Het is natuurlijk wel een beetje trial en error, maar het is zonde als je ergens op inzet en het blijkt echt niet goed te gaan. ervaring van geen succes is vaak ook slecht voor de motivatie.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:51 schreef Elvi het volgende:
Wat is eigenlijk het 'juiste' gewicht om te gaan hardlopen? Want het lijkt wel alsof bij het minste geringste je gewrichten naar de klote gaan![]()
Wat kan je doen op lichtere intensiteit? Wandelen? Fietsen? De auto laten staan voor dingen als werk en of boodschappen? Yoga, Bodybalance, pilates achtige dingen?quote:Bedankt voor de reacties trouwensIk heb wel de Zombies, Run!-app gedownload maar misschien kan ik beter eerst iets lichters doen. Ik heb nog wat dvd's liggen met fitnessoefeningen
![]()
Mn voeding aanpassen heeft niet zoveel zin verder; het ligt er gewoon echt aan dat ik veel te weinig beweeg.
Helemaal niet erg! Zijn er allemaal met hetzelfde doelquote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
Er moet toch iemand de sloomste zijn als je in een clubje loopt? Hoe kijk je tegen diegene aan die wel de sloomste is? Niet erg dat die erbij is toch? /was altijd gymkneusje
Ik denk dat een richtlijn kan zijn; training 1 van Evy of een vergelijkbaar beginnersschema kunnen volgen zonder dat je de volgende dagen (of tijdens de training al) last krijgt. Als dat wel zo is, kun je beter net zoals Danny eerst met wandelen wat sterker worden en ook wat afvallen als daar de oorzaak ligt.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:51 schreef Elvi het volgende:
Wat is eigenlijk het 'juiste' gewicht om te gaan hardlopen? Want het lijkt wel alsof bij het minste geringste je gewrichten naar de klote gaan![]()
Bedankt voor de reacties trouwensIk heb wel de Zombies, Run!-app gedownload maar misschien kan ik beter eerst iets lichters doen. Ik heb nog wat dvd's liggen met fitnessoefeningen
![]()
Mn voeding aanpassen heeft niet zoveel zin verder; het ligt er gewoon echt aan dat ik veel te weinig beweeg.
Nogmaals, van hardlopen ga je heel vaak stuk voor kortere of langere tijd. Hoort er een beetje bijquote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:51 schreef Elvi het volgende:
Bedankt voor de reacties trouwensIk heb wel de Zombies, Run!-app gedownload maar misschien kan ik beter eerst iets lichters doen. Ik heb nog wat dvd's liggen met fitnessoefeningen
![]()
Gewoon elke keer 50 meter verder sprinten!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:55 schreef GotC het volgende:
Het juiste gewicht is er niet denk ikAls je echt veel overgewicht hebt, is het wellicht verstandiger om eerst met een low-impact sport te starten: Wandelen, zwemmen, fietsen.
En als je gaat hardlopen, pas je tempo aan, gebruik een heel rustig opbouwend schema, goed op je houding letten, investeer in een paar goede, aangemeten hardloopschoenen, hou je aan de rustdagen.
Overigens lees ik hier ook veel mensen die niet de sloomste willen zijn: Negeer dat. Echt. Tempo komt wel, zorg er nu eerst maar voor dat je de minuten vol houdt. Het is veel knapper als je bv 5 min rustig kunt lopen dan 30 seconde jezelf kapot sprint
'Stuk gaan' is niet zo erg en spierpijn is ook niet vreselijk, maar gewrichtsklachten moet je niet willen hebben. Al weet je dat zelf vast wel.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, van hardlopen ga je heel vaak stuk voor kortere of langere tijd. Hoort er een beetje bij
Was ook altijd het gymkneusje. Bij mij heeft het niet zo zeer met sloomheid te maken. Dat heb ik verkeerd verwoord in een eerder bericht. Toen ik gisteren mijn hardloopschoenen liet opmeten (bij zo'n loopbaan die meet welke schoen het beste bij je past) zei de verkoper dat het handig is om eerst wat conditie op te bouwen voordat je met een clubje mee gaat lopen, omdat je anders alleen maar buiten adem raakt en daardoor weinig meekrijgt. Sloom en achteraan lopen dat zal ik waarschijnlijk altijd wel hebben. Met mijn 1.55 m gaan mijn korte beentjes minder snel, is mijn excuus.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
Er moet toch iemand de sloomste zijn als je in een clubje loopt? Hoe kijk je tegen diegene aan die wel de sloomste is? Niet erg dat die erbij is toch? /was altijd gymkneusje
Dat kun je zelf instellen. Zolang je op bijvoorbeeld endomondo geen vrienden accepteert, en de koppeling met facebook uitzet, ziet alleen jij het.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:31 schreef NewBalance het volgende:
Is er trouwens een running-app die zich niet koppelt aan je Facebook of andere social media? Ik zou best mijn 'rondje' willen zien, maar dan wel PRIVE!
Met stuk gaan bedoel ik dus daadwerkelijke blessures. Ik denk dat elke hardloper wel tegen knie-, scheen-, kuit- en achillespeesklachten aanloopt. Zo niet meerdere malen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
'Stuk gaan' is niet zo erg en spierpijn is ook niet vreselijk, maar gewrichtsklachten moet je niet willen hebben. Al weet je dat zelf vast wel.
Thx! Endomondo, ga ik proberen!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat kun je zelf instellen. Zolang je op bijvoorbeeld endomondo geen vrienden accepteert, en de koppeling met facebook uitzet, ziet alleen jij het.
Kan goed, maar dan moet je je wel aanpassen aan de situatie en niet stug doorgaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met stuk gaan bedoel ik dus daadwerkelijke blessures. Ik denk dat elke hardloper wel tegen knie-, scheen-, kuit- en achillespeesklachten aanloopt. Zo niet meerdere malen.
Uiteraard, maar het is niet te voorkomen als je een beetje ambitie hebt.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Kan goed, maar dan moet je je wel aanpassen aan de situatie en niet stug doorgaan.
Inderdaad. Dat is op Runkeeper ook zo.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat kun je zelf instellen. Zolang je op bijvoorbeeld endomondo geen vrienden accepteert, en de koppeling met facebook uitzet, ziet alleen jij het.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:25 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik vind loopgroepjes een beetje 'eng'. Wat als ik de sloomste ben? Dat zou nogal slecht zijn voor m'n zelfvertrouwen zeg maarIk weet van mezelf dat ik behoorlijk fanatiek ben en als ik ervoor ga stop ik niet zomaar, maar met 112 kilo loop je nu eenmaal niet zo hard als met 70 kilo natuurlijk.
Puntje waar nog wel wat mee zit is de overtollige huid als ik inderdaad die 30-40kg kwijt raak.
https://www.youtube.com/r(...)st+pounds+loose+skin
Iets te laat maar schop!!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:35 schreef BrandX het volgende:
[..]
doe die ff om 17.00uDan schop ik om een uurtje of 21.00
Wees gerust, het gaat bij loopgroepen sowieso al niet om de snelheid maar om het uitlopen van de ronde voor die dag. Bij ons werd de loopgroep altijd opgesplitst in meerdere groepjes omdat er veel verschillende tempo's bij zaten en dan haalde de snelste voorste groep uiteindelijk de overige groepen weer op en maakte wat extra meters om daarna weer aan te sluiten bij elkaar.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 07:25 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik vind loopgroepjes een beetje 'eng'. Wat als ik de sloomste ben? Dat zou nogal slecht zijn voor m'n zelfvertrouwen zeg maar![]()
Ik zou gewoon heel rustig een klein beetje gaan hardlopen en verder lekker veel fietsen, wandelen en zwemmen om wat af te vallen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:51 schreef Elvi het volgende:
![]()
Nee, totaal niet erg! Bij mijn groep liep laatst iemand mee die in januari is gestart. Ze was niet heel snel, maar had al wel een 5 km gelopen en ik geloof zelfs al eens verder dan dat. Ze heeft van mij alleen maar complimenten gekregenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik post gewoon in beiden, ook een optie toch.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:05 schreef flipsen het volgende:
Gaan nu opeens alle lopers uit het andere topic alsnog hier postenWat heeft het dan nog voor nut om een apart beginnerstopic te hebben? Of wacht, die discussie hadden we al eens gehad geloof ik
omdat zie alinea 1 van de OP.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:05 schreef flipsen het volgende:
Gaan nu opeens alle lopers uit het andere topic alsnog hier postenWat heeft het dan nog voor nut om een apart beginnerstopic te hebben? Of wacht, die discussie hadden we al eens gehad geloof ik
en het wordt hier net droog, dus ik gaquote:Op dinsdag 2 juni 2015 17:50 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Iets te laat maar schop!!
En 2100 hoop ik toch al wel weer terug te zijn
En dat vind ik, als beginner, absolute flauwekul.quote:
Ik weet niet of er zoiets is als dé techniek. Er zijn natuurlijk wel foute technieken, maar het kan best zijn dat er meerdere goede technieken zijn. Evy les 6 is voor mij nog wat te hoog gegrepen in ieder geval, maar we blijven oefenen hequote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:23 schreef NewBalance het volgende:
Hoi iedereen,
Lees al jaren mee op Fok en bij dit topic dacht ik, ik ga een account aanmaken.
Mijn username slaat dus ook heel simpel op het merk hardloopschoenen die ik gisteren gekocht heb en waar ik heel blij mee ben. :-D
Ik hardloop met Evy en ga zo beginnen aan les 6. Het begin van de lessen valt me zwaar en daarna gaat het goed en heb ik wel kracht voor meer!! Maarrr ik houd me in en volg braaf de rustdagen van Evy want ik wil blessures voorkomen.
Ik heb nog nooit hardgelopen maar vind het erg fijn om in de natuur te zijn en met Evy in mijn oren voelt sporten (waar ik een HEKEL aan heb) niet aan als sporten.
Ik ben overigens 32 jaar, heb geen overgewicht maar wel de conditie van een platgeslagen hondendrol en een sporttrauma van gymen op school. Ik wil me nog bij een beginnersclubje aansluiten om de techniek goed te leren. Dat doe ik nu d.m.v. YouTube filmpjes. Maar eerst er maar voor zorgen dat ik niet de sloomste in de groep ben.
Wow, netjesquote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ondertussen ben ik bij les 15 en vanochtend liep ik 4,6 km in 34 minuten. Ging best lekker
Dat heb ik ook. Zombies, Run!. Moet nog even kijken wat dat nou is en of dat wel iets voor mij is. Het lijkt me wel leuk, maar omdat ik samen met vrouwlief (en soms zelfs de kinderen erbij) train vind ik een koptelefoon zo onpersoonlijk en onvriendelijkquote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:51 schreef Elvi het volgende:
![]()
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 17:46 schreef Hamlapje het volgende:
Het andere hardlooptopic meld ik me volgend jaar aan als ik voor m'n eerste halve marathon ga![]()
misschien bleef ze je wel voor omdat ze dacht dat je haar tasje probeerde te stelenquote:Gister avond nog even lekker wezen lopen.
Ik kwam nog een dame op leeftijd tegen (lees 60+), waar ik vol goede moed achter aan ging.
Ze liep niet zo heel hard maar haar conditie was duidelijk beter dan die van mij. Na een minuut of 4 moest ik toch echt weer even gewoon gaan lopen.
Respect voor de dame op leeftijd die nog doodleuk haar rondje maakt.
als de gevorderden hier de beginners helpen is dat prima natuurlijk. Het is voor beginners alleen erg demotiverend als de rest die post allemaal continu over deelname aan marathons en 15km lopen bezig is. Maar tips en suggesties van gevorderden zijn bij mij meer dan welkomquote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:05 schreef flipsen het volgende:
dubbel bedankt voor de schop, want:quote:
Elk lijf is anders dus 1 goede techniek zal er denk ik niet zijn ja.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:13 schreef Danny het volgende:
Ik weet niet of er zoiets is als dé techniek. Er zijn natuurlijk wel foute technieken, maar het kan best zijn dat er meerdere goede technieken zijn. Evy les 6 is voor mij nog wat te hoog gegrepen in ieder geval, maar we blijven oefenen he
Leukkk!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:17 schreef DonnaRush het volgende:
Morgen mijn zooltjes ophalen en dan kan ik hardloopschoenen uitzoeken.
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:18 schreef BrandX het volgende:
[..]
dubbel bedankt voor de schop, want:
Net terug, 3,920 meter in 38m32s
En dus weer op het gemiddelde van 6km p/u, voor het eerst weer
Dat deze week blijven volhouden, dan 3 kwartier in dit tempo proberen te pakken volgende week
(60 min = 6137mtr)
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:16 schreef aapieannie het volgende:
[..]goed gedaan. Ik deed 3.37 in 30 minuten!
Succes Donnaquote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:00 schreef DonnaRush het volgende:
Lekker bezig hoor.
Dit topic motiveert wel. Heb m'n MP3 al opgezocht () en een jasje met ritsjes besteld zodat ik daar m'n telefoon in kan doen. En toen bedacht ik me ook dat ik natuurlijk zo'n les ook op m'n telefoon kan zetten.
Nouja. Beter teveel voorbereiding dan geen.
niets bijzonders, ik eet gewoon alles wat ik normaal gesproken eet, alleen voor een rondje lopen misschien een extra banaantje of zoquote:Op woensdag 3 juni 2015 02:37 schreef Woods het volgende:
Ik krijg mijn voeding en het lopen niet echt samen. Wat moet ik zoal eten?
Wat gaat er mis dan?quote:Op woensdag 3 juni 2015 02:37 schreef Woods het volgende:
Voor de warme dagen, bij de Action hebben ze voor nog geen 2 euro een tasje voor om je heupen, met een ritsjequote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:00 schreef DonnaRush het volgende:
Lekker bezig hoor.
Dit topic motiveert wel. Heb m'n MP3 al opgezocht () en een jasje met ritsjes besteld zodat ik daar m'n telefoon in kan doen. En toen bedacht ik me ook dat ik natuurlijk zo'n les ook op m'n telefoon kan zetten.
Nouja. Beter teveel voorbereiding dan geen.
Ja met Evy, of gewoon eerst met een schema. Ik heb Evy eens eerder geprobeerd, maar toen had ik op 1 of andere manier direct les 8 te pakken. Ging helemaal niet natuurlijk. Dus nu even goed opletten.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:11 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Succes Donna![]()
Wanneer ga je lopen? En met evy? Of een andere les?
Evy heeft bij mij wel goed geholpen. Van bankzitter ben ik nu een regelmatige hardloper geworden. Vooral het begin vond ik lastig, omdat de conditie nog nul was en omdat mijn pezen/gewrichten/spieren moesten wennen. Blessures liggen dan echt op de loer...
Bedankt, goede tip! Ik bedacht me later idd dat ik daar nog geen oplossing voor had.quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:29 schreef Ynske het volgende:
[..]
Voor de warme dagen, bij de Action hebben ze voor nog geen 2 euro een tasje voor om je heupen, met een ritsje
Hej die hebben wij ookquote:Op woensdag 3 juni 2015 08:29 schreef Ynske het volgende:
[..]
Voor de warme dagen, bij de Action hebben ze voor nog geen 2 euro een tasje voor om je heupen, met een ritsje
[ afbeelding ]
Minder vet, snoep en chips enzo.quote:Op woensdag 3 juni 2015 02:37 schreef Woods het volgende:
Ik kan beide proberen. Bij de Action kan je je er geen buil aan vallen qua prijs iig.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:28 schreef aapieannie het volgende:
Leuk dat er wat meer beginners opduiken!
Ik heb na mn training van gister gewoon nergens last van! Gelukkig maar haha.
Donna ik heb voor warmere dagen een band om mn arm voor mn telefoon. Lijkt mij persoonlijk fijners als een heuptasje
Dat biertje zou ik toch bewaren voor andere momenten, alcohol onttrekt vocht aan het lichaam wat je dan juist hard nodig hebt en het vertraagt het herstel! Alcoholvrij bier schijnt wel een ideale hersteldrank te zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:24 schreef Danny het volgende:
[..]
Hej die hebben wij ookWerkt prima.
[..]
Minder vet, snoep en chips enzo.
Neem zelf direct na het lopen een banaan en een handje noten. En een biertje
Tot 2.5% alchohol, las ik in mijn trail running magazinequote:Op woensdag 3 juni 2015 10:22 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat biertje zou ik toch bewaren voor andere momenten, alcohol onttrekt vocht aan het lichaam wat je dan juist hard nodig hebt en het vertraagt het herstel! Alcoholvrij bier schijnt wel een ideale hersteldrank te zijn.
't is radler (2.0% vol) maar ik drink ook nog twee glazen water hoorquote:Op woensdag 3 juni 2015 10:22 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat biertje zou ik toch bewaren voor andere momenten, alcohol onttrekt vocht aan het lichaam wat je dan juist hard nodig hebt en het vertraagt het herstel! Alcoholvrij bier schijnt wel een ideale hersteldrank te zijn.
Oké, dan mag het volgens Motorbloemjes' magazinequote:Op woensdag 3 juni 2015 10:22 schreef Danny het volgende:
[..]
't is radler (2.0% vol) maar ik drink ook nog twee glazen water hoor
Ik drink die met 0,0 % voor de lekker bij heel lekker weer, en dat smaakt net zoals de 2%quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:22 schreef Danny het volgende:
[..]
't is radler (2.0% vol) maar ik drink ook nog twee glazen water hoor
Welkomquote:Op woensdag 3 juni 2015 11:58 schreef Grutsk het volgende:
Leuk topic! Ik liep altijd maximaal 5 km maar moet door een blessure aan mijn knie weer rustig opbouwen. Ik zal hier dus meelezen en misschien meeposten
ik heb 0.0 voor warme dagen als ik nog weg moet met de auto. Is prima te drinken, maar vind die mét alcohol nèt wat lekkerder. Dus als ik de deur niet meer uit hoef dan pak ik 'een echte'quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:20 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik drink die met 0,0 % voor de lekker bij heel lekker weer, en dat smaakt net zoals de 2%
heerlijk spul vind ik het
Waar ik wel direct op let en invloed op heb is minder suikers. Dus geen frisdrank en snoep o.a. Wat een rotzooi is dat.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:24 schreef Danny het volgende:
[..]
Hej die hebben wij ookWerkt prima.
[..]
Minder vet, snoep en chips enzo.
Neem zelf direct na het lopen een banaan en een handje noten. En een biertje
drink al jaren coca cola zero en crystal clear voor als water verveelt. Allemaal 0kcal, 0suiker. En prima te drinken verderquote:Op woensdag 3 juni 2015 17:02 schreef Woods het volgende:
[..]
Waar ik wel direct op let en invloed op heb is minder suikers. Dus geen frisdrank en snoep o.a. Wat een rotzooi is dat.
Ja ik pak weleens sugarfree energy drinks, ook prima maar ik dacht dat ze er wel andere zoetstoffen in doen tegenwoordig. Maar dat moet ik nog even uitzoeken.quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:05 schreef Danny het volgende:
[..]
drink al jaren coca cola zero en crystal clear voor als water verveelt. Allemaal 0kcal, 0suiker. En prima te drinken verder
quote:
quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:19 schreef Danny het volgende:
[..]
alhoewel ik tijdens het hardlopen her en der werd ingehaald door de lokale bejaardenclub .....
Hahaquote:Op woensdag 3 juni 2015 21:19 schreef Danny het volgende:
[..]tnx
alhoewel ik tijdens het hardlopen her en der werd ingehaald door de lokale bejaardenclub en een paar naaktslakken en ik op een gegeven moment zo langzaam ging dat ik zweer dat ik ACHTERUIT ging, liep het wel lekker
Gewoon, zoals de ervaren lopers al zeiden, een hardloopzaak binnen stappen en wat goede schoenen aan laten meten.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:25 schreef DonnaRush het volgende:
Zonet even een klein stukje gewandeld 1,3km. Even de zooltjes proberen. Voelt goed in ieder geval.
Hopelijk vind ik morgen goede hardloop schoenen.
Wat fijn dat je lekker even 20 minuten hebt kunnen lopen Danny. Goed bezig!
Hamlapje ook goed bezig. Succes alvast voor volgende week met 2 minuten hardlopen steeds.
Ach, regelmatig voel ik me tijdens het hardlopen heel geweldig. Ik loop voor m'n gevoel lekker soepel op een voor mij hoog tempo. En dan hoor je van die fluisterzachte stappen achter je en wordt je ingehaald door iemand waarvan je direct ziet dat het een natuurtalent is. Met grote lange passen en desondanks toch een hoge pasfrequentie. Keurige voorvoetlanding. Geen zweetdruppel teveel.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:19 schreef Danny het volgende:
[..]tnx
alhoewel ik tijdens het hardlopen her en der werd ingehaald door de lokale bejaardenclub en een paar naaktslakken en ik op een gegeven moment zo langzaam ging dat ik zweer dat ik ACHTERUIT ging, liep het wel lekker
zo'n gast loopt hier in de buurt ook. Die is bijna 2 meter en legt met 1 stap ongeveer een afstand af waar ik drie stappen over doe en dat kost 'm zichtbaar nul moeite. Maar er is dan natuurlijk ook een verschil tussen duurloop en korte afstand. De laatste groep loopt harder.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach, regelmatig voel ik me tijdens het hardlopen heel geweldig. Ik loop voor m'n gevoel lekker soepel op een voor mij hoog tempo. En dan hoor je van die fluisterzachte stappen achter je en wordt je ingehaald door iemand waarvan je direct ziet dat het een natuurtalent is. Met grote lange passen en desondanks toch een hoge pasfrequentie. Keurige voorvoetlanding. Geen zweetdruppel teveel.
'Hoi!' zegt hij nauwelijks hijgend als hij langs je zoeft. Ik rochel dan een soort van Hallo terug en voel me dan
[ afbeelding ]
En dan ook nog echt een mooi atletisch mannelijk lichaam met een goeie kop zeker? Van van die aangeklede draadnagels kan ik het nog wel hebbenquote:Op woensdag 3 juni 2015 22:07 schreef Danny het volgende:
[..]
zo'n gast loopt hier in de buurt ook. Die is bijna 2 meter en legt met 1 stap ongeveer een afstand af waar ik drie stappen over doe en dat kost 'm zichtbaar nul moeite
Jah, geen bodybuilder, maar wel dat je zegt 'zo wil ik er ook uitzien'. Zoiets.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En dan ook nog echt een mooi atletisch mannelijk lichaam met een goeie kop zeker? Van van die aangeklede draadnagels kan ik het nog wel hebben
Je zou ze bijna laten tackelen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Jah, geen bodybuilder, maar wel dat je zegt 'zo wil ik er ook uitzien'. Zoiets.
Dit merk ik bij mezelf. Is het inplannen van 1 rustdag dan voldoende of moet je echt wachten tot elk miezerig pijntje weg is? Ik voel overig geen constante pijn. Het is af en toe dat ik iets voel...quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:11 schreef creeper14 het volgende:
wanneer je nog nooit echt gelopen hebt dan zullen de kuit en de scheenspieren heel slap zijn.
en deze kunnen nog niet goed tegen de harde klappen die je gaat maken op het asfalt of stoep.
op een zachte ondergrond beginnen zou dan kunnen. en loop niet gelijk te veel buiten.
je zou ook eerst een loopband kunnen proberen(zelf een hekel aan)
maar na 3 keer pijn van het buiten lopen zal dit minder worden.
Ik heb sinds een week een hardloopjasje van de H&M en die bevalt prima. Met o.a. ritsvakjes zodat mijn gsm niet stuk kan vallen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:00 schreef DonnaRush het volgende:
Lekker bezig hoor.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach, regelmatig voel ik me tijdens het hardlopen heel geweldig. Ik loop voor m'n gevoel lekker soepel op een voor mij hoog tempo. En dan hoor je van die fluisterzachte stappen achter je en wordt je ingehaald door iemand waarvan je direct ziet dat het een natuurtalent is. Met grote lange passen en desondanks toch een hoge pasfrequentie. Keurige voorvoetlanding. Geen zweetdruppel teveel.
'Hoi!' zegt hij nauwelijks hijgend als hij langs je zoeft. Ik rochel dan een soort van Hallo terug en voel me dan
[ afbeelding ]
Ik heb zelf geen idee. Ik doe het een beetje op gevoel. Als hardlopen onprettig is qua pijn dan wandel ik. Is dat ook onprettig dan moet ik een dag niks doen. Ik wil in elk geval voorkomen dat ik langdurige blessures oploop, want in dit stadium zou dat een enorme deuk in m'n enthousiasme en motivatie opleveren vrees ik. Beter het zekere voor het onzekere?quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:47 schreef NewBalance het volgende:
Dit merk ik bij mezelf. Is het inplannen van 1 rustdag dan voldoende of moet je echt wachten tot elk miezerig pijntje weg is? Ik voel overig geen constante pijn. Het is af en toe dat ik iets voel...
Ik loop nog in een simpele joggingbroek en een t-shirt. Die sportdingen accentueren mijn pens en tieten nogal.quote:Ik heb sinds een week een hardloopjasje van de H&M en die bevalt prima. Met o.a. ritsvakjes zodat mijn gsm niet stuk kan vallen.Het jasje en de hardloopbroek werken wel op mijn psyche. Ik loop nu niet meer met een soort van schaamtegevoel en mag er wezen.
Ik weet van Evy eind les één als je kapot bent en met je tong op je schoenen aan het afkoelen bent dat ze je nog even zegt 'zo, dat was les een. over 35 lessen ben je helemaal fit'. Ik denk dan bij mezelf iets van 'sterfquote:Zelfs Evy zegt 'amai voel je hoe fier je erbij loopt?'![]()
Hee NewBalance,quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:47 schreef NewBalance het volgende:
[..]
Dit merk ik bij mezelf. Is het inplannen van 1 rustdag dan voldoende of moet je echt wachten tot elk miezerig pijntje weg is? Ik voel overig geen constante pijn. Het is af en toe dat ik iets voel...
Je hebt ze ook in verschillende maten hequote:Op donderdag 4 juni 2015 09:03 schreef Danny het volgende:
Ik loop nog in een simpele joggingbroek en een t-shirt. Die sportdingen accentueren mijn pens en tieten nogal.
Haha, ik kan niet wachten tot ik Evy zoiets hoor zeggen!quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:47 schreef NewBalance het volgende:
Ik heb sinds een week een hardloopjasje van de H&M en die bevalt prima. Met o.a. ritsvakjes zodat mijn gsm niet stuk kan vallen.Het jasje en de hardloopbroek werken wel op mijn psyche. Ik loop nu niet meer met een soort van schaamtegevoel en mag er wezen. Zelfs Evy zegt 'amai voel je hoe fier je erbij loopt?'
Heb er van de week een gekocht en die draag ik dan onder m'n gewone t-shirt als 'tussenlaag' zeg maar. Dan plakt het idd niet. Maar eerlijk gezegd heb ik 'm pas één keer aangehad. Ik vergeet 't steedsquote:Op donderdag 4 juni 2015 10:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt ze ook in verschillende maten he
Een 'functioneel shirt' is wel erg prettig omdat die niet zoals katoen aan je lijf gaan pakken als je zweet.
Als ik goed genoeg m'n best doe zou ik daarvoor gewoon m'n eigen ballen kunnen gebruiken. Die slepen na een paar km ook over de grond achter me aan...quote:Ow en voor pijn in schenen en kuiten. Na het lopen pak je een tennisbal en die ge je met je voet heen en weer rollen, vanaf je tenen tot einde hiel. En dat doe je een minuut of 10 per voet.
ik heb vorige week bij 10 graden en regen ook in een t-shirt en joggingbroek gelopen. Ik zweet toch welquote:Op donderdag 4 juni 2015 10:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow enne een hardloopjasje?? De keren dat ik een jasje aan heb met hardlopen zijn op de vingers van 1 hand te tellen.
Tot een graad of 15 loop ik in kort-kort (korte broek, korte mouwen) Dan lange mouwen en een korte broek tot een graad of 10. Onder de 10 graden komt de lange tight uit de kast. Onder de 5 graden gaat er een thermo onder het shirt. En pas onder het vriespunt komt er standaard een heel dun windjack bij.
De regel is, kleed je zoals je je normaal kleed wanneer het 10 graden warmer is.
Kortom, lopen bij 12 graden. Kleed je alsof het 22 graden is.
Scheelt dat ik nooit in een t-shirt loop.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow enne een hardloopjasje?? De keren dat ik een jasje aan heb met hardlopen zijn op de vingers van 1 hand te tellen.
Tot een graad of 15 loop ik in kort-kort (korte broek, korte mouwen) Dan lange mouwen en een korte broek tot een graad of 10. Onder de 10 graden komt de lange tight uit de kast. Onder de 5 graden gaat er een thermo onder het shirt. En pas onder het vriespunt komt er standaard een heel dun windjack bij.
De regel is, kleed je zoals je je normaal kleed wanneer het 10 graden warmer is.
Kortom, lopen bij 12 graden. Kleed je alsof het 22 graden is.
Als je kilometers aan 1 stuk hardloopt krijg je het echt wel warm. Anders is er echt iets mis met jequote:Op donderdag 4 juni 2015 11:16 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Scheelt dat ik nooit in een t-shirt loop.![]()
Ik heb het gewoon bijna nooit echt warm. Of warm, ja wel lekker, maar nooit te warm. Ik heb nu ook een trui aan.
Haha, dat geloof ik ook wel. Maar ik denk dat ik dus toch wel regelmatig een jasje of een vest zal dragen als ik me '10 graden warmer' moet kledenquote:Op donderdag 4 juni 2015 11:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je kilometers aan 1 stuk hardloopt krijg je het echt wel warm. Anders is er echt iets mis met je
Lijkt mij een.prima dag voor een rustdagquote:Op donderdag 4 juni 2015 17:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Kijken de beginnende hardlopers vooral morgen even uit bij 33o
Ik was wel van plan morgen te gaan. Misschien laat ofzo.quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:07 schreef Elvi het volgende:
[..]
Lijkt mij een.prima dag voor een rustdag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |