abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153092033
quote:
Mark Rutte mijdt doorgaans de preekstoel. Hij had er een hekel aan als zijn CDA-voorganger Balkenende weer eens over normen en waarden begon. Maar na ruim vier jaar in het Torentje schudde hij vrijdagavond dan toch de angst van zich af om al te betuttelend over te komen: op het VVD-congres in Arnhem haalde de liberale premier uit naar fatsoensverlies in het algemeen en de bonuscultuur in het bijzonder.
http://www.volkskrant.nl/(...)rt-te-vaak~a4042935/

Onderdeel van het verhaal vond ik erg opmerkelijk:
quote:
Of mensen die als ze ontslagen zijn - en dat is vreselijk - meteen op zoek gaan naar het adres van het UWV in plaats van naar een nieuwe baan.
Op het journaal een extra stukje dat mensen niet meteen WW moeten aanvragen volgens Rutte.

Volgens mij weet Rutte niet eens wat er leeft onder mensen die hun baan verliezen en blijkbaar ook niet dat je binnen een week WW moet aanvragen en je moet melden bij UWV als werkzoekende zodat je aan de sollicitatieplicht kunt voldoen. Mensen verliezen hun inkomen en hebben recht op WW zodat men niet meteen in financiële problemen komt maar de premier vindt dat men zich later moet melden met als gevolg dat men gekort wordt op de uitkering.
pi_153092097
Goede OP. Met dit soort opmerkingen haalt Rutte me het bloed onder de nagels vandaan. Dat laat echt zien dat hij niet weet hoe het werkt.
pi_153092283
Het populisme binnen de VVD kent werkelijk geen grenzen..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_153092492
Goedkoop scoren met populisme en onderbuik. En dan vooral afgeven op de PVV.

Ongelooflijk dat er nog steeds mensen op stemmen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153092609
quote:
8s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:39 schreef Ridocar het volgende:
Goedkoop scoren met populisme en onderbuik. En dan vooral afgeven op de PVV.

Ongelooflijk dat er nog steeds mensen op stemmen.
Het volk krijgt wat het wilde.

En de aap met de gouden ring komt nu uit de mouw.

Goh, wat weten ze goed hoe het allemaal werkt zeg...
pi_153092742
Rutte heeft dan ook geschiedenis gestudeerd. :')
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  zaterdag 30 mei 2015 @ 01:00:43 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153092787
Dit is natuurlijk wel een partijtje wereldvreemde hypocrisie van hier tot ginder
pi_153092905
Het "grote dikke ik" vind ik toepasselijker op VVD-ers zelf eerlijk gezegd, als het op egoïsme slaat.

Niet op burgers die gewoon gebruikmaken van hun verworven rechten (waar men zelf notabene voor heeft betaalt).

Bovendien sluit het ene het andere niet uit. Men kan heel goed meteen op de eerste dag werkloosheid meteen WW aanvragen, maar wel accuut blijven zoeken naar een andere baan.

Maar Rutte ziet liever iedereen hun WW rechten verspelen.

Verachtelijk dat Rutte het gebruikmaken van zelf opgebouwde rechten tot iets immoreels en bedenkelijks weet te framen.

De onderbuik en kortzichtigheid regeert weer eens. Maar what else is new bij de VVD. :r

Blijf me ook nog steeds verbazen in de hoeveelheid intelligente mensen die de bekende VVD retorica slikken, veelal blijft er weinig van die beredenaties over als je bereid bent verder te kijken dan je neus lang is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_153093636
Kan hier geen goed woord over zeggen. Met zijn mooie auto en lekkere baan. Maar goed, om iets te begrijpen moet je het veelal zelf meemaken.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_153093646
Deze man leeft in een bubbel.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zaterdag 30 mei 2015 @ 02:31:04 #11
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_153093682
Nee hij hoeft niet de ww in, hij krijgt automatisch een uitkering als ie premier af is.
pi_153093720
UWV zeker NU.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 03:02:20 #13
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_153093797
Hij weet dat als je je niet binnen een maand na ontslag aanmeldt bij het UWV ze extra moeilijk gaan doen eventueel zelfs een boete geven? Dit is echt een rare opmerking waarom zou iemand het risico moeten nemen zijn onder Rutte's kabinet verhoogde vaste lasten niet te kunnen betalen terwijl hij gewoon een verplichte verzekering daartegen heeft?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 03:05:02 #14
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_153093805
Let them eat cake.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_153093843
Ik lees de opmerking van Rutte zo dat hij vooral doelt op de mentaliteit van werkzoekenden. Uiteraard vraagt iedereen die werkloos wordt een uitkering aan; daar heb je ook gewoon recht op. Het gaat erom dat je je best doet om weer aan de slag te komen.

Overigens zijn het opmerkelijke uitspraken van Rutte. Als er één partij in Nederland perfect voldoet aan het label "Partij van de Egoïsten" is het de VVD wel.
pi_153093845
Rutte staat ver buiten de werkelijkheid en dat voor een MP. Zeer schadelijk voor het vertrouwen. Ik verbaas me al zolang over deze Mijnheer dat ik er alleen nog maar om kan lachen, net als de man zelf.

Whahahaha..haha.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_153093919
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 03:11 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat erom dat je je best doet om weer aan de slag te komen.
Waarmee Rutte impliceert dat dat niet het geval is - het moet immers verbeterd worden. Populistisch een grote groep over één kam scheren. En dat moet alle Nederlanders vertegenwoordigen? :r
pi_153095102
Nou ja het wordt allemaal financieel moeilijk te betalen.

Je kunt misschien beter eerst van je spaargeld leven (volgens mij moet dat ook).

Hoe willen we anders de verzorgingsstaat in ere houden terwijl we dat niet meer kunnen betalen?
pi_153095152
Ik vind het interessant om te zien hoe de VVD mensen, die alles te verliezen hebben bij een VVD beleid, toch zover krijgt om op ze te stemmen. :)
pi_153095160
Gaat rutte dan ook van zijn wachtgeld afzien en interen op zijn vermogen als hij stopt als MP?
pi_153095165
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:35 schreef Bassie_B het volgende:
Nou ja het wordt allemaal financieel moeilijk te betalen.

Je kunt misschien beter eerst van je spaargeld leven (volgens mij moet dat ook).

Hoe willen we anders de verzorgingsstaat in ere houden terwijl we dat niet meer kunnen betalen?
Dat is ook een manier, maar in dit geval is het zo dat je gedwongen minder spaart omdat je een flink deel van je salaris aan het collectief doneert. In ruil voor de afspraak dat men bijspringt bij tegenslag.

Het is of-of. Niet en-en.
pi_153095211
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:40 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat is ook een manier, maar in dit geval is het zo dat je gedwongen minder spaart omdat je een flink deel van je salaris aan het collectief doneert. In ruil voor de afspraak dat men bijspringt bij tegenslag.

Het is of-of. Niet en-en.
Ja maar zelfs met de hoge belastingen is het gewoon niet uit te houden.

Er moet wat gebeuren en mensen moeten ophouden met zo te zeuren op Rutte want er moeten oplossingen komen.
pi_153095240
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Het "grote dikke ik" vind ik toepasselijker op VVD-ers zelf eerlijk gezegd, als het op egoïsme slaat.

Niet op burgers die gewoon gebruikmaken van hun verworven rechten (waar men zelf notabene voor heeft betaalt).

Bovendien sluit het ene het andere niet uit. Men kan heel goed meteen op de eerste dag werkloosheid meteen WW aanvragen, maar wel accuut blijven zoeken naar een andere baan.

Verachtelijk dat Rutte het gebruikmaken van zelf opgebouwde rechten tot iets immoreels en bedenkelijks weet te framen.

De onderbuik en kortzichtigheid regeert weer eens. Maar what else is new bij de VVD. :r

Blijf me ook nog steeds verbazen in de hoeveelheid intelligente mensen die de bekende VVD retorica slikken, veelal blijft er weinig van die beredenaties over als je bereid bent verder te kijken dan je neus lang is.
Als er één partij is van het grote dikke ik m is het de vvd wel.
Whatever...
pi_153095353
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Tja sommige mensen hebben het goed en vinden dat hun eigen verdienste. Ze willen niet voor een ander moeten zorgen.

Ik vind de maatschappij ook een bertje te altruïstisch.

quote:
We hebben een staatsschuld van meer dan 400 miljard. Er is geen geld om de verzorgingsstaat in stand te houden.

quote:
Dat zullen de meeste ongetwijfeld doen.

quote:
Nee de heer Rutte ziet dat sociale zekerheid de grootste kostenpost is en er moet bezuinigd worden.

quote:
Ik denk dat intelligente mensen in kunnen zien dat er in moeilijke tijden zware maatregelen genomen moeten worden.
pi_153095730
Beetje onhandige uitspraak van Rutte. Waarschijnlijk bedoelt hij het een stuk genuanceerder maar politiek gezien is dit natuurlijk een flater. Behalve dan dat hij het zelfverklaarde nieuwe (dommig) rechts electoraat achter zich zal krijgen.
pi_153095818
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:58 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Tja sommige mensen hebben het goed en vinden dat hun eigen verdienste. Ze willen niet voor een ander moeten zorgen.

Ik vind de maatschappij ook een bertje te altruïstisch.

[..]

We hebben een staatsschuld van meer dan 400 miljard. Er is geen geld om de verzorgingsstaat in stand te houden.

[..]

Dat zullen de meeste ongetwijfeld doen.

[..]

Nee de heer Rutte ziet dat sociale zekerheid de grootste kostenpost is en er moet bezuinigd worden.

[..]

Ik denk dat intelligente mensen in kunnen zien dat er in moeilijke tijden zware maatregelen genomen moeten worden.
Ben je serieus of aan het trollen?

De grootste kostenpost voor de overheid is de zorg die zogenaamd door te privatiseren goedkoper zou zijn geworden (VVD retoriek). Als we naar de cijfers kijken zijn sinds de privatisering de zorgkosten alleen maar gestegen. Intelligente mensen zouden juist nu steeds minder van de VVD blabla moeten geloven.
pi_153096092
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ben je serieus of aan het trollen?

De grootste kostenpost voor de overheid is de zorg die zogenaamd door te privatiseren goedkoper zou zijn geworden (VVD retoriek). Als we naar de cijfers kijken zijn sinds de privatisering de zorgkosten alleen maar gestegen. Intelligente mensen zouden juist nu steeds minder van de VVD blabla moeten geloven.

Denk er nog eens over na.
pi_153096281
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:46 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Denk er nog eens over na.
De WW en Bijstand vormen samen nog geen 15 miljard euro van het totaal.

De AOW drukt zwaar op de Rijksbegroting.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153096420
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De WW en Bijstand vormen samen nog geen 15 miljard euro van het totaal.

De AOW drukt zwaar op de Rijksbegroting.
En Rutte kiest voor de AOW boven de WW en de bijstand. Logisch lijkt me of wil iemand hier die oudjes in de kou laten staan?
pi_153096463
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:00 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

En Rutte kiest voor de AOW boven de WW en de bijstand. Logisch lijkt me of wil iemand hier die oudjes in de kou laten staan?
Jij wilt gezinnen in financiële problemen laten komen?
pi_153096522
quote:

[..]

Ga eerst maar eens werken en je eigen broek ophouden, knul.
pi_153096602
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:02 schreef Tem het volgende:

[..]

Jij wilt gezinnen in financiële problemen laten komen?
Ik vind dat er bezuinigd moet worden. Ik weet niet waar u geld vandaan kunt toveren?
pi_153096640
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ga eerst maar eens werken en je eigen broek ophouden, knul.
Ik ben aan het solliciteren! Ik zit sowieso krap met met mijn studie financiering.

Maar je moet niet de aanval op mij gaan inzetten, ik constateer alleen maar dat we de sociale zekerheid niet kunnen betalen.
pi_153096654
quote:

[..]

Alle oudjes in efficiënt geregelde goed geisoleerde bejaardenhuizen zetten ipv de zelfstandigheid te propageren waardoor elke bejaarde 6 verzorgenden nodig heeft.
pi_153096746
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:09 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Ik ben aan het solliciteren! Ik zit sowieso krap met met mijn studie financiering.

Maar je moet niet de aanval op mij gaan inzetten, ik constateer alleen maar dat we de sociale zekerheid niet kunnen betalen.
En ik constateer dat het meeste geld naar de gepensioneerden en arbeidsongeschikten gaat. En de zorg, niet te vergeten.

Er valt maar een bepekt bedrag te halen bij de WW.

Kans is groot dat de maximale duur van de WW op termijn wordt ingekort. Daar kan ik mee leven. Je moet het belang van de WW echter niet onderschatten.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:14:46 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153096750
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:07 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Ik vind dat er bezuinigd moet worden. Ik weet niet waar u geld vandaan kunt toveren?
Het wegdoen van sociale zekerheid kost uiteindelijk alleen maar meer geld. Waar ga je dat vandaan toveren?
pi_153096760
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Alle oudjes in efficiënt geregelde goed geisoleerde bejaardenhuizen zetten ipv de zelfstandigheid te propageren waardoor elke bejaarde 6 verzorgenden nodig heeft.
Maar dat willen de mensen ook niet. Dan worden ze weer boos op Markie.

Wat die man ook doet hij doet het altijd fout.
pi_153096791
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het wegdoen van sociale zekerheid kost uiteindelijk alleen maar meer geld. Waar ga je dat vandaan toveren?
Ik heb nooit gezegd wegdoen. Ik zeg de WW en de bijstand moeten ern non profit lening worden die je zelf in termijn op gezette tijden kan terug betalen.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:17:55 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153096819
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:16 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd wegdoen. Ik zeg de WW en de bijstand moeten ern non profit lening worden die je zelf in termijn op gezette tijden kan terug betalen.
Mensen met enorme schulden bij de staat opzadelen. Dat klinkt als werkelijk desastreus voor de economie.
pi_153096820
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En ik constateer dat het meeste geld naar de gepensioneerden en arbeidsongeschikten gaat. En de zorg, niet te vergeten.

Er valt maar een bepekt bedrag te halen bij de WW.

Kans is groot dat de maximale duur van de WW op termijn wordt ingekort. Daar kan ik mee leven. Je moet het belang van de WW echter niet onderschatten.
Er hoeft ook maar tien miljard bezuinigd te worden.

Een non profit lening zou uitkomst kunnen bieden op lange termijn.
pi_153096826
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:09 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Nee jij constateert dat er een begrotingstekort is en roeptoetert als een standaard vvder dat je dit op de sociale zekerheid wil besparen. Je realiseert je alleen niet dat werkenden ook een WW premie afdragen, waardoor het wel heel vreemd wordt dat je premie betaald voor iets waar je nooit meer aanspraak kan maken.

Als ik zou jou redenatie niveau bekijk roeptoeter ik dan maar dat we kanslozen (zoals jou) niet eens in aanmerking moeten laten komen voor studiefinanciering, 33 miljard voor onderwijs.
pi_153096843
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mensen met enorme schulden bij de staat opzadelen. Dat klinkt als werkelijk desastreus voor de economie.
De schulden mag je op
gezette tijden terug betalen.

Je zou dan ook een stukje controle er uit kunnen doen.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:21:45 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153096889
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:19 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

De schulden mag je op
gezette tijden terug betalen.
Dan nog, het geld dat mensen kwijt zijn aan die schulden kunnen ze niet uitgeven aan andere zaken. Dat is economisch niet minder dan een ramp die nog veel meer geld kost.

Daarbij is het de vraag of je veel van die schulden uberhaupt ooit gaat innen.

quote:
Je zou dan ook een stukje controle er uit kunnen doen.
Nee, iemand moet controleren wat "gezette tijden" zijn. Daar moet je dus ook weer een hele geldverslindende bureaucratie voor opzetten.
pi_153096903
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee jij constateert dat er een begrotingstekort is en roeptoetert als een standaard vvder dat je dit op de sociale zekerheid wil besparen. Je realiseert je alleen niet dat werkenden ook een WW premie afdragen, waardoor het wel heel vreemd wordt dat je premie betaald voor iets waar je nooit meer aanspraak kan maken.
Erg vreemd ja. Kan je die geld boom in je tuin misschien met de rest van Nederland delen?
quote:
Als ik zou jou redenatie niveau bekijk roeptoeter ik dan maar dat we kanslozen (zoals jou) niet eens in aanmerking moeten laten komen voor studiefinanciering, 33 miljard voor onderwijs.
Dat kan je ook doen in een discussie ad hominems en schelden.
pi_153096914
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:17 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Er hoeft ook maar tien miljard bezuinigd te worden.

Een non profit lening zou uitkomst kunnen bieden op lange termijn.
Ik besef dat je heel graag heel rechts wil zijn, maar zoiets gaat simpelweg niet werken. En het is bovenal ook gewoon niet wenselijk.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:23:54 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153096933
Bijstand als lening _O-

Goed plan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_153096934
Paar maanden WW en je hebt een schuld van 10k.

Nee, top idee.
pi_153096975
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan nog, het geld dat mensen kwijt zijn aan die schulden kunnen ze niet uitgeven aan andere zaken. Dat is economisch niet minder dan een ramp die nog veel meer geld kost.

Daarbij is het de vraag of je veel van die schulden uberhaupt ooit gaat innen.

[quote]

Die staatslening kunnen ze vrij besteden? En de banken weten ook wel raad met wanbetalers watch and learn zou ik zeggen.

[..]
[quote]
Nee, iemand moet controleren wat "gezette tijden" zijn. Daar moet je dus ook weer een hele geldverslindende bureaucratie voor opzetten.
Voor je dood anders maakt de staat aanspraak op je huis, auto grond. Schenk en erf belasting wordt verhoogd tot 100 % indien je de rekening niet betaald. Wat mij apart nemens ze de steen van je graf mee ze verzinnen daar wel iets op.
pi_153096977
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:22 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Erg vreemd ja. Kan je die geld boom in je tuin misschien met de rest van Nederland delen?

Dus in jou optiek zou het normaal zijn dat werkenden een WW premie blijven betalen maar als men werkeloos wordt daarvoor een dure WW lening mag afsluiten. :')
pi_153096999
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik besef dat je heel graag heel rechts wil zijn, maar zoiets gaat simpelweg niet werken. En het is bovenal ook gewoon niet wenselijk.
Waarom zou dat niet werken geef a.u.b. argumenten zodat ik mijn mening kan bijstellen, dit is een discussie!
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:27:38 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153097001
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:25 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Voor je dood anders maakt de staat aanspraak op je huis, auto grond. Schenk en erf belasting wordt verhoogd tot 100 % indien je de rekening niet betaald. Wat mij apart nemens ze de steen van je graf mee ze verzinnen daar wel iets op.
Heb je ooit van het gezegde "Van een kale kip kun je niet plukken" gehoord?
pi_153097011
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus in jou optiek zou het normaal zijn dat werkenden een WW premie blijven betalen maar als men werkeloos wordt daarvoor een dure WW lening mag afsluiten. :')
Nee dat is niet normaal zie mijn lening idee.
pi_153097038
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heb je ooit van het gezegde "Van een kale kip kun je niet plukken" gehoord?
Maar een werkloze blijft niet altijd werkloos? En die kale kip heeft familie. Die kale kip woont in een huis.
pi_153097061
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:23 schreef Janneke141 het volgende:
Bijstand als lening _O-

Goed plan.
Als je een eigen woning hebt en vanuit de WW valt naar de bijstand dan is dat vaak al het geval.

http://www.rijksoverheid.(...)cht-op-bijstand.html
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:30:38 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153097091
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:28 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Maar een werkloze blijft niet altijd werkloos? En die kale kip heeft familie. Die kale kip woont in een huis.
Je hoeft niet werkloos te zijn om weinig vermogen te bezitten. Niet iedereen heeft een eigen huis.

En familie. Moet iedereen straks betalen voor de uitkering van zijn werkloze broer? :')
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:31:47 #56
346939 Janneke141
pi_153097116
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je een eigen woning hebt en vanuit de WW valt naar de bijstand dan is dat vaak al het geval.

http://www.rijksoverheid.(...)cht-op-bijstand.html
Maar als je een eigen woning hebt, dan heb je nog enige vorm van vermogen. Je kunt lang twisten over de wenselijkheid van verplichte verkoop, maar de bijstand is niet bedoeld voor mensen met vermogen.
pi_153097122
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je hoeft niet werkloos te zijn om weinig vermogen te bezitten. Niet iedereen heeft een eigen huis.

En familie. Moet iedereen straks betalen voor de uitkering van zijn werkloze broer? :')
De doorgezette vorm van de participatie maatschappij. :D
pi_153097126
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:27 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet werken geef a.u.b. argumenten zodat ik mijn mening kan bijstellen, dit is een discussie!
Wat Hexagon schrijft: van een kale kip kun je niet plukken.

Daar komt bij dat een dergelijke lening mensen niet bepaald motiveert om weer aan het werk te gaan. Dat betekent immers dat je moet gaan lappen.

Mensen die toch gaan werken zien hun nieuwe zuurverdiende loon dalen omdat ze een lening terug moeten betalen. Dat bepekt hun bestedingsdrang.

WW betaal je als werknemer premie voor. Beetje gek dus als je dat geld terug zou moeten betalen.

Maar verder is het gewoon niet wenselijk.
pi_153097146
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je kunt pakken wat je pakken kan. Als je daar verlies opdraait jammer dan je hebt de belastingbetaler in ieder geval geholpen.

Hmmm ja ik zou toch eerst kijken naar het vermogen van de kinderen.

Vermogen de broer pakken lijkt me cru.
pi_153097150
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:28 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Ah ja, mensen mogen gaan lappen voor hun werkloze broer of zus.

Weer zo'n top idee.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:34:01 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153097169
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De doorgezette vorm van de participatie maatschappij. :D
Aan de andere kant. Als de staat al mijn vermogen over zou nemen, dan moeten ze ook al mijn schulden overnemen, Dan zou ik ineens flink wat leningen afsluiten. :D
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:34:35 #62
346939 Janneke141
pi_153097177
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:33 schreef Bassie_B het volgende:
Hij wordt steeds mooier.
pi_153097217
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Aan de andere kant. Als de staat al mijn vermogen over zou nemen, dan moeten ze ook al mijn schulden overnemen, Dan zou ik ineens flink wat leningen afsluiten. :D
Een beetje zoals banken gedaan hebben. Dat we dadelijk bij de beursgang miljarden erop toegelegd hebben vindt bassie_b natuurlijk wel normaal.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:37:07 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153097223
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:33 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Je kunt pakken wat je pakken kan. Als je daar verlies opdraait jammer dan je hebt de belastingbetaler in ieder geval geholpen.
Oftewel, een hele hoop geld ga je nooit terugzien.

quote:
Dus je moet als kind opdraaien voor de werkloosheid van je ouders. Hoe kom je op zo'n bezopen idee?
pi_153097238
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat Hexagon schrijft: van een kale kip kun je niet plukken.

Daar komt bij dat een dergelijke lening mensen niet bepaald motiveert om weer aan het werk te gaan. Dat betekent immers dat je moet gaan lappen.

Mensen die toch gaan werken zien hun nieuwe zuurverdiende loon dalen omdat ze een lening terug moeten betalen. Dat bepekt hun bestedingsdrang.

WW betaal je als werknemer premie voor. Beetje gek dus als je dat geld terug zou moeten betalen.

Maar verder is het gewoon niet wenselijk.
De kale kip heeft echt nog wel wat veren hoor. Anders moeten we misschien bij de kuikentjes wat mee pakken.

(overigens zijn de meeste bijstand gsrechtigen en ww'ers geen armoedzaaiers)

Ja daar heb je natuurlijk een probleem. De lening kan dan misschien slechts over den periode van vier jaar verstrekt worden.

De lening kan je ook ergens aan het einde van je leven terug betalen of het uitstrekken over je hele leven.
pi_153097252
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hij wordt steeds mooier.
Het beste komt er nog aan kijk en huiver!
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:39:26 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153097262
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:37 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

De kale kip heeft echt nog wel wat veren hoor. Anders moeten we misschien bij de kuikentjes wat mee pakken.
Dus als jouw ouders schulden hebben mogen ze ook bij jou aankloppen?
pi_153097291
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oftewel, een hele hoop geld ga je nooit terugzien.

En zien we het geld nu wel terug dan?

[..]
quote:
Dus je moet als kind opdraaien voor de werkloosheid van je ouders. Hoe kom je op zo'n bezopen idee?
Lijkt me nog al een motivatie om terug te betalen niet? Ook deze kinderen kunnen terug betalen over hun hele leven.
pi_153097306
quote:

[..]

(overigens zijn de meeste bijstand gsrechtigen en ww'ers geen armoedzaaiers)

Ja daar heb je natuurlijk een probleem. De lening kan dan misschien slechts over den periode van vier jaar verstrekt worden.

De lening kan je ook ergens aan het einde van je leven terug betalen of het uitstrekken over je hele leven.
Het is gewoon een kutidee. Dat ga je natuurlijk nooit toegeven want je bent jong, zit op het MBO en denkt dat je de wijsheid in pacht hebt.

Vertrouw mij nou maar: het is een baggervoorstel.
pi_153097322
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Eh ja. Ik teer al achtien jaar op hun zak. Als zij zestig zijn en ze zitten in de schulden dan ga ik dat echt wel voor hun terug betalen. Desnoods kan ik tien jaar lang niet op vakantie.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:42:36 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153097331
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:40 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

En zien we het geld nu wel terug dan?
We betalen nu niet voor de economische schade en kosten die jouw rampzalige voorstel oplevert.

quote:
Lijkt me nog al een motivatie om terug te betalen niet? Ook deze kinderen kunnen terug betalen over hun hele leven.
OP welke juridische basis zijn die kinderen verantwoordelijk?
pi_153097335
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Anders maakt hij gewoon snel flink wat nageslacht zodat hij de schulden op die generatie kan overhevelen.
pi_153097343
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is gewoon een kutidee. Dat ga je natuurlijk nooit toegeven want je bent jong, zit op het MBO en denkt dat je de wijsheid in pacht hebt.

Vertrouw mij nou maar: het is een baggervoorstel.
Het is een goed idee maar het is alleen nog niet uitgedacht.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:43:29 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153097345
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:41 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Eh ja. Ik teer al achtien jaar op hun zak. Als zij zestig zijn en ze zitten in de schulden dan ga ik dat echt wel voor hun terug betalen. Desnoods kan ik tien jaar lang niet op vakantie.
Dan heb je dus echt een gaatje in je hoofd.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:43:29 #75
346939 Janneke141
pi_153097346
quote:
Zie je nu echt niet in dat dat, zelfs als het al mogelijk is om het terug te betalen, zo veel negatieve effecten heeft dat het meer problemen veroorzaakt dan het oplost?

Het geeft eerder een motivatie om in een uitkering te blijven dan te gaan werken, aangezien je dan ineens moet gaan betalen
Als je weer werk hebt blijft je bestedingsruimte (te) klein door het terugbetalen, wat ook weer slecht is voor de economie
Als je ook nog eens gaat doorschuiven op de kinderen, zadel je volgende generaties met getrapte schulden op. Je zult maar geboren worden in zo'n familie, kun je het de rest van je leven wel vergeten. En hé - stel dat je wel succesvol wordt: hoe meer je verdient, hoe meer je mag terugbetalen van een schuld waar je part noch deel aan hebt.

Ik zou nog maar eens gaan nadenken, Bassie.
pi_153097382
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:43 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Nee, dat is niet.

Maar dat besef je waarschijnlijk pas als je een paar jaar voor jezelf hebt gezorgd.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:45:02 #77
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_153097386
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:43 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

:') Nee.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_153097428
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
[quote]
We betalen nu niet voor de economische schade en kosten die jouw rampzalige voorstel oplevert.
Waar zit die schade vooral in dan? Je betaald immers minder belasting.
[..]
quote:
OP welke juridische basis zijn die kinderen verantwoordelijk?
Het is maar een noodoplossing. We kunnen ook het kinder idee laten vallen en gewoon gaan voor wat er te halen valt. Zonder dat er stiekem geld weg sluipt.
pi_153097457
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dat is niet.

Maar dat besef je waarschijnlijk pas als je een paar jaar voor jezelf hebt gezorgd.
Financieel voor mezelf zorgen? Want ik zorg al voor mezelf. En wie weet heb je gelijk maar ik constateer een probleem en in plaats van mensen te vervloeken die met oplossingen komen kom ik zelf met oplossingen.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:50:38 #80
346939 Janneke141
pi_153097499
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:48 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Financieel voor mezelf zorgen? Want ik zorg al voor mezelf. En wie weet heb je gelijk maar ik constateer een probleem en in plaats van mensen te vervloeken die met oplossingen komen kom ik zelf met oplossingen.
Je komt helemaal niet met oplossingen. Je veegt wat onder het kleed en zegt dan dat je hebt schoongemaakt.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:50:44 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153097506
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:46 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Mensen die door hun grote schulden bij de overheid minder kunnen besteden en dat levert economische schade op. Ook zijn er meer mensen in armoede wat slecht is voor ontwikkeling van kinderen. Ook dat levert economische schade op. En het ontmoedigt mensen te gaan werken omdat ze hun geld toch kwijt zijn aan schulden. Ook weer economische schade.

Komt nog bij de hele bureaucreatie en ambtenaren die het kost om het allemaal te gaan regelen.

quote:
Het is maar een noodoplossing. We kunnen ook het kinder idee laten vallen en gewoon gaan voor wat er te halen valt. Zonder dat er stiekem geld weg sluipt.
Waarbij dus weer geld dat er van kalle kippen niets te plukken valt.
pi_153097509
quote:

[..]

Studiefinanciering ontvangen is niet voor jezelf zorgen jochie.
pi_153097539
quote:

[..]

Het is geen oplossing en het is jou ook uitgelegd waarom het geen oplossing is. Je steekt echter je vingers in de oren en blijft roepen dat je gelijk hebt.

En nogmaals, als sociale zekerheid al een probleem zou vormen, dan valt het meeste te halen bij de AOW.

Verder kun je discussiëren over de hoogte van uitkeringen, maar het sociale vangnet is verder een fundamenteel goed systeem.
pi_153097570
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik woon op mezelf. Ik woon niet begleid ofzo :?.
pi_153097585
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is geen oplossing en het is jou ook uitgelegd waarom het geen oplossing is. Je steekt echter je vingers in de oren en blijft roepen dat je gelijk hebt.

En nogmaals, als sociale zekerheid al een probleem zou vormen, dan valt het meeste te halen bij de AOW.

Verder kun je discussiëren over de hoogte van uitkeringen, maar het sociale vangnet is verder een fundamenteel goed systeem.
Ja naar Koos wil je al die ouwe mensen hun AOW afpakken?

Wil je belastibgen verhogen?

Wil je de uitkeringen nog lager maken?

Wil je ophouden met ontwikkelingshulp?

Wil je het leger opdoeken?

Want er moet ergens geld vandaan komen en er zal altijd iemand zijn die daar noet blij mee zal zijn.
pi_153097632
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:54 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Ik woon op mezelf. Ik woon niet begleid ofzo :?.
Veel te duur voor de maatschappij al die uitwonende stufie je hebt een OV en gaat maar verplicht thuis wonen.
pi_153097670
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:54 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Ja naar Koos wil je al die ouwe mensen hun AOW afpakken?

Wil je belastibgen verhogen?

Wil je de uitkeringen nog lager maken?

Wil je ophouden met ontwikkelingshulp?

Wil je het leger opdoeken?

Want er moet ergens geld vandaan komen en er zal altijd iemand zijn die daar noet blij mee zal zijn.
Je hoeft bij mij niet aan te komen zetten met valse dilemma's, knul.
pi_153097702
Rutte had bijna een goed verhaal, maar het smoort in stuitende hypocrisie en negeren van de werkelijkheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_153097723
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Veel te duur voor de maatschappij al die uitwonende stufie je hebt een OV en gaat maar verplicht thuis wonen.
Moet ik dan de opleiding sport en bewegen doen hier in de buurt en werkloos worden?

Je hebt wel gelijk hoor met die OV want die loopt tijdens vakanties gewoon door.
pi_153097733
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Rutte had bijna een goed verhaal, maar het smoort in stuitende hypocrisie en negeren van de werkelijkheid.
Zoals vele rechtse utopieën. Werken voor je geld zonder dat er nog voldoende werkgelegenheid is.
pi_153097758
quote:

[..]

Mensen krijgen geen prikkel om aan het werk te gaan dankzij de schulden die ze opbouwen. Daarom blijven ze langer in de uitkering, waardoor je per saldo als overheid duurder uit bent. Maar dat probeert men je hier al pagina's lang uit te leggen. Zoals Koos al zei: het is gewoon een baggervoorstel.

Waar je beter op kan bezuinigen is de hypotheekrenteaftrek. Ook geen vetpot, maar in ieder geval 10 miljard. Maar goed, aangezien jij wanhopige probeert om rechts te zijn, zal je dit ook wel geen goed plan vinden.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
  zaterdag 30 mei 2015 @ 12:02:39 #92
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_153097760
quote:

[..]

[..]

[..]

Levert geen kut op, kijk bijvoorbeeld naar inboedelveilingen van mensen met schulden die een uitkering hebben. Die mogen al blij zijn als ze de kosten eruit halen.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 12:04:15 #93
346939 Janneke141
pi_153097794
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:02 schreef keste010 het volgende:
Waar je beter op kan bezuinigen is de hypotheekrenteaftrek
Daar kun je niet op bezuinigen, het is een lastenverzwaring.
pi_153097835
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Want met studiefinanciering kan je jezelf onderhouden? Juist.
Ach! geen enkel blij Glimlachje liet ik meer, sinds ik u zag.
pi_153097837
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is een kostenpost van de overheid (althans, een netto kostenpost, bij het innen van belasting), dus hoezo geen bezuiniging?
pi_153097859
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

HRA is een malle stimuleringsmaatregel. Nu is misschien niet het juiste moment om de regeling op te heffen, maar het blijft een marktverstorend gedrocht.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 12:08:59 #97
346939 Janneke141
pi_153097883
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

HRA is een malle stimuleringsmaatregel. Nu is misschien niet het juiste moment om de regeling op te heffen, maar het blijft een marktverstorend gedrocht.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar het verminderen of afschaffen van de HRA is nóóit een bezuinigingsmaatregel, maar een belastingverhoging. Bezuinigen doe je door de uitgaven te verlagen.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 12:09:00 #98
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153097884
Tjonge wat is die Rutte toch ook ongelooflijk dom.

Als hij niet wil dat mensen gebruik gaan maken van de WW moet hij het systeem anders maken.

Op dit moment is het gewoon zo dat je zonder salaris komt te zitten mocht je ontslagen worden.

Gebruikelijk is je dan meteen aan te melden en zsm te gaan solliciteren. Mocht dit niet een baan opleveren hoef je in ieder geval niet meteen je huis uit en heb je nog iets te eten.

Het is niet dat je van vandaag op morgen ineens een WW uitkering hebt, dat moet ook allemaal weer verwerkt worden.

Waar is Rutte, als ik straks ontslagen wordt en besluit geen WW aan te vragen. En ik vind geen baan en heb dus geen inkomsten.

Wie gaat me dan helpen, of had ik dan de mogelijkheid gehad een WW uitkering aan te vragen en heb er zelf voor gekozen dat niet te doen volgens Rutte. Eigen schuld.

Want zo is die smeerlap
pi_153097891
quote:

[..]

Daarom: binnen 15 jaar de HRA geleidelijk afbouwen naar 0. Maar Rutte zeikt liever dat mensen niet meteen een uitkering moeten aanvragen na werkloos te worden dan z'n oude dispuut-genoten erop aan te spreken dat ze niet van elke aftrekpost gebruik zouden hoeven maken.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 12:10:14 #100
346939 Janneke141
pi_153097907
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:06 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het is een kostenpost van de overheid (althans, een netto kostenpost, bij het innen van belasting), dus hoezo geen bezuiniging?
Bezuinigen doe je door de uitgaven te verlagen. Het afschaffen van de HRA is een belastingverhoging en dus het vergroten van de omzet van de BV Overheid. Precies het tegenovergestelde, dus.
pi_153097980
quote:

[..]

De huidige vorm waaronder nieuwe hypotheken nog HRA krijgen is echt geen gedrocht meer maar weer juist gericht op het opbouwen van vermogen ipv het maximaal aanhouden van schulden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')