Heb je ooit van het gezegde "Van een kale kip kun je niet plukken" gehoord?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:25 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Voor je dood anders maakt de staat aanspraak op je huis, auto grond. Schenk en erf belasting wordt verhoogd tot 100 % indien je de rekening niet betaald. Wat mij apart nemens ze de steen van je graf mee ze verzinnen daar wel iets op.
Nee dat is niet normaal zie mijn lening idee.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus in jou optiek zou het normaal zijn dat werkenden een WW premie blijven betalen maar als men werkeloos wordt daarvoor een dure WW lening mag afsluiten.
Maar een werkloze blijft niet altijd werkloos? En die kale kip heeft familie. Die kale kip woont in een huis.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heb je ooit van het gezegde "Van een kale kip kun je niet plukken" gehoord?
Als je een eigen woning hebt en vanuit de WW valt naar de bijstand dan is dat vaak al het geval.quote:
Je hoeft niet werkloos te zijn om weinig vermogen te bezitten. Niet iedereen heeft een eigen huis.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:28 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Maar een werkloze blijft niet altijd werkloos? En die kale kip heeft familie. Die kale kip woont in een huis.
Maar als je een eigen woning hebt, dan heb je nog enige vorm van vermogen. Je kunt lang twisten over de wenselijkheid van verplichte verkoop, maar de bijstand is niet bedoeld voor mensen met vermogen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je een eigen woning hebt en vanuit de WW valt naar de bijstand dan is dat vaak al het geval.
http://www.rijksoverheid.(...)cht-op-bijstand.html
De doorgezette vorm van de participatie maatschappij.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je hoeft niet werkloos te zijn om weinig vermogen te bezitten. Niet iedereen heeft een eigen huis.
En familie. Moet iedereen straks betalen voor de uitkering van zijn werkloze broer?
Wat Hexagon schrijft: van een kale kip kun je niet plukken.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:27 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet werken geef a.u.b. argumenten zodat ik mijn mening kan bijstellen, dit is een discussie!
Je kunt pakken wat je pakken kan. Als je daar verlies opdraait jammer dan je hebt de belastingbetaler in ieder geval geholpen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je hoeft niet werkloos te zijn om weinig vermogen te bezitten. Niet iedereen heeft een eigen huis.
En familie. Moet iedereen straks betalen voor de uitkering van zijn werkloze broer?
Ah ja, mensen mogen gaan lappen voor hun werkloze broer of zus.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:28 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Maar een werkloze blijft niet altijd werkloos? En die kale kip heeft familie. Die kale kip woont in een huis.
Aan de andere kant. Als de staat al mijn vermogen over zou nemen, dan moeten ze ook al mijn schulden overnemen, Dan zou ik ineens flink wat leningen afsluiten.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De doorgezette vorm van de participatie maatschappij.
Hij wordt steeds mooier.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:33 schreef Bassie_B het volgende:
Hmmm ja ik zou toch eerst kijken naar het vermogen van de kinderen.
Een beetje zoals banken gedaan hebben. Dat we dadelijk bij de beursgang miljarden erop toegelegd hebben vindt bassie_b natuurlijk wel normaal.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aan de andere kant. Als de staat al mijn vermogen over zou nemen, dan moeten ze ook al mijn schulden overnemen, Dan zou ik ineens flink wat leningen afsluiten.
Oftewel, een hele hoop geld ga je nooit terugzien.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:33 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Je kunt pakken wat je pakken kan. Als je daar verlies opdraait jammer dan je hebt de belastingbetaler in ieder geval geholpen.
Dus je moet als kind opdraaien voor de werkloosheid van je ouders. Hoe kom je op zo'n bezopen idee?quote:Hmmm ja ik zou toch eerst kijken naar het vermogen van de kinderen.
De kale kip heeft echt nog wel wat veren hoor. Anders moeten we misschien bij de kuikentjes wat mee pakken.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat Hexagon schrijft: van een kale kip kun je niet plukken.
Daar komt bij dat een dergelijke lening mensen niet bepaald motiveert om weer aan het werk te gaan. Dat betekent immers dat je moet gaan lappen.
Mensen die toch gaan werken zien hun nieuwe zuurverdiende loon dalen omdat ze een lening terug moeten betalen. Dat bepekt hun bestedingsdrang.
WW betaal je als werknemer premie voor. Beetje gek dus als je dat geld terug zou moeten betalen.
Maar verder is het gewoon niet wenselijk.
Dus als jouw ouders schulden hebben mogen ze ook bij jou aankloppen?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:37 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
De kale kip heeft echt nog wel wat veren hoor. Anders moeten we misschien bij de kuikentjes wat mee pakken.
En zien we het geld nu wel terug dan?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oftewel, een hele hoop geld ga je nooit terugzien.
Lijkt me nog al een motivatie om terug te betalen niet? Ook deze kinderen kunnen terug betalen over hun hele leven.quote:Dus je moet als kind opdraaien voor de werkloosheid van je ouders. Hoe kom je op zo'n bezopen idee?
Het is gewoon een kutidee. Dat ga je natuurlijk nooit toegeven want je bent jong, zit op het MBO en denkt dat je de wijsheid in pacht hebt.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:37 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
De kale kip heeft echt nog wel wat veren hoor. Anders moeten we misschien bij de kuikentjes wat mee pakken.
(overigens zijn de meeste bijstand gsrechtigen en ww'ers geen armoedzaaiers)
Ja daar heb je natuurlijk een probleem. De lening kan dan misschien slechts over den periode van vier jaar verstrekt worden.
De lening kan je ook ergens aan het einde van je leven terug betalen of het uitstrekken over je hele leven.
Eh ja. Ik teer al achtien jaar op hun zak. Als zij zestig zijn en ze zitten in de schulden dan ga ik dat echt wel voor hun terug betalen. Desnoods kan ik tien jaar lang niet op vakantie.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus als jouw ouders schulden hebben mogen ze ook bij jou aankloppen?
We betalen nu niet voor de economische schade en kosten die jouw rampzalige voorstel oplevert.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:40 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
En zien we het geld nu wel terug dan?
OP welke juridische basis zijn die kinderen verantwoordelijk?quote:Lijkt me nog al een motivatie om terug te betalen niet? Ook deze kinderen kunnen terug betalen over hun hele leven.
Anders maakt hij gewoon snel flink wat nageslacht zodat hij de schulden op die generatie kan overhevelen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus als jouw ouders schulden hebben mogen ze ook bij jou aankloppen?
Het is een goed idee maar het is alleen nog niet uitgedacht.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is gewoon een kutidee. Dat ga je natuurlijk nooit toegeven want je bent jong, zit op het MBO en denkt dat je de wijsheid in pacht hebt.
Vertrouw mij nou maar: het is een baggervoorstel.
Dan heb je dus echt een gaatje in je hoofd.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:41 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Eh ja. Ik teer al achtien jaar op hun zak. Als zij zestig zijn en ze zitten in de schulden dan ga ik dat echt wel voor hun terug betalen. Desnoods kan ik tien jaar lang niet op vakantie.
Zie je nu echt niet in dat dat, zelfs als het al mogelijk is om het terug te betalen, zo veel negatieve effecten heeft dat het meer problemen veroorzaakt dan het oplost?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:37 schreef Bassie_B het volgende:
De lening kan je ook ergens aan het einde van je leven terug betalen of het uitstrekken over je hele leven.
Nee, dat is niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:43 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Het is een goed idee maar het is alleen nog niet uitgedacht.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:43 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Het is een goed idee maar het is alleen nog niet uitgedacht.
Waar zit die schade vooral in dan? Je betaald immers minder belasting.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[quote]
We betalen nu niet voor de economische schade en kosten die jouw rampzalige voorstel oplevert.
Het is maar een noodoplossing. We kunnen ook het kinder idee laten vallen en gewoon gaan voor wat er te halen valt. Zonder dat er stiekem geld weg sluipt.quote:OP welke juridische basis zijn die kinderen verantwoordelijk?
Financieel voor mezelf zorgen? Want ik zorg al voor mezelf. En wie weet heb je gelijk maar ik constateer een probleem en in plaats van mensen te vervloeken die met oplossingen komen kom ik zelf met oplossingen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat is niet.
Maar dat besef je waarschijnlijk pas als je een paar jaar voor jezelf hebt gezorgd.
Je komt helemaal niet met oplossingen. Je veegt wat onder het kleed en zegt dan dat je hebt schoongemaakt.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:48 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Financieel voor mezelf zorgen? Want ik zorg al voor mezelf. En wie weet heb je gelijk maar ik constateer een probleem en in plaats van mensen te vervloeken die met oplossingen komen kom ik zelf met oplossingen.
Mensen die door hun grote schulden bij de overheid minder kunnen besteden en dat levert economische schade op. Ook zijn er meer mensen in armoede wat slecht is voor ontwikkeling van kinderen. Ook dat levert economische schade op. En het ontmoedigt mensen te gaan werken omdat ze hun geld toch kwijt zijn aan schulden. Ook weer economische schade.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:46 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Waar zit die schade vooral in dan? Je betaald immers minder belasting.
Waarbij dus weer geld dat er van kalle kippen niets te plukken valt.quote:Het is maar een noodoplossing. We kunnen ook het kinder idee laten vallen en gewoon gaan voor wat er te halen valt. Zonder dat er stiekem geld weg sluipt.
Studiefinanciering ontvangen is niet voor jezelf zorgen jochie.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:48 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Financieel voor mezelf zorgen? Want ik zorg al voor mezelf. En wie weet heb je gelijk maar ik constateer een probleem en in plaats van mensen te vervloeken die met oplossingen komen kom ik zelf met oplossingen.
Het is geen oplossing en het is jou ook uitgelegd waarom het geen oplossing is. Je steekt echter je vingers in de oren en blijft roepen dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:48 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Ik woon op mezelf. Ik woon niet begleid ofzoquote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Studiefinanciering ontvangen is niet voor jezelf zorgen jochie.
Ja naar Koos wil je al die ouwe mensen hun AOW afpakken?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is geen oplossing en het is jou ook uitgelegd waarom het geen oplossing is. Je steekt echter je vingers in de oren en blijft roepen dat je gelijk hebt.
En nogmaals, als sociale zekerheid al een probleem zou vormen, dan valt het meeste te halen bij de AOW.
Verder kun je discussiëren over de hoogte van uitkeringen, maar het sociale vangnet is verder een fundamenteel goed systeem.
Veel te duur voor de maatschappij al die uitwonende stufie je hebt een OV en gaat maar verplicht thuis wonen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:54 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Ik woon op mezelf. Ik woon niet begleid ofzo.
Je hoeft bij mij niet aan te komen zetten met valse dilemma's, knul.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:54 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Ja naar Koos wil je al die ouwe mensen hun AOW afpakken?
Wil je belastibgen verhogen?
Wil je de uitkeringen nog lager maken?
Wil je ophouden met ontwikkelingshulp?
Wil je het leger opdoeken?
Want er moet ergens geld vandaan komen en er zal altijd iemand zijn die daar noet blij mee zal zijn.
Moet ik dan de opleiding sport en bewegen doen hier in de buurt en werkloos worden?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel te duur voor de maatschappij al die uitwonende stufie je hebt een OV en gaat maar verplicht thuis wonen.
Zoals vele rechtse utopieën. Werken voor je geld zonder dat er nog voldoende werkgelegenheid is.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Rutte had bijna een goed verhaal, maar het smoort in stuitende hypocrisie en negeren van de werkelijkheid.
Mensen krijgen geen prikkel om aan het werk te gaan dankzij de schulden die ze opbouwen. Daarom blijven ze langer in de uitkering, waardoor je per saldo als overheid duurder uit bent. Maar dat probeert men je hier al pagina's lang uit te leggen. Zoals Koos al zei: het is gewoon een baggervoorstel.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:46 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Levert geen kut op, kijk bijvoorbeeld naar inboedelveilingen van mensen met schulden die een uitkering hebben. Die mogen al blij zijn als ze de kosten eruit halen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:46 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het is maar een noodoplossing. We kunnen ook het kinder idee laten vallen en gewoon gaan voor wat er te halen valt. Zonder dat er stiekem geld weg sluipt.
Daar kun je niet op bezuinigen, het is een lastenverzwaring.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:02 schreef keste010 het volgende:
Waar je beter op kan bezuinigen is de hypotheekrenteaftrek
Want met studiefinanciering kan je jezelf onderhouden? Juist.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Studiefinanciering ontvangen is niet voor jezelf zorgen jochie.
Het is een kostenpost van de overheid (althans, een netto kostenpost, bij het innen van belasting), dus hoezo geen bezuiniging?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar kun je niet op bezuinigen, het is een lastenverzwaring.
HRA is een malle stimuleringsmaatregel. Nu is misschien niet het juiste moment om de regeling op te heffen, maar het blijft een marktverstorend gedrocht.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar kun je niet op bezuinigen, het is een lastenverzwaring.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar het verminderen of afschaffen van de HRA is nóóit een bezuinigingsmaatregel, maar een belastingverhoging. Bezuinigen doe je door de uitgaven te verlagen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
HRA is een malle stimuleringsmaatregel. Nu is misschien niet het juiste moment om de regeling op te heffen, maar het blijft een marktverstorend gedrocht.
Daarom: binnen 15 jaar de HRA geleidelijk afbouwen naar 0. Maar Rutte zeikt liever dat mensen niet meteen een uitkering moeten aanvragen na werkloos te worden dan z'n oude dispuut-genoten erop aan te spreken dat ze niet van elke aftrekpost gebruik zouden hoeven maken.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
HRA is een malle stimuleringsmaatregel. Nu is misschien niet het juiste moment om de regeling op te heffen, maar het blijft een marktverstorend gedrocht.
Bezuinigen doe je door de uitgaven te verlagen. Het afschaffen van de HRA is een belastingverhoging en dus het vergroten van de omzet van de BV Overheid. Precies het tegenovergestelde, dus.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 12:06 schreef keste010 het volgende:
[..]
Het is een kostenpost van de overheid (althans, een netto kostenpost, bij het innen van belasting), dus hoezo geen bezuiniging?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |