moet gedaan worden ongeacht huidskleur

wow, nu is t een geweer
wie heeft t hier over huidskleur?
pi_153986597
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Allemaal zaken waarvoor bewijsvoering in een strafzaak voor nodig is om ze als dusdanig vast te stellen. Tot dan: aannames en speculatie.

Wel aannames die ik ook heb. Maar geen bewezen aannames.
aannames?
pi_153986600
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:25 schreef Cattivo het volgende:

/edit

Zo iets moet gedaan worden ongeacht huidskleur wit / zwart / geel / oranje / paars etc etc

Ja, wat ben ik blij dat ze maar gewoon niets stonden te doen naast een bewusteloze man, dat ze die man overeind sleurde, maar geen hulp gaven. Voel me zoveel veiliger nu!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_153986615
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Oh? Ik zie geen standrechtelijk executie. Jij wel?

Je ziet meer dan een hardhandige arrestatie? Dat op zich is niet perse strafbaar hoor. Ik ben het met je eens dat het er niet goed uit ziet en de kans groot is dat het wel meer is dan dat. Maar niemand kan dat concluderen aan de hand van deze video alleen. Zeker een leek als jij of ik niet. (Of gaat het OM jou straks als expert opvoeren?)
Nou ja, het is vrij duidelijk dat er geen leven meer in die man zit. Dan is het al vreemd dat de politieagenten er niet meteen voor hebben gezorgd dat er passende hulp is gekomen voor deze man. Daarnaast is het vreemd dat ze hebben gezegd dat hij pas onwel werd in de politieauto, terwijl hij overduidelijk op de filmpjes is te zien dat hij al vrij levenloos was toen hij de auto in werd gesleept.
Ach! geen enkel blij Glimlachje liet ik meer, sinds ik u zag.
  woensdag 1 juli 2015 @ 20:29:19 #72
346939 Janneke141
pi_153986616
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:28 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

aannames?
Je snapt nog niet zo heel veel van de uitgangspunten van ons rechtssysteem, is het wel?
pi_153986626
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:28 schreef erodome het volgende:
Ja, wat ben ik blij dat ze maar gewoon niets stonden te doen naast een bewusteloze man, dat ze die man overeind sleurde, maar geen hulp gaven. Voel me zoveel veiliger nu!
Ik zat naar die beelden te kijken en kon alleen maar denken: eh, jongens, vinden jullie dat normaal dat hij helemaal out lijkt? Pols checken, iemand? Iemand?!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153986627
Zijn er al rellen? :)
pi_153986648
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je snapt nog niet zo heel veel van de uitgangspunten van ons rechtssysteem, is het wel?
nee klopt, je hebt helemaal gelijk
pi_153986714
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:26 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

geen heterdaad, in het ene geval ook geen strafblad, geen voorwaardelijke veroordeling of andere openstaande straf
Dan zullen er andere zaken gespeeld hebben. Of de verdachte heeft een wel heel slechte advocaat gehad en een OvJ met een hele slechte dag. Kan ook, maar is wel erg uitzonderlijk.

quote:
in het geval lijken de filmpjes me ook behoorlijke bewijslast
Want? Zie jij in dat filmpje meer dan een hardhandige aanhouding? Ben jij een expert op dit gebied?

Het ziet er ruw en hardhandig uit. Heel erg, in mijn ogen ook veels te. Maar dat kan in gevallen gerechtvaardigd zijn. Dat ze de schijn erg tegen hebben maakt dit nog geen keiharde bewijslast die een voorarrest gerechtvaardigd.

En begrijp me goed. Ik denk ook dat ze hier te ver gaan en er voor gestraft zullen worden. En ik ben er sowieso voor dat het hele politiekorps Haaglanden nu eindelijk eens schoon schip gaat maken: los van dit incident hebben die de laatste jaren het ene na het andere incident met geweld en racisme. Het is daar een rotte bende waar een hele boel koppen moeten gaan rollen.
pi_153986743
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:27 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

wow, nu is t een geweer
wie heeft t hier over huidskleur?
al die rellende mensen.
pi_153986749
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dan zullen er andere zaken gespeeld hebben. Of de verdachte heeft een wel heel slechte advocaat gehad en een OvJ met een hele slechte dag. Kan ook, maar is wel erg uitzonderlijk.

[..]

Want? Zie jij in dat filmpje meer dan een hardhandige aanhouding? Ben jij een expert op dit gebied?

Het ziet er ruw en hardhandig uit. Heel erg, in mijn ogen ook veels te. Maar dat kan in gevallen gerechtvaardigd zijn. Dat ze de schijn erg tegen hebben maakt dit nog geen keiharde bewijslast die een voorarrest gerechtvaardigd.

En begrijp me goed. Ik denk ook dat ze hier te ver gaan en er voor gestraft zullen worden. En ik ben er sowieso voor dat het hele politiekorps Haaglanden nu eindelijk eens schoon schip gaat maken: los van dit incident hebben die de laatste jaren het ene na het andere incident met geweld en racisme. Het is daar een rotte bende waar een hele boel koppen moeten gaan rollen.
Geweld en racisme daar?
pi_153986752
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:28 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

aannames?
Ja. Of heb je onderzoek gedaan en kun je het, gestaafd met bewijsmateriaal, allemaal hardmaken in een rechtszaal? Kom maar op dan....
pi_153986779
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:34 schreef Aijmee het volgende:

[..]

Geweld en racisme daar?
Lees de topicreeks maar terug. Heb al een aardige reeks linkjes geplaatst daarover.
pi_153986847
Laat maar

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2015 20:40:34 ]
pi_153986851
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja. Of heb je onderzoek gedaan en kun je het, gestaafd met bewijsmateriaal, allemaal hardmaken in een rechtszaal? Kom maar op dan....
Autopsie uitgewezen heeft dat hij door politiegeweld en zuurstof gebrek overleden is?
+ beelden hiervan.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_153986885
Ik vind black lives matter wel een beetje een achterlijke slogan. Is het nou echt onmogelijk om tegen onrecht te strijden zonder alleen op te komen voor één groep?
pi_153986978
Deze tweet..

Planeetram1964 twitterde op woensdag 01-07-2015 om 20:11:31 #Mitch #Henriques: verniel geen winkels, maar liever spullen van de politie, bv. politie-auto! #Politie #Den #Haag, zijn jullie tevreden?? reageer retweet

[ Bericht 67% gewijzigd door Specularium op 01-07-2015 20:50:24 ]
pi_153986989
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:34 schreef Aijmee het volgende:

[..]

Geweld en racisme daar?
Eerder in deze reeks is de documentaire Blauw en Bont al eens genoemd.

Maar er lijkt ook een structureler probleem te zijn dan alleen wat daar bij Haaglanden speelt. Lees de uitgelekte interne memo van de huidige korpschef nationale politie Bouman maar eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2015 20:46:28 ]
pi_153987036
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Deze tweet..

https://twitter.com/Planeetram1964/status/616308163424440324

Zit mobiel en weet ff niet hoe te embedden.

Staat dat het om 21.11 getweet is, zo laat is het nog niet. Buitenland misschien?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_153987057
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Lees de topicreeks maar terug. Heb al een aardige reeks linkjes geplaatst daarover.
Waar precies? Er zijn al redelijk wat delen en ik zit ook nog op m'n telefoon :( :P
pi_153987149
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:48 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Staat dat het om 21.11 getweet is, zo laat is het nog niet. Buitenland misschien?
Hier staat 20:11
pi_153987193
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Eerder in deze reeks is de documentaire Blauw en Bont al eens genoemd.

Maar er lijkt ook een structureler probleem te zijn dan alleen wat daar bij Haaglanden speelt. Lees de uitgelekte interne memo van de huidige korpschef nationale politie Bouman maar eens.
Ga ik doen, dank je!
pi_153987262
quote:
Deze tweet..

Planeetram1964 twitterde op woensdag 01-07-2015 om 20:11:31 #Mitch #Henriques: verniel geen winkels, maar liever spullen van de politie, bv. politie-auto! #Politie #Den #Haag, zijn jullie tevreden?? reageer retweet
Nouja, het is iets minder slecht qua insteek dan random vernielingen en plunderingen...
Maar het blijft tokkie.
pi_153987460
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:40 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Autopsie uitgewezen heeft dat hij door politiegeweld en zuurstof gebrek overleden is?
+ beelden hiervan.
Autopsie heeft uitgewezen dat hij is overleden aan zuurstofgebrek MOGELIJK als gevolg van politiegeweld. Of het daadwerkelijk het gevolg was van politiegeweld is (nog) niet bewezen.
pi_153987517
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

Autopsie heeft uitgewezen dat hij is overleden aan zuurstofgebrek MOGELIJK als gevolg van politiegeweld. Of het daadwerkelijk het gevolg was van politiegeweld is (nog) niet bewezen.
wat denk je zelf na het zien van de beelden waar ze met 5 man op het slachtoffer zitten totdat ie bewusteloos wordt en daarna, wie weet hoe lang daarna, het slachtoffer bewusteloos wegslepen zonder medische hulp te verlenen, daarna nog gaan liegen dat het slachtoffer in het busje onwel is geworden.
Racisten zijn het! Genoeg PVV stemmers in het land!
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_153987600
quote:
Deze tweet..

Die kan een politieauto voor z'n deur verwachten binnenkort.
U MAD?
pi_153987630
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:48 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

20:11
U MAD?
pi_153987675
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:10 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

20:11
als ik op het linkje druk krijg ik 21.11 te zien, geen idee waarom dan
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_153987682
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

wat denk je zelf na het zien van de beelden waar ze met 5 man op het slachtoffer zitten totdat ie bewusteloos wordt en daarna, wie weet hoe lang daarna, het slachtoffer bewusteloos wegslepen zonder medische hulp te verlenen, daarna nog gaan liegen dat het slachtoffer in het busje onwel is geworden.
:D _O-

Iets met generaliseren wat je doet, zonder feitenkennis. Op basis van een YT filmpje los jij hele zaken op. Je moet bij CSI gaan.
U MAD?
pi_153987717
quote:
Deze tweet..

Tokkiemens weet niet eens dat de politie bij de demonstreerplekken daar totaal niet is ingezet zoals de leider van het bureau vertelde.
pi_153987865
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:12 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

:D _O-

Iets met generaliseren wat je doet
Wacht even, wanneer mag je nou wel en wanneer niet generaliseren?

quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2015 11:14 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

In het geval Schilderswijk kan je gerust generaliseren ja.
pi_153987875
omroepwest twitterde op woensdag 01-07-2015 om 21:18:10 Inmiddels wordt de sfeer in de Schilderswijk grimmiger. Ongeveer 300 mensen bij politiebureau #mitch #denhaag reageer retweet
pi_153987900
quote:
15s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:20 schreef Elfletterig het volgende:
omroepwest twitterde op woensdag 01-07-2015 om 21:18:10 Inmiddels wordt de sfeer in de Schilderswijk grimmiger. Ongeveer 300 mensen bij politiebureau #mitch #denhaag reageer retweet
Demonstreren bij het verkeerde bureau.

#Nederlandohnederland
  woensdag 1 juli 2015 @ 21:22:26 #101
346939 Janneke141
pi_153987944
Rellen om het rellen.

Idioten.
pi_153987946
VSchildkamp twitterde op woensdag 01-07-2015 om 21:19:56 Naar schatting 400 mensen hier. Denk niet dat er iemand naar het Malieveld gaat, wat Van Aartsen wil reageer retweet
pi_153987954
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Riep het "slachtoffer" zelf niet iets over het hebben van een pistool en het willen neerschieten van alle moslims ;) ?
pi_153987959
quote:
15s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:20 schreef Elfletterig het volgende:
*O*

Gewoon toelaten dit gedrag hoor. Van Aartsen is een lafaard, hij moet het geweldadige protest de kop in drukken. En snel.
U MAD?
pi_153987979
Van Aartsen is een lul, maar er kloppen ook bepaalde dingen niet bij de demonstranten.

Ik ben onpartijdig.
pi_153987983
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:23 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

*O*

Gewoon toelaten dit gedrag hoor. Van Aartsen is een lafaard, hij moet het geweldadige protest de kop in drukken. En snel.
Zijn ze mee bezig, de demonstratie is verboden.
pi_153988009
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:23 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Zijn ze mee bezig, de demonstratie is verboden.
*O*
U MAD?
pi_153988012
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:22 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Riep het "slachtoffer" zelf niet iets over het hebben van een pistool en het willen neerschieten van alle moslims ;) ?
wat?
pi_153988016
quote:
Weet je waar ik geschokt van ben; dat er mensen in deze tijd, van toegenomen terroristische aanvallen, het in hun hoofd halen om op een druk bevolkt evenement, te gaan roepen dat hij een wapen heeft. Voor hetzelfde geld was hij om zich heen gaan schieten en hadden er onschuldige slachtoffers gevallen zoals in Parijs, Brussel etc. Dan hadden we deze agenten helden gevonden.
Blijft uiteraard zeer tragisch wat er gebeurd. Het had niet zo hoeven zijn. Laat het een les zijn. Dit soort geintjes maak je niet in een tijd waarin de veiligheidssituatie omtrent dreiging substantieel is.
pi_153988029
Hopelijk gaat het er hard aan toe zodat ME aanleiding heeft om alles wat ademt neer te knuppelen, recht op zetten en weer neerknuppelen.

Uitschot, rellen om te rellen :r
pi_153988046
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hopelijk gaat het er hard aan toe zodat ME aanleiding heeft om alles wat ademt neer te knuppelen, recht op zetten en weer neerknuppelen.

Uitschot, rellen om te rellen :r
Je kan per direct aan de slag bij de politie!
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_153988049
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:25 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

wat?
Volgens de eerste berichten werd hij hardhandig tegen de grond gewerkt omdat hij racistische dingen riep en aan het dreigen was met een pistool. Ik heb de berichtgeving niet verder meer gevolgd - maar dat klopt dus niet ?
pi_153988050
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:23 schreef Ajacied422 het volgende:
Van Aartsen is een lul, maar er kloppen ook bepaalde dingen niet bij de demonstranten.

Ik ben onpartijdig.
Van Aartsen is een lafaard, juist nu moet hij ballen tonen en laten zien dat men niet zwicht voor rellen georganiseerd door crimineel tuig welke in alles een aanleiding zien om de buurt kort en klein te slopen.

Dit heeft niet meer te maken met de trieste dood van Mitch.
U MAD?
pi_153988080
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:25 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Weet je waar ik geschokt van ben; dat er mensen in deze tijd, van toegenomen terroristische aanvallen, het in hun hoofd halen om op een druk bevolkt evenement, te gaan roepen dat hij een wapen heeft. Voor hetzelfde geld was hij om zich heen gaan schieten en hadden er onschuldige slachtoffers gevallen zoals in Parijs, Brussel etc. Dan hadden we deze agenten helden gevonden.
Blijft uiteraard zeer tragisch wat er gebeurd. Het had niet zo hoeven zijn. Laat het een les zijn. Dit soort geintjes maak je niet in een tijd waarin de veiligheidssituatie omtrent dreiging substantieel is.
Ja maar...ja maar het was maar een geintje en niet aan de agenten gericht :'( :'( :'(

Idioten....wat had ie anders verwacht en dan ook fijn tegenwerken
pi_153988082
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:26 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Volgens de eerste berichten werd hij hardhandig tegen de grond gewerkt omdat hij racistische dingen riep en aan het dreigen was met een pistool. Ik heb de berichtgeving niet verder meer gevolgd - maar dat klopt dus niet ?
nee
ben nu wel heel benieuwd waar je dat bericht vandaan hebt dan
pi_153988086
Het protest verloopt vooralsnog vreedzaam heb ik net vernomen uit niet-anonieme bronnen.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_153988115
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:26 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Van Aartsen is een lafaard, juist nu moet hij ballen tonen en laten zien dat men niet zwicht voor rellen georganiseerd door crimineel tuig welke in alles een aanleiding zien om de buurt kort en klein te slopen.

Dit heeft niet meer te maken met de trieste dood van Mitch.
Ik vond het schokkend hoe V. Aartsen gisteren de media te woord stond. Hij vindt het een minder erge situatie dan 't vorige jaar met de Sharia-schilderswijk. Die vent is echt het contact met de realiteit kwijt.
pi_153988118
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Het protest verloopt vooralsnog vreedzaam heb ik net vernomen uit niet-anonieme bronnen.
Vooralsnog. Zijn ze al begonnen met protesteren dan? Of is het roepen van kankerjoden ook een vorm van protest?
U MAD?
pi_153988119
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:26 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Je kan per direct aan de slag bij de politie!
Gesolliciteerd maar loon was te laag, peins er niet over voor zo'n schijtfooi dagelijks beledigd en geïntimideerd te worden, anoniem door het leven te moeten door angst voor wraak acties van 1cellige
pi_153988141
Sommige reacties hier grenzen echt aan psychopathie en sociopathie. Ik ben banger voor jullie dan de rellen daar.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_153988143
johnvandertol twitterde op woensdag 01-07-2015 om 21:23:00 'Als u niet weggaat, wordt u aangehouden. U mag demonstreren, maar dan wel op het Malieveld' #mitch #denhaag #aruba reageer retweet
pi_153988203
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:25 schreef admiraal_anaal het volgende:

Daar hoop je serieus op? Op een excuus om mensen helemaal naar de tering te meppen? Dan spoor je in mijn ogen niet helemaal. Ik hoop eerlijk gezegd dat het gewoon rustig blijft. Lijkt me ook prettiger voor de omwonenden.
pi_153988208
Hoppa laat maar los gaan, breek die pleuris buurt af en knuppel ze neer. Vragen er zelf om, stelletje kneuzen!! :r
pi_153988227
Het enige wat ik niet snap is dat al je eenmaal op de grond ligt met 5 politieagenten op je dat je dan niet beslist om te doen wat ze zeggen. Je ziet duidelijk dat hij expres zijn hoofd omhoog houdt om niet toe te willen geven aan de politie. De agenten blijven zeggen " handen op je rug" maar hij verzet zich en gaat de strijd aan. Hoofd omlaag, handen op de rug en je staat weer overeind maar deze man wilde absoluut niet zijn handen naar achteren doen. Dat valt mij op aan het ene filmpje. Bij het andere filmpje (knockout de bus in) zie ik niet correct handelen van de politie.
pi_153988235
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Daar hoop je serieus op? Op een excuus om mensen helemaal naar de tering te meppen? Dan spoor je in mijn ogen niet helemaal. Ik hoop eerlijk gezegd dat het gewoon rustig blijft. Lijkt me ook prettiger voor de omwonenden.
Begin maar met duimen, dat volk is daar echt niet voor Mitch hoor. Als je dat niet wil inzien ben je gewoon blind voor de realiteit.
U MAD?
pi_153988245
Het tuig is gewoon weer op rellen uit. En de 'deskundigen' weten dat altijd prachtig te duiden. Hoe je het ook wendt of keert, het ligt altijd aan anderen; nooit aan het tuig zelf.
pi_153988250
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je kan hopen wat je wil maar daar is de buurt niet naar. Iedere keer als je denkt dat het het dieptepunt is doen ze er nog een schepje bovenop
pi_153988255
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:33 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Begin maar met duimen, dat volk is daar echt niet voor Mitch hoor. Als je dat niet wil inzien ben je gewoon blind voor de realiteit.
Dat volk is er alleen om weer te kunnen bewijzen en uit te lokken dat het allemaal viez0n RAZIESTEN zijn bij de pliesie.
pi_153988312
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:33 schreef Elfletterig het volgende:
Het tuig is gewoon weer op rellen uit. En de 'deskundigen' weten dat altijd prachtig te duiden. Hoe je het ook wendt of keert, het ligt altijd aan anderen; nooit aan het tuig zelf.
als ik t zo lees zit er hier in t topic ook aardig wat tuig
mensen die gewoon hopen dat t uit de hand loopt
pi_153988321
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:34 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Dat volk is er alleen om weer te kunnen bewijzen en uit te lokken dat het allemaal viez0n RAZIESTEN zijn bij de pliesie.

Even wat rubber trekken voor Mitch, dat helpt!
U MAD?
pi_153988334
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:33 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik had het niet over 'dat volk', maar over de hoop van admiraalanaal dat er een aanleiding komt om ze helemaal naar de tering te meppen tot ze niet meer ademen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2015 21:42:28 ]
pi_153988348
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:33 schreef mijntjexx het volgende:
Het enige wat ik niet snap is dat al je eenmaal op de grond ligt met 5 politieagenten op je dat je dan niet beslist om te doen wat ze zeggen. Je ziet duidelijk dat hij expres zijn hoofd omhoog houdt om niet toe te willen geven aan de politie. De agenten blijven zeggen " handen op je rug" maar hij verzet zich en gaat de strijd aan. Hoofd omlaag, handen op de rug en je staat weer overeind maar deze man wilde absoluut niet zijn handen naar achteren doen. Dat valt mij op aan het ene filmpje. Bij het andere filmpje (knockout de bus in) zie ik niet correct handelen van de politie.
Valt niemand dit ook op?
pi_153988354
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:36 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/g5Rqnij-G2M_qXRwZXEslMEAgGI=/fit-in/900x900/smart/filters:no_upscale()/http://spitsnieuws.tcdn.n(...)10537.jpg]afbeelding[/url] ]

Even wat rubber trekken voor Mitch, dat helpt!

:') . Kijk eens hoe *; de Skilderswaaik is.
pi_153988360
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:36 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

Ik hoop in ieder geval niets, mijn gezonde verstand zegt dat het nooit rustig kan blijven vandaag. En waarom niet? Omdat ze er niet zijn voor Mitch, ze zijn daar om keet te kunnen trappen.
U MAD?
pi_153988372
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:37 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

Valt niemand dit ook op?
Jawel, maar daar mag je niets van zeggen want dan ben je racist.
U MAD?
pi_153988373
quote:

[..]

Nee, de mensen die hopen dat het uit de hand loopt verzamelen zich nu in de schilderswijk om de tyfus uit te laten breken ;)
pi_153988380
quote:

[..]

Mensen die hopen dat het uit de hand loopt, zijn niet per definitie tuig. Die willen gewoon dat de relschoppers hard worden aangepakt.
pi_153988404
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:37 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

Valt niemand dit ook op?
t enige wat ik kan zeggen is dat ik ook zou proberen los te komen als ik geen lucht krijg
probeer maar te ontspannen in zo'n geval, lijkt me erg lastig
met wat we nu weten was hij waarschijnlijk bezig met een doodstrijd
pi_153988419
Zullen straks wel weer een paar ratten met een ado shirtje aan lopen waardoor de NOS meteen denkt dat de harde kern van ADO massaal uit is op rellen :') :r
pi_153988427
quote:

[..]

Ik hoop ook dat t uit de hand loopt, veel doden en gewonden, beetje sensatie, het is toch maar schorriemorrie.
pi_153988430
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:39 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

t enige wat ik kan zeggen is dat ik ook zou proberen los te komen als ik geen lucht krijg
probeer maar te ontspannen in zo'n geval, lijkt me erg lastig
met wat we nu weten was hij waarschijnlijk bezig met een doodstrijd
Als hij zich meteen had overgegeven was er niets aan de hand geweest. Maarja, verzetten tegen aanhouding.....
Wat het gedrag van de politie overigens niet goed keurt..
U MAD?
pi_153988431
doriensnijders twitterde op woensdag 01-07-2015 om 21:38:27 Politie haalt de straat leeg. Demonstranten roepen tegen politie "moordenaars! Moordenaars!" #mitch http://t.co/TM7lqy5e5F reageer retweet
pi_153988434
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mensen die hopen dat het uit de hand loopt, zijn niet per definitie tuig. Die willen gewoon dat de relschoppers hard worden aangepakt.
oh? nieuwe definitie?
pi_153988439
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zullen straks wel weer een paar ratten met een ado shirtje aan lopen waardoor de NOS meteen denkt dat de harde kern van ADO massaal uit is op rellen :') :r
Ik moest hard lachen om die Theo Verbruggen.

Één Marokkaan met een ADO-shirt aan.

''HET ZIJN VOETBALSUPPORTERS!1!1!!!!!!!!!!11!!!!''
pi_153988462
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Nee, de mensen die hopen dat het uit de hand loopt verzamelen zich nu in de schilderswijk om de tyfus uit te laten breken ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoppa laat maar los gaan, breek die pleuris buurt af en knuppel ze neer. Vragen er zelf om, stelletje kneuzen!! :r
wat doe je dan hier? jullie voetbalsuporters staan nu toch allemaal op de heemstraat?
pi_153988463
quote:
15s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:41 schreef Elfletterig het volgende:
doriensnijders twitterde op woensdag 01-07-2015 om 21:38:27 Politie haalt de straat leeg. Demonstranten roepen tegen politie "moordenaars! Moordenaars!" #mitch http://t.co/TM7lqy5e5F reageer retweet

Wat een stelletje kneuzen zijn het ook
pi_153988475
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:41 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik moest hard lachen om die Theo Verbruggen.

Één Marokkaan met een ADO-shirt aan.

''HET ZIJN VOETBALSUPPORTERS!1!1!!!!!!!!!!11!!!!''
Jaa :D _O-
pi_153988481
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:42 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

[..]

wat doe je dan hier? jullie voetbalsuporters staan nu toch allemaal op de heemstraat?
Gooi jezelf weg :') _O-
pi_153988482
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:41 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Als hij zich meteen had overgegeven was er niets aan de hand geweest. Maarja, verzetten tegen aanhouding.....
Wat het gedrag van de politie overigens niet goed keurt..
tuurlijk
pi_153988499
johnvandertol twitterde op woensdag 01-07-2015 om 21:26:52 Eén van de aanwezigen is in ieder geval van plan om het rustig te houden. 'Ik ga zo naar huis, lekker eten' #mitch #denhaag #aruba reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')