http://www.volkskrant.nl/(...)rt-te-vaak~a4042935/quote:Mark Rutte mijdt doorgaans de preekstoel. Hij had er een hekel aan als zijn CDA-voorganger Balkenende weer eens over normen en waarden begon. Maar na ruim vier jaar in het Torentje schudde hij vrijdagavond dan toch de angst van zich af om al te betuttelend over te komen: op het VVD-congres in Arnhem haalde de liberale premier uit naar fatsoensverlies in het algemeen en de bonuscultuur in het bijzonder.
Op het journaal een extra stukje dat mensen niet meteen WW moeten aanvragen volgens Rutte.quote:Of mensen die als ze ontslagen zijn - en dat is vreselijk - meteen op zoek gaan naar het adres van het UWV in plaats van naar een nieuwe baan.
Het volk krijgt wat het wilde.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 00:39 schreef Ridocar het volgende:
Goedkoop scoren met populisme en onderbuik. En dan vooral afgeven op de PVV.
Ongelooflijk dat er nog steeds mensen op stemmen.
Waarmee Rutte impliceert dat dat niet het geval is - het moet immers verbeterd worden. Populistisch een grote groep over één kam scheren. En dat moet alle Nederlanders vertegenwoordigen?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 03:11 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat erom dat je je best doet om weer aan de slag te komen.
Dat is ook een manier, maar in dit geval is het zo dat je gedwongen minder spaart omdat je een flink deel van je salaris aan het collectief doneert. In ruil voor de afspraak dat men bijspringt bij tegenslag.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:35 schreef Bassie_B het volgende:
Nou ja het wordt allemaal financieel moeilijk te betalen.
Je kunt misschien beter eerst van je spaargeld leven (volgens mij moet dat ook).
Hoe willen we anders de verzorgingsstaat in ere houden terwijl we dat niet meer kunnen betalen?
Ja maar zelfs met de hoge belastingen is het gewoon niet uit te houden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:40 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat is ook een manier, maar in dit geval is het zo dat je gedwongen minder spaart omdat je een flink deel van je salaris aan het collectief doneert. In ruil voor de afspraak dat men bijspringt bij tegenslag.
Het is of-of. Niet en-en.
Als er één partij is van het grote dikke ik m is het de vvd wel.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 01:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Het "grote dikke ik" vind ik toepasselijker op VVD-ers zelf eerlijk gezegd, als het op egoïsme slaat.
Niet op burgers die gewoon gebruikmaken van hun verworven rechten (waar men zelf notabene voor heeft betaalt).
Bovendien sluit het ene het andere niet uit. Men kan heel goed meteen op de eerste dag werkloosheid meteen WW aanvragen, maar wel accuut blijven zoeken naar een andere baan.
Maar Rutte ziet liever iedereen hun WW rechten verspelen.
Verachtelijk dat Rutte het gebruikmaken van zelf opgebouwde rechten tot iets immoreels en bedenkelijks weet te framen.
De onderbuik en kortzichtigheid regeert weer eens. Maar what else is new bij de VVD.
Blijf me ook nog steeds verbazen in de hoeveelheid intelligente mensen die de bekende VVD retorica slikken, veelal blijft er weinig van die beredenaties over als je bereid bent verder te kijken dan je neus lang is.
Tja sommige mensen hebben het goed en vinden dat hun eigen verdienste. Ze willen niet voor een ander moeten zorgen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 01:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Het "grote dikke ik" vind ik toepasselijker op VVD-ers zelf eerlijk gezegd, als het op egoïsme slaat.
We hebben een staatsschuld van meer dan 400 miljard. Er is geen geld om de verzorgingsstaat in stand te houden.quote:Niet op burgers die gewoon gebruikmaken van hun verworven rechten (waar men zelf notabene voor heeft betaalt).
Dat zullen de meeste ongetwijfeld doen.quote:Bovendien sluit het ene het andere niet uit. Men kan heel goed meteen op de eerste dag werkloosheid meteen WW aanvragen, maar wel accuut blijven zoeken naar een andere baan.
Nee de heer Rutte ziet dat sociale zekerheid de grootste kostenpost is en er moet bezuinigd worden.quote:Maar Rutte ziet liever iedereen hun WW rechten verspelen.
Ik denk dat intelligente mensen in kunnen zien dat er in moeilijke tijden zware maatregelen genomen moeten worden.quote:Blijf me ook nog steeds verbazen in de hoeveelheid intelligente mensen die de bekende VVD retorica slikken, veelal blijft er weinig van die beredenaties over als je bereid bent verder te kijken dan je neus lang is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |