abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153095818
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:58 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Tja sommige mensen hebben het goed en vinden dat hun eigen verdienste. Ze willen niet voor een ander moeten zorgen.

Ik vind de maatschappij ook een bertje te altruïstisch.

[..]

We hebben een staatsschuld van meer dan 400 miljard. Er is geen geld om de verzorgingsstaat in stand te houden.

[..]

Dat zullen de meeste ongetwijfeld doen.

[..]

Nee de heer Rutte ziet dat sociale zekerheid de grootste kostenpost is en er moet bezuinigd worden.

[..]

Ik denk dat intelligente mensen in kunnen zien dat er in moeilijke tijden zware maatregelen genomen moeten worden.
Ben je serieus of aan het trollen?

De grootste kostenpost voor de overheid is de zorg die zogenaamd door te privatiseren goedkoper zou zijn geworden (VVD retoriek). Als we naar de cijfers kijken zijn sinds de privatisering de zorgkosten alleen maar gestegen. Intelligente mensen zouden juist nu steeds minder van de VVD blabla moeten geloven.
pi_153096092
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ben je serieus of aan het trollen?

De grootste kostenpost voor de overheid is de zorg die zogenaamd door te privatiseren goedkoper zou zijn geworden (VVD retoriek). Als we naar de cijfers kijken zijn sinds de privatisering de zorgkosten alleen maar gestegen. Intelligente mensen zouden juist nu steeds minder van de VVD blabla moeten geloven.

Denk er nog eens over na.
pi_153096281
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:46 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Denk er nog eens over na.
De WW en Bijstand vormen samen nog geen 15 miljard euro van het totaal.

De AOW drukt zwaar op de Rijksbegroting.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_153096420
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De WW en Bijstand vormen samen nog geen 15 miljard euro van het totaal.

De AOW drukt zwaar op de Rijksbegroting.
En Rutte kiest voor de AOW boven de WW en de bijstand. Logisch lijkt me of wil iemand hier die oudjes in de kou laten staan?
pi_153096463
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:00 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

En Rutte kiest voor de AOW boven de WW en de bijstand. Logisch lijkt me of wil iemand hier die oudjes in de kou laten staan?
Jij wilt gezinnen in financiële problemen laten komen?
pi_153096522
quote:

[..]

Ga eerst maar eens werken en je eigen broek ophouden, knul.
pi_153096602
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:02 schreef Tem het volgende:

[..]

Jij wilt gezinnen in financiële problemen laten komen?
Ik vind dat er bezuinigd moet worden. Ik weet niet waar u geld vandaan kunt toveren?
pi_153096640
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ga eerst maar eens werken en je eigen broek ophouden, knul.
Ik ben aan het solliciteren! Ik zit sowieso krap met met mijn studie financiering.

Maar je moet niet de aanval op mij gaan inzetten, ik constateer alleen maar dat we de sociale zekerheid niet kunnen betalen.
pi_153096654
quote:

[..]

Alle oudjes in efficiënt geregelde goed geisoleerde bejaardenhuizen zetten ipv de zelfstandigheid te propageren waardoor elke bejaarde 6 verzorgenden nodig heeft.
pi_153096746
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:09 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Ik ben aan het solliciteren! Ik zit sowieso krap met met mijn studie financiering.

Maar je moet niet de aanval op mij gaan inzetten, ik constateer alleen maar dat we de sociale zekerheid niet kunnen betalen.
En ik constateer dat het meeste geld naar de gepensioneerden en arbeidsongeschikten gaat. En de zorg, niet te vergeten.

Er valt maar een bepekt bedrag te halen bij de WW.

Kans is groot dat de maximale duur van de WW op termijn wordt ingekort. Daar kan ik mee leven. Je moet het belang van de WW echter niet onderschatten.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:14:46 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153096750
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:07 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Ik vind dat er bezuinigd moet worden. Ik weet niet waar u geld vandaan kunt toveren?
Het wegdoen van sociale zekerheid kost uiteindelijk alleen maar meer geld. Waar ga je dat vandaan toveren?
pi_153096760
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Alle oudjes in efficiënt geregelde goed geisoleerde bejaardenhuizen zetten ipv de zelfstandigheid te propageren waardoor elke bejaarde 6 verzorgenden nodig heeft.
Maar dat willen de mensen ook niet. Dan worden ze weer boos op Markie.

Wat die man ook doet hij doet het altijd fout.
pi_153096791
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het wegdoen van sociale zekerheid kost uiteindelijk alleen maar meer geld. Waar ga je dat vandaan toveren?
Ik heb nooit gezegd wegdoen. Ik zeg de WW en de bijstand moeten ern non profit lening worden die je zelf in termijn op gezette tijden kan terug betalen.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:17:55 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153096819
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:16 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd wegdoen. Ik zeg de WW en de bijstand moeten ern non profit lening worden die je zelf in termijn op gezette tijden kan terug betalen.
Mensen met enorme schulden bij de staat opzadelen. Dat klinkt als werkelijk desastreus voor de economie.
pi_153096820
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En ik constateer dat het meeste geld naar de gepensioneerden en arbeidsongeschikten gaat. En de zorg, niet te vergeten.

Er valt maar een bepekt bedrag te halen bij de WW.

Kans is groot dat de maximale duur van de WW op termijn wordt ingekort. Daar kan ik mee leven. Je moet het belang van de WW echter niet onderschatten.
Er hoeft ook maar tien miljard bezuinigd te worden.

Een non profit lening zou uitkomst kunnen bieden op lange termijn.
pi_153096826
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:09 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Nee jij constateert dat er een begrotingstekort is en roeptoetert als een standaard vvder dat je dit op de sociale zekerheid wil besparen. Je realiseert je alleen niet dat werkenden ook een WW premie afdragen, waardoor het wel heel vreemd wordt dat je premie betaald voor iets waar je nooit meer aanspraak kan maken.

Als ik zou jou redenatie niveau bekijk roeptoeter ik dan maar dat we kanslozen (zoals jou) niet eens in aanmerking moeten laten komen voor studiefinanciering, 33 miljard voor onderwijs.
pi_153096843
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mensen met enorme schulden bij de staat opzadelen. Dat klinkt als werkelijk desastreus voor de economie.
De schulden mag je op
gezette tijden terug betalen.

Je zou dan ook een stukje controle er uit kunnen doen.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:21:45 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153096889
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:19 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

De schulden mag je op
gezette tijden terug betalen.
Dan nog, het geld dat mensen kwijt zijn aan die schulden kunnen ze niet uitgeven aan andere zaken. Dat is economisch niet minder dan een ramp die nog veel meer geld kost.

Daarbij is het de vraag of je veel van die schulden uberhaupt ooit gaat innen.

quote:
Je zou dan ook een stukje controle er uit kunnen doen.
Nee, iemand moet controleren wat "gezette tijden" zijn. Daar moet je dus ook weer een hele geldverslindende bureaucratie voor opzetten.
pi_153096903
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee jij constateert dat er een begrotingstekort is en roeptoetert als een standaard vvder dat je dit op de sociale zekerheid wil besparen. Je realiseert je alleen niet dat werkenden ook een WW premie afdragen, waardoor het wel heel vreemd wordt dat je premie betaald voor iets waar je nooit meer aanspraak kan maken.
Erg vreemd ja. Kan je die geld boom in je tuin misschien met de rest van Nederland delen?
quote:
Als ik zou jou redenatie niveau bekijk roeptoeter ik dan maar dat we kanslozen (zoals jou) niet eens in aanmerking moeten laten komen voor studiefinanciering, 33 miljard voor onderwijs.
Dat kan je ook doen in een discussie ad hominems en schelden.
pi_153096914
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:17 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Er hoeft ook maar tien miljard bezuinigd te worden.

Een non profit lening zou uitkomst kunnen bieden op lange termijn.
Ik besef dat je heel graag heel rechts wil zijn, maar zoiets gaat simpelweg niet werken. En het is bovenal ook gewoon niet wenselijk.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:23:54 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153096933
Bijstand als lening _O-

Goed plan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_153096934
Paar maanden WW en je hebt een schuld van 10k.

Nee, top idee.
pi_153096975
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan nog, het geld dat mensen kwijt zijn aan die schulden kunnen ze niet uitgeven aan andere zaken. Dat is economisch niet minder dan een ramp die nog veel meer geld kost.

Daarbij is het de vraag of je veel van die schulden uberhaupt ooit gaat innen.

[quote]

Die staatslening kunnen ze vrij besteden? En de banken weten ook wel raad met wanbetalers watch and learn zou ik zeggen.

[..]
[quote]
Nee, iemand moet controleren wat "gezette tijden" zijn. Daar moet je dus ook weer een hele geldverslindende bureaucratie voor opzetten.
Voor je dood anders maakt de staat aanspraak op je huis, auto grond. Schenk en erf belasting wordt verhoogd tot 100 % indien je de rekening niet betaald. Wat mij apart nemens ze de steen van je graf mee ze verzinnen daar wel iets op.
pi_153096977
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:22 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Erg vreemd ja. Kan je die geld boom in je tuin misschien met de rest van Nederland delen?

Dus in jou optiek zou het normaal zijn dat werkenden een WW premie blijven betalen maar als men werkeloos wordt daarvoor een dure WW lening mag afsluiten. :')
pi_153096999
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik besef dat je heel graag heel rechts wil zijn, maar zoiets gaat simpelweg niet werken. En het is bovenal ook gewoon niet wenselijk.
Waarom zou dat niet werken geef a.u.b. argumenten zodat ik mijn mening kan bijstellen, dit is een discussie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')