abonnement Unibet Coolblue
pi_153272470
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen


[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 07-06-2015 08:33:51 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_153272492
En ik vroeg naar de magneettape maar kan dat mobiel niet meer quoten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_153272588
Ik zag van de week toevallig op de website van de Hema dat ze het daar hebben.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_153272598
Ja precies. Momentje dan gooi ik de link hier even neer die ik van Lamb kreeg.

Magneettape:
http://www.hema.nl/winkel?searchtext=magneettape&searchlocation=%2F%2Fnlhema%2Fnl_NL%2Fpnl_product_type%3E%7Bbooks%3Bexoot%3Bshop%7D
  vrijdag 5 juni 2015 @ 13:43:02 #5
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153272631
Hema idd *O* En bij de gamma en de praxis heb ik het ook gezien
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153272726
Handig!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_153277098
Heel handig!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153278051
Even positieve reclame voor olifantastisch.nl
Net besteld en nog geen half uur later een mailtje dat het verzonden was :o
pi_153282540
Even een vraagje aan andere puberouders. Wat hebben jullie pubers voor hobby's?
Pleegpuber hier is niet te motiveren tot iets anders dan computeren.
Hij zou graag op basketbal willen, maar ivm revalidatie na een knie operatie is dat geen optie voorlopig. Baantje wil en durft hij niet en lijkt ivm niet mogen tillen en veel staan voorlopig geen optie.
Huiswerk heeft hij nauwelijks aangezien hij naar een veel te laag niveau is afgestroomd wegens gebrek aan begeleiding in het verleden.

Maar wat dan? Als wij erop uit gaan dan wil hij vaak wel mee, maar verder thuis weet hij behalve computeren niks te doen.
pi_153283088
p_iglet, wat had jij voor hobbies in de pubertijd?

Ik las heel veel en schreef bizarre gedichten. Mijn man speelde gitaar.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 20:21:03 #11
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_153283681
P_iglet, m'n zoons hebben als hobby: gamen, computeren, films/series kijken. M'n dochter: gamen, films/series kijken, tekenen, lezen, viool spelen.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:03:05 #12
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_153287873
P_iglet vind hij poppetjes/vliegtuigjes schilderen wellicht leuk? Een vriend van ons doet een soort spel waar hij poppetjes voor moet verven, en dan eens per week gaat hij met zn poppetjes naar een club en speelt daar een spel. Gamen maar dan irl.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:19:25 #13
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_153288548
Warhammer Pessie?
Mijnese gamen ook alleen maar. Oudste speelt golf. Middelste voetbal, jongste tennis.
Daarbij lezen oudste en jongste best nog veel. Tv kijken en dan vooral series. En nu is het zwembadseizoen weer begonnen.

Maar echt heel veel verder dan school en de zolder komen ze niet hoor. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:38:21 #14
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_153289304
Dank je buuf! Warhammer inderdaad (valthet op dat ik een n00b ben op dit gebied O-) )
  zaterdag 6 juni 2015 @ 17:37:36 #15
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_153303942
Mijn puberzoon houdt van gamen, computeren en ook af en toe lezen en met de lego spelen.
Ik heb ook liever dat hij andere hobby's heeft (sport/muziek), maar volgens mijn man had hij op die leeftijd ook geen andere hobby's (hij werkt nu in de ICT)...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_153304291
Onze puberzoon (14) gamed zelden. Hij leest veel, spendeert best wat tijd aan school en verder luistert hij veel naar muziek of kijkt hij youtube. Hij wandelt graag maar niet alleen dus daar proberen mijn man of ik tijd voor vrij te maken (te weinig natuurlijk...)
Vrienden heeft hij helaas niet, alleen op school, maar buiten school ziet hij ze zelden of nooit.

Zijn broertje heeft massa's vrienden. Komen ook bij ons thuis of hij is bij hen of gaat met ze buiten fietsen. Hij voetbalt drie keer per week en gamed daarnaast er graag (moeten we echt afremmen). Hij zit nog op de basischool dus daar hoeft hij buiten school geen tijd aan te spenderen.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 18:30:17 #17
386633 Adnap
I love Life !
pi_153304930
Hier gamen ze, lezen ze en speelt de een tafeltennis en de ander badminton. Vrienden komen geregeld en sinds kort ook vriendinnetjes. Hele nieuwe fase dus
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  zondag 7 juni 2015 @ 08:29:29 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153320328
Mijn zoon van 11 speelt nog het liefst met vriendjes buiten (nerfgevechten, waterpistooltjes of gewoon wat racen op de fietsen). Als er geen vriendjes voorhanden zijn zit hij thuis achter de computer youtube-filmpjes te kijken of te gamen en dat wisselt hij af met springen op de trampoline. Hij zit verder niet op een sport of club en lezen en tv-kijken doet hij nauwelijks.

Mijn dochter van 13 zit op haar kamer met haar telefoon te appen/snapchatten/instagrammen. Of ze hangt buiten wat rond met vrienden en vriendinnen. En als ze buiten rondhangen zitten ze ongetwijfeld ook allemaal met de telefoon wat te appen/snapchatten/instagrammen ;)
Alleen de setting verandert wat dat betreft.

Voor de broodnodige afwisseling zit zij op dansen en turnen. En tussendoor knutselt en tekent ze ook nog wel eens.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153321050
Hoeveel sport ze livelink? Meike danst en turnt ook. Vraag me af hoe lang het nog te combineren valt want het wordt alleen maar meer.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 7 juni 2015 @ 10:07:30 #20
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153321168
Mijn jongste zit op dat punt, Karin. Hij danst en hij basketbalt, maar hij liep dit jaar -11 en meer huiswerk dan op een Nederlandse school - echt tegen zijn grenzen aan. Hij danste twee keer anderhalf uur, plus op vrijdag (=jullie zaterdag) 3 uur uitvoering repetitie. Normaal basketbalde hij nog twee keer een uur bij een club, maar dat werd afgelopen maanden twee keer anderhalf uur schoolteam (plus soms nog reistijd voor uitwedstrijden) en een uur club. Daarbij ook nog wat meer stress dan normaal op school.... Toen had hij voor het eerst in z'n leven opeens dagen dat hij doodmoe opstond, of 's middags even moest gaan slapen.

Komend jaar wordt het waarschijnlijk een keus voor meer basketbal en minder ballet. Een beetje jammer, want ik denk nog steeds dat het jarenlange dansen mede reden zijn waarom hij zo goed is in basketbal.

[ Bericht 14% gewijzigd door Gaoxing op 07-06-2015 10:23:42 ]
pi_153321515
Ja tis jammer als ze moeten kiezen en het allebei leuk vinden. En helemaal als het elkaar aanvult. Dat is hier ook zo. Meike is nog maar 8, en heeft dus gelukkig nog geen huiswerk, of in ieder geval niet veel. Ze zal na de zomervakantie 4 keer p.week gaan turnen en 2 uur dansen. En daar komen de wedstrijden nog bij. Ze vindt t fantastisch allemaal hoor, maar we moeten maar zien hoe lang het goed te combineren blijft
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 7 juni 2015 @ 10:41:49 #22
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153321565
Ik denk dat je op een gegeven moment ook moet gaan nadenken of ze 1) op een topniveau mee kan, en zo niet 2) of het het waard is om toch vrij eenzijdig bezig te zijn in de sub-top.
  zondag 7 juni 2015 @ 10:49:35 #23
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153321662
Mijn dochter zit niet op een bepaald niveau hoor. Het is puur hobbiematig. Ze danst 1 uur per week en heeft dan 3x per jaar uitvoeringen. En turnen is 1,5 uur per week. Dus ze hoeft geen keuzes te maken. Op haar niveau is het prima te combineren met haar huiswerk.
Ze denkt erover om volgend jaar te stoppen met turnen en dan moderne dans erbij te gaan doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153321782
Ik vind het ook belangrijk dat ze ook nog met de vriendinnen kan spelen. Gelukkig is turnen eind vd middag, dan kan ze vantevoren nog afspreken met vriendinnen en in geval van feestjes ed slaat ze wel eens een training over. We zien het allemaal wel. Het is haar passie dat sporten
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Licht Ontvlambaar zondag 7 juni 2015 @ 12:12:02 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153323064
Hier ook een vrij drukke agenda, 10 jaar en ze volleybalt, nu één keer per week met maandelijks een toernooi, wekelijks zangles en keyboardles en nu nog eens per week dansen, maar daar komt yoga voor in de plaats komend schooljaar.

Vooralsnog valt het allemaal goed te combineren met buitenspelen, tekenen, heel veel lezen, schommelen in de tuin, huiswerk en regelmatig vrij zwemmen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_153323215
Wat heerlijk al die sporten en keuzes. Ik heb denk ik een extra oppas nodig om dat allemaal te faciliteren voor alle 4.

Ik zou voor mijn kleuter heel graag toneel/zang les willen. Maar dat hebben wij niet hier en naar een andere plaats rijden is gewoon niet haalbaar. Idem voor atletiek dat heel leuk zou zijn voor mijn oudste.

Net als bv de kosten, dat is ook wel een afweging. Bv tennisles voor alle meiden kan ik gewoon niet betalen.
Met een meidenkwartet
  zondag 7 juni 2015 @ 12:40:29 #27
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153323645
Dat zijn ook zeker zaken die een rol spelen, Cathmar. Een andere plaats is voor ons ook niet haalbaar, terwijl we voor onze jongste ook heel graag een sport als atletiek zouden willen.
Maar dat is er bij ons gewoonweg niet. En de kosten spelen inderdaad ook een rol. Turnen is bij ons relatief goedkoop vergeleken bij het dansen, trouwens. En bij dansen komen ook extra kosten voor de kleding bij de uitvoeringen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153325998
Kim zit op streetdance en nog steeds op zwemles, dat wil maar niet lukken.
As zaterdag heeft ze een uitvoering, in het theater. Heeft ze wel zin in, maar is ook spannend en eng.
maar de laatste tijd heeft ze het vaak over stoppen met dansles. En dan ergens anders op. Maar waar op weet ze nog niet. Ze is motorisch nog steeds niet heel goed, dus maar eens rond kijken wat er zoal is.
pi_153328339
L (bijna 7 nu) rijdt meestal 1, soms 2 keer in de week paard en geniet er ontzettend van. De rest van de week vliegt eigenlijk voorbij door school, wisseling naar andere ouder en soms bewust rust inbouwen ;)

J doet nog niet aan sport. Hij moet nog wel een keer voor zn zwemdiploma beginnen maar daar wacht ik nog een tijdje mee. Eerst minimaal 5 zijn (nu 4,5)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 juni 2015 @ 16:25:00 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_153328553
Zoon van 14 speelt tafeltennis en verder computert hij (Minecraft) of speelt op de Wii. Die laatste twee in combinatie met skypen met vriendjes uit alle delen van de wereld :D Hij kletst desnoods 3 talen door elkaar. Lezen doet hij ook graag.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_153334623
Bedankt voor de puber verhalen. Ik moet het ook gewoon een beetje loslaten denk ik. En andere dingen stimuleren ipv ageren tegen het computeren.

Zelf computerde ik als puber ook veel te veel (tenminste ik kan me het commentaar op de telefoonrekening nog goed herinneren van de inbelverbinding.) maar deed daarnaast wel sport en andere dingen buitenshuis.

Leuk al die verhalen over vrijetijdsbesteding.
Hier heel divers.
Pleegpuber 1 trommelt bij de plaatselijke gehandicapten trommel club. En zwemt 1x per twee weken.
Pleegpuber 2 wil dus graag op basketbal als zodra zijn knie beter gaat.
Pleegpuber 3 doet g-hockey en speelt gitaar.
P zit op schaken en turnen, vanaf september gaat hij ipv turnen op wandklimmen.
J is pas 3 doet nu peutergym en peuterzwemmen. Vanaf september naar school. Dan eens kijken wat hij gaat doen.

Tot nu toe past het met 5 kids hier nog prima in de agenda.
Vooral fijn dat ze allemaal hun eigen hobby's hebben.

Ingrid is er bij jullie in de buurt geen special gym of iets dergelijks. De meeste turn/gym verenigingen hebben wel zo'n groepje voor kinderen die motorisch niet zo handig zijn.
pi_153335316
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:34 schreef p_iglet het volgende:
Ingrid is er bij jullie in de buurt geen special gym of iets dergelijks. De meeste turn/gym verenigingen hebben wel zo'n groepje voor kinderen die motorisch niet zo handig zijn.
Ik kan het eens navragen, goed idee.
pi_153335921
Oudste deed hier aan ballet, maar het lesjaar is per deze week afgelopen. En ze gaat niet door heeft ze besloten. En ze gaat eens per week naar de boerderij (paarden verzorgen, rijden, voltige enzovoort) heerlijk!

Jongste is nog een beetje aan het nadenken, zegt dat ze wil paardrijden, beweerde van de week tegen balletjuf dat ze op ballet gaat, wil op yoga, gym en op iets van streetdance. Maar dat laatste zijn we gaan kijken en dan durft ze niet mee te doen. Dus ik denk dat we nog maar eens een rondje meekijken hier en daar gaan doen, maar na de vakantie eerst maar wennen aan groep 3 denk ik ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 8 juni 2015 @ 06:38:56 #34
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153344642
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:34 schreef p_iglet het volgende:
Bedankt voor de puber verhalen. Ik moet het ook gewoon een beetje loslaten denk ik. En andere dingen stimuleren ipv ageren tegen het computeren.

Zelf computerde ik als puber ook veel te veel (tenminste ik kan me het commentaar op de telefoonrekening nog goed herinneren van de inbelverbinding.) maar deed daarnaast wel sport en andere dingen buitenshuis.
Ik heb een afschuwelijk onleesbaar boek over jongetjes en gamen (en ik kan je niet eens de titel geven, want het ligt ergens in een kubieke meter boeken sinds mijn man besloot alle boekenkasten maar vast uit elkaar te schroeven) waarvan de strekking is dat gamen veel socialer is dan wij ouders denken.

Blijft alleen nog wel het niet-zo-fysieke....
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 juni 2015 @ 06:47:20 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_153344670
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 06:38 schreef Gaoxing het volgende:

Ik heb een afschuwelijk onleesbaar boek over jongetjes en gamen (en ik kan je niet eens de titel geven, want het ligt ergens in een kubieke meter boeken sinds mijn man besloot alle boekenkasten maar vast uit elkaar te schroeven) waarvan de strekking is dat gamen veel socialer is dan wij ouders denken.

Blijft alleen nog wel het niet-zo-fysieke....
Die van ons doet er in elk geval flink zijn voordeel mee qua talenkennis. En als we straks op vakantie gaan hebben we dankzij hem een logeeradres :D

En omdat hij daarnaast een paar keer per week sport, een lange dunne fitte slungel is, maak ik me bij hem geen zorgen over het niet-fysieke aspect. Maar bij een kind dat alleen maar computert en niet sport zou ik dat wel doen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 8 juni 2015 @ 07:15:22 #36
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_153344754
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 06:38 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik heb een afschuwelijk onleesbaar boek over jongetjes en gamen (en ik kan je niet eens de titel geven, want het ligt ergens in een kubieke meter boeken sinds mijn man besloot alle boekenkasten maar vast uit elkaar te schroeven) waarvan de strekking is dat gamen veel socialer is dan wij ouders denken.

Blijft alleen nog wel het niet-zo-fysieke....
Is ook zo!

Als ze TV kijken (Bijvoorbeeld Gumball op CartoonNetwork, ik háát dat :() dan zitten ze apathisch naar een scherm te turen.
Maar als ze aan het gamen zijn (bijv. Marvel. Minecraft, FIFA) dan wordt er tijdens het spelen voortdurend overlegd, samengewerkt, uitleg gegeven, emoties gedeeld...
De interactie tussen jochies van 8 met een Xbox-controller in hun handen is bij vlagen zelfs ontroerend te noemen :D
.... met gevoel voor drama....
pi_153345611
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 07:15 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Is ook zo!

Als ze TV kijken (Bijvoorbeeld Gumball op CartoonNetwork, ik háát dat :() dan zitten ze apathisch naar een scherm te turen.
Maar als ze aan het gamen zijn (bijv. Marvel. Minecraft, FIFA) dan wordt er tijdens het spelen voortdurend overlegd, samengewerkt, uitleg gegeven, emoties gedeeld...
De interactie tussen jochies van 8 met een Xbox-controller in hun handen is bij vlagen zelfs ontroerend te noemen :D
hier hetzelfde..

*O* Mijn kleine grote meisje is jarig! 6 jaar vandaag! *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_153345713
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 09:07 schreef Vicky het volgende:

[..]

hier hetzelfde..

*O* Mijn kleine grote meisje is jarig! 6 jaar vandaag! *O*
Gefliciteerd Vicky *O*
Met een meidenkwartet
pi_153346284
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 09:07 schreef Vicky het volgende:

[..]

hier hetzelfde..

*O* Mijn kleine grote meisje is jarig! 6 jaar vandaag! *O*
gefeliciteerd *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_153348144
Vicky gefeliciteerd *O*
  maandag 8 juni 2015 @ 11:37:07 #41
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_153348495
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 06:47 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Die van ons doet er in elk geval flink zijn voordeel mee qua talenkennis. En als we straks op vakantie gaan hebben we dankzij hem een logeeradres :D

En omdat hij daarnaast een paar keer per week sport, een lange dunne fitte slungel is, maak ik me bij hem geen zorgen over het niet-fysieke aspect. Maar bij een kind dat alleen maar computert en niet sport zou ik dat wel doen.
Handig!

Die van ons is ook lang en dun. En hij fietst dagelijks zo'n 15 kilometer (school is ruim 7 km. fietsen), dus hij krijgt zijn beweging wel. En hij is regelmatig bij vrienden, die allemaal aan de andere kant van school wonen dan wij...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_153349436
Gefeliciteerd Vicky!
  maandag 8 juni 2015 @ 13:29:39 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153351334
Gefeliciteerd Vicky *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 juni 2015 @ 13:30:28 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153351351
En het gaat zo hard....
Ik ging gisteren met mijn oudste een trouwpak voor hem kopen, ja voor hem zelf ^)
En het is alsof ik hem gisteren voor het eerst in m'n armen had O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 juni 2015 @ 13:55:56 #45
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153352221
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:30 schreef Leandra het volgende:
En het gaat zo hard....
Ik ging gisteren met mijn oudste een trouwpak voor hem kopen, ja voor hem zelf ^)
En het is alsof ik hem gisteren voor het eerst in m'n armen had O+
Jezus...

Voel je je nu ook opeens oud enzo?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153352295
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:30 schreef Leandra het volgende:
En het gaat zo hard....
Ik ging gisteren met mijn oudste een trouwpak voor hem kopen, ja voor hem zelf ^)
En het is alsof ik hem gisteren voor het eerst in m'n armen had O+
Wauw. O+
Kleine jochies worden groooooot.
Professioneel gifmenger.
pi_153353558
Oh jeh, trouwpak, ik moet er nog niet aan denken, dat een ander vrouw opeens meer invloed heeft.


Hoe gaan jullie eigenlijk om met ruzies van de jonge kinderen op school? Ik hoor nu af en toe verhalen van die heeft mij vandaag altijd geduwd, dat jongetje heeft met zand naar mij gegooid...gaan de jongetjes in groep 1 (en mischien ook oudere tijdens het buitenspelen) al bepalen, wie het hoogst zit op de apenrots en wat geven jullie dan voor advies?

Ik was vorige week mee met de sportdag en in de pauze hadden wij per groepje een schaal met fruit, maar de iets oudere kindjes waren zo snel dat het binnen no time op was, de jongere kinderen hadden het nazien.
Nu misschien, dat ik iets eerder had moeten ingrijpen, maar van de peuterspeelzaal ben ik dat helemaal niet zo gewend dat er zulke concurrentie is.
  maandag 8 juni 2015 @ 15:25:44 #48
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153354599
O. komt ook vaak met dat soort verhalen aan. Ik bespreek met hem wat wel en niet aanvaardbaar is en vertel hem dat hij zulke dingen aan de juf moet vertellen. Maar ik heb hem in actie gezien en als het hem niet zint is hij heel goed in 'stop hou op' zeggen dus ik ga er ook wel een beetje vanuit dat hij het zich niet allemaal heeft laten gebeuren en in een hoekje heeft zitten huilen zeg maar.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 8 juni 2015 @ 15:34:41 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153354793
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jezus...

Voel je je nu ook opeens oud enzo?
Ik heb maar vast een rollator besteld, is tijdens het feest ook wel zo handig; stabiliteit, altijd een plek om te zitten en een mandje om m'n drankje in te zetten :7
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 juni 2015 @ 15:49:43 #50
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_153355124
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 15:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb maar vast een rollator besteld, is tijdens het feest ook wel zo handig; stabiliteit, altijd een plek om te zitten en een mandje om m'n drankje in te zetten :7
**veegt thee van scherm** _O-
Soms he.. zou ik willen dat hier een 'like' optie was :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 8 juni 2015 @ 15:51:39 #51
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_153355167
Is het normaal dat kindjes in de beginfase op school gewelddadig worden thuis?
Dus op school een engel, en thuis schreeuwen en slaan? }:|
Positief iets: Larissa heeft een fanclub op school :') Overal waar we komen wordt haar naam geschreeuwd en komt er minimaal 1 kind op haar afgerend om haar te knuffelen O+

[ Bericht 43% gewijzigd door The_Tankgirl op 08-06-2015 15:58:28 ]
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_153355308
Hier was t wel zo. Ze moest alle spanning etc eruit krijgen thuis
*poef* nu is het weg
  maandag 8 juni 2015 @ 16:27:49 #53
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153355921
Ja dat herken ik wel.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153356436
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 14:46 schreef Zana het volgende:
Oh jeh, trouwpak, ik moet er nog niet aan denken, dat een ander vrouw opeens meer invloed heeft.


Hoe gaan jullie eigenlijk om met ruzies van de jonge kinderen op school? Ik hoor nu af en toe verhalen van die heeft mij vandaag altijd geduwd, dat jongetje heeft met zand naar mij gegooid...gaan de jongetjes in groep 1 (en mischien ook oudere tijdens het buitenspelen) al bepalen, wie het hoogst zit op de apenrots en wat geven jullie dan voor advies?

Ik was vorige week mee met de sportdag en in de pauze hadden wij per groepje een schaal met fruit, maar de iets oudere kindjes waren zo snel dat het binnen no time op was, de jongere kinderen hadden het nazien.
Nu misschien, dat ik iets eerder had moeten ingrijpen, maar van de peuterspeelzaal ben ik dat helemaal niet zo gewend dat er zulke concurrentie is.
Ik hoop dat ik tegen die tijd überhaupt geen invloed op hem heb en dat ie gewoon zelf zijn keuzes kan maken :D

En wat betreft de rest, dat wat Lazi zegt idd, zo heb ik dat ook aangepakt.
Sowieso is hij geloof ik niet zo snel onder de indruk van iets :') Althans op de nso had een klasgenootje hem een keer geslagen, de juf zag het en "greep" in en hij was er allang niet meer mee bezig.

Wat betreft het fruit had ik dat denk ik wel iets beter begeleid ipv het te laten gaan als je ziet dat de een heel veel heeft en de ander niks.
  Moderator maandag 8 juni 2015 @ 19:22:08 #55
5428 crew  miss_sly
pi_153360169
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:47 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik tegen die tijd überhaupt geen invloed op hem heb en dat ie gewoon zelf zijn keuzes kan maken :D


j

En wat een schoonmoeder from hell word je dan als dat je insteek is :X
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 8 juni 2015 @ 20:12:05 #56
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_153361516
Trouwen, wow :o En niet eens met mama ;)
Een geheel nieuwe fase!
.... met gevoel voor drama....
pi_153363376
Wat gaaf, Leandra, een zoon die trouwt O+ Alvast gefeliciteerd!

En Zana, kleine ruzietjes op het schoolplein bemoei ik me niet mee. Dat zoeken zich ze zich maar uit. De ene dag is het ellende troef en de andere dag zijn ze de beste vrienden (vriendinnen).

Net bij het naar bed brengen, mijn dochter van 5.
Ze heeft K3 in van die pluche poppen. In bed was ze aan het zwaaien met de zwartharige.. Ik was er niet helemaal bij dus hoe heet ze ook alweer; Kristel, mama.
Oh ja. Kristel.
En waar is Kathleen?

Kathleen? Hahahaha, gekke mamma, Kathleen, hahaha
Ze kwam niet meer bij omdat ik Kathleen zei.

Oh ja, ze is 5. Voor haar is het Josje :')

Kathleen :N :?
pi_153363660
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

j

En wat een schoonmoeder from hell word je dan als dat je insteek is :X
Ja, zeg.
Dan sterven de verhalen hier ook uit, zonder de schoonmoeders met die insteek :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 8 juni 2015 @ 21:18:09 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153364176
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:30 schreef Leandra het volgende:
En het gaat zo hard....
Ik ging gisteren met mijn oudste een trouwpak voor hem kopen, ja voor hem zelf ^)
En het is alsof ik hem gisteren voor het eerst in m'n armen had O+
O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_153364479
Vicky gefeliciteerd met je dame!

En larissa met een fan club is tof!
Wij hebben het niet gehad maar ik hoor ook meer met net schoolgaande kleuters die thuis op zo'n manier verwerken

Lijkt me bijzonder om een trouwpak met je zoon te kopen leandra!

Ik moest me toch nadenken wat er grappig was aan Kathleen, kwartje viel pas bij het lezen van josje


vanuit hier weinig te melden eigenlijk
  maandag 8 juni 2015 @ 21:25:32 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153364486
Vicky van harte met je grote kleine!

Leandra, een trouwpak. En een rollator!
Yay!
  maandag 8 juni 2015 @ 21:26:41 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153364518
Ik heb ook een hele boze kleuter thuis ;-(
pi_153364668
Leuk Leandra!!
Heb je een leuke band met je bijna-schoondochter?
Met een meidenkwartet
  maandag 8 juni 2015 @ 21:32:22 #64
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153364737
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 15:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb maar vast een rollator besteld, is tijdens het feest ook wel zo handig; stabiliteit, altijd een plek om te zitten en een mandje om m'n drankje in te zetten :7
Een advocaatje met slagroom zeker?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 8 juni 2015 @ 21:40:52 #65
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153365107
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:30 schreef Leandra het volgende:
En het gaat zo hard....
Ik ging gisteren met mijn oudste een trouwpak voor hem kopen, ja voor hem zelf ^)
En het is alsof ik hem gisteren voor het eerst in m'n armen had O+
:o Woei! Leuk!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 8 juni 2015 @ 22:09:59 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153366476
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:30 schreef Cathmar het volgende:
Leuk Leandra!!
Heb je een leuke band met je bijna-schoondochter?
Ja hoor gaat prima, ze hebben ook al zo'n 7 jaar verkering (wonen 2 jaar samen), en toen hij jonger was konden we hem heerlijk samen pesten:
"Jij denkt dat je een vriendin hebt, maar *naam vriendin* en ik weten dat je een nanny hebt...." en dat ze dat dan vrolijk meespeelde :')

Zaterdag met haar meegeweest naar de laatste doorpas van de trouwjurk en zondag dus met hem het trouwpak kopen....
Ik ben de enige die weet hoe ze er allebei uitzien :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 juni 2015 @ 22:10:48 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153366508
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een advocaatje met slagroom zeker?
Ja, die kun je lepelen en klotst niet zo makkelijk uit het glas, lijkt me wel zo handig in het mandje van de rollator...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 juni 2015 @ 22:11:33 #68
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153366547
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, die kun je lepelen en klotst niet zo makkelijk uit het glas, lijkt me wel zo handig in het mandje van de rollator...
Je doet dan toch wel je bloemetjesjurk aan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 8 juni 2015 @ 22:11:46 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153366556
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:26 schreef amaranta het volgende:
Ik heb ook een hele boze kleuter thuis ;-(
Ik ben vooral benieuwd of het na de zomervakantie, in een nieuwe klas (andere samenstelling, dus nieuwe kinderen) weer opnieuw begint...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 juni 2015 @ 22:12:16 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153366581
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je doet dan toch wel je bloemetjesjurk aan?
Nou... eerlijk gezegd heb ik gisteren wel een bloemetjesjurk besteld voor de trouwerij :D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 juni 2015 @ 22:12:47 #71
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153366607
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou... eerlijk gezegd heb ik gisteren wel een bloemetjesjurk besteld voor de trouwerij :D _O-
:D

Noh!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 8 juni 2015 @ 22:13:43 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153366647
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:D

Noh!
Yep:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 juni 2015 @ 22:16:40 #73
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153366761
Wel een leuke.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 8 juni 2015 @ 22:18:11 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153366822
Thnx.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 juni 2015 @ 22:20:35 #75
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153366930
Met een bloemetjeshoed hoop ik toch?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 8 juni 2015 @ 22:28:10 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153367339
Oh gut, een hoed.... daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht :o
En dat terwijl een hoed me zo goed staat....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153367616
Wat een toffe jurk, Leandra! Wanneer mag je 'm aan?
Wat is dat nog een ver-van-mijn-bed-show zeg... al heeft Lars al wel een vriendinnetje waarmee hij later gaat trouwen, zoals ze zelf zeggen. En dan willen ze Femke en haar broertje als kindjes bij hen in huis nemen ;) O+
pi_153367635
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 15:51 schreef The_Tankgirl het volgende:
Is het normaal dat kindjes in de beginfase op school gewelddadig worden thuis?
Dus op school een engel, en thuis schreeuwen en slaan? }:|
Dat aangebrand reageren thuis herken ik wel, bij de kleinste dingetjes, die hem niet zinnen, is meneer beledigd of geeft hij mij een schopje, en twee minuten later kan het zo maar weer goed zijn en krijg ik een dikke kus of wil hij knuffelen.
Ik hoor opeens ook heel andere woorden en uitdrukkingen.
Of hij op school een engeltje is weet ik niet, ik hoop dat hij wel een beetje voor zich zelf kan opkomen, er zitten in zijn groep jongens die een kop groter zijn, volgens mij is hij op dit moment de smalste.
pi_153367689
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

j

En wat een schoonmoeder from hell word je dan als dat je insteek is :X
Dat was ook mijn gedachte idd :D :X
  maandag 8 juni 2015 @ 22:40:29 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153367953
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:33 schreef Zana het volgende:

[..]

Dat aangebrand reageren thuis herken ik wel, bij de kleinste dingetjes, die hem niet zinnen, is meneer beledigd of geeft hij mij een schopje, en twee minuten later kan het zo maar weer goed zijn en krijg ik een dikke kus of wil hij knuffelen.
Ik hoor opeens ook heel andere woorden en uitdrukkingen.
Of hij op school een engeltje is weet ik niet, ik hoop dat hij wel een beetje voor zich zelf kan opkomen, er zitten in zijn groep jongens die een kop groter zijn, volgens mij is hij op dit moment de smalste.
Hier is alles momenteel poep-dit en scheet-dat... en als ik zeg dat ik even geen poep of scheet wil horen dan gaat het via Soepkip (Ernst & Bobbie) naar de meest vreemde dingen, zelfs "varkenskop" kwam al langs :')
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:33 schreef Shandaly het volgende:
Wat een toffe jurk, Leandra! Wanneer mag je 'm aan?
Wat is dat nog een ver-van-mijn-bed-show zeg... al heeft Lars al wel een vriendinnetje waarmee hij later gaat trouwen, zoals ze zelf zeggen. En dan willen ze Femke en haar broertje als kindjes bij hen in huis nemen ;) O+
Over 2 maanden...
Soneal wil daardoor ook trouwen en heeft zijn favoriete klasgenote al ten huwelijk gevraagd en ze heeft "Ja" gezegd, maar wel later als ze groot is O+

[ Bericht 16% gewijzigd door Leandra op 08-06-2015 22:45:50 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153368331
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:00 schreef lily het volgende:

En Zana, kleine ruzietjes op het schoolplein bemoei ik me niet mee. Dat zoeken zich ze zich maar uit. De ene dag is het ellende troef en de andere dag zijn ze de beste vrienden (vriendinnen).

Mijn zoontje zit net op school en ik ken de andere kinderen niet, dus ik moet afgaan op dat wat hij verteld, maar het is elke dag wel een uitdaging om er wat te weten te komen. Vandaag kwam hij met het zandgooi verhaal, en dat hij het niet de juf heeft gezegd en zij het niet heeft gezien, maar voor hetzelfde doet hij eraan mee. Ik weet dus eigenlijk niet, hoe erg het is, het kan zijn dat het normale dingetjes zijn, maar het kan net zo goed zijn dat de oudere en grotere kinderen het een beetje op de kleintjes hebben gemunt. Vind het lastig, ga denk ik toch maar bij de juf informeren.
pi_153368687
Ik heb al maanden een kleuter die haar oortjes verloren is. Het maffe is dat ik de juf nooit hoor over niet (willen) luisteren. Vandaag was ze bij een vriendje spelen en die mama zegt dan dat ze daar ontzettend lief is geweest, netjes heeft opgeruimd etc. Als ik dat gedrag vergelijk met thuis dan is dat een verschil van dag en nacht. Ik heb al zoveel redenen bedacht waar het aan kan liggen, maar ik denk dat de oorzaak niet bij één specifiek ding ligt. Zelf zegt ze dat ze niet luistert omdat ze aandacht wil, net zoveel als haar broertjes. Ik vind het heel rot om dat van haar te horen en leg haar dan uit dat de broers nu nog met veel dingen geholpen moeten worden, maar dat we echt weer wat meer aandacht voor haar zullen hebben als de broertjes wat ouder zijn. Ze doet haar broertjes bijvoorbeeld soms bewust pijn, ik denk dat dat ook een schreeuw om aandacht is.
Het is ook niet makkelijk voor haar, want zij moet al veel dingen zelf doen, terwijl de broertjes met alles geholpen worden (en in haar ogen dus aandacht krijgen).
Om L ook van één op één aandacht te voorzien gaan we eigenlijk bijna elke twee weken wel een keer alleen met haar op stap, maar dat lijkt dus niet voldoende. Ook hebben we dagelijks voor het slapengaan een half uurtje alleen met L, maar het maakt haar humeur niet beter.

Inmiddels nemen we ook elke dag even de dag door om te bespreken hoe bepaalde zaken (zelf billen vegen, opruimen, netjes op tijd uit bed komen zonder zeuren, broertjes niet pesten, eten, tong uitsteken etc.) zijn gegaan. Ik vraag haar dan naar bepaalde onderwerpen en vraag haar hoe ze denkt dat het die dag is gegaan en wat er dan goed/minder goed ging. Zo bepalen we samen elke keer waar we de dag erna extra op gaan letten. Verder benoem gedurende de dag dingen waar ik blij/minder blij mee ben, dat helpt haar om te zien wat wenselijk gedrag is en wat niet. Sinds we dit doen gaat het wel iets beter dan ervoor, maar we zijn er nog lang niet.
Als iemand nog meer tips heeft dan hoor ik het graag, want ik zou het zo fijn vinden om weer in een positieve flow te komen met L. :Y
pi_153369363
Wauw! Je jurk Leandra O+ x1000
Die zou ik ook wel willen :9~

NIKKI ik kan zo snel geen tips bedenken. Jullie zorgen al voor qualitytime alleen met haar. Lukt het om haar net wat meer begeleiding te geven bij alledaagse dingen? Want ze wordt nu geacht 'groot' te zijn en dingen zelf toen omdat haar broertjes aandacht nodig hebben en het nog niet zelf kunnen, maar misschien zit het hem juist in die alledaagse dingen.
Dat ze zelf haar pyjama aantrekt maar dat je daarna met een gezellig kletspraatje nog ff dr haren kamt. Of haar laten helpen? Tafeldekken bijvoorbeeld?

Hier gelukkig geen boos kind door school. Ze is wel moe en daardoor heeft ze soms een korter lontje en huilt ze sneller. Ik merk dat dat nu na de 1e maand minder wordt.
Sinds gisteren hangt haar planbord op haar kamer.
Een planning voor de hele week waar momenteel alleen opstaat:school, boterham thuis, school (niet op woe), wie er thuis is en bed.
We hebben nog wat extra plaatjes maar het was duidelijk dat hier de behoefte lag.
Toeval of niet, maar ze is enorm vrolijk naar school gegaan *O*

Ze begint ook steeds meer te vertellen over school. Ook over een meisje dat vorige week begonnen is. Ik moest alleen heel hard denken wat eva had heg steeds over 'besjes'. Na lang denken wist ik over wie ze het had :D
P.recious
Een mooi west-afrikaans meisje met vlechtjes en kraaltjes erin O+
Ze heeft ook nog een ander meisje waar ze veel over praat en ik merk dat de juf de klik ook heeft opgemerkt en laat ze regelmatig iets samen doen O+

De gevatte opmerkingen zijn niet van de lucht, maar zo hilarisch dat ik er alleen maar om kan lachen.
"Nee mama, zo gaan we het dus niet doen"
"Ik heb even zitten denken en je moet nog een paar dingen doen mama. Je moet de poppenhoek (eeeh.....)nog opruimen, en alle knuffels en Rosalie dr dieren"
Ik: "maar dat is toch jullie speelgoed?"
Eva: "ja, maar ik heb dr dus geen zin in" :D

Ineens kleurt ze echt plaatjes in en al heel netjes, terwijl ze tot voor kort maar wat zat te krassen. Nu zit ze ineens heel geconcentreerd aan een tekening te werken en praat erover alsof ze al een kleurenplan bedacht heeft.

Ik vind dit echt een hele leuke nieuwe fase *)
pi_153369720
Danic, klusjes doet ze ook wel inderdaad, tafel dekken, zelf haar bord naar de keuken brengen, helpen met was sorteren (dat vindt ze echt leuk om te doen :')) etc. Ook help ik haar dagelijks wel met of pyjama aantrekken/kleding aantrekken, afdrogen doe ik ook altijd voor haar net als tandenpoetsen. Het is dus zeker niet zo dat ze alles zelf moet doen omdat ze "groot" is. Ik probeer ook zo min mogelijk te benoemen dat zij groot is, want ze is ook nog maar een klein kleutertje.

Tof dat het zo goed gaat op zchool nu Danic! Die uitspraken. :D O+
pi_153369841
Ah ja zie je, dat doe je dus al. Ik kan verder even niks bedenken, want je maakt het ook al bespreekbaar, wat heel goed is denk ik.
Ook dat ze ruimte krijgt om zelf aan te geven wat ze van alles vindt.
Als me nog iets te binnen schiet dan laat ik het je weten.
pi_153370292
Gefeliciteerd Vicky! En Leandra ook! Denk dat je schoondochter het wel getroffen heeft met haar schoonmoeder ;)

Poep is hier ook het onderwerp van elke dag, ook het peuterzusje noemt haar juf nu een kakkiedrol...

Mex zijn oren hebben het hier nog nooit gedaan, maar van de juf krijg ik zo vaak te horen dat hij zó goed luistert. Ze zei het ook echt krachtig en heb voor de zekerheid een keer gevraagd of ze het sarcastisch bedoelde. Maar ze meent het dus echt.
Ik heb ooit ergens gelezen dat je het dan toch goed doet als ouder en daar hou ik me maar aan,haha

Morgen zijn eerste schoolreisje, spannend!!
  dinsdag 9 juni 2015 @ 09:38:33 #87
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153374675
Ik hoor van andere ouders en op school ook alleen maar lovende woorden over Leyla. Ze is zo leuk, en zo lief en ze lacht alleen maar.....

Als ze dat thuis nou ook eens deed..... Gister werd madam driftig omdat ze OOK wratjes wilde en dus naar de dokter wilde... Tja, het is maar waar je je druk om kan maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 9 juni 2015 @ 09:43:22 #88
5428 crew  miss_sly
pi_153374772
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 09:38 schreef Ticootje het volgende:
Ik hoor van andere ouders en op school ook alleen maar lovende woorden over Leyla. Ze is zo leuk, en zo lief en ze lacht alleen maar.....

Als ze dat thuis nou ook eens deed..... Gister werd madam driftig omdat ze OOK wratjes wilde en dus naar de dokter wilde... Tja, het is maar waar je je druk om kan maken.
Hahaha, ja, S heeft dat ook soms :D Het is zo interessant om iets te hebben. Zo kreeg haar vriendinnetje buisjes en kon ze zelf ineens niet meer goed horen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 juni 2015 @ 09:45:58 #89
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_153374837
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
Danic, klusjes doet ze ook wel inderdaad, tafel dekken, zelf haar bord naar de keuken brengen, helpen met was sorteren (dat vindt ze echt leuk om te doen :')) etc. Ook help ik haar dagelijks wel met of pyjama aantrekken/kleding aantrekken, afdrogen doe ik ook altijd voor haar net als tandenpoetsen. Het is dus zeker niet zo dat ze alles zelf moet doen omdat ze "groot" is. Ik probeer ook zo min mogelijk te benoemen dat zij groot is, want ze is ook nog maar een klein kleutertje.

Tof dat het zo goed gaat op zchool nu Danic! Die uitspraken. :D O+
de allerbeste tip die ik daar eens over las is 'oud genoeg'
Jij bent oud genoeg om zelf je bord naar de keuken te brengen. Én wat ik deed: niet alleen nadelen aan ouder zijn hebben maar ook de voordelen benoemen. Nee, broertje mag nog niet op de stoep spelen. Hij is nog niet oud genoeg.
En wat extra schoottijd en dan de andere kinderen even bewust 'links laten liggen'.

Nee broertje moet even wachten want oudste is nu even aan de beurt. En al is het maar één minuut het betekent heel veel. (Althans, voor mijn grote wel)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 09:48:54 #90
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_153374895
En Leandra!! Gefeliciteerd! :o O+ Wat ontzettend gaaf (en shocking tegelijk). Ik weet gewoon nog dat ie 16 werd. Je B. Gosh.
O+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_153375054
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 09:45 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

de allerbeste tip die ik daar eens over las is 'oud genoeg'
Jij bent oud genoeg om zelf je bord naar de keuken te brengen. Én wat ik deed: niet alleen nadelen aan ouder zijn hebben maar ook de voordelen benoemen. Nee, broertje mag nog niet op de stoep spelen. Hij is nog niet oud genoeg.
En wat extra schoottijd en dan de andere kinderen even bewust 'links laten liggen'.

Nee broertje moet even wachten want oudste is nu even aan de beurt. En al is het maar één minuut het betekent heel veel. (Althans, voor mijn grote wel)
Subtiel verschil, maar klinkt inderdaad wel veel fijner... dat ga ik ook maar eens toepassen! Thx! ^O^
pi_153375219
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 09:45 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

de allerbeste tip die ik daar eens over las is 'oud genoeg'
Jij bent oud genoeg om zelf je bord naar de keuken te brengen. Én wat ik deed: niet alleen nadelen aan ouder zijn hebben maar ook de voordelen benoemen. Nee, broertje mag nog niet op de stoep spelen. Hij is nog niet oud genoeg.
En wat extra schoottijd en dan de andere kinderen even bewust 'links laten liggen'.

Nee broertje moet even wachten want oudste is nu even aan de beurt. En al is het maar één minuut het betekent heel veel. (Althans, voor mijn grote wel)
Thanks dat zijn goede tips! ^O^
Broertje moet even wachten doe ik ook regelmatig. En L vertelt broertje dan ook nog even dat hij nu niet aan de beurt is. :') Dat werkt inderdaad goed. Minder goed voor het broertje, maarja dat nemen we dan even voor lief. ;)

Ik vind het echt bizar dat zo'n lief meisje (tot haar 4e) ineens zo is veranderd het laatste jaar. ;(
  Moderator dinsdag 9 juni 2015 @ 10:19:51 #93
5428 crew  miss_sly
pi_153375547
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:03 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Thanks dat zijn goede tips! ^O^
Broertje moet even wachten doe ik ook regelmatig. En L vertelt broertje dan ook nog even dat hij nu niet aan de beurt is. :') Dat werkt inderdaad goed. Minder goed voor het broertje, maarja dat nemen we dan even voor lief. ;)

Ik vind het echt bizar dat zo'n lief meisje (tot haar 4e) ineens zo is veranderd het laatste jaar. ;(
Ik weet niet meer precies hoe oud haar broertjes nu zijn?
Ik weet nog wel dat ik het vreselijk vond toen ik ruim5 jaar oud ineens een zusje kreeg. Ik herinner me nog dat ik echt dacht "waarom? we hebben het toch leuk met z'n drieën, waarom moet er nog een baby bij?"

Ik vond dat echt niet leuk en heel moeilijk. Het kan een flinke impact hebben, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153376095
Dat herken ik wel Sly. Mijn oudste zei in het begin ook wel eens: "altijd maar die zusjes...".

Mijn 5 jarige is vooral heel moe Nikki. Op school en bij anderen ook altijd leuk en gezellig, en thuis is het vaak brommen en grommen. Het is de vermoeidheid, daar steek ik het op. Ze loopt op haar tenen om niet onder te doen voor haar zus en is op school ook altijd overal bij en 'werkt' hard. Een uurtje meer slaap per nacht zou bij mijn dochter ook geen kwaad kunnen, maar ze is altijd onmogelijk vroeg wakker.

Ik denk dat je niet veel meer kunt doen dan dat je al doet. Blijven benoemen, bewust samen dingen doen (wat jullie al veel meer doen dan ik met mijn dochter) en dan komt het echt wel goed. Het is een fase. Ik denk dat het bij ons vanaf de zomervakantie weer beter zal gaan. Na de zomer komt ze in groep 2/3 en dat gaat leuk zijn voor haar.

De 'oud genoeg' taktiek spreekt mij erg aan voor mijn 8 jarige. Thanks buuf ^O^
Met een meidenkwartet
pi_153378825
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet niet meer precies hoe oud haar broertjes nu zijn?
Ik weet nog wel dat ik het vreselijk vond toen ik ruim5 jaar oud ineens een zusje kreeg. Ik herinner me nog dat ik echt dacht "waarom? we hebben het toch leuk met z'n drieën, waarom moet er nog een baby bij?"

Ik vond dat echt niet leuk en heel moeilijk. Het kan een flinke impact hebben, denk ik.
Ze was bijna 4 toen de broers erbij kwamen. Ze wilde wel graag broers, maar wist zij veel. Ik snap ook best dat het niet altijd even leuk is, twee van die aandachtvretende monstertjes in huis (in de ogen van L dan ;)), waardoor je ook nog eens niet met al je speelgoed kunt spelen in de woonkamer omdat het te klein is voor je broertjes en zij erin kunnen stikken.
En wij kregen natuurlijk ook nog eens gelijk twee baby's in plaats van 'gewoon' één. Het heeft toch wel een enorme impact op ons gezinsleven gehad het afgelopen jaar. Het wordt nu alweer makkelijker om leuke dingen te doen etc., maar L heeft het afgelopen jaar wel flink moeten inleveren op veel punten.
Ik ben ook blij dat ik sinds een paar maanden de maandagmiddagen alleen met L ben. Ik heb heel bewust de broers op het kdv gelaten en neem zelf de maandagmiddagen vrij om ervoor te zorgen dat ik even volle aandacht voor L heb. Daarover nadenkend zijn de maandagmiddagen met L over het algemeen wel heel leuk. Dan is ze echt wel anders dan als de broers wel thuis zijn.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:00:53 #96
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_153379171
Ik zie het juist als goed dat dat minder leuke edrag er thuis uitkomt en niet elders. Het betekent in mijn ogen juist dat een kind zich thuis zo veilig voelt dat het even alle remmingen kan losaten. Volwassenen gaan op de bank zitten met een glas wijn of sporten om dat te doen, kinderen kunnen het nog niet op die manier reguleren.

Onze peuter is bezig met zindelijk worden, daardoor stond oudste ook opens benen wijd in zn slaapkamer te plassen :') Was wel duidelijk dat we iets te weinig met hem bezig waren. Laatst heeft hij een grotere fiets gekregen en nu probeer ik een paar keer per week een rondje alleen met hem te fietsen, gewoon zodat hij ook even tijd met mij heeft.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:58:33 #97
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153380789
ik vond 't fantastisch dat ik er een broertje bij kreeg, maar ik was toen al 8, misschien scheelt dat.

Leandra, wat leuk dat je zoon gaat trouwen! Veel plezier met de voorbereidingen. Denk je dat ze ook al aan kinderen willen beginnen of duurt het nog even voor je je echt oma mag noemen? :) Zou voor je andere zoon ook wel leuk zijn om een piepjonge oom te zijn. :)
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:13:10 #98
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153381305
Ik moet morgen even met Jen langs de doktersassistent voor de wratjes op haar teen. Doet zoiets zeer?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:22:52 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153381556
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd of het na de zomervakantie, in een nieuwe klas (andere samenstelling, dus nieuwe kinderen) weer opnieuw begint...
dat hoop ik ook...
Hij krijgt kleuterverlening. Dus wie weet helpt dat.
Het gaat nu al 2 dagen redelijk goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:28:31 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153381709
Jen gaat na de vakantie naar groep 4. Andere klas en een andere juf... Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Dan is ze weer de jongste.

Zou zomaar kunnen dat die verandering niet zo heel soepel gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:37:15 #101
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153381916
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet morgen even met Jen langs de doktersassistent voor de wratjes op haar teen. Doet zoiets zeer?
Als er stikstof wordt gebruikt om ze te bevriezen doet dat wel zeer ja. Het voelt eigenlijk als branden, ze kan ook blaartjes krijgen naderhand
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:40:38 #102
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153382003
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:37 schreef pinquit het volgende:

[..]

Als er stikstof wordt gebruikt om ze te bevriezen doet dat wel zeer ja. Het voelt eigenlijk als branden, ze kan ook blaartjes krijgen naderhand
Oh, dat wordt dus drama..

Damn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153382035
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh, dat wordt dus drama..

Damn.
Is het geen optie om ze te laten zitten? Ze gaan toch meestal vanzelf weer weg? Uiteindelijk dan.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:42:44 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153382043
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:42 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Is het geen optie om ze te laten zitten? Ze gaan toch meestal vanzelf weer weg? Uiteindelijk dan.
Ze zitten er al een tijdje en ze is een peuteraar...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:47:53 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153382187
Als ze ze weglepelen doet het geen pijn. Althans volgens mijn dochter. Bij haar zijn er een paar weggelepeld (pijnloos) en een paar weggebrand (pijnlijk).

Ik was gisteren ook met mijn jongste bij de huisarts. Hij heeft een bloedvaatje in zijn neus dat de hele tijd open gaat en voor bloedneuzen zorgt. Afgelopen week heel veel bloedneuzen gehad, waarbij op donderdag 3x achter elkaar. Dus de ha kijkt in zijn neus en zegt dat ze hem eigenlijk zou moeten dichtschroeien, maar dat ze nu al doorheeft dat mijn zoon geen seconde rustig stil kan liggen en dan begint ze er maar niet aan.

Aan de ene kant snap ik het wel, maar soms vind ik het zo raar dat er geen plan B op tafel ligt voor kinderen bij wie dit allemaal niet vanzelf gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 15:48:11 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153383919
Wratten gaan niet altijd vanzelf weer weg hoor, en zeker als 't onder de voet zit kun je er echt last van hebben. Branden was bij mijn zoon ook pijnlijk, en niet eens effectief. Uiteindelijk hebben wij de wratten weggekregen met (maandenlang) elke avond schuren in combinatie met een sterk zalfje dat er dan 's nachts in kon trekken onder een speciale pleister. De laatste keer (er was er helaas weer een teruggekomen) hielp ook dat echter niet helemaal afdoend, dus nu moeten we maar weer eens naar de huidarts. Bah.
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 15:53:03 #107
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153384051
Ik begin er niet eens aan om met huis middeltjes te beginnen. Dat moet je weken volhouden en ik weet al precies hoe dat zal gaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153384497
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet morgen even met Jen langs de doktersassistent voor de wratjes op haar teen. Doet zoiets zeer?
Ja.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 16:53:36 #109
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153385611
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 15:53 schreef Ticootje het volgende:
Ik begin er niet eens aan om met huis middeltjes te beginnen. Dat moet je weken volhouden en ik weet al precies hoe dat zal gaan.
die schuurmethode (met schuurpapier) is geen 'huismiddeltje' hoor, dit is zalf op recept van de huidarts, en de pleisters komen ook van de apotheek. Maar je moet het wel lang volhouden inderdaad. Op zich is het niet zo heel veel werk, en als het gewoon vast onderdeel van het naar-bed-breng ritueel wordt is het ook best te doen. Mijn kinderen vonden het allebei minder erg dan 1x 'aanstippen' bij de huisarts...
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:01:47 #110
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153385804
Ik hoorde via een moeder op school dat een kind met wratten heeft, dat haar huisarts (!!) had gezegd dat je ze het kon beïnvloeden met haar psyche. Hij gaf de tip om haar iets te laten verdienen, als de wratten weg waren, bijvoorbeeld een barbie, noem maar iets, die op de kast zetten en het kind elke dag een aantal keren heel hard laten denken dat als de wratten weggaan, ze de barbie krijgt. En dat dat dus werkt.

Ik geloof er geen hout van, maar wie weet :P Hier is een hardnekkige voetwrat verdwenen door thujadruppels van A. Vogel (verder dan dat gaat mijn zweverigheid niet) en daarna (of daarvoor? Geen idee meer) een kuurtje Formule W. Beide na het weken van de voet, zodat de wrat wat toegankelijker werd. Maar het duurde lang lang lang
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:51:15 #111
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_153387001
Tip van oma ;) Pluk een paardenbloem tip de wrat aan met de melk uit de steel. Sluit daarna de wrat af met blanke nagellak. Pulk de nagellak er na 2 dagen af en herhaal bovenstaande. Na 2 tot 4 weken ben je van je wrat af. Als er geen paardenbloemen zijn dan alleen de blanke nagellak. Duurt het iets langer maar help zeker.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:55:21 #112
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153387110
Hier heeft I. een wrat wel eens laten aanstippen met stikstof, maar ze vond het niet pijnlijk.
:)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 9 juni 2015 @ 18:08:24 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153387392
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:01 schreef pinquit het volgende:
Ik hoorde via een moeder op school dat een kind met wratten heeft, dat haar huisarts (!!) had gezegd dat je ze het kon beïnvloeden met haar psyche. Hij gaf de tip om haar iets te laten verdienen, als de wratten weg waren, bijvoorbeeld een barbie, noem maar iets, die op de kast zetten en het kind elke dag een aantal keren heel hard laten denken dat als de wratten weggaan, ze de barbie krijgt. En dat dat dus werkt.
Dit soort mumbo-mumbo is nou precies waarom ik absoluut geen antroposofische huisarts wil, en zeker niet voor m'n kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153390237
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:47 schreef livelink het volgende:
Als ze ze weglepelen doet het geen pijn. Althans volgens mijn dochter. Bij haar zijn er een paar weggelepeld (pijnloos) en een paar weggebrand (pijnlijk).

Ik was gisteren ook met mijn jongste bij de huisarts. Hij heeft een bloedvaatje in zijn neus dat de hele tijd open gaat en voor bloedneuzen zorgt. Afgelopen week heel veel bloedneuzen gehad, waarbij op donderdag 3x achter elkaar. Dus de ha kijkt in zijn neus en zegt dat ze hem eigenlijk zou moeten dichtschroeien, maar dat ze nu al doorheeft dat mijn zoon geen seconde rustig stil kan liggen en dan begint ze er maar niet aan.

Aan de ene kant snap ik het wel, maar soms vind ik het zo raar dat er geen plan B op tafel ligt voor kinderen bij wie dit allemaal niet vanzelf gaat.
Een knoarts heeft mij ooit van mijn bloedneuzen afgeholpen met tampons met een of ander goedje in mijn neus. Hoef je niet zo echt voor stil te zitten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 9 juni 2015 @ 19:46:58 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153390371
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:55 schreef LadyS het volgende:
Hier heeft I. een wrat wel eens laten aanstippen met stikstof, maar ze vond het niet pijnlijk.
:)
ik heb er nog trauma's van... Nooit meer wat mij betreft.

Ik heb ze bij Isa en mij weggekregen door stug vol te houden met formule W.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_153390551
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:37 schreef pinquit het volgende:

[..]

Als er stikstof wordt gebruikt om ze te bevriezen doet dat wel zeer ja. Het voelt eigenlijk als branden, ze kan ook blaartjes krijgen naderhand
mijn jongste heeft er eentje op haar kin. Inmiddels is ie ook best groot :X die is ook aangestipt door de huisarts. E. heeft geen kik gegeven. Ze zei wel dat het niet zo fijn voelde maar blijkbaar kon ze er wel mee overweg.
Jammer genoeg zit ie er nog steeds. Hij bloedt met enige regelmaat en volgens E. doet ie ook zeer enzo dus we gaan binnenkort maar weer ns langs.
:)
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:59:43 #117
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_153390807
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 15:53 schreef Ticootje het volgende:
Ik begin er niet eens aan om met huis middeltjes te beginnen. Dat moet je weken volhouden en ik weet al precies hoe dat zal gaan.
Wij zijn naar de huisarts geweest voor een wrat bij Eli. Hij heeft de hele praktijk bij elkaar gekrijst.
De ha gaf toen als optie de formule W en zei duidelijk dat als die formule w niet werkte er alsnog stikstof aan te pas zou komen.
Hij was zo bang voor de stikstof dat hij heel braaf heeft meegewerkt.
Wellicht dat zoiets ook bij Jen kan werken?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_153393026
Oudste had 2 wratten op haar hand/vingers.
Tijdje formule W, maar dat hielp niet echt. Toen bij de huisarts een of ander rood goedje. Deed niet zeer, maar vlak daarna kreeg ze een partij jeuk om die plekken, was geen succes.
We kregen het advies om daarna te blijven aanstippen met formule W. Voor het aanstippen steeds met een vijltje (van die weggooidingen, want die vijl wil je niet voor iets anders gebruiken ivm besmettelijkheid) bovenkant afvijlen, aanstippen en pleister erop.
Maar dat deed nog niet heel veel. Dus na 2 weken weer naar huisarts. Dat rode spul wilden we maar niet doen, dus toch voor de stikstof gekozen.
Oudste vond het niet tof, maar gezegd dat we daarmee wel de meeste kans hadden dat het weg ging (of dat helemaal de waarheid is laten we maar even in het midden) gelukkig gingen ze daarna wel weg. Maar werkt dus niet altijd.

Jongste heeft waterwratjes en eczeem. Rotdingen, ze had er een behoorlijk ontstoken, die lijkt nu op zn retour, wat een bult zeg...
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:26:38 #119
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153405465
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:22 schreef amaranta het volgende:

[..]

dat hoop ik ook...
Hij krijgt kleuterverlening. Dus wie weet helpt dat.
Het gaat nu al 2 dagen redelijk goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb iets gemist geloof ik. Wat is er aan de hand Amaranta? Als je dat wil vertellen natuurijk...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:41:59 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153405851
Oh dat had ik helemaal niet gelezen. Ik ben ook benieuwd wat er is Amaranta!
in de haak.
pi_153407559
Hier hielp FormuleW wel, mits je een beetje geduld hebt ;)
Die mijn man heeft laten bevriezen hebben echt littekens achter gelaten. Ook niet zo mooi..

Hier morgen schoolreisje, vrijdag rapport mee en dan nog maar 3 weken school. Het gaat nu opeens echt hard.
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:46:53 #122
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153414128
Het viel reuze mee, geen drama. Pip moest mee, mama werd stevig vastgehouden. Zo gepiept.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:12:05 #123
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153414776
Fijn Ticootje!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153422379
Tico, wat fijn!

Gaat hard he Deepfreeze! Hier ook nog 3 weken, ze hadden vrijdag hun rapport al mee en we hebben van de week 10 minuten gesprekken gehad :).
Wij zijn tevreden, de meiden hebben goed hun best gedaan en gaan allebei door naar de volgende groep. Wat gaat het toch hard... O+
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:16:04 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153422546
Hier ook nog maar 3 weken. Jen kreeg er bijna stress van dat ze dan wel moest gaan opschieten met haar werkjes. (Van wie zal ze dat nou hebben ? )

Na de zomervakantie gaat Jen naar groep 4, nieuwe klas en nieuwe juf. Ze krijgt dan ook extra begeleiding om die overgang wat te versoepelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153424394
Fijn dat het goed ging tico!

Hier volgende week woensdag gesprek denk ik. Maar zal wel goed zijn. Zelfde klas(3-4-5) verder, alleen groep hoger. Ik hoor bijna alleen maar goede verhalen van juf en Chris. Alleen moet hij volgend jaar iets meer moeilijke werkjes gaan doen. Hij kan het wel, maar laat het snel zitten. Even dat doorzetten leren dus.
Zijn eigen juf gaat na de herfst weg. Nu was het 4 dagen deze juf en vrijdagochtend een ander. Dan ma-wo juf 1, do+ vrijdagochtend juf 2 en de vrijdagmiddag door juf 3(dan combi met andere clubje groep 5-ers) Kijken hoe dat gaat.

Ben Chris zijn tas aan het inpakken voor morgen. Staat in het briefje dat je niet teveel mee moet geven omdat ze het zelf moeten tillen. Maar ondertussen een waslijst aan spullen (extra set kleren, schoenen, zwemkleding, pauzehapje, jas). Gevalletje: rugzak waar ga je met dat kind naartoe.
Gelukkig mooi weer voorspelt.
pi_153426833
Tico fijn dat het aanstippen meeviel!

Nijna fijn dat het goed gaat op zchool met je dames!

Deepfreeze wat een hoop spullen moeten er mee! Ik vind het ergens wel sneu dat ze dat allemaal zelf moeten sjouwen. Zouden ze het niet op de plek van bestemming op een algemene plek bewaren?
pi_153432951
Ze gaan survivallen vandaag, dus denk niet dat ze dan hun rugzak om hoeven te houden. Alleen van de bus het park in, en dan naar de plekken waar ze iets gaan doen (met schepnetje spelen, stadia van een kikker bekijken, survival parcours, wilgentakken hut maken, buikglijden als een otter, patatjes eten en evt zwemmen). Die is wel kapot als hij om 5 uur terug is.. :D
  donderdag 11 juni 2015 @ 09:46:30 #129
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153433000
Survival is wel erg leuk als schoolreisje trouwens. Ik heb nog niks gehoord over schoolreisje, dus ik weet niet of ze bij mijn jongste dit jaar op schoolreisje gaan. Ik ben ook nog helemaal niet toe aan het einde van het schooljaar trouwens. Ik heb echt de neiging om bij jullie verhalen mijn vingers in mijn oren steken en la-la-la te gaan zingen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153433234
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:46 schreef livelink het volgende:
Survival is wel erg leuk als schoolreisje trouwens. Ik heb nog niks gehoord over schoolreisje, dus ik weet niet of ze bij mijn jongste dit jaar op schoolreisje gaan. Ik ben ook nog helemaal niet toe aan het einde van het schooljaar trouwens. Ik heb echt de neiging om bij jullie verhalen mijn vingers in mijn oren steken en la-la-la te gaan zingen.
Snap je, als ik inschat hoe de vakanties de afgelopen jaren zijn met je jongste. Heb je plannen voor de zomer?
Ik ben ook nog in ontkenning hoor. Ook omdat ik pas de laatste 3 weken vrij heb en dat is pas vanaf 10 augustus. Dat duurt nog even.


Klinkt wel cool, survival!!
Met een meidenkwartet
pi_153433337
Deepfreeze, pfff. Het wordt wel warm, dus dat scheelt alweer qua sjouwen qua kleding... en zoals je het beschrijft klinkt het inderdaad niet alsof ze de hele dag met die tas op hun rug lopen.
Ik ben inpaklijstje aan het maken (en dan straks weer wat wegstrepen, want met wat er nu op staat kan ze een week weg ;) ). Oudste gaat op kamp... en ik moet nog erg aan het idee wennen *slik*.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153433423
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:01 schreef Nijna het volgende:

Oudste gaat op kamp... en ik moet nog erg aan het idee wennen *slik*.
Ai nou, dat lijkt me ook even een dingetje ja.
Bij mijn meiden op school hebben ze helemaal geen schoolreisjes. Ja, naar het bos of zo. Of is dat meestal vanaf bovenbouw? Want daar ben ik na de zomer pas aan toe.
Met een meidenkwartet
  donderdag 11 juni 2015 @ 10:23:03 #133
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153433732
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Ben Chris zijn tas aan het inpakken voor morgen. Staat in het briefje dat je niet teveel mee moet geven omdat ze het zelf moeten tillen. Maar ondertussen een waslijst aan spullen (extra set kleren, schoenen, zwemkleding, pauzehapje, jas). Gevalletje: rugzak waar ga je met dat kind naartoe.
Gelukkig mooi weer voorspelt.
Dat is hier ook altijd (maar dan voor een meerdaagse reis). Uiteindelijk blijkt het inderdaad altijd prima te doen....

Wat een ontzettend leuke schoolreis <3

We doen hier het einde van het jaar Dubai style. Jongste gaat naar de middelbare school, en die hadden het afsluitende feest afgelopen week in de kindernachtclub van een van de beroemdste hotels. Ze gingen erheen met een stretched Hummerlimo, want die kosten hier immers net zoveel als het huren van een bus (en ze zijn net zo groot...) :P Oudste heeft nog een dag in een groot waterpark. Alleen wat sneu dat het een korte dag wordt, want ze hebben verkorte schooldagen vanwege Ramadan.

Oudste sms'te net dat ze een paar certificaten had gekregen, waaronder een 'honour roll best'. Dus nou moet ik snel langs de schoolsecretaresse om uit te zoeken hoe dat honour roll gebeuren in elkaar zit, want ik heb geen flauw idee. Het is tenminste weer iets om zich goed over te voelen, lief pubertje...
pi_153433785
Bij Lars op school zijn ze in het begin van dit schooljaar met een bus naar Burgers Zoo geweest. En afgelopen maandag hadden ze een schooluitje: met z'n allen naar de bioscoop. (er zit er één op loopafstand)

Ik ben ook nog helemaal niet bezig emt de zomervakantie, maar ze moeten hier dan ook nog ruim 5 weken...
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 10:43:05 #135
5428 crew  miss_sly
pi_153434192
Ik ben wel bezig met de zomervakantie, en ik kijk er heel erg naar uit! Zo'n zin in!

En intussen hebben we nog een afscheid van de directeur van de school van S, waarvoor wij ook als oudervereniging een en ander organiseren. De Eindejaarspicknick, het schoolreisje, een toneelstuk, trakteren voor S haar verjaardag en het kinderfeestje.
Ik plan het feestje op de laatste donderdag van het jaar, meteen na school. Vandaag over drie weken dus :o De volgende ochtend vertrekken we dan. Rust O+
O, en morgen rapport, denk ik, maar dat zal wel gewoon goed zijn :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153434944
Wauw wat veel nog in die laatste 3 weken. Wij hebben de drukte nu wel gehad op school. Hier nog 4 weken maar kijk er ook echt naar uit!!!

Wat ga je doen met het feestje? Hier trakteert Yaro begin van het schooljaar dus ik hoef pas in de vakantie daar over na te denken :D
pi_153434993
Schoolreisjes doen ze hier in september. Vond ik wel relaxed.
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 11:25:39 #138
5428 crew  miss_sly
pi_153435258
S wil graag voor de vakantie trakteren en feestje.
We hebben gekeken bij een stal voor een ponyfeestje, want dat wilde heel graag, maar onze heldin rende gillend weg toen een pony in haar richting kwam :D Dus dat stellen we minstens een jaartje uit :P
Nu wordt het meteen uit school mee, cakejes en drinken, speurtocht naar de speeltuin aan de andere kant van de wijk, daar spelen en terug. Ik twijfel nog over patatjes of pannenkoeken voor ze naar huis gaan en maskers versieren ergens. Misschien wel leuk om dat te doen voor we vertrekken voor de speurtocht, kunnen ze even zitten.

Wat er getrakteerd moet worden, is nog niet duidelijk. Vanmorgen zei ze spiesjes met komkommer, kaas en tomaat. Ik heb daar mijn twijfels over, want ze houdt niet echt van komkommer en tomaat en maar van sommige kaas :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153435331
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:25 schreef miss_sly het volgende:
S wil graag voor de vakantie trakteren en feestje.
We hebben gekeken bij een stal voor een ponyfeestje, want dat wilde heel graag, maar onze heldin rende gillend weg toen een pony in haar richting kwam :D Dus dat stellen we minstens een jaartje uit :P
Nu wordt het meteen uit school mee, cakejes en drinken, speurtocht naar de speeltuin aan de andere kant van de wijk, daar spelen en terug. Ik twijfel nog over patatjes of pannenkoeken voor ze naar huis gaan en maskers versieren ergens. Misschien wel leuk om dat te doen voor we vertrekken voor de speurtocht, kunnen ze even zitten.

Wat er getrakteerd moet worden, is nog niet duidelijk. Vanmorgen zei ze spiesjes met komkommer, kaas en tomaat. Ik heb daar mijn twijfels over, want ze houdt niet echt van komkommer en tomaat en maar van sommige kaas :')
Hier trakteren ze al 2 jaar zo'n hartjesdoosje van de Action met iets lekkers er in. Willen ze zelf O+

Klinkt als een paar drukke maar leuke weken die er aan komen bij jullie. Ik baal er soms wel van dat ik amper iets kan doen om op school te helpen :{
Met een meidenkwartet
pi_153435575
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:14 schreef As1981 het volgende:
Wauw wat veel nog in die laatste 3 weken. Wij hebben de drukte nu wel gehad op school. Hier nog 4 weken maar kijk er ook echt naar uit!!!

Wat ga je doen met het feestje? Hier trakteert Yaro begin van het schooljaar dus ik hoef pas in de vakantie daar over na te denken :D
Zeg dat nou niet van die 4 weken!
Dan is mijn grote kleine bijna 5 :o
En ik krijg nu al stress van feestjes en verjaardagen... Moeten we wel even binnenkort gaan regelen.

Ik twijfel ook wanneer ik het moet doen, zijn feestje. Dus andere ouders: wat vinden jullie fijner, op zaterdag of op woensdagmiddag?

Nadeel is dat meneer zwemles heeft op de woensdag, maar goed kan eventueel wel gemist worden. Maar ik weet dus exht niet wat handiger/prettiger is...
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 11:47:22 #141
5428 crew  miss_sly
pi_153435797
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:39 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Zeg dat nou niet van die 4 weken!
Dan is mijn grote kleine bijna 5 :o
En ik krijg nu al stress van feestjes en verjaardagen... Moeten we wel even binnenkort gaan regelen.

Ik twijfel ook wanneer ik het moet doen, zijn feestje. Dus andere ouders: wat vinden jullie fijner, op zaterdag of op woensdagmiddag?

Nadeel is dat meneer zwemles heeft op de woensdag, maar goed kan eventueel wel gemist worden. Maar ik weet dus exht niet wat handiger/prettiger is...
Mijne wordt 6! ZES!! when did that happen? :o O+
Ik vind persoonlijk woensdagmiddag fijner, omdat we dan eigenlijk nooit andere plannen hebben, want B werkt dan meestal gewoon.
In het weekend wel vaker plannen of afspraken.

Wij doen het zelf op donderdag na school, 14.45 neem ik ze mee tot een uur of 18, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153436196
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:39 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Zeg dat nou niet van die 4 weken!
Dan is mijn grote kleine bijna 5 :o
En ik krijg nu al stress van feestjes en verjaardagen... Moeten we wel even binnenkort gaan regelen.

Ik twijfel ook wanneer ik het moet doen, zijn feestje. Dus andere ouders: wat vinden jullie fijner, op zaterdag of op woensdagmiddag?

Nadeel is dat meneer zwemles heeft op de woensdag, maar goed kan eventueel wel gemist worden. Maar ik weet dus exht niet wat handiger/prettiger is...
Vrijdagmiddag deden we hier meestal. Anders zou ik woensdag doen denk ik. Hier veel kinderen die sporten/wedstrijden hebben op zaterdag. Die kunnen evt een training op woensdag wel missen. Maar dat is meer in de middenbouw..

Chris was in september al op kamp geweest met zijn oude school. Daar gaan ze dan van 10:00 tot 10:00 de volgende dag op pad. Dus dit jaar 2 reisjes.
Het is met dit weer toch fijner om met een visnetje te klooien ipv in de klas te zitten..

De komende 3 weken is verder redelijk rustig volgens mij. Geen grote activiteiten, alleen de laatste vrijdag een eindfeest.
pi_153436475
Bij ons ook nog best drukke weken op school. Tess heeft de 22e nog een uitje. Amber zou ook nog een uitje moeten hebben. Schoolreisjes doen ze bij ons op school niet. Ze werken met thema's en aan het eind van elk thema hebben ze een uitje. En de 26e is de sponsorloop. 1 juli slotfeest op school, 2 en 3 juli studiedag, ik gok 8 juli juffen en meestersdag en 10 juli studiedag en dus vakantie.

Tess d'r kinderfeestje is op 11 juli, was de enige mogelijkheid nog. We gaan naar de vogelkelder
Weekend ervoor nog Ambers feestje. Die gaat survivallen.

Met een beetje gelukt heeft Tess voor de zomervakantie haar A diploma. de 19e is het proefzwemmen en dan de 30e afzwemmen.

Wij tellen ook af tot de vakantie. Ik ben er zo aantoe!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:36:56 #144
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153437075
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijne wordt 6! ZES!! when did that happen? :o O+

Maf hè? herkenbaar....

Boh, wat jong gaan sommige kinderen al op kamp! :o Dat zou de mijne (ruim 8) best lastig vinden denk ik...

Schoolreisje: ik vind dat eigenlijk best overrated. Wij zijn met onze school afgelopen week geweest. Gezellig hoor. Maar eigenlijk vind ik het niet meer zo van deze tijd. Immers, zo'n beetje alle kinderen hebben met ouders/familie/vrienden toch wel eens een uitje tegenwoordig. Waarom dan ook nog met school naar een pretpark?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 12:43:27 #145
5428 crew  miss_sly
pi_153437262
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maf hè? herkenbaar....

Boh, wat jong gaan sommige kinderen al op kamp! :o Dat zou de mijne (ruim 8) best lastig vinden denk ik...

Schoolreisje: ik vind dat eigenlijk best overrated. Wij zijn met onze school afgelopen week geweest. Gezellig hoor. Maar eigenlijk vind ik het niet meer zo van deze tijd. Immers, zo'n beetje alle kinderen hebben met ouders/familie/vrienden toch wel eens een uitje tegenwoordig. Waarom dan ook nog met school naar een pretpark?
Ik vind het echt zo raar. Maar het klopt ook helemaal met hoe ze is, hoor. Ze is ook gewoon geen kleuter meer, dat zie en merk je aan alles. Ik kan alleen met enige regelmaat maar niet bevatten dat dit meisje in mijn buik heeft gezeten en als zo klein hummeltje is begonnen O+

Kamp zou voor S ook nog niets zijn, denk ik. Ze vindt logeren nog best spannend. Bij deze basisschool gaan ze in groep 8, dat vind ik wel leuk.

Wat betreft schoolreisje ben ik het best wel met je eens. Zeker omdat op veel scholen, zo ook de onze, veel uitjes gedurende het jaar zijn. Kort weliswaar, en passend bij het thema, maar dat is toch ook prima?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:44:30 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_153437292
Amaranta, wat ontzettend vervelend :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:46:31 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153437339
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:44 schreef Troel het volgende:
Amaranta, wat ontzettend vervelend :(
Waar lees jij wat er aan de hand is?
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het echt zo raar. Maar het klopt ook helemaal met hoe ze is, hoor. Ze is ook gewoon geen kleuter meer, dat zie en merk je aan alles. Ik kan alleen met enige regelmaat maar niet bevatten dat dit meisje in mijn buik heeft gezeten en als zo klein hummeltje is begonnen O+

Wederom herkenbaar... O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_153437357
Ik zie dat ze volgende week nog een doorschuifochtend hebben.
En zaterdag proefzwemmen en evt de week erna afzwemmen. Dat nog wel.
Chris wordt 8 eind van de vakantie. Dus dat vieren we wel erna.

Kamp lijkt ook wel heftig, zeker begin groep 3. Maar het is meer lastig voor de ouders dan de kinderen heb ik gemerkt. De moeders mopperen en de kinderen staan te popelen :P .
Groep 4&5 zijn al eens op kamp geweest, dus die krijgen een groep 3 kindje onder de hoede als dat nodig is (bijv spel in het schemerdonker). Het is ook maar op een kwartier rijden, dus ze zijn zo weer thuis. Al kon juf zich niet herinneren dat het ooit nodig was..

Schoolreis is hier ene jaar educatief verantwoord, dit jaar dus. Andere jaar gaan ze naar een speeltuin. Maar verder hebben ze niet zoveel uitjes, dus hier wel een leuke extra. Ze halen veel dingen naar school toe..
  donderdag 11 juni 2015 @ 13:08:03 #149
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153437780
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:36 schreef Moonah het volgende:
Schoolreisje: ik vind dat eigenlijk best overrated. Wij zijn met onze school afgelopen week geweest. Gezellig hoor. Maar eigenlijk vind ik het niet meer zo van deze tijd. Immers, zo'n beetje alle kinderen hebben met ouders/familie/vrienden toch wel eens een uitje tegenwoordig. Waarom dan ook nog met school naar een pretpark?
Dat vind ik ook al een tijdje. Op onze oude school waren schoolreisjes ook uitsluitend educatief. Bij jongste op deze school grotendeels: een kamp met van alles over de woestijn en veel sportactiviteiten; een uitje naar de Dubai tenniskampioenschappen tijdens een unit over adverteren; en een uitje naar het trampolinepark toen ze het over de wetten van Newton hadden. Die laatste twee vond ik echt heel goed gepland.
pi_153437837
Klinkt prima als feestje miss sly.

Ja je oudste alweer 5 en je jongste kort erna alweer 3.

Ik denk dat ik het op woensdagmiddag zou doen. In de weekenden zijn we vaak zelf op pad.
Heb je al plannen son?

Inderdaad gelukkig geen kamp voorlopig.

Vicky vogelkelder is echt heel leuk!!! Daar ging ik vanuit het werk altijd heen als uitje.
pi_153438361
Amber ging vorig jaar voor het eerst met de korfbal op kamp. Daarvoor had ze wel beverweekend gehad op de scouting. Dat was 2 nachtjes logeren.
Afgelopen jaar is ze ook mee gegaan op kamp. Ze vond het weer geweldig. Na de zomervakantie gaat ze met groep 7 en 8 op kamp. Ze gaan meteen de eerste dinsdag na de vakantie.

Tess wil volgend jaar ook mee op korfbalkamp. Dan is ze bijna 7.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_153438390
Dan doen we het op woensdag! De plannen waren idd een reden om het niet te doen op zaterdag.
Andere dagen zijn tot half 3 en een hoop kleinere kleuters, dus dat is denk ik best vermoeiend voor ze.

Bedankt voor de input!

En as, nog geen plannen. Denk spelletjes ofzo en net als miss sly een speurtocht ofzo langs speeltuinen. Eerst maar bedenken wie er allemaal mogen komen van m ;) dat wisselt nogal :')
pi_153438587
Hi hi. Lekker wispelturig. Benieuwd hoe dat hier gaat. De eerste week van het nieuwe schooljaar lijkt me niet wenselijk. Maar voor de zomervakantie is echt nog wel te vroeg.
pi_153438823
Wij gingen vroeger op school, alleen in groep 8 op kamp. Ik weet niet meer precies wat we de andere jaren deden. Er staat me nog een keer verkeerspark Assen bij en de Flevohof. Verder weet ik het eigenlijk niet meer.

De oudste lijkt er wel zin in te hebben, we zullen zien hoe het gaat. Het is 20 minuten hiervandaan ongeveer, dus indien nodig is ophalen zo gebeurd ;).
We zullen zien... maar ik zou er niet zo gauw voor kiezen in groep 4.
Ze hebben alleen nog bij de ene opa en oma gelogeerd, verder niet.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 11 juni 2015 @ 15:14:14 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_153441236
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:46 schreef Moonah het volgende:

[..]

Waar lees jij wat er aan de hand is?

[..]

Wederom herkenbaar... O+
quote:
Er zitten wat onderliggende gevoelens die naar boven komen, en waar vooral ik zelf veel last van heb
Dat lijkt me heel vervelend :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_153441490
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:40 schreef As1981 het volgende:
Hi hi. Lekker wispelturig. Benieuwd hoe dat hier gaat. De eerste week van het nieuwe schooljaar lijkt me niet wenselijk. Maar voor de zomervakantie is echt nog wel te vroeg.
Ik liet Chris (10-aug) meestal op dinsdag/woensdag trakteren de eerste week. En dan in week 3/4 zijn feestje. Dan heb je even de tijd om kinderen te kiezen en de uitnodigingen te geven..
pi_153442013
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 15:23 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik liet Chris (10-aug) meestal op dinsdag/woensdag trakteren de eerste week. En dan in week 3/4 zijn feestje. Dan heb je even de tijd om kinderen te kiezen en de uitnodigingen te geven..
Ja zo iets idd. Yaro is van 16 augustus. Nu valt zijn verjaardag nog in de vakantie dus straks even met zijn juf overleggen over de dag. En ik wil altijd persoonlijke cadeautjes dus kijken of ik de namen al kan krijgen.

En eind sep zijn feestje lijkt me ook beter ja.
  donderdag 11 juni 2015 @ 16:28:09 #158
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153443156
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:26 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik heb iets gemist geloof ik. Wat is er aan de hand Amaranta? Als je dat wil vertellen natuurijk...
ik stuur je een pm.
  donderdag 11 juni 2015 @ 16:29:12 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153443173
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:41 schreef trui het volgende:
Oh dat had ik helemaal niet gelezen. Ik ben ook benieuwd wat er is Amaranta!
en jou ook een pm
  donderdag 11 juni 2015 @ 16:30:51 #160
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153443202
Wij zouden zelf in groep 8 op kamp gaan, maar door een of andere vage reden is dat toen niet doorgegaan. Wel zijn we elke dag weg geweest in de omgeving. Dagje de bossen in, dagje naar het zwembad, etc
Zelfs toen bij de directrice thuis geweest! Dat was heel wat voor ons.
pi_153445738
Sterkte amaranta ik weet niet wat er is maar het klinkt verre van prettig.
  donderdag 11 juni 2015 @ 18:41:46 #162
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_153446427
N. is in het midden van de vakantie jarig. Zijn feestje vieren we 27 juni (zaterdag) en trakteren doen we 26 juni (ik heb het net met juf besproken :P ) en juf wil ijs, dus dat is makkelijk ^O^ nu N. nog overtuigen van ijs, maar iets zegt mij dat dat niet moeilijk is ;)
Ik vind het fijner het nu nog te doen, deze klas heeft hij straks een jaar in gezeten. En dan is het Eiffeltoren stukje wel echt een spetterende manier om je 5de verjaardag af te sluiten. Die jongen is straks gewoon een maand bezig met jarig zijn :')
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:46:08 #163
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153448335
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:30 schreef amaranta het volgende:
Wij zouden zelf in groep 8 op kamp gaan, maar door een of andere vage reden is dat toen niet doorgegaan. Wel zijn we elke dag weg geweest in de omgeving. Dagje de bossen in, dagje naar het zwembad, etc
Zelfs toen bij de directrice thuis geweest! Dat was heel wat voor ons.
Oudste ging indertijd op de kleuterschool ook niet op schoolreisje, maar wel een dagje naar het huis van een van de kleuterjuffen. We waren toen net in Bangkok. Erna hoorde ik haar aan haar broertje vertellen: "And Mrs Fall even has her own Bobs" (Bob de Bouwer was destijds nogal in). Jaren later bleek dat ze een deel daarvan inderdaad had onthouden, maar het helemaal niet kon duiden: dat hele grote huis, en overal werd verbouwd..... De man van de kleuterjuf was de Britse ambassadeur in Bangkok en het bezoekje was dus aan zowel de ambtswoning als de ambassade :)

En verder hoop ik voor je dat alles op z'n pootjes terecht komt amaranta :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 juni 2015 @ 20:07:07 #164
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_153448775
Die van ons gaat morgen naar Oberhausen, hierheen en daarna naar het CentrO.

Lekker warm in elk geval :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_153454368
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:41 schreef pessie het volgende:
N. is in het midden van de vakantie jarig. Zijn feestje vieren we 27 juni (zaterdag) en trakteren doen we 26 juni (ik heb het net met juf besproken :P ) en juf wil ijs, dus dat is makkelijk ^O^ nu N. nog overtuigen van ijs, maar iets zegt mij dat dat niet moeilijk is ;)
Ik vind het fijner het nu nog te doen, deze klas heeft hij straks een jaar in gezeten. En dan is het Eiffeltoren stukje wel echt een spetterende manier om je 5de verjaardag af te sluiten. Die jongen is straks gewoon een maand bezig met jarig zijn :')
Ja maar N is inderdaad eerder jarig. Dan zou ik die keuze ook maken.

Ijsjes zou ik er bij Yaro niet door heen krijgen hoor. Alhoewel misschien om de andere te plezieren maar niet voor zichzelf :D
pi_153485029
En juf wil ijs?????

Hoezo....bepaalt de juf de traktatie?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_153499210
Dat vroeg ik me ook af toen ik het las ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 13 juni 2015 @ 17:41:00 #168
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_153501541
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En juf wil ijs?????

Hoezo....bepaalt de juf de traktatie?
Nee hoor. Juf probeerde me duidelijk te maken dat ijs zeer op prijs gesteld wordt zodat ik me niet druk ga maken met allerlei ingewikkelde dingen omdat ik het momenteel al nogal druk heb ;) En ze heeft gelijk.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat mij ooit grvraagd werd wat ik wilde trakteren. Als het mooi weer was bracht mn moeder ijsjes langs en bij minder mooiweer kocht ze zakjeschips.
pi_153505176
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 17:41 schreef pessie het volgende:

[..]

Nee hoor. Juf probeerde me duidelijk te maken dat ijs zeer op prijs gesteld wordt zodat ik me niet druk ga maken met allerlei ingewikkelde dingen omdat ik het momenteel al nogal druk heb ;) En ze heeft gelijk.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat mij ooit grvraagd werd wat ik wilde trakteren. Als het mooi weer was bracht mn moeder ijsjes langs en bij minder mooiweer kocht ze zakjeschips.
Ik had hem ook zo begrepen dat ze suggereerde dat ijs ook mocht.

Hier is de insteek verantwoorde traktaties, maar ik heb alleen nog maar snoep en chips gezien ;(

Hier maakte mijn ouders vroeger er echt iets bijzonders van. Daar mocht ik zeker in meebeslissen. Was ook altijd iets blijvends ipv iets te eten. Ik ben van plan die traditie door te zetten O+ O+ O+
  zaterdag 13 juni 2015 @ 20:57:18 #170
35189 Troel
scherp en bot
pi_153505790
Hier is het helaas zo dat je gezonde, verantwoorde, meegegeven fruit dus niet opgegeten wordt, maar de traktatie wel. De suggestie om het andersom te doen werd positief ontvangen, maar helaas liep het niet uit op een verandering van het beleid.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_153506173
Hier mogen ze wel snoepjes trakteren. Ik ben nog even aan het uitproberen, ik vind het wel leuk om er echt over na te denken. Zo is de oudste jarig om en nabij de kinderboekenweek, als ik iets kan met het thema dan maak ik daar dankbaar gebruik van.
De jongste is in de zomer jarig, we hebben vanmiddag even geoefend, de best gelukte optie is wel een beetje ondeugend ;). Jongste vind de 2e optie leuker... een soort ijsje, maar niet van ijs. Maar daar moet ik nog even mee klooien, want ik ben nog niet tevreden na poging 1...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153507303
Hier mag het wel. De insteek met ongezond is dat die mee gaat naar huis. Als het verantwoord is mag hij gegeten worden ipv het fruit.

Nijna, ik denk dat ik boekenleggers ga maken voor de kinderen als traktatie. Als het lukt persoonlijke, dus voorzien van de naam van de kindjes. Misschien is dat nog eens een optie.

Ben benieuwd naar je ondeugende optie.

Hier wil Yaro weer een komkommertrein, met kaas, komkommer en worst, dus waarschijnlijk word dat de traktatie voor in de klas.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 13 juni 2015 @ 22:09:21 #173
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153507659
Hier werd Isa vorig jaar heel vreemd aangekeken omdat ze een appel met een zakje loomspul trakteerde... Een appel :X

Ik flikker elke week een zakje chips de kast in hier om na een paar maanden alles weg te gooien, ze eet zelden chips.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_153507979
Toen mijn dochter nog op de basisschool zat (zo'n 10 jaar geleden) was er al gezeur over.
Liever geen snoep maar iets "verantwoords".
Om niemand tegen de schenen te schoppen zijn we daar in meegegaan en krijg dus idd traktaties met kaas, worst, augurk en dat soort dingen.
Maar mijn persoonlijke mening:
Een verjaardag is een uitstekende reden voor een feestje en dan mag er best wat gesnoept worden, die regels zijn nergens voor nodig.
Geef iig het kind de vrijheid wat hij/zij wil trakteren.
Regels zijn goed maar dit vind ik persoonlijk overdreven.
pi_153508079
Oh maar ik ben ook zeker niet tegen snoep/chips hoor. Maar het viel me op dat, dat het verzoek was op de info avond en dat het niet gebeurd.
Mijn kind maak je niet gelukkig met snoep dus zal ik ook nooit trakteren. Dat is echt een komkommer monster. Vandaar ook de trein van komkommer.

Bij de psz hadden we die ook, en zelfs de wielen werden opgegeten :D
  zaterdag 13 juni 2015 @ 22:31:45 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153508186
Eens met vanelle.
Van de 20 verjaardagen bij dochter in de klas heb ik geen enkele traktatie gezien.
Het zal wel. Ik ben niet zo krampachtig.
Zelf heb ik ook liever iets lekkers, als ik eerlijk ben.
pi_153508191
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:27 schreef As1981 het volgende:
Oh maar ik ben ook zeker niet tegen snoep/chips hoor. Maar het viel me op dat, dat het verzoek was op de info avond en dat het niet gebeurd.
Mijn kind maak je niet gelukkig met snoep dus zal ik ook nooit trakteren. Dat is echt een komkommer monster. Vandaar ook de trein van komkommer.

Bij de psz hadden we die ook, en zelfs de wielen werden opgegeten :D
Ik ging er ook niet van uit dat jij er op tegen bent, ging me meer om het schoolbeleid.
En dan nog: Smaken blijven altijd verschillen, je kunt onmogelijk élk kind gelukkig maken met een bepaalde traktatie.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 22:35:59 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_153508284
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:23 schreef vannelle het volgende:
Toen mijn dochter nog op de basisschool zat (zo'n 10 jaar geleden) was er al gezeur over.
Liever geen snoep maar iets "verantwoords".
Om niemand tegen de schenen te schoppen zijn we daar in meegegaan en krijg dus idd traktaties met kaas, worst, augurk en dat soort dingen.
Maar mijn persoonlijke mening:
Een verjaardag is een uitstekende reden voor een feestje en dan mag er best wat gesnoept worden, die regels zijn nergens voor nodig.
Geef iig het kind de vrijheid wat hij/zij wil trakteren.
Regels zijn goed maar dit vind ik persoonlijk overdreven.
Ik vind het prima dat er gesnoept wordt, ik vind het minder prima dat ik het fruit vervolgens kan weggooien. Daar heb ik een probleem mee ;) Je kan ook van te voren aangeven dat het tienuurtje niet nodig is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_153508519
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat er gesnoept wordt, ik vind het minder prima dat ik het fruit vervolgens kan weggooien. Daar heb ik een probleem mee ;) Je kan ook van te voren aangeven dat het tienuurtje niet nodig is.
Sjuust!! :)
pi_153508543
Hier gaat het meestal dubbelop. Zowel fruit gaat op als de traktatie.

En als er toch nog een stukje fruit mee komt naar huis peuzelen ze dat thuis nog wel op.

Hier willen ze ook het liefst verantwoorde traktaties. Ik denk dat de helft zich eraan houdt.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_153508573
Bij Kim op school is het fruit eten en daarvoor of erna de traktatie. Fruit moet op. En qua wat er getrakteerd wordt, meestal ´ongezond´. En dat is door iedereen goed gekeurd. :P
pi_153508737
Kim had vandaag optreden van streetdance. In het theater was het, op het grote podium.
Ze was al een aantal dagen zenuwachtig, gisteren generale repetitie gehad.
Ze deed het heel goed! In de pauze haar opgezocht en ze straalde. Ze had het erg naar haar zin. En ze liet ook trots de make-up zien. :D

Op school gaat het ook goed, over ca een week nog een oudergesprek, maar ik verwacht alleen maar goede dingen!
  zaterdag 13 juni 2015 @ 23:04:30 #183
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153509106
Klinkt heel goed, Ingrid. Fijn dat het allemaal zo goed gaat met Kim.

Ik zat vandaag ook in het theater voor de eindshow van de dansschool van mijn oudste. Een lange zit (van 13.00 - 16.15), maar wel hele goede en mooie uitvoeringen gezien.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153509232
Wat leuk en knap van kim! En dat ze zo straalde...prachtig om te zien toch?
En livelink ook genoten, fijn. Sws leuk om te zien he, dansen

Meike had vandaag audities van dansen. Ze mag komend jaar ook weer in de selectie dansen! En ze is heel blij want naast hiphop mag ze ook showdance gaan doen. Leukleuk
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_153509352
Ja echt leuk om te zien! Ookal is ze motorisch niet super, ze deed goed mee. Wel duidelijk zenuwachtig, want ze probeerde tijdens het optreden te vinger bijten. Morgenavond is ze weer bij mij, dan zal ze vast heel wat te vertellen hebben.

Wat goed van Meike!
  zaterdag 13 juni 2015 @ 23:14:51 #186
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153509388
Dat is zeker leuk, Karin. Ik had echt helemaal niks met dansen, maar als ik zo naar die uitvoeringen kijk, dan snap ik wel hoe leuk dat is. Vooral als je er goed in bent.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153509528
Ik vind t zelf ook supergaaf om te zien. Die kleintjes, maar ook zeker de groten. Soms kan het je echt raken

Zenuwen horen er wel bij natuurlijk ingrid. Het is ook super spannend!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_153509716
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 23:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind t zelf ook supergaaf om te zien. Die kleintjes, maar ook zeker de groten. Soms kan het je echt raken

Zenuwen horen er wel bij natuurlijk ingrid. Het is ook super spannend!
Ja het lijkt me doodeng zelfs! :D
pi_153513622
Ik kom even trots binnen vallen
mijn meisjes L heeft wat moeite met slapen / uitlogeren.
nou ging het bij een vriendje al wel goed maar van de week vroeg ze zo uit zichzelf of ze bij opa en oma mocht logeren.
wij dat geregeld en ze heeft alles eruir gehaald, kwam vandaag pas ruim na het avondeten weer vol verhalen thuis!

En we hebben 10 min gesprek gehad op school
niks anders dan lof, met een dikke pluim voor haar doorzettingsvermogen.
Cito gehad en alles een 1 gescoord, ze is een fijne leerling

trotser kan ik toch haast niet zijn!
pi_153513632
Ben niet helemaal bijgelezen

maar las dat het aanstippen goed ging, fijn tico

en schoolreisjes! Leuk survival
bij ons (gr 1/2) mochten ze juist niks mee

en qua traktatie is het verschillend, maar wordt altijd na het fruit gegeven, wanneer het iets is wat niet goed blijft eten ze het uiteraard op, anders mee naar huis

vakantie plannen, we hebben een tent gekocht dud gaan kamperen maar ik heb geen idee nog waar heen.
dus als iemand tips heeft....
pi_153513653
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 05:34 schreef 2L het volgende:

vakantie plannen, we hebben een tent gekocht dud gaan kamperen maar ik heb geen idee nog waar heen.
dus als iemand tips heeft....
Vertel eerst maar eens wat jullie tijdens een vakantie willen gaan doen, scheelt een hoop. ;)
  zondag 14 juni 2015 @ 06:25:08 #192
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153513712
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 05:34 schreef 2L het volgende:
vakantie plannen, we hebben een tent gekocht dud gaan kamperen maar ik heb geen idee nog waar heen.
dus als iemand tips heeft....
Er is ook een topic boordevol tips he....
  zondag 14 juni 2015 @ 06:38:33 #193
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153513749
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 23:14 schreef livelink het volgende:
Dat is zeker leuk, Karin. Ik had echt helemaal niks met dansen, maar als ik zo naar die uitvoeringen kijk, dan snap ik wel hoe leuk dat is. Vooral als je er goed in bent.
Jaren geleden vroeg ik mijn ontzettend introverte dochter waarom ze dansen toch zo leuk vond, en dan vooral de uitvoeringen. Het antwoord: "omdat ik weet dat ik het kan, als ik maar goed oefen". Dat vond ik zo'n waardevolle les O+

Zij is dan ook degene waarvan ik denk 'och, die komt er wel', terwijl haar broer veel meer opzien kan baren met de dingen die er uit z'n hoofd komen, maar als hij denk dat hij ergens niet goed in is, is dat veel meer een gegeven (althans.... het verandert wel, maar heel erg langzaam).
pi_153513807
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 06:25 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Er is ook een topic boordevol tips he....
die was ik vergeten!
Bedankt ga ik ff spieken
pi_153513812
En wat knap die optredens!
pi_153514817
Bij ons op school eten ze eigenlijk altijd het fruit ook wel, naast de traktatie.
Ik heb bij de oudste in groep 2, stukje kaas, stukje worst, aardbei en druif gedaan. En ik was heel verbaast toen ik zag dat er amper van gegeten werd door de kinderen.
Ik hoorde zoveel: dat hoef ik niet, dat lust ik niet. Dat ik toch maar voor wat te snoepen ga tegenwoordig.
Ach en een feestje... daar mag m.i. best wat te snoepen bij.

AS1981, oudste heeft vorig jaar zelfgebakken letterkoekjes getrakteerd met een boekenlegger erbij :).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153515126
Ik merk juist dat kinderen gek zijn op die stokjes met kaas en fruit.
  zondag 14 juni 2015 @ 12:19:31 #198
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153516975
Mijn jongste trakteert vaak op fruitspiesjes. Dat wordt altijd prima gegeten. Hoewel ik niet uitsluit dat hij zelf gewoon alles wat overblijft opeet ;)

Mijn dochter van 13 is helemaal gek van kleding en de laatste tijd is ze allemaal shirtjes aan het verknippen in andere modellen. Op zich prima (meestal zijn het shirts die ze toch al niet meer aandeed), maar ze werkt het vervolgens niet af. Ik zit er dus over te denken om haar op een cursus te doen waar ze leert omgaan met de naaimachine en zo. Als ze het dan doet, moet ze het van mij ook goed doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153517052
Fruitspiesjes gaan er bij mij op school altijd wel in!
Ik had ooit een kind in de klas dat op kaasautootjes trakteerde. De wielen waren gemaakt van zilveruitjes en er was ook nog iets van augurk. Bijna alle kinderen riepen 'gatver, dat lust ik niet!'. Heel sneu voor het kind in kwestie, totdat hij besefte dat hij (samen met twee andere liefhebbers) alle zilveruitjes en augurken op kon eten :D
pi_153517306


Dit was Tess dr traktatie afgelopen maandag.
Aardbei, cabanossi, minicroissant en een blokje kaas.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_153518247
Ik vind die fruit/kaas/worst stokjes altijd wel leuk qua looks enzo. Ach ja, we zijn er nu nog niet helemaal uit, al vermoed ik al wel wat het gaat worden. Ze neigt inmiddels ook qua smaak toch meer naar de ontdeugende optie ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 14 juni 2015 @ 13:45:48 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153518621
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 13:29 schreef Nijna het volgende:
Ze neigt inmiddels ook qua smaak toch meer naar de ontdeugende optie ;)
Super irritant, dat cryptische, zeg gewoon wat je bedoelt. het gaat over een traktatie in hemelsnaam.
  zondag 14 juni 2015 @ 14:34:12 #203
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_153519883
quote:
18s.gif Op zondag 14 juni 2015 13:45 schreef amaranta het volgende:

[..]

Super irritant, dat cryptische, zeg gewoon wat je bedoelt. het gaat over een traktatie in hemelsnaam.
:D Ik ben het zó met je eens!
  zondag 14 juni 2015 @ 15:17:37 #204
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153520946
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat er gesnoept wordt, ik vind het minder prima dat ik het fruit vervolgens kan weggooien. Daar heb ik een probleem mee ;) Je kan ook van te voren aangeven dat het tienuurtje niet nodig is.
Troel, ik heb je vaker deze ergernis zien posten. Maar voor een juf is het echt geen doen om bij elke verjaardag van te voren aan de ouders aan te geven wat er getrakteerd gaat worden en dat er dan geen fruit mee hoeft. Ik heb wel nuttiger zaken te doen! En bovendien:
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En als er toch nog een stukje fruit mee komt naar huis peuzelen ze dat thuis nog wel op.
Wat mij betreft (en ik heb het bij ons op school er doorheen gekregen): op een feestje mag je trakteren wat je wil. In de teamkamer zitten wij toch ook aan de taart als er iets gevierd wordt?!
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim had vandaag optreden van streetdance. In het theater was het, op het grote podium.
Ze was al een aantal dagen zenuwachtig, gisteren generale repetitie gehad.
Ze deed het heel goed! In de pauze haar opgezocht en ze straalde. Ze had het erg naar haar zin. En ze liet ook trots de make-up zien. :D

Op school gaat het ook goed, over ca een week nog een oudergesprek, maar ik verwacht alleen maar goede dingen!
Fijn te lezen dat het goed met Kim gaat. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 14 juni 2015 @ 20:21:21 #205
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153528922
Mij boeit het echt geen kont als een dag geen fruit eten. Ik krijg bijna dagelijks wel dingen terug qua pakjes / flesjes / koekje... Het is namelijk niet snel goed hier.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153529081
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 20:21 schreef Ticootje het volgende:
Mij boeit het echt geen kont als een dag geen fruit eten. Ik krijg bijna dagelijks wel dingen terug qua pakjes / flesjes / koekje... Het is namelijk niet snel goed hier.
Oh, hier gaat alles op. Ongeacht hoeveel er getrakteerd wordt.

Wel bleek hij zijn mandarijnen bij een klasgenoot te ruilen tegen koekjes. :D Hij is vier! Dus die geef ik niet meer mee. _O-
Professioneel gifmenger.
  zondag 14 juni 2015 @ 20:27:17 #207
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153529127
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 20:26 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Oh, hier gaat alles op. Ongeacht hoeveel er getrakteerd wordt.

Wel bleek hij zijn mandarijnen bij een klasgenoot te ruilen tegen koekjes. :D Hij is vier! Dus die geef ik niet meer mee. _O-
Oh dat ruilen, arch dikke ergernis. Leyla blijkt namelijk ook te ruilen... En dan heeft ze natuurlijk buikpijn. Maar ik vertel wel 1000x dat ze niet mag ruilen maar dat blijkt soms nog wel eens vergeten te worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153529937
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 20:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh dat ruilen, arch dikke ergernis. Leyla blijkt namelijk ook te ruilen... En dan heeft ze natuurlijk buikpijn. Maar ik vertel wel 1000x dat ze niet mag ruilen maar dat blijkt soms nog wel eens vergeten te worden.
Oef, ja, dat is inderdaad niet handig dan. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_153532108
quote:
18s.gif Op zondag 14 juni 2015 13:45 schreef amaranta het volgende:

[..]

Super irritant, dat cryptische, zeg gewoon wat je bedoelt. het gaat over een traktatie in hemelsnaam.
Niet zo boos kijken hoor :{

Het worden waarschijnlijk drollenkoekjes
En dat ziet er dan ongeveer zo uit...


:P
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153532502
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:33 schreef Nijna het volgende:

[..]

Niet zo boos kijken hoor :{

Het worden waarschijnlijk drollenkoekjes
En dat ziet er dan ongeveer zo uit...
[ afbeelding ]

:P
Tof!!! Ik denk dat de mijne dit ook ERG tof zal vinden. Mag ik je idee jatten? Ah, toe???
Professioneel gifmenger.
pi_153532909
Die zijn tof Nijna! :D Ze gaan vast in de smaak vallen.
pi_153532960
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:44 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Tof!!! Ik denk dat de mijne dit ook ERG tof zal vinden. Mag ik je idee jatten? Ah, toe???
Ik heb het ook gejat, dus prima hoor :).
Dit recept heb ik gebruikt. En ik las hier dat zij ze nog even in de koelkast legt voor ze ze in de oven doet. Dat maakte hier overigens geen verschil, want ik heb het met de eerste portie niet gedaan en met de 2e wel.

Het deeg heeft een paar uur in de koelkast gelegen hier, geen hele nacht. En toen het eruit kwam was het nog net te hard om te rollen, maar dat werd wel beter tijdens het rollen. Ik vind 50 gram per koekje wat fors, dus ik denk dat ik ze voor de traktatie iets lichter ga maken 35-40 gram zit ik te denken.

Ze trakteert de week voor de vakantie, dus we hebben nog even. Maar ik wilde eerst even testen hoe ze smaakten en dat viel hier best in goede aarde.

Ik zou wel graag die koppies zien als ze ze tevoorschijn haalt... :o :?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153533794
Nijna O+ dankjewel.
Professioneel gifmenger.
pi_153533926
Ik ga het recept ook opslaan. Ik vind het wel wat voor L. :D
  maandag 15 juni 2015 @ 11:57:20 #215
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_153544833
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:57 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik heb het ook gejat, dus prima hoor :).
Dit recept heb ik gebruikt. En ik las hier dat zij ze nog even in de koelkast legt voor ze ze in de oven doet. Dat maakte hier overigens geen verschil, want ik heb het met de eerste portie niet gedaan en met de 2e wel.

Het deeg heeft een paar uur in de koelkast gelegen hier, geen hele nacht. En toen het eruit kwam was het nog net te hard om te rollen, maar dat werd wel beter tijdens het rollen. Ik vind 50 gram per koekje wat fors, dus ik denk dat ik ze voor de traktatie iets lichter ga maken 35-40 gram zit ik te denken.

Ze trakteert de week voor de vakantie, dus we hebben nog even. Maar ik wilde eerst even testen hoe ze smaakten en dat viel hier best in goede aarde.

Ik zou wel graag die koppies zien als ze ze tevoorschijn haalt... :o :?
Ohw die vind ik ook ontzettend leuk, die ga ik ook gebruiken.
Trouwens die cakejes met zo'n "snoep"wormpje eruit vind ik ook heel leuk.
Ik kan nog even vooruit dan ;)
Leuke site ^O^
Rayen 2½ jaar!
pi_153559861
Leuke traktatie Nijna. :D

Ik ben me momenteel aan het verbazen (en genieten) hoe snel het opgroeien gaat.
Binnenkort is het jaarlijkse kampeerweekend van de buurtvereniging waar D al jaren heengaat. Bijna alle kinderen van school gaan er naartoe. Vandaag kwam de brief mee naar huis en nog voor ik kon vragen of hij wilde gaan, vertelde hij alles al geregeld te hebben. Hij gaat samen met 3 andere jongens in de tent en onderling hadden ze blijkbaar allerlei afspraken gemaakt. De een regelt snoep en chips, de ander regelt een tent, weer een ander zorgt voor muziek en D zorgt voor het licht. Heerlijk. O+
  maandag 15 juni 2015 @ 21:05:46 #217
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153561138
Heel leuk Nijna
pi_153561207
Appelsap, wauw alles algeregeld :D
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153575997
Zijn hier oktoberkindjes? En begonnen hun in groep 0?
Mex is na de zomervakantie op 1 september gelijk begonnen met wennen,10 dagdelen. Op 6 oktober is hij echt gestart. 1 maand na de start van het schooljaar dus.En hij is bijna elke dag naar school geweest en altijd hele dagen.
Na de zomervakantie gaat hij pas naar groep 1,omdat de grens op 1 oktober ligt. Een kind wat 30 september is begonnen gaat dus wel naar groep 2.
Is dit overal zo?

Ik zou het niet erg vinden als hij groep 2 nog een keer moet doen als hij daar tegen die tijd nog niet klaar voor is, maar het staat me niet aan om dat nu al te bepalen. Hoe het in de klas echt gaat weet ik niet,want groep 0 kinderen krijgen blijkbaar geen rapport en ouderavond. Hij bouwt vooral veel en had het al wel over groep 2 werkjes die hij ook wil doen en zijn vriendjes zitten ook allemaal in groep 1 en 2.
pi_153576045
Oh en dit is niet verteld aan het begin van het schooljaar. Ik kwam er net achter toen ik een afspraak wilde maken voor de ouderavond.
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 10:25:57 #221
5428 crew  miss_sly
pi_153576149
Het is een beleidskwestie, volgens mij. Veel scholen hanteren dat okt-dec leerlingen bespreekgevallen zijn, dacht ik. Zou wel bekend moeten zijn, in de schoolgids staat het misschien?

Bij S hanteren ze in principe 31 december als grens, kinderen van januari beginnen in groep 0. Alle kindjes uit haar klas uit groep 2 gaan ook naar groep 3, ook het vriendinnetje van 27 december. Een jongetje blijft een jaar extra kleuteren, en die is dan weer van oktober, geloof ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153576199
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:18 schreef Troeta het volgende:
Zijn hier oktoberkindjes? En begonnen hun in groep 0?
Mex is na de zomervakantie op 1 september gelijk begonnen met wennen,10 dagdelen. Op 6 oktober is hij echt gestart. 1 maand na de start van het schooljaar dus.En hij is bijna elke dag naar school geweest en altijd hele dagen.
Na de zomervakantie gaat hij pas naar groep 1,omdat de grens op 1 oktober ligt. Een kind wat 30 september is begonnen gaat dus wel naar groep 2.
Is dit overal zo?

Ik zou het niet erg vinden als hij groep 2 nog een keer moet doen als hij daar tegen die tijd nog niet klaar voor is, maar het staat me niet aan om dat nu al te bepalen. Hoe het in de klas echt gaat weet ik niet,want groep 0 kinderen krijgen blijkbaar geen rapport en ouderavond. Hij bouwt vooral veel en had het al wel over groep 2 werkjes die hij ook wil doen en zijn vriendjes zitten ook allemaal in groep 1 en 2.
Ik zou even met de juf praten.
Wat uit onderzoek wel blijkt, is dat t voor het gros van de vroege leerlingen eigenlijk te vlug gaat op school. Dus ik zou neigen naar een extra jaar kleuteren, dan is het kind rijp genoeg als men in groep drie serieuze schooldingen gaat aanbieden.
Professioneel gifmenger.
pi_153576258
Bij ons ligt de grens op 1 januari, mijn vierjarige van 8 december gaat naar groep 2.
Ik vind 3 bijna volle jaren kleuteren erg lang, 1,5 te kort trouwens (maar dat komt in ons geval goed uit). Mijn zesjarige is van eind januari en is nu wel echt toe aan groep 3, na 2,5 jaar kleuterklas.

Een buurschool hanteert trouwens weer andere regels, volgens mij is dat aan de school zelf om te bepalen, mits de basisschool binnen een vastgesteld aantal jaren wordt afgesloten. Volgens mij is daar meer over te vinden op de site van het ministerie van OCW.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jore op 16-06-2015 10:53:24 ]
  dinsdag 16 juni 2015 @ 10:46:19 #224
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153576619
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:18 schreef Troeta het volgende:
knip
Hier is de peutergroep onderdeel van de 1-2-3 klas. (Eigenlijk met andere woorden, er is geen peutergroep, soms stroomt er een kindje van 3 al in groep 0 in)
Wij hebben momenteel de planning dat Bram vanaf volgend jaar (dus 2016) na de zomer naar school gaat. Hij is dan welliswaar 3,5, maar Bram is een jongetje dat graag uitgedaagd wordt.
Overigens maakt het hier ook weinig uit, de kinderen werken in eigen tempo op hun eigen niveau. als blijkt dat bram dan in 2 jaar alle werkjes voor groep 1 en 2 af heeft dan gaat hij gewoon groep 3 werkjes maken.
Hier is de echte stap naar een andere klas pas groep 4.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 10:51:02 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153576737
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:18 schreef Troeta het volgende:
Zijn hier oktoberkindjes? En begonnen hun in groep 0?
Mex is na de zomervakantie op 1 september gelijk begonnen met wennen,10 dagdelen. Op 6 oktober is hij echt gestart. 1 maand na de start van het schooljaar dus.En hij is bijna elke dag naar school geweest en altijd hele dagen.
Na de zomervakantie gaat hij pas naar groep 1,omdat de grens op 1 oktober ligt. Een kind wat 30 september is begonnen gaat dus wel naar groep 2.
Is dit overal zo?

Ik zou het niet erg vinden als hij groep 2 nog een keer moet doen als hij daar tegen die tijd nog niet klaar voor is, maar het staat me niet aan om dat nu al te bepalen. Hoe het in de klas echt gaat weet ik niet,want groep 0 kinderen krijgen blijkbaar geen rapport en ouderavond. Hij bouwt vooral veel en had het al wel over groep 2 werkjes die hij ook wil doen en zijn vriendjes zitten ook allemaal in groep 1 en 2.
ik kan me voorstellen dat je dat nu nog niet vast wil leggen. Zou het zeker even met juf/de school bespreken.
in de haak.
pi_153576875
In de schoolgids staat niks, bij de rondleiding zeiden ze december, maar die directeur die dat zei is al weg. Had van andere moeders wel 1 oktober gehoord, maar ik vind die 5 dagen verschil wel erg mierenneukerig.

Het is ook wel net rot, zie hem idd niet naar groep 3 gaan op zijn 5e en ik ben ook ook erg van het vooral laten spelen zolang mogelijk, maar hij is wel toe aan wat meer uitdaging dan wat hij nu krijgt. Vind het vooral jammer van zijn vriendjes, het is een leuk groepje jongens en doet hem erg goed en ik vind wel echt dat zoiets niet nu al bepaald moet worden.
En 3 jaar kleuteren houdt idd wel in dat hij niet nog een keer kan blijven zitten.

En dan heb ik Nena nog die bijna 2 jaar jonger is, maar op school is er dan maar 1 jaar verschil, want die is in de zomervakantie jarig.

Gesprek is al aangevraagd idd, vond ik sowieso al wat vreemd dat je geen gesprek krijgt, ook al zouden ze in maart begonnen zijn! Maar was benieuwd naar jullie ervaringen.
pi_153577637
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:18 schreef Troeta het volgende:
Zijn hier oktoberkindjes? En begonnen hun in groep 0?
Mex is na de zomervakantie op 1 september gelijk begonnen met wennen,10 dagdelen. Op 6 oktober is hij echt gestart. 1 maand na de start van het schooljaar dus.En hij is bijna elke dag naar school geweest en altijd hele dagen.
Na de zomervakantie gaat hij pas naar groep 1,omdat de grens op 1 oktober ligt. Een kind wat 30 september is begonnen gaat dus wel naar groep 2.
Is dit overal zo?

Ik zou het niet erg vinden als hij groep 2 nog een keer moet doen als hij daar tegen die tijd nog niet klaar voor is, maar het staat me niet aan om dat nu al te bepalen. Hoe het in de klas echt gaat weet ik niet,want groep 0 kinderen krijgen blijkbaar geen rapport en ouderavond. Hij bouwt vooral veel en had het al wel over groep 2 werkjes die hij ook wil doen en zijn vriendjes zitten ook allemaal in groep 1 en 2.
Hier ligt de grens op 1 januari. Nieuwe kinderen komen in de instroomgroep en als die vol is, vormt dat groepje een "nieuwe groep" (de laatste paar kinderen die erbij zijn gekomen die blijven dan nog).
In principe gaan de kinderen van voor 1 januari naar groep 2, tenzij er twijfel is.
Voor groep 2 maken ze van alle kinderen, nieuwe groepen die voor de rest van de schoolperiode zoveel mogelijk hetzelfde blijven. (bij de oudste bleven er wel een paar kinderen een jaar langer in groep 2, voornamelijk december kinderen)

Ik vind een datum ook maar zo wat... ik denk dat ze gewoon naar het kind zelf moeten kijken. Je kan oktoberkinderen hebben die er nog helemaal niet aan toe zijn om door te gaan, maar je kan ook kinderen van december hebben die er echt al wel aan toe zijn. Tja...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_153578121
Bij ons zijn het groepen 0,1 en 2 bij elkaar. De kinderen die nu in mei en juni beginnen komen dus ook gewoon in die klassen.
Het zal altijd lastig blijven denk ik, maar het verschil is soms wel groot zeg.
Deze school is duidelijk voor langer kleuteren. Ik bedacht me net dat een nichtje op dezelfde school in november 6 is geworden ook pas na deze zomervakantie naar groep 3 gaat, terwijl een ander nichtje wat 1 jaar en 1 maand jonger is dan haar ook naar groep 3 gaat, maar zij zit op een andere school.
En het verschil tussen die meisjes is enorm.

Net al een hoop op op forums gelezen over deze situatie en ik kan niet echt bepalen wat nou beter is.
Het zal wel goed zijn, heb wel vertrouwen in de school en de juf verder ^O^
  dinsdag 16 juni 2015 @ 11:53:41 #229
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_153578164
Het is sinds de basisvorming (in 1984 :+ ) al 1 januari, die grens.
niet alle scholen houden zich er aan. Bij ons kijken ze naar herfstkinderen of ze er aan toe zijn. zo ja, dan gaan ze door. zo nee blijven ze "achter"
Mij is verteld dat het als zittenblijven gezien wordt, wat dan weer effect kan hebben op plaatsing op middelbare scholen. Wat zonde zou zijn.
Maar in hoeverre dit echt waar is durf ik niet te zeggen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 11:53:44 #230
5428 crew  miss_sly
pi_153578165
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:52 schreef Troeta het volgende:
Bij ons zijn het groepen 0,1 en 2 bij elkaar. De kinderen die nu in mei en juni beginnen komen dus ook gewoon in die klassen.
Het zal altijd lastig blijven denk ik, maar het verschil is soms wel groot zeg.
Deze school is duidelijk voor langer kleuteren. Ik bedacht me net dat een nichtje op dezelfde school in november 6 is geworden ook pas na deze zomervakantie naar groep 3 gaat, terwijl een ander nichtje wat 1 jaar en 1 maand jonger is dan haar ook naar groep 3 gaat, maar zij zit op een andere school.
En het verschil tussen die meisjes is enorm.

Net al een hoop op op forums gelezen over deze situatie en ik kan niet echt bepalen wat nou beter is.
Het zal wel goed zijn, heb wel vertrouwen in de school en de juf verder ^O^
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van het kind wat nou beter is :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153578265
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:53 schreef debuurvrouw het volgende:
Het is sinds de basisvorming (in 1984 :+ ) al 1 januari, die grens.
niet alle scholen houden zich er aan. Bij ons kijken ze naar herfstkinderen of ze er aan toe zijn. zo ja, dan gaan ze door. zo nee blijven ze "achter"
Mij is verteld dat het als zittenblijven gezien wordt, wat dan weer effect kan hebben op plaatsing op middelbare scholen. Wat zonde zou zijn.
Maar in hoeverre dit echt waar is durf ik niet te zeggen.
Misschien is het van groep 0 naar groep 1 gaan geen zittenblijven, dat ze het daarom op deze manier doen en er best wel strikt in zijn?
pi_153578365
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:53 schreef debuurvrouw het volgende:
Het is sinds de basisvorming (in 1984 :+ ) al 1 januari, die grens.
niet alle scholen houden zich er aan. Bij ons kijken ze naar herfstkinderen of ze er aan toe zijn. zo ja, dan gaan ze door. zo nee blijven ze "achter"
Mij is verteld dat het als zittenblijven gezien wordt, wat dan weer effect kan hebben op plaatsing op middelbare scholen. Wat zonde zou zijn.
Maar in hoeverre dit echt waar is durf ik niet te zeggen.
Wat? Zittenblijven heeft gevolgen voor plaatsing op de middelbare school? En wat als dat nou een goede reden heeft, zoals een internationale verhuizing of een andere ingrijpende gebeurtenis? Ik mag hopen dat middelbare scholen daar toch wel naar vragen?
En een jaar extra kleuteren lijkt mij een onzinnige reden om plaatsing te weigeren.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:06:43 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153578514
Hier hebben ze de kinderen die tot half oktober geboren waren in de reguliere groepen 1-2 gedaan en voor de kinderen na half oktober was een instroomgroep (groep 0), en kennelijk is er zelfs nog een bezemgroepje van instromers na de meivakantie.

Ik zie dat de kinderen in de instroomgroep waar Soneal in zit heel erg verspreid zitten over de groepen 1-2 van volgend jaar, waarbij me niet helemaal duidelijk is waarom welk kind volgend jaar als groep 1 kind en welk kind volgend jaar als groep 2 kind zit.

Soneal zit overigens als groep 1 kind volgend jaar, en zijn geboortedatum (30-11) lijkt min of meer de grens aan te geven, waarbij ze bij Soneal weer voor groep 1 gekozen hebben op basis van z'n "weerbaarheid" want om z'n cognitieve vermogens was het niet nodig.
Daarbij zijn het allemaal combinatiegroepen, dus mocht hij volgend jaar toch primair met groep 2 meedoen merken ze dat snel genoeg.

Aan de andere kant zou het voor hem wel eens prima kunnen zijn als hij niet de jongste van een groep is, maar een van de oudsten, want ik zie op fysieke vlakken toch ook wel wat verschillen met z'n vriendjes, en dat zijn dan nog vriendjes van dezelfde leeftijd, als het ook nog eens vriendjes van een jaar ouder zijn is dat verschil misschien net te groot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 16-06-2015 12:13:36 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153579876
Precies de twijfel waar ik nu ook in zit. Bij ons zijn de verschillen op 31 december gemaakt
pi_153579900
Hier ook combiklassen voor de kleuters. Najaarskinderen(1/10-31/12) worden aan het eind van het 1e schooljaar extra besproken. Wie echt te jong is krijgt het jaar erna nog steeds de groep1 werkjes aangeboden, met groep 2 als optie. Wie vlot meekomt krijgt dan na de zomervakantie wel meer groep 2 werkjes aangeboden. In de loop van het jaar wordt steeds gekeken Of een kind van groep 1 extra werkjes nodig aankan, en misschien toch mee kan gaan. Of juist dat een groep 2-er niet meekomt en toch nog een jaartje extra de tijd krijgt. Dus er wordt echt naar het kind gekeken.
Daan is van eind december, dus we zullen kijken of hij heel kort kleutert of lekker lang..
pi_153580003
Hier is het standaard dat de november en decemberkinderen in groep 1 blijven. Er wordt verder niet naar de ontwikkeling van de kinderen gekeken.
pi_153580839
ravi is van februari en dus zit die al anderhalf jaar in groep 1. juf merkte dat groep 1 werkjes hem niet zo boeien, dus hij krijgt al het grootste deel van het jaar groep 2 werkjes. komend jaar gaat hij formeel naar groep 2. zoals juf zegt: hij is heel slim en handig, maar ook gewoon een kleuterjongetje wat wil spelen. hier proberen ze toch waar mogelijk in te spelen op het kind zelf. er zitten meer zulke kinderen komend jaar in groep 2, dus wat ze komend jaar doen: eerste helft van het jaar een combi groep 1 en 2, de tweede helft van het jaar splitsen ze naar groep 1 en een combi groep 2 en 3. ik vind het mooi opgelost zo :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_153583456
Bij sofie op school zijn alle kinderen van na 1 november gestart in een instroom groep. Sofie is dus de jongste in dr klas. Ze is van eind oktober. Nu is er met de nieuwe klassen indeling gekeken naar de kinderen. Zo zit er straks bij sofie in dr combiklas een meisje van begin december in groep 1 en een van half december in groep 2
*poef* nu is het weg
  dinsdag 16 juni 2015 @ 15:16:54 #239
386633 Adnap
I love Life !
pi_153583924
Klopt, wij zien 3 kleuterjaren als doubleren en betekend dat een kind dus is blijven zitten wat weer gevolgen heeft voor het aannemen hier op school. Afwijzen is dan wel een mogelijkheid maar gebeurt niet vaak.
School die dus de regel fout hanteert overtreed de wet ! Tenzij school een gegronde reden heeft die is vastgelegd in een handelingsplan waar ouders voor getekend moeten hebben
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_153585490
Ik wacht even het gesprek af, maar standaard 3 of 2,5 kleuterjaren daar ben ik het niet mee eens.
Had ik hem net zo goed thuis kunnen houden afgelopen jaar (bij wijze van)
Er is ook heel iets anders gezegd toen wij hem aanmeldden voor deze school.
En als heel die 1 oktober regel al jarenlang niet meer bestaat is het al helemaal vreemd.
pi_153586234
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:16 schreef Adnap het volgende:
Klopt, wij zien 3 kleuterjaren als doubleren en betekend dat een kind dus is blijven zitten wat weer gevolgen heeft voor het aannemen hier op school. Afwijzen is dan wel een mogelijkheid maar gebeurt niet vaak.
School die dus de regel fout hanteert overtreed de wet ! Tenzij school een gegronde reden heeft die is vastgelegd in een handelingsplan waar ouders voor getekend moeten hebben
hoe zit dat dan met bv ravi? die's van februari, dus deed groep 1 in anderhalf jaar, telt dat dan ook als doubleren?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 16 juni 2015 @ 17:12:09 #242
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153586824
Zoon gaat ook verlengen (december leerling) en juf verzekerde me dat het geen doubleren was, maar dat verlening daar los van stond.
Volgens mij zit dat anders, maar het zal wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door amaranta op 16-06-2015 17:25:17 ]
  dinsdag 16 juni 2015 @ 18:15:16 #243
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153588153
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:46 schreef simmu het volgende:

[..]

hoe zit dat dan met bv ravi? die's van februari, dus deed groep 1 in anderhalf jaar, telt dat dan ook als doubleren?
Nee iedereen na 1 januari telt sowieso niet als doubleren.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 16 juni 2015 @ 18:16:55 #244
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153588186
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:18 schreef Troeta het volgende:
Ik wacht even het gesprek af, maar standaard 3 of 2,5 kleuterjaren daar ben ik het niet mee eens.
Had ik hem net zo goed thuis kunnen houden afgelopen jaar (bij wijze van)
Er is ook heel iets anders gezegd toen wij hem aanmeldden voor deze school.
En als heel die 1 oktober regel al jarenlang niet meer bestaat is het al helemaal vreemd.
Wat een rare zienswijze dat je 'm beter thuis had kunnen houden.

O. is van februari en zal dus bijna 2,5 jaar kleuteren. Prima, beter dan na 1,5 jaar naar groep 3 door drukken en later als nog blijven zitten of altijd op de tenen lopen en sociaal gezien de jongste zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 16 juni 2015 @ 18:19:06 #245
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153588231
Mijn dochter is van 2 januari en middelbare school heeft het toch aangemerkt als doubleren. Er tegenin gaan is zinloos. Elke school lijkt maar wat te doen met die regels.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 18:23:16 #246
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153588332
En vergeef me mijn cynisme, maar ik krijg steeds vaker het gevoel dat scholen iedereen met een mogelijk smetje vooral willen weren. Tot zover de utopie van passend onderwijs.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153590140
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:16 schreef laziness het volgende:

[..]

Wat een rare zienswijze dat je 'm beter thuis had kunnen houden.

O. is van februari en zal dus bijna 2,5 jaar kleuteren. Prima, beter dan na 1,5 jaar naar groep 3 door drukken en later als nog blijven zitten of altijd op de tenen lopen en sociaal gezien de jongste zijn.
Wat staat er tussen de haakjes?

En Mex zal dan 3 volle jaren kleuteren, min een klein maandje waarin hij al wel 2x per week ging. Net ff wat anders.
pi_153590691
Zou ze meelezen? :P Net in mijn mail...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153592511
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:19 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter is van 2 januari en middelbare school heeft het toch aangemerkt als doubleren. Er tegenin gaan is zinloos. Elke school lijkt maar wat te doen met die regels.
Dat kan niet. Alles na 31 dec is gewoon regulier en een "oudere" leerling wat weer voordeel heeft voor het kind zelf.

Ik ben van 1984 maar had nog genoeg ll in de klas die van nov/dec 1983 waren en daar stond geen blijven zitten bij ze hielden de oude regel nog even in stand gok ik.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:36:08 #250
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153592661
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:30 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat kan niet. Alles na 31 dec is gewoon regulier en een "oudere" leerling wat weer voordeel heeft voor het kind zelf.

Ja, dat zeiden wij ook toen ze op het inschrijfformulier hadden gemeld dat ze was blijven zitten. Maar toen kregen we een vaag antwoord over eigen regels, bla bla. Ze wilden het niet corrigeren in ieder geval. Nou ja, ze werd gewoon aangenomen en wij hebben het gelijk aan onze kant, dus we hebben het ook verder laten gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:49:02 #251
386633 Adnap
I love Life !
pi_153593191
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:46 schreef simmu het volgende:

[..]

hoe zit dat dan met bv ravi? die's van februari, dus deed groep 1 in anderhalf jaar, telt dat dan ook als doubleren?
Nee die valt er buiten. Dat eerst half jaar telt dan niet zeg maar.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_153593314
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:49 schreef Adnap het volgende:

[..]

Nee die valt er buiten. Dat eerst half jaar telt dan niet zeg maar.
Dus leerlingen van voor 31 december zijn dan blijven zitten?
En houdt dat dan in dat ze niet nog een keer mogen blijven zitten?
En dan zijn er nog middelbare scholen die moeilijk kunnen gaan doen?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:59:18 #253
386633 Adnap
I love Life !
pi_153593550
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:23 schreef livelink het volgende:
En vergeef me mijn cynisme, maar ik krijg steeds vaker het gevoel dat scholen iedereen met een mogelijk smetje vooral willen weren. Tot zover de utopie van passend onderwijs.
Is ook niet zo gek. Als je een kind aanneemt ben je verantwoordelijk als school tot het een startkwalificatie heeft. Haalt ie dat niet? Vette boete van de inspectie.... Dus ik snap het uitkijken wel.
plus dat docenten in het voorgezet onderwijs geen orthopedagoge, psychiaters of andere hulpverleners zijn, maar dat je wel als zodanig moet functioneren . Passend onderwijs klinkt b geweldig maar in de praktijk het vreselijk lastig
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 16 juni 2015 @ 21:00:02 #254
386633 Adnap
I love Life !
pi_153593571
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:52 schreef Troeta het volgende:

[..]

Dus leerlingen van voor 31 december zijn dan blijven zitten?
En houdt dat dan in dat ze niet nog een keer mogen blijven zitten?
En dan zijn er nog middelbare scholen die moeilijk kunnen gaan doen?
Jup... stom he
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_153593863
ok, dan is het belangrijker dan ik dacht!
pi_153594074
Bij ons op school is die datum nog steeds 1 oktober. Amber is van 18 oktober en kwam in groep 0. Jaar erop was ze groep 1 en het jaar daar groep 3..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 21:16:40 #257
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153594089
Maar door dingen als de kerstvakantie enzo hebben kinderen van midden december en die van 1 januari evenlang les.. Ik vind het stom
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153594303
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:16 schreef Moppert het volgende:
Maar door dingen als de kerstvakantie enzo hebben kinderen van midden december en die van 1 januari evenlang les.. Ik vind het stom
Nou idd. Mijn oudste van begin januari begon in groep 0, zijn vriendje van december begon in groep 1, terwijl ze op dezelfde schooldag startten.
pi_153594333
Ik ben blij dat ik geen 'last' heb van die regels. Bij Thijs op school wordt naar het kind gekeken en pas bij de overgang van 2 naar 3.
Bij Thijs maakt het sowieso niet uit: die is van juli.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_153594637
Voor zover ik weet (ik werk in het basisonderwijs) is de grens van 1 januari niet meer zo strikt. In principe is dat wel de grens, maar voor de kinderen die tussen 1 oktober en 1 januari zijn geboren telt een extra kleuterjaar momenteel NIET meer als doublure. Dat is wel een aantal jaren anders geweest.

Bij kinderen die vóór 1 oktober geboren zijn (dus bijv 30 sept) telt het weer wel als doublure.

Maar pin me er niet op vast, ik ben met verlof en niets is zo veranderlijk als het onderwijs :+

Oh en welke grens je ook trekt, er zullen natuurlijk altijd mensen zijn die het net "verkeerd" treffen. Toen de grens nog op 1-10 lag ging het om de oktoberkinderen, nu hebben we weleens ouders van januarikinderen die graag willen dat het kind doorgaat naar groep 3. Het beste zou m.i. zijn om niet zo krampachtig met die grens om te gaan, maar goed naar een kind te kijken.
pi_153595286
Ons werd op school verteld dat veel kinderen er sociaal-emotioneel nog helemaal niet aan toe zijn om al met 5,5 naar groep 3 te gaan. Ik snap dat eerlijkgezegd wel, want ik zou nu echt nog niet willen dat L naar groep 3 zou gaan met 5,5. Ze moeten m.i. op die leeftijd echt nog de ruimte hebben om te kunnen spelen tussen het leren door en dat is in groep 3 aanzienlijk minder.
pi_153595349
Maar ondertussen leren ze kleuters wel al schrijven...
pi_153595602
Ja dat is ook wel een beetje tegenstrijdig inderdaad. L zit in groep 1 en kan lezen. Ze leest nu met veel plezier de start boekjes die eigenlijk ook voor groep 3 bedoeld zijn. Ook op rekengebied scoort ze bovengemiddeld, maar toch zou ik niet willen dat ze na de vakantie naar groep 3 zou gaan. Dan heb ik liever dat ze nog een jaartje kan "relaxen" met wat extra werkjes in haar "speciaal voor jou" bakje in plaats van dat ze op haar tenen moet lopen om haar klasgenootjes bij te kunnen houden, ook fysiek bij gym bijvoorbeeld.

Ik zou in jouw geval wel proberen of hij gewoon naar groep 2 kan. Dan kun je volgend jaar altijd nog besluiten om hem groep 2 over te laten doen.
pi_153596218
Blijft lastig allemaal he. Aan de ene kant wel fijn dat ze dan in groep 2 leren lezen. Lezen is gewoon leuk!

Ik wacht het gesprek even af, heb wel echt vertrouwen in die juf en als hij nog niet toe is aan andere dingen zal ik er ook niet tegen in gaan.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:19:14 #265
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153596264
Mijn voorkeur heeft sowieso langer kleuteren maar ik vind het heel krom dat het bij voortgezet onderwijs een ding is terwijl je in sommige dorpen of gemeentes niet eens een keus hebt.

Mijn oudste is van mei en is nu net 7 eind groep 3. mijn middelste zal dan 7 worden in groep 3 (eind nov ) ze schelen precies 2,5 jaar en dat ene half jaar maakt mijn middelste dan dus minder aantrekkelijk voor een vwo school dan mijn mei kind. :D :')

En ik hoop dat je gelijk hebt Fannetje
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:43:33 #266
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153597176
Op zich heb ik altijd gevonden dat we geluk hadden met ons 2-januari-kind. Ze heeft zonder consequenties de volle tijd mogen kleuteren en daar heeft ze echt baat bij gehad. Werkelijk helemaal nooit heb ik gedacht dat ze eerder naar groep 3 had gemoeten. Mijn jongste is van november en heeft ook langer gekleuterd. Was ook heel erg noodzakelijk en is eigenlijk nooit een discussie geweest.

Adnap, ik weet dat het zo werkt met die startkwalificatie en die boete en zo. Maar als je er toch eens over nadenkt, dan zie je wat de gevolgen zijn. Kinderen krijgen niet de kans om te laten zien dat ze gegroeid zijn en dat ze bepaald gedrag of problematiek hebben overwonnen. Eens een smet en je kunt het vergeten. En dat is dan op schoolniveau. Vervolgens wil geen werkgever ze hebben en op die manier schrijf je gewoon een hele groep mensen bij voorbaat af. Terwijl we diezelfde mensen eigenlijk hard nodig hebben in de toekomst en het gewoon veel geld kost aan wajong, bijstand, zorg en dergelijke. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom het zo moeilijk is om te kiezen om in deze groep te investeren in plaats van ze af te schrijven.
Volgen mij verdien je het in veel gevallen dubbel en dwars terug. En ja, natuurlijk praat ik in mijn eigen straatje, dat weet ik ook wel. Maar ook als ik zelf geen kind met een problematiek zou hebben, zou ik dit vinden.

Overigens helemaal niet naar jou gericht, hoor. Ik weet hoe moeilijk scholen en leerkrachten het tegenwoordig hebben. Dat is ook een groot deel van mijn aanklacht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 23:08:57 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153598242
Haha Troeta, wie weet! Dan weet ze bij deze ook dat jij Troeta bent. :) Maar prima mailtje, toch?
in de haak.
pi_153599817
Ja, ben er blij mee!
  woensdag 17 juni 2015 @ 00:03:27 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_153599956
Hier wordt er gekeken naar leeftijd, wordt je tussen 1 september en 31 augustus in dat schooljaar x jaar komen ze allemaal in dat schooljaar.
Oliver wordt bijv pas in. November 4 maar zal wel in september starten op nursery ( equivalent van groep 1) maar iemand die in augustus pas 4 wordt start dan ook.
Ze werken met meerdere onderwijsassisten en specialisten en doen klassikaal dingen maar ook in groepjes. Zo hebben ze het oververdeeld in AA / AB en BB..
De AA kinderen zijn de plusgroepjes, AB zijn de gemiddelden, en BB de kinderen die meer moeite hebben.
Bij huiswerk hebben ze per onderdeel ook opties. A B en C A is makkelijk , B is normaal C is extra uitdagend.
Ook werken ze vanaf groep 3 ( year 1) met learning partners en worden dus AA kinderen geplaatst met BB kinderen zo helpen zij elkaar ook.

Arwen heeft ook extra gekleuterd in NL nog en Zou daardoor nu groep 5 zitten, hier gaat ze nu naar groep 6 en volgend jaar groep 7.
Ik weet niet of dit systeem ideaal is voor iedereen maar ik merk dat Arwen wel heel goed gedaan heeft. Want ze krijgt nu dus extra uitdaging, zit in AA.. Waar ze in NL dus beduidend onder haar niveau zou hebben gezeten.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_153602289
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:19 schreef Moppert het volgende:
Mijn voorkeur heeft sowieso langer kleuteren maar ik vind het heel krom dat het bij voortgezet onderwijs een ding is terwijl je in sommige dorpen of gemeentes niet eens een keus hebt.
Ja, vreemd is het wel.

De dochter van een vriendin is geboren op 15 december 2009 en zit nu in groep 2 (gaat na de zomer dus naar 3). Zij zit op een andere school waar ze de 1 januari regel hanteren.

Mijn dochter is van 22 december 2009 en zit nog in groep 1 (samen met haar vriendinnetjes die beiden in november geboren zijn).

Ik heb geen problemen met langer kleuteren trouwens en ik verwacht ook geen enkel probleem later op een middelbare school, als ik naar mijn dochter kijk.


en livelink: amen!
  woensdag 17 juni 2015 @ 07:16:41 #271
386633 Adnap
I love Life !
pi_153602385
Als reactie op de post van Livelink

Ik zou zo graag willen dat ook in het VO gekeken wordt naar het kind, niet naar de cijfers.

Ander probleem is dat wij echt niet in staat zijn om bepaalde kinderen op te vangen
nu hebben we een kind dat totaal niet functioneert vanwege emotionele problemen en gedragsstoornissen. Maar ipv daar wat aan te doen (daar heeft de school geen geld voor, de instantiesbwillen niet helpen, het mag niet in crisis of noodopvang of andere zorg.) Het kind is niet te handhaven in de klas (agressief, gevaarlijk voor zichzelf en anderen) in de speciale opvangklas mogen ze maar beperkte tijd verblijven dus dit kind gaat ergens een keer uitvallen. Het kind heeft gespecialiseerde psychische hulp nodig maar die kan ik (en mijn collega's ook) niet bieden. Dit is geen uitzondering, dit zien we steeds meer. ADHD, ADD, ODD etc zijn voor ons al gewoon. Kinderen met autisme (spectrum stoornissen) zien we dagelijks en de docenten proberen er maar het beste van te maken. Maar ook niveau gewijs zien we een verschuiving. Kinderen die eigenlijk gebaat zijn bij praktijkonderwijs maar toch bij ons komen verzuipen in de lesstof met als gevolg dat ze uit frustratie dus afwijkend (als in schelden, slaan schoppen, schreeuwen, gillen) gedrag gaan vertonen. Halen tot 2x toe het examen niet en belanden op MBO niveau 1...en dat is het dan. Omdat ze niet hebben gekregen wat ze nodig hebben (handvaten hoe om te gaan met zichzelf en hoe je vaardigheden kunt leren) worden dat uitvallers. En waarom ? Omdat scholen er bij gebaat zijn dat de uitstroom op hoog niveau is en niet praktijkonderwijs. Omdat je pas naar praktijkonderwijs mag als de hoge heren het goed keuren en ook omdat ouder het niet willen vanwege de (wat mij betreft onnodig) slecht naam.

Goed nu ga ik mijn pubers vermaken met de laatste kookles : Turkse Pizza :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Adnap op 17-06-2015 13:42:33 ]
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_153603458
Adnap, ik ga ervan uit dat je reageert op de post van livelink, maar ik reageer op het feit dat mijn dochter van december is en toch in groep 1 moest blijven het jaar daarop omdat dit beleid van de school is. Ze is wel pas in januari gestart in groep 1 omdat ze op dag 1 van de kerstvakantie jarig was en dus niet kon starten in december.
Dat het dan als doublure zou gelden is natuurlijk vreemd.

Ze heeft geen gedragstoornissen of iets van dat alles. Ze doet het juist heel erg goed.
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:42:16 #273
386633 Adnap
I love Life !
pi_153609372
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:26 schreef lily het volgende:
Adnap, ik ga ervan uit dat je reageert op de post van livelink, maar ik reageer op het feit dat mijn dochter van december is en toch in groep 1 moest blijven het jaar daarop omdat dit beleid van de school is. Ze is wel pas in januari gestart in groep 1 omdat ze op dag 1 van de kerstvakantie jarig was en dus niet kon starten in december.
Dat het dan als doublure zou gelden is natuurlijk vreemd.

Ze heeft geen gedragstoornissen of iets van dat alles. Ze doet het juist heel erg goed.
ja klopt, zal het er even bij zetten
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_153612813
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:26 schreef lily het volgende:
Adnap, ik ga ervan uit dat je reageert op de post van livelink, maar ik reageer op het feit dat mijn dochter van december is en toch in groep 1 moest blijven het jaar daarop omdat dit beleid van de school is. Ze is wel pas in januari gestart in groep 1 omdat ze op dag 1 van de kerstvakantie jarig was en dus niet kon starten in december.
Dat het dan als doublure zou gelden is natuurlijk vreemd.

Ze heeft geen gedragstoornissen of iets van dat alles. Ze doet het juist heel erg goed.
Ik vind het toch vreemd dat scholen een verschillend beleid hanteren...
Hier dus wel naar groep 3 (18 december jarig). Ook in januari gestart. Er wordt hier bij de okt t/m dec individueel gekeken of ze er aan toe zijn. Jammer genoeg moet hij nu wel vriendinnetjes en vriendjes gaan missen en is hij dus straks ws echt de jongste. Juf ziet behalve zijn leeftijd geen reden om langer te kleuteren, maar de anderen van nov/dec blijven wel in groep 2. Als ik het zelf kon bepalen had ik gezorgd voor een lente/zomer kind ;)
pi_153613430
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 15:35 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ik vind het toch vreemd dat scholen een verschillend beleid hanteren...
Hier dus wel naar groep 3 (18 december jarig). Ook in januari gestart. Er wordt hier bij de okt t/m dec individueel gekeken of ze er aan toe zijn. Jammer genoeg moet hij nu wel vriendinnetjes en vriendjes gaan missen en is hij dus straks ws echt de jongste. Juf ziet behalve zijn leeftijd geen reden om langer te kleuteren, maar de anderen van nov/dec blijven wel in groep 2. Als ik het zelf kon bepalen had ik gezorgd voor een lente/zomer kind ;)
Ja, ik vind het ook vreemd dat scholen daarin niet hetzelfde beleid hebben. Hier wordt ook niet gekeken naar het kind. Het is standaard, klaar. De dochter van mijn vriendin is net een week ouder maar zit dus een klas hoger. Zonder verdere reden, puur het feit dat ze op een andere school zit.
Nogmaals, ik vind het niet zo'n probleem, maar het blijft raar.

En ja, een lente/zomerkind is in dat geval wel handig ja...ik heb drie winterkinderen
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:04:40 #276
100412 mefke79
komt goed!
pi_153620090
Hier kijken ze of een kind er aan toe is om de eerste vakantie nadat ze zes geworden zijn over te gaan. En dat kan dus in de zomervakantie zijn, maar ook met Kerst of na de herfstvakantie. Wij hebben laat vakantie dit jaar dus eigenlijk zou oudste starten bij de kleuters en dan na de herfstvakantie over gaan (hij is van eind september) maar dat vond school zonde. Dus gaat hij na de zomervakantie gewoon.

Een vriendje van oudste werd in december al zes maar gaat ook nu pas mee naar groep 3. Zijn moeder heeft nederlands niet als moedertaal en dat hoor je ook bij hem, dus om die reden bleef hij wat langer. School kijkt dus echt naar het kind en elk kind heeft ook zijn eigen aangepaste programma. Dat botst met de inspectienormen, maar ze maken nu samen met de inspectie en een aantal andere scholen het nieuwe inspectiekader.

Passend onderwijs is bij ons op school dus ook geen probleem want als elk kind zijn eigen plan heeft, dan is er dus voor elk kind maatwerk. Het kan wel, maar je moet het onderwijs er anders voor organiseren en dat lijkt me in een bestaand systeem niet prettig. Deze school is vrij nieuw en er is vanaf het begin anders georganiseerd, met zowel leerkrachten als pedagogisch medewerkers. Het was dus geen grote verandering.

Jongste is nu net vier maar zit al een jaar in de kleuterklas, hij draaide op opvangbasis al twee/drie dagen in de week mee. Hij is het hele systeem gewend, weet dat hij werkjes mag/moet doen en er is ruimte genoeg om te spelen. Je merkt ook aan hem dat hij geen moeite heeft met de overgang naar school, hij is hoogstens wat moe, maar dat kan ook aan zijn verkoudheid liggen.

Overigens, mijn oudste kan echt niet lezen. Ze leren letters herkennen, hij kent de cijfers en schrijft zijn naam, maar dat is het dan ook. De rest zal hij dus in groep 3 moeten leren, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_153620208
Naeen herfstvakantie starten in groep 3 lijkt me dan ook weer niet handig. Die eerste weken met echt leren schrijven zijn toch erg belangrijk? Maar het is wel fijn dat ze naar oplossingen zoeken en iemand niet een heel jaar hoeft te blijven zitten omdat ze nog net even 5 zijn.
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:38:55 #278
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153623308
Op zo'n school waar de jongens van Mefke zitten is het dus niet zo strak klassikaal met allemaal hetzelfde programma continue dat het uitmaakt wanneer ze instappen. Ieder op zijn eigen niveau.
O. gaat na de kerstvakantie ook naar zo'n school in onze nieuwe wijk. Ook een nieuwe school waardoor er vanaf dag 1 met een individueel plan voor elk kind gewerkt wordt.
Ik ben heel blij dat dit zo dicht bij ons huis zit want het heeft Montessoriaanse raakvlakken en Ollie zit nu op een Montessori school.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:21:12 #279
100412 mefke79
komt goed!
pi_153624926
Maria Montessori zei toen al "help mij het zelf te doen". Dat sluit prima aan bij de 21st Century skills, de vaardigheden die je als volwassene over 20 jaar nodig hebt. Ook gaat montessori uit van gevoelige periodes en onderzoekend leren. Dat gedeelte van de montessori pedagogiek heeft onze school dan ook als basis, zonder een klassieke montessori school te zijn.
En inderdaad als je in je eigen tempo leert is het niet meer klassikaal. Mijn jongens hebben meerdere leraren (die soms geen leerkracht zijn, maar pedagogisch medewerker) en een eigen mentor. Ze hebben een planning (nee niet in een mapje als ze drie zijn maar oudste nu al wel) en er is een individueel leerplan. Er zijn a la montessori ook geen klassen maar leeftijdsgroepen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_153732589
Ik las net in de nieuwsbrief van school dat de ouders "uitgenodigd" worden om de school te komen schoon maken voor de vakantie en ook speelgoed mee naar huis krijgen om het een schoonmaakbeurt te geven. Eerder waren al oproepen voor de schooltuin en het schoolplein. Verder wordt er verwacht dat wij de eigen schoonmaakspullen en tuingeredschap meebrengen.
Nu ben ik een schoolnewbie en vroeg mij af of dat op alle scholen de gewoonte is?
Van de peuterspeelzaal ken ik alleen het speelgoedschoonmaken.

Trouwens, op de juffendag werden de kinderen getrakteerd op Wicky en chips....
Nu mag dat van mij best een keer, maar ze hebben hier woensdag fruitdag en ook op de andere dagen wordt verwacht dat ze gezonde dingen meenemen, dus vind ik het eigenlijk een beetje raar...
pi_153732659
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:15 schreef Zana het volgende:
Ik las net in de nieuwsbrief van school dat de ouders "uitgenodigd" worden om de school te komen schoon maken voor de vakantie en ook speelgoed mee naar huis krijgen om het een schoonmaakbeurt te geven. Eerder waren al oproepen voor de schooltuin en het schoolplein. Verder wordt er verwacht dat wij de eigen schoonmaakspullen en tuingeredschap meebrengen.
Nu ben ik een schoolnewbie en vroeg mij af of dat op alle scholen de gewoonte is?
Van de peuterspeelzaal ken ik alleen het speelgoedschoonmaken.
Ik weet dat die uitnodiging hier ook gaat komen (dat is ons gezegd toen we gingen kijken op school). En dat er speelgoed mee naar huis kan komen om schoon gemaakt te worden (wat ik gek vind dat het niet vaker gebeurd bij die kleintjes).
Hoe dat verder zit met schoonmaakspullen weet ik nog niet :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 21 juni 2015 @ 23:24:28 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153732853
Schoonmaken aan het eind van het jaar was bij ons ook altijd vaste prik in de lagere groepen. Vanaf groep 5 moesten de kinderen zelf de eindschoonmaak doen.

Mijn oudste was vanavond naar het concert van Taylor Swift met haar nichtje. Verjaardagscadeautje van mijn ouders. Dan worden ze ineens wel heel groot hoor. En dan komt het loslaten ook wel heel erg om de hoek kijken. Gelukkig kreeg ik net bericht van manlief dat ze weer veilig in de auto zitten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153733180
Hier ook een oproepje voor het schoonmaken. Nou zijn wij qua rooster zodanig verhinderd dat we niet op school kunnen helpen dus ik heb aangeboden om spullen thuis te wassen enzo.
Draag ik toch mijn steentje bij. Juf komt er nog op terug deze week.

Ik merk nu ineens wel dat het hectisch en rommelig is die laatste dagen. Afgelopen vrijdag kreeg eva te horen in welke groep 1-2 ze start na de vakantie en welke kindjes van haar huidige instroomklasje met haar meegaan.
Volgende week zomerfeest van de psz van de jongste. Dan blijkt de school van eva dit jaar 25 jaar te bestaan en daarom sluiten ze het jaar af met een circus :o
Ze huren een heus circus en verdeeld over 3 shows mogen alle kinderen + 1 volwassene hier naar toe. We horen nog Hoe laat eva mag.
En dan begint dr vakantie ook ineens een dag eerder kregen we vrijdag te horen! Prima hoor, we veren wel mee ;)

Eva had ook nog een fijne actie gisteren. Ik had van de psz van Rosalie een vaderdagcadeautje gekregen, maar van eva niks gezien. Vriend heeft de nacht dus we leven een paar dagen langs elkaar. Ik snapte er niks van dus vroeg er naar bij Eva.
Maar nee, ze had niks voor papa gemaakt. Wel voor mij. Dus ik nogmaals uitgelegd wat ik bedoelde en of ze echt niks gemaakt had voor vaderdag. Maar nee.
Gisteravond gelukkig vriend nog even gesproken en madame had uiteraard wel wat gemaakt em het lag in de kast. Prima.
Vanmorgen voor het slapen (nachtdienst hè) cadeautjes gegeven op bed.
Kijkt eva me aan met een grote grijns: 'tuurlijk heb ik wel wat gemaakt mama. Van gisteren was een grapje!'
:o _O- }:|
pi_153733340
Hier is idd ook een schoonmaakmiddag bij de kleuters. Eigen emmer en vaatdoek mee. Ik vind t prima
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_153733743
Hier ook schoonmaken en evt speelgoed mee. Meer dan prima lijkt mij.

Zelfstandig naar een concert :o dat is echt groot ja!

Bij ons op school word er ook erg naar het kind gekeken. Geen idee waar de grens ligt (zomerkind) maar ze denken wel mee en maken een plan als dat nodig is.

Zo zijn we voor Yaro ook al een paar keer gaan zitten hoe we hem kunnen blijven uitdagen.
pi_153737784
Hier 2 maal per jaar een schoonmaak avond. In oktober en in mei. Er wordt verwacht dat je er op minstens 1 aanwezig bent. Graag zelf emmer en doekjes mee nemen. Verder is er voor elk feest een versier avond (carnaval, kerst etc) hier van is tot nu toe de opkomst dramatisch laag. Daar zijn we nu ook voor aan het kijken of we dat minder vrijblijvend kunnen maken (ik zit in de ouder commissie)

Sofie heeft vrijdag dr rapport mee gehad, mooi om te zien dat de juffen helemaal door hebben hoe Sofie in elkaar zit. Donderdag gesprekje met juf.
1 van sofie dr juffen stopt aan net eind van dit schooljaar en ik vroeg aan Sofie of ze nog wat wilde kopen voor juf L. Ze moest even denken maar wilde wel een paar roze sokken kopen. Dat gaan we dus van de week maar doen.
*poef* nu is het weg
  maandag 22 juni 2015 @ 07:04:58 #287
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153737843
Roze sokken :D
Dat zal de juf vast niet verwachten. Leuk cadeau.

En ik vind het altijd leuk als die kleintjes je al op het verkeerde been weten te zetten, zoals Eva.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 22 juni 2015 @ 07:28:17 #288
386633 Adnap
I love Life !
pi_153737901
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 06:44 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier 2 maal per jaar een schoonmaak avond. In oktober en in mei. Er wordt verwacht dat je er op minstens 1 aanwezig bent. Graag zelf emmer en doekjes mee nemen. Verder is er voor elk feest een versier avond (carnaval, kerst etc) hier van is tot nu toe de opkomst dramatisch laag. Daar zijn we nu ook voor aan het kijken of we dat minder vrijblijvend kunnen maken (ik zit in de ouder commissie)

sorry maar ik vind het ronduit belachelijk. Ik ben alleenstaand ouder en ben al blij dat ik mijn eigen fulltime onderwijsbaan kan draaien. Verplicht soppen of versieren ? :') Denk niet dat ouders daar in gaan trappen. Gelukkig zijn mijn kinderen al van de BS af, maar ook die jaren heb ik het niet gedaan.

Hoe denk je dat docenten in het VO dat doen ? Schoonmaken van het lokaal (in mijn geval een keuken en een zorgplein) doen we zelf. Met een paar collega's een dag of 3 flink doorpakken en het is schoon. Leuk ? Nee, maar ik kan toch niet van ouders verwachten dat ze komen soppen ??
En de schoonmaakdienst ? Die doen alleen de vloer, als we mazzel hebben nemen ze de bureau's af maar de rest ? Dat is echt ons eigen pakkie an. Hoort bij je onderwijsbaan. Iemand zin om te soppen ?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_153737914
Ik heb er bij ons op school nog niets over gehoord. Maar ik weet ook niet eens wie de klasse ouders zijn van de klas van A. Communicatie is niet hun ding zeg maar.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 juni 2015 @ 07:43:53 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153737962
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 06:44 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier 2 maal per jaar een schoonmaak avond. In oktober en in mei. Er wordt verwacht dat je er op minstens 1 aanwezig bent. Graag zelf emmer en doekjes mee nemen. Verder is er voor elk feest een versier avond (carnaval, kerst etc) hier van is tot nu toe de opkomst dramatisch laag. Daar zijn we nu ook voor aan het kijken of we dat minder vrijblijvend kunnen maken (ik zit in de ouder commissie)
Sorry hoor; maar ik ga echt niet verplicht schoonmaken op school. Wat Adnap ook al zegt (en dan ben ik notabene werkloos) ik ben ook alleenstaand ouder met genoeg te doen. Oppas kan ik niet zo makkelijk vinden (want grotendeels alleen mensen met ook kinderen in m'n netwerk) en daarnaast heb ik al moeite om m'n eigen huis opgeruimd te houden (waarvoor ik dus ook WMO-ondersteuning heb).
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_153738084
Dr is niemand die tegen sputterd over de schoonmaak avond. Mijn man is geweest en was na 1,5 uur weer thuis. Ik vind het fijn dat het lokaal schoon is dus help ik daarmee.
En de versier momenten zijn of na school of 1,5 uur in de avond. Met Pasen was er niemand dus school niet versierd. Genoeg ouders die t opviel en het jammer vonden. Moeten juffen t dan allemaal maar doen? Een beetje ouderparticipatie is toch niet zo gek? Er worden 2 momenten gevraagd. Wow
*poef* nu is het weg
pi_153738279
nou, ik vind het wel hier tegenvallen met de ouderparticipatie en redelijkheid hoor. ik doe de decogroep (school versieren met thema) en ben anderhalf jaar overblijfouder geweest.

daarnaast hebben ze hier de luizenmoeders, de voorleesmoeders, de help-de-kleuters-in-hun-jas-moeders, begeleiding met schoolreisjes, begeleiding met sportdag, kleuters rondrijden op hun schoolreisje en de begeleiding van groep 3 en 4 naar gym.( altijd fun; 25 beginnende fietsers dwars door het dorp heen. ik ben allang blij als ik niet op mn bek ga als ik alleen fiets :') hell no dat ik meega met 25 kleintjes. ) en die eindschoonmaak dus. dat schoonmaken weiger ik, we nemen wel wat spul mee naar huis om te wassen. die schoonmaakavond is ruk. een grote roddelbende en schoonmaakspul waar ik niet tegen kan. dikke doei dus :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_153738669
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:24 schreef livelink het volgende:

Mijn oudste was vanavond naar het concert van Taylor Swift met haar nichtje. Verjaardagscadeautje van mijn ouders. Dan worden ze ineens wel heel groot hoor. En dan komt het loslaten ook wel heel erg om de hoek kijken. Gelukkig kreeg ik net bericht van manlief dat ze weer veilig in de auto zitten.
Dat kan ik me zo voorstellen. Loslaten 2.0.
Wel heel gaaf voor haar hoor. Hoe tof dat je dat cadeau krijgt van je opa en oma.
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 22 juni 2015 @ 09:16:42 #294
5428 crew  miss_sly
pi_153738737
Als het niet past binnen je drukke schema, doe je het toch niet? Ik vind alleen de "wat denken ze wel, dat ik op school ga poetsen, dat doen ze maar mooi zelf"-houding een beetje onnodig.

School en de leerkrachten doen veel, heel veel. Dat zal op een basisschool ook nog eens heel anders zijn dan op het vo. En mijn kind heeft het hele jaar in die klas gezeten en met dat speelgoed gespeeld en ik vind het helemaal geen ramp om het mee schoon te maken.
Ze kunnen natuurlijk ook de ouderbijdrage omhoog gooien en een schoonmaakbedrijf laten komen, maar dan wil 'men' er weer niet voor betalen.

Ik kan zelf ook niet mee schoonmaken, dat doen ze op dinsdag na school en ik werk tot 18 uur. Ik neem met plezier iets mee naar huis om schoon te maken.

En met schoolreisje staan er altijd heel veel mensen vooraan om mee te mogen als begeleiding terwijl ze verder nooit iets doen.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 23:24 schreef livelink het volgende:

Mijn oudste was vanavond naar het concert van Taylor Swift met haar nichtje. Verjaardagscadeautje van mijn ouders. Dan worden ze ineens wel heel groot hoor. En dan komt het loslaten ook wel heel erg om de hoek kijken. Gelukkig kreeg ik net bericht van manlief dat ze weer veilig in de auto zitten.
Wauw, wat groot! Dat is weer een heel andere dimensie van loslaten.
Hoe heeft ze het gehad?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153739146
Ik heb liever dat Sofie dr juffen druk zijn met leuke dingen voorbereiden dan dat ze het speelgoed poetsen. Dat poetsen kunnen we mee helpen. Als ik lessen moet voorbereiden komt t niet goed.

Hoe gaaf Livelink. Zo groot! O+
*poef* nu is het weg
pi_153739395
Ik beb klassenmoeder en zit in de or. En het verplicht stellen gaat mij ook wat te ver. Maar ik vind de betrokkenheid van ouders wel dramatisch. Ik verwacht echt niet dat ouders overal bij kunnen helpen, maar er word door de meeste ouders niet eens op de mail gereageerd. Erg jammer is dat. Kleine moeite lijkt me.

Gelukkig maken veel ouders dan wek gebruik van de inloop op de woensdagochtend.
  maandag 22 juni 2015 @ 10:05:15 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153739526
Ik vind het niet gek dat er wat hulp gevraagd wordt van ouders. Bovendien is 't niet alleen een inspanning, maar het levert ook wat op is mijn ervaring. Het is gewoon echt fijn om buiten de formele kanalen wat informeler contact met school (en andere ouders) te hebben, en je daardoor ook wat meer betrokken te voelen bij school. Verplicht stellen gaat me te ver, juist het feit dat je zelf kunt bepalen wat en wanneer je iets doet is prettig. Je kunt altijd wel ergens een steentje bijdragen. Bij de scholen van m'n kinderen worden ouders op hun beurt ook weer uitvoerig bedankt met een gezellig feestje/barbecue o.i.d. Een keer voerden de leerkrachten zelf een (door de directrices geschreven) musical op, geweldig.

Livelink, wat stoer dat ze dat durfde, naar zo'n groot concert. Heeft ze 't leuk gehad?
in de haak.
pi_153739618
Maar tussen:" er wordt verwacht" en "verplicht " zit wat mij betreft wel een verschil. En idd veel ouders die wel t leuke willen doen, een hele dag mee op schoolreis, helpen bij feestjes etc. Maar die dan niet 1,5 uur willen komen versieren of poetsen.
Ik ben juist in de oudercommissie gegaan omdat ik niet vaak in de avond kan door mijn onregelmatige werk. Ik zit nu in de organisatie en kan dus toch mijn steentje bijdragen.

Volgende week heeft Sofie dr klas een pyjama party. Alle kinderen in pyjama naar school. Sofie heeft er zin in. Wilde vanmorgen ook al wel in pyjama.
*poef* nu is het weg
pi_153739880
Als juf hulp nodig heeft, en ik kan, dan help ik graag. Maar kan ik niet, dan is het jammer.
Vorig jaar heb ik de laatste schoolweek wat materiaal mee naar huis gehad. Even overdag gesopt en in de middag weer mee. Gewoon omdat ik de tijd wel had.
Geen idee hoe dat op deze school gaat, maar hoorde iets dat ze volgende week woensdag gaan opruimen. Dus ik denk dat juf het samen met de kinderen gaat doen. Er zijn wel 2 schoonmaakavonden in het jaar. ouders worden op eentje ingeroosterd. Ruilen mag, en als je echt niet kunt dan is er ook geen man overboord.
Ik heb nu Daan thuis, dus overdag helpen zit er ook niet in. Als hij na de kerstvakantie naar school gaat en ik nog steeds geen werk heb, dan kan ik ook overdag wel op school helpen. De schoolbieb lijkt me leuk, of leesmoeder. Dat je ook de klasgenootjes een beetje leert kennen van je kinderen..

Chris had weer een mooi rapport mee. Bij het 10 minuten gesprek woensdag eigenlijk alleen gesproken over zijn durf/initiatief in de klas. Hij zoekt teveel de veilige werkjes op, omdat hij bang is dat juf boos gaat worden. Juf heeft donderdag gelijk een toneelspel gedaan alsof ze chris was, om te laten zien hoe hij dingen kon regelen/ontdekken. Zo fijn dat ze dat snel oppikt. Jammer dat ze bijna met pensioen gaat..
  maandag 22 juni 2015 @ 10:29:37 #300
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153739946
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153740188
Mooie dame Tico!
Met een meidenkwartet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')