abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:37:15 #101
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153381916
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet morgen even met Jen langs de doktersassistent voor de wratjes op haar teen. Doet zoiets zeer?
Als er stikstof wordt gebruikt om ze te bevriezen doet dat wel zeer ja. Het voelt eigenlijk als branden, ze kan ook blaartjes krijgen naderhand
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:40:38 #102
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153382003
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:37 schreef pinquit het volgende:

[..]

Als er stikstof wordt gebruikt om ze te bevriezen doet dat wel zeer ja. Het voelt eigenlijk als branden, ze kan ook blaartjes krijgen naderhand
Oh, dat wordt dus drama..

Damn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153382035
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh, dat wordt dus drama..

Damn.
Is het geen optie om ze te laten zitten? Ze gaan toch meestal vanzelf weer weg? Uiteindelijk dan.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:42:44 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153382043
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:42 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Is het geen optie om ze te laten zitten? Ze gaan toch meestal vanzelf weer weg? Uiteindelijk dan.
Ze zitten er al een tijdje en ze is een peuteraar...
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:47:53 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153382187
Als ze ze weglepelen doet het geen pijn. Althans volgens mijn dochter. Bij haar zijn er een paar weggelepeld (pijnloos) en een paar weggebrand (pijnlijk).

Ik was gisteren ook met mijn jongste bij de huisarts. Hij heeft een bloedvaatje in zijn neus dat de hele tijd open gaat en voor bloedneuzen zorgt. Afgelopen week heel veel bloedneuzen gehad, waarbij op donderdag 3x achter elkaar. Dus de ha kijkt in zijn neus en zegt dat ze hem eigenlijk zou moeten dichtschroeien, maar dat ze nu al doorheeft dat mijn zoon geen seconde rustig stil kan liggen en dan begint ze er maar niet aan.

Aan de ene kant snap ik het wel, maar soms vind ik het zo raar dat er geen plan B op tafel ligt voor kinderen bij wie dit allemaal niet vanzelf gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 15:48:11 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153383919
Wratten gaan niet altijd vanzelf weer weg hoor, en zeker als 't onder de voet zit kun je er echt last van hebben. Branden was bij mijn zoon ook pijnlijk, en niet eens effectief. Uiteindelijk hebben wij de wratten weggekregen met (maandenlang) elke avond schuren in combinatie met een sterk zalfje dat er dan 's nachts in kon trekken onder een speciale pleister. De laatste keer (er was er helaas weer een teruggekomen) hielp ook dat echter niet helemaal afdoend, dus nu moeten we maar weer eens naar de huidarts. Bah.
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 15:53:03 #107
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153384051
Ik begin er niet eens aan om met huis middeltjes te beginnen. Dat moet je weken volhouden en ik weet al precies hoe dat zal gaan.
pi_153384497
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet morgen even met Jen langs de doktersassistent voor de wratjes op haar teen. Doet zoiets zeer?
Ja.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 16:53:36 #109
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153385611
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 15:53 schreef Ticootje het volgende:
Ik begin er niet eens aan om met huis middeltjes te beginnen. Dat moet je weken volhouden en ik weet al precies hoe dat zal gaan.
die schuurmethode (met schuurpapier) is geen 'huismiddeltje' hoor, dit is zalf op recept van de huidarts, en de pleisters komen ook van de apotheek. Maar je moet het wel lang volhouden inderdaad. Op zich is het niet zo heel veel werk, en als het gewoon vast onderdeel van het naar-bed-breng ritueel wordt is het ook best te doen. Mijn kinderen vonden het allebei minder erg dan 1x 'aanstippen' bij de huisarts...
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:01:47 #110
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153385804
Ik hoorde via een moeder op school dat een kind met wratten heeft, dat haar huisarts (!!) had gezegd dat je ze het kon beïnvloeden met haar psyche. Hij gaf de tip om haar iets te laten verdienen, als de wratten weg waren, bijvoorbeeld een barbie, noem maar iets, die op de kast zetten en het kind elke dag een aantal keren heel hard laten denken dat als de wratten weggaan, ze de barbie krijgt. En dat dat dus werkt.

Ik geloof er geen hout van, maar wie weet :P Hier is een hardnekkige voetwrat verdwenen door thujadruppels van A. Vogel (verder dan dat gaat mijn zweverigheid niet) en daarna (of daarvoor? Geen idee meer) een kuurtje Formule W. Beide na het weken van de voet, zodat de wrat wat toegankelijker werd. Maar het duurde lang lang lang
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:51:15 #111
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_153387001
Tip van oma ;) Pluk een paardenbloem tip de wrat aan met de melk uit de steel. Sluit daarna de wrat af met blanke nagellak. Pulk de nagellak er na 2 dagen af en herhaal bovenstaande. Na 2 tot 4 weken ben je van je wrat af. Als er geen paardenbloemen zijn dan alleen de blanke nagellak. Duurt het iets langer maar help zeker.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_153387110
Hier heeft I. een wrat wel eens laten aanstippen met stikstof, maar ze vond het niet pijnlijk.
:)
  dinsdag 9 juni 2015 @ 18:08:24 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153387392
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:01 schreef pinquit het volgende:
Ik hoorde via een moeder op school dat een kind met wratten heeft, dat haar huisarts (!!) had gezegd dat je ze het kon beïnvloeden met haar psyche. Hij gaf de tip om haar iets te laten verdienen, als de wratten weg waren, bijvoorbeeld een barbie, noem maar iets, die op de kast zetten en het kind elke dag een aantal keren heel hard laten denken dat als de wratten weggaan, ze de barbie krijgt. En dat dat dus werkt.
Dit soort mumbo-mumbo is nou precies waarom ik absoluut geen antroposofische huisarts wil, en zeker niet voor m'n kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153390237
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:47 schreef livelink het volgende:
Als ze ze weglepelen doet het geen pijn. Althans volgens mijn dochter. Bij haar zijn er een paar weggelepeld (pijnloos) en een paar weggebrand (pijnlijk).

Ik was gisteren ook met mijn jongste bij de huisarts. Hij heeft een bloedvaatje in zijn neus dat de hele tijd open gaat en voor bloedneuzen zorgt. Afgelopen week heel veel bloedneuzen gehad, waarbij op donderdag 3x achter elkaar. Dus de ha kijkt in zijn neus en zegt dat ze hem eigenlijk zou moeten dichtschroeien, maar dat ze nu al doorheeft dat mijn zoon geen seconde rustig stil kan liggen en dan begint ze er maar niet aan.

Aan de ene kant snap ik het wel, maar soms vind ik het zo raar dat er geen plan B op tafel ligt voor kinderen bij wie dit allemaal niet vanzelf gaat.
Een knoarts heeft mij ooit van mijn bloedneuzen afgeholpen met tampons met een of ander goedje in mijn neus. Hoef je niet zo echt voor stil te zitten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 9 juni 2015 @ 19:46:58 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153390371
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:55 schreef LadyS het volgende:
Hier heeft I. een wrat wel eens laten aanstippen met stikstof, maar ze vond het niet pijnlijk.
ik heb er nog trauma's van... Nooit meer wat mij betreft.

Ik heb ze bij Isa en mij weggekregen door stug vol te houden met formule W.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_153390551
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:37 schreef pinquit het volgende:

[..]

mijn jongste heeft er eentje op haar kin. Inmiddels is ie ook best groot :X die is ook aangestipt door de huisarts. E. heeft geen kik gegeven. Ze zei wel dat het niet zo fijn voelde maar blijkbaar kon ze er wel mee overweg.
Jammer genoeg zit ie er nog steeds. Hij bloedt met enige regelmaat en volgens E. doet ie ook zeer enzo dus we gaan binnenkort maar weer ns langs.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:59:43 #117
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_153390807
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 15:53 schreef Ticootje het volgende:
Wij zijn naar de huisarts geweest voor een wrat bij Eli. Hij heeft de hele praktijk bij elkaar gekrijst.
De ha gaf toen als optie de formule W en zei duidelijk dat als die formule w niet werkte er alsnog stikstof aan te pas zou komen.
Hij was zo bang voor de stikstof dat hij heel braaf heeft meegewerkt.
Wellicht dat zoiets ook bij Jen kan werken?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_153393026
Oudste had 2 wratten op haar hand/vingers.
Tijdje formule W, maar dat hielp niet echt. Toen bij de huisarts een of ander rood goedje. Deed niet zeer, maar vlak daarna kreeg ze een partij jeuk om die plekken, was geen succes.
We kregen het advies om daarna te blijven aanstippen met formule W. Voor het aanstippen steeds met een vijltje (van die weggooidingen, want die vijl wil je niet voor iets anders gebruiken ivm besmettelijkheid) bovenkant afvijlen, aanstippen en pleister erop.
Maar dat deed nog niet heel veel. Dus na 2 weken weer naar huisarts. Dat rode spul wilden we maar niet doen, dus toch voor de stikstof gekozen.
Oudste vond het niet tof, maar gezegd dat we daarmee wel de meeste kans hadden dat het weg ging (of dat helemaal de waarheid is laten we maar even in het midden) gelukkig gingen ze daarna wel weg. Maar werkt dus niet altijd.

Jongste heeft waterwratjes en eczeem. Rotdingen, ze had er een behoorlijk ontstoken, die lijkt nu op zn retour, wat een bult zeg...
Fake it till you make it...
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:26:38 #119
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153405465
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:22 schreef amaranta het volgende:

[..]

dat hoop ik ook...
Hij krijgt kleuterverlening. Dus wie weet helpt dat.
Het gaat nu al 2 dagen redelijk goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb iets gemist geloof ik. Wat is er aan de hand Amaranta? Als je dat wil vertellen natuurijk...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:41:59 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153405851
Oh dat had ik helemaal niet gelezen. Ik ben ook benieuwd wat er is Amaranta!
in de haak.
pi_153407559
Hier hielp FormuleW wel, mits je een beetje geduld hebt ;)
Die mijn man heeft laten bevriezen hebben echt littekens achter gelaten. Ook niet zo mooi..

Hier morgen schoolreisje, vrijdag rapport mee en dan nog maar 3 weken school. Het gaat nu opeens echt hard.
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:46:53 #122
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153414128
Het viel reuze mee, geen drama. Pip moest mee, mama werd stevig vastgehouden. Zo gepiept.
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:12:05 #123
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153414776
Fijn Ticootje!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153422379
Tico, wat fijn!

Gaat hard he Deepfreeze! Hier ook nog 3 weken, ze hadden vrijdag hun rapport al mee en we hebben van de week 10 minuten gesprekken gehad :).
Wij zijn tevreden, de meiden hebben goed hun best gedaan en gaan allebei door naar de volgende groep. Wat gaat het toch hard... O+
Fake it till you make it...
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:16:04 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153422546
Hier ook nog maar 3 weken. Jen kreeg er bijna stress van dat ze dan wel moest gaan opschieten met haar werkjes. (Van wie zal ze dat nou hebben ? )

Na de zomervakantie gaat Jen naar groep 4, nieuwe klas en nieuwe juf. Ze krijgt dan ook extra begeleiding om die overgang wat te versoepelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')