abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153092033
quote:
Mark Rutte mijdt doorgaans de preekstoel. Hij had er een hekel aan als zijn CDA-voorganger Balkenende weer eens over normen en waarden begon. Maar na ruim vier jaar in het Torentje schudde hij vrijdagavond dan toch de angst van zich af om al te betuttelend over te komen: op het VVD-congres in Arnhem haalde de liberale premier uit naar fatsoensverlies in het algemeen en de bonuscultuur in het bijzonder.
http://www.volkskrant.nl/(...)rt-te-vaak~a4042935/

Onderdeel van het verhaal vond ik erg opmerkelijk:
quote:
Of mensen die als ze ontslagen zijn - en dat is vreselijk - meteen op zoek gaan naar het adres van het UWV in plaats van naar een nieuwe baan.
Op het journaal een extra stukje dat mensen niet meteen WW moeten aanvragen volgens Rutte.

Volgens mij weet Rutte niet eens wat er leeft onder mensen die hun baan verliezen en blijkbaar ook niet dat je binnen een week WW moet aanvragen en je moet melden bij UWV als werkzoekende zodat je aan de sollicitatieplicht kunt voldoen. Mensen verliezen hun inkomen en hebben recht op WW zodat men niet meteen in financiële problemen komt maar de premier vindt dat men zich later moet melden met als gevolg dat men gekort wordt op de uitkering.
pi_153092097
Goede OP. Met dit soort opmerkingen haalt Rutte me het bloed onder de nagels vandaan. Dat laat echt zien dat hij niet weet hoe het werkt.
pi_153092283
Het populisme binnen de VVD kent werkelijk geen grenzen..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_153092492
Goedkoop scoren met populisme en onderbuik. En dan vooral afgeven op de PVV.

Ongelooflijk dat er nog steeds mensen op stemmen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153092609
quote:
8s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:39 schreef Ridocar het volgende:
Goedkoop scoren met populisme en onderbuik. En dan vooral afgeven op de PVV.

Ongelooflijk dat er nog steeds mensen op stemmen.
Het volk krijgt wat het wilde.

En de aap met de gouden ring komt nu uit de mouw.

Goh, wat weten ze goed hoe het allemaal werkt zeg...
pi_153092742
Rutte heeft dan ook geschiedenis gestudeerd. :')
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  zaterdag 30 mei 2015 @ 01:00:43 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153092787
Dit is natuurlijk wel een partijtje wereldvreemde hypocrisie van hier tot ginder
pi_153092905
Het "grote dikke ik" vind ik toepasselijker op VVD-ers zelf eerlijk gezegd, als het op egoïsme slaat.

Niet op burgers die gewoon gebruikmaken van hun verworven rechten (waar men zelf notabene voor heeft betaalt).

Bovendien sluit het ene het andere niet uit. Men kan heel goed meteen op de eerste dag werkloosheid meteen WW aanvragen, maar wel accuut blijven zoeken naar een andere baan.

Maar Rutte ziet liever iedereen hun WW rechten verspelen.

Verachtelijk dat Rutte het gebruikmaken van zelf opgebouwde rechten tot iets immoreels en bedenkelijks weet te framen.

De onderbuik en kortzichtigheid regeert weer eens. Maar what else is new bij de VVD. :r

Blijf me ook nog steeds verbazen in de hoeveelheid intelligente mensen die de bekende VVD retorica slikken, veelal blijft er weinig van die beredenaties over als je bereid bent verder te kijken dan je neus lang is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_153093636
Kan hier geen goed woord over zeggen. Met zijn mooie auto en lekkere baan. Maar goed, om iets te begrijpen moet je het veelal zelf meemaken.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_153093646
Deze man leeft in een bubbel.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zaterdag 30 mei 2015 @ 02:31:04 #11
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_153093682
Nee hij hoeft niet de ww in, hij krijgt automatisch een uitkering als ie premier af is.
pi_153093720
UWV zeker NU.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 03:02:20 #13
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_153093797
Hij weet dat als je je niet binnen een maand na ontslag aanmeldt bij het UWV ze extra moeilijk gaan doen eventueel zelfs een boete geven? Dit is echt een rare opmerking waarom zou iemand het risico moeten nemen zijn onder Rutte's kabinet verhoogde vaste lasten niet te kunnen betalen terwijl hij gewoon een verplichte verzekering daartegen heeft?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 03:05:02 #14
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_153093805
Let them eat cake.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_153093843
Ik lees de opmerking van Rutte zo dat hij vooral doelt op de mentaliteit van werkzoekenden. Uiteraard vraagt iedereen die werkloos wordt een uitkering aan; daar heb je ook gewoon recht op. Het gaat erom dat je je best doet om weer aan de slag te komen.

Overigens zijn het opmerkelijke uitspraken van Rutte. Als er één partij in Nederland perfect voldoet aan het label "Partij van de Egoïsten" is het de VVD wel.
pi_153093845
Rutte staat ver buiten de werkelijkheid en dat voor een MP. Zeer schadelijk voor het vertrouwen. Ik verbaas me al zolang over deze Mijnheer dat ik er alleen nog maar om kan lachen, net als de man zelf.

Whahahaha..haha.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_153093919
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 03:11 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat erom dat je je best doet om weer aan de slag te komen.
Waarmee Rutte impliceert dat dat niet het geval is - het moet immers verbeterd worden. Populistisch een grote groep over één kam scheren. En dat moet alle Nederlanders vertegenwoordigen? :r
pi_153095102
Nou ja het wordt allemaal financieel moeilijk te betalen.

Je kunt misschien beter eerst van je spaargeld leven (volgens mij moet dat ook).

Hoe willen we anders de verzorgingsstaat in ere houden terwijl we dat niet meer kunnen betalen?
pi_153095152
Ik vind het interessant om te zien hoe de VVD mensen, die alles te verliezen hebben bij een VVD beleid, toch zover krijgt om op ze te stemmen. :)
pi_153095160
Gaat rutte dan ook van zijn wachtgeld afzien en interen op zijn vermogen als hij stopt als MP?
pi_153095165
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:35 schreef Bassie_B het volgende:
Nou ja het wordt allemaal financieel moeilijk te betalen.

Je kunt misschien beter eerst van je spaargeld leven (volgens mij moet dat ook).

Hoe willen we anders de verzorgingsstaat in ere houden terwijl we dat niet meer kunnen betalen?
Dat is ook een manier, maar in dit geval is het zo dat je gedwongen minder spaart omdat je een flink deel van je salaris aan het collectief doneert. In ruil voor de afspraak dat men bijspringt bij tegenslag.

Het is of-of. Niet en-en.
pi_153095211
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:40 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat is ook een manier, maar in dit geval is het zo dat je gedwongen minder spaart omdat je een flink deel van je salaris aan het collectief doneert. In ruil voor de afspraak dat men bijspringt bij tegenslag.

Het is of-of. Niet en-en.
Ja maar zelfs met de hoge belastingen is het gewoon niet uit te houden.

Er moet wat gebeuren en mensen moeten ophouden met zo te zeuren op Rutte want er moeten oplossingen komen.
pi_153095240
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Het "grote dikke ik" vind ik toepasselijker op VVD-ers zelf eerlijk gezegd, als het op egoïsme slaat.

Niet op burgers die gewoon gebruikmaken van hun verworven rechten (waar men zelf notabene voor heeft betaalt).

Bovendien sluit het ene het andere niet uit. Men kan heel goed meteen op de eerste dag werkloosheid meteen WW aanvragen, maar wel accuut blijven zoeken naar een andere baan.

Verachtelijk dat Rutte het gebruikmaken van zelf opgebouwde rechten tot iets immoreels en bedenkelijks weet te framen.

De onderbuik en kortzichtigheid regeert weer eens. Maar what else is new bij de VVD. :r

Blijf me ook nog steeds verbazen in de hoeveelheid intelligente mensen die de bekende VVD retorica slikken, veelal blijft er weinig van die beredenaties over als je bereid bent verder te kijken dan je neus lang is.
Als er één partij is van het grote dikke ik m is het de vvd wel.
Whatever...
pi_153095353
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Tja sommige mensen hebben het goed en vinden dat hun eigen verdienste. Ze willen niet voor een ander moeten zorgen.

Ik vind de maatschappij ook een bertje te altruïstisch.

quote:
We hebben een staatsschuld van meer dan 400 miljard. Er is geen geld om de verzorgingsstaat in stand te houden.

quote:
Dat zullen de meeste ongetwijfeld doen.

quote:
Nee de heer Rutte ziet dat sociale zekerheid de grootste kostenpost is en er moet bezuinigd worden.

quote:
Ik denk dat intelligente mensen in kunnen zien dat er in moeilijke tijden zware maatregelen genomen moeten worden.
pi_153095730
Beetje onhandige uitspraak van Rutte. Waarschijnlijk bedoelt hij het een stuk genuanceerder maar politiek gezien is dit natuurlijk een flater. Behalve dan dat hij het zelfverklaarde nieuwe (dommig) rechts electoraat achter zich zal krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')