abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:37:15 #101
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153381916
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet morgen even met Jen langs de doktersassistent voor de wratjes op haar teen. Doet zoiets zeer?
Als er stikstof wordt gebruikt om ze te bevriezen doet dat wel zeer ja. Het voelt eigenlijk als branden, ze kan ook blaartjes krijgen naderhand
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:40:38 #102
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153382003
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:37 schreef pinquit het volgende:

[..]

Als er stikstof wordt gebruikt om ze te bevriezen doet dat wel zeer ja. Het voelt eigenlijk als branden, ze kan ook blaartjes krijgen naderhand
Oh, dat wordt dus drama..

Damn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153382035
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh, dat wordt dus drama..

Damn.
Is het geen optie om ze te laten zitten? Ze gaan toch meestal vanzelf weer weg? Uiteindelijk dan.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:42:44 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153382043
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:42 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Is het geen optie om ze te laten zitten? Ze gaan toch meestal vanzelf weer weg? Uiteindelijk dan.
Ze zitten er al een tijdje en ze is een peuteraar...
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:47:53 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153382187
Als ze ze weglepelen doet het geen pijn. Althans volgens mijn dochter. Bij haar zijn er een paar weggelepeld (pijnloos) en een paar weggebrand (pijnlijk).

Ik was gisteren ook met mijn jongste bij de huisarts. Hij heeft een bloedvaatje in zijn neus dat de hele tijd open gaat en voor bloedneuzen zorgt. Afgelopen week heel veel bloedneuzen gehad, waarbij op donderdag 3x achter elkaar. Dus de ha kijkt in zijn neus en zegt dat ze hem eigenlijk zou moeten dichtschroeien, maar dat ze nu al doorheeft dat mijn zoon geen seconde rustig stil kan liggen en dan begint ze er maar niet aan.

Aan de ene kant snap ik het wel, maar soms vind ik het zo raar dat er geen plan B op tafel ligt voor kinderen bij wie dit allemaal niet vanzelf gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 15:48:11 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153383919
Wratten gaan niet altijd vanzelf weer weg hoor, en zeker als 't onder de voet zit kun je er echt last van hebben. Branden was bij mijn zoon ook pijnlijk, en niet eens effectief. Uiteindelijk hebben wij de wratten weggekregen met (maandenlang) elke avond schuren in combinatie met een sterk zalfje dat er dan 's nachts in kon trekken onder een speciale pleister. De laatste keer (er was er helaas weer een teruggekomen) hielp ook dat echter niet helemaal afdoend, dus nu moeten we maar weer eens naar de huidarts. Bah.
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 15:53:03 #107
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153384051
Ik begin er niet eens aan om met huis middeltjes te beginnen. Dat moet je weken volhouden en ik weet al precies hoe dat zal gaan.
pi_153384497
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet morgen even met Jen langs de doktersassistent voor de wratjes op haar teen. Doet zoiets zeer?
Ja.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 16:53:36 #109
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153385611
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 15:53 schreef Ticootje het volgende:
Ik begin er niet eens aan om met huis middeltjes te beginnen. Dat moet je weken volhouden en ik weet al precies hoe dat zal gaan.
die schuurmethode (met schuurpapier) is geen 'huismiddeltje' hoor, dit is zalf op recept van de huidarts, en de pleisters komen ook van de apotheek. Maar je moet het wel lang volhouden inderdaad. Op zich is het niet zo heel veel werk, en als het gewoon vast onderdeel van het naar-bed-breng ritueel wordt is het ook best te doen. Mijn kinderen vonden het allebei minder erg dan 1x 'aanstippen' bij de huisarts...
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:01:47 #110
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153385804
Ik hoorde via een moeder op school dat een kind met wratten heeft, dat haar huisarts (!!) had gezegd dat je ze het kon beïnvloeden met haar psyche. Hij gaf de tip om haar iets te laten verdienen, als de wratten weg waren, bijvoorbeeld een barbie, noem maar iets, die op de kast zetten en het kind elke dag een aantal keren heel hard laten denken dat als de wratten weggaan, ze de barbie krijgt. En dat dat dus werkt.

Ik geloof er geen hout van, maar wie weet :P Hier is een hardnekkige voetwrat verdwenen door thujadruppels van A. Vogel (verder dan dat gaat mijn zweverigheid niet) en daarna (of daarvoor? Geen idee meer) een kuurtje Formule W. Beide na het weken van de voet, zodat de wrat wat toegankelijker werd. Maar het duurde lang lang lang
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:51:15 #111
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_153387001
Tip van oma ;) Pluk een paardenbloem tip de wrat aan met de melk uit de steel. Sluit daarna de wrat af met blanke nagellak. Pulk de nagellak er na 2 dagen af en herhaal bovenstaande. Na 2 tot 4 weken ben je van je wrat af. Als er geen paardenbloemen zijn dan alleen de blanke nagellak. Duurt het iets langer maar help zeker.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_153387110
Hier heeft I. een wrat wel eens laten aanstippen met stikstof, maar ze vond het niet pijnlijk.
:)
  dinsdag 9 juni 2015 @ 18:08:24 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153387392
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:01 schreef pinquit het volgende:
Ik hoorde via een moeder op school dat een kind met wratten heeft, dat haar huisarts (!!) had gezegd dat je ze het kon beïnvloeden met haar psyche. Hij gaf de tip om haar iets te laten verdienen, als de wratten weg waren, bijvoorbeeld een barbie, noem maar iets, die op de kast zetten en het kind elke dag een aantal keren heel hard laten denken dat als de wratten weggaan, ze de barbie krijgt. En dat dat dus werkt.
Dit soort mumbo-mumbo is nou precies waarom ik absoluut geen antroposofische huisarts wil, en zeker niet voor m'n kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153390237
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:47 schreef livelink het volgende:
Als ze ze weglepelen doet het geen pijn. Althans volgens mijn dochter. Bij haar zijn er een paar weggelepeld (pijnloos) en een paar weggebrand (pijnlijk).

Ik was gisteren ook met mijn jongste bij de huisarts. Hij heeft een bloedvaatje in zijn neus dat de hele tijd open gaat en voor bloedneuzen zorgt. Afgelopen week heel veel bloedneuzen gehad, waarbij op donderdag 3x achter elkaar. Dus de ha kijkt in zijn neus en zegt dat ze hem eigenlijk zou moeten dichtschroeien, maar dat ze nu al doorheeft dat mijn zoon geen seconde rustig stil kan liggen en dan begint ze er maar niet aan.

Aan de ene kant snap ik het wel, maar soms vind ik het zo raar dat er geen plan B op tafel ligt voor kinderen bij wie dit allemaal niet vanzelf gaat.
Een knoarts heeft mij ooit van mijn bloedneuzen afgeholpen met tampons met een of ander goedje in mijn neus. Hoef je niet zo echt voor stil te zitten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 9 juni 2015 @ 19:46:58 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153390371
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:55 schreef LadyS het volgende:
Hier heeft I. een wrat wel eens laten aanstippen met stikstof, maar ze vond het niet pijnlijk.
ik heb er nog trauma's van... Nooit meer wat mij betreft.

Ik heb ze bij Isa en mij weggekregen door stug vol te houden met formule W.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_153390551
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:37 schreef pinquit het volgende:

[..]

mijn jongste heeft er eentje op haar kin. Inmiddels is ie ook best groot :X die is ook aangestipt door de huisarts. E. heeft geen kik gegeven. Ze zei wel dat het niet zo fijn voelde maar blijkbaar kon ze er wel mee overweg.
Jammer genoeg zit ie er nog steeds. Hij bloedt met enige regelmaat en volgens E. doet ie ook zeer enzo dus we gaan binnenkort maar weer ns langs.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:59:43 #117
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_153390807
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 15:53 schreef Ticootje het volgende:
Wij zijn naar de huisarts geweest voor een wrat bij Eli. Hij heeft de hele praktijk bij elkaar gekrijst.
De ha gaf toen als optie de formule W en zei duidelijk dat als die formule w niet werkte er alsnog stikstof aan te pas zou komen.
Hij was zo bang voor de stikstof dat hij heel braaf heeft meegewerkt.
Wellicht dat zoiets ook bij Jen kan werken?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_153393026
Oudste had 2 wratten op haar hand/vingers.
Tijdje formule W, maar dat hielp niet echt. Toen bij de huisarts een of ander rood goedje. Deed niet zeer, maar vlak daarna kreeg ze een partij jeuk om die plekken, was geen succes.
We kregen het advies om daarna te blijven aanstippen met formule W. Voor het aanstippen steeds met een vijltje (van die weggooidingen, want die vijl wil je niet voor iets anders gebruiken ivm besmettelijkheid) bovenkant afvijlen, aanstippen en pleister erop.
Maar dat deed nog niet heel veel. Dus na 2 weken weer naar huisarts. Dat rode spul wilden we maar niet doen, dus toch voor de stikstof gekozen.
Oudste vond het niet tof, maar gezegd dat we daarmee wel de meeste kans hadden dat het weg ging (of dat helemaal de waarheid is laten we maar even in het midden) gelukkig gingen ze daarna wel weg. Maar werkt dus niet altijd.

Jongste heeft waterwratjes en eczeem. Rotdingen, ze had er een behoorlijk ontstoken, die lijkt nu op zn retour, wat een bult zeg...
Fake it till you make it...
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:26:38 #119
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153405465
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:22 schreef amaranta het volgende:

[..]

dat hoop ik ook...
Hij krijgt kleuterverlening. Dus wie weet helpt dat.
Het gaat nu al 2 dagen redelijk goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb iets gemist geloof ik. Wat is er aan de hand Amaranta? Als je dat wil vertellen natuurijk...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:41:59 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153405851
Oh dat had ik helemaal niet gelezen. Ik ben ook benieuwd wat er is Amaranta!
in de haak.
pi_153407559
Hier hielp FormuleW wel, mits je een beetje geduld hebt ;)
Die mijn man heeft laten bevriezen hebben echt littekens achter gelaten. Ook niet zo mooi..

Hier morgen schoolreisje, vrijdag rapport mee en dan nog maar 3 weken school. Het gaat nu opeens echt hard.
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:46:53 #122
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153414128
Het viel reuze mee, geen drama. Pip moest mee, mama werd stevig vastgehouden. Zo gepiept.
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:12:05 #123
37150 livelink
pi_153414776
Fijn Ticootje!
pi_153422379
Tico, wat fijn!

Gaat hard he Deepfreeze! Hier ook nog 3 weken, ze hadden vrijdag hun rapport al mee en we hebben van de week 10 minuten gesprekken gehad :).
Wij zijn tevreden, de meiden hebben goed hun best gedaan en gaan allebei door naar de volgende groep. Wat gaat het toch hard... O+
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:16:04 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153422546
Hier ook nog maar 3 weken. Jen kreeg er bijna stress van dat ze dan wel moest gaan opschieten met haar werkjes. (Van wie zal ze dat nou hebben ? )

Na de zomervakantie gaat Jen naar groep 4, nieuwe klas en nieuwe juf. Ze krijgt dan ook extra begeleiding om die overgang wat te versoepelen.
pi_153424394
Fijn dat het goed ging tico!

Hier volgende week woensdag gesprek denk ik. Maar zal wel goed zijn. Zelfde klas(3-4-5) verder, alleen groep hoger. Ik hoor bijna alleen maar goede verhalen van juf en Chris. Alleen moet hij volgend jaar iets meer moeilijke werkjes gaan doen. Hij kan het wel, maar laat het snel zitten. Even dat doorzetten leren dus.
Zijn eigen juf gaat na de herfst weg. Nu was het 4 dagen deze juf en vrijdagochtend een ander. Dan ma-wo juf 1, do+ vrijdagochtend juf 2 en de vrijdagmiddag door juf 3(dan combi met andere clubje groep 5-ers) Kijken hoe dat gaat.

Ben Chris zijn tas aan het inpakken voor morgen. Staat in het briefje dat je niet teveel mee moet geven omdat ze het zelf moeten tillen. Maar ondertussen een waslijst aan spullen (extra set kleren, schoenen, zwemkleding, pauzehapje, jas). Gevalletje: rugzak waar ga je met dat kind naartoe.
Gelukkig mooi weer voorspelt.
pi_153426833
Tico fijn dat het aanstippen meeviel!

Nijna fijn dat het goed gaat op zchool met je dames!

Deepfreeze wat een hoop spullen moeten er mee! Ik vind het ergens wel sneu dat ze dat allemaal zelf moeten sjouwen. Zouden ze het niet op de plek van bestemming op een algemene plek bewaren?
pi_153432951
Ze gaan survivallen vandaag, dus denk niet dat ze dan hun rugzak om hoeven te houden. Alleen van de bus het park in, en dan naar de plekken waar ze iets gaan doen (met schepnetje spelen, stadia van een kikker bekijken, survival parcours, wilgentakken hut maken, buikglijden als een otter, patatjes eten en evt zwemmen). Die is wel kapot als hij om 5 uur terug is.. :D
  donderdag 11 juni 2015 @ 09:46:30 #129
37150 livelink
pi_153433000
Survival is wel erg leuk als schoolreisje trouwens. Ik heb nog niks gehoord over schoolreisje, dus ik weet niet of ze bij mijn jongste dit jaar op schoolreisje gaan. Ik ben ook nog helemaal niet toe aan het einde van het schooljaar trouwens. Ik heb echt de neiging om bij jullie verhalen mijn vingers in mijn oren steken en la-la-la te gaan zingen.
pi_153433234
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:46 schreef livelink het volgende:
Survival is wel erg leuk als schoolreisje trouwens. Ik heb nog niks gehoord over schoolreisje, dus ik weet niet of ze bij mijn jongste dit jaar op schoolreisje gaan. Ik ben ook nog helemaal niet toe aan het einde van het schooljaar trouwens. Ik heb echt de neiging om bij jullie verhalen mijn vingers in mijn oren steken en la-la-la te gaan zingen.
Snap je, als ik inschat hoe de vakanties de afgelopen jaren zijn met je jongste. Heb je plannen voor de zomer?
Ik ben ook nog in ontkenning hoor. Ook omdat ik pas de laatste 3 weken vrij heb en dat is pas vanaf 10 augustus. Dat duurt nog even.

Klinkt wel cool, survival!!
Met een meidenkwartet
pi_153433337
Deepfreeze, pfff. Het wordt wel warm, dus dat scheelt alweer qua sjouwen qua kleding... en zoals je het beschrijft klinkt het inderdaad niet alsof ze de hele dag met die tas op hun rug lopen.
Ik ben inpaklijstje aan het maken (en dan straks weer wat wegstrepen, want met wat er nu op staat kan ze een week weg ;) ). Oudste gaat op kamp... en ik moet nog erg aan het idee wennen *slik*.
pi_153433423
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:01 schreef Nijna het volgende:

Oudste gaat op kamp... en ik moet nog erg aan het idee wennen *slik*.
Ai nou, dat lijkt me ook even een dingetje ja.
Bij mijn meiden op school hebben ze helemaal geen schoolreisjes. Ja, naar het bos of zo. Of is dat meestal vanaf bovenbouw? Want daar ben ik na de zomer pas aan toe.
Met een meidenkwartet
  donderdag 11 juni 2015 @ 10:23:03 #133
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153433732
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Ben Chris zijn tas aan het inpakken voor morgen. Staat in het briefje dat je niet teveel mee moet geven omdat ze het zelf moeten tillen. Maar ondertussen een waslijst aan spullen (extra set kleren, schoenen, zwemkleding, pauzehapje, jas). Gevalletje: rugzak waar ga je met dat kind naartoe.
Gelukkig mooi weer voorspelt.
Dat is hier ook altijd (maar dan voor een meerdaagse reis). Uiteindelijk blijkt het inderdaad altijd prima te doen....

Wat een ontzettend leuke schoolreis <3

We doen hier het einde van het jaar Dubai style. Jongste gaat naar de middelbare school, en die hadden het afsluitende feest afgelopen week in de kindernachtclub van een van de beroemdste hotels. Ze gingen erheen met een stretched Hummerlimo, want die kosten hier immers net zoveel als het huren van een bus (en ze zijn net zo groot...) :P Oudste heeft nog een dag in een groot waterpark. Alleen wat sneu dat het een korte dag wordt, want ze hebben verkorte schooldagen vanwege Ramadan.

Oudste sms'te net dat ze een paar certificaten had gekregen, waaronder een 'honour roll best'. Dus nou moet ik snel langs de schoolsecretaresse om uit te zoeken hoe dat honour roll gebeuren in elkaar zit, want ik heb geen flauw idee. Het is tenminste weer iets om zich goed over te voelen, lief pubertje...
pi_153433785
Bij Lars op school zijn ze in het begin van dit schooljaar met een bus naar Burgers Zoo geweest. En afgelopen maandag hadden ze een schooluitje: met z'n allen naar de bioscoop. (er zit er één op loopafstand)

Ik ben ook nog helemaal niet bezig emt de zomervakantie, maar ze moeten hier dan ook nog ruim 5 weken...
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 10:43:05 #135
5428 crew  miss_sly
pi_153434192
Ik ben wel bezig met de zomervakantie, en ik kijk er heel erg naar uit! Zo'n zin in!

En intussen hebben we nog een afscheid van de directeur van de school van S, waarvoor wij ook als oudervereniging een en ander organiseren. De Eindejaarspicknick, het schoolreisje, een toneelstuk, trakteren voor S haar verjaardag en het kinderfeestje.
Ik plan het feestje op de laatste donderdag van het jaar, meteen na school. Vandaag over drie weken dus :o De volgende ochtend vertrekken we dan. Rust O+
O, en morgen rapport, denk ik, maar dat zal wel gewoon goed zijn :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153434944
Wauw wat veel nog in die laatste 3 weken. Wij hebben de drukte nu wel gehad op school. Hier nog 4 weken maar kijk er ook echt naar uit!!!

Wat ga je doen met het feestje? Hier trakteert Yaro begin van het schooljaar dus ik hoef pas in de vakantie daar over na te denken :D
pi_153434993
Schoolreisjes doen ze hier in september. Vond ik wel relaxed.
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 11:25:39 #138
5428 crew  miss_sly
pi_153435258
S wil graag voor de vakantie trakteren en feestje.
We hebben gekeken bij een stal voor een ponyfeestje, want dat wilde heel graag, maar onze heldin rende gillend weg toen een pony in haar richting kwam :D Dus dat stellen we minstens een jaartje uit :P
Nu wordt het meteen uit school mee, cakejes en drinken, speurtocht naar de speeltuin aan de andere kant van de wijk, daar spelen en terug. Ik twijfel nog over patatjes of pannenkoeken voor ze naar huis gaan en maskers versieren ergens. Misschien wel leuk om dat te doen voor we vertrekken voor de speurtocht, kunnen ze even zitten.

Wat er getrakteerd moet worden, is nog niet duidelijk. Vanmorgen zei ze spiesjes met komkommer, kaas en tomaat. Ik heb daar mijn twijfels over, want ze houdt niet echt van komkommer en tomaat en maar van sommige kaas :')
pi_153435331
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:25 schreef miss_sly het volgende:
S wil graag voor de vakantie trakteren en feestje.
We hebben gekeken bij een stal voor een ponyfeestje, want dat wilde heel graag, maar onze heldin rende gillend weg toen een pony in haar richting kwam :D Dus dat stellen we minstens een jaartje uit :P
Nu wordt het meteen uit school mee, cakejes en drinken, speurtocht naar de speeltuin aan de andere kant van de wijk, daar spelen en terug. Ik twijfel nog over patatjes of pannenkoeken voor ze naar huis gaan en maskers versieren ergens. Misschien wel leuk om dat te doen voor we vertrekken voor de speurtocht, kunnen ze even zitten.

Wat er getrakteerd moet worden, is nog niet duidelijk. Vanmorgen zei ze spiesjes met komkommer, kaas en tomaat. Ik heb daar mijn twijfels over, want ze houdt niet echt van komkommer en tomaat en maar van sommige kaas :')
Hier trakteren ze al 2 jaar zo'n hartjesdoosje van de Action met iets lekkers er in. Willen ze zelf O+

Klinkt als een paar drukke maar leuke weken die er aan komen bij jullie. Ik baal er soms wel van dat ik amper iets kan doen om op school te helpen :{
Met een meidenkwartet
pi_153435575
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:14 schreef As1981 het volgende:
Wauw wat veel nog in die laatste 3 weken. Wij hebben de drukte nu wel gehad op school. Hier nog 4 weken maar kijk er ook echt naar uit!!!

Wat ga je doen met het feestje? Hier trakteert Yaro begin van het schooljaar dus ik hoef pas in de vakantie daar over na te denken :D
Zeg dat nou niet van die 4 weken!
Dan is mijn grote kleine bijna 5 :o
En ik krijg nu al stress van feestjes en verjaardagen... Moeten we wel even binnenkort gaan regelen.

Ik twijfel ook wanneer ik het moet doen, zijn feestje. Dus andere ouders: wat vinden jullie fijner, op zaterdag of op woensdagmiddag?

Nadeel is dat meneer zwemles heeft op de woensdag, maar goed kan eventueel wel gemist worden. Maar ik weet dus exht niet wat handiger/prettiger is...
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 11:47:22 #141
5428 crew  miss_sly
pi_153435797
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:39 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

En ik krijg nu al stress van feestjes en verjaardagen... Moeten we wel even binnenkort gaan regelen.

Ik twijfel ook wanneer ik het moet doen, zijn feestje. Dus andere ouders: wat vinden jullie fijner, op zaterdag of op woensdagmiddag?

Nadeel is dat meneer zwemles heeft op de woensdag, maar goed kan eventueel wel gemist worden. Maar ik weet dus exht niet wat handiger/prettiger is...
Mijne wordt 6! ZES!! when did that happen? :o O+
Ik vind persoonlijk woensdagmiddag fijner, omdat we dan eigenlijk nooit andere plannen hebben, want B werkt dan meestal gewoon.
In het weekend wel vaker plannen of afspraken.

Wij doen het zelf op donderdag na school, 14.45 neem ik ze mee tot een uur of 18, denk ik.
pi_153436196
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:39 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Vrijdagmiddag deden we hier meestal. Anders zou ik woensdag doen denk ik. Hier veel kinderen die sporten/wedstrijden hebben op zaterdag. Die kunnen evt een training op woensdag wel missen. Maar dat is meer in de middenbouw..

Chris was in september al op kamp geweest met zijn oude school. Daar gaan ze dan van 10:00 tot 10:00 de volgende dag op pad. Dus dit jaar 2 reisjes.
Het is met dit weer toch fijner om met een visnetje te klooien ipv in de klas te zitten..

De komende 3 weken is verder redelijk rustig volgens mij. Geen grote activiteiten, alleen de laatste vrijdag een eindfeest.
pi_153436475
Bij ons ook nog best drukke weken op school. Tess heeft de 22e nog een uitje. Amber zou ook nog een uitje moeten hebben. Schoolreisjes doen ze bij ons op school niet. Ze werken met thema's en aan het eind van elk thema hebben ze een uitje. En de 26e is de sponsorloop. 1 juli slotfeest op school, 2 en 3 juli studiedag, ik gok 8 juli juffen en meestersdag en 10 juli studiedag en dus vakantie.

Tess d'r kinderfeestje is op 11 juli, was de enige mogelijkheid nog. We gaan naar de vogelkelder
Weekend ervoor nog Ambers feestje. Die gaat survivallen.

Met een beetje gelukt heeft Tess voor de zomervakantie haar A diploma. de 19e is het proefzwemmen en dan de 30e afzwemmen.

Wij tellen ook af tot de vakantie. Ik ben er zo aantoe!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:36:56 #144
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153437075
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijne wordt 6! ZES!! when did that happen? :o O+

Maf hè? herkenbaar....

Boh, wat jong gaan sommige kinderen al op kamp! :o Dat zou de mijne (ruim 8) best lastig vinden denk ik...

Schoolreisje: ik vind dat eigenlijk best overrated. Wij zijn met onze school afgelopen week geweest. Gezellig hoor. Maar eigenlijk vind ik het niet meer zo van deze tijd. Immers, zo'n beetje alle kinderen hebben met ouders/familie/vrienden toch wel eens een uitje tegenwoordig. Waarom dan ook nog met school naar een pretpark?
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 12:43:27 #145
5428 crew  miss_sly
pi_153437262
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maf hè? herkenbaar....

Boh, wat jong gaan sommige kinderen al op kamp! :o Dat zou de mijne (ruim 8) best lastig vinden denk ik...

Schoolreisje: ik vind dat eigenlijk best overrated. Wij zijn met onze school afgelopen week geweest. Gezellig hoor. Maar eigenlijk vind ik het niet meer zo van deze tijd. Immers, zo'n beetje alle kinderen hebben met ouders/familie/vrienden toch wel eens een uitje tegenwoordig. Waarom dan ook nog met school naar een pretpark?
Ik vind het echt zo raar. Maar het klopt ook helemaal met hoe ze is, hoor. Ze is ook gewoon geen kleuter meer, dat zie en merk je aan alles. Ik kan alleen met enige regelmaat maar niet bevatten dat dit meisje in mijn buik heeft gezeten en als zo klein hummeltje is begonnen O+

Kamp zou voor S ook nog niets zijn, denk ik. Ze vindt logeren nog best spannend. Bij deze basisschool gaan ze in groep 8, dat vind ik wel leuk.

Wat betreft schoolreisje ben ik het best wel met je eens. Zeker omdat op veel scholen, zo ook de onze, veel uitjes gedurende het jaar zijn. Kort weliswaar, en passend bij het thema, maar dat is toch ook prima?
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:44:30 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_153437292
Amaranta, wat ontzettend vervelend :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:46:31 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153437339
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:44 schreef Troel het volgende:
Amaranta, wat ontzettend vervelend :(
Waar lees jij wat er aan de hand is?
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het echt zo raar. Maar het klopt ook helemaal met hoe ze is, hoor. Ze is ook gewoon geen kleuter meer, dat zie en merk je aan alles. Ik kan alleen met enige regelmaat maar niet bevatten dat dit meisje in mijn buik heeft gezeten en als zo klein hummeltje is begonnen O+

Wederom herkenbaar... O+
pi_153437357
Ik zie dat ze volgende week nog een doorschuifochtend hebben.
En zaterdag proefzwemmen en evt de week erna afzwemmen. Dat nog wel.
Chris wordt 8 eind van de vakantie. Dus dat vieren we wel erna.

Kamp lijkt ook wel heftig, zeker begin groep 3. Maar het is meer lastig voor de ouders dan de kinderen heb ik gemerkt. De moeders mopperen en de kinderen staan te popelen :P .
Groep 4&5 zijn al eens op kamp geweest, dus die krijgen een groep 3 kindje onder de hoede als dat nodig is (bijv spel in het schemerdonker). Het is ook maar op een kwartier rijden, dus ze zijn zo weer thuis. Al kon juf zich niet herinneren dat het ooit nodig was..

Schoolreis is hier ene jaar educatief verantwoord, dit jaar dus. Andere jaar gaan ze naar een speeltuin. Maar verder hebben ze niet zoveel uitjes, dus hier wel een leuke extra. Ze halen veel dingen naar school toe..
  donderdag 11 juni 2015 @ 13:08:03 #149
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153437780
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:36 schreef Moonah het volgende:
Dat vind ik ook al een tijdje. Op onze oude school waren schoolreisjes ook uitsluitend educatief. Bij jongste op deze school grotendeels: een kamp met van alles over de woestijn en veel sportactiviteiten; een uitje naar de Dubai tenniskampioenschappen tijdens een unit over adverteren; en een uitje naar het trampolinepark toen ze het over de wetten van Newton hadden. Die laatste twee vond ik echt heel goed gepland.
pi_153437837
Klinkt prima als feestje miss sly.

Ja je oudste alweer 5 en je jongste kort erna alweer 3.

Ik denk dat ik het op woensdagmiddag zou doen. In de weekenden zijn we vaak zelf op pad.
Heb je al plannen son?

Inderdaad gelukkig geen kamp voorlopig.

Vicky vogelkelder is echt heel leuk!!! Daar ging ik vanuit het werk altijd heen als uitje.
pi_153438361
Amber ging vorig jaar voor het eerst met de korfbal op kamp. Daarvoor had ze wel beverweekend gehad op de scouting. Dat was 2 nachtjes logeren.
Afgelopen jaar is ze ook mee gegaan op kamp. Ze vond het weer geweldig. Na de zomervakantie gaat ze met groep 7 en 8 op kamp. Ze gaan meteen de eerste dinsdag na de vakantie.

Tess wil volgend jaar ook mee op korfbalkamp. Dan is ze bijna 7.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_153438390
Dan doen we het op woensdag! De plannen waren idd een reden om het niet te doen op zaterdag.
Andere dagen zijn tot half 3 en een hoop kleinere kleuters, dus dat is denk ik best vermoeiend voor ze.

Bedankt voor de input!

En as, nog geen plannen. Denk spelletjes ofzo en net als miss sly een speurtocht ofzo langs speeltuinen. Eerst maar bedenken wie er allemaal mogen komen van m ;) dat wisselt nogal :')
pi_153438587
Hi hi. Lekker wispelturig. Benieuwd hoe dat hier gaat. De eerste week van het nieuwe schooljaar lijkt me niet wenselijk. Maar voor de zomervakantie is echt nog wel te vroeg.
pi_153438823
Wij gingen vroeger op school, alleen in groep 8 op kamp. Ik weet niet meer precies wat we de andere jaren deden. Er staat me nog een keer verkeerspark Assen bij en de Flevohof. Verder weet ik het eigenlijk niet meer.

De oudste lijkt er wel zin in te hebben, we zullen zien hoe het gaat. Het is 20 minuten hiervandaan ongeveer, dus indien nodig is ophalen zo gebeurd ;).
We zullen zien... maar ik zou er niet zo gauw voor kiezen in groep 4.
Ze hebben alleen nog bij de ene opa en oma gelogeerd, verder niet.
  donderdag 11 juni 2015 @ 15:14:14 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_153441236
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:46 schreef Moonah het volgende:

[..]

Waar lees jij wat er aan de hand is?

[..]

Wederom herkenbaar... O+
quote:
Er zitten wat onderliggende gevoelens die naar boven komen, en waar vooral ik zelf veel last van heb
Dat lijkt me heel vervelend :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_153441490
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:40 schreef As1981 het volgende:
Hi hi. Lekker wispelturig. Benieuwd hoe dat hier gaat. De eerste week van het nieuwe schooljaar lijkt me niet wenselijk. Maar voor de zomervakantie is echt nog wel te vroeg.
Ik liet Chris (10-aug) meestal op dinsdag/woensdag trakteren de eerste week. En dan in week 3/4 zijn feestje. Dan heb je even de tijd om kinderen te kiezen en de uitnodigingen te geven..
pi_153442013
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 15:23 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik liet Chris (10-aug) meestal op dinsdag/woensdag trakteren de eerste week. En dan in week 3/4 zijn feestje. Dan heb je even de tijd om kinderen te kiezen en de uitnodigingen te geven..
Ja zo iets idd. Yaro is van 16 augustus. Nu valt zijn verjaardag nog in de vakantie dus straks even met zijn juf overleggen over de dag. En ik wil altijd persoonlijke cadeautjes dus kijken of ik de namen al kan krijgen.

En eind sep zijn feestje lijkt me ook beter ja.
  donderdag 11 juni 2015 @ 16:28:09 #158
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153443156
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:26 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik heb iets gemist geloof ik. Wat is er aan de hand Amaranta? Als je dat wil vertellen natuurijk...
ik stuur je een pm.
  donderdag 11 juni 2015 @ 16:29:12 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153443173
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:41 schreef trui het volgende:
Oh dat had ik helemaal niet gelezen. Ik ben ook benieuwd wat er is Amaranta!
en jou ook een pm
  donderdag 11 juni 2015 @ 16:30:51 #160
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153443202
Wij zouden zelf in groep 8 op kamp gaan, maar door een of andere vage reden is dat toen niet doorgegaan. Wel zijn we elke dag weg geweest in de omgeving. Dagje de bossen in, dagje naar het zwembad, etc
Zelfs toen bij de directrice thuis geweest! Dat was heel wat voor ons.
pi_153445738
Sterkte amaranta ik weet niet wat er is maar het klinkt verre van prettig.
  donderdag 11 juni 2015 @ 18:41:46 #162
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_153446427
N. is in het midden van de vakantie jarig. Zijn feestje vieren we 27 juni (zaterdag) en trakteren doen we 26 juni (ik heb het net met juf besproken :P ) en juf wil ijs, dus dat is makkelijk ^O^ nu N. nog overtuigen van ijs, maar iets zegt mij dat dat niet moeilijk is ;)
Ik vind het fijner het nu nog te doen, deze klas heeft hij straks een jaar in gezeten. En dan is het Eiffeltoren stukje wel echt een spetterende manier om je 5de verjaardag af te sluiten. Die jongen is straks gewoon een maand bezig met jarig zijn :')
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:46:08 #163
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153448335
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:30 schreef amaranta het volgende:
Wij zouden zelf in groep 8 op kamp gaan, maar door een of andere vage reden is dat toen niet doorgegaan. Wel zijn we elke dag weg geweest in de omgeving. Dagje de bossen in, dagje naar het zwembad, etc
Zelfs toen bij de directrice thuis geweest! Dat was heel wat voor ons.
Oudste ging indertijd op de kleuterschool ook niet op schoolreisje, maar wel een dagje naar het huis van een van de kleuterjuffen. We waren toen net in Bangkok. Erna hoorde ik haar aan haar broertje vertellen: "And Mrs Fall even has her own Bobs" (Bob de Bouwer was destijds nogal in). Jaren later bleek dat ze een deel daarvan inderdaad had onthouden, maar het helemaal niet kon duiden: dat hele grote huis, en overal werd verbouwd..... De man van de kleuterjuf was de Britse ambassadeur in Bangkok en het bezoekje was dus aan zowel de ambtswoning als de ambassade :)

En verder hoop ik voor je dat alles op z'n pootjes terecht komt amaranta :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 juni 2015 @ 20:07:07 #164
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_153448775
Die van ons gaat morgen naar Oberhausen, hierheen en daarna naar het CentrO.

Lekker warm in elk geval :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_153454368
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:41 schreef pessie het volgende:
N. is in het midden van de vakantie jarig. Zijn feestje vieren we 27 juni (zaterdag) en trakteren doen we 26 juni (ik heb het net met juf besproken :P ) en juf wil ijs, dus dat is makkelijk ^O^ nu N. nog overtuigen van ijs, maar iets zegt mij dat dat niet moeilijk is ;)
Ik vind het fijner het nu nog te doen, deze klas heeft hij straks een jaar in gezeten. En dan is het Eiffeltoren stukje wel echt een spetterende manier om je 5de verjaardag af te sluiten. Die jongen is straks gewoon een maand bezig met jarig zijn :')
Ja maar N is inderdaad eerder jarig. Dan zou ik die keuze ook maken.

Ijsjes zou ik er bij Yaro niet door heen krijgen hoor. Alhoewel misschien om de andere te plezieren maar niet voor zichzelf :D
pi_153485029
En juf wil ijs?????

Hoezo....bepaalt de juf de traktatie?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_153499210
Dat vroeg ik me ook af toen ik het las ;).
  zaterdag 13 juni 2015 @ 17:41:00 #168
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_153501541
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En juf wil ijs?????

Hoezo....bepaalt de juf de traktatie?
Nee hoor. Juf probeerde me duidelijk te maken dat ijs zeer op prijs gesteld wordt zodat ik me niet druk ga maken met allerlei ingewikkelde dingen omdat ik het momenteel al nogal druk heb ;) En ze heeft gelijk.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat mij ooit grvraagd werd wat ik wilde trakteren. Als het mooi weer was bracht mn moeder ijsjes langs en bij minder mooiweer kocht ze zakjeschips.
pi_153505176
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 17:41 schreef pessie het volgende:

[..]

Nee hoor. Juf probeerde me duidelijk te maken dat ijs zeer op prijs gesteld wordt zodat ik me niet druk ga maken met allerlei ingewikkelde dingen omdat ik het momenteel al nogal druk heb ;) En ze heeft gelijk.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat mij ooit grvraagd werd wat ik wilde trakteren. Als het mooi weer was bracht mn moeder ijsjes langs en bij minder mooiweer kocht ze zakjeschips.
Ik had hem ook zo begrepen dat ze suggereerde dat ijs ook mocht.

Hier is de insteek verantwoorde traktaties, maar ik heb alleen nog maar snoep en chips gezien ;(

Hier maakte mijn ouders vroeger er echt iets bijzonders van. Daar mocht ik zeker in meebeslissen. Was ook altijd iets blijvends ipv iets te eten. Ik ben van plan die traditie door te zetten O+ O+ O+
  zaterdag 13 juni 2015 @ 20:57:18 #170
35189 Troel
scherp en bot
pi_153505790
Hier is het helaas zo dat je gezonde, verantwoorde, meegegeven fruit dus niet opgegeten wordt, maar de traktatie wel. De suggestie om het andersom te doen werd positief ontvangen, maar helaas liep het niet uit op een verandering van het beleid.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_153506173
Hier mogen ze wel snoepjes trakteren. Ik ben nog even aan het uitproberen, ik vind het wel leuk om er echt over na te denken. Zo is de oudste jarig om en nabij de kinderboekenweek, als ik iets kan met het thema dan maak ik daar dankbaar gebruik van.
De jongste is in de zomer jarig, we hebben vanmiddag even geoefend, de best gelukte optie is wel een beetje ondeugend ;). Jongste vind de 2e optie leuker... een soort ijsje, maar niet van ijs. Maar daar moet ik nog even mee klooien, want ik ben nog niet tevreden na poging 1...
pi_153507303
Hier mag het wel. De insteek met ongezond is dat die mee gaat naar huis. Als het verantwoord is mag hij gegeten worden ipv het fruit.

Nijna, ik denk dat ik boekenleggers ga maken voor de kinderen als traktatie. Als het lukt persoonlijke, dus voorzien van de naam van de kindjes. Misschien is dat nog eens een optie.

Ben benieuwd naar je ondeugende optie.

Hier wil Yaro weer een komkommertrein, met kaas, komkommer en worst, dus waarschijnlijk word dat de traktatie voor in de klas.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 13 juni 2015 @ 22:09:21 #173
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_153507659
Hier werd Isa vorig jaar heel vreemd aangekeken omdat ze een appel met een zakje loomspul trakteerde... Een appel :X

Ik flikker elke week een zakje chips de kast in hier om na een paar maanden alles weg te gooien, ze eet zelden chips.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_153507979
Toen mijn dochter nog op de basisschool zat (zo'n 10 jaar geleden) was er al gezeur over.
Liever geen snoep maar iets "verantwoords".
Om niemand tegen de schenen te schoppen zijn we daar in meegegaan en krijg dus idd traktaties met kaas, worst, augurk en dat soort dingen.
Maar mijn persoonlijke mening:
Een verjaardag is een uitstekende reden voor een feestje en dan mag er best wat gesnoept worden, die regels zijn nergens voor nodig.
Geef iig het kind de vrijheid wat hij/zij wil trakteren.
Regels zijn goed maar dit vind ik persoonlijk overdreven.
pi_153508079
Oh maar ik ben ook zeker niet tegen snoep/chips hoor. Maar het viel me op dat, dat het verzoek was op de info avond en dat het niet gebeurd.
Mijn kind maak je niet gelukkig met snoep dus zal ik ook nooit trakteren. Dat is echt een komkommer monster. Vandaar ook de trein van komkommer.

Bij de psz hadden we die ook, en zelfs de wielen werden opgegeten :D
  zaterdag 13 juni 2015 @ 22:31:45 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153508186
Eens met vanelle.
Van de 20 verjaardagen bij dochter in de klas heb ik geen enkele traktatie gezien.
Het zal wel. Ik ben niet zo krampachtig.
Zelf heb ik ook liever iets lekkers, als ik eerlijk ben.
pi_153508191
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:27 schreef As1981 het volgende:
Oh maar ik ben ook zeker niet tegen snoep/chips hoor. Maar het viel me op dat, dat het verzoek was op de info avond en dat het niet gebeurd.
Mijn kind maak je niet gelukkig met snoep dus zal ik ook nooit trakteren. Dat is echt een komkommer monster. Vandaar ook de trein van komkommer.

Bij de psz hadden we die ook, en zelfs de wielen werden opgegeten :D
Ik ging er ook niet van uit dat jij er op tegen bent, ging me meer om het schoolbeleid.
En dan nog: Smaken blijven altijd verschillen, je kunt onmogelijk élk kind gelukkig maken met een bepaalde traktatie.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 22:35:59 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_153508284
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:23 schreef vannelle het volgende:
Toen mijn dochter nog op de basisschool zat (zo'n 10 jaar geleden) was er al gezeur over.
Liever geen snoep maar iets "verantwoords".
Om niemand tegen de schenen te schoppen zijn we daar in meegegaan en krijg dus idd traktaties met kaas, worst, augurk en dat soort dingen.
Maar mijn persoonlijke mening:
Een verjaardag is een uitstekende reden voor een feestje en dan mag er best wat gesnoept worden, die regels zijn nergens voor nodig.
Geef iig het kind de vrijheid wat hij/zij wil trakteren.
Regels zijn goed maar dit vind ik persoonlijk overdreven.
Ik vind het prima dat er gesnoept wordt, ik vind het minder prima dat ik het fruit vervolgens kan weggooien. Daar heb ik een probleem mee ;) Je kan ook van te voren aangeven dat het tienuurtje niet nodig is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_153508519
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat er gesnoept wordt, ik vind het minder prima dat ik het fruit vervolgens kan weggooien. Daar heb ik een probleem mee ;) Je kan ook van te voren aangeven dat het tienuurtje niet nodig is.
Sjuust!! :)
pi_153508543
Hier gaat het meestal dubbelop. Zowel fruit gaat op als de traktatie.

En als er toch nog een stukje fruit mee komt naar huis peuzelen ze dat thuis nog wel op.

Hier willen ze ook het liefst verantwoorde traktaties. Ik denk dat de helft zich eraan houdt.
pi_153508573
Bij Kim op school is het fruit eten en daarvoor of erna de traktatie. Fruit moet op. En qua wat er getrakteerd wordt, meestal ´ongezond´. En dat is door iedereen goed gekeurd. :P
pi_153508737
Kim had vandaag optreden van streetdance. In het theater was het, op het grote podium.
Ze was al een aantal dagen zenuwachtig, gisteren generale repetitie gehad.
Ze deed het heel goed! In de pauze haar opgezocht en ze straalde. Ze had het erg naar haar zin. En ze liet ook trots de make-up zien. :D

Op school gaat het ook goed, over ca een week nog een oudergesprek, maar ik verwacht alleen maar goede dingen!
  zaterdag 13 juni 2015 @ 23:04:30 #183
37150 livelink
pi_153509106
Klinkt heel goed, Ingrid. Fijn dat het allemaal zo goed gaat met Kim.

Ik zat vandaag ook in het theater voor de eindshow van de dansschool van mijn oudste. Een lange zit (van 13.00 - 16.15), maar wel hele goede en mooie uitvoeringen gezien.
pi_153509232
Wat leuk en knap van kim! En dat ze zo straalde...prachtig om te zien toch?
En livelink ook genoten, fijn. Sws leuk om te zien he, dansen

Meike had vandaag audities van dansen. Ze mag komend jaar ook weer in de selectie dansen! En ze is heel blij want naast hiphop mag ze ook showdance gaan doen. Leukleuk
pi_153509352
Ja echt leuk om te zien! Ookal is ze motorisch niet super, ze deed goed mee. Wel duidelijk zenuwachtig, want ze probeerde tijdens het optreden te vinger bijten. Morgenavond is ze weer bij mij, dan zal ze vast heel wat te vertellen hebben.

Wat goed van Meike!
  zaterdag 13 juni 2015 @ 23:14:51 #186
37150 livelink
pi_153509388
Dat is zeker leuk, Karin. Ik had echt helemaal niks met dansen, maar als ik zo naar die uitvoeringen kijk, dan snap ik wel hoe leuk dat is. Vooral als je er goed in bent.
pi_153509528
Ik vind t zelf ook supergaaf om te zien. Die kleintjes, maar ook zeker de groten. Soms kan het je echt raken

Zenuwen horen er wel bij natuurlijk ingrid. Het is ook super spannend!
pi_153509716
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 23:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind t zelf ook supergaaf om te zien. Die kleintjes, maar ook zeker de groten. Soms kan het je echt raken

Zenuwen horen er wel bij natuurlijk ingrid. Het is ook super spannend!
Ja het lijkt me doodeng zelfs! :D
pi_153513622
Ik kom even trots binnen vallen
mijn meisjes L heeft wat moeite met slapen / uitlogeren.
nou ging het bij een vriendje al wel goed maar van de week vroeg ze zo uit zichzelf of ze bij opa en oma mocht logeren.
wij dat geregeld en ze heeft alles eruir gehaald, kwam vandaag pas ruim na het avondeten weer vol verhalen thuis!

En we hebben 10 min gesprek gehad op school
niks anders dan lof, met een dikke pluim voor haar doorzettingsvermogen.
Cito gehad en alles een 1 gescoord, ze is een fijne leerling

trotser kan ik toch haast niet zijn!
pi_153513632
Ben niet helemaal bijgelezen

maar las dat het aanstippen goed ging, fijn tico

en schoolreisjes! Leuk survival
bij ons (gr 1/2) mochten ze juist niks mee

en qua traktatie is het verschillend, maar wordt altijd na het fruit gegeven, wanneer het iets is wat niet goed blijft eten ze het uiteraard op, anders mee naar huis

vakantie plannen, we hebben een tent gekocht dud gaan kamperen maar ik heb geen idee nog waar heen.
dus als iemand tips heeft....
pi_153513653
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 05:34 schreef 2L het volgende:

vakantie plannen, we hebben een tent gekocht dud gaan kamperen maar ik heb geen idee nog waar heen.
Vertel eerst maar eens wat jullie tijdens een vakantie willen gaan doen, scheelt een hoop. ;)
  zondag 14 juni 2015 @ 06:25:08 #192
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153513712
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 05:34 schreef 2L het volgende:
Er is ook een topic boordevol tips he....
  zondag 14 juni 2015 @ 06:38:33 #193
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153513749
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 23:14 schreef livelink het volgende:
Dat is zeker leuk, Karin. Ik had echt helemaal niks met dansen, maar als ik zo naar die uitvoeringen kijk, dan snap ik wel hoe leuk dat is. Vooral als je er goed in bent.
Jaren geleden vroeg ik mijn ontzettend introverte dochter waarom ze dansen toch zo leuk vond, en dan vooral de uitvoeringen. Het antwoord: "omdat ik weet dat ik het kan, als ik maar goed oefen". Dat vond ik zo'n waardevolle les O+

Zij is dan ook degene waarvan ik denk 'och, die komt er wel', terwijl haar broer veel meer opzien kan baren met de dingen die er uit z'n hoofd komen, maar als hij denk dat hij ergens niet goed in is, is dat veel meer een gegeven (althans.... het verandert wel, maar heel erg langzaam).
pi_153513807
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 06:25 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Er is ook een topic boordevol tips he....
die was ik vergeten!
Bedankt ga ik ff spieken
pi_153513812
En wat knap die optredens!
pi_153514817
Bij ons op school eten ze eigenlijk altijd het fruit ook wel, naast de traktatie.
Ik heb bij de oudste in groep 2, stukje kaas, stukje worst, aardbei en druif gedaan. En ik was heel verbaast toen ik zag dat er amper van gegeten werd door de kinderen.
Ik hoorde zoveel: dat hoef ik niet, dat lust ik niet. Dat ik toch maar voor wat te snoepen ga tegenwoordig.
Ach en een feestje... daar mag m.i. best wat te snoepen bij.

AS1981, oudste heeft vorig jaar zelfgebakken letterkoekjes getrakteerd met een boekenlegger erbij :).
pi_153515126
Ik merk juist dat kinderen gek zijn op die stokjes met kaas en fruit.
  zondag 14 juni 2015 @ 12:19:31 #198
37150 livelink
pi_153516975
Mijn jongste trakteert vaak op fruitspiesjes. Dat wordt altijd prima gegeten. Hoewel ik niet uitsluit dat hij zelf gewoon alles wat overblijft opeet ;)

Mijn dochter van 13 is helemaal gek van kleding en de laatste tijd is ze allemaal shirtjes aan het verknippen in andere modellen. Op zich prima (meestal zijn het shirts die ze toch al niet meer aandeed), maar ze werkt het vervolgens niet af. Ik zit er dus over te denken om haar op een cursus te doen waar ze leert omgaan met de naaimachine en zo. Als ze het dan doet, moet ze het van mij ook goed doen.
pi_153517052
Fruitspiesjes gaan er bij mij op school altijd wel in!
Ik had ooit een kind in de klas dat op kaasautootjes trakteerde. De wielen waren gemaakt van zilveruitjes en er was ook nog iets van augurk. Bijna alle kinderen riepen 'gatver, dat lust ik niet!'. Heel sneu voor het kind in kwestie, totdat hij besefte dat hij (samen met twee andere liefhebbers) alle zilveruitjes en augurken op kon eten :D
pi_153517306

Dit was Tess dr traktatie afgelopen maandag.
Aardbei, cabanossi, minicroissant en een blokje kaas.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')