http://www.volkskrant.nl/(...)rt-te-vaak~a4042935/quote:Mark Rutte mijdt doorgaans de preekstoel. Hij had er een hekel aan als zijn CDA-voorganger Balkenende weer eens over normen en waarden begon. Maar na ruim vier jaar in het Torentje schudde hij vrijdagavond dan toch de angst van zich af om al te betuttelend over te komen: op het VVD-congres in Arnhem haalde de liberale premier uit naar fatsoensverlies in het algemeen en de bonuscultuur in het bijzonder.
Op het journaal een extra stukje dat mensen niet meteen WW moeten aanvragen volgens Rutte.quote:Of mensen die als ze ontslagen zijn - en dat is vreselijk - meteen op zoek gaan naar het adres van het UWV in plaats van naar een nieuwe baan.
Het volk krijgt wat het wilde.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 00:39 schreef Ridocar het volgende:
Goedkoop scoren met populisme en onderbuik. En dan vooral afgeven op de PVV.
Ongelooflijk dat er nog steeds mensen op stemmen.
Waarmee Rutte impliceert dat dat niet het geval is - het moet immers verbeterd worden. Populistisch een grote groep over één kam scheren. En dat moet alle Nederlanders vertegenwoordigen?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 03:11 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat erom dat je je best doet om weer aan de slag te komen.
Dat is ook een manier, maar in dit geval is het zo dat je gedwongen minder spaart omdat je een flink deel van je salaris aan het collectief doneert. In ruil voor de afspraak dat men bijspringt bij tegenslag.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:35 schreef Bassie_B het volgende:
Nou ja het wordt allemaal financieel moeilijk te betalen.
Je kunt misschien beter eerst van je spaargeld leven (volgens mij moet dat ook).
Hoe willen we anders de verzorgingsstaat in ere houden terwijl we dat niet meer kunnen betalen?
Ja maar zelfs met de hoge belastingen is het gewoon niet uit te houden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:40 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat is ook een manier, maar in dit geval is het zo dat je gedwongen minder spaart omdat je een flink deel van je salaris aan het collectief doneert. In ruil voor de afspraak dat men bijspringt bij tegenslag.
Het is of-of. Niet en-en.
Als er één partij is van het grote dikke ik m is het de vvd wel.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 01:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Het "grote dikke ik" vind ik toepasselijker op VVD-ers zelf eerlijk gezegd, als het op egoïsme slaat.
Niet op burgers die gewoon gebruikmaken van hun verworven rechten (waar men zelf notabene voor heeft betaalt).
Bovendien sluit het ene het andere niet uit. Men kan heel goed meteen op de eerste dag werkloosheid meteen WW aanvragen, maar wel accuut blijven zoeken naar een andere baan.
Maar Rutte ziet liever iedereen hun WW rechten verspelen.
Verachtelijk dat Rutte het gebruikmaken van zelf opgebouwde rechten tot iets immoreels en bedenkelijks weet te framen.
De onderbuik en kortzichtigheid regeert weer eens. Maar what else is new bij de VVD.
Blijf me ook nog steeds verbazen in de hoeveelheid intelligente mensen die de bekende VVD retorica slikken, veelal blijft er weinig van die beredenaties over als je bereid bent verder te kijken dan je neus lang is.
Tja sommige mensen hebben het goed en vinden dat hun eigen verdienste. Ze willen niet voor een ander moeten zorgen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 01:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Het "grote dikke ik" vind ik toepasselijker op VVD-ers zelf eerlijk gezegd, als het op egoïsme slaat.
We hebben een staatsschuld van meer dan 400 miljard. Er is geen geld om de verzorgingsstaat in stand te houden.quote:Niet op burgers die gewoon gebruikmaken van hun verworven rechten (waar men zelf notabene voor heeft betaalt).
Dat zullen de meeste ongetwijfeld doen.quote:Bovendien sluit het ene het andere niet uit. Men kan heel goed meteen op de eerste dag werkloosheid meteen WW aanvragen, maar wel accuut blijven zoeken naar een andere baan.
Nee de heer Rutte ziet dat sociale zekerheid de grootste kostenpost is en er moet bezuinigd worden.quote:Maar Rutte ziet liever iedereen hun WW rechten verspelen.
Ik denk dat intelligente mensen in kunnen zien dat er in moeilijke tijden zware maatregelen genomen moeten worden.quote:Blijf me ook nog steeds verbazen in de hoeveelheid intelligente mensen die de bekende VVD retorica slikken, veelal blijft er weinig van die beredenaties over als je bereid bent verder te kijken dan je neus lang is.
Ben je serieus of aan het trollen?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:58 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Tja sommige mensen hebben het goed en vinden dat hun eigen verdienste. Ze willen niet voor een ander moeten zorgen.
Ik vind de maatschappij ook een bertje te altruïstisch.
[..]
We hebben een staatsschuld van meer dan 400 miljard. Er is geen geld om de verzorgingsstaat in stand te houden.
[..]
Dat zullen de meeste ongetwijfeld doen.
[..]
Nee de heer Rutte ziet dat sociale zekerheid de grootste kostenpost is en er moet bezuinigd worden.
[..]
Ik denk dat intelligente mensen in kunnen zien dat er in moeilijke tijden zware maatregelen genomen moeten worden.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ben je serieus of aan het trollen?
De grootste kostenpost voor de overheid is de zorg die zogenaamd door te privatiseren goedkoper zou zijn geworden (VVD retoriek). Als we naar de cijfers kijken zijn sinds de privatisering de zorgkosten alleen maar gestegen. Intelligente mensen zouden juist nu steeds minder van de VVD blabla moeten geloven.
De WW en Bijstand vormen samen nog geen 15 miljard euro van het totaal.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:46 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denk er nog eens over na.
En Rutte kiest voor de AOW boven de WW en de bijstand. Logisch lijkt me of wil iemand hier die oudjes in de kou laten staan?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De WW en Bijstand vormen samen nog geen 15 miljard euro van het totaal.
De AOW drukt zwaar op de Rijksbegroting.
Jij wilt gezinnen in financiële problemen laten komen?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:00 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
En Rutte kiest voor de AOW boven de WW en de bijstand. Logisch lijkt me of wil iemand hier die oudjes in de kou laten staan?
Ga eerst maar eens werken en je eigen broek ophouden, knul.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:00 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
En Rutte kiest voor de AOW boven de WW en de bijstand. Logisch lijkt me of wil iemand hier die oudjes in de kou laten staan?
Ik vind dat er bezuinigd moet worden. Ik weet niet waar u geld vandaan kunt toveren?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:02 schreef Tem het volgende:
[..]
Jij wilt gezinnen in financiële problemen laten komen?
Ik ben aan het solliciteren! Ik zit sowieso krap met met mijn studie financiering.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ga eerst maar eens werken en je eigen broek ophouden, knul.
Alle oudjes in efficiënt geregelde goed geisoleerde bejaardenhuizen zetten ipv de zelfstandigheid te propageren waardoor elke bejaarde 6 verzorgenden nodig heeft.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:00 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
En ik constateer dat het meeste geld naar de gepensioneerden en arbeidsongeschikten gaat. En de zorg, niet te vergeten.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:09 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Ik ben aan het solliciteren! Ik zit sowieso krap met met mijn studie financiering.
Maar je moet niet de aanval op mij gaan inzetten, ik constateer alleen maar dat we de sociale zekerheid niet kunnen betalen.
Het wegdoen van sociale zekerheid kost uiteindelijk alleen maar meer geld. Waar ga je dat vandaan toveren?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:07 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Ik vind dat er bezuinigd moet worden. Ik weet niet waar u geld vandaan kunt toveren?
Maar dat willen de mensen ook niet. Dan worden ze weer boos op Markie.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Alle oudjes in efficiënt geregelde goed geisoleerde bejaardenhuizen zetten ipv de zelfstandigheid te propageren waardoor elke bejaarde 6 verzorgenden nodig heeft.
Ik heb nooit gezegd wegdoen. Ik zeg de WW en de bijstand moeten ern non profit lening worden die je zelf in termijn op gezette tijden kan terug betalen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het wegdoen van sociale zekerheid kost uiteindelijk alleen maar meer geld. Waar ga je dat vandaan toveren?
Mensen met enorme schulden bij de staat opzadelen. Dat klinkt als werkelijk desastreus voor de economie.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:16 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd wegdoen. Ik zeg de WW en de bijstand moeten ern non profit lening worden die je zelf in termijn op gezette tijden kan terug betalen.
Er hoeft ook maar tien miljard bezuinigd te worden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ik constateer dat het meeste geld naar de gepensioneerden en arbeidsongeschikten gaat. En de zorg, niet te vergeten.
Er valt maar een bepekt bedrag te halen bij de WW.
Kans is groot dat de maximale duur van de WW op termijn wordt ingekort. Daar kan ik mee leven. Je moet het belang van de WW echter niet onderschatten.
Nee jij constateert dat er een begrotingstekort is en roeptoetert als een standaard vvder dat je dit op de sociale zekerheid wil besparen. Je realiseert je alleen niet dat werkenden ook een WW premie afdragen, waardoor het wel heel vreemd wordt dat je premie betaald voor iets waar je nooit meer aanspraak kan maken.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:09 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Ik ben aan het solliciteren! Ik zit sowieso krap met met mijn studie financiering.
Maar je moet niet de aanval op mij gaan inzetten, ik constateer alleen maar dat we de sociale zekerheid niet kunnen betalen.
De schulden mag je opquote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mensen met enorme schulden bij de staat opzadelen. Dat klinkt als werkelijk desastreus voor de economie.
Dan nog, het geld dat mensen kwijt zijn aan die schulden kunnen ze niet uitgeven aan andere zaken. Dat is economisch niet minder dan een ramp die nog veel meer geld kost.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:19 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
De schulden mag je op
gezette tijden terug betalen.
Nee, iemand moet controleren wat "gezette tijden" zijn. Daar moet je dus ook weer een hele geldverslindende bureaucratie voor opzetten.quote:Je zou dan ook een stukje controle er uit kunnen doen.
Erg vreemd ja. Kan je die geld boom in je tuin misschien met de rest van Nederland delen?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee jij constateert dat er een begrotingstekort is en roeptoetert als een standaard vvder dat je dit op de sociale zekerheid wil besparen. Je realiseert je alleen niet dat werkenden ook een WW premie afdragen, waardoor het wel heel vreemd wordt dat je premie betaald voor iets waar je nooit meer aanspraak kan maken.
Dat kan je ook doen in een discussie ad hominems en schelden.quote:Als ik zou jou redenatie niveau bekijk roeptoeter ik dan maar dat we kanslozen (zoals jou) niet eens in aanmerking moeten laten komen voor studiefinanciering, 33 miljard voor onderwijs.
Ik besef dat je heel graag heel rechts wil zijn, maar zoiets gaat simpelweg niet werken. En het is bovenal ook gewoon niet wenselijk.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:17 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Er hoeft ook maar tien miljard bezuinigd te worden.
Een non profit lening zou uitkomst kunnen bieden op lange termijn.
Voor je dood anders maakt de staat aanspraak op je huis, auto grond. Schenk en erf belasting wordt verhoogd tot 100 % indien je de rekening niet betaald. Wat mij apart nemens ze de steen van je graf mee ze verzinnen daar wel iets op.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan nog, het geld dat mensen kwijt zijn aan die schulden kunnen ze niet uitgeven aan andere zaken. Dat is economisch niet minder dan een ramp die nog veel meer geld kost.
Daarbij is het de vraag of je veel van die schulden uberhaupt ooit gaat innen.
[quote]
Die staatslening kunnen ze vrij besteden? En de banken weten ook wel raad met wanbetalers watch and learn zou ik zeggen.
[..]
[quote]
Nee, iemand moet controleren wat "gezette tijden" zijn. Daar moet je dus ook weer een hele geldverslindende bureaucratie voor opzetten.
Dus in jou optiek zou het normaal zijn dat werkenden een WW premie blijven betalen maar als men werkeloos wordt daarvoor een dure WW lening mag afsluiten.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:22 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Erg vreemd ja. Kan je die geld boom in je tuin misschien met de rest van Nederland delen?
Waarom zou dat niet werken geef a.u.b. argumenten zodat ik mijn mening kan bijstellen, dit is een discussie!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik besef dat je heel graag heel rechts wil zijn, maar zoiets gaat simpelweg niet werken. En het is bovenal ook gewoon niet wenselijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |